***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Huomenta täältäkin;-)

Joanna ja Hysteerinen:
Meillä aivan sama juttu ukon kanssa! Väliin alkaa kuorsaamaan siinä vaiheessa, kun pikku-herra alkaa huutamaan, joku sisäinen itsesuojeluvaisto varmaan, ettei tarvitse koskaan milloinkaan herätä auttamaan :LOL:

Hysteerinen:
Meillä ollaan menty kanssa yhdellä herätyksellä siitä asti, kun Väinö vajaa pari viikkoa sitten muutti omaan huoneeseen
=)

Monet täällä pähkäilevät töihin paluuta, minun ei tarvitse... Työmaani loppuu tosiaan fuusion myötä helmikuun loppuun, eilen justiin soittelin uuden omistajan kanssa, ja koitetaan löytää joku molenpia tyydyttävä kompromissi noiden erorahojen suhteen... Saanen ilmeisesti puolen vuoden palkan ilman työvelvoitetta. Tämä on itse asiassa hieno homma, sitten sen jälkeen saisin päivärahat jolloin raaskisin olla kotona vaikka vähän aiottua pidempäänkin :LOL:

Mutta rähinä alkoi, palailemisiin ja päivän jatkoja toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Voihan rokote!!!

Eilen klo 18 alkoi se lohduton itku, mikään ei auttanut. Paitsi sitten suppo kun alkoi vaikuttamaan. Mut koko ilta syliteltiin vaan. Yö oli tosi levoton ja Pinja heräili moneen kertaan. Onneks tutti aina auttoi rauhoittumaan ja 03 laitoin vielä yhden supon. Nyt neiti vaikuttais taas ihan omalta itseltään =) Mies oli hyvä aamulla... "tais neiti pari kertaa yöllä itkeä?" AI PARI??? No edistystä... se on sentään pari kertaa siihen herännyt :LOL: Mua väsyttää ihan kamalasti, oli niin katkonaista ne mun unet.

Vieläkään ei ole puurosta tullut mitään vaikka saanut nyt jo 5kertaa sitä sen parin päivän tauon jälkeen. Hyvä juttu =)

Hippo Oli hauska tavata =) Kun olette saaneet muutto hommat alta pois niin tutustutetaan noi pikku neiditkin toisiinsa =)

Joanna ja Pinja 5kk ja risat
 
miehen heräämiseen vaan kommentoin et meillä sama juttu, mutta se on joku tiedostamaton juttu et meidän ukko ei herää vauvan ääntelyyn, kun nukun samassa huoneessa, mut kun meen nukkumaan toiseen huoneeseen niin johan herää neidin juttuihin ku on pakko. et kai se jotenkin alitajuntaisesti tietää ettei tartte herätä kun oon siin vieres,kut ku yksin jää niin on pakko. ja herääkin hyvin. sama juttu kun synnytys läheni niin ei tarttenut kun kuiskata et vedet meni niin mies oli pystyssä. muuten saa ravistella ja huutaa saadakseen hereille :LOL:
meillä ollut huonoja yötä ja kiukkuinen neiti pari päivää, lieko rokotuksella syytä?!
 
Tietääkö kukaan, voiko ensin pitää hoitovapaata pari kuukautta ja sitten olla osittaisella hoitovapaalla?? Se olis mun mielestä loistohomma...tosin en tiedä miten tuo osittaisella hoitovapaalla oleminen sitten vaikuttaisi tuloihin ja lomiin....
 
moikka nopeeta.. Hysteerinen varmaan onnistuu olla aluksi hoitovapaalla ja muuttaa se osittaiseen, miksei onnistuisi? mutta osittaisella hoitovapaalla saa vaan sen 70e/kk (ellei tämä ole muuttunut ihan just, joku aika sit ainaki oli näin) joten se harvemmin on rahallisesti kannattavaa (laske hoitomaksut ja muut kulut mitä töissä kulkemiseen menee+ huomio pieni palkka ja vertaa siihen et olisit vaan kotona)

noista hoitovapaista tulee muuten kaikille postissa automaattisesti paperit siinä joulukuussa luulisin, joten ei tarvi ite murehtia niitä.. kela kyllä muistaa!

anskui kotihoidontukea varten ei tarvi tuloselvityksiä koska sen saa kaikki alle 3-vuotiaat kotona hoidettavat (oli hoitajana kuka tahansa - monillahan mummit hoitaa ja näin saavat tuen vaikka äiti olis jo töissä ). hoitolisään sen sijaan vaikuttaa perheen yhteenlasketut tulot, muistaaksni joku 3500e oli rajana joten meillä ainaki turha luulla että tippuis lisiä.
ja jos irtisanoo itsensä niin kyllä se karenssi kuluu hoitovapaalla kunhan ilmoittautuu työkkäriin.
 
heips

meilläkin on varpaat löytyneet :) ens viikolla on 5kk neuvola, toivottavasti on sitten jo oma neukkutäti pari viimestä kertaa ollut sijainen (tai oikeestaan sijaisen sijainen) mut joko tysin oma tai hänen lomasijainen. muuten lähen kotiin..... ei vaan kestä kun mikään ei oo hyvin ja puhuvat ihan mitä sattuu, tai ristiin kuitenkin.

mä en tiedämitä teen äippäloman jälkeen, omaan työhön ei oo oikeen paluuta (paikat ei kestä) ja toisaalt tekis mieli ollla kotona tytönkans vähän pidempään ku äippäloma. kodinhoidontuella ei me eletä kyllä mitenkään päin.

kiinteitä syödään jo suht hyvin, annokset ei oo suuria mut 4kertaa päivässä ja kauheest vaihtelee kyllä se että paljonko syö kerralla. välillä menee purkillinen kasviksia ja välillä ei edes puolta purkkia. yritän jonkunverran tehä kyllä itsekkin. lihaa en ole vielä antanut yhtään. aamu ja iltapuurot saa kanssa. ja tissiä :)

Veera ja Pihla 5kk ja pari pv
 
Meillä tuli Topille eka hammas :D

Kyl toi kotihoidontuki on niin pieni et mitehä sillä oikein tulee sit toimeen :/ ja lisiä ei kyl meillekkään tipu :kieh:

Meillä on vaatteissa menossa koko 70-74,joitakin 68 menee jos on reilu.

Mut nyt kuuluu kutsu huuto olkkarista.
Ei muuta ku hyvät viikonloput :wave:

baby dream ja Topi 4kk. ja 2vk.
 
Anu-78
Heips!
Olette puhuneet täällä noista miesten heräämisistä, meillä ei ainakaan mies herää vaikka poitsu kuinka huutais, varmaan pitäs pommi tippuu ennen ku herää, mut sit toisekseen ku meillä kyl poika nukkuukin melkein aina yöt läpeensä kertaakaan heräämättä ja sit en kyl mieheltä ole edes vailla et herää syöttelemään koska töissä käy päivät mut muuten sit kyllä auttaa hoidossa sun muussa:)

Kotihoidontuki on tosiaankin niin pieni et ei meillekkäänn mitään lisiä siihen tuu ku noi tulot vaikuttaa siihen et taidankin jäädä sit kotiin liiton rahoille kun sen aika tulee..

Heili karjalasta, luin kans sun noita juttuja ja todella isot :hug: :hug: sinne :heart:

Meillä mies jää nyt maanantaista 6 päivän isyyslomalle ja sit sen jälkeen on 3 päivää viel kesälomaa :) ihanaa ku sekin on sitten kotona :heart: vois jotain hauskaa keksiä siihen lomalle, jotain sellasta mistä molemmat pitää, mut mitä? :whistle: nooh, mietitään:)

Anu ja Saku + muu perhe:)
 
Anskui tuli meille siitä ekastakin rokotteesta vähän kitinöitä, mut ei näin pahoja. Neuvolantäti sanoikin et tokalla kerralla tulee yleensä pahemmat oireet jos on tullakseen. Nyt Pinja vaikuttaa olevan jo ihan oma itsensä =)

baby dream Onnea Topille ensimmäisestä hampaasta :heart: Tuliko helposti vai monen itkuisen päivän jälkeen? Meillä ei ole vielä lähelläkään et olis hampaita tulossa. Katsoinkin mun omasta vauvakirjasta et mulle on tullut eka hammas 8kk ikäisenä ja sit mulle ei koskaan ole tullut kuin 9hammasta :LOL: On tainnut äidin mielenkiinto lopahtaa sen kirjan kirjoittamisen kanssa. Pitää itse yrittää olla ahkerampi.

Kiitos Anuu tiedosta että kela meitä kyllä sitten muistaa. Meilläkin on ihan turha toivo hakea sitä hoitolisää... ei tipu. Siksi olenkin siitä kuntalisästä niin onnellinen =)

Anskui vielä... meille ei soseiden aloittamisesta tullut mitään iho oireita. Toivottavasti noi teidänkin jutut on vaan ihan harmittomia.

Joanna ja Pinja aina vaan 5kk =)
 
Kertokaas hei viisaammat vielä sellainen asia, että voinko mä ilmoittaa kelalle et jään hoitovapaalle 10.1.2009 alkaen, eli silloin kun vanhempainvapaa loppuu, vaikka mä oikeasti olisinkin siinä eka kuukauden kesälomalla?? Toisinsanoen kiinnostaa kelaa mun lomat ja saanko siltä ajalta myös kotihoidontuen?
 
Miehen heräilystä: Meillä mies kyllä heräilee hyvin yöllä. On yleensä ennen minua ylhäällä. Jos menee aamuvuoroon niin silloin ei hyppää ensimmäisenä ylös vaan minä menen silloin esikoista rauhoittelemaan jos tarve. Pojan nostaa kyllä usein viereen kun herää syömään, vaikka ei tarvitsisi.

Kelasta: Ainakin jos haet hoitolisää niin lomat kiinnostaa kelaa. Samoin se maksetaanko lomarahoja hoitovapaan aikana.

Osittaisesta hoitovapaasta: Kela maksaa sen 70 euroa kuukaudessa, työaika on 30 tuntia viikossa. En tiedä meneekö mitenkä vuorotyössä jossa listat 3 viikon rytmeissä. Itse jään hoitovapaan jälkeen osittaiselle hoitovapaalle jos vain työnantajalle sopii. Ainakin noista lakiteksteissä oli että työnantajan ja työntekijän sovittava, työnantaja voi kieltäytyä jos tuotannollisia menetyksiä. Mutta sitä selvittelen ensi viikolla. Meillä tulee palkan päälle lisät joten se nostaa palkkaa vähän. Ja hoitopäiviä tarvitaan tietysti vähemmän.

Mutta nyt taidetaan haluta tissiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Kertokaas hei viisaammat vielä sellainen asia, että voinko mä ilmoittaa kelalle et jään hoitovapaalle 10.1.2009 alkaen, eli silloin kun vanhempainvapaa loppuu, vaikka mä oikeasti olisinkin siinä eka kuukauden kesälomalla?? Toisinsanoen kiinnostaa kelaa mun lomat ja saanko siltä ajalta myös kotihoidontuen?
Hoitovapaalle voit jäädä vasta pidettyäsi lomat, koska loman ajalta sinulle maksetaan palkkaa. Kela ei maksa kht:a samanaikaisesti palkan kanssa.

*muoks* Tavallaanhan olet töissä silloin, kun pidät lomia pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilja-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Kertokaas hei viisaammat vielä sellainen asia, että voinko mä ilmoittaa kelalle et jään hoitovapaalle 10.1.2009 alkaen, eli silloin kun vanhempainvapaa loppuu, vaikka mä oikeasti olisinkin siinä eka kuukauden kesälomalla?? Toisinsanoen kiinnostaa kelaa mun lomat ja saanko siltä ajalta myös kotihoidontuen?
Hoitovapaalle voit jäädä vasta pidettyäsi lomat, koska loman ajalta sinulle maksetaan palkkaa. Kela ei maksa kht:a samanaikaisesti palkan kanssa.

*muoks* Tavallaanhan olet töissä silloin, kun pidät lomia pois.
mut mites sit kela maksaa kotihoidontukea 3-vuotiaaksi vaikka äiti olis töissä ja mummi tai vastaava hoitaa? luulis ettei kotihoidontukeen lomapalkka vaikuta, kun lapsi kerran ei ole kunnallisessa hoidossa tuona aikana..?
 
ai niin, MULLA ON LOMA :LOL: tai siis joo viikonlopun lepoa, jäin Artun kans kaksin kotiin ku esikoinen lähti isin kans Pohjanmaalle mummalaan.
Ainoo vaan et en tiedä mitä kaikella tällä ajalla tekisin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilja-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Kertokaas hei viisaammat vielä sellainen asia, että voinko mä ilmoittaa kelalle et jään hoitovapaalle 10.1.2009 alkaen, eli silloin kun vanhempainvapaa loppuu, vaikka mä oikeasti olisinkin siinä eka kuukauden kesälomalla?? Toisinsanoen kiinnostaa kelaa mun lomat ja saanko siltä ajalta myös kotihoidontuen?
Hoitovapaalle voit jäädä vasta pidettyäsi lomat, koska loman ajalta sinulle maksetaan palkkaa. Kela ei maksa kht:a samanaikaisesti palkan kanssa.

*muoks* Tavallaanhan olet töissä silloin, kun pidät lomia pois.
mut mites sit kela maksaa kotihoidontukea 3-vuotiaaksi vaikka äiti olis töissä ja mummi tai vastaava hoitaa? luulis ettei kotihoidontukeen lomapalkka vaikuta, kun lapsi kerran ei ole kunnallisessa hoidossa tuona aikana..?
No kun mäkin ajattelisin niin ettei se lomaraha/loma/palkka vaikuta siihen perusosaan mitenkään, koska saahan töissäkäyvät äiditkin sen kotihoidonperusosan kunhan lapsi vaan ei ole kunnallisessa hoidossa. Siihen hoitolisään se kyllä varmasti vaikuttais, mut niinkuin jo mainitsin niin en tule sitä saamaan muutenkaan.
 
Joanna ilman pahempia itkuja hammas tuli. Parina iltana sai itku kohtauksen mikä kesti ehkä minuutin pari :heart:

Meillä mies kyl sillo heräs ku Topi söi yöllä,mut harvoin kun on välillä yövuorossa tai sit lähtee aamuyöstä töihin ja pitäs saada kunnolla nukkua,ku ajaa rekkaa. Eikä Topi ole enää syönyt yöllä pitkääään aikaan :heart:

Mut nyt Topi iltapesulle ja sit velliä masukkaan :wave:

[/b]Heilille vielä ISO :hug:

baby dream ja Topi
 
Soittelin itse taannoin kelaan ja kyselin tuosta lasten kotihoidon tuesta;
Sen saa huolimatta siitä, oletko töissä/lomalla/kotona, eli aina kun lapsi hoidetaan "kotona" ;-) Sitten taas jos jäät työttömäksi, saat tuon kotihoidon tuen silloinkin, mutta silloin se vaikuttaa työttömyyspäivärahan määrään alentavasti.

Nyt telkkaria tuijottamaan hetkeksi;-)

 
Aah aivan, joku ajatuskatko ton Kelan jutun kanssa. Noinhan se tietty menee... :ashamed: Mul taas pätkii, ei varmaan tarvii töihin mennä enää ikinä, kun näillä aivoilla ei siihen varmaan enää kykene. Aivot tais tulla jälkeisinä synnyttäessä |O
 
Minä sain hoitolisää kun olin esikoisen kanssa hoitovapaalla. Meillä tuo hoitolisä pitää saada että saa kaupunkilisän, joka pitää hakea kaupungilta, päivähoidon puolelta. Hoitolisään pitää vain tehdä tuloselvitykset ja sitten näkee miten laskevat. Ja kelastahan saa ensin yhdet ohjeet yhdeltä työntekijältä ja sitten ne ei pädekään kun toimit niiden mukaan.

Viime yönä syötiin taas useamman kerran. Toivottavasti oli vain poikkeus. Nuo yöt kun on ainoita milloin kerkeää levätä. Päivällä yleensä pojat nukkuvat eri aikaan.

Mutta kohta nukkumaan että aamulla taas jaksaa.
 
Sanmar Tampereelle kaavaillaan tammikuusta -09 kotihoidon kuntalisää ja mä oon kokoajan ollut sitä mieltä että kuitenki tulee joku pykälä etten saa sitä.. Jos tulosidonnaisuutta ei tulisi ja esitys menisi läpi niinku tämänpäivän Aamulehdessä oli, saisin tammikuussa vauvasta 140e+ esikoisesta joka myös alle 3v. (tosin vain 2-3kk:tta) 100e eli ihan merkittävä raha mutta nyt jäädään jännittämään mitä kaupunki päättää ja tuleeko kuntalisää kenellekään ja jos niin tuleeko siihen ehtoja..

...meillä Artulle tänään testasin taas sosetta, päärynää. Ihan vaan siksi ku se mun mielestä niin kateellisena on kattellu muitten ruokailua ku en ole sille enää tarjonnut ku ei kerran suu ole auennut lusikalle ja kappas. Tänään aukesi suu, tosin tarjosin vain pari lusikallista. Katsotaan miten huomenna käy. Jos ei aukea niin taas pidän taukoa. Mitä sitä turhaa ruokaa tarjoaa jos ei kelpaa.
 
Voi vee. niin huonosti nukuttu yö takana että.. Meidän Artulla NOUSI KUUME yöllä ja se valvoi moneen otteeseen pitempiä pätkiä huolimatta edes tissiä. Voihan levoton. Ei se kuitenkaa kova kuume ollut. Mä otsasta tunsin sen jo aiemmin yöllä (jolloin riisuin vaippasilteen nukkumaan) mut sit ku oli viiden aikaan tosi pitkään hereillä ja kissakin huusi niin päätin kaivaa mittarin ja supot esille.. Näytti 38,5 pyllystä mitattuna siis, joten annoin supon vaikka se nyt on tuo 38,5 vasta siinä hilkulla että pitääkö lääkitä.. Tai siis ohjehan on että vauvaikäisille annetaan panadolia vasta kun mittarin on ton 38,5 tai enemmän. Sitä pienempää lämpöä ei tartte lääkitä.

Nyt tuo pieni potilas on ihan hyväntuulinen, istuu (tai siis makaa tietenki) tossa mun vieressä matkarattaissa pelkkä lyhythihainen body päällään. Ei rohise, ei yski.. Mietin jo et jos ei ole flunssa niin voihan olla että sillä tulee hampaita, nehän joillain nostaa lämpöä. Ja ku se sitä tissiäkää ei oikein paljo halua syödä, jos suu onki kipee? hmm..

Kyllä muuten oli onni että en lähtenyt Artun kans sinne Pohjanmaalle, olis kurja sairastaa muualla ku kotona ja olis aika rankka ajaa autolla monta tuntia toipilaan kanssa.

Anu ja kuumeinen Arttu ens viikolla jo 5kk!!! :heart:
 
menee yksinpuheluksi..
Arttu meni nukkumaan ja mua väsyttää mutten saa nukuttua. Kauhee ku on vaikee nykyään nukkua päivällä jos siihen kerranki on mahdollisuus, joteki aivot käy niin kierroksilla ettei uni tule vaikka olis tarve. No onneksi ei ole tänään mitää pakollista tekemistä. Tai no mun piti kaupunkiin vaateostoksille mutta eihän toto potilasta voi raahata kotoo minnekään joten täällä ollaan motissa sitte.. Onneksi on sentäs netti et voi jollekki eli teille "puhua".
 

Yhteistyössä