***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Huomenia =)

Tänään oli eka vauvauinti ja se meni tosi hyvin. Yhtään ei itkenyt eikä kitissyt ja kovasti näytti nauttivan uimisesta =) Mua itteeni etukäteen jännitti kuin pukemiset, riisumiset ja peseytymiset onnistuu, mut tosi hyvin meni nekin. Joten innolla odotamme jo ensi viikkoa. Pieni uimari oli niin tsippi uinnin jälkeen et syötyään nukahti heti kun vaunuihin laskin.

Joanna ja Pinja uimari 5kk :D
 
Mä vaan pikaisesti ilmoitan, että pysyn nyt hetken pois. Muutetaan tänään ja samalla sit menee netti, tiedä koska aukee.. Nyt on 10 laatikkoa pakatt Nellan leluja. Pitäis lähte Tarjoustalosta hakemaan jätesäkkejä ja miehen töistä iso auto ja laatikoita lisää. Tänään olis tarkoitus muuttaa kokonaan, kiirettä pitää, :D . Mut sit on taas vessa ja suihku, oih, ihanaa. Ja vielä lisäks pääsee pesemään koko jätti pyykkivuoren pois. Jippii.
Palailen taas.
Hippo + Nella 1v8kk ja Anni maanantaina 4kk
 
voi että anuuu, toivottavasti Arttu pian paranee :hug: meillä minä ja esikoinen ollaan nuhakuumeessa, tosin paranemaan päin :snotty:

ja Joanna mulle ainakin Kelasta sanottiin silloin kun aiemmin jäin hoitovapaalle että loman aikana ei makseta kodinhoitotukearahaamikähemmettisennimionkaan. eli ensin loma ja sitten hoitovapaalle. meillä mä siirryn hoitovapaalle kaksi viikkoa ennen vanhempairahakauden loppumista ja mies pitää sitten keväällä/kesällä sen isäkuukauden (eli sen viimeiset 2 viikkoa vanhempainrahakaudesta ja saa siihen kaksi viikkoa vielä päälle).

sitä piti kysyä että onko kukaan testannut näitä biovaippoja? http://naty.com/naty.aspx tai onko kellekään tullut vastaan MIDI-kokoa? mä Prismasta noita kattelin mutta oli vaan sitä isompaa kokoa eikä jätkällä kyllä pysy koon 8-15 kg vaipat jalassa mitenkään kun on niin rimppa.

ja anuuu, joko tilasit sen kypärämyssyn? eikun jos tilaat niin laitetaan mun kautta tilaus, saan sen alennuksen. ja muillekin voin suositella lämpimästi tätä mallia http://www.kenguruu.fi/product_info.php?products_id=354
 
Voi hurja, nyt viimeistään tämä mami putosi kärryiltä, aika menee niin hurjaa vauhtia! Meidän pieni vauva ei enää olekaan niin vauva....Eilen, tai viime yönä pojalle oli puhjennut ensimmäinen hammas!! :heart: :heart: Hassut fiilikset, onnelliset,mutta samalla haikeat... :flower:

Marika ja poitsu huomenna 5kk
 
Heippa täältäkin;-)

Joanna:
Ihanaa, että teilläkin uinti lähti hienosti käyntiin :hug: Meillä oli kanssa tänään jälleen uinti, ja Väinö veti taas ihan täysiä, käsillä ja jaloilla :LOL: Tänään oli eka oikea sukelluskin, eikä ollut ukkeli kommonaankaan =)

Uinnin jälkeen mentiin vielä Väinön kummitädille kylään ja lähdettiin Veskaan kiertelemään vaateliikkeitä.. Itselleni en taaskaan löytänyt mitään, Väinölle kyllä sitten senkin edestä... 9 bodya, jokuset housut, yöhaalarit x2 ja tumput :LOL: No, edelliset oli 74 ja nyt täytyi hommata 80, noiden kestovaippojen kanssa kun 74 on herralle armottoman pieni :whistle: Aivan ihania poikien vaatteitakin nyt lindexlissä ja kappallissa, vähän retrompaa tyyliä mitä aiemmin olen löytänyt ;)

Anulle :hug: ;
Toivottavasti tauti alkaa pikkuisella jo hellittämään :hug: Meilläkin oli kuumetta ja köhää alkuviikosta, annoin suppoja ihan surutta, kun mittari näytti 38; mitä sitä pientä kiusaamaan :(

Vuotaraaputin;
Ihmeellisiä ristiriitaisia ohjeita kelakin sitten antaa... Ottaa noista nyt sitten selvää! No, sitten sen viimeistään näkee, kun rahat tulevat tai ovat tulematta :LOL:

Mutta nyt mentävä syömään jotain, ukkeli simahti kun saunalamppu, hetki omaa aikaa =)

Dooris ja Väinö
 
Toivottavasti anuuulla voidaan pian paremmin.

Meillä kyllä lääkitään lasta vaikka kuumetta ei olisikaan 38,5 astetta. Esikoinen ainakin on tosi sairas vaikkei kuumetta olisi 38 astetta. Ei sitä itsekään kärsisi vaan ottaisi lääkettä. Meillä lämpö mitataan kainalosta.

Viime yönä meillä syötiin taas pari kertaa ja puoli kuudelta kun nousi syömään niin ei millään olisi nukahtanut uudelleen. Vasta vähän ennen seitsemää nukahti ja puolen tunnin päästä heräsikin esikoinen. Nukuin itse vielä muutenkin huonosti. Nyt väsyttää, mutta levätä ei kerkeä. Mies oli aamuvuorossa ja nyt nukkuu kun menee vielä yöksi töihin. Jospa ensi yönä saisi nukuttua paremmin.
 
Heippa :wave:

Meille oli tullut viime yönä toinen hammas :heart:

Tänään oli vauvauintia toisen kerran. Ihan mukavasti meni mitä nyt vähän piti itkasta ;) ens kerralla sit kokeillaan sukellusta,nyt laskettiin ämpäristä vettä lapsen päälle.

Onnea Marikan pojalle hampaasta.
anuuulle Pojalle pikaista paranemista :hug:

Mulla on nyt jo vauvakuume :p Ollaan miehen kans puhuttu et jos jouluns ruvettas yrittämään,tai sit keväällä.
Ku en tiedä et mite sitä sit jaksaa ku on kaks pientä :/ Ku nyt ikävälit on niin et esikoisen ja keskimmäisen välillä on 7v. ja keskimmäisen ja kuopuksen 8v. Ja esikoisen ja kuopuksen ikäväli on 16v. Mut eiköhän sitä pärjää ku onhan tota kokemusta jo ;)

Mut nyt pitää mennä laittaa pyykit kuivumaan ja sit jos söis.

baby dream ja päiväunilla oleva Topi herra :heart:
 
Anu-78
Paranemisia teille joilla sairastetaan :hug: ja onnea niille joille jo hampaat tulleet :)
Meillä Sakulla vielä vähän nuhaa jäljellä, ja suppoja annoin sillon ku flunssa oli aluillaan et ei ollut edes kuumetta mut poika oli niin levoton et sit niillä rauhoittu:)
Meillä Saku teki tänään soseitten kanssa ennätyksen =) se söi puol purkkia peruna-porkkanasosetta ja kokonaisen purkin päärynäsosetta ja vielä lisäks joi maitoa 140ml :) ei oo nyt oikein maistunut noi soseet paitsi tänään ku on tota flunssaa ollut ja sit sil on nyt tullut se et pitää kielellä tyrkkiä ne soseet suusta ulos ja nyrkit menee soseen tilalle suuhun
:snotty: et millanen suur syöppö täst pojasta sit loppujen lopuks tuleekin :p

Jaahas, kylvetys hommat kutsuu joten illan jatkeet :wave:

Anu&Saku syöppöläinen :D
 
kävin Artun kans lääkärillä ku kuume vaan nousi (39,5) lääkityksestä ja vähästä vaatetuksesta huolimatta.. olin varma että kuitenki on korvissa mutta eipä ollut. korvat ja muukin ok. ainoa oire on kuume. meinas lääkäri et olis vauvarokkoa luultavasti. esikoinen ei sitä sairastanut joten ei tullut mieleenkään. mut pääasia että on korvat katsottu niin ei tarvi arpoa kotona onko kipeet vai ei.
 
Minä olen ainakin käsittänyt että tuon kodinhoidontuen saa jos lapsi hoidetaan kotona, riippumatta kuka hoitaa. Mutta kysymällä selviää.

Meillä mies lähti töihin. Annoin pienemmän pojan nukahtaa rinnalle niin jäi vain yksi lapsi enää nukutettavaksi. Esikoinen kävi vielä äsken ovella. Toivottavasti jäisi jo nukkumaan. Itsekin pitää ajoissa mennä nukkumaan kun viime yönä jäi unet vähiin. Toivottavasti sais nukuttua paremmin.

Anuuu: Hyvä ettei Artulla ollut korvatulehdusta. Toivottavasti kuume pian hellittää.
 
Tänään meni 22.30 asti poikaa nukuttaessa, otti viimeiset päiväunet niin myöhään. Mutta jospa sitten vaikka nukkuisi pitkälle aamuyöhön ennen ekaa syöttöä...

Kovasti mietityttää, milloin olisi hyvä aika aloittaa toisen lapsen yritys. Ennen pojan syntymää ajattelin, että mahdollisimman pian - nyt tuntuu kuitenkin, että haluaisin keskittyä nauttimaan tästä esikoisen vauva-ajasta täysillä. Oma jaksaminen myös pelottaa. Mies on ilmeisesti valmis aloittamaan yrityksen heti kun minä haluan. Ehkä lähinnä siksi, että tulisi enemmän toimintaa makuuhuoneen puolella ;)

Jaksamista sairastupiin!
 
Joanna ja muut mulle KELASTA sanoivat,että kunhan lapsi ei ole päivähoidossa rahaa tulee.

Minkä ikäisinä yleensä alkavat ryömiä, kun luin että joillakin jo lapset liikkuvat? Meillä tahto olisi kova, mutta vielä pitkä matka siihen, että eteenpäin päästäis.
 
Huomenta täältäkin;-)

Kovasti eläväisiä lapsia täällä tuntuu tosiaan olevan. Meidän Väinö ei ryömi vielä yhtään mihinkään, kääntyilee kyllä mahalleen, mutta siitä paluu selälleenkin on vielä väliin vähän hakusessa... :whistle: No, ehkä sillä ei vain ole kiire.. Koittaa kyllä vetää itseään lattiaa pitkin, muttei ainakaan minun nähdäkseni ole siinäkään vielä onnistunut :LOL:

Mutta nyt aamupalalle, sälli nukahti hetkeksi.. Ihmekös tuo, kun taas tänään herätteli miut puoli kuuden aikaan aamulla

:LOL:

Dooris ja Väinö, ensi viikonloppuna jo 5kk
 
Huomenta!

Hyvä Anuuu, ettei Artulla ollut korvatulehdusta ja toivottavasti paranee pian! Paranemisia myös muihin sairastupiin! Onnea myös ekoista hampaista! Meillä on piiiiitkääään pilkottanut iiiiihan pieni valkoinen kohta alaikenessä, mutta ei sieltä tunnu mitään muuta tulevan...

Hipolle hyvää muuttoa!

Meillä sama juttu Dooris, mahalleen kääntyy ja eipä paljon muuta. Muutaman kerran on vahingossa kääntynyt mahalta selälle, mutta tosiaan ihan vahingossa. Toi liikkumaan lähteminen on niin yksilöllistä. Meillä tyttö lähti myöhään liikkeelle ja poika taas tosi aikaisin. Tyttö on tosi rauhallinen luonne, poika taas tosi vilkas. Voiskohan sillä olla mitään tekemistä sen kanssa? Ja usein oon kuullu, et esikoisilla ei välttämättä oo niin kiire liikkeelle, kun ei oo sisarusta kenen perään pitäis päästä. No ei vaan, toiset on kiireisempiä lähtemään liikkeelle kuin toiset.

Viljaliina mäkin vähän samoja juttuja mietin. Toisaalta ois jo vauvakuume, mut sit mietin, et miten sitä sit jaksaa. Lähinnä toi unenpuute on se, mikä mulla vaikuttaa sit kaikkeen jaksamiseen. No, täytyy jatkaa pohdintoja.

Nyt poitsu taas hermostuu, palaillaan!

Lilja + poju (tiistaina 5kk :eek: :heart: )
 
Veeti on nyt 68.5cm ja 8410g, päänympärys 45cm. Motorinen kehitys normaalia ja kasvaa ok rintamaidolla. Hakee omaa käyräänsä ilmeisesti, kun on taas hieman rauhoittunut tuo kasvuvauhti. "Tomera, hymypoika" kommentoi terkkari :) Saadaan jatkaa täysimetyksellä 6kk asti. Vierasti kovasti neuvolatätiä ja parkui hirmuisesti. Äidin sylistä ja sopivan välimatkan päästä kuitenkin hymyiltiin tädille =)
Tällä kertaa rokotus laittoi itkemään, viimeeksi ei tuntunut missään. Lämpöä hieman nosti nytkin ja kiukutti, mutta ihan ok kuitenkin meni.

Onnea hampaista niille, joille on niitä puhjenneet :flower:
Meillä ei hampeista oo tietoakaan. Esikolle tuli eka joskus 7kk kait vai oliko myöhemmin ja keskimmäiselle 4kk eka ja 5kk toka. Saa nähdä miten pojalle tulee..

Nyt täytyy mennä nukuttamaan poikaa :wave:


Faerie ja Veeti 5kk+2pv
 
Vuotaraaputin harmi että rokote peruuntui, onhan se inhottavaa kun joutuu sit soittelee ja säätämään noiden kanssa, eikä se nuhakaan pojalla mikään kiva ole :hug: toivotaan että menee ohi

Anuu hyvä, että korvat on tarkastettu, tietääpä itse ainakin ettei siellä ole mitään

Baby dream kääks hampaita jo :eek: meillä ei vielä näy, mutta kai ne sieltä sitten ajallaan tulee, ei sillä, mua ei haittaa vaikka ei vielä tuliskaan :D

Meillä lähdetittiin ryömimään, tosin en muista kirjoitinko siitä jo...dementia vaivaa edelleen :LOL:

Hei, apuja...meillä poika on ollut kaksi päivää jo kakkaamatta, onko se ihan normaalia?? Nyt kun kuitenkin jo syödään kiinteitäkin, mutta maitoa menee vielä siinä sivussa, imetän aika useasti vielä päivällä sekä yöllä, mutta ollaan rytmitetty päivä näiden kiinteiden maisteluiden kanssa. Ja vetää kyllä jonkun verran kiinteitä, riippuen aina millä tuulella jätkä on, mutta tänään meni välipala aikaan 1/4 purkillista hedelmäsosettakin. Mutta kakkaa ei näy. Että pitäskö huolestua vaiko ei. Tiedän, että jos imettäessä ei kakka tule päivittäin, niin se ei kai ole katastrofi, mutta entäs tässä tilanteessa?

Nyt lähden itse unille kun poikakin hiljeni sänkyynsä

Hysteerinen ja poitsu reilu 5kk
 
Minä olen antanut luumua jos on pari päivää kakkaamatta nyt kun syö kiinteitä. Olisikohan kerran ollut niin ettei pari päivää oli kakkaamatta ja kolmantena annoin luumua. Toimi kyllä heti ruoan päälle että olisi toiminut ilmankin. Mutta siis ei meillä ainakaan vatsa toimi joka päivä, yleensä kyllä, ja jos ei vaivaa niin ei hätää.

Meillä esikoinen on flunssassa. Koko päivä oli vähän kitinää ja iltaa kohti paheni. Saikin jo aiemmin illalla panadolia ja nyt yötäkin vasten. Höyrykylvyssä käytiin ja sipulit pilkottiin vuoteen alle. Jospa saisi yön nukuttua. Olenkin lasten kanssa yksin, kun mies lähti töihin.

Meillä on ollut pitkään yksi hampaan kylma näkyvissä ikenen läpi, mutta muuten ei ole tullut esille. Eipä niillä ole kyllä kiirettäkään. Kyllä ne aikanaan tulee.
 
Lueskeltua tulee jatkuvasti mut on se sit vaikeeta saada tekstiä aikaan :whistle:

No ei täällä kyllä mitään ihmeitä tapahdukaan, ei käännytä vieläkään mihkään.
Varpaat on löytyny ne on kivat ja samaten repii itteensä hiuksista.

Essi- ja Eero 4 kk 1vk
 
anskui eikö neuvolasta neuvottu? kannattaa noudattaa sieltä saatuja ohjeita.
no alkuun kasvis noin lounasaikaan eli vaikka klo 11, sit hedelmä välipala-aikaan eli noin klo 14 sit ku puuro otetaan mukaan otetaan se aamuun noin klo 09 vaikkapa, sit lihat päivälliseksi eli klo 16-17 ja kun puuro on todettu mahalle sopivaksi voi sen ottaa iltapalaksi noin klo 19. näin päästään viiteen ateriaan ja ajat 09-11-14-16-19 noin niinku esimerkiksi. tietty jos aamulla nukutaan pitkään ja illalla kukutaan hereillä pitää vähä muokata aikoja mutta jos lapsi menee kasilta nukkumaan on toi rytmi yleensä passeli. musta 4 kasvisateriaa on liikaa noin heti alkuun, vaikka määrät oliski pieniä nii silti. ei ne neuvolan ohjeet ihan huuhaata ole.

Meillä Arttu terve. Ei kuumetta enää, mut ei kyllä mitää vauvarokkoakaan ole. Eilen oli tosi vaikea saada sitä nukkumaan (muutenki kiukkus koko päivän), sain vasta 21 nukahtamaan.. Sit heräili vielä pari kertaa syömään mutta teki uniennätyksensä, nukkui 23-05.30 heräämättä !!! :D Silläki oli varmaan viikonlopun jäljiltä univelkaa, hyvä et ees joskus nukkuu.

ää meen valmistautuun puistoon... vaatteet päälle jne.

Anu ja Arttu perjantaina jo 5kk!! (ja muute edelleen tissillä, en olis uskonut että voi olla näin hankala hyväksymään muuta ruokaa ku tissin.. siitä tulikin mieleen mb mites teillä kiinteät ku sun sinne töihinki pitää?)
 
ruokarytmistä Meillä syödään näin
klo 8 150ml maitoa, hieman puuroa
klo 11.30 n. puoli purkkia sosetta, 50-150ml maitoa
klo 14.30 150ml maitoa
klo 17 vajaa purkki sosetta, 100-150ml maitoa
klo 20 250ml velliä

Mä kans sitä mieltä, että neljä kasvista kuulostaa tosi paljolta. Ja en tiiä miksi mutta meillä terkka sanoi, että peruna vain kerran päivässä. En sit tiiä tarkoittiko pelkkää pottua. Meillä kyllä usein molemmissa soseissa mukana perunaa. Miten jotkut saa menemään kerralla jopa koko purkin. Meillä syöty soseita jo reilu kuukausi ja koskaan ei ole mennyt koko purkkia. Miten muilla? Meillä syö yleensä ensin kasvista ja sit vähän hedelmää tai marjaa päälle.
 
Huomenta!

Täällä vähän samaa vaivaa kun Essillä, luettua tulee mut sit unohtaa kommentoida.
Toivottavasti kaikki sairastavat pikkuiset ja pikkuisten äidit paranevat pian!

Dooris-71, meillä ei liikuta vielä yhtään minnekään, ei edes käännytä mahalleen. Taitaa olla mietiskelijä-tyyppiä tämä meidän typykkä. Kovasti kuitenkin hosuu selällään ympäri pitkin leikkimattoa.

Meillä on nyt yöunet rauhoittuneet entisestään. Tyttö on alkanut heräämään ensimmäisen kerran vasta n. klo 5-6, jonka jälkeen nukkuu vielä n. 7-8. Tuttia toki pitää nostaa muutaman kerran yössä. Nytkin on taas nukkumassa ja on nukkunut jo yli tunnin(!) vaikka vasta vähän aikaa sitten (viime viikolla?) valittelin, että nukkuu lyhyitä pätkiä.

Mulla oli sit jännetupentulehdus molemmissa ranteissa. Kipeempään ranteeseen sain kortisonipiikin ja nyt voi taas jo tyttöä nostella. Viikonloppu menikin isän nostellessa. On kuulemma yleinen vaiva vauvojen äideillä. Onkos teillä kellään ollut?

Sit ruokailuista. Me mennään yö (tietty) ja aamupäivä lounaaseen saakka pelkällä rintamaidolla, sit syödään lounaaksi vihannessosetta tytön unista riippuen klo 10.30-11. Iltapäivällä n klo 14 syödään hedelmää about ½ purkkia. Viime viikolla annoin muutamana päivänä päivällistä, joka oli yhtä jääpalakuutiota pienemmän annoksen kun lounas. Silloin menee 3 jääpalakuutiota eri vihanneksia. Illalla syödään riisipuuroa, jota höystetään yleensä metsämarjoilla ja rintamaitoa. Lounaan jälkeen annan usein luumua muutaman lusikalisen. Kaikki ruuat on syöty hyvällä ruokahalulla ja mitään oireita ( kopkop ) ei ole tullut. Neuvolasta en saanut mitään kummempia neuvoja mutta täältä sitäkin enemmän.
Olipas sekava sepustus. =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
KMaria ja Senttityttö 5kk ensi lauantaina
 

Yhteistyössä