***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Ja kiitos Teletappivinkeistä mimmulille ja anuuulle. Taidanpa tosiaan käydä ostamassa. Toivottavasti saa original-versiona, koska sitä äitikin katsoo mielellään ;)

Sellaista vielä kyselisin, että missä kannattaa teettää digikuvia? En oo varmaan viiteen vuoteen teettäny yhtään kuvaa, mutta nyt olis tarve. Netistäkö ne nykyään kannattaa tilata?

Huomenta kaikille!

Me käytiin viime viikolla 5kk neuvolassa, jossa typyn uudet mitat oli 64cm (63), 6580g (6100) ja py 42cm (41). Suluissa siis 4kk mitat. Ei ollu typy tässä kuussa kasvanu samalla tavalla kuin aikaisemmin mutta ihan tarpeeksi kuitenkin. Olisin kuvitellut, että painoa olis tullu suhteessa aikasempaa enemmän kiinteiden alotuksen myötä mutta ei.

MB, meillä katotaan välillä myös teletappeja, tulee BBC Prime kanavalta josko teiltä semmonen löytyy. Miltäs muuten tuntuu mennä takaisin töihin?

Mä olen nyt aloittanu opiskelun avoimessa ja ollu lähes joka arki-ilta pois himasta muutaman tunnin. Lähteminen tytön luota on aina vaikeeta mutta sit kun on poissa, niin on ihan ok. Tosin tyttö on ollu kotona isän kanssa mutta nyt ens vkolla joutuukin menee hoitoon mun äidille tai sit sisko tulee kotiin vahtii.

Joku oli täällä kyselly vierastamisesta, johon siis aasinsiltana edellisestä, niin täytyy katsoa kuinka noita lapsenvahteja voi käyttää, koska meidän typy on alkanu vierastaa. Sentti on aina ollu tosi tarkkaavainen ympräristön ja ihmisten suhteen mutta nyt se on varsinkin havaittavissa. Alahuuli alkaa väpättää, jos on liian nopeasti joutunu vieraaseen syliin. Myöskään hymyjä ei anna vieraille "ilmaseks" ollenkaan. Mutta on siis ihan ok turvallisen (=äidin tai isän syli) tarkkailun jälkeen.

Jotain mulla vielä oli... juu, eipä tuu nyt mieleen.
Kiva, että Anun poika suostui vihdoin syömään sosetta!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
KMaria ja Sentti 5kk 1pvä

Anu-78
MB, ifolorista minä oon netin kautta kuvia tilaillut, ja siel on mielestäni halpaa se teettäminen:) nytkin ois paljon semmosia kuvia mitä pitäs lähettää sinne netin kautta kunhan täs sais aikaiseksi sen tekemään...
Mellä tulee tänään mun vanhemmat meille syömään:) ei nyt kummaset ruuat oo, tortilloja aattelin tehä oikein pari satsia:) mun äiti niin toivoi niitä=), no aattelin sit tehä:)

Anu ja Saku + muu perhe

Me ollaan tilattu kuvat s-kanavan kautta, en osaa näin äkkiseltään sanoa mikä firma ne tekee. Noudetaan sitten kauppareissulla prismasta. Saadaan bonukset sitten niistä.

Annoin tänä iltana makuannoksen kaurapuuroa ja vähän mustikkaa sen kanssa. Sillä määrällä tuskin on vaikutusta yöuniin. Meillä muuten uppoaa tuo puuro vaikka hiutaleita ei olekaan hienonnettu. Saanut kyllä vain pieniä makuannoksia, mutta hyvin mennyt. Kohta saakin jo isompia annoksia kun ei tuosta kaurasta ole mitään tullut.

Tänä iltana molemmat pojat nukahti heti yhdeksän aikoihin. Kohta pääseekin itse suihkuun ja sitten odotellaan miestä kotiin. Huomenna lähdetäänkin sitten kotipuoleen mummoloihin. Saa nähdä kuinka matka pitkästä aikaa menee. Aiemmat reissut menneet hyvin, mutta nykyisin kauppareissulla saattaa poika hermostua kaukalossa.

MB mä suosittelen kans tuota extrafilm.fi sivustoa. kuvat latautuu palvelimeen suht nopeaa, mä tilasin reilu 600kuvaa ja ne tuli kolmessa päivässä postissa kotiin. 2vkoo oli laitettu laskullekin eräpäivää =)
Monet noista nettipalvelimista tökkii jos lataat paljon kuvia, ohjelma tavallaan tilttaa!
Toisex tuolta extrafilmissä on todella selkeet ohjeet etenemiseen ja tarvittaessa vielä asiakaspalvelu johon voi soittaa!!

meille tosiaan puhjennut nyt toinenkin hammas... ollaan flunssassa koko perhe, eli ei mitään sen ihmeellisempiä. Neiti se jaksaa olla iloinen ja aurinkoinen flunssasta ja hampaista huolimatta --ihme lapsi! =)

Kattelin tossa bb talk showta ja aivan kyyneleitä vuodatin ku andreas sai tietää et hänestä tulee isä! NIinnn liikuttavaa! =)

MB mäkin suosittelen tuota extrafilmiä. Ollut tosi nopea ja edullinenkin. Mitä enemmän tilaa, niin sitä edullisemmaks tulee, kun postikulut on aina 5,95. Kuvat on alkaen 9snt. Ja molemmilla kerroilla, kun oon tilannu, on tullu kuvien mukana kuponki, jolla saa 25% alennusta seuraavasta tilauksesta. Ja niin kuin Angel sanoi, se on helppo käyttää (tälläinen tumpelokin osasi ihan itse ;) ) ja ohjelma ei oo ikinä tökkinyt.

Nyt ei kerkee muuta.

Ei kun kerkeepäs...

Meillä on yöt menny ihan mahdottomiks. Poitsu heräilee koko ajan ja haluais koko ajan olla tissillä. Ei vaikuta, et sillä todellakaan mikään nälkä on, mut haluaa vaan pitää mua tuttina. Oikee tutti ei enää öisin tahdo kelvata, vaan tissiä pitäis lussuttaa ihan vaan lussuttamisen ilosta. Noh, täytyy kai jotain tassuttelua tms. ruveta ottaa kehiin, sitten joskus kun kiinteet on kunnolla saatu kehiin, jos tää jatkuu. Tää muksu on kyllä ehdottomasti huonoin nukkuja mun kolmesta. Esikkokin rupesti 3kk nukkumaan täysiä yöunia, eikä sillä ees juuri tullut mitään takapakkeja hampaiden puhjetessa tai liikkumaan opetellessa.

Ai niin, kiva että Anuuun Arttu alkaa lämmetä kiinteille! :flower:

En nyt muista, mitä muuta piti kommentoida.

Lilja + poju 5kk+melkein 1vk

Huomenta täältäkin;-)

Anuuulle onnittelut, ehkä elämä vähän helpottaa nyt teilläkin :hug: Ja liljalle puolestaan jaksamishalit :hug:

Muut ovat tuossa puhuneet varpaiden ja korvien löytymisestä.. Varpaat eivät meidän herraa vielä isommin kiinnosta, mutta on löytänyt jotain, mikä häntäkin kiinnostaa... Aina kun vaippaa vaihdetaan, alkaa samoin tein räpeltämään pippeliään :LOL:

Mutta nyt aamupalalle, herra kaatui sänkyyn hetkeksi, vähän omaa aikaa luvassq =)

Dooris ja Väinö, 5kk 2pv

Voi kyllä mä kans odotan tuota 6kk ikää että saa pitää unikoulua..taas kukuttiin viime yönä...ei aleta itkemään mutta jokelellaan kans vaik kuinka kauan ja sit ku ei vastaa niin sitten itketään ja sit kestää sata vuotta että nukahtaa uudelleen |O Pitkät päiväunet...nekin on historiaa...nyt ne on taas 25min....no eikö tämä tästä kun ikää tulee =)

Ruikuntaminen on loppu =) Suuhun oon yrittäny lurkkia oisko siäl tulos hampaita...on ikenet paisuksis mut hammasta ei kuulla mitenkään enemmän kuin ennenkään, kiukkuinen on ollu kun ampiainen toissapäivästä asti...

pitää mennä kun vauva ei viihdy... :wave:

Kiitos Dooris! Ja jaksu :hug: myös anskuille ja mimmulille!

Meillä ei ne korvat oo löytynyt vieläkään ja varpaat alkaa olla jo vanha juttu, niitä on imeskelty kauan. Mutta nyt on sitten omat hiukset löytyneet. Niistä repii itseään varsinkin, kun tissillä on. Mut ei kai se sit satu, kun ei ikinä sitä huutanut oo.

Mut nyt päivän hommiin...

Voi mahoton, noin aikaisinko se pippeliin jo löytyy :D Täällä ollaan koko ajan varpaissa kiinni ja korviakin hipelöidään syödessä, mutta pippeliä ei ole vielä tutkittu.

Otettiin äsken 2 tunnin aamupäikkärit yhdessä pojun kanssa, mahtavaa. Sai taas vähän univajetta pienemmäksi. Tsemppiä kaikille unenpuutteen kanssa painiskeleville!

Tervehdys! :wave:

Kuulostaa kovin tutulta tuo yöllinen kiekkuminen, terveisiä vaan anskuille ja Mimmulille... Nyt varsinkin ku herra on kipeänä ja herää herkästi yskimään niin sit ei nukahdakaan vaan alkaa jodlaamaan ja huitomaan ihan kybällä. :headwall: Eilen meni ihan normaalisti nukkumaan ysin jälkeen, heräs yskimään kymmenen jälkeen ja oli niin virkku et otettiin hetkeksi vielä seukkaamaan. Takas nukkumaan puol kakstoista, ihan siivosti alkoi nukkumaan. Sanoin miehelle et jos se taas tuolta herää niin juoksen pihalle vetään lipun salkoon ja ylläri, eikös se taas puoli yksi heränny yskään ja räkään nenässä. Sit hän vielä loukkaantui ku niistettiin, riehaantui huutamaan eikä rauhottunu sit millään. Päätin et nyt ei tod. nousta ylös vaan nukutaan, pidin poikaa vieressä ja yritin rauhotella, tarjota tuttia ja imettää, turhaan. Naapurit oli varmaan tosi ilosia... :whistle: Lopulta hän oli aivan räkäinen, yskivä, yökkivä ja kyynelehtivä pakkaus joten kääräisin hänet pusseineen päivineen kapaloon, siihen nukahti varmaan minuutissa ja nukkui aamuun puoli kahteentoista kunnes mentiin herättelemään. Oli aamullakin vielä loukkantunut ja nyreä. Kun nyt tuo flunssa helpottais niin ei ainakaan heräis siihen yöllä.
Mä oon oikee himo-kuvaaja ja niitä kuvia tulee kuukaudessa kohtuullisen paljon... Nyt varsinki ku sain uuden ja paremman kameran niin pitäähän sitä käyttää! :D Ifolorilta ollaan tilattu, lapset tykkää katsoa ihan "oikeita kuvia". Mulla oli vanhaan filmi kameraan jääny rulla sisälle ja sen kehitys (24 kuvaa) maksoi 14euroa! :eek: Että kiitos vaan digikuvista!

Ei voi olla totta, nyt tuo kiekuu tuolla ulkona! Nukkuihan se vissiin 30min... :headwall: Eli nukutuspuuhiin. Palataan myöhemmin.

RouvaP ja Kiekkumarallaa 4,5kk

Anu-78
Iltoja!
Mä just tänään laitoin ifolorille kuvia netin kautta 70kpl :) meillä kans tulee paljon kuvia otettua ja laitettua koneelle :) nykyään ei toi tavan kamera ole edes käytössä ku on keksitty nää niin hienot digikamerat :D

Meillä toi poitsu on kyl jotenkin suur syömäri :p nytkin illalla veteli puuroa sen 2dl tetran kerralla :eek: ja siihen viel vähän maitoa päälle :) nyt aattelin et huomenna kokeillaan sit noita lihasoseita ihan sen takia et ku alkaa menee noita muita ruokia niin paljon et jospa se veis sen nälän tunteen pois :)

Et semmottia tääl... Keskiviikkona ois se 5kk neukku ja rokotus tulee...

:wave: Tsau!!!
Nukkumisesta olette keskustelleet :p näin se menee meilläkin nyt kun räkätautia pukkaa oikein urakalla niin on unet vähän hukassa jos ollenkaan että rupee tämä äitikin olemaan jo naatti :$ pikkuneiti sai kans räkätaudin ja nokka tukossa röhisee öisin ja kiemurtelee ja vääntelehtii |O ja päiväunet on jälleen pikku torkahduksia :/ mulla on kädet ihan kipeet kantamisesta kun neiti roikkuu sylissä öin ja päivin, on vissiin itelläkin pukkaamassa tautia päälle kun näin helposti paikat kipeytyy :snotty: 3v:llä on korvatulehdus ja 5v muuten vaan kuumeessa ja räkätaudis et kyllähän miekin sit sen saan :x
Nyt nukkuvat kaikki luojan kiitos ja toivottavasti pitkään pikkuneitikin :p

Huh huh tulipa taas ruikutettua :headwall:
jospa siirtyisi sohvan nurkkaan katsomaan bb:n :D

Jaksamisia kaikille sairastaville :hug:

vilijonka ja mittarimato 5kk (unissaankin leikkii tota matoa)

Moikka, nopeeta ennen neuvolaa sana pari..

..kiinteät lähti ku lähtikin uppoamaan perjantaina (tasan 5kk eli kuukausi meni treenatessa) ja vaikka annan vasta 2 ateriaa niin sekä yö että päiväunet paremmat!!! Eilen veti päiväunia kerralla 3h15min (sen lisäksi iltapäivällä 1,5h joten kahdet unet riitti) :eek: :D Entinen ennätys on 2h, useimmiten hyväksi laskettanat unet on 1,5h. Ja yöt (pari viime) on mennyt 3 syötöllä, johon olen enemmän kuin tyytyväinen sillä tätä ennen söi USEIN.

tuun päivällä kertoileen lisää ku saadaan neuvolastakin mittoja.

Ai niin ja meidän Arttu oppi eilen juomaan nokkamukista. Ihan "vitsillä" testasin semmosta olisko emma merkkistä perinteistä missä ei ole mitää tippalukkoja ja pää on kova. Siis ihan semmonen kirkas kovamuovinen kahvallinen muki missä kierrettävä kansi jossa 3 isohkoa reikää. Arttu vetäs siitä ku vanha tekijä kunnon imulla eikä falskannut juurikaan. Taitaa noi tuttipullot ja sen kaltaiset hienot pehmeänokkaiset nokkamukit olla turhan hienoja meidän äijälle. :LOL:

Huomenta!

Anuu Kiva kuulla, että Arttu alkaa päästä jyvälle kiinteistä. Alkaa äidilläkin helpottamaan.

Meillä on Onni ollut viikonlopun oikein kunnon räkätaudissa. Nyt tuntuu, että rupeaa helpottamaan. Yöt oli tosi takkuisia. Oli koko ukko niin tukossa ja ilmeisesti ne hampaatkin vaivasi. Itki aina unissaan, välillä melko hysteerisestikin. Lopulta sit aina uuvahti syliin. Ajattelin jo kauhuissani, että kauankohan nämä kestää ja johtuuko ne jo jostain muusta. No, viime yönä Onni nukkuikin sit 19.30-7. niin ettei kuulunut kuin tasaista tuhinaa, joten tauti lienee voitettu. Tosin sen tämä tauti ja hampaat on saaneet aikaiseksi, ettei kiinteät uppoa siis yhtään. Päivällisellä meni eilen ehkä vajaa puoli purkkia, mutta muuten ehkä muutama lusikka. Onko muilla ollut samaa, kun on tautia? Oletteko pitäneet kiinni niistä ruoka-ajoista ja antaneet sitten vaan maitoa jos ei kerran muu maistu, vai yritättekö syöttää sit muulloinkin. Minä olen antanut nyt vaan ruoka-aikoina ja kun ei ole maistunut, niin on sit juonut enemmän sitä maitoa. Kauanko tällainen voi kestää?

Neuvolakin piti siirtää, olis siis ollut tänään, mutta en jaksa käydä monta reissua, kun ei nyt kuitenkaa voida sairaana rokottaa. Enkä edes flunssaisena antaisi, kun viimeksikin nousi se kuume. Se on sit ens viikolla.

MB kyseli kuvista. Minä olen aina kiikuttanut muistikortin tunnin kuvaan, malttamaton kun olen. Maksaa ehkä vähän enemmän, mut saa kyllä sit aina alennusta, kun käyttää samaa liikettä ja mikä parasta, ne saa HETI :LOL:

Mut nyt pitänee lähteä pesemään pyykkiä ja raivaamaan keittiö, kun Onni on unilla.
Mukavaa päivää
:wave:

Laylah ja :heart: Onni 5kk tasan (unilla)

Ai, niin ja Onnittelut 5kk johdosta MB:n ja Plttiksen hipuille :heart:

Anu-78
Tulipas ifolorilta nopeaan noi kuvat! :eek: Eilen tosiaan laitoin ne tos puolenpäivän aikaan ja nyt tänään olivat jo postilaatikossa ja noita kuvia siis 70kpl :) nopsaa toimintaa kyllä! =)

Yhteistyössä