**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa taas!
Ihania nää viikonloput ku mies on kotona auttamassa, saa ottaa rennosti ku mies on muksujen kans! :D

Meillä alkaa olla ristiäissuunnittelut hyvällä mallilla. Ne pidetään sunnuntaina 1.6. tossa Seurakuntakodilla lähes naapurissamme. Saadaan jo pe avain sinne ja palauttaa pitää vasta maanantaina joten on hyvä ku saadaan lauantaina laittaa jo kattaukset sun muut valmiiksi ja viedä tarjottavat jääkaappiin odottaan niin ei sit sunnuntaina tarvi ku ilmestyä paikalle.

Meillä se Seurakuntakodin käyttö maksaa, harmi, vaik on oman seurakunnan tiloja.. Ottavat siitä 60e et ei paha mut luulis et on ilmaisia ku meidänki perhe maksaa kirkollisveroja yli 600 euroa vuodessa. (minne neki rahat menee? no, seurakunnan kerhossa toki käydään....)
Sit tänään tilasin kakut, 2 vaaleansinistä prinsessa(=prinssi)kakkua ja 2 voileipäkakkua. Arvatkaa paljo maksaa? :eek: 160 euroa!! Mä budjetoin 200e ristiäisiin muttei tule riittämään ku kutsut tuli postimerkkeineen noin 20e, tila 60e, kakut 160e ja sit vielä kaikki muu tarjottava, kahvit sun muut päälle ja leikkokukat pöytään kukkakaupasta.... No, rahaahan tuo vaan on, onneksi ei ole ristiäisiä joka vuosi, joka toinen vuosi riittää! :D

...jaa mun pitää mennä imetyspuuhiin.

Anu ja poika tasan 5 viikkoa
 
Moikka pitkästä aikaa!

Ei nyt jotenkin oikein ole kirjoittaminen napannut... :ashamed: Sain ajan neuvolapsykologille, ja toivoakseni rupean tästä "kuntoutumaan" pian, ei tämmöstä päätä kukaan kovin kauan jaksa. :'(

No mut piti ristiäisistä sanomani, että Anullapa on homma hyvällä mallilla. Vaikka kallista on :eek: Yritän varmaan itse selvitä enimmistä leipomuksista, ehkäpä siinä on mulle vähän tervetullutta miettimistä. Oon päätynyt selailemaan muutamia kakkublogeja ja oon aivan innostunut mahdollisuudesta suunnitella ja toteuttaa tosi hieno ristiäiskakku =) Mun taidoilla vaan saa nähdä, kuinka hieno tulee :p On ollut vaikeuksia jo kerman levittämisessä aikaisemmin. Niin siis meillä ristiäiset myös 1.6., ja omalla kotipihalla järjestetään sään salliessa, muuten kai sisällä. Meillä on tuossa sellainen pergola pihalla, sitä voi käyttää joko katsomona tai "näyttämönä".

Poika hymyili suunnilleen tasan kuukauden ikäisenä ensimmäisiä kertoja aivan selkeästi ja todistettavasti :heart: :heart: :heart: Voi kyllä oli ihana! Noita hymyjä metsästelen useamman kerran päivässä, on kyllä suloinen mies (vaikka hormoninäpyt nyt vaivaakin - tuntuu vaihtelevan päivittäin tuo näppytilanne). =)

Lueskelin muiden juttuja, oli paljon asiaa, johon täytyy myöhemmin yrittää kommentoida. Tässä jotain: Hippo, samaa nimeä kehiin vaan jos siltä tuntuu! =) Känkkäränkkä, kiva uusi nimi vaikka mulla ois sopinut raskausajalle paremmin, nyt oon vaan itkupilli :p Anrille :hug: Ja seksi - siis mikä? :LOL: Ei kai varsinaisesti estettä ois kyllä, ei nyt vaan ole tullut tehtyä mitään asian eteen, taas kun varuulta pitäis huolehtia ehkäisystäkin (vaikka esikoisen jälkeen kierto alkoi 1 v 2 kk synnytyksestä eikä sittenkään tärpännyt tää toinen vielä aikakausiin).

No palaillaan, rentoa viikonloppua! :wave:
T. Kalenteri ja minimies :heart:
 
sofku meillä käveli eilen koira peipin pään päältä. Onneksi on pieni koira ja vauvalla oli pää sivuttain, ettei ihan silmän tms. päältä mennyt. Ohimolle tuli pieni nirhauma ja pääsi poru, mutta ei edes herännyt. :ashamed: Saako muuten kysyä, miten se teidän vaavi pyörähti, kun eikös se ole vielä aika pieni? Pitää varmaan itsekin alkaa tarkemmin vahtia hoitopöydällä ja sängyssä tuota käärylettä. :heart:

Me ollaan vaavin kanssa anoppilassa evakossa, kun kotona jatkuu remppa. Mahtaakohan homma olla valmiina nimiäisiin mennessä, jotka olisi tarkoitus olla 7.6. Eilen mies kiikutti maistraattiin nimipaperin ja kai se nimi nyt läpi menee. =) on nimittäin vasta 12 suomenmaassa tämä meidän vaavimme, joka kyseisen nimen saa. Toiseksi nimeksi laitetaan sitten yksi erittäin yleinen nimi niin tasapainottaa hieman. :LOL:

Niin ja tuo seksi ei vois vähempää kiinnostaa, kun on alapää vieläkin tikkejä täynnä ja illalla väsyttää aika kovasti. Eilen muka avattiin viinipullo ja saatiin siitä tuhottua ehkä alle 10%. :LOL: Pitää jatkaa tänään.
 
Känkkäränkkä minä minä minä minä :wave: :wave: :wave: lähden siis mukaan painon pudotukseen. Yritin etsiä painonvartijoiden sivuilta kalenteria (en siis sinua Kalenteri :LOL: ) mutta ei siellä taida enää niitä ollakkaan :eek: siihen oli helppo merkata ja laskea niiden avulla. Ostajan opas multa löytyykin jo...

Tuosta "omasta ajasta" mä käyn kerran viikossa rullalätkä treeneissä, ja se on mulle kuin lepoa. Nyt olis tarkotus muutkin treenaamiset aloittaa, kunhan vaan jaksaisin, olen kyllä toooosi väsynyt, mutta ehkä saan itteeni tsempattua jotenkin....
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä niin haipakkaa pihahommien kans. Päätettiin ruveta terassin tekohommiin (110neliöö) ja täytys saada ristiäisiin valmiiksi (viikon päästä) joten pihalla ollaan oleiltu lähes tulkoon aamusta iltaan.

Hienosti menee vauvan kanssa. Yöt nukutaan yht. 11h kolmella syötöllä. Päivät onkin sitten hyvin vaihtelevia, yleensä yhdet 3h pitemmät unet ja lisäksi lyhyempiä torkkuja. Äärettömän kiltti ja reipas tyttö. Kovasti kehittyy päivä päivältä ja alkaa tulla sitä vauvaa itseään jo näkyviin. Juttelee, on itseasiassa kovinkin äänekäs vauva ja viihtyy hienosti sitterissä itsekseen.

Jokos täällä on kaikki saaneet vihdoin vauvansa kainalooon? Kuka mahtoi olla vimppa? Meikä olis maaliskuisissa =)

Onko mitään kippas konstii miten sais hormooninäppyjä hiukan rauhoittumaan ristiäisiksi, eli viikossa? onko paras apu vaan aamuin illoin pesu vaiko jotain muuta?

Nyt mä meen taas, vaiheeksi leipomis puuhiin.

Kuva vielä pikkasesta pulleaposkesta http://www.aijaa.com/v.php?i=2102563.jpg

Voikaa hyvin!

Minä ja Voice 5vkoa
 
Iltaa täältä pitkästä aikaa :wave:

Meillä on keskimmäinen poika kuumeessa ja oksenti yhden kerran tossa alkuillasta :x
Toivottavasti ei ole mitään oksutautia.

Meillä on ristiäiset ens lauantaina eli 24.5. Mä tilasin tai siis miehen veli hoitaa kakkujen tilaukset. Otettiin hedelmätäytekakku ja kaks voileipäkakkua toinen liha ja toinen kala. Ja sit pullaa ja kuivaakakkua ja keksejä.

Meillä menee vauvan kans ihan hyvin mitä nyt välillä vähän kitisee ;)
Meillä mies lähtee maanantaina töihin. Piti kaikki isyysloman kerralla ja sit siihen perään viikon omaa lomaa.
Meillä on jo kerran harrastattu seksiä.
Mut nyt meen saunaan et palaillan taas ja mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

baby dream ja Topi huomenna 4 viikkoa :heart:
 
Moikka!

Profiilissa on pojasta tuore kuva (eka on siis uusin) =)



Känkkäränkkä mulla ei taida nyt riittää kärsivällisyys laihikseen :ashamed:
Paino on kyl jo liki 13kg alle lähtöpainon.. En oo vuosiin painanut näin "vähän" (alle 80). Vielä kun sais sen about 12kg pois, niin oisin tyytyväinen.

Seksiä on kertaalleen harrastettu. Oli oikein mukavaa :p
Mieli tekis enemmänkin kun jaksais ja olis aikaa..


Nyt taas täytyy mennä :wave:


Faerie (tänään 30v synttärit) ja Veeti 6vkoa
 
Känkkäränkkä Mä ilmoittaudun mukaan pointseille :wave: Mähän ennen raskautta pudotin niillä sen 24kg. Nyt se tarvis tehdä uudestaan :ashamed: Tällä viikolla tosin paino tippunut jo 2kg kun jätin kaikki herkut pois :) Mulla kanssa se pointsi laskuri ja se on kyl tosi kätevä... missähän se on :whistle:

Faerie Ihania kuvia sulla profiilissa =)

Mua on täällä viime päivät vähän huolestuttanut. Käytiin torstaina tytön kanssa kontrolli EEG.ssä. No tulokset siitä tulee vasta torstaina mut siinä kokeen aikana kun näin viivana tytön hengityskatkokset, niin se oli kyllä tosi pelottavaa. Niistä kyllä lääkärille sanoin viimeks ja se sanoi et ne on ihan normaaleja alle 1vee lapsilla, mut oli se tosi pelottavaa nähdä siitä tietokoneen ruudulta lähes 8sekunttia kestäviä katkoksia. Täytyy ottaa puheeksi ne lääkärin kanssa uudestaan. Ja mä tyhmä menin ja googletin sitten tietoa ja löysin paljon sellaista tietoa mitä en olisi halunnut tietää (kuten kätkytkuolema) mutta myös sen että on ihan normaalia. Toivon kovasti että EEG olis normalisoitunut niin että voidaan lopettaa tuo lääkitys. Tosin nykismiset eivät ole täysin kadonneet vaan niitä ilmenee aina autolla liikkuessa. Ollaan jotenkin ajateltu että sen on liityttävä siihen auton tärinään, että se jollain tavalla laukaisee sen. Tiedä sitten. Perjantaina meillä on aika lasten neurologille, vähän pelottaa mitä se sanoo. Tosin järki sanoo että mitään vakavaa tää ei voi olla koska aivojen magneettikuvista ei mitään löytynyt ja aivojenultrauksessakaan ei mitään sellaista ole ollut mikä vaikuttaisi mihinkään millään tavalla. Nooh... mut nyt pitää mennä herättämään toi prinsessa.. tissit räjähtää :LOL:

Anteeksi omanapa purkaus... :ashamed:

Joanna ja Tiltsu 6vk ja 3pv
 
Kyllähän tuota puotetavaa kiloissa löytyisi. Ilmoittaudun mukaan, mutta täytyy vielä katsella rupeanko pisteitä laskemaan vai yritänkö muuten. Herkut kun saisi jätettyä pois niin olisi hyvä.

Tänään oli aikainen herätys. Pienempi mies halusi syödä klo 6 jälkeen, oli syönyt neljän jälkeen yöllä. Isompi heräsikin sitten jo ennen seitsemää eli kerkesin juuri imetellä ennen toisen nousua. Onneksi vauva rupesi vielä nukkumaan niin sain rauhassa tehdä esikoisen kanssa aamuhommat. Meillä puuro pitää vielä syöttää, kaiken muun KYLLÄ syö itse muttei puuroa.

Täällä on sade päivä, ei olla ulkoiltu vielä. Saa nähdä pääseekö illasta ulos. Lenkille kyllä tekisi mieli. Olisi vielä illemmalla mieskin lenkki seuraksi jos vain sää sallisi. Huomenna olenkin taas koko päivän lasten kanssa yksin. Mies käy kotona vain nukkumassa. Tiistaina olisi neuvola ja torstaina jälitarkastus. Toivottavati ei ala vuotamaan ennen sitä, vähän näytti tiputtavan vaikka jälkivuoto loppui jo yli viikko sitten. Voihan johtua seksin harrastamisestakin tuollainen ihan pieni tiputus.

Meillä mies piti vain viikon isyyslomaa. Oli kyllä yli kaksi viikkoa yhteensä kotona kun oli sairaslomaa ja vapaita. Viikon pitää ennen juhannusta ja lopuista ei vielä päätetty. Viikon päästä pitää vuosilomaa viikon ja ollaan se reissussa. Isovanhemmat ja sukulaiset varmasti jo odotavatkin innolla.

Minä olen ottanut tavaksi pestä kasvot joka aamu niin poika tottuisi naaman pesuun. Lavuaarin yllä vain pesaisen ensin kasvot ja sitten pyllyn. Pyllyn pesaisen myös joka ilta. Kylvyssä käytetään 1-2 kertaa viikossa, esikoinen käy nykyisin useammin (välillä suihkussa).

Nyt mentävä pyllypyykille kun esikoinen tuoksahtelee.
 
mä nyt pistin piirin pystyyn tuonne Laihdutus-puolelle http://kaksplus.fi/keskustelu/t1051595#m10978559
siihen saa tulla mukaan ne ketkä haluaa ja milloin haluaa :wave:

mulla on muuten nyt vasta jälkivuoto loppunut :eek:

Joanna toivottavasti neurologi kertoo hyviä uutisia :hug:

me on täällä nyt jännätty, kun sen Minean kummitädin viipalekuvaus oli viime tiistaina. ens tiistaina saa tiedon onko sytostaatit tehonneet syöpään. tilanne kyllä näyttää aina vaan pahemmalta ja prosentit selvitä tippuu entisestään :/ mä lupasin ottaa meidän kummipojan, kesällä 11v, kesällä meille kylään jos vaan saadaan kuljetukset järjestymään, kun välimatkaakin on monta sataa kilometriä. kiva saada seuraa pojasta, se on tosi mukava tapaus. ja meidän tyttö on ihastunut serkkuunsa aivan täysin :heart: ottaisin heidän tyttönsäkin, mutta sellaisen 3v vanhan on vähän vaikea varmaan olla äitistä erossa kovin kauaa. onneksi isovanhemmat naapurissa auttavat tytön hoidossa päivittäin.

ite yritän saada esikoisen tänään hetkeksi mun vanhemmille hoitoon. ei vaan tunnu onnistuvan kun heidän PITÄÄ hoitaa mun siskontyttöä (ovat siis hoitaneet joka päivä jo kuukauden ajan kun siellä ovat asuneet). noloa sanoa, mutta tulee kyllä itku jos eivät ota edes pariksi tunniksi :ashamed:

anuu meillä on nyt ens viikolla maanantaina Miskan neuvolalääkäri, tiistaina "vapaata", keskiviikkona mulla on se tatskan teko, torstaina "vapaata" ja perjantaina mennään kaverin kanssa Sorsapuistoon. viikonloppuna ei ole mitään suunnitelmia. mites teillä? vai laitetaanko suosiolla seuraavalle viikolle? mä tulen kuitenkin niin että Minea on rattaissa ja Miska kantoliinassa, yllättäen.

ai niin! mä onnistuin yksi päivä ekaa kertaa imettämään liinassa, kehtoasennossa. tosin vaan kotona, ulkona mennään kietaisuristi-asennossa ja imetän sitten niin että nostan pojan pois liinasta jos tarttee tissiä.
 
Joanna Kiitos :)
Toivottavasti saatte hyviä uutisia, uskon ettei tytöllä ole mitään hätää :hug:
Vauvoilla tosiaan tuo on vaaratonta ja normaalia.
Meillä esikoisella hengitys katkeili vauvana. Itseasiassa se ei kait koskaan loppunutkaan, sillä vielä nytkin (pian 6v) pätkii nukkuessaan. Epäillään sen olevan hänen kohdallaan uniapneaa ja helpottaa varmaankin kitarisan poistolla.
Myös tämä meiän nuorin "unohtaa" hengittää välillä.


Ainiin, ehkäisystä oli kans ollut puhetta. Meillä käytetään kumeja siihen asti, kunnes mies on käyny "katkaisemassa piuhat" vasektomia kai tuo operaatio on nimeltään.. Meillä on siis lapsiluku täynnä.



-Faerie-
 
Mulla olis vielä 7kg jäljellä, mut en ainakaan ihan vielä mieti sen kummemmin niiden tiputtamista. Jos nyt eka vain luopuis noista herkuista :D Eilenkin piti väsätä muffineita ihan vaan sillä ku mun vanhemmat tuli iltakahville... :LOL:

Vertti on alkanu tosi kovasti juttelemaan. Tosi suloista touhua =)

Känkkäränkkä tuo liina on kyllä tosi kätevä sit ku sen kanssa tottuu touhuamaan. Meillä poika on tosi usein kehtoasennossa liinassa tissillä. Ollaan jopa shoppailtu useampia tunteja siten et poika oli liinassa jarpeen tullen pistin tissin suuhun. Kiva kun ulospäin kukaan ei huomannu yhtään :D Ja vatsavaivoja kun kränää niin sit laitan kietasuristiin ja alan touhuamaan omia hommia tai vaikka tanssimaan :LOL:

Ehkäsystä piti sanoa et mä varmaan kallistun minipillereihin. Tällä joku puhui renkaasta, mut mulle sanottiin nlassa et ei voi käyttää imettäessä. En sit tiedä, sen varmaan valitsen heti ku lopetan imetyksen. Mulla oli aiemmin kuparikierukka ja tykkäsin kovasti mut nyt ei ole tarvetta niin pitkäaikaisselle ehkäisylle :whistle:

Huomenna neuvolaan... Vertin mittailut ja mun jäkitarkistus... Vähä jänskittää kuinka hirveesti toi poika on kasvanut :p
 
Moikka,
mä oon ihan unohtanut kertoa.. Mä aloitin viikko sitten lauantaina ne rela-tipat ja niin loppui alle viikossa meidän pojan mahakitinät! Ei kertaakaan enää sen jälkeen ole kipristellyt kipujaan, mutta kakka on edelleen välillä vihreää. Tosin se kai johtuu siitä että on ilmaa mahassa ja ku pieree kerta tyytyväisenä ne ulos niin ei pitäis olla mitää hätää ku ei vauvaakaan vaivaa. Muistan ku esikoinen kakkas vihreetä niin heti olin paniikissa et joku allergia tms mut sit neuvolassa sanottiin et on ihan normaalia.. Eli nou hätä!

Joannalle piti sanoo et peukkuja pidetään, toivon sydämmeni pohjasta että saat hyviä uutisia!

Känkkis, emmä osaa sanoa koska me tultais, kattotaan nyt eka vähä millasta säätä ne lupaa.. Ei mitää järkee mennä puistoileen kakkakelillä. Voi mun pitäis opetella toi liinailu (omistan 2 mutten ole käyttänyt tällä kakkosella kertaakaan, esikoisellakin tosi harvoin). Miten sä tälläsillä kylmillä keleillä puet ittes ja vauvan kantoliinaan? Ja onneksi olkoon liinailu-imetyksen onnistumisesta, se olis kesällä hyvä osata!

ää, vauva heräs. :wave:
 
Juuri en oikein edes ole varma miten pääsi pyörähtämään sieltä sängyltä.. Olin laittanut sel kyljelleen makoileen liian likelle patjan reunaa (meillä kun tuo sijauspatja on nyt hetkellisesti kapeampi kuin sängy) ja monesti kun Tytsi oikein ähisee ja puhisee unissaan niin käänty kyljeltään selälleen.. Joten varmaan sitten kääntynyt selälleen, patjan reuna antanut periksi ja sitten pyörähtänyt siitä alas, tai jotenkin näin.. Huonoa tuuria oli siis mukana tapahtumassa aikasta paljon, mutta pääasissa vain mun olisi pitänyt olla tarkempi eikä jättää niin reunalle toista..

Kaikki siis täällä kuten ennenkin.. Itsekin olen jo päässyt hiukan huonosta omasta tunnosta eroon, mutta en täysin :/

Mulla tosiaan tuota pudotettavaa löytyisi, joten taidanpa ilmottautua sinne laihdutuspinoon mukaan.. :D

Täällä on jo viikon verran joka päivä satanut jonkin verran lunta.. Onneksi sentään päivällä on plussa asteita edes se pari niin ei maahan asti lumi jää.. Tänään tullut tosiaan vuorotellen lunta, räntää ja vettä.. Aurinkokin muka hetken paistoi, mutta sitten luovutti vesi sateen keskeltä... Huomenna on silti pakko päästä ulkoilemaan oli sää mikä tahansa.. Nyt on nimittäin kaks päivää vaan oltu ja makoiltu..

Seksiä ei täällä ole vielä harrasteltu vaikka varmaan jo pystyiskin kun ainakin tuntuu siltä jo ettei enää mitään esteitä tuolla alapäässä olisi, mullehan tosiaan tehtiin välilihan leikkausta, mutta jälkitarkastus on vasta 18.6, jolloin jo synnytyksestä melkein kaks kuukautta.. :eek: Saa nyt nähdä.. Vähän välillä olis tuntunut siltä että mielikin olisi tehnyt.. Nukkuminen vaan vie voiton..

Mutta nyt syömään..

Sofku ja Tytsi 3 vko 3 pv
 
mulle kyllä terkkari sekä lääkäri lupasi ehkäisyrenkaan vaikka imetän :whistle:

ja Miskalla on nyt ollut päällä sisävaatteet plus ohuehko haalari. kertaakaan ei ole poika kylmissään ollut, liinaa tulee kuitenkin vauvan ympärille kuusi kerrosta ja saa vielä kantajan kehostakin lämpöä. plus mulla on kantoponcho, joka lämmittää kumpaakin :)

Minea on nyt isoäidillä hetken hoidossa. ilmeisesti Miska on saanut liikaa äidin huomiota kun nyt on ilta kitisty :headwall:
 
Iltaa!

Joannalle :hug: ja uskon kyllä, että kaikki on ok. Meillä on vauvan sängyssä sellainen hengityshälytin, koska olen asian suhteen niin neuroottinen. Sen vilkuntaa kun joskus olen katsonut ja hengitystiheyttä arponut, olen minäkin joskus kuuteen-seitsemäänkin ehtinyt laskea vilkahdusten välillä :/ Sitä en tiedä, toimiiko laskupääni kuin kello, mutta joka tapauksessa eiks noi alle kymmenen sekunnin katkokset oo periaatteessa normaaleja? Täytyy kysyä huomenna neuvolasta. Mullakaan ei googlettaminen kovasti auta, tuun vaan entistä hullummaks. :|

Tänään mietittiin ristiäisvieraita, ja siinä toinen syy tulla kahjoksi: en osaa karsia millään, eikä mies halua mitään kansainvaellusta. Sukujuhlaa siis ollaan tekemässä, mutta ilmeisesti täytyy jättää serkut kutsumatta, kun ei muka kotiin mahdu (jos huono ilma eikä voi olla ulkona). No hohhoi.

Känkkäränkkä, meilläkin kulkee pienempi kietaisuristi 2:ssa sammakkoasennossa ja isompi rattaissa. Tylsä vaan kun en oikein saa isoa nostettua kärryistä, kun pieni on liinassa.

Nyt pääsis nukkumaan, joten petiin vaan tämän pikapyrähdyksen jälkeen!

T. Kalenteri ja pikkuveli, ihan just 5 vk
 
Onpas hiljaista.
Toissa yönä, esikoinen valvotti koko yön ja vauvakin oli tissillä koko ajan. Aamulla se tietysti kostautu ja mä olin tuhottoman väsyny. Miehelle tiuskin aamusta ja kiukkusin kunnolla kun miehen poika, heräs aamulla aikasin ja aloitti heti kauhean älämölön ja niinhän tuo esikoinen heräs ja sit myös minä. Mies ei meillä mihinkään meteliin herää.
Mies suuttui mulle kun sen pojasta sanoin että kun ei voi koskaan olla hiljaa. Mä sitten vetäydyin makkariin vauvan kanssa. Siellä mä itkin sitten pitkän aikaa. Myöhemmin mies käski mun mennä nukkumaan ja tunnin mä sain nukuttuakin.
Jotenkin se itkeminen kyllä helpotti..
Eilen iltaa kohti ei vauva rauhottunu vaan olis taas ollu tissillä koko ajan...ja sit ku syö liikaa, niin sit pulauttelee. Olisko toisella vatsavaivoja. Täytyis varmaan mun käydä ostamassa kans niitä tippoja, josko sit helpottais.
Tänään mies iltavuorossa ja mä näiden lasten kanssa. Mä oon pitkään pelänny tätä, että mitähän tästä tulee kun yksin näiden kanssa olen. Mutta ainakin alkanut hyvin, molemmat nukkuu..
...Mun piti jotain kysyäkin, mut pääsi unohtumaan, ei kai ollu mitään tärkeää.
Joanna toivotaan että kaikki olis hyvin. Niin ja sä puhuit niistä kerhoista sillon aiemmin. Multa Marjatta kyseli kauheasti että onko mulla paljon tuttavia lähellä ja tuntui kauhasti huolestuvan kun sanoin että ei täällä Tervassa, mutta Riksussa asuu pari kaveria ja Hyvinkäällä mun vanhemmat, joista on tarpeen tullen paljon apua. Sanoi että mun pitäis ehdottomasti mennä niihin kerhoihin kunhan kesälomalta palaa. Me tosin voitais tuossa jossain vaiheessa kesää tehdä ihan keskenäänkin treffit.

Hippo + pikkuneiti 1vk 4pv + isosisko 1v 5kk :D
 
Joanna: toivottavasti kaikki on hyvin.

Meillä rajattiin aika karkealla kädellä ristiäisvieraat. Tehtiin samoin esikoisen kohdalla ja kutsuttiin vain isovanhemmat, kummit ja meidän sisarukset. Ei muita sukulaisia. Kyllähän siinä osa loukkaantui, mutta ei mahda mitään. Suurin osa kuitenkin ymmärsi ettei haluta isoja juhlia.

Me ulkoiltiin heti aamusta, nyt onkin taas kasannut pilviä. Omaa aikaa ei olekaan tänään jäänyt kun pienempi poika heräsi melko pian kun sain esikoisen päiväunille ja nyt kun nukkuu niin esikoinen valvoo. Mieskin tulee kohta vain nukkumaan. On onneksi illalla vähän aikaa valveilla meidän kanssa ennen kuin lähtee taas töihin.

Minun pitäisi saada keskiviikkona kantoliina lainaan, kokeilen sen käyttöä.
 
No heippa täältäkin;-)

Onnea Fearielle eilisten synttäreiden johdosta :flower: Ei ehdi enää nykyään kirjoittelemaankaan, lukemassa käyn kyllä kuulumisianne kerran päivässä sentään, että pysyy edes vähän kartalla tapahtumista :LOL:


Joannalle jaksamishalit :hug:

Seksistä ollut puhetta; mitä se on? :LOL: Meillä ei moista ole harrastettu hetkeen aikaan, mutta kai sekin tästä joskus taas alkaa kiinnostamaan; jotenkin kaikki energia suuntautuu johonkin "tärkeämpään", ja väliin on taas ihan liian väsynyt, ei vain jaksa oikein kiinnostaa koko touhu... :whistle:

Meillä oli eilen ristiäiset. Pappi oli äärimmäisen mukavalla tuulella, ensin antoi myöden, kun toisista kummeista vain mies kuuluu kirkkoon, ja hänen rouvansa sai kuitenkin kummin lailla osallistua tilaisuuteen, antoi jopa lukea raamatunlauseetkin mukisematta. Kastehaalarista oli vielä kahden vaiheilla ennen tilaisuutta, mutta sitten antoi lopun perin senkin suhteen periksi, vaikka olikin varoiksi pakannut kassiinsa kastemekonkin, jota olisi sitten kuulemma mielellään lainannut ristiäisten ajaksi;-) Kaikki meni hyvin, tarjottavat riittivät, ja riittävät varmaan vielä koko viikoksikin, tämänkin aamun aloitin terveellisesti täytekakulla :LOL:

Nukuttua tuli viime yönä kaksi tuntia; herralla taas maha renasi oikein urakalla :| No, josko tänään nukuttaisiin molemmat sitten jo paremmin, olo on kuin zompiella konsanaan :/

Aamulla oli sovittua menoa, ei auttanut jäädä sitten enää sänkyyn jäädä unta odottelemaan, ja siinä lähtiessä annoin vielä häthätää pullosta ruokaa pojalle, ja tuo pirun tuttipullo (avent) valutti taas maidot herran vaatteille, eli siinä sitten kiireessä vielä vaatteetkin vaihtamaan; ihan putkeen mennyt tämä päivä kaikin puolin... :(

No, elämä on tätä, huominen tuskine nää pahempi voi ollakaan :LOL:

Ihanaa päivää, jaksamishalit kaikille niitä tarvitseville

Dooris ja Väinö
 
Dooris, se kakku ja herkut saattaa huudattaa vauvaa!

Meillä kans rajattu ristiäisvieraat ihan vaan omaan perheeseen (isovanhemmat, kummit ja sisarukset perheineen) mut silti tulee noin 30 henkee. Serkut jos kutsuisi niin meil olis 200 hengen ristiäiset ku suurella osalla serkkuja on jo omat perheet, lapsia saattaa olla jo 4.. Ja Joku päivä laskin et mulla itellä on noin 25 serkkua, mut miehellä on 40 että juu.. Helppo oli vetää rajaus, samalla lailla meillä oli meidän häissäkin. Loput vieraat oli sit kavereita. Mut siis nyt ihan perheen kesken ku ei mun mielestä ristiäiset edes ole sellanen juhla mihin on tapana serkkuja kutsua, en mä ainakaa ole saanut koskaan kutsua serkkujeni lasten ristiäisiin ja niitä on jo vaik kuin monta.

Meillä vauva on alkanu nukkuu paremmin ulkona päiväuniaan, aamulla nukkuu 10-12 ja nyt nukkunut taas jo tunnin.. Eilen illalla se huusi kaksi tuntia jotain, mä mietin et oliskohan mun lauantaina syömä pitsa syypää. Sitä ku jäi niin söin vielä toiseenki otteeseen illalla lisää. Kyllä kadutti siinä illalla huutavaa lasta kantaessa oma herkuttelu.
En tiä muuten lopettiko sen takia, vai oliko vaan väsynyt, mutta koitin viimeisenä keinona testata et rauhoittusiko tissille niin et riisun molemmat alasti (vähä niinku se pesiminen minkä pitäis houkuttaa vauvaa tissille) niin tehos se, tai siis vauva huoli rinnan suuhun ku oltiin peiton alla iho ihoa vasten ja sit se huutokin tietty loppui ku alkoi syömään.

Ny pitää mennä :wave:
 
Hippoliina mä oon noin viikon iästä kuljettanut mukana aina aamupäivällä puistoon, siellä nukkuu ekan tunnin-kaksi. Mut oikeestaan vasta nyt (reilu 5 viikkoa ikää ) oon säännöllisesti noin 2-3 unet päivässä nukuttanut ulkona. Ja siinä harjotellessa (piti kokoajan lykkiä uudelleen nukuksiin) meni viikko, nyt parina päivänä on vasta nukkunut parin tunnin pätkiä niin et vaunut vaan seisoo paikallaan. (kannattaa välttää liikaa heiluttelua, eli lopettaa heti ku muksu lopettaa huudon, muuten saa heijata vaunuja vielä ku muksu on vuoden jos sille oppii!!!) Nytki laitoin sen ulos 14.30 ja vieläki nukkuu!! Taitaa siis tehdä omaa ennätystään, tähän saakka on nukkunut maksimissaan 2 tuntia putkeen päivisin.
Esikoinen oli semmonen pätkänukkuja päivisin ettei pahempaa olekaan, vuoden iässä vasta alkoi nukkumaan paremmin unensa ku siirryttiin sisällä nukkumaan ja yksiin päiväuniin. Toivottavasti toi toinen nyt jatkais tolla mallilla et nukkuis parin tunnin pätkissä. Ei ole kiva etenkään talvella pukea nukkumaan ulos puoleksi tunniksi ja sit taas sisään ja pian sama homma uusiksi.

Jaa, jos sitä menis sohvalle ku kerranki on tilaisuus. Katotaan niin vauva herää sen siliän tien ku saan oikaistua itseni..

Anu
 

Yhteistyössä