***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Meillä Lumina on nyt ollu ruikulla eilisestä asti ja yölläkin tulee raukalla kakkaa...pylly on pienellä palanut :'( Eilen nousi kuume 38.5. tuskin hampaiden tulo tommosta aiheuttaa...mitähän toi on? Katellaan pitääkö lähteä lääkäriin..
 
Minäkin tuun valittamaan tänne.
Jo kolmas yö parin tunnin unilla. Kohta lähtee järki. Ja päivälläkään en saa levätyksi. Pikkumies on niin tukossa etten tiedä mitä sille tekis. Kuumetta ei oo ja syönytkin on ihan ok.

 
jaksamisia sairastaville :hug: ja mimmuli ripuli ja kuume on aika yleisiä hampaiden tulon vaivoja. toiset reagoi tosi voimakkaasti.. Mut käy ihmeessä lääkärissä jos menee pahaksi, pienillä ku ripuli vetää nopeaa pahaan kuntoon.
 
Meillä valvottiin myös viime yönä pari tuntia, kun uni ei pikkumiehelle tullutkaan syötyään. Ja aamulla sitten aikainen herätys, esikoinen heräsi heti klo 7 jälkeen ja pienempikin samantien oli hereillä kun isukki nousi esikoisen kanssa. Piti sitten itsekin nousta vaikka unta olisi vielä kaivannut. Onneksi ei enää tänään olen ihan niin tukkoinen olo kuin eilen. Jospa alkaisi parantua.
 
Anu-78
Terppa!
Täällä käytiin mammuttimarkkinoilla tänään ja tuli liberonvaippoja ostettua se yks satsi eli 3pkt/25? ja sit ostin viel ne puurotkin jotka niis tetroissa ja niitä sai 3? 6 tetraa :) nyt on vähäks aikaa vaippoja ku entisiäkin oli viel melkein 4 pakettia jäljellä :D sit jos tos viel ostais ne kolme libero pakettia ja lähettäs ne kuitit ni sais ne kurahousut sieltä :) se sadetakki oli jotenkin niin tyttömäinen meille et ennemmin ne kurahousut ottaisin...

Ja pikaista paranemista niille jotka sairastaa :flower:
 
Heippa täältäkin jälleen ;-)

Ihania kuvia Joanna ja Baby Dream =)

Kamalasti voimia kaikille unettomista öistä ja räkätaudista, puhkeavista hampaista yms. kärsiville :hug:

Meille ei ihmeitä kuulu. Just käytiin ideaparkin lelukaupassa shoppailemassa, kummipoika täyttää huomenna 1v, piti lahja hakea, ja samallahan sitä sitten taas tuli Väinöllekin ostettua kaikenlaista :p Kamalia paikkoja, niissä vain aina mopo alkaa keulimaan :LOL:

Mutta josko lähtisi koiraa lenkittämään, tulin vain kurkkaan kuulumisianne =)

Dooris ja Väinö, huomenna jo 5kk
 
Kysymys: te, jotka olette antaneet jo kiinteitä vauvallenne, niin oletteko antaneet luumua mahan toimintaa helpottamaan? Ja kuinka paljon/päivä?

Meidän poika on nyt parin viikon ajan syönyt iltapuurona riisipuuroa, mistä ei tullut mahaoireita. Maanantaista asti ollaan aamupäivällä maisteltu pottua todella pieniä määriä, ja poika vääntelee mahaansa aivan älyttömästi joka ilta. Sama juttu oli bataatin kanssa. Olen antanut aina luumusosetta potun jälkeen, jotta mitään tukoksia ei tulisi. Ummetusta on kuitenkin selvästi, sillä kakkaa tulee kerran viikossa ja se on todella jankkia (tämä siis alkoi jo riisipuuron syönnin jälkeen)! Olen kuitenkin päätellyt, että tuo luumusose saattaisi aiheuttaa nuo vatsanväänteet - annankohan sitä liikaa vai eikö se piltin massulle sitten sovi. Ruusunmarja ja päärynä eivät ole auttaneet ruoansulatusta nopeuttavasti.

Mavi ja tälläkin hetkellä mahansa takia itkeskelevä poika 5,5 kk:tta
 
Mavi kun aloitin Onnille kiinteet, niin annoin joka päivä soseen päälle muutaman lusikallisen luumua. Nyt kun syö jo useemman aterian niin annan luumua muutaman kerran viikossa. Alkuun totesin kyllä tuon luumun hyväksi, kun tahtoi olla maha kovemmalla. Nyt toimii kyllä joka päivä. Saattaa kyllä väntää mahaa tuo pottu. Ja siis tuo jankkius on kyllä normia, kun saa kiinteitä. Ainakin meillä Onni tekee ihan kunnon pötkylän :LOL: :LOL: :LOL: (todella mielenkiintoista, eikö?)

Ai niin, ja toinenkin hammas tuli. Onni oli viime yönä ja tänään itkuinen ja söi huonosti. Tutkin illalla taskulampulla ja siellä alaleuassa kaksi valkeeta törötti vieretysten :heart: . Tosi äkkiä tuli lisää, kun eka ilmaantui vasta maanantaina.

Tämä kakasta ja Onnista tällä kertaa. Nyt saunaan...

Laylah ja :heart: Onni kohta 5kk (nukkuu)
 
Me ei anneta luumua säännöllisesti. Silloin annetaan jos alkaa olla useamman päivän toimimatta.

Olin poikien kanssa kolmestaan suurimman osan päivää. Mies on iltavuorossa ja ilmoitteli että saattaa mennä ylitöiksi. Esikoinen nukahti onneksi hyvin, pikkuveli oli tississä kiinni noin 45 minuuttia ja ei nukahtanut siihen edes. Annoin sitten tutin. Jäi sitä lopulta imemään sänkyynsä, ei ole vielä ainakaan ääntä kuulunut. Kohta mentävä katsomaan ja jos sitä itsekin pääsisi sitten pesulle.
 
Kiitos turvaistuinkommenteista angel08 ja Sanmar :flower:

Ihania kuvia taas ihmisillä =)

Minä olin illan kaupungilla eilen ja mies siis työmatkalla, mummi ja poju olivat pärjänneet oikein mainiosti. Syystä tai toisesta poika ei tosin ole kakannut eilisen aamun jälkeen, vaikka yleensä kakkaa ainakin 2 kertaa päivässä. Yleensä syö siis vain tissiä, nyt sai pakastettua rintamaitoa pullosta. Ehkä mahan toimimattomuus johtuu tuosta maidosta/tuttipullosta, tai sitten vaan stressistä kun vanhemmat olivat pois... (?) No, onhan vauvoilla kai usein paljon pidempiäkin kakkataukoja kuin tämä pari päivää! Nukkuu kuitenkin tyytyväisenä.

Eilen aamulla oli neuvola, poika oli umpiväsynyt ja huusi koko reissun kuin syötävä :|

Paino 8490gr (3912gr)
Pituus 67,5cm (52cm)

Maitoa siis tosiaankin riittää :D 6kk täysimetys vaikuttaa erittäin todennäköiseltä!

Viljaliina ja A-V 4kk+1pv
 
anuuu, kiitti vinkistä. Taidan heti vaihtaa puuron kauraan, jos kerran riisi voi kovettaa. En ollutkaan kuullut moisesta... Luumun tilalla olen yrittänyt antaa ruusunmarjaa tai päärynää, mutta ne eivät ole auttaneet kovaan vatsaan. Ja viimeksi meillä tosiaan pantattiin kakkaa se viikko, jolloin poika jo huusi suoraa huutoa. Yötä vasten annoin Levolacia 3 ml, joka auttoi, sillä aamulla äherrettiin kunnon satsit! Mutta jospa mahanväänteet laantuisivat tuon puuron vaihdon myötä. Aloitettiin riisillä sen vuoksi, kun neuvolasta vinkkasivat, että olisi vatsaväänteisille vauvoille hellin aloitusvaihtoehto.

Muutoin on ollut aikamoista matalapainetta viime ajat. Väsymyksestä varmaan johtuu. Poika on nimittäin jo kolmisen viikkoa herännyt öisin todella usein huutamaan, tai paremminkin kirkumaan eikä itkua saa millään laantumaan. Kun pidin luumusta taukoa, niin huudot taukosivat. Kun otin luumun takaisin kuvioihin, niin huuto alkoi taas - sattumaa tai yliherkkyyttä, mene ja tiedä. Lisäksi vaikka en kuvitellut vauvan hoidon olevan helppoa, niin on tämä mielestäni kyllä ollut luultua raskaampaa; vauvan mahavaivat, huonounisuus jne. Ehkä en saa tarpeeksi apua mieheltäni...

Mutta kivaa päivää kaikille, kaikesta huolimatta!
 
juu
Tere taas pitkästä aikaa, oon ollu ´yh-äitinä' kun mies ollu reissussa joten en oo kerinny edes lukemassa käydä, saati että kirjottamassa...

Meillä kiinteitä menee aika vähän edelleenkin, neiti ei ole mikään suursyömäri, syö kerralla ehkä 3-4 ruokalusikallista. Oon nyt antanu päivällä jotain peruna-kasvisjuttua ja melki joka pvä iltasella hedelmäsosetta. Neiti kakkaili täs välillä jo joka päivä, mut nyt on taas sunnuntaina tehny megakakan (ja jo ihan kunnon pököjä! ) ja eilen ja tänään sellasen ihan pikkiriikkisen kikareen. Neidin kakka on aika jankkia, täytynee munkin kokeilla tota luumua joka aterian jälkeen. Koitin alkuun sotkea sitä potun joukkoon mut sit ei kelvannu pottu lainkaan...

Ja sitten ihoasioihin, tämä pikkuneiti tuntuu olevan herkkäihoista laatua, oli se paha vaippaihottuma joka edelleenkin uusii aika herkästi jos vähänkin märempi vaippa. Nyt on selässä, jaloissa ja käsivarsissa ollut pitempään sellaisia kuivia punottavia länttejä, joita rasvaan aamuin illoin Aqualanilla - onko muilla tällaisia, mitähän ne voisi olla? Onko vaan kuivaa ihoa vai kenties merkkiä allergiasta? Allergiat kun ihan vieraita mulle, että miten iho niistä oireilee. Neuvola meillä keskiviikkona, kyselen sielläkin sitten asiasta.

Ja onneks mies tuli eilen kotiin, esikko nuhainen ja itkuinen oli yöllä, mulla joku hiivatin pöpö et yrjösin illalla ja vieläkin hönö olo... Saas nähä tuleeko pikkuinenkin kipeeks, ootteko muut imettänyt vaikka olisi jotain vatsapöpöä? Ja oliko se niin että jos nuhainen niin ei voi rokottaa?

terkuin Juu ja tytöt 2,5v ja 5kk
 
MB: Citymarketissa on ainakin myytävänä. Ja näkyi ainakin meidän prismaankin tulleen jotain nukin tuotteita, mutta en varma onko juuri noita nokkamukeja.

Viime yönä taas syötiin tiheämmin, ruokailujen väliä oli noin 3 tuntia ja silloinkin oltiin niin kiukkuisia kun piti imeä että saa maitoa :headwall: Tein sitten niin että annoin aamulla maistaa kauraa, vaikka tuleekin nyt sitten possu samaan aikaan uutena. Jos muutaman päivän antaisi aamuisin tuota kauraa niin sitten voisi antaa iltapuuron jos parantaisi unia.

Meillä on neuvolassa rokottaneet vaikka olisi nuhainen, kuumetta ei saa olla.

Minä olen imettänyt kipeänäkin. Muistaa vain juoda itse tarpeeksi.
 
Meillä ruikutaan aina vain :( Lähete on keskussairaalaan, saamme lähteä sinne tarkempaan seurantaan heti jos siltä tuntuu. Nyt kotona seuraillaan ja eilisestä annettu osmosal- ravintoaineliuosta vaikka mitään kuivumisen merkkejä ei vielä ollutkaan. Tämä on nyt kolmas päivä kun vatsa on löysällä. Välillä luminalta jää vaipan pinnalle kasa kirkasta limaa :eek: Jaa-a..mitähän on? Mutta katsellaan. Vielä ainakin Lumina on kiltti ja virkeä. Syö hyvin. Toivottavati jatkuu.

Meillä Lumina katsoo onnessaan teletappeja...katsois vaikka tuntitolkulla jos antais =) Kiljuu ja nauraa niille...ja käsillä viuhteeraa aivan kamalasti :heart: TELETAPIT RULES!! :D

Kivoja vk:n loppuja kaikille =)

Meillä kans heräillään ainavain yöllä vähän väliä... |O
 
Kiitos Anu ja Sanmar, käväisin cittarissa ja nyt on meilläkin NUKin nokkamuki :)

mimmuli, tuleeko Teletapit joltain "normi"kanavalta, kun se on mustakin kiva ohjelma. Voisin kokeilla tykkääkö meidän neiti ;)
 
Aika samanlainen toi NUKin nokkamuki verrattuna Aventin mukiin, jos ottaa Aventin mukista sen venttiilin pois. Tosin tossa on ihan pehmoinen nokka, kun Aventin aloitusmukissa on sellanen semipehmeä. Mutta en kyllä oikein hiffannu pitäiskö tossa NUKin mukissa sen sinisen "kannen" siellä sisällä toimia venttiilinä vai mikä funktio sillä on muuta kuin estää läikkyminen? En ainakaan saanut imettyä mukista mitään, jos jätin sen päälle. Anteeksi tyhmyyteni :)
 
MB Ei tuu tietääkseni normi kanavalta. Meil on dvd/vhs kasetteja. Kato huutiksesta, saapi kohtuullisella hinnalla:) Jos ei vielä kato niin meil ainakin esikko 1v innostui niistä kauheesti. Oli ainoa hetki kun se oli edes hetken paikallaan =) Että varpilla tekee kauppansa sit myöhemmässä vaiheessa =)
 
Anu-78
MB, meillä on se sininen juttu kokonaan poissa käytöstä, mä luulen et se vaan on sitä varten et ei läiky jos esim. oot jonnekkin menossa ja ottaa sen mukin mukaan..en sit tiiä mut olettaisin sen näin olevan...
 
Moikka, kaverin häistä palattiin joku aika sitten ja kyllä oli kivaa! Kirkko oli klo 15 ja jaksettiin juhlissa 20 saakka. Sain Artun heti kotona nukkumaan ja juhlissakin se vaan hymyili kaikille ja oli ku naantalin aurinko vaikka oli paljo meteliä ja väkeä. Juhlat oli Hatanpään kartanolla, paikalliset tietää.. Hieno paikka. Kirkossa Artulla vähä väpätti alahuuli ku alkoi urut soida ekaa kertaa mut sen jälkeen ei nekään enää itkettänyt.
Ei kyllä olis voinut hienommin mennä.. Tai no, jos Arttu olis huolinut pullon niin me oltais miehen kans nyt kahdestaan juhlimassa.. Siellä bändi ja kaikkee, mut ei kyllä oikeastaan harmita ku saatiin olla kuitenki noiki kauan siellä ilman et lapset olis kiukutellut.

...MB teletappeja meillä dvd:nä ja maksaa uutena jossain tokmannilla huimat 6,90euroa että ei muuta ku ostoksille. Esikoinen meillä niitä katsoo ja Arttu siinä sivussa. Kivan värikkäitä pienelle.

Meidän Arttu muuten vetäs juhlissa ihan yllärinä persikkasosetta melki purkillisen! Teki ennätyksensä. Sit eilen se olis syönyt banaania suoraa banskusta lusikalla raaputettuna niin paljo ku olisin vaan antanut ja tänään päivällä tein pakkaseen bataatti-parsakaalisosetta ja erikseen naudanlihaa jääkuutioihin nii koitin tarjota sille sitä ku on se 5kk:kin täytetty ja sekin maistui! Että nyt on sit tainnut meidän A oppia avaan suuta lusikalle. Vielä viikko sit pidin taukoa ja luulin ettei ikinä opi, mut niin vaan hoksas mistä on kyse. Määrät vielä tosi pieniä ja kakassakaan ei vielä nää mut tän päivän jälkee varmaan alkaa jo näkyäkin. Sillee kuitenki kiva et vaikka siinä meni 1kk harjoitellessa nii tuli kuitenki testattua ruoka-aineita ja saa nyt antaa jo huoletta lihaa.. Jos sit ensi viikolla tarjoais kaurapuuroa. Ehkä meillä saadaan pian nukkua pitempään!!?? :whistle: Saas kattoo miten mamman käy.

Anu ja Arttu eilen 5kk + isoveli 2v5kk
 
MB: Se sininen kansi-osa on juuri sitä varten että jos kuljetat juomaa mukana, ei läiky. Sellaisiahan on tuttipullojenkin mukana.

Meillä nuo lastenohjelmat auttavat pitämään esikoisen aloillaan ja kyllä tämä pienempikin miehenalku seurailee niitä siinä sivussa.

Mutta nyt tämä äiti menee suihkuun, kun taitavat molemmat pojat jo nukahtaneen kunnolla.
 
Kiitos taas Anu ja Sanmar. Hyvä että tuli varmistettua, kun oon nähny vain noita venttiilillisiä nokkamukeja niin ajattelin jos siinä on joku juju ;) Ei pitäis ajatella liian vaikeasti =)
Ei olla tuttipullojakaan käytetty, joten en ollut törmännyt aiemmin tuollaiseen "sulkijaan". Se venttiilinen nokkamuki on varmaan parempi siinä vaiheessa, kunhan oppii siitä juomaan. Vaatii kyllä vähän harjoittelua.
 

Yhteistyössä