**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

tänään oli Miskan neuvola. jätkä 6viikkoa ja mitat 4405g ja 55,5cm. eli hyvin kasvaa rintamaidolla, korviketta ei olekaan moneen viikkoon saanut.

mitäs, käyttääkö muut unipussia? meillä on pojalla aina välillä, oon tykästynyt kovasti tuohon Many Monthsin unipussiin. siihen kun tulee mukana "jatkopala", eli se menee jopa neljävuotiaaksi asti. jopa vanhemmalle kun alaosan auki jättämällä siitä tulee yöpaita :D

ja tuo on siis hyvin ohut unipussi, ei tule pienelle kuuma vaikka nukkuukin kainalossa.
 
Meillä hankittiin aikanaan esikoiselle ruskovillan unipussi. Talvella oli hyvä, mutta muulloin liian kuuma. Meillä esikoinen tuli aika pitkään väliin nukkumaan kesken yön, jolloin se tietysti piti riisua, kun meillä tuplapeitto. Pojalle ei olla otettu sitä käyttöön kun nukutaan perhepedissä ja olisi liian kuuma villaisessa unipussissa ja peitto vielä siinä.

Meillä poika nukkuu päivälläkin 3-4 tunnin unia. Nyt on kohta nukkunut jo 3 tuntia. Ulkona alettiin nukuttamaan ulkoilun ajan reilun parin viikon ikäisenä. Ja nyt olen siirtänyt vaunuissa parvekkeelle jatkamaan uniaan kun tullaan pihalta sisään. Yhdesti olen tainnut varta vasten laittaa parvekkeelle vaunuihin nukkumaan. Meillä kyllä ulkoillaan päivittäin. Tänään nukkui pihalla+parvekkeella yhteensä 2,5 tuntia.

Ulkona nukkumisesta vielä sellainen juttu että meillä esikoinen ei osannut nukkua päiväuniaan muualla kuin vaunuissa ulkona. Kovilla pakkasilla ei oikein voinut laittaa niin oli hankaluuksia saada toinen päiväunille. Huijattiin sitten vaunuihin kypärämyssy päässä ja ikkuna auki nukkumaan, muttei nukkunut niin hyvin kuin ulkona.
 
Iltaa!

Mä käytin tänää keskimmäistä poikaani 8v. lääkärissä, ku on ollut perjantai illasta asti kuumeessa. No lääkäri tarkasti pojan ja sit passitti verikokeisiin. Ja verikokeissa sit selvis et tulehdusarvot olivat 156. Nyt mennään huomen aamulla sit keuhkokuvaan. On kuulemma bakteeri perästä ku tulehdusarvot menee yli 50:nen. Oisko sit keuhkokuume tai myyräkuume.

Meillä vauvan kanssa on mennyt ihan hyvin. Meillä nukkuu kans ulkona hyvin ja melkein joka päivä. Sit nukkuu pitemmät unet siis sisällä ni tossa viidestä puol yhdeksään. Nytkin jäpä vetelee unia |O
Meillä mies läks tänään töihin ja vieläpä yövuoroon ja on vissiinkin koko viikon yövuorossa.
Mut illan jatkoja :wave:

baby dream ja Topi 4vk. ja 3 päivää.
 
Täällä ei nukuttaisi kuin vaunuissa tai autossa, kunhan vaan molemmat liikkuu. Eilen en saanut tyttöä mitenkään päiväunille, nukkui tosi pätkissä. Sitten kun pakkasin sen autoon ja käytiin shoppailemassa niin nukkui melkein 5 tuntia putkeen! Sama juttu tänään, vaunuissa pihalla nukkui 1,5 + 2h päivällä ja masu herätti aina välillä (tällä on kyllä tosi paljon ilmavaivoja, ähisee ja puhisee pitkin päivää ja yötä ), mutta kun lähdettiin nyt illalla autoilemaan niin simahti taas ja nukkuu nyt neljättä tuntia... näinköhän nukkuu enää yöllä lainkaan :/

Huomenna soitan vyöhyketerapeutille ja teen treffit mahd. pian.

Sain muuten tänään ekaa kertaa kakat päälleni hoitopöydällä, tuli oikein lennossa kunnon ryynit ja iso pieru perään. Ei oo neidistä seurapiireihin. :LOL:

MB ja piereskelijä, kohta 5 viikkoa
 
Täällä valvotaan vaihteeksi masuvaivojen takia. |O Nukahtaa kyllä, mutta ei pysy unessa ku masu herättää :( Onneks oon iltavirkku, että tähän aikaan jaksan ihan hyvin tätä, mut voin vaan kuvitella kuinka sama homma jatkuu joskus kuuden pintaan aamulla, kuten yleensä..silloin on jaksaminen kaukana.

Joanna, tosiaan, auttoiko se vyöhyketerapia teillä miten hyvin vai pitääkö siellä ravata sitten joka viikko tms? Jotenkin en osaa kuvitella, että hieronnasta (eikös se sellaista ole?) olisi jatkuvaa hyötyä muuten kuin että siellä käy säännöllisesti..?

MB js masuvaivainen, vielä 2kk...? :eek:
 
MB vyöhyketerapia on verrattavissa akupunktioon, eli ei ole niinku hierontaa, siis siinä mielessä et hierottais vaan jotain summan mutikassa vaan hierotaan niitä pisteitä.. Ja kuulemma 5 käyntiä pitäis riittää, joillain riittää kertakin. (ite en ole vauvaa vienyt mut itse olen kyllä käynyt)
 
Ai niin ja sitä piti vielä sanoo että niinku MB:lla oli käynyt, eli kakat lentää hoitopöydällä päälle nii meillä on toi enemmänki sääntö ku poikkeus. Siis vaikka ootan ennen vaipan vaihtoa aina et tulee ainaki viidet töräykset niin silti sitä voi tulla vielä lisää kun nostaa vauvaa jaloista... Seiniltäkin olen joutunut pyyhkimään, onneks on pestävät tapetit makuuhuoneessa. Vähäkö olis kiva ku olis jotkut paperitapetit seinässä niin pilallahan ne olis.


...meillä vauva nukkuu, mutta esikoinen heräs kuuden jälkeen. Jep jep.. Teletepit nyt sit pyörii et saadaan aamu kulumaan. Vielä voi mennä tunti että vauva herää. No, saanpahan olla esikoisen kanssa kaksin välillä ja on aikaa koneellakin istua.

Känkkis, jos ens viikolla tulee hyvä keli niin ette te tulis meille puistoilemaan? Ku mä jotenki en vielä uskalla lähtee noitten kanssa :ashamed: Tiedän et pitäis, ku tiedän et se kynnys on nyt vaan korkealla lähtee mut ku menee vaan niin kai siitä jotain tulee..

Vähä aika muuten menee nopeeta, ensi viikolla meillä on jo ristiäiset! Ja tänään mun pitää lyödä lukkoon meidän keittiötilaus, tehdään heinäkuussa meille uusi keittiö! :heart: :D Ihanaa! nii ja miehen kesäloman (+2 viikkoa isyyslomaa=6viikkoa lomaa) alkuun on enää tän viikon jälkeen 4 viikkoa! Ollaan tosin siitä lasten kanssa Pohjanmaalla eka viikko ku mies menee jokavuotiselle kalareissulle Lappiin isänsä ja veljiensä kanssa.

baby dream
tutuilla oli samassa 3 hengen perheessä talvella kahdella eri keuhkokuumeet (virus+bakteeriperäiset) ja niille oli lääkärit sanonut että tänä talvena on ollut tosi paljon keuhkokuumetapauksia, normaalia enemmän siis. Sen verran ärhäköitä tauteja liikenteessä. Toivotaan ettei poikas joudu sairaalaan asti hoitoon jos se sitä on.

mitäs sit piti sanoo..? Jaksamisia mahavaivaisten vanhemmille! :hug:

Anu ja poika 1kk 1vk ja 2 pvää
 
Ánu, ai teillä pyyhitään kakkoja seiniltä asti :LOL:
Onneks meidän hoitopuuhat tapahtuu kylppärissä :)

Täällä siis hereillä, aamuyö meni jälleen pätkissä masun takia. Ei meinaa pierut tulla ulos sit millään vaikka kuinka hieroo masua, pumppaa jalkoja, ottaa masulleen oman vatsan päälle jne. Nukahtaa aina uudelleen ja sit kohta taas herää - varsinkin heti kun äiti on nukahtanut uudelleen ;) Päikkäreitä odotellessa..

|O |O |O
 
Meillä ihmeen rauhallista eloa takana jo yli puoli vuorokautta... :D Sain neuvolasta ohjeeksi hieroa Vertin jalkapohjia aina syötön yhteydessä ja tänään aamullakin kun yleensä kiljuu ilmavaivoja niin nyt vain hymyili nätisti ja piereskeli. Uskomatonta, jospa tämä ei olisi ihan vain väliaikaista... No sain myös vyöhyketerapeutin yhteystiedot, joten jos jää väliaikaiseksi niin sitten sinne soitto! Mutta suosittelen kyllä kaikille mahavaivaisille testaamaan tuota jalkapohjien hierontaa. Se ehkä mahdollisesti tehoaa :whistle:

Selasin tuossa muuten viimeisintä vauvalehteä ja siellä odotusjuttujen keskellä mulle iski raskauskuume :LOL: Ei siis varsinaisesti vauvakuume, vaan ajatus siitä että olis ihanaa olla taas raskaana... :headwall: APUA tän täytyy olla ohimenevää mielenvikaa :LOL:
 
Tulin pikasesti tääl käväsee...

Ensinnäkin Kiitoksii voimahaleista!

Joanna:Juu tottahan toki saa kysyä miksi menetimme vuosi sit pienokaisen...Poika eli vain vähän yli kolme tuntii ja se huomattiin heti napanuoran katkastua ettei kaikki ole hyvin, ensiavuista huolimatta´poika menehtyi sit ambulanssiin, kun siirtivät isompaan sairalaan! MYöhemmin ruuminavaukses selvisi että pienellä oli sikiöaikanen kehityshäiriö ja keuhkot eivät päässeet avautumaan! Syyttelin ensin ihteä et jos oisin käynyt rakenneultrassa, jossa olisi selvinnyt ettei kaikki ole ok ja synnyttänyt isommassa sairaalassa poika olisi pian selvinnyt, mut meile sanottiin sit ettei olisi olut mitään mahdollisuuksia pojan selviytyä vaik olisn synnyttänytkin sit Oulussa jossa olisi ollut kaikki valmiudet!

Siksi mulle tämä raskaus oli todella rankkaa aikaa, vaik rakenneultrassa kaikki olikin hyvin! MUtta kyllä oli sit onnellinen olo kun saimme tämän pikkusen syliin! =)

Joanna: :hug: Toivotaan että teiän tytöllä on kaikki hyvin!

Meillä pojalla oli eilen 2kk:n neuvola ja hyvin on kasvanut: painoa nyt 6250g ja pituutta 59 ja puol senttiä!Tuntuu et on jo niin iso, kun meilä tuo isompi poika painoi vuoden iässä vain 2 kiloa enemmän!JUu ja totesi saman minkä itekkin olen todennut: pojalla kuiva ja atooppinen iho, toivottavasti ei yhtä allergista kuitenkaan tule kuin tuo meidän esikoinen on!

Juu mut nyt täytyy taas mennä, poika kakkas ja sit lähetäänkin ulkoileen ja jos sais tämän pikkusen ulos vaunuihin nukkumaan muutamaks tunniks...
 
heipat pitkästä aikaa.
ei tahdo nykyään olla aikaa koneelle. :/
tyttö eilenkin illalla oli 5 tuntia hereillä yhtä soittoa ja aika meni tissillä tai sylissä |O
on tää elämää.
muuten kuuluu ihan hyvää, vähän väsymystä pukkaa päälle kun pojat riehaantuneet hurjasti kun näkevät että olen vauvassa kiinni. tämä lähinnä jos olen yksin lasten kanssa.. aika painajaismaista välillä kyllä :ashamed:
mutta osasinhan odottaa tätä kolmen pienen kanssa, pari lisäkättä voisi tulla tarpeeseen :snotty:

tyttö on selvästi pulskistunut nyt ihan viikossa. posket pullottaa ja makkaroita tullut reisiin hyvin. hyvä että pimpin viiva erottuu enään poimujen keskeltä :D
ihanaa vaan ;)

mutta, tää mun pitikin kysyä. nyt kaipaan vinkkejä vaunuun nukuttamiseen :wave:
tyttö ei meinaa nukahtaa niihin ollenkaan päiväunille vaikka olisi kuinka väsynyt tahansa.
ei auta vaikka niitä liikuttaiskin, hereillä on ja pysyy.. :whistle:
olisi kiva saada välillä tyttö ulos nukkumaan jos sisällä kamala meteli päällä :/

mä olen nyt viikon ollut jotenkin väsynyt. ei oikein tee mieli tehdä kotona mitään enkä saa lähdettyä ulos.
olisi ihana vaan nukkua mutta kun en voi kun tyttö pitää hereillä.
herään jokaiseen inahdukseen joten vaikka tyttö nukkuisikin niin mä olen hereillä.. :/
mietinkin tänään että pitää keksiä siihen jotain.. :whistle:
ilmatkin on mitä on.
tulisi aurinko niin voisi jopa vähän piristyä tästä. B)

ja huomaa että hormoonit sekoilee ja olo väsynyt.
kuulin pe että nuoremman pojan (poika 3,4v) ryhmän aikuinen, tarhatäti oli laittanut pojan suuhun väkisin saippuaa ja pessyt sen :eek:
poika kertoi to illalla ruokapöydässä sen kun piti alkaa syömään ruokaa ja suu olikin tosi kipeä.
soitin pe heti aamulla tarhaan ja tivasin miten asia on.
se oli kuin olikin ihan totta.
itkuhan siinä pääsi mulla kun ajattelin kuinka joku väkipakolla työntänyt saippuaa toisen suuhun.
poika kertoi itkeneensä tosi paljon :'(
eilen hain lapset tarhasta ja kohtaisin tämän suunpesijän. oli molemmin puolin aika vaivaantunut ilmapiiri, sillä olin pe puhelimessa sanonut tälle täsille juuri mitä olin mieltä asiasta.
hitto sentään. SEHÄN ON VÄÄRIN JA KIELLETTYÄ- varsinkin tarhassa.
jokainen tehköön kotona mitä vaan (sitähän en voi estää ) mutta meillä saippuan käyttö käsiin ja vartalon pesemiseen on ainoastaan sallittua- ei suuhun!!!!

varoituksenhan tämä oli saanut päivähoidon esimieheltä. ja hyvä niin.
olen silti edelleen järkyttynyt että paikassa johon vien lapset tuvalliseen hoitoon, tekee joku henkilökunnasta lapselleni "väkivaltaa" :eek: :'(

mutta, mä taidan siirtyä keittiön puoleen.
ja yrittän etsiä aikaa monen sivun lukemiseen ;)

:wave:
 
Kiitos kaikille haleista =)

Meillä vyöhyketerapiasta oli hyötyä. Käytiin kolme kertaa ja itkut selvästi väheni. Tosin nyt ne on taas vähän lisääntynyt. Lauantaista asti olen antanut dislfatyl tippoja (vai miten se kirjoitetaan) ja ne ehkä vähän auttaa, mut kuvioon on nyt tullut pulautukset, joita taas ennen ei ollut. En tiedä mitä pitäis oikein tehdä :eek: Tämän viikon ajattelin nyt jatkaa näin ja jos ei helpota niin sitten kokeilen lopettaa rela tipat kun luin että nekin saattaa aiheuttaa masuvaivoja. Ja siellä vyöhyketerapiassa just hierotaan niitä jalkoja, niiskuin mussu sanoi et on helpottanut kun on tehnyt niin.

Anri Kamalaa :( Olette kyllä kokeneet kovia. Sen pahimman, jota kukaan ei koskaan toivoisi tapahtuvan omalle kohdalle, eikä myöskään toiselle. :hug:

Kalenteri: Mikäs se sun hengityksen tarkkailu systeemi taas olikaan? Olet kyllä tainnut asiasta joskus kertoakin, mut kun en millään nyt muista?

Hippo Totta toki voidaan treffata kesällä ihan keskenämmekin =) Ja meillä neiti tais olla reilu kaks viikkoa kun aloin nukuttaa ulkona. Ja nyt se ei siten muualla suostu päivällä nukkumaankaan. Tai suostuis varmaan jos laittaisin kapaloon, mut en viitsi, kun se on just se meidän juttu, millä vauva "tajuaa" että on yö. Eilen ajattelin etten kapaloi päätä ollenkaan kapaloon mukaan, ettei olisi niin lämmin. No kuinkas kävi.. neiti väkisin piti itseään hereillä, eikä millään suostunut nukahtamaan. Sitten tein kapalon uudestaan niin että pääkin oli mukana ja tyttö nukahti minuutissa. Kyllä se näköjään on tarkkaa tolle neidille :LOL:

Meillä on ristiäiset 1.6. Eilen pistin tilaukseen servetit(niihin tulee nimi) ja annoin kakun tekijälle tytön nimen (tulee kakun päälle) joten nimeä ei kait enään voi vaihtaa =) No eipä sille ole tarvettakaan =)

Joanna ja Tiltsu 6vk ja 5pv

p.s neiti ilahdutti äitiä eilen usealla hymyllä, on se niin ihanaa :D
 
Muutama huonosti nukuttu yö takana (tarttee pohtia mitä on tullu syötyä ) Hörhö vääntää ja kääntää ja sit unissaan tuhisee ja puhisee niin ettei omasta nukkumisesta tuu mitään..

Nyt sit koisaa tyytyväisenä tuolla parvekkeella vaunuissa :) Suostu jopa nukahtaan niihin uudestaan kun tultiin lenkiltä..

Mitenkäs te "seurustelette" vauvan kanssa kun se on hereillä.. siis pidättekö koko ajan seuraa jos esim on sitterissä vai annatteko vaan olla ?


 
Pikakirjoitus vatsavaivoista itkuinen poika sylissä!

Meillä vyöhyketerapia tuntui helpottavan pojan vatsavaivoja. Kolme kertaa käytiin. Rela-tipat on olleet myös käytössä, mutta en ole huomannut, onko niistä selvää apua. Kaikista eniten meillä on varmasti auttanut mun karsittu ruokavalio, sillä viime viikonloppuna söin aivan himpun verran kastajaiskakkuja yms. ja sunnuntaina vielä pizzaa, joten nyt sitten on poika huutanut kaksi päivää mahaansa, vaikka ennen juhlia ei itkenyt eikä pungertanut mahaansa oikeastaan lainkaan.

Nyt hyssyttelemään!
 
Pulttis, täällä sama juttu. Tyttö ei millään nuku vaunuihin jos ne ei liiku. Tai nukahtaa kyllä, mutta herää pian. Jos olen liikkeessä, voi nukkua jopa 5 tuntia putkeen. HIEMAN ärsyttävää kun itse kaipaisin unta, kun ollaan valvottu myös yöllä enemmän ja vähemmän. En myöskään jaksa lähteä minnekään, piti perua pari menoa kaupungille, kun mieluummin yritän nukkua kaiken mahdollisen ajan. Mulla sentään vaan tää yksi lapsi, etten voi edes kuvitella kuinka väsyny sä olet. :hug:
Ja mäkin herään joka inahdukseen, senpä takia nukun nykyään korvatulppa toisessa korvassa. :)
Kamala tarhatäti, onneksi sai varoituksen!

ps. Taas huutaa vaunuissa... taidanpa antaa vähän aikaa karjua..
 
Moiks taas, Essi mun mielipide on se ettei kannata väsyttää itseään pitämällä vauvalle jatkuvasti seuraa. Se ei ole mitenkää normaalia että jotakuta hauskuutetaan ja palvellaan jatkuvasti ja se saattaa kostautua sit myöhemmin.. (ei viihdy yksin lattialla, ei opi leikkimään yksin, ei päästä äitiä yksin edes vessaan jne.)
Tosin eipä tätä kakkosta ole edes mahdollisuus paapoa niinku esikoista (vauva makaa sitterissä aina ku hoidan esikoista), mut neuvosin tosiaan että antakaa sen muksun välillä ihan vaan istua sitterissä tai maata lattialla. Muksut tykkää tarkkailla ympäristöään ihan ilman että siinä joku koko ajan lässyttää vieressä. Vaikka toki pitää välillä lässyttääkin, mut kohtuu kaikessa. Pitää vaan koittaa löytää semmonen määrä viihdyttämistä ettei siitä tule työtä.
 
Mikähän siinä pitsassa muuten on mikä huudattaa vauvaa, esikoinen itki siitä kans. Ihan kamala huuto oli tällä sunnuntaina illalla ku olin lauantaina vetässy Kotipitsan Operan, tilasin vielä neutraalin makuisen ettei olis mitää erikoista. Itsetehtyä pitsaa olen kyllä syönyt eikä siitä ole ollut moksiskaan.
 
Joanna meiilä noi Rela-tipat ei auttanu ja lopetin ne. Nyt on meillä myös Disflatyl kokeilussa. En tiedä onko hirveesti apua ollu noistakaan, ehkä pieruja tulee vähän paremmin ulos.

Mavi & Anu munkin mielestä vauva huutaa enemmän, jos oon syöny pizzaa tai mäkkiä tai paljon mskeaa. Mun ongelma on toi makea, kun aina tulee syötyä jotain.. pakkohan se on lopettaa jos haluan nukkua. En uskalla edes ajatella D-tippojen aloittamista..
 
Heippa!

Isompi nukkuu (oli siinäkin taas nukutus: makaan pojan sängyssä imettämässä samaan aikaan molempia, isompi siinä vieressä ja pienempi vatsan päällä!) ja kohta mennään pienemmän kaa myös petiin. Antto rupesi aamulla itkemään ja oksentamaan klo 6 tai aiemminkin, mutta onneksi meni tauti tai mikä lie hyvin nopeasti ohi, ehkä tunnin puklaili ja sitten taas ollut ok. Tosin teki äsken aika epämääräiset kakat. Näin siis esikoinen.

Joanna, hyvä kun teillä vyöhyketerapiasta ollut apua vaivoihin. Ei noista pulautuksista kai mitään haittaa pitäisi olla, kunhan paino nousee. Meidän jässikkä pulauttelee älyttömästi, tuntuu siltä, ettei poika voi mitenkään edes syödä niin paljon kuin pulauttaa. Mutta niin vaan oli paino noussut neuvolassa (josta jäljempänä lisää). Kyselit siitä hengityksenvalvontasysteemistä, laite on nimeltään Angelcare ja se pitää sisällään patjan alle tulevan levyn sekä sen enkelin muotoisen palikan, jossa kytkimet. Laite havaitsee hengitysliikkeet, ja jos sellaista ei ole ollut 20 sekuntiin, kuuluu hälytysääni. Siinä myös vilkkuu valo hengityksen tahtiin. Ostettiin tuo esikoisen ollessa pieni, koska olin silloinkin hulluna huolesta koko ajan.

Ja neuvolaan: kaikki ok, painoa nyt 5 viikon ikäisenä 5145 g ja pituutta 57,7, päänympärys oli muistaakseni 39,5 (tarkistelin vielä illalla, mutta ei mulla muisti toimi). Refleksit kunnossa ja jäntevältä tuntuu. Näin siis vauvan, ihanaiseni, asiat. Neuvolassa oli sijainen, jolle (myös) kerroin näistä huolehtimisistani. Hän otti sen vakavasti ja sanoi, että jos en jaksa sinne perjantain neuvolapsykologille asti, soittaisin neuvolaan päiväsaikaan tai sairaalan päivystykseen ilta- ja yöaikaan. Nauroin ystävälle sekä äidille, että mitähän se tarkoittaa, etten jaksa. Että mulla rupeaa todella sirittämään päässä ja istun vessan lattialla joululauluja laulaen? :xmas: Toivottavasti asia ei selviä mulle =) Kyllä kai sinne perjantaille jaksan. Sain vinkiksi huolehtia luppohetkinä itsestäni sen sijaan, että plärään kauhujuttuja netistä :ashamed: Mua helpottaa hiukan se, että tää on entuudestaan tuttua ja tiedän väsymyksen ja hormonien vaikuttavan tähän paljon, niin kuin täälläkin on jo ennen huhtikuuta ollut puhetta noiden hormonien epäsuotuisasta vaikutuksesta mielialaan...

Palataan sitten oman navan tilittämisestä taas keskusteluihin, eli Essi-, mäkin oon tuota seurusteluasiaa miettinyt. Ja täytyy sanoa, että toisen kanssa tilaisuudet seurustella vauvan kanssa ovat hiukan rajallisemmat ja enemmän hermostuksen täyttämiä kuin esikoisen aikaan. Pidän poikaa tosi paljon kantoliinassa, ja siinä hän mielellään tillittelee ja hymyilee äidille, ennen kuin nukahtaa. Sellaista meidän seurustelu. Muutenkin katsellaan toisiamme ja juttelen pienelle. Hän joskus sanoo mulle jotain, esim. "gii". Esikoinenkin toki pitää hiukan huolta seurustelusta, ja mies myös. =)

Käly sanoi muuten viikonloppuna, että hänen esikoisensa vauvatukka ei lähtenyt ollenkaan, koska hän oli harjannut sitä vähän väliä, yleensä imettäessään. Enpä ollut tuollaista kuullut. Mun esikoisesta tuli ajan oloon ihan pulipää (tosin nyt on taas liehuletti), enkä silloin harjannut varmaan kertaakaan, joten kokeilen harjailla tätä pikkuista. Ois kiva, että tumma tukka pysyisi päässä. :heart:

No sellaista katkonaista, pätkittäistä ajattelua tässä päässä tänään!
Auringonpaistetta toivotellen Kalenteri ja Paapau 5 vk 1 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
mun mielipide on se ettei kannata väsyttää itseään pitämällä vauvalle jatkuvasti seuraa. Se ei ole mitenkää normaalia että jotakuta hauskuutetaan ja palvellaan jatkuvasti ja se saattaa kostautua sit myöhemmin.. (ei viihdy yksin lattialla, ei opi leikkimään yksin, ei päästä äitiä yksin edes vessaan jne.)
Kiitos viisaista sanoistasi Anu, kuulostaa järkevältä. Itsekin tuota pohdiskelin ja tulin siihen tulokseen jo aiemmin, että en voi olla koko aikaa neidin viihdytyspäällikkönä :)

 
Pikaisesti...
Meillä on perjantaina eka kunnon neuvola. Tytöllä rähmii toinen silmä ihan kauheesti, neuvolan täti antoi puhelimessa ohjeet kyynelkanavan hierontaan (tiedä sit ymmärsinkö mitään). Jos ei auta aamuun mennessä yhtään, niin sit pitää soittaa neuvolaan niin saadaan resepti silmätippoihin.
Meillä on pikkuneiti alkanut kovasti seurailemaan ympäristöä.
Tänään käytiin ensimmäistä kertaa vähän ulkona vaunuilla, siis sen verran, että esikoisen kanssa oltiin tuossa pihalla hiekkalaatikolla. :D
Hippo + (kakka)tykki :D 1vk5pv
 
Jee, tulin vaan kertomaan, että sain varattua vyöhyketerapian, torstaina aloitetaan. Kerron sitten kokemuksia. Terapeutti lupasi näyttää mulle sitten mistä kannattaa kotona hieroa, ihan hyvä, niin voi itsekin yrittää auttaa neitiä jatkossa.
 

Yhteistyössä