***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Nämä makkarat (eli äiti-makkara ja vauva-makkara) eivät oikein viime yönä nukkuneet. Varmaan meilläkin tuo kääntymään oppiminen aiheuttaa yölevottomuutta. Valvoskeltiin siinä sitten 4-6 väli. Itse kävin ylhäälläkin mutta tyttö pysyi koko härdellin ajan sängyssä. Sitten siinä kuuden maissa nukahti jälleen. |O |O Ja nyt on mulla pää kipee ja väsyttää, mutta en haluaisi päivällä nukkua, kun tulee ihan pöhnä olo vain. Tytsy nyt kyllä vetelee päikkäreitä, mutta niillekin nukahtaminen oli pitkällinen operaatio. Hohhoi!
 
joo meidän makkaravauva siirtyi nyt taas pelkän tissin syömiseen. ei se ottanut sujuakseen se kiinteiden syönti vaikka 3 viikkoa yritin tarjota joten annetaan olla. pullon kans luovutin jo aikoja sitten.. yritetään sit myöhemmin uudelleen.. tosin ei siihen pitkä ole että pitää alkaa syömään ku ensi viikolla tulee 5kk ikää. mut toisaalta, Arttuhan oli 4kk neuvolassa 8120g ja 65,5cm joten kasvaa loistavasti tissilläkin ku lähtömitat oli 3605/50. Tässä vaan äiti meinaa väsähtää ku yöllä tankataan ja usein. Se meidän pisin unipätkä on jo typistynyt kahteen tuntiin eli usein herää yön ensimmäiselle syötölle jo ennen yhtätoista. Mut minkäs teet... Niin vaan suunnittelin et 5kk:n iässä syötäis jo puuroa iltapalaksi mut tää herra määrää meillä tahdin näköjään joka asiassa. Mut itseasiassa ei mua viimeaikoina ole enää se niin häirinnyt ettei syö muuta, kai se sit taas pännii enemmän ku univelka kasvaa.
 
Onpa täällä hiljaista, missä kaikki ovat??

Meillä poju nukahti yllättäen klo 20.30, päätettiin pimentää makuuhuone ja toivoa että unta riittää koko yöksi. Äsken kävin vielä syöttämässä pojan kun alkoi vähän heräillä, ja näyttäähän tuo jatkavan uniaan! Eilenkin nukahti yöunille jo klo 21 normaalin klo 22/23 sijaan. Mahtavaa, jos poika alkaa muokata rytmiään ja nukahtaa aikaisemmin =) Toisaalta, herää varmaan myös vastaavasti aiemmin aamulla...

Ensi viikolla 4kk neuvola, odotan jännityksellä pituus- ja painotietoja - kotivaa'an mukaan painoa on jo reippaasti yli 8kg :)

Jaksamista väsyneille, kipeille ja ruokaongelmien kanssa kamppaileville!

Viljaliina ja A-V noin viikkoa vajaa 4 kk
 
Meidän pikkumies kävi tänään maitoaltistuksissa. Laitanpa tänne omasta blogistani lainauksen siihen liittyen, jos joku on kiinnostunut lukemaan;

Kyllä osaa väsyttää. Oltiin tänään altistuksissa Helsingissä Itä-Keskuksen Pikkujätissä Irvinin kanssa. Altistukset meni hyvin ja oireet tulivat 91ml maidon (lehmänmaitopohjainen korvikemaito Nan) saannin jälkeen; 5 punaista pistettä suun alueelle, yksittäisiä pisteitä siellä sun täällä, peppuvako meni ärhäkän punaiseksi ja kivekset olivat suorastaan tulisen punaisen kukertavat. Lisäksi poika oksensi jo 10ml saannin jälkeen ja mahapulputuksia oli myös. Kauhulla odotan tulevaa yötä ja seuraavaa päivää, jolloin epäilen oireiden ja huutamisen pahentuvan. Nyt illasta jo Irvin veti itseään kaarelle kovasti ja itkeskeli.

Pikkujätistä saatiin allergologi Tiina Tuomelalta ihorasvareseptejä pari kappaletta (Essex plus ja sit sibicort)¨, maitoreseptit ja zyrtek-resepti mukaan. Lisäksi varattiin joulukuun 2. päiväksi aika Irvinin allergioiden tiimoilta. Refluksiin saatiin Irvinille Losec mups-lääkkeen resepti, mutta ei aloiteta sen ottamista vielä ennen kun tilanne tästä altistuksesta palautuu ennalleen. Saatiin hyvää informaatiota jatkoista; Imetysdiettiäni tiukennetaan, soija ja peruna jää pois ja pikkuhiljaa opetellaan juomaan apteekin korvikemaitoa, joista yritetään löytää sopiva. Sitten kun sopiva maito löytyy, voidaan imetys jättää pois ja kun tilanne on stabiili, niin voidaan kokeilla kiinteitä. Irvin on nyt reilun 5kk vanha ja alkaisi olla jo itsekin kiinnostunut ruoasta. Irviniltä otettiin myös verikokeet, joiden mukaan asiat on kunnossa, allergiavasta-ainekokeen tulokset tulee myöhemmin.

http://yohuutaja.blogspot.com/ Tuossa vielä tuo blogin linkki.

http://heilintekeleet.blogspot.com/ Ja tuossa miun toinen blogi muuten vaan kiinnostuneille.. B)
 
Kiitos Rouva Pannunen uudesta pinosta :flower:

Ihania kuvia Heilillä ja Känkkiksellä =)

Meillä ryömitään pikkuisen. Ihan kuten muutama tuolla jo kertoikin, niin sängyssä etenee helpoiten. Yleensä etenee "mittarimato" tyyliin. Varpaat on ollut hitti jonkin aikaa. Niitä on nähtävästi kiva imeskellä :D


Voimia kaikille, joiden lapset sairastaa taikka nukkuu/syö huonosti tai muuten väsyneille mammoille :hug:

Itselläkin on ollut naatti olo, vaikkei mitään erityistä syytä olekaan. Maanantaina aloitettiin miehen kanssa pisteiden lasku. Tuli mitta täyteen näiden kilojen kanssa :snotty:
Mullahan putos tosi hienosti alkuun paino ( liki 15kg oli miinuksella raskautumisen jälkeen ), mutta kuten arvata saattaa, mässyttely alkoi nostaa nopeasti painoa. Kiloja tuli sitten hetkessä 5-6kg takaisin :ashamed: Nyt siis täytyi ottaa ajoissa tilanne vakavasti ja alkaa laihikselle. Imetyksen vuoksi saan syödä sen 10p enemmän kuin normaalisti, joten se helpottaa. Mutta kyllä on vaikeaa olla ilman naposteluja, etenkin suklaa ja jäätelö polttelee mielessä |O
Saahan niitäkin toki syödä, mutta se on sitten muusta syömisestä pois.. Ja kun tuntuu koko ajan olevan nälkä.. Tällaista on ollu jo pari viikkoa. Vaikka miten söis, niin parin tunnin kuluttua on karmea nälkä ja heikotus :headwall:
Kasviksia on tullut nyt kiitettävästi syötyä. Muuten tosi hyvä homma, mut aiheuttaa entistäkin hirveämmät ilmavaivat :x


Lisäks huolta aiheuttaa toinen kissoista. Sillä on toistamiseen korvat ruvella. Kutisee niin, että raapii ne verille :( Eläinlääkärille varattava taas aika. Viimeeks sai kortisonipiikin joka auttoi(?) pariksi kuukaudeksi.
Tosin oli jo muutenkin melko hyvällä mallilla, joten en tiedä oliko siitä varsinaisesti merkittävää hyötyä.

Mua ja miestä ahdistaa nää neliöt tai lähinnä niiden vähyys. Haluttais muuttaa isompaan, mut nihkeästi on sopivia tarjolla.


Ainiin, sitä piti sanoa, että Veeti on innostunut omasta äänestään ja käyttää sitä _kovasti_. Karjuu ja kiekuu ihan lämpimikseen..
Sitten tekee sellaista, että pureskelee ( jäystää ) ikäänkuin jotakin olis suussa. Ilmeisesti harjoittelee ruoan syömistä ;)
On tarttunut leluihin jo pitkään, nyt ottaa jo pöydältä lusikkaa jne. ja laittaa suuhun. Sormia natustaa vähän väliä ja kuolaa valuu kamalasti.
Nappaa äidin tai isin nenästä kiinni ja nauraa hekottaa kun valitetaan :D
Sit on selkeä "unilaulu" tullut tavaksi. Etenkin autoillessa alkaa "laulaa" ja hetken päästä nukahtaa :heart:



Faerie ja Veeti pari päivää vaille 5kk
 
Huomenta :wave:

Täällä valvottu jo kuudesta lähtien. Tai mies ja Pinja nukkuu, mut mä en vaan saanut unta enään sen jälkeen kun piti tuttia pari kertaa nousta laittamaan. Nyt tuolta kuuluu kyllä jo jotain kopinaa.. taitaa neiti remontoida sänkyään :LOL:
Herääkö teillä miehet yöllä kun vauva herää? Kun toi mun ukko on ihan mahdoton, se ei herää mihinkään! Aina välillä sovitaan et se hoitaa aamulla (5-6) syötön niin mä saisin nukkua. Mut todellisuudessa se menee niin et mä herään... herätän miehen, joka on ihan pihalla, lämmitän maidon ja annan sen puoli nukkuvan miehen käteen... Syötä!!! Eli se on ihan se ja sama jo siinä vaiheessa annanko sen itse vai en. Hereillä olen jokatapauksessa. No jospa toi yksikin syöttö jäis pois nyt taas ton kaurapuuron voimalla, josta ei eilen tullut mitään iho oireita. Kertokaapas viisaammat vielä et jos se ihottuma olis johtunut tosta kaurasta niin olisiko ne läntit jo päivän aikana tullut näkyviin?? Vai voiko elimistö reakoida niihin vaikka vasta 2päivän päästä?? Kuten huomaatte mulla ei ole mitään kokemusta mistään ihottumasta saati allergiasta. Ei ole mulla eikä miehellä mitään, eikä kenelläkään kummankaan puolen suvussa, joten allergiat on mulle jotain ihan utopiaa. Toivottavasti toi Pinjan poski läntit oli vaan jotain sattumaa eikä palaa. Täytyy kuitenkin ottaa asia tänään neuvolassa puheeksi.

Joanna ja remontti Pinja 5kk ja 11tuntia :LOL:
 
Huomenta!

Joanna, kuulostaa tutulta, niin miehen herääminen kuin valvominen. Meilläkin mies nukkuu oikein tyytyväisenä kun mä herään lähes jokaiseen inahdukseen. Toisaalta hyvä niin, sillä vois olla töissä hiukka väsy jos heräisilis. Tosin, eipä meillä tarvi herätä yöllä kun yhteen syöttöön ja pariin tutinnostoon.

Mulla on ittelläni ollut tosi tylsää unettomuutta. Saatan olla hereillä pari-kolme tuntia, kun mies ja Sentti nukkuvat autuaan onnellisena. Ei oo uusi juttu mutta kun ei pitäis olla mitään kummallista stressiäkään. Onko muita yökukkujia?

En osaa noihin allergiajuttuihin mitään oikein sanoa, kun ( kopkopkop ) meillä ei ole mitään ilmennyt. Eikös nykyään suositella jonkinasteista altistusta?

Kylläpä monilla on jo fyysisesti taitavia vauvoja! Meillä kökötetään enemmän tai vähemmän turhautuneena selällään, mahallaan viihdytään jo pikkuisen paremmin ja käännytään tai keikataan selälleen. Ei ole löytyny varpaita tai korvia, mutta kyllä ne vielä löytyy.

KMaria ja Sentti-tyttö 5kk 9pvän päästä
 
Huomenta!

Joanna meillä sama juttu, mies ei heräis vaikka pommi putois viereen. Meilläkin miehen joskus pitänyt herätä pojan kanssa, mut käy just niin, et mä herään, mies ei ja sit en enää saa unta :/ . Ja nykyään käy lähes järjestäen niin, että kun oon saanut koululaiset lähetettyä kouluun, niin pikkupoju herää just silloin, kun mä yritän mennä sen viereen uudelleen nukkumaan.

KMaria mulla oli raskausaikana tota unettomuutta ja on ollut joskus aiemminkin. Mutta synnytyksen jälkeen ei onneksi ole ollut.

Faerie meilläkin poju harrastaa tota kiljumista ja karjumista. =)

Meillä meni yö, kolmen hyvän yön jälkeen, taas ihan pipariksi. Poika oli käytännössä koko yön mun vieressä ja tankkas ihan jatkuvasti. Meilläkin tuntuu toi kääntyminen huonontavan yöunia, kun sitä pitää yölläkin harjoitella.

Meillä ei vielä yritetä ryömimistä. Tosin kerran laskin pojan hetkeks keittiön pöydälle, niin selvästi yritti läppärin luokse päästä, mutta ei oikein ollut tekniikka hallussa :D .

Poitsu täyttää 9. pv 5kk, mutta neuvola on vasta 18. pv. Rasittavaa, must ois kivempi, kun ois siinä 9. päivän tienoilla, et sais ihan tasan 5kk mitat. Se neukkatäti vaan aina laittaa sen tolleen hassusti.

Mä oon tääl pähkäilly, et mitä ilmottaisin töihin mun töihin tulosta. Haluaisin siis olla pitkään kotona, jos vaan rahat riittää. Mut en nyt osaa päättää, et mitä ihmettä töihin ilmoittaisin. Tuntuu, et se kaks ilmoituskertaa ei mulle riitä :ashamed: . Ja vielä kun ei tiedä, josko se nelonenkin ilmoittais tulostaan jossain vaiheessa... Plääh, vaikeaa... Mulla isompien kanssa ei ollut vakityöpaikkaa mihin palata ja nyt aattelin, et ihanaa kun on vakkaripaikka. Mut tää onkin vaan vaikeempaa, kun ei osaa päättää, mitä ilmoittaa |O :headwall: .

Äh, täytyy mennä pelastamaan poika sohvan alta :D

*muoks* Tosi rasittavaa, kun poika ei vieläkään ole oppinut kääntymään mahalta selälle. Jatkuva huuto, kun aina kääntyy mahalleen ja sit ei kuitenkaan viihdy siinä, eikä myöskään osaa kääntyä takaisin.

*muoksmuoks* mahalleen oppi siis kääntymään jo n. kk sitten.

Lilja + poju (ens viikolla 5kk)
 
Lilja Mä olen kanssa miettinyt tota töihin ilmoittamista. Ajatuksena olis olla kotona ainakin elokuunloppuun 09. Eli varmaan ilmoitan sitten aluks sen ajan. Mut se mua vaivaa et jos me ei pärjätäkään rahallisesti niin mulla ei ole mahdollista sinne töihin aikaisemmin sitten palata. No kai sitä sit jotain keksii ja alustavasti oli muutenkin mun sedän vaimon kanssa puhetta et voin hoitovapaalla tehdä joskus vuoroja niiden baarissa. Kaks iltaakin kuussa olis jo iso raha siihen nähden mitä hoitovapaalla muuten saa. Tänne on onneks ensvuoden alusta tulossa kuntalisä 160?/kk. Jännä kuin sitä on noin "pienestä" summasta niin iloinen, kun ottaa huomioon paljon mä töissä tienaisin.
Mut noita kertyneitä lomia olen kanssa pähkäillyt, et pitäisinkö tammikuussa ensin kesäloman ja sit jäisin hoitovapaalle vai antaisin lomien olla jemmassa ja pitäisin sitten joskus. Toisaaltaan houkuttais se loma pitää. Sais ne rahat :ashamed:

Joo.. mä meen jatkaa siivousta ja leipomista. Tytön kummitäti on tänään tulossa kylään. Nähty viimeks ristiäisissä. Ja Hippoliina tulee Nellan kanssa pesemään meille pyykkiä =) Just puhuttiin et vähä hassua ku ei olla koskaan livenä nähty (muuten kyllä yhtyttä pidetty) ja sit nähdään ekan kerran kun tulee meille pykkäämään :LOL: Mut kiva on kyl vihdoin tavata... joten Hippo tervetuloa vaan =)

Joanna ja Pinja tv:een orja :LOL:
 
Joanna samat ajatukset tosta töihin ilmoittamisesta. Mun on "pakko" pitää äippärahakauden jälkeen kolme viikkoa "lomaa" ennen kuin kotihoidontuelle jään, koska meillä ei kaikkia lomia saa jättää jemmaan. Ja on se jännä tota rahan riittämistä ajatellen, et paljon pienemmilläkin rahoilla on aikanaan kahen ekan lapsen syntymän aikaan elelty ja ihan mukavasti tultu toimeen. Mut nyt vaan tuntuu, et on tottunut kuluttamaan enemmän ja tuntuu vaikealta alkaa elämään huomattavasti pienemmillä rahoilla :ashamed: . Noh, täytyy vaan yrittää kiristää vyötä. Mun kohdalla se ois paikallaan ihan noin muutenkin, kun vaa´an viisari tahtoo kulkea ihan väärään suuntaan :LOL:
 
Hei!

Päivittäin käyn lukemassa mut en oo jaksanu kirjoittaa pitkään aikaan. :wave:

Tultiin justiin 4kk neuvolasta, meillä on pieni tyttö verrattuna moneen muuhun. Paino: 5970g (3455g), pituus: 62,5cm (51cm) ja py 39,7cm (36cm). Mutta tasaisesti kasvaa omalla käyrällään. Rintamaidolla mennään ja ei oo kiirettä aloittaa soseita mut itse tahdon kuitenkin.

En haluais palata töihin pitkään aikaan mut rahatilanne pakottaa. Eli ajattelin mennä töihin toukokuussa kun tyttö täyttää vuoden. Mut entiseen en palaa vaan etsin jotain muuta vähemmän stressaavaa.. Onneks on aikaa katsella rauhassa..

Rouva Pannuselle kiitos kaunis uudesta pinosta!
sh07 ja Sini 4kk
 
Kyllähän se eilisen aikainen nukkumaanmeno sitten kostautui ja poika valvoi yöllä 5.15-6.45 |O Sitten onneksi nukahti uudestaan ja heräsi vasta 8.15.

Äsken uskaltauduin ekaa kertaa ulos Manducan kanssa ja se meni oikein mukavasti! Tehtiin vaan 15 minuutin kävely omalla kadulla, mutta hyvä alku sekin. Poika tuntui viihtyvän hyvin, ulkona riitti tietysti katseltavaa paremmin kuin sisällä.
 
Töihin paluusta olitte jutelleet..
Mulla se on jossain hamassa tulevaisuudessa vasta, onneksi. Aiotaan hoitaa kotona ainaki (2-)3vuoden ikään. Mies on sanonut et jos haluan niin voin olla kotona vaikka senkin jälkeen ku kuopus on kolme ja kotihoidontuki loppuu, mutta musta tuntuu että kyllä mä itseni takia jossain vaiheessa haluan töihin/kouluun. Ajattelin nimittäin lähteä opiskeleen ekaks uuden ammatin ku lapsiluku on saatu täyteen. Mun onneksi mulla on samanhenkinen mies mitä kotihoitoon tulee ja ennenkaikkea sen verran kivasti tienaava, ettei mun tarvi rahan takia töihin mennä ja laittaa liian pienenä lapsia hoitoon (siis omasta mielestä, toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään).

jaahas tissejä tarvitaan :wave:
 
Heilille :hug: noiden allergia- ja refluksi asioiden takia. Tosi kurjaa. Mä edelleen odottelen koska Aleksilla paukahtaa kaikki päälle, tuskin se voi ihan terve olla kun esikoisella on kaikki mahdollinen....
Nyt on muuten syötetty perunaa ja pyllyvako vähän punoittelee. Muuten poika on oma itsensä: nauraa ja nukkuu, joten en vielä ota pulttia. Mutta vähän jo jännittää että tästä perunastako se alkaa.... :(

Joanna: oireet voi tulla monenkin päivän päästä, joten jatka ihan rauhassa kauraa vaa äläkä sotke muita uusia nyt tähän. Joskus elimistö siedättyy sen verran ettei oireita tule enää niin herkästi kuin aiemmin vaan vaaditaan enemmän ja pidempään jatkunutta altistumista.

Mä oon kans ihan tajuttoman väsy, meillä on aamuherätykset n. klo 05.56. Ja tämä on TARKKA aika :LOL:
Eilen kyllä poika nukkui pommiin ja heräsi klo 6.30 :whistle:
Mutta toisaalta kiva kun Aleksi menee nukkumaan illalla ajoissa, jää omaa aikaakin kun saa molemmat lapset nukkumaan ihmisten aikaan. Meillä on kans mies ollu pari iltaa pois kotoo ja on se nukkumaan llaittaminen semmosta :eek:
Vrsinkin kun molemmat menee suurinpiirtein samaan aikaan. Mä oon laittanu eka Aleksin nukkumaan, meillä kun tuo esikoinen (tyttö ) osaa olla tosi hiljaa ja kauniisti. Se yleensä syö sen aikaa iltapalaa yksin ja sit kun oon saanu Aleksin nukkuun vien tytön. Slti olis kivempi kun mies olis kotona tekemässä omaa osuuttaan....Eikä olis yöjuoksuissa :/

Nyt päikkäreille kun molemmat nukkuu kerranki yhtäaikaa.
 
ai muillakin ryömitään :D Miska tuossa yksi ilta kääntyi selältä mahalleen ja eilen ryömi kaksi metriä :eek: :heart: hurjan jäntevä tapaus. katottiin miehen kanssa hoomoilasena, kun ei meidän esikoinen ikinä ryöminyt. kai mä kohta juoksen tukka putkella tuon kanssa sitten :LOL:

mitähän mun piti sanoa. äh. mulla on taas pää täynnä räkää niin ettei aivot toimi.

ai niin, tietääkö joku pitääkö Kelaan vielä erikseen ilmoittaa hoitovapaalle jäämisestä? Tradekalle olen jo ilmoittanut. mieshän meillä siirtää varmaan isäkuukauttaan lähemmäs kesää, kun sen voi nykyään siirtää.

meillä on miehellä ihme ärsytys/paniikki Miskan pätkäunista. tai poikahan nukku yöt vallan loistavasti, mutta päivällä nukkuu sellaisia puolen tunnin pätkiä. ja yleensä herää kesken unien, yritän saada nukkumaan pidempään ettei olisi niin kärtsy herättyään. mutta kun itseäni se ei vaivaa, mulle on pääasia että jätkä nukkuu yöllä. toki syö sillon pari kertaa mutta en mä sitä niin noteeraa kun kainalossa nukkuu. ja tosiaan mies on sitä mieltä että heti kun aletaan antaa kiinteitä niin varmasti alkaa poika nukkua pitkiä päikkyjä... toisaalta sitäkin tuossa sanoin ukolle että helpollahan me päästään, esikoinen vihasi vaunuja vielä tässä iässä ja huusi aina hississä kun tultiin kotiin tai lähdettiin. poika taasen on ihan tyytyväisenä vaunuissa vaikka ei nukkuiskaan eikä noteeraa koko hissiä.
 
Kelalta pitää hakea kotihoidontukea ja hoitolisää. Mutta jos ei halua saada niitä niin miksi pitäisi ilmoittaa. Kertokaa joku viisaampi.

Meillä oli 5 kk neuvola (5 kk tulee täyteen 9.päivä) ja mitat: paino 5845g ja 62,5cm. Meillähän oli poikkeukselliseti vasta nyt lääkärineuvola ja lääkäri laittoi että tasaisesti kasvanut ja kehittynyt. Saatiin 5 kk rokotukset, ei kerennyt itkeä ollenkaan. Seuraava neuvola kerta onkin taas tuossa meidän lähellä kun neuvola pääsee muuttamaan takaisin.

Heilille jaksamisia! Toivottavasti oikea maito löytyy nopeasti.
 
Joanna siis eikö muka saa palata töihin ennen sitä ilmoittamaansa aikaa? kyllä ainakin meidän Siwaan on parikin äitiä tullut kesken hoitovapaan takaisin, siis ennenkuin itse jäin Minean raskaudesta sairaslomalle (eli se oli vuonna 05). onko se käytäntö nyt muuttunut?
 
Heippa :wave:

rouva Pannuselle kiitos uudesta pinosta :flower:

Zeena Täällä toisen tarkan aamuvirkun äiti ilmoittautuu. Välillä oli meilläkin noita 5-6 heräämisiä. Onni on nyt onneksi vähän myöhästyttänyt. Herää 6.50 ja TASAN. Kellonsa voi tarkistaa. Miten noilla voikin olla niin tarkka tuo sisäinen kello.

Sh07 Kiva kuulla teistä. Mietinkin just yksi päivä, ettei teistä ole aikoihin kuulunut :wave:

Töissä käytiin Onnin kanssa tänään päiväkahvilla. Työkavereita on kyllä ikävä, mutta töihin en haluaisi ollenkaan, plääh :( . Minulla ei ole vielä tuosta hoitovapaasta tietoa. Miehellä on määräaikainen työsopimus vuoden loppuun, joten hoitovapaa riippuu miehen töistä. Jompikumpi nyt joka tapauksessa jää kotiin (toivottavasti minä, kun on tuo vuorotyö) Varmaan ens syksyyn hoidetaan Onnia kotona. Pidempäänkin olisi kiva, mutta lompakko ei kyllä anna myöten. Meillä olisi uuden autonkin osto, joten lainaa pitänee ottaa, eli työt kyllä kutsuu. Pikkukakkosesta ei nimittäin ainakaan toistaiseksi haaveilla. Joku kolme vuotta olisi varmaan meille semmoinen sopiva väli, saa nähdä.

Unettomuus on ollut aikanaan mullekin tuttu juttu. Silloin kun tuo kilpirauhanen aikanaan kunnolla reistasi, niin eipä tullut paljon nukuttua. Lopuuraskaudesta oli myös ajoittain tuota unettomuutta. Nyt olen onneksi nukkunut melko hyvin. Tosin nukkumaan meno on mulle se ongelma. Vaikka miten nukuttaisi niin ennen 23 ei oikein osaa nukkua. Sitten kuuden aikaan kyllä väsyttäisi. Tänä aamuna pää nousi pinnasängystä ja Onni kuikuili äitiä. Ehdotin Onnille, että "nuku yhdeksään, niin äiti laittaa tilille sata euroa". :LOL: Kumma kyllä ei tepsinyt, vaan noustiin sit ylös. :heart:

Joanna jos sinulla on vakityö, niin omaan työhönsä saa palata koska tahansa. Näin ainakin meillä. Siis minäkin anon joka tapauksessa tuon hoitovapaan ensi syksyyn, vaikka voi olla etten pysty ollenkaan jäämään. Se kun on anottava jo marraskuussa, jolloin mies tuskin tietää töistänsä.

Palataan

Laylah ja :heart: Onni 4,5kk (isän kanssa jumppaamassa)
 
Vuotaraaputin työnantajan ei ole pakko ottaa hoitovaapaalaista takaisin töihin ennen ilmoitetun ajan loppumista. Mutta toki saa ottaa jos siihen on mahdollisuus. Usein kuitenkin on tilanne jossa työntekijän tilalle on palkattu joku määräaikaiseksi ja tuota ihmistä ei voida irtisanoa sillä syyllä että "oikea" työntekijä tulee takaisin. Tietenkin tilanteessa jossa on työvoimapula niin varmasti pääsee takaisin koska vaan. Mun tapauksessa on myymälään nimitetty vt-myymäläpäällikkö, jonka sopimus on siihen päivään asti kun mä olen ilmoittanut olla poissa. Ja tuskimpa se sieltä suostuis noin vaan pois lähtemään jos haluaisinkin aikaisemmin takaisin. Tosin saattas kyllä olla et mun pomo ottais mut aikaisemminkin töihin, jollakin keinolla, koska hämeenalueen siwoilla ei ole tällähetkellä ollenkaan laatuvalmentajaa. Mä kun hoidan sitäkin tehtävää ja pätevää sijaista siihen ei kuulemma ole löytynyt. Mä en ole vielä pomolle soittanut et en ole tulossa tamminkuussa töihin, luulen ettei se ole uutisesta kovin iloinen. Tulipas pitkä selostus... mut joo.. työnantajan ei ole pakko ottaa työntekijää töihin ennen ilmoitetun hoitovapaan loppua!!

Joanna ja Pinja 5kk

Neuvolamittoja:
Paino 6430g ja 63,3cm
 
Niin minäkin olen käsittänyt ettei kesken hoitovapaan työnantajan ole pakko ottaa töihin. Kuten muidenkaan virkavapaiden.

Minun pitääkin soitella ensi viikolla esimiehelle ja varmistaa vuosilomapäivät, jotka pidettävä ja kyseltävä tuosta osittaisesta hoitovapaasta. Tällä näkymällä töihin pitäisi palata touko-kesäkuussa. Ei tuota asuntolainaa muuten lyhennellä :(
 
Iltoja

Meillä ryömitään sängyllä,mut ei lattialla. Yritys kyl on kova.
Kirjoitin pitkän litanjan tekstiä ja se p....le hävis johonkin :kieh: :kieh:
Meillä aloitettiin lauantaina vauvauinti ja ihan hyvin meni. Topi vähän itkeskeli mut muuten tykkäs.
Sunnuntaina vietettiin keskimmäisen pojan 9-vuotis synttäreitä.

Kyl on tosi kallista toi vauvauinti :kieh: 77e. ajalta 30.8-11.10.

Meille tulee ens kuun alussa keittiö remppa :D
Tulee uudet kaapit,hana,allas ja altaan ympäriltä lähtee teräspöytä pois. Siihen tulee pähkinän värinen työtaso samallaiset on muuallakin keittiössä.

Mut nyt pitää mennä ilta puuron keittoon. Topi heräs päiväunilta nukku puol kolmesta asti :D

Kiitokset [/b]Rouva Pannunen uudesta pinosta.

baby dream ja Topi 4kk. ja 2vk.

PS: Profiilissa Topista uus kuva.
 
Tuo hoitovapaa juttu taitaa sit vaihdella aloittain. Itse olen joutunut sijaisena pois, kun vakkari palas aiemmin hoitovapaalta. Meillä määräyskirjoissa on pykälä, joka mahdollistaa tuon. Ja vasta kävin pomolta kysymässä, että uskallanko anoa syksyyn, että saanko palatakin aiemmin ja kuulemma omaan virkaani voin palata koska haluan. Taitaa siis vaihdella aloittain.
 
Voi olla. Itse en ole kysynyt miten meillä menee, saako palata vai ei kesken hoitovapaan.

Meinasitteko ottaa influenssarokotukset lapsille? Nehän on ilmaisia 6kk-3v ja meillä ainakin pistetään marraskuun alussa ensimmäinen satsi ja vahviste joulukuun alussa. Me otetaan molemmille lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Huomenta :wave:


Herääkö teillä miehet yöllä kun vauva herää? Kun toi mun ukko on ihan mahdoton, se ei herää mihinkään! Aina välillä sovitaan et se hoitaa aamulla (5-6) syötön niin mä saisin nukkua. Mut todellisuudessa se menee niin et mä herään... herätän miehen, joka on ihan pihalla, lämmitän maidon ja annan sen puoli nukkuvan miehen käteen... Syötä!!! Eli se on ihan se ja sama jo siinä vaiheessa annanko sen itse vai en. Hereillä olen jokatapauksessa. No jospa toi yksikin syöttö jäis pois nyt taas ton kaurapuuron voimalla, josta ei eilen tullut mitään iho oireita.

Oikeesti mä repeilin täällä ihan kunnolla, kiitos Joanna tästä. Eli siis meillä juu, sama homma, ei mies mitään kuule. Mulla mies sanoi et mun pitäis lähtee jonnekin vaikka mummolaan nukkumaan, et joskus pystyisin nukkumaan. No joo, mut sit mä stressaan et miten poika pärjää isänsä kanssa kun ei ukko herää mihinkään. Millähän systeemillä ne miehet on oikein varustettu kun mä herään jokaiseen pierasuun ja ukko senkun nukkua posottaa |O Nyt siirrettiin poika omaan huoneeseen nukkumaan,etten sentään joka ikiseen käden heilautukseen herää, ja täytyy myöntää että unet on vähän parantunut, toki käyn kattomassa vielä monta kertaa yössä, kun tuntuu niin orvolta ja 5kk oon tähän rumbaan jo tottunut...mut ehkä pikkuhiljaa mäkin saisin nukkua kunnolla. Ja poika alkoi syödä taas vaan kerran yössä kun on omassa huoneessa, toivottavasti jatkuu näin!!

Hysteerinen ja poitsu 5kk ja 2pvä
 

Yhteistyössä