***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Athena on toi meidän koiruus chow chow ja vieläpä itepäinen sellanen :kieh:

Kyl sai nauraa :LOL: :LOL: tosta vuotaraaputtimen laittamasta kuvasta :LOL:

Meillä kyl vaipan vaihdot ja pukemiset on aina sujuneet ilman huutoja :D Mut hatun laittaminen on aina välillä inhottavaa puuhaa :kieh:

MB Mä oon kans miettinyt tota kalenterin tilaamista tuolta extrafilmiltä. Tilaan sieltä aina valokuvat. Mistä tulikin mieleen,et pitää taas laittaa tilaus menemään ;)

Palaillaan taas :wave:

baby dream ja Topi ylihuomenna 6kk. :heart:
 
Ai niin, piti vielä kommentoida, että influenssarokote täälläkin pähkäilyn alla. Voi olla, et jää kuitenkin ottamatta. Täytyy vielä mietiskellä...

Kiva muuten anuuu, että sait neuvolasta kannustusta ja ohjeita tohon unikouluun ja ilman tissiä nukahtamisasiaan. Tuntuu, että meillä täti vaan hymähtelee, eikä sano juuta eikä jaata mihinkään, mikä mun päätä vaivaa. Joten neuvoja vaan kehiin, kun aloitat.
*Nimimerkillä "yks, jonka poika just vaihteen vuoksi nukahti rinnalle ja joka muuten ei osaa nukahtaakaan" * :ashamed: :ashamed: :snotty:
 
baby dream just huomasin, että extrafilmin kalenteri painetaan kiiltäväpintaiselle valokuvapaperille, joten siihen lienee hankala kirjoittaa mitään. Jää siis meiltä tilaamatta. Katselen löytyiskö muilta firmoilta parempia vaihtoehtoja..
 
:wave:

Meidänkin pikku korvapotilaan kuulumisia vähän tähän väliin.
Pukemiset ja riisumiset sujuu meillä ilman mitään huutoja :D varsinkin riisuminen on kivaa kun saa rapsutella paljasta mahaa :LOL: vaatteet saa laittaa päällekin ilman suurempaa vastustusta lakki ei aina ole kiva varsinkaan nyt kun on korvat kipeet ja autossa kun kiemurtelee on heti hiki tukassa ja se ei ole kivaa :p vaipan voi vaihtaa välillä on kiva kiemurrella ja kääntyä mahalleen ja yrittää ryömiä karkuun :eek:
Syöminen sujuu myöskin ihan rauhallisesti ja nyt ollaan ruettu istumaan tomerasti syöttötuolissa :D ja suu aukeaa hyvin lusikalle ja kana kasvissose on suurta herkkua
;)
VUOTARAAPUTIN toi kuva on älyttömän hyvä ihan repesin :LOL: voisin kokeilla meitin poitsuun 3v joskus tuota et eikun ilmastointiteipin ostoon :p

Seuraan innolla teidän unikoulun etenemistä, olen ajatellut itsekkin mut kun olen enimmäkseen yksin lasten kanssa olen tällä hetkellä liian väsynyt sitä aloittamaan ja kun Kasandra nukkuu parilla syötöllä yön niin vielä hyvä näin, mutta kirjoitelkaa niin saan lukea miten onnistuu jos minäkin sit kun menee ihan mahdottomaksi.

Lahopää unohti taas mitä piti kirjoittaa :headwall: mut kirjoitan kun muistan

vilijonka ja kasandra
 
Tulin vaan kertomaan että miehen leikkaus sujui suunnitellusti, eikä mitään ongelmia ollut. Heräämössä joutui vaan olemaan melkein 8h kun verenpaine oli liian alhainen. Äsken siirretty osastolle ja voi nyt olosuhteisiin nähden hyvin. Mitään kipuja ei kuulemma ole (vaikka koko kylki on auki) taitaa siis olla lääkitys kohdallaan :LOL: Siellä mä istuin tunti tolkulla sairaalalla ja odotin et olisin nähnyt sen... mut enpä nähnyt :( Mut tulipa ajettua kamalassa kelissä ihan huvikseen vaan reilu 200km!!! Jospa huomenna sit nähtäis =)

Joanna ja Pinja joka oli ollut toooosiiiii kiltti mummille ja kummisedälle täällä kotona =)
 
heips! Täällä yksi pari kertaa kirjoittanut taustailija tulis vaan sellaista kysäsemään että miten tuon libero-paketin saa lindexiltä?
Vai saadaankohan me edes kun vasta liityin.. Oliko se se paketti jonka saa jos liittynyt kun vauva alle 5kk..?
 
Joanna;
Ihanaa, että kaikki meni hyvin :hug: Tuollainen parin sadan kilsan turha ajeli tuskin kauheasti nauratti, mutta varmaan oli huojentunut olo kuitenkin, kun kaikki meni kuten pitikin =) :flower:

Viva:
Sen paketin saa noutaa postissa tulevaa lappua vastaan, varmaan siullekin se lippunen vielä tulee, kun hetken maltat odotella =)

Mutta nyt herralle aamupuuroa laittamaan, meteli yltyy :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Anu-78
Huomenta!
Tosta libero paketista ni mulle tuli liberolta kirje ja sen mukana oli sitten se lappu jolla saa lähimmästä lindexistä sen laatikon:) en oo kyl kuullut et postista haettas se...
 
Huomenta!

Täällä ollaan silmät ristissä. Pitäisköhän opetella menemään aikaisemmin nukkumaan? Pinja on taas alkanut nukkumaan koko yön putkeen (20-07), mut ei se paljon auta jos itse menee vasta puolenyön jälkeen nukkumaan :ashamed:

Eilen kun istuskelin siellä TAYSsin kahviossa, niin siellä taisi just päättyä joku tutustumiskäynti synnärille. Tai näin ainakin oletin kun yht.äkkiä paikalle pemahti toistakymmentä vauvamasuista äitiä miehineen =) Mä tahdon kanssa vauvan..... :D Juu vauvakuumetta pukkaa... en olis koskaan uskonut :eek: Mut jospa nyt vielä malttais, niin saatais toi mieskin eka kuntoon.... jos sitten ens kesänä alkais yritys =)
Jokos muuten jollakin on uusi vauva "projekti" menossa?

Se vuotaraaputtimen laittama kuva oli muuten tosi hauska... :LOL: Välillä tekis mieli tehdä just noin!!! Tää meidän ikiliikkuja ei meinaan pysy enään sekuntiakaan paikallaan kun vaihdetaan vaippaa tai puetaan. Kokoajan kääntyy mahalleen. On meinas aikasta hikistä puuhaa!! Ja auta armias kun puetaan ulkovaatteita... kamala huuto ja protesti :kieh: Miten se voikin muka olla niin kurjaa. Ja huuto loppuu ku seinään siinä vaiheessa kun vedän haalarin vetoketjun kiinni!!!

Me muuten tapellaan täällä extrafilmin kanssa! Kun tilattiin ne kuvat niin nehän oli ihan pärseestä!!! Ja niiden ehdoissa sanottiin et jos ei ole tyytyväinen niin kuvat saa palauttaa ja tilalle saa joko rahat takas tai uudet kuvat. No nyt ne sit keksi et tuo ei pidä enään paikkansa. Sitä ei vaan ollut ehditty vaihtamaan sinne ehtoihin!!! No hitto... ei kai se meidän vika ole jos ei ole ehditty... niillä ehdoilla ne kuvat on kuitenkin tilattu! Katsotaan kuin käy? Tulostettiin kuitenkin ne ehdot siltä varalta et ne oikeesti menee nyt muuttamaan niitä ja sit väittää et ei siellä niin ole lukenut :headwall:

Ja olen kanssa ajatellut tilaa isovanhemmille tuollaiset kalenterit joululahjaksi.. mut tilaan ne ifolorilta. Sieltä saa ainakin rahoilleen vastinetta =)

Joanna ja Pinja 6,5kk
 
Joanna ensiksi hyvistä uutisista :hug: ja pikaista paranemista miehelle.
mutta tuo Extrafilmin käytös on kyllä ihan sikamaista! nyt kunnon rähinä päälle, kova kovaa vastaan ja puskaradio soimaan.

meillä poitsu nukkui kello 20-7.30 :D yleensä kun nousee ennen kuutta :whistle: söi kerran yöllä mutta eipä se haittaa kun kainalossa nukkuu.
 
Anu:
Tarkoitinkin, että noutolappu tulee postin mukana ja paketti haetaan sitä vastaan Lindexiltä :LOL: Omani on vielä hakematta, unohdin ottaa sen viimeksi, kun kävin Ideaparkissa :whistle:

Joanna:
Elleivät suosiolla suostu rahoja palauttamaan, ilmoittaisin ottavani yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, sen jälkeen korvaavat varmasti! Jotain oikeuksia täytyy kuluttajallakin olla, ainakin saatava vastinetta rahoilleen! :/

Meteli alkoi taas, palaillaan

Dooris ja Väinö
 
Lilja-76 joo meidän neuvolasta tulee tohon asiaan kyllä tukea. Itseasiassa sain mukaan Tampereen kaupungin oman unikoulu-vihkosen ja luin sen vasta eilen illalla niin siinä luki että kaupunki mielellään tarjoaa unikoulun aikana avuksi Kotipalvelun Perhetyöntekijää vaikkapa päivisin niin että tullaan päivisin vanhempien avuksi (=voi vaikka nukkua ja työntekijä hoitaa lapsia hetken) tai jos unikoulu ei meinaa omin avuin onnistua niin on mahdollista että perhetyöntekijä tulee lapsen kotiin toteuttamaan unikoulun. Että viliojonka sullehan tollasesta perhetyöntekijästä olis apua, saisit sinäkin toteuttaa sen unikoulun...

Joanna
niin se vaan menee et ku esikoinen alkaa nukkua niin toista alkaa kaipaamaan! Ja miehellesi oikein paljon paranemisia täältä meiltä päin. JA niistä kuvista nii varmasti jo uhkaaminen kuluttaja-asiamiehellä tehoaa!

....nyt mua vaaditaan. pitää mennä

Anu

 
ok,kiitoksia :) pitääpä ootella jospa meillekkin se lappu sitten tulisi.

Teillä on täällä muuten ihanan vilkasta tää keskustelu,just siks tulee täällä käytyä lukemassa :)
Kun itse tuolla vauva-lehden hippusissa kirjottelen,niin on hiukka hiljasempaa meillä :whistle:
 
Heissuli kaikille pitkästä aikaa!

Niinkuin monet muutkin sanovat niin käyn usein lukemassa mut oma kirjoittelu on jäänyt tosi vähälle... Nyt ajattelin kysellä teiltä vinkkejä..

Meillä sujuu puoli vuotiaan kanssa mukavasti, yöt vaan ovat meillä hieman hankalia. Heräilee ähinään tai siis mä herään... muutaman kerran yössä saa käydä paijaamassa ja laittamassa tuttia suuhun. ( joskus ihan tunnin välein ) Onkos kellään tähän mitään vinkkiä? Muutama yö sitten saatiin kuitenki nukuttua koko yö...

toinen ongelma meidän herralle on toi tuttipullo!!!!! Ei sitten millään suostu syömään. Ollaan kokeiltu myös nokkamukia mutta siitäkään ei vastike uppoa :( mä olisin jo valmis hieman hellittämään tästä rintaruokinnasta mutta jannu ei... vastike on sen mielestä ihan kamalaa... onkos tähänki teillä viisaammilla hippusilla vinkkejä???? Neuvolasta vaan et yrittäkää... no, hitto ny on yritetty jo monta kuukautta ja tuloksetta

Meidän herra ryömii jo eteenpäin ja kaikista mielenkiintoisemmat tavarat ovat tietenkin kaukosäätimet, mun puhelin ja lehdet... armoton huuto ku ne katoavat nenä edestä :LOL: Kovasti on yrittänyt ottaa konttausasentoa viime viikosta lähtien mutta ku ei tiiä mitä pitäis tehdä... hänen mummansa näytti lattialla mallia ,jätkä oli hieman hölmistynyt... :LOL:

Kaikkille terkut täältä Helsingin syksyisestä ilmasta!

Hjördis ja poika reilut 6kk
 
Hjördis meillä vähän sama juttu. Oon yrittäny nyt kuukauden tarjota nokkamukia neidille ja toissapäivänä joi ekan kerran siitä 30ml pumpattua maitoa! Sitä ennen ei olla saatu menemään ku muutama kulaus. Me päätettiin ettei oteta tuttipulloa lainkaan käyttöön enää tässä iässä sillä en halua siitä sitten taas vierottaa myöhemmin. Kuulin että yhdellä kaverilla on 2-vuotiaan kanssa ongelma, että haluaa vieläkin vauvamaitoa tuttipullosta kun menee nukkumaan! :) Ja vielä sängyssä! Eikös aina ohjeisteta, ettei saa nukahtaa tuttipullolle/tissille vaan pitää siirtää vasta syömisen jälkeen omaan sänkyyn? No, anyway, hairahduin taas asiasta eli meillä siis yritetään vaan tyrkyttää nokkamukia tai sit on ilman maitoa päivät kun olen töissä. Korviketta ajattelin tunkea puuron sekaan niin saa siitä edes sen 2 x 1dl + imetän sitten aamulla ja illalla. (Ja yöllä *huoh*). Eiköhän me saada se vuorokausiannos 6dl jotenkin hoidettua :)
 
juuri: Onnea!
Toivottavasti arvasin oikein B)

Meidän pienellä on tullut nyt eka hammas läpi. Söpöä :heart:

Ehkäpä meidän yötohinat oli osaksi juuri tuota hampaan tekemistä, toivottavasti ainakin. Viime yö oli jo vähän parempi.... :)
 
Juuri:
Megaonnittelut täältäkin :flower: =)

Mikä tuota poikaa vaivaa??? Nukkunut jo kohta kaksi tuntia, ja olen saanut (=joutunut) siivota, en keksinyt mitään hyvää veruketta välttääkään enää, huusholli oli ja on vähän vieläkin kun pommin jäljiltä, mutta joku nurkka alkaa näyttämään jo ihan siedettävältä :LOL:

 

Yhteistyössä