***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Kylläpäs on ollu hiljainen päivä täällä! Tervetuloa Myttö, laitetaanko teidät listaan? Ihania kuvia kaikki on laittanu, mua ihastutti erityisesti nuo Juuren tytön ihanat silmät! Mavin menomonon vipatukseen en osaa paljon vinkkejä antaa, jos koittais pumpata toisesta rinnasta samalla ku imettää, heruisko paremmin? Tai sit korviketta vai syökö velliä, voisko sitä antaa yöllä? Mä oon lähteny baanalle yleensä sit ku on kaikki viisi ateriaa mukana päivässä ja oletuksena et nukkuu yön tai ainaki saa nukahtamaan uudelleen ilman imetystä. Meillä kun nuo ei sitä pulloa ei oo huolinu niin eipä oo paljo kannattanu pumpailla varastoon.

Tänään on lähteny päivä käyntiin väärällä jalalla... siis lähinnä äidillä. :( 2vee herää meillä aina ekana ja huutaa heräämisilmoituksensa niin kovaa et varmaan naapuritki herää samalla... :headwall: Taas aamulla huusi lastenhuoneessa ÄITIII MINÄ OLEN HERÄNNYT ja niin muuten heräs kaikki muutkin poikaa myöten. 8.00 kun ei ole meidän herran normiaika herätä niin koko aamu oli yhtä nitinää ja natinaa. 10.00 laitoin nukkumaan niin ei sit kuitenkaan nukkunu ku 40min. Ulos ei ehditty ja ruokakaan ei ollu valmiina ja valivali... Sit mua voi kyrsiä ku ostettiin uus itkuhälytin joka ei inahdakkaan vaikka poika on heränny. Sit vasta ku hän karjasee kunnolla niin hälytin herää eloon... :eek: Kaikki huonosti tänään.

Poistun kiukuttelemaan. Parempaa päivää muille! B)

RouvaPannunen ja Poika 5,5kk
 
Mä aamulla kirjoittelin mut taas sain tekstit katoamaan.. :headwall:

Lyhyesti - meillä nukuttiin uniennätys, yö meni kahdella syötöllä! Viimeksi näin hienosti nukuttu 3kk sitten. Nykyään tyypillinen yö menee 1,5 tunnin välein herätessä. ...unikoulua odottaessa siis. Pitää vaan sopia ensin et koska esikoinen menis viikonlopuksi mummalle niin siirretään sit samaan syssyyn Arttu isoveljen huoneeseen nukkumaan. Paree kuitenki et Roope on ne ekat yöt hoidossa että saadaan se paremmin käyntiin tää samassa huoneessa nukkuminen.

Anu ja Arttu sunnuntaina maagiset 6kk (ja isoveli Roope samana päivänä tasan 2,5v.)
 
Meillä alkoi kolmannen lapsen korvakierre: Irvinillä eka korvatulehdus. :'( Ei kiva ollenkaan. Edellisillä lapsilla molemmilla korvakierre, risojen poistot ja putkitus takana, samoin minulla itselläni. Meillä on sukuvikana ahdas korvakäytävä ja sit noi allergiat vielä pahentaa korvatulehdusten määrää.. Että semmonen tapaus.

http://yohuutaja.blogspot.com/ Uudistin meijän blogiakin vähän, jos joku haluaa kurkata taas.


Heili Pikana
 
Voi tsuikkeli, mä taas kadotin pitkät pätkät :kieh: . Ei kun uutta yritystä :ashamed: .

Söpöjä kuvia juuren tytystä :heart:

Ja onnittelut Puellan pojan ekasta hampaasta ja anuulle paremmin nukutusta yöstä :flower:

Toivottavasti RouvaP:n loppu päivä sujuu paremmin :hug:

Ja :hug: vielä Heilille, noi korvajutut ei oo kivoja. Mun isommilla muksuilla ei ollu pienenä kuin muutamia yksittäisiä tulehduksia, mut itse olen ollut korvakierteessä lapsena. Täytyykin muuten käydä kohta kurkkaamassa tota sun blogia!

Meillä on täällä tosi kärttyinen pikku-ukko, kun ei ole taas tänään nukkunut kuin 3 x 10 min. päikkärit. En tajuu, miksei se osaa nukkua pidempään, vaikka on ihan väsy :headwall: . Mitään ei saa tehtyä, kun toinen känisee koko ajan. Vaan enpä tiedä tulisko tässä mitään muutenkaan tehtyä, kun on taas niin saamaton olo :whistle: .

Äh, nyt poju hermostuu taas totaalisesti, palataan!

Lilja + poju (huomenna 6kk) :heart:
 
Moikka :wave:

Myttö tervetuloa joukkoon! :flower:

"elävien" kirjoihin on palattu. Enpä muista tämmöistä flunssaa koskaan sairastaneeni. Viikon kesti ja kuumettakin oli 4 päivää, edellisestä kuumeesta tosiaan se lähes 10 vuotta. Koville otti, mutta henkiin siitä näköjään jäi! Tosiaan Onni teki samaan satsiin kolmannen hampaan, joka tuli siis kunnolla itkun kanssa. Reppana oli jotenkin aivan poissa tolaltaan öisin. No, nyt tuntuu siltä, että hammaskriisi on voitettu ja yötkin nukutaan taas entiseen malliin. Ruokaa on muuten ruvennut menemään ihan älyttömästi, tuntuu, että syö kaiken mitä annetaan. Puuroa menee kahdesti, soseita (4-)5 purkkia ja maitoa se ainakin 8dl. On alkaneet posketkin pyöristymään :heart:

Lilja Selkä kaarella ollaan täälläkin. En ole ainakaan vielä asiasta huolissani, mut tule kertomaan mitä neuvolassa sanottiin :wave:

Tuntuu, että tosi moni vauva on täällä jo lähtenyt liikkeelle. Meillä ollaan tyytyväisenä mahallaan. Pylly nousee kyllä jo korkeelle, mutta etupää näyttää olevan vielä kovin painava. En siis usko että ihan heti tuosta liikkeelle lähtee, mutta vannomatta paras.

Ai niin vaatetuksesta olette puhuneet. Täällä ollut jo noita +2 aamuja, kun olen laittanut Onnin aamutirsoille. Yleensä puen bodyn ja sukkikset, collegeasun ja villavaatteet, myssyn, lapaset ja villasukat. Sitten makuupussiin. Päivällä jätän monesti nuo colleget pois. Rattaissa on tuo lampaankarva pohjalla, joka ainakin minusta on tosi hyvä, kun ennen tuntui, että tuolta rattaan pohjalta oli niin kylmä. Ylensä on ollut oikein sopivasti, mutta eka kertaa taljan kanssa oli niin kuuma, että kurkistusluukku huurussa siellä nukuttiin.

Valvojille ja räkäisille :hug:

Laylah ja :heart: Onni ens vkolla 6kk (päiväunilla)
 
Heippa täältäkin;-)

Kiva päivä ollut, tullut ulkoiltua ja kylvetettyä Väinö; mokoma hokasi, kun hänellä oli kuppi ammeessa, että vettä on kiva kaadella lattialle, kun muka toruin, aina kaamea räkänauru päälle :LOL: Saatiin tehtyä jopa ruokaakin, sitä ei meillä tapahdu joka päivä =)

Heili:
Kävin kurkkaamassa blogianne =) Ihailtavaa, että joku jaksaa pitää moista yllä, noita on kiva lukea;-) Ja jaksamishalit korvakierteeseen :hug:

Anuuu:
Pidän peukkuja, että nyt ne hyvin nukutut yöt alkavat teilläkin, tuollainen valvominen ei ole todellakaan kivaa :hug:

Juuri:
Söpöjä kuvia

=)

Laitanpa kuvia meidänkin "karpaasista", varsinainen karpaasi herra tosiaan jo onkin, nämäkin kuvat kun on yli kuukauden vanhoja :LOL:




Dooris ja Väinö, ensi viikolla 6kk, ja nyt jo 5 hammasta suussa =)
 
Laylah täytyy yrittää muistaa kysyä! Yleensä vaan käy niin, etten neuvolaan päästyäni enää muista, mitä ihmettä piti kysyä :LOL: .

Dooris komean kokoinen teidän poika kyllä on :heart: ja hienosti tullut hampaitakin jo! Meillä ei vielä hampuloita ole, mikä on vaan hyvä, kun niin monta kertaa yössä ollaan tissillä. Mites muuten niitä pikkuhampaita pitikään hoitaa? Pelkällä harjalla harjaillaan? Milloinkas hammastahnan käyttö piti aloittaa? Pehmeä pää, ei enää noiden isompien ajoilta muista. :attn:
 
Pikaisesti taas lukaisin läpi. Ollaan täällä mummolassa ja huomenna mennään toiseen mummolaan. Eilen oli sukulaisia täällä kylässä ja vilskettä oli. Tänään käytiin sitten markkinoilla ja ulkoiltiin iltapäivällä.

Meillä on nyt joitakin öitä nukuttu syömättä. Jospa jatkuisi samalla tavalla.

Hampaat harjataan aluksi pelkällä vedellä ja kun kulmahampaat tulevat niin hammastahnaa. Me on pesty hampaat alusta asti aamuin illoin.

Sanmar ja poitsu huomenna 6 kk
 
Ei vielä puolivuotiaana tarvitse istua. Meillä tämä nuorimmainen nousi vain niin aikaisin istumaan. Esikoinen ei istunut vielä näin aikaisin. Mutta kannattaa neuvolassa kysäisyä jos mietityttää onko lapsi tarpeeksi jäntevä.

Mutta nyt syömään.
 
Ihania kuvia täällä! :heart: Dooriksella on kyllä tosi ihana karpaasi!=)

Mukava kuulla, että anuulla on nukuttu paremmin. Toivottavasti hyvät yöt jatkuvat! Sanmarillakin on ollut kokonaisia öitä, se on mahtavaa! =) Meilllä menee vain huonompaan suuntaan tuo yönukkuminen, jos vain mahdollista. Nyt sitten varasin ajan vyöhyketerapiaan, se on meidän viimeinen oljenkorsi. Jos sekään ei auta, sitten kyllä tulee tenkkapoo....Mutta toivotaan, että auttaisi. Meillä tosiaan poika herää 1,5 tunnin välein, joskus kaipaa ruokaa, joskus ei. Mutta herää semmoiseen huutoon, että pakko reagoida jotenkin. Eilen tuli puoli vuotta pojalle täyteen, joten ei tämä enää oikein ole normaalia. Lääkärissä on rampattu, mitään ei osata sanoa. Mahakipuja kai. Allergiaa ei nyt viimeisin lääkäri epäillyt. Ken tietää. On vain niin surku poikaa, kun joutuu heräilemään niin usein öisin, ei sitä pieni mies tuommoisella pätkäunella jaksa... :/

Sori, omaa napaa nyt vain... :ashamed: Leppoisaa iltaa hipuille!!!
Marika ja poika 6kk ja 1 pv
 
Pikaisesti täältä vain kiitoksia kovasti lähettelen Anuuulle ja Lilja-76:lle vastauksistanne =) Tästä lähin minä alan ottamaan uusia ruoka-aineita mukaan neljän päivän välein. Sitä tahtoo vaan olla niin arka kaiken suhteen kun on eka muksu kyseessä.

RouvaPannunen lisää vain meidätkin listaan.

Täällä ollut puhetta vauvan istumisesta ja jäntevyydestä. Meilläkin vielä on selkä kaarella istuessa ja jostain netissä luin ns. suojeluheijasteista eteen, taakse ja sivuille. Mitähän ne oikein ovat? En löytänyt netistä siihen lisätietoa. Osaisikohan joku valaista minua?

Tytöllä alkaa selvästi olemaan jo kovat menohalut, mutta kun vielä ei oikein osata mennä eteenpäin niin sitten turhaudutaan tosi äkkiä ja aloitetaan ihme ärinä ja valitus. Äriseekö muiden vauvat? Tällä meidän piiperöllä on ollut viime viikot sitä kiljumisvaihetta ja tällä viikolla se on sitten muuttunut tuoksi ärinäksi. Toivottavasti hän pian hoksii miten eteenpäin pääsee, yritys ainakin on kova :)

Myttö ja piiperö ensi viikolla 6kk
 
Anu-78
Myttö, tervetuloa joukkoon! :flower:
Ja tas jälleen niin ihania kuvia täällä =)
Mulla kans tosta hyppykiikusta on välillä semmonen tunne et se romahtaa alas sieltä karmista, et pakko olla siinä vierellä sen aikaa mitä Saku siinä on...
Meillä Saku liikkuu ympyrää lattialla vimmatusti :D oikein hauskan näköistä :D ja on jo ollut monta kertaa konttausasennossa mut ei lähe liikkeelle, vielä ja sit sängyllä se ryömii jo aikas paljon mut lattialla taas ei...
Ompas Dooriksen pojalla jo paljon hampaita :eek: meillä Sakulla ei oo yhtään ja eikä niitä näy et ois tulossa mutta se kuola määrä, ai että et se on ihanaa :snotty: ja Saku on nyt oppinut sitten sylellä leikkimään oikein urakalla :snotty: päristelee sylkeä pitkin poikin :/ nooh siinäpä tekee... Ja ruoka on ruvennut nyt taas sitten kunnolla maistumaan :) , onneks!

Eipä tässä nyt tämän kummempaa...
 
Meilläkin aloitettiin kiinteät! Ensimmäisenä menossa kukkakaali, rintamaidolla löysytettynä. Poika avaa suuta hienosti lusikalle ja on tykännyt! Ihanaa aloittaa vihdoinkin. Mietityttää vaan tuo ateriakertojen määrä, kun meidän neuvolasta saaman ohjeen mukaan, lisätään aina 1 kuukaudessa eli sitten 10kk olisi 5 ateriaa päivässä. Millaisia ohjeita muut ovat saaneet kun monella menee 3-4ateriaa päivässä jo nyt? Kuinka pitkän ajan päästä olette esim. siirtyneet yhdestä ateriasta kahteen? Tuntuu aika hitaalta syödä nytkin kuukausi vaan kerran päivässä sosetta.

Tuli muuten maanantaina ensimmäinen hammas! Ihan selvä kukkakaalinsyöntihampuli :D

6kk neuvolamitat oli paino 6810g, pituus 65cm, pään ymp. 43,2cm
Eli melkoisen jäntevä poika eikä kyllä oo makkaroita, tainnut tulla enemmän isäänsä kuin äitiinsä :saint:

Tilsu ja Poju 6kk 2päivää

Tässä siis meidänkin vesseli (ei ole jätetty yksin sohvalle vaan isä oli tuossa vasemmalla mutta rajattu pois kuvasta)



Ja sitten soseen syöntiä toista kertaa elämässä!


 
Tilsu ihania kuvia ja hienosti on suu apposellaan lusikalle :heart: ! Mun mielestä toi on ihan hullu neuvo, että vain yksi ateria lisätään ruokavalioon kuukaudessa! Mun mielestä niihin voi siirtyä lapsen ruokahalun mukaan. Itse annoin jo tiistaina sosetta kahdesti päivässä, kun soseet aloitimme vasta viime sunnuntaina. Ateriamääriä lisään vähitellen, kun puurotkin saadaan kehiin. Tarkoitus mulla on joka tapauksessa siirtyä väh. neljään ellei tuohon viiteen ateriaan suht nopeasti.

Täytyy mennä taas!

Lilja + poju, tänään 6kk!!!! :heart: :heart:
 
Täällä yöt meni jo paremmin, nyt pikkumies on räkätaudin kourissa ja yöt on ihan pötslöjö. Viime yönä syötiin vaan pariin otteeseen, mutta pyörittiin, hyörittiin, ähistiin ja kitistiin sitäkin enemmän. Edellisyönä syötiin neljä kertaa sen normaalin yhden -kahden sijasta. Kuumetta ei onneksi vielä ainakaan ole, mutta räkä valuu koko ajan. Hitusen kammottaa ettei taas menisi korviin, yksi korvatulehdus on jo käyty läpi. Sipuliakin pilkoin siinä toivossa että se avaisi vähän nuhanenän röörejä, nyt sitten haisee koko kämppä sipulille :LOL:

Aterioiden lisäämisestä me saatiin neuvolassa ohje, että lisäillään lapsen ruokahalujen mukaan. Kuulostaa oudolle tuo yksi kuukaudessa. Meillä terkkari sanoi vielä että puolivuotiaana olisi hyvä pikkuhiljaa olla ne täydet ateriat päivässä. Näin ne ohjeet vaihtelee eri neuvoloissa!

Paddington ja nuhanenä 5.5kk
 
Tilsu, ihan hullu minunkin mielestäni tuo teidän neuvola tädin ohje.
Meillä aloitettiin kiinteät het 4kk ikäisenä ja oikeastaan jo 5kk ikäisestä lähtien ollut kehissä aamupuuro, lounas (lihaa+kasvista) hedelmäsose ja iltapuuro. Tissiä saa aina ruokailujen väleissä. Nokkamukista ei ymmärrä mitään joten ollaan aloitettu hörpyttää suoraan lasista ja hyvin tykkää juoda niin =)

Minä ite kysyin 5kk neuvolassa et milloin tarvii olla se viides ateria kehissä niin sain vastauksen että sitten kun tuntuu että lapsi alkaa sitä tarvitsemaan, eli on nälkäinen alkuillasta jne... mutta normaalisti se tulee kuvioihin 7kk ikäisenä.
Toisex yöimettämisen pois jättämistä ei voi harkita ennenkuin pikkanen saa täys määrän kiinteitä päivässä. Eli tarkoitan tällä tassutteluhoitoo yösyöttöjen vieroittamiseksi. Ja pöljältähän se tuntuu et vasta 10kk ikäisenä tää olis mahdollista...
Mä kuulostelen lastani tässä ainakin kaikenaikaa ja uskon että ihan muutaman viikon sisällä saadaan ottaa kuvioihin toinen lämmin kasvisateria. ja toivomuksena olis että 7-8kk ikäisenä nukkuis jo omassa huoneessa omassa sängyssä ilman yösyöttöjä =)

Ja muutenkin jos on 6kk asti täysimettänyt niin eikös ruoka-aineet oteta paljon nopeampaa tahtia mukaan kuvioihin. Just eilen juttelin vauvauinnissa äidin kanssa jolla 7kk ikäinen tyttö ja täysimettänyt 6kk asti. Heillä uus ruoka aine tulee kuvioihin joka kolmas päivä ja nyt kuukaudessa syövät perus kasviksia, hedelmiä, kotimaisista viljoista maisteltu kaura ja ruis + riisi. Sitten broileri oli otettu ekana lihoista kuvioihin tällä vkolla.

Eli tästä taas näkee, kuinka pölöjä meillä joillain on neuvolan tädit ja kuitenkin ne on sellasia "jumalia" joihin on uskominen, koska aina sanotaan että "kysy neuvolasta, ne tietää" jne...
Mun oma neuvolatäti ei kans tiedä oikein mistään mitään, on sellanen ihme olalle taputtelija ja myhäilijä...

Meillä siis 6kk neuvola tänään =))

Se siitä.. palaan taas!

Minä ja Nella 4pv vajaa 6kk
 
:wave:

Nyt alkaa aurinko paistaan jo melläkin, neiti alkaa olla jo paranemaan päin :D räkä alkaa loppumaan eikä korvatkaan enää vaivaa nukkui viimen yön ihan kiitetävästi, alkaa ilmeisesti kuuri purra ja muutenkin neiti ollut iloinen oma itsensä :D
HEILI, nuo korvatulehdus kierteet tuttuja myös meillä.Poika nyt 3v ja moniallergikko sekä korvakierre, kahdet putket laitettu ja nyt tuli kesällä putket pois ja eka flunssa ja korvatulehdus. samoin vanhemmalla pojalla joka nyt 12v oli maito allergia ja myös kahdet putket laitettiin, korvatulehdukset loppu vasta kun poika täytti 5v. Mut nyt onneks täysin terve 12v. Saapi nähä miten tän 3v kans käy, millon loppuu korvatulehdukset, samoin 6v tytöllä putket laitettiin 1v:nä mut sillä loppu melkeestä siihen korvatulehdukset.

Niin ja tervetuloa MYTTÖ minunki puolesta
:hug:

vilijonka ja kasandra paranemaan päin :D
 
Moikka kaikille :wave:

Mä varasin aamulla Pinjalle ajan lääkäriin, mennään yhden maissa, haluan varmistaa ettei sillä ole korvatulehdusta. Kun flussasta ollaan jo parannuttu, mut ei oikein ruoka maistu, ei maito ja nukkuminen on mennyt ihan plörinäks. Ennen flussaa meillä nukuttiin jo muutama täysi yö, mut nyt heräillään syömään tai muuten vaan itkemään lohduttomasti. Ensiksi epäilin hampaita, mut ku mitään ei näy, niin alkoi nuo korvat sit mietityttään. Parempi mennä siis tarkistamaan. Oli kyllä ihan ihme homma et tonne meidän arvauskeskukseen yleensä sai edes aikaa, olin ihan varma et tarvii lähtee yksityiselle.

No eipä mulla muuta tälläkertaa... omaa napaa vaan :ashamed:

Joanna ja Pinja 6kk
 
Anu-78
Kovasti noista syömisistä on ollut puhetta täällä.. Meillä on nyt tämönen rytmi syömisen suhteen:
Aamulla herättyään velli/maito yhdistelmä 200ml ja kaiken syö
Sit jonkun tunnin päästä puuro tai hedelmäsose, riippuu kumpaa haluaa Saku syödä:) ja maitoa päälle 140ml ja sen jälkeen ekoille päikkäreille.
Herättyään maitoa 160ml, tunnin päästä lihasose ja siihen laitan kasvissosetta lisäks, maitoa tai vettä päälle. Sit jonkun ajan päästä toisille unille.
Välipalana ottaa hedelmäsosetta tai noita jugurttijuttuja + maitoa tai vettä.
Illalla onkin sit puuro joskus 18-19 välillä.
Ja nukkumaan mennessä velli/maito yhdistelmä 200ml.
Ja näistä on Saku ollut aivan tyytyväinen ja näyttää välillä että ois noikin määrät liikaa joten en ole tyrkyttänyt tota ruokaa ton enempää.
Mä teen ihan Sakun kannalta näin, en rupee mitään neuvolan ohjeitten mukaan noita tekemään, toihan poika ois sit hirveen ähkyssä aina jos sille sen viis kuus ateriaa antaa päivässä ku tosiaan noikin määrät sille riittää...tietty kukin tekee tavallaan mutta meillä näin :)

Anu & Saku

muoks. ja noi maito määrät vaihtelee eli jos laitan vaik pulloon maitoa sen 160ml ni se ei tarkoita sitä et se syö sen kaiken, joskus on käynyt niinkin et syö vaan tosta 160ml sen 80ml ja loput viemäriin...
 
Lääkäri reissu oli yhtä tyhjän kanssa. On mulla nyt tossa resepti välikorvantulehdukseen, mut hauskaa tässä on se et ei se edes nähnyt korvia kunnolla kun oli niin paljon vaikkua. Kurkku kuulemma hennosti punoitti. Joten taidampa sit kuitenkin soittaa ajan ihan lastenlääkärille Hämeenlinnaan. Mites mä saisin nyt noi korvat puhtaaks? Meillä on sitä jotain remofaxia vai mitä se nyt on, mut saako sitä käyttää lapselle?

Joanna ja Pinja
 
Joanna: ei saa laittaa removaxia. Voit suihkauttaa korviin ceridalin öljyä, se pehmentää vaikun ja se tulee ulos. Se öljy on sellasessa suihkepumppupullossa valmiina. Kannattaa tänään laittaa jos huomenna viet.
Mä en ikinä vie lapsia terveyskeskukseen ihan pienenä, ainakaan sillon jos epäilen korvatulehdusta. Lapsen korviin katsominen on oikeasti tosi vaikeeta ja vielä jos lapsi itkee niin korvat punoittaa jo siitä. Sitten moni kokematon lääkäri sanoo että on tulehdus vaikka korvat punoittaa huutamisesta....Aina siis lastenlääkärille tai vielä parempi korvalääkärille.
Nyt tuota esikoista voin jo käyttää terveyskeskuksessakin, kun ikää on kohta 3 ja antaa tutkia hyvin. Mutta silti ne käynnit on aina vähän yhtä tyhjän kanssa. Viiimeksi kun oli korvatulehdus ja tyttö oli jo syönyt yhden kuurin ja vein uudelleen näytille niin tk:n lääkäri arpoi ja arpoi ja sanoi että kyllä ne on jo parantumaan päin. Jäi sitten itseään epäilyttämään kun sen korviin katsominenkin oli niin onnetonta. Käytin sit melkein heti perään varmuudeks yhellä tutulla korvalääkärillä ja korvat oli tosi pahat! Ne oli melkein puhkasun tarpeessa. Että oli joo paranemaan päin....
 
Ceridal-öljyä meille suositeltiin suihkuteltavaksi esikoisen korviin kun vaikkua.

Meillä menee jo 5 ateriaa ja ne ovat vaikuttaneet yöuniin parantavaksi. Ei enää olla syöty useampaan yöhön. Viime yönä esikonen vain yski koko yön ja nukkkumisesta ei meinannut tulla mitään. Onkin nyt flunssassa.

Mutta toiste enempi. Anoppi tuli töistä ja minä vain koneella :LOL:
 
Anu-78
Lisään vielä tohon meidän syönti asiaan, et Sakuhan on nukkunut 2kk ikäisestä lähtien läpi yöt kertaakaan heräämättä tai et se pitäs syöttää yöllä, tietty on ollut muutamia öitä et on herännyt, mut yleensä ei herää..eli sii yöunille menee 20.30-21.00 ja herää aamulla 06-07, joskus voi herätä jopa 05 mut yleensä toi 06-07..
 

Yhteistyössä