**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa pitkästä aikaa :wave:

Ja ONNEA kaikille vauvaantuneille :flower: :heart: En ole kaikkia vielä onnitellut.
Lukemassa olen täällä käynyt mut ei saa aikaiseksi kirjoittaa mitään :ashamed:

Meillä on menny ihan mukavasti vauvan kanssa. Päivällä meinaa vain pikkupätkiä nukkua mut yöt vetelee sitten 5-7 tuntia eka pätkä ja 3-4 tuntia seuraava.Nyt tosin pari päivää on päivälläkin nukkunut kahta-kolmea tuntia et jospa se alkais päivälläkin rytmiä löytyä.
Masuitkuja on jonkun verran ollut ja reilu viikko on syöty disflatyl-tippoja.Ja ehkä ne on hiukan apua tuoneet.D-vitamiinia ei olla vielä aloitettu just noiden masuitkujen takia.
Poika tykkää vaipanvaihdosta kun muutaman päivän on hymyjä antanut hoitopöydällä ollessa. :heart:
Terkkari kävi kylässä kun poika oli 12 pvää niin painoa oli jo 4720g j minä kun olin vähän huolissaan et riittääkö maito kun illat on sellaista tankkausta...mutta hyvin siis riittää :whistle: Kotiinlähtö paino oli 4105g.
Tänään oli sitten eka nla käynti ja painoa oli jälleen tullut nyt puntari näytti jo 5515g lukemia :whistle: ja pituutakin oli tullut 4cm ja oli nyt 58.5cm terkkari sanoi että hyvin kasvaa +3 käyrällä!!Ja mikä positiivistä niin nlatäti alkoi puhumaan rota-rokotteesta että he ovat saaneet 30kpl rokotteita neuvolaan että halutaanko sellanen!!No ei tarvinnu kahdesti kysyä tottakai haluttiin!!Oltais otettu vaikka olis pitäny ite maksaa mut nyt siis säästetään 150euroa!!Ihan kiva :)
Meillä on ristiäiset 8.6. ja yksi kummi on jo saatu kysyttyä.Pari pitäisi vielä kysyä!Nimi on päätetty kans.Tarjottavat oli tarkoitus tehdä ite anopin avustuksella mutta toi rokotus-säästö kyllä houkuttelee tilamaan valmiit tarjoilut :p mut katotaan sitä nyt vielä!

Tälläisiä kuulumisia täällä.Poju nukkuu vaunuissa joten pitänee lähtee laittaa pyykkiä koneeseen!!

Aippa3 ja poju 3vko ja 4pvä
 
ihanat kuvat anulla ja sh:lla :heart:



nyt on tatska paukutettu ihoon :heart: Minean mielestä äidin kädessä on pipi ja sitä pitää puhaltaa. mies oli pärjännyt 4h ihan hyvin lasten kanssa, TOSIN iski paniikki loppuviimein kun Miska ei ensin suostunut juomaan pullosta ja sitten alkoi huutaa kurkku suorana (pullo kyllä kelpasi sitten viimein oikein hyvin - ja äitiä tuijotettiin vihaisena kun annoin tissiä perään että "mihin sä hävisit?") plus molemmat lapset aloitti kakansarjatuotannon. kirjaimellisesti koko kämppä paskassa. tuumasin että juu, tervetuloa vaan kotiäidin arkeen, kyllä paskaa piisaa kaikille :LOL:

ja sisko lupasi ottaa lapset hoitoon sitten festari-iltana, että ei muuta kuin lippua hakemaan. onneksi ne bileet loppuu jo kymmeneltä illalla niin pääsee kotiin nukkumaan :D
 
Meillä ei olla pulloja käytetty kuin harvakseltaan, joten ne tulee pestyä ja keitettyä joka kerran jälkeen. Tutit keitetään ennen käyttöön ottoa ja jatkossa tarpeen mukaan. Rintakumin huuhtelen huolella joka käytön jälkeen ja vaihdan toiseen kun näyttää tarpeelliselta. Käytössä useampi kumi. Pesen ja keitän kaikki kerralla kerran päivässä. Näin tein myös esikoisen kohdalla ja terveenä on pysynyt.

Illalla olen laittanut pojan syötön jälkeen vuoteeseen, johon nukahtaa yleensä itsekseen. Välillä tarvitsee imettää uudelleen, nukahtaa kuitenkin lopulta itsekseen.

Kävin tänään kampaajalla ja mies oli lasten kanssa. Kaveri kävi myös tänään kylässä ja sain kantoliinan lainaan. Nyt vain totutella sen käyttöön.
 
Neuvola terkkuja:
Pituus 55cm
Paino 4450g
Pipo 38cm

Neiti kasvaa nätisti 0käyrällä ja kovasti sai lääkäriltä kehuja että on reipas hyvin kasvava tyttö :heart:

Äitikin tarkastettiin ja kaikki oli ok =)

Päätin sitten kokeilla ehkäisynä noita minipillereitä. Sitä jatkuvaa vuotoa vaan pelkään, mut lääkäri meinasi että nyt kun ei kukautiset ole edes alkanut niin ei välttämättä tule mitään vuotoja. no toivottavasti olin näin! Sain valmiiks myös reseptin ehkäisylaastariin johon vaihdan sitten kun imetys loppuu. Mulla oli se ennen raskautta ja tykkäsin siitä kovasti, varsinkin kun olen huono muistaan ottaa pillereitä. No toivottavasti nyt muistan =)

MB Meidänkin osoitteessa on asunut nyt 2päivää harvinaisen tyytyväinen neiti =) Vois sanoa ettei ole itkenyt yhtään :eek: Olisko noista disflatyl tipoista tullut sitten se helpotus meillekin =)

Joanna ja Tiltsu tasan 7vk
 
Minulla oli tänään jälkitarkastus. Lääkäri kirjoitti reseptin hormonikierukalle. Laitatan sen vasta elokuussa, niin ei kesää tarvitse kärsiä jos alkaa vuodot. Minulla oli esikoisen synnytyksen jälkeen minipillerit ja ne ei sopineet kun vuosi koko ajan. Kierukkaa suositteli.

Mutta nyt pyykkiä laittamaan kuivamaan. Kohta tulee mieskin esikoisen kanssa pihalta sisälle.
 
Hei, vähän kuulumisia meiltä, ja jonkinlaisia neuvojakin kaipaisin..

Meillä tytsy on nyt 3 vk + 1 pv ikäinen. Kaikki on mennyt kivasti muuten, mutta nyt on alkanut iltaraivoaminen. Tytsy ei rauhoitu muuten kuin jos saa tisutella itsensä uneen. Ja siinä kestääääää kauan. Eilen taisi sellainen kaksi tuntia vierähtää ennen kuin nukahti niin syvään uneen, että sain itseni irti ilman että heräsi. Välillä meinaa epätoivo iskeä, että olenko nyt tehnyt hommat pahasti väärin, kun olen antanut tuon nukkua meidän keskellä. Omaan sänkyyn tuota on aika epätoivosta saada, kun herää heti kun sinne laittaa (ollaan kokeiltu kapalointia yms). Ja tutti ei kelpaa alkuunsakaan. Ja mulla tahtoo olla joka päivä pää kipeä, kun sängyssä makuuasennossa 2 tuntia liikkumatta makaa tisu toisen suussa. :$ Päikkäreillä oikeastaan sama homma, jos sänkyyn/sohvalle yrittää nukuttaa, mutta ei ihan noin kauan kestä operaatiossa. Puolestaan vaunuihin ja autoon nukahtaa helposti ilman tisua. =)

Toisaalta tuo perhepeti on toiminut siinä mielessä tosi hyvin, että yöt on melko hyviä, kun työntää vain tissiä suuhun, kun toinen meinaa herätä. Eli käytännössä vauva nukkuu jotakuinkin 00-07 välin heräämättä, kunhan saa ruokaa. Vaipankin olen onnistunut vaihtamaan niin ettei vauva herää. Itsekin saa paremmin jatkettua unia kun ei ylös asti tarvitse joka kerta nousta ruokkimaan. Nytkin vedellyt päikkäreitä varmaan kohta 6 tuntia !!!! kun olen kaksi kertaa antanut ruokaa kun on meinannut heräillä. Onko tuo väärin.. siis pitäisikö vauvan antaa herätä nälkään ja sitten vasta ruokkia, vai saako nukkuvaa vauvaa ruokkia? Ja nukkuessaan ei kuitenkaan kisko itseään niin täyteen, että tarvisi röyhtäyttää tai pulautelisi liikoja.

Nämä on nyt vähän sekavia nämä mun selitykset. Toivottavasti joku tajuaa mitä tarkoitan. Eilen alkoi jo hieman masentaa ja :'( kun välillä tuntuu, ettei saa mitään tehtyä, kun vain tissittelee vaavia. Ja muuten kai se olisikin ihan ok, mutta tämä kämppä räjähtää ihan käsille, kun meillä on edelleen remppa kesken ja sotkua tulee koko ajan enemmän mitä minä ehdin raivata. Ja pari viikkoa aikaa nimiäisiin. Sitä ennen pitäisi saada homma jonkinlaiselle mallille. Mies lupaa, että se hoitaa kaiken, mutta minä loppujen lopuksi kannan hommasta stressin ja patistelen ja muistuttelen sitä tekemään asioita. :'( Pitäisi kai munkin osata nukkua päikkäreitä, kun tytsykin koisii, mutta ei osaa, kun se on mun ainoaa omaa aikaa koko päivästä.

Sori, kun tuli tämmöinen valitusvirsi, mutta kun ei oo oikein muitakaan kenelle valittaa, ja joka ehkä jotain ymmärtää tästä.
 
Juuri Juu tiedän lyllä tunteen. Meillä poju syö sen 2 tunnin välein ja sitten nukahtaa monesti samoin tein uudestaan. yölläkin poika on mun vieressä ja tissiä vain laitan suuhun kun vähän kitisee. Mitään neuvoa en oikein osaa sanoa. On se raskasta ja ei kai siihenkään auta kuin aika ja kärsivällisyys. :hug:
 
Mäkin siirryin takaisin pisteeseen A eli annan vauvan olla koko yön mun vieressä. Meillä nuo vatsavaivat herättää niin aikaisin, että en saa muuten itse nukkua juuri lainkaan. Ja en edes yritä röyhtäyttää vaan nukutan tissille kuten ihan alussa. Kokeilin siis tätä käytäntöä ekan kerran viime yönä ja meni tosi hyvin. Ajattelin jotenkin, että vatsavaivat pahenisi, kun en röyhtäytä, mutta päinvastoin. Ne herätti ton vasta puoli 9, kun aiemmin herättiin jo kuudelta! Ja mä sain nukuttua paljon paremmin, kun en noussut röyhtäyttämään enkä joutunut uudelleen siis nukuttamaan neitiä joka välissä. Tästä eteenpäin meillä nukutaan joka yö vieri vieressä :)

Vyöhyketerapiassa oltiin tänään ja se oli kyllä positiivinen kokemus. Yhdet kakat ja pieruja tuli hieronnan aikana eli ei se ihan turhaa ollut :) Hintava tosin (27eur n. 20 min), mutta mitäpä sitä ei maksaisi, jos ilmavaivat helpottaa! Seuraava aika on ylihuomenna. Kolmea kertaa vähintään suositteli, että näkee onko hyötyä. Antoi vielä ohjeita miten voi kotona hieroa masua ja jalkapohjia.
 
juuri meillä lapset on syöneet parhaiten puoliunisena, eli öisin/päiväunilla kun nukutaan vierekkäin. eikä se ole ainakaan esikoiselle ollut haitaksi, pikemminkin hyvä sitten kun lapsi alkaa päivisin olla niin hyrränä ettei malta syödä tissiä kunnolla niin tankkaa yöllä.

itsekin sain tänään pojan syömään pullosta, eilen ei huolinut. puoliunessa tökkäsin pullon suuhun ja kyllä meni kepoisesti alas. jätkä on tänään myös nukkunut vaunuissa tosi pitkiä pätkiä. ja mä saan NYT pumpattua tisseistä helposti maitoa, on se kumma miten se muuttuu.

onkos se nyt sitten rintaraivaria kun herra huutaa tissi suussa? potkii ja rimpuilee vaikka on nälkä ja kun hetkeksi nukahtaa, jaksaa taas herättyään syödä. mutta sitä ennen pitää kiljua äidin iloksi. onko muilla samaa?

Joanna mä kun en ole vuoteen ollut sairauskassan jäsen niin muistutapa mua pitääkö mun hakea töistä joku lomake täytettäväksi ja lähettää se sairauskassaan tuon synnytyslaskun mukana? onnistuin repimään sen laskunkin kun en muistanut että siitähän korvataan osa :headwall: eli teipattuna lähtee se lippunen sitten postitse...
 
Känkkäränkkä siihen täytyy se korvaushakemus laittaa mukaan. Sen saa tulostettua ihan kelan sivuilta. Elikäs tämä http://www.kela.fi/in/internet/lomake.nsf/NET/161101130756EH/$file/SV127sr.pdf?OpenElement
ja sitten lasku ja kuitti mukaan
 
Jopa on hiljaista.. missäs kaikki on? Varmaan nauttimassa kauniista päivästä ja mä vaan täällä sisällä :(

Jeps. Tänään oli se neurologi käynti. Ja jäi oikein hyvä mieli siitä =) Lääkäri vaikutti tosi pätevältä ja oli oikeesti perehtynyt meidän neidin asioihin. Hän oli sitä mieltä että on kaksi vaihtoehtoa mikä tyttöä vaivaa. Joko kyseessä on ihan harmitonta nykimistä jota joillain lapsilla on vastasyntyneenä tai sitten kyse on pienistä epilepsisistä kohtauksista. Komsii komsaa.. nykimisien pitäisi mennä ohi siinä 3kk paikkeilla. Noilla kahdella on se ero että ensimmäinen tulee vain unessa ja toinen myös valveilla. No tyttöhän nykii vain unissaan joten se viittaisi siihen että on vaan "uninykimistä". Tosin sairaalan papereissa oli maininta "myöhemmin nykimisiä havaittu myös hereillä ollessa" Lääkäri lupasi vielä keskustella tyttöä hoitaneen lääkärin kanssa tuosta, koska me ei ainakaan niitä olla valveilla havaittu, että kuka ja koska on nähnyt?? Uninykimisen puolesta puhuu myös se että kaikki 3eeg:tä on ollut normaaleja, aivot on ultrattu 3kertaa eikä siellä ole havaittu mitään muutosta ja myöskin magneettikuvat on normaalit. Lääkitystä kuitenkin nyt vielä ainakin kuukausi jatketaan, vaikka me ja myös neurologi oli vähän sitä mieltä ettei tuolla lääkkeellä ole ollut nykimisiin vaikutusta, eli niitä on lääkkeestä huolimatta silloin tällöin tullut. Tämä viittaisi myös siihen että nykimiset eivät olisi epileptisiä. No niin tai näin.. en ole tilanteesta mitenkään huolissani.. on ne kumpia vaan niin ne menee ohi =)

Täällä menossa kolmas masuvaivaton päivä =) Ihana on ollut nyt nähdä tuo tyttö tyytyväisenä. Hymyilee, juttelee ja jopa ilosta kiljahtelee pitkin päivää ja viihtyy paljon paremmin jo itsekseen samalla ympäristöään kovasti tutkaillen =)

Joanna ja Tiltsu 7vk ja 1pv
 
Ihan ekana ennen ku luen ees muitten juttuja niin kysymys:
Miten tissimaidon saa kätevimmin lämmitettyä? Meillä toi mies ei tunnu oppivan jääkaappikylmän maidon lämmittämistä, antais ennemmin korviketta ku se on niin helppo lämmittää mikrossa.. Ite oon hauduttanut pulloa kuumassa vedessä ja aina välillä testannut et onko jo tarpeeks lämmintä, mut siinä menee tosi kauan - eikä vauva ole vielä minulta suostunut pullosta juomaan. Kerran isiltä joi ku olin kaupassa esikoisen kanssa mut silloinki mies sanoi että oli se aika kylmäksi jäänyt ku hän sitä koitti lämmittää. Meidän pitäis nyt saada tuo edes oppimaan pullolle, tuttia ei näköjään huoli vaikka mikä olis.
 
Joanna kiva että lääkäri oli mukava ja ennenkaikkea että tuo nyt ei ole sitten mitään vakavaa.
Meillä on kans tiheetä tissittelyä menossa.. iltasin tosta kuuesta/seittemästä tankataan tonne yhteentoista :/ pieniä taukoja pitäen.. eli nukahtaa ja kun meen pois vierestä niin samantien uudestaan huuto et on nälkä :headwall:
ja masu tuntuu vaivaavan.. cuplatonia ei tän kans oikein voi aatella kun sehän pitäs joka syötön aluks antaa.. niin lasketaanko noi maratonit yheks vai jokainen osio erikseen.. ?? :whistle:

Essi- ja Hörhö 3 vko ja 2 päivää
 
juuri, teillä vauva just sen kolme viikkoa jolloin on tota tiheetä imemistä (tilailee lisää maitoa), että eiköhän se siitä tasaannu ku ikää tulee lisää! :hug: jaksamisia! (meidän vauva teki just 3 viikkoisena tissittelyennätyksensä yksi ilta, oli rinnalla lähes tauotta klo 17-23.30, siinä oli mamma "vähän" väsynyt)

Känkkis, meidän herra raivoaa tissillä kans välillä, mut olen sillon vaan pannut nukkumaan ku olen todennut et väsyään se huutaa ja haluaa tissin suuhun nukahtaakseen ja saa raivarin ku tuleekin maitoa. että hehe, taas olis tutilla paikka mutta ku ei kelpaa.

Joanna ihana kuulla et noinki hieno sairaalakäynti oli!

muoks. -- kato oli Essi käynyt koneella samaan aikaan ku mä kirjoittelin.. Essillä näköjään sama 3viikkoisen imetysrumba menossa, :hug: kyllä se helpottaa siitä!
 
juuri meillä on sama juttu, iltaraivarit on alkaneet...Eilenkin heppu itki putkeen 6 tuntia, vasta puolen yön maissa nukahti väsymykseensä. Ihme, ettei aiemmin, tuon huutamisen luulis väsyttävän...En tiedä mitä tehdä. Tissillä rauhoittuu joskus, mutta joskus taas ei, kun on oikein huuto päällä, huutaa myös rinta suussa. JOnkinlaista rintaraivaria meilläkin siis, Känkkäräkkä.

Kauheasti puhutaan siitä, että iltaisin pitäisi rauhoittaa tilanne ja nukuttaa vauvaa rauhallisessa hämärässä huoneessa, mutta meidän heppupa ei semmoisesta piittaa. Parhaiten nukahtaa sitteriin (hirveän huutamisen jälkeen), kun TV on päällä ja ääni ihan normaalilla tasolla. Ei siis mitään hyssyttelyjä... :| Jotenkin vain ahdistaa, etät kasvaako lapsi nyt kieroon, kun me ei saada sille rytmin alkuakaan opetettua..... :(

Joanna kiva, että mitään vakavampaa vauvalla ei ollut!

Vauvan karstasta Mikä olis paras tapa karstan poistamiseen? Olen kokeillut öljyä, se toimiikin, mutta vauvan pää jää sen jälkeen kovin rasvaiseksi, siis vaikka mennäänkin öljyn vaikuttamisen jälkeen kylpyyn. Mitään pesuainetta en ole vielä uskaltanut käyttää, saakohan vielä käyttää, tietääkö kukaan?

Nyt ruoan laittoon ennekuin heppu herää...
Marika ja heppu 6vk+4pvää
 
Pikaisesti, kun kerrankin olis mahdollista itekin ottaa päikkärit.
Meillä oli tänään neuvola, painoa oli tullu mukavasti. Tyttö painaa jo 4060g, ja se lähtöpaino oli 3675g. Muita mittoja ei ottanukaan. Esikoisesta reilu vuos sitten otti kyllä kaikki muutkin mitat. Mites teillä, ensimmäinen neuvolakäynti, otettiinko mitä kaikkia mittoja ym?
Täällä on hassu käytäntö, multa otettiin viimeks samalla käynnillä hb ja paino, ym. Nyt antoi erikseen mulle ajan sitä varten ja sit vielä erikseen aika sinne jälkitarkastukseen. Tosi hölmöä.
Niin ja sain tänään varattua ristiäiset, meillä pidetään 20.7. muina aikoina on mun pikkuveljellä kisat, niin ei pääsis ristiäisiin. Papille pitäis soittaa ens viikol loppu viikosta ja selvittää pääseekö pikkuveli kummiks, vaikka lähtee rippileirille vasta seuraavana päivänä ja elokuun alussa on konfirmaatio...toivottavasti on mukava pappi ja antaa luvan..
Yritän myöhemmin päästä lukemaan juttuja.. Nyt täytyy kiirehtiä nukkuu, että ehtii. Kipeeks kun olen tulossa, kurkku kipeä ja muutenkin veto pois. Miehellä sama homma..
Hippo + pikkuinen 2vk1pv
 
Anu mä olen lämmittänyt tissimaidon niin, että ensin surautan mikrossa kupissa vettä kuumaksi ja upotan sitten tuttipullon hetkeksi siihen. ei mene kauaa. niin ja sitten kun me tullaan niin pääseekö siitä teidän puistosta pissalle johonkin? tänään kun käytiin Sorsapuistossa muksujen kanssa kolmistaan niin jalat ristissä sai olla...

ihania uutisia Joannalla :flower:

Miska nukkuu partsilla, Minea vetää kilareita kun äiti tyhmänä ei anna esim jätskiä tai karkkia. neiti kun on ollut tänään huono syömään ja väsyttääkin kun ei nukkunut päiväunia kuin vartin. taidanpa tässä aikani kuluksi pumpata tissit tyhjiksi kun ei poika kerennyt syödä ennen nukahtamistaan. tänään on ollut aika pyllypäivä :kieh: aamulla kaatui kiehuvat vedet lattialle, puurot lattialle ja silviisii. puistossa sentään oli kivaa, Mineasta oli kiva touhuta ja syöttää lintuja ja Miska roikkui tississä kun on kuuma. onneksi oli kaveri lapsineen mukana, kattoi vähän Mineankin perään kun mä istuin syöttämässä poitsua.
 
Joanna ihana, että saitte hyviä uutisia =)

Meilläkin on välillä noita rintaraivareita tai jotain sellaisia. Poika valvoo välillä useita tunteja, eikä ole missään tyytyväinen paitsi sylissä, jos siinäkään. Nyt on parina päivänä viihtynyt jonkin aikaa sitterissä.
Jätettiin d-vitamiini hetkeksi pois ja annetaan vaan Rela-tippoja. Tuntuu kyllä masuvaivat hieman helpottaneen.


Saatiin kummit pojalle =)
Meillähän oli tilanne, ettei kummeista ollut tietoa, joten ei voitu ristiäisiäkään suunnitella.
Nyt oonkin sit alkanut miettiä tarjottavia.
Meinaan tehdä kaikki itse, paitsi cocktailpiirakat.
"Menu" olis seuraavanlainen (ainakin alustavasti):

Kinkkuvoileipäkakku
Pienet lohipiiraset
Cocktailpiirakat ja munavoi

Valkosuklaatäytekakku
Sitruunamuffinit

Kahvi/tee/mehu


 
Känkkis - meille pääsee, asutaan täs niin et puisto alkaa siitä mihin meidän takapiha loppuu. Ja jos vaan kissa-allergialtas kykenet niin voidaan me vaikka kahvit meillä juoda+lapset ruokkia samalla.. mut jos et voi sisällä olla niin sit KUN on hyvä sää niin tehään vaikka sama tossa meidän takapihalla. Mä voin laittaa jotain safkaa niin et Minealle ja meille aikuisillekin riittää. Mitäs te muuten syötte? Sä et ainakaa syöny lihaa, mikähän olis semmonen ruoka mitä kaikki syö mielellään?

Faerie hyvältä kuulostaa ristiäistarjoilut! Voi mä vaan en ite jaksais, tai ehtis tehä mitään, siksi pitää kyl ostaa kaikki valmiina. (paitti, äitini lupas tehä fetakierteitä ja anoppi tekee kuivakakkua, muu ostetaan valmiina)
 
Meillä mies on lämmittänyt rintamaidon kattilassa vesihauteessa.
Tänään kävin kaupungilla ostoksilla ja en pumpannut maitoa pulloon, kun pakkasessakin on ja nanniakin löytyi vielä kaapista. Mies oli sitten tarjonnut nannia, kun ei ollut kerennyt sulatella maitoa. Oli tuo onneksi kelvannut.

Meillä olisi tarkoitus tarjota ristiäisissä ihan ruoka, kun on sellaiseen aikaan että ainakin meidän esikoisen ruoka-aika on. Ja meidän poikahan ei syö valmisruokia. Lisäksi on sitten kahvin kanssa kakkua ja voileipäkakkua. Ensi viikolla nähdäänkin pappia kun ollaan siellä päin.

Mutta nyt taitaa meidän pienempi poika olla ruokaa vailla.
 
Heippa pitkästä aikaa! Täällä on nyt totuteltu kotielämään uuden tulokkaan kanssa jo 9 päivää ja mukavasti menee. Pari kysymystä on herännyt, olisiko teillä kokemusta näistä?

Varpaankynnet: vauvelin varpaankynnet ovat kasvaneet ikävän näköisesti ihon sisään - onko mitään kotikonstia niiden hoitamiseksi, vai pitääkö hoitaa lääkärillä? Kyselen maanantaina neuvolasta, mutta jos sattuisitte tietämään jotain hyviä vinkkejä...

Omaan sänkyyn nukuttaminen: yöllä olen pitänyt vauvan ihan suosiolla vieressäni (syö niin tiheästi), mutta olisi kiva jos nukkuisi joskus edes päiväunet omassa sängyssään. Vauva herää kuitenkin aina muutamassa minuutissa, jos laitamme sen omaan sänkyynsä, vaikka olisi kuinka sikeässä unessa alunperin! En keksi mistä tuo voi johtua, onko muilla sama juttu? Miten saisi totutettua hiljalleen omaan sänkyyn?

Gefilus Plus: onko kukaan antanut vauvalle noita Gefilus-kapseleita, toimiiko? Ostin niitä eilen, mutta en ole vielä aloittanut. Ajattelin, että voisivat olla mahalle parempia kuin Rela-tipat, kun näissä ei ole öljyä. Ei meillä kyllä mitään suurempaa vaivaa ole vielä ollut, mutta ihan allergioiden ehkäisemiseksi ja vastustuskyvyn lisäämiseksi voisi kokeilla.

Mukavia ristiäisiä/nimiäisiä kaikille joilla on niitä tiedossa lähipäivinä! Meillä taitaa jäädä elokuulle.

Viljaliina ja Vauva 12vrk
 

Yhteistyössä