***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Tuo Sakun nokkamuki näyttäs olevan samanlainen kuin meillä. Meillä pojat on osanneet juoda sellaisesta hyvin. Toisenlaisista joista imettävä kovaa niin esikoinen ei osannut ja nyt ei edes kokeiltu muita.

Mutta nyt taidetaan meillä heräillä.
 
Anu-78
Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Anu miten ihmeessä sait Sakun juomaan nokkamukista noin vaan?! Mä yritin eilen tarjota mukia ja ei meidän tyttö saanu sieltä mitään imettyä. Yritin sit itekin, enkä mäkään jaksa niin kovaa imeä, että sieltä tulis kunnolla mitään. Poistin sit sen venttiilin ja nyt sieltä sit tulee liiankin kanssa... mut silti oli ihan ihmeissään, kun vettä laitoin mukiin, et mitä täältä tulee ja ei tajunnu edes niellä :D Meidän muki on sellanen Aventin pehmeänokkainen.
Joo, en tiedä itsekkään miten se sen heti älys et mitä sillä pitää tehdä:) olin itekkin ihan yllättynyt et miten se noin osaa siitä juoda :eek: :) ja sit sekin et se oikein ikeniä hankaa siihen imuosaan =) et varmaan kutitus on ja kova niissä:) toi nokkamuki on merkiltään NUK ja hyvä on ollut:) et kannattaa kokeilla vaikka se kallis onkin, tääl sittarissa se makso 7.5? ja ku mulla on siihen viel tuttipullokin et voi vaihdella niitä imuosia toisiinsa:)
 
Pikaseen tulen voivottelemaan ensimmäistä vauva kriisiä, tosiaan ala-leuassa pilkottaa hampaan alku, ihan huomaamatta ilmestynyt!

ja 5kk neuvola kuulumiset:

paino 8120g (7300g)
pituus 67,3cm (65,5cm)
pipo 45,2
Hienosti kasvaa keskikäyrällä. Oikein iloinen, aurinkoinen vauva. jokeltelee, nauraa ääneen ja tarttuu sinne mistä kiinni saa.

Elikkäs näin =)

Nyt takaisin ihmettelemään hammasta...

minä ja nella 2pv vajaa 5kk
 
Tervetuloa KAnna ja Ilona :flower:

Hysteerinen: ok, nyt tajuan, vähän ihmettelinkin miten vauva voi pärjäillä noin vähillä unilla =)

Meilläkin päiväunet ovat nyt parantuneet selvästi, tänäänkin poika nukkui aamupäivällä 1,5 tuntia (ja minä myös), iltapäivällä 2,5 tuntia (parvekkeella) ja sitten vielä viiden maissa puolen tunnin tirsat. Toivottavasti tämä jatkuu! Ihan mahtavalta tuntuu, kun on noin paljon aikaa käytössä.

Huomenna tämä äiti lähtee TAAS baariin - siis jo toisen kerran lapsen syntymän jälkeen! Nyt on todettu, että poju juo tyytyväisenä pumpattua maitoa Avent-pullosta ja minun äitini haluaa ehdottomasti tulla viettämään laatuaikaa pojan kanssa. Ja sehän sopii minulle. Mies on huomisesta perjantaihin työmatkalla. No, en käy ikinä päivisin missään ilman poikaa, joten sallittakoon nämä iltamenot silloin tällöin.

Viljaliina ja poju, huomenna 4kk
 
Terppa, terppa pitkästä aikaa!

Mihin lie nämä päivät ja viikot katoavat...

Angel08... meillä lutkutetaan peukaloa ihan armotta. Tutti ei kelpaa ollenkaan, lentää kaaressa jorpakkoon. Toi pikkumies on sen verran huono nukkumaan, että olen antanut lutkuttaa peukaloa jos edes sen avulla nukkuis vähän paremmin. Tuossa kerran laitoin hepulle tumput käteen ulkona ja kun ei saanut peukaloa suuhun, keksi sitten "nuolla" niitä hanskoja... että näin... Kyllä mä uskon että toi peukalo unohtuu kun tulee kylmät kelit ja on pakko pitää hanskoja.

Tänne ei sen kummempia kuulu. Vauva-uinti aloitettiin viime viikonloppuna ilman suurempia huutoja. Lähinnä aika meni ihmetellessä muita vauvoja ja allasta. Jäi itelle ihan positiivinen fiilis siitä puoli tuntisesta.
Muskarissakin on käyty, omat varpaat oli viime kerralla kiinnostavammat kuin muut jammailut =) Mutta oli ihan kivaa. Toi pikkumies tykkää ihan hulluna kun sille lauleskelee, lemppari on pikkuiset kultakalat jota on tullut laulettu ehkä muutaman kerran... Mies sanookin että olen kävelevä jukeboksi kun aina lauleskelen tolle pikkumiehelle jotain.

Kiinteitä aloiteltiin täälläkin muutama viikko sitten ja peruna uppoaa mainiosti. Sitä löytyykin toisinaan mitä ihmeellisimmistä paikoista. Tänään annoin kaupan peruna-kukkakaali sosetta (karmean makuista, meninkin maistamaan!!) ja se ei ollut hirveä menestys, mutta eiköhän sekin pikku hiljaa uppoa. Porkkana ei pikkumiehelle tainnut sopia, tuli sen verran iho-oireita että jätetään se vähäksi aikaa sivuun.

Nyt iltahommiin...

Paddington ja herra perunapää
 
Meillä tutti on nyt kelvannut vähän paremmin kuin aiemmin. Nukkumaan käydessä ja yöllä huolii vähäksi aikaa, ei kyllä ole joka kerta tarvetta. Ihanaa kyllä kun ei tarvitse tissille nukutella.

Meillä aloiteltiin tänään liha. Hyvin maistui.

Mutta nyt katsomaan mitä keittiössä tapahtuu.
 
Ai niin, kiitokset RouvaPannuselle linkkivinkistä - olen etsiskellytkin juuri tuollaisia käyriä!

Meillä myös syödään tutin lisäksi kaikkia sormia ja imeskellään lapasia, silloin kun sellaiset on kädessä...

Kertokaas nyt joku, onko turvaistuimet yleensä helppo vaihtaa autosta toiseen? Olisiko joku tietty malli, joka olisi helppo ja mahtuisi moneen autoon?
 
Viljaliina, tietääkseni tää seuraava turvaistuin malli joka tulee käyttöön, siis ei vauvakaukalo on vaikeampi asentaa eli on tavallaan niinkö kiinteä autossa.
Sun kannattaa mennä ihan vauvan tarvike liikkeeseen ja kysyä asiasta sieltä. Onhan varmasti muitakin jotka ei omista autoo mut lainaa/vuokraa useaan ja tarvii siksi kuitenkin istuinta.
Ei kai tuo nyt kuitenkaan ylitsepääsemätöntä ole vaikka kiinnitys hiukan hankalampaa...
Meillä taas perheessä käytössä kaksi autoa ja nytkin vauvakaukalossa ollu molemissa autoissa jalusta mihin istuin kiinnitetään. Ollu hirveen kätsy, ku mennään tilanteesta riippuen milläki autolla milloinki. Nyt ei kyl raaskita ostaa ku toiseen autoon istuin ja ollaan aatetu tuota gracon Cosmic istuinta joka tietääkseni ei oo mikään helppo kiinntettävä (kalvevuus säädöt jne) eli sitten me kuljetellaan lasta aina yhdelllä autolla. Mies ehdotti et ostetaan joku huonompi, käytetty istuin toiseen autoon mut minusta siinä ei mitään järkeä. Turvallisuus ennen kaikkea ja mitä jos se kolari sattuukin just sillä "huonommalla" istuimella ja jotain sattuu... =(
 
Meidän lapset on taas kipeenä, johan ne olikin pari päivää terveenä |O
Nyt on molemmilla armoton räkätauti, Aleksilla varmaan pahempi. Viime yönä nukuttiin 2 tuntia. Ja räkätaudin lisäksi taitaa olla mahakin kipeenä, eli meillä näyttäisi joku kiinteä olevan nyt epäsopiva. Sitäkin tässä yritän metsästää, mutta kun ei tiedä mitä toinen nyt itkee: nuhaa ja pahaaoloa vai masua. Pyllykin punoittelee vähän väliä, joten jotain hämminkiä varmaan on. Ja minä kun olin jo iloinen ettei tällä versiolla olisi allergioita.... :(
Tuli aika kova tiputus taas maanpinnalle ja masentavaa tämä on! varsinkin jos poika on suolioireinen niin KÄÄK. Ihottumat olis niin helppoja, tietäis mistä tulee mutta kun suolioireet voi tulla viikonkin viiveellä....Arvuuttele tässä sitten.
Mutta katsellaan.
Nyt väsyttää ja harmittaa ja masentaa.

Esikoisenkin kanssa käytiin eilen lääkärissä. Nyt oli painoa tullut, sen tiesinkin ja olin mennessä jo tyytyväinen. Eipä olisi kannattanut, nyt ei ollut kuulemma pituutta tarpeeksi
:kieh: Ja nyt aletaan sitten tutkia sitten sitä |O
Jatkuvasti jotain. Heti ottivat 7 putkee vertakin, kyllä tuo tyttö on niin urhea äidin oma :heart:
Kun ei kasva keskikäyrillä niin heti puututaan asiaan. Joskus voisi ehkä tajuta että meitä ihmisiä on erikokoisia....

Huoh. Valitinpas oikein urakalla. Jospa se helpottais....
 
päiväunista onmpa hauska huomata kuinka täällä menee samalla lailla monilla nämä unoset =) eli valitin minäkin tuossa joku aika sitten sitä että kun nukutaan vaan 3-4x 20-40min unia yleensä tuon lyhyemmän kaavan mukaan...niin nyt meilläkin päiväunet yhtäkkiä maistuu =) ( viikon verran tätä )ulkona vaunuissa päästellään vähintään 2h joskus kolmekin. sit toiset päiväunet sisällä 1-2h ja illalla 20-30min. Mahtavaa...mutta sitten yö unet :/ eka herätään 00.30 sit 2.30 sit 4.30 ja 6.00 loppuu uni ( jokeltelee vaan sängyssään ) nostan viereen ja jatkaa unia 7-8...ja noiden välissä vielä tuttia suuhun |O joka kerta ei tarvi maitoa hakea onneksi mutta kestää kun taas nukahtaa...mietiskelin jo tossa että voisko jo tulla hampaita...vai onko tämä nyt sitä kun kaikki ympärillä oleva kiinnostaa...meidän tyttö ( Lumina ) on nyt 4,5kk...että ei nyt vielä ajattelisi tulevan...mut toivottavasti yöt paranee kun tota on nyt kestänyt 1kk:n...muuten mentiin siihen asti 1:llä syötöllä.

Onko muuten teistä kukaan kokeillut vauvaansa jo syöttötuoliin? Monellahan on jo pian 6kk ikäisiä vauveleita. Me laitettiin esikko silloin 6kk:n ikäisenä tuoliin ja tyynyä selän taakse ettei niin heilu..toivon jo että sais pian Luminankin laittaa kun tuo ei pysy tuossa sitterissä...kiemurtelee niin älyttömästi..kauhea homma saada soseet suuhun...

Meillä mennään kans kuin mittarimato selällään joka puolelle huonetta. Ryömimistä todella hidasta on takaperin..ja konttausasentoa ottaa jaloillaan mutta etupää pläsähtää maahan :xmas: Päristellään hirmuisesti ja kiljutaan =)

Mutta iltoja kaikille =)
 
Meillä esikoisella on britaxin two way elite. Mies ottaa sen välillä irti kun tarvitsee taakse istumatilaa enempi. Jättää vain ne vyöt etupenkkiin kiinni. En osaa sanoa miten vaikea on asentaa aina uudelleen. Varmaan harjoitus tekee mestarin. Mutta kannattaa käydä kysymässä kaupassa niin saisi oikeanlaisen. Ja onhan niitä vuokrattavanakin jos ei omaksi halua, en kyl tiedä onko joka paikkakunnalla.

 
Iltaa mammat!

Ja ihan ekana jaksuja sairastupiin :hug:

Kiva kuulla, että monilla on päiväunet parantuneet! Meillä poju yllättää pitkillä unilla vain silloin tällöin. Tänäänkin oli ihme, että nukkui jopa tunnin partsilla.

Angelin Nellalle onnittelut ekasta hampaasta! :flower:

Mä oon viime päivät ollu jotenkin ihan depiksessä tän mun olemuksen kanssa. Mä en osaa lopettaa herkuttelua ja paino on ruvennut ihan selvästi nousemaan. Mieskin kysyi tänään, et oonko raskaana, kun mun mahaa katseli :headwall: :headwall: :ashamed: . Ja sit kun mua depistää, niin syön vaan entistä enemmän... Mitenkähän sitä sais otettua itteensä niskasta kiinni?

Äh, ei nyt irtoo muuta, palaillaan.

Lilja + poju (5kk+1pv)
 
JeeJee, nyt se kääntyi vihdoin ja viimein!!! :D En oo kyl koskaan nähny noin tarkkaan mietittyä kääntymistä, siinä ei kyllä tuhlattu energiaa turhaan rimpuiluun! :LOL: Suorituksen jälkeen piti ottaa lukua ja makoilla hetki ettei vaan väsy liikaa... Ei sit muuta!

RouvaP ja Kääntyvä Makkara 4kk1vko
 
Onnea huhtihipuille hampaista ja uusista taidoista!

...taas yksi yö Arttu kainalossa. Se syö "kokoajan" joten olen nukahtanut taas A tissille ja ku on herännyt seuraavan kerran syömään on ollut jo siinä ja taas olen nukahtanut jne.. Saa nähdä muuttuuko tää enää miksikään ennen unikoulua. (alkoi siis sairastellessa, mut nyt eilen hävis vauvarokon merkit ja on jo oma itsensä eikä kiukkuinen ku amppari mitä oli perjantaista saakka) Voi mä ootan sitä 6kk:n ikää.. Ja no, pitäisi tietty kiinteitä saada kans menemään ennen ku voi aloittaa. Esikoisella ei semmosia tarvittu, mut tää on vähä erilainen vauva tää Arttu.

Tänään olis taas kerhopäivä, puolen jälkeen lähdetään koko porukka leikkimään ja laulamaan. Meidän perhekerhossa lauletaan niin paljon ettei tarvi erikseen muskariin mennä. Viimeksi oli kiva ku kerhotäti otti Roopen, esikoisen siis syliinsä niin mä sain laulattaa Arttua. Se oli ihan innoissaan ja nauraa räkätti ääneen ku tuli rytmikkäitä nostoja yms. Ei kyllä merkkiäkään pelkäämisestä tai muusta pienellä tuolla kerhossa. Esikoinen oli kyllä ihan samanlainen, eli oli kuin kotonaan kerhon hulinassa.
....mä kans tuolla kerhossa oon ite vasta oppinut nää kaikki pikkuiset kultakalat, leipuri hiivat ja laivalaulut ja on ollut esikoinen jo vauvana niin innoissaan lastenmusiikista että mä olen niitä sit kotona laulanut sille jos ei muuten ole ollut tyytyväinen. Vauvat tykkää ku äiti laulaa! :heart:

ää pitää varmaan pukeakin.

Anu ja Arttu huomenna 5kk ja isoveli Roope 2v5kk
 
Onpas täällä taas hiljaista.
Mä tulin kerhosta kotiin Artun kanssa joka nukkuu vielä ulkona (1,5h jo nukkunut!!). Esikoinen halus kerhosta mennä kaverin luo ja sinne sai mennä joten.. Ihanaa, hetki taas omaa rauhaa. Pitäis varmaan ruokaa laittaa silti vaikka yksin olen.
On kyllä outo olla ku isompi ei ole kotona. Ja hassu et se on jo nii-in iso että on kaverilla ilman äitiä.
 
heipä hei!

jaksamista mun kin puolesta kaikille sairasteleville. :hug: meillä ollaan toistaiseksi selvitty ilman tauteja, mitä nyt hieman tukkoinen tuo poika on välillä ollut.

tervetuloa minunkin puolesta KAnna!

Me käytiin eilen linnanmäellä. Mummo työnteli Nooaa vaunuissa ja kävi pojan kanssa myös sea lifessa. Me saatiin sitten miehen kanssa "juosta" laitteissa. Eipä jostain syystä enää ole niin kauhea hinku noihin laitteisiin. Ei siis hirveän monessa käyty vaikka ois voinu. :p

Meillä herättiin viime yönä vain kolme kertaa syömään. Nooa se vaan nukkua posotti klo 01.45-06.00 välisen ajan heräämättä. Tämä on ennen kuulumatonta. Voi kun jatkuis samaa rataa, eikä tarttis enää seitsemää yöheräämistä. :whistle:

Onnea uusien hampaiden omistajille!! :flower: meillä ei vielä hampaita näy, mutta eipä tässä olekaan vasta kun 4kk ikää, joten hyvin ne ehtii sieltä tulla.

Ihania kuvia olette taas laittaneet. (Meidän Nooalla on samanlainen body kuin Anun Sakulla tuossa kuvassa)

No, tässäpä meidän vänkyrä herra, jonka laitoin päikkäreille pää tyynylle. Hetken päästä kun kurkkasin, niin asento oli tämä.. =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2711273.jpg

...mä en oo läski, mä oon isoluinen. Ruokahalu kunnos ja oon isosuinen... :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2711352.jpg

elzibelzi ja Nooa himppasen yli 4kk
 
On se ny ...tanakele ja kuus muuta, nuo ipanat on taas tulos kipeiksi! :headwall: Ab-kuuri loppui lauantaina ja taas valuu räkä 2veellä ja poika alkoi yöllä rohista. Nyt ihan oikeesti loppuu huumori jos noille taas paukahtaa korvatulehdus... Me ollaan kohta vakkareita terveyskeskuksessa, saadaan kausikortti tällä menolla. Poistun takavasemmalle kiroamaan itekseni. Ei täs muukaan auta.

RouvaP ja Sairas Sakki
 
Meillä syödään yöllä 1-2 kertaa. Saa kiinteitä 2 kertaa päivässä, mutta ne ei kyllä lopeta noita yösyöntejä. Olenkin tullut siihen tulokseen että meillä syödään niin kauan kuin iltapuuro menee kunnolla. Saa nähdä loppuuko sitten itsekseen nuo syönnit vai pitääkö vieroitella. Esikoinen oli niin helppo, kun lopetti yösyönnit 1,5kk iässä.

Minulla on tänään ollut ääni kateissa. Saa köhisten kieltää esikoista ja ääni ei meinaa lähteä. Toivottavasti ei olisi montaa päivää kateissa.
 

Yhteistyössä