***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

No heippa taasen;-)

Kyllä tämä maailma on hulluksi mennyt, ei muuta voi sanoa... Vuotaraaputtimen juttua vielä tässä kaiken muun lisäksi siunailen :hug:

Ostin nyt ainakin kokeeksi nuo Hartanin Racerit, ja ainakin noiden parin nyt tehdyn lenkin perusteella tuntuivat ihan ok kapineilta, saas nähdä sitten, miltä pitkässä juoksussa tuntuvat. Ketterät ja kevyet, ja jopa nämä meidän soratiet menivät ihan loistavasti, ja menevät kohtuullisen pieneen tilaankin.

Tämä päivä on mennytkin enempi ja vähämpi horroksessa, viime yö meni valvoessa; Väinö nukkui, ja itse pyörin sängyssä... Toivottavasti ensi yönä saisi itsekin nukuttua :/

Mutta ihanaa illan jatkoa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Kaupungilla meni muutama tunti. Kävin sitten pikaisesti kaupassa niin ei tarvinnut erikseen lähteä. Mies menikin samantien, kun tulin, nukkumaan. Ostin itselle muutamat housut. Jostain kumman syystä minun ulkoiluhousut hajoaa aina lahkeista.

Vuotaraaputin: Tekeehän teidän mies rikosilmoituksen? Ei sitä kohta uskalla missään liikkua kun ei tiedä ketä hulluja tulee vastaan.
 
Ai niin, minulla alkoi menkat tänään. Ei kyllä olisi ollut kiire kun lapsiluku täynnä. Hyvä puoli on että saa sen kierukankin asennettua. Pitää jättää seuraavan reissun jälkeen ja varata aikaa ehkäsyneuvolaan soittaessa.
 
Anu-78
Terve! :flower:
Täällähän on ollut hiljaista!
Mä sain tänään onneks siivottua koko kämpän puti puhtaaks :) päivä täs huushollissa menee ku on kaks kerroksinen ok-talo ja 90 neliöö, mut onneks pojat eilen auttoivat äitiä sen verran et imuroivat omat huoneensa ni mun ei tarvinnut ku luututa lattiat siellä :) niin ja pyyhkihän ne pölytkin huoneistaan :)
Me ollaankin miehen ja Sakun kans tääl keskenään ku noi vanhemmat pojat meni mummolaan =)
Mut nyt taas mentävä... :wave:

Anu ja Saku nukkumassa
 
Vuotaraaputin, kamala juttu! Monet kerrat olen itsekin hortoillut öiseen aikaan Tampereen aseman tienoilla, onneksi ei ole moista tullut eteen...

Heilille onnea Neocate-kokeilun kanssa.

Täällä kaikki sujuu kerta kaikkiaan hyvin. Poju on alkanut mennä nukkumaan joka ilta 20-21 välillä ja nukkuu parilla syötöllä noin 7.45-8.00 asti. Ollaan käyty aika paljon kyläilemässä ja kaupungilla ja poju on selvästi tykännyt olla liikenteessä, nukkuu hyvin päikkäreitä vaunuissa ja nauttii elämästään. Siitä tuli mieleeni: pidättekö vielä vaunut aina ihan makuuasennossa, vai koska olette nostaneet selkänojaa? Olen nyt parina päivänä vähän nostanut selkänojaa että poju näkee maisemia ja pysyy tyytyväisenä, vaikka ikäähän on vasta reilu 4kk eikä siis istumisesta tietoakaan... mutta tuskin tuo sen pahempi asia on kuin vaikka sitteri tai turvakaukalo?
 
Viljaliina; mä olen pitänyt muutaman viikon vaunujen selkänojaa ylhäällä aina silloin kun poju on hereillä. Viihtyy paljon paremmin kun näkee maisemia. En usko, että siitä haittaakaan on, kun kyllähän tuo istuma-asennossa on sitterisää, kaukalossa ja sylissäkin... Koppahan me jouduttiin ottamaan kans sillon jotain kolme viikkoa sitten pois vaunuista kun ei tuo jäpikkä enään siihen mahtunut kunnolla. =)

Mies lähti baarittelemaan, ja me ollaan Nooan kanssa kahestaan kotona. Mies lupasi, että mä voin lähteä sitten vaikka ens viikonloppuna jos haluan... :LOL: Kyllähän se ulkona käyminen vois ihan hyvää tehdäkin pitkästä aikaa..

hyvää yötä kaikille Hippusille!!!

elzibelzi ja jokolmetuntiayöunillaollut Nooa 4,5 kk
 
meille syntyi yöllä poika.

ja oikein potra poika tulikin. 3660g ja 52cm.

Peikko kun kotiutui töistä niin ihmetteli että mitä se emäntä siellä mutisee ja ähkii. no ei se tietenkään tajunnut että synnytyksessä oli kriittiset paikat menossa.

tosin lapsen isää en ollut ikinä tavannut ja tämä unien sankari näytti olevan ihan yhtä yllättynyt raskaudesta. saatika sitten synnytyksestä. mutta kovasti se mukana oli. ikkunalla istuin (joo, synnytyksessähän sitä on aina niin ketterä että istuksii ikkunalaudalla tosta noin vaan).

ja siirryin sängylle kun tuli yksi kahdenkymmenen minuutin supistus. kätilö mittasi mukamas lapsivedestä lapsen pään ympäryksen ja sanoi että "ihan sopiva, nyrkin kokoinen". ja kaikista parasta oli se että lapsivesi olikin porkkanalaatikkoa, ei vettä siinä vaiheessa mä kuulemma naureskelin ääneenkin.
ja sitten tuli ponnistuskohta, kerran ähkäisin ja PLOPS, poika suorastaan singahti kätilön syliin

heräsin ja hipsin vessaan. oli pakko selittää ukolle että synnytin sitten meille kolmannen. herra kysyi vaan että "menikö edes helposti?" siinä vaiheessa kun kerroin porkkanalaatikosta, käskettiin painua takaisin petiin :LOL: :LOL:
 
vuotaraaputin: Saipas hyvät naurut :LOL:

Meillä noustiin tänään jo klo 7. Mies oli juuri tullut nukkumaan. Onneksi nyt alkaa vapaat taas. Tänä aamuna ei päästy ulos kun satoi vettä, nyt paistaa jo aurinko niin ulkoillaan iltapäivällä.

Minä laitoin eilen ensimmäistä kertaa selkänojan rattaissa vähän kohollee. Meillä usein poika nukkuu rattaissa ja sisaristuin on päällä niin ei ole tullut laitettua kohoasentoon. Meillä poika kylllä jo istuu.
 
Mulla iski pahemman kerran räkätauti päälle :/ Ei oikein ajatus kulje joten kommentoin vaan..

Viljaliina meillä Arttu nukkuu vielä vaunuissa koppaosassa ja ku siihen mahtuu hyvin vieläkin (vaikka painaa sen vajaa 9kg ja on melki 70 senttinen) en ole ajatellut vielä vaihtaa kopan tilalle ratasistuinta vielä hetkeen.. (meil on vaunuina emmaljungan duo edget ja niis taitaa olla markkinoiden suurin koppaosa, menee vielä vaikka 10kk:n iässä ) Näinollen ei siis ole nostettu selkänojaa. Vaikka itseasiassa on tos kopassakin mahdollisuus nostaa selkää yhteen asentoon, mut en ole sitä tehnyt ku ei ole tarvetta. Matkarattaissa tosin on istuvammassa asennossa jo ollut kun rattaat on paikallaan. Käsittääkseni liikkeellä se tärinä yhdessä kehittymättömän selän ja huonon tuen voi olla huono. Mut paikallaan se on tosiaan sama ku olis sitteris.
Ja no, nythän meidän herra on jo pian 6kk joten selkä alkaa oleen valmis.. 5kk neuvolassa sanottiin et Artulla on selkä jo suoristunut. Mut 4kk ei pakosti ole vielä ole.

.....Josta tulikin mieleen että Arttu istui kylässä ollessa syöttötuolissa ku vanha tekijä! Ei pahemmin huojunut, pitänee lähteä ostoksille siis. Meillä nimittäin esikoinen istuu vielä omassa stokkessa ja pitäis pikkuveljelle ostaa oma. Tietäänkö muuten kukaan et ku se malli muuttui tossa 2-v sitten hieman niin meneekö se meidän vanhan stokken turvakaari siihen uuteen malliin? Silmämääräisesti en nää syytä miksei menis mut ku tiedän että muutoksia on hieman tehty niin epäilen et olisko ne ollut niin rahanahneita et olis muuttanut mallia just pikkuriikkisen niin et pitää ostaa aina uus turvakaari vaikka sisaruksen istuimesta olis vanhakin olemassa.

v.raaputin :LOL:
 
nyt koputtelen huhtihippujen ovelle ensimmäistä kertaa Laurin syntymän..

eli odottajissa olin mukana kyllä-

Meidän Lauri syntyi 1.4.2008 painaen 4520g ja pituutta 54
reipas pojan alku ja kaikki on sujunut suurin piirtein mainiosti.
Latella oli tosin osittainen huulihalkio syntyessään (pelkkä huuli ei mitään ien tai kitalaki juttuja) joka on jo korjattu ja tuskin enää edes näkyykään. Leikkaus oli elokuun alussa.
ollut rintaruokinnalla ihan normaalisti.

Lauri oli 6kk neuvolassa viime viikolla 11460g ja 73,5 pitkä että ihan isännän kokoinen jötkylä on kasvanut =)
kiinteet aloitettiin 4kk iässä ei ole allergioita mittää tähän mennessä.
nyt on tosin sitkee sieni infektio iholla taipeissa kun taipeet on latella niin muhkeet.
näyttää paranevan.



Niina
 
Vuotaraaputin :LOL: :LOL: :LOL:

Anuuu: me saatiin varmaan sit se uudenmallinen stokke pojalle ja se on meillä ollu jo käytössä ja vanhan stokken kaari on siinä.

Meidän tissilakko loppui, mutta vieläkin maitoa menee kyllä huonosti. Taitaa poika syödä mahansa täyteen soseita ja sitten ei jaksa enää maitoa. Vaikka olisi tunnin välikin soseen ja maidon välillä niin silti ei välttämättä ota maitoa. Soitin neuvolaankin ja kyselin et pitääkö mun nyt sit eka imettää, mut terkka oli sitä mieltä ettei vähennetä kiinteiden määrää. Eipä tuolla muuta väliä mutta saisi se paino vaan nousta....

Muutenkin Poikanen on kyllä tullut nirsoksi ruokiensa suhteen! Siis miten voi olla, herra on alle 6 kk! Mutta ei vaan kelpaa kaikki, valikoi mm. hedelmäsoseet. Ja suu menee niin suppuun jos yrittää vääränlaista sosetta antaa :LOL:
Sen lisäksi vääränlaiset soseet työnnetään kielellä ulos :LOL:
Puuro ei uppoa enää, oon antanut riisijauhosta tehtyä tai sit riisihiutaleista ja ne ei enää kelpaa. Kokeilin kerran et lisäsin siihen sokeria....ja kuinka ollakaan puuro meni alas. Miten voi olla niin makean perään...? Ja minä kun alotin ensin kaikki kasvissoseetkin sen takia ettei opi makeaan :kieh:
Mutta on huvittavaa kun pieni mies osaa laittaa suun tiukasti kiinni eikä syö :)

Luinkin tuolta jostain sose-ketjusta vinkkiä miten toiset tekee soseita, mutta tuo maustaminen ei oikein aukea mulle. Neuvokaa mua, anuuu sä olit ainakin esikoisen soseita jotenkin maustanu?
Jos mä teen niitä jääpalakuutioita ja yhdistelleen teen soseen niin missä välissä laitan maustetta ja miten tää homma toimii? Esim. se sipuli? Miten kypsennän ja lisään jälkikäteen? Vai pitääkö ne tehdät mausteiset sörsselit erikseen valmiiks jo pilttipurkkiin?
Oon ihan pihalla tästä kun esikoinen ei pystyny syömään mitään eikä mausteita varsinkaan kun vasta melkein 2 vuotiaana :eek:
Ajattelin et jos tolle pojalle maistui paremmin kun sais makua ruokiin....KUN MÄ HALUUN ETTÄ SEN PAINO NOUSEE! Pieni paniikki :$

Mä oon nostanu rattaiden selkänojaa ja tosiaan neuvolassa sanottiin (5kk) että voi alkaa harjotella syöttötuolia.
 
Hello :wave:

Elossa edelleen. Meillä vaan tämä taloprojekti meinaa viedä mun kaiken ajan. Eikä tuo poikakaan nyt ihan helppo ole noiden unien suhteen. Olen aika usein kuin zombie, koska nukun niin vähän. Unikoulusta on täällä ollut puhetta, vähän sitä ollaan täällä treenailtu, mutta ei vielä hurjia tuloksia.

Missä tuo Zeenan mainitsema sose-ketju on? Mä meinasin myös alkaa tehdä enempi itse soseita, mut oon aika tumpelo, et en oikeen tiedä tuosta pakastamisesta, et miten se ois järkevää tehdä. Kun en mä nyt yhtä kertaa varten viitsi aina ruokaa alkaa tekemään. Mut en oikein tiiä miten pakastetaan, esim. perunahan ei sinällään onnistu, laitoinkin siihen porkkanaa (ja kuka nyt pelkkää perunaa söis? :D ) Mut haluisin tehdä hedelmä ja marja soseita, mut tarviiko niihin mitään kun laittaa pakkaseen, tosin marjathan on sisällään pakkasessa muutenkin, mut hedelmiä en oo kauheesti pakastanut...hmmm.

Jaaha, poika heräs, taas. On mentävä. voi kun ehtisin oikeasti perehtyä teidän kuulumisiin...

Hysteerinen ja poitsu kohta 6kk
 
Zeena mä olen tehnyt heti ku on alkanut paremmin syömään ni aina pilttipurkkeihin ison kattilallisen kerrallaan esim peruna-parsa-kukkakaalia (ja porkkanaa jos käyttää valmiita pakastepusseja perunan lisäksi) ja maustanut keittämisvaiheessa veden sekaan, näin mauste tulee sopivan mietona. Mä teen aina niin et sit muunnan makua vaihtamalla lihan laatua.
Ja teen tosiaan aina pilttipurkkeihin noi isot kattilalliset (jos tekee kattilallisen viikossa eri makua niin pikkuhiljaa pakastin on täynnä eri vaihtoehtoja) ja nytkin on kaapissa kahta laatua kymmeniä purkillisia, joita voin sit vielä muuntaa sekoittamalla vaikka kaupan soseeseen.
Tänäänkin Arttu sai omatekemää perunaporkkanasosetta johon sekoitin kaupan maissisosetta (säilyy avattuna pari päivää joten ei mene hukkaan heti loput) ja omatekemää naudan paistijauhelihasosetta (jääkuutiossa).
Ja jos haluut niin voit maustaa lihan vaikka tyyliin kalalle tilliä, naudalle paprikaa ja persiljaa ja niin edelleen. Näin sit ku liha tulee jääpalana kasviksen sekaan muuntuu maku sen mukaan mikä liha laitetaan.

Oliko sekavasti sepustettu..? No mut kuitenki helppoa tuo maustaminen on. Vähä mielikuvitusta vaan kehiin. Nii ja jos riisipuuro ei kelpaa nii meniskö kaura paremmin? Meillä ei esikoinen ikinä pitänyt riisistä, mautontahan se on ku mikä jos vertaa vaikka kauraan.
 
Anuuu, joo tajusin kyllä. Kai se on väännettävä tuolla tavalla. Täytyy oikein ryhdistäytyä.
Mulla on ongelma kyllä ton puuron suhteen, ehkä vois kokeilla tuoko kaurapuuri apua. nimittäin kun asia on nyt niin, ettei tuo poika syö puuroa juuri yhtään. Tänään ei mennyt aamulla eikä illalla. Illalla tarjosin heti kun heräsi, pitäisi olla nälkä eikä ehdi tulla väsykään, mutta ei...huutaa vaan eikä avaa suuta. Ja sama oli aamulla. Alkaa itseään hermostuttaa kun poitäisi saada poika syömään.
Oisko tähän vinkkejä, muuta kuin että kokeilisin muuta viljaa, jos tuo syöminen on kiinni tosiaan siitä riisistä....?

Meillä on ruoka-aineista havaittu yksi epäsopiva, päärynä. Pylly menee aivan tulipunaiseksi jos poika syä päärynää. Muuta vaivaa ei näyttäisi tulevan, ei huuda mahaansa. Että sinänsä tiedä onko pyllyn punoituksella merkitystä, vohan se tietty vähän arka olla. että taida edelleen testa kuitenkin uusia ruokia suht rauhassa, mutta mausteita taida kuitenkin alkaa laittamaan pikkuhiljaa. Ihan niin superallerginen tämä toinen ei näyttäisi olevan kuin esikoinen oli.

Ihmmeellistä muuten ettei tässä ketjussa ole allergisia sen enempää. Kun allergioita on nykyään niin paljon etten mä meinaan tunne varmaan ketään äitä/lasta joilla ei olis allergiaa :eek:

Siitä tulikin mieleen että Heilille :hug:
 
Moi!

Hääreissu tehty, kivaa oli ja Onnillakin oli mennyt tosi kivasti mummolassa. Oli syönyt ja nukkunut hyvin ja hurmannut siis mummia ja ukkia ihan täysillä. Tyytyväisenä naureskeli, kun näki että tultiin takasin. Hyvää teki kyllä parisuhteelle olla ihan kahdestaan :heart: Kotona on helppo iltaisin sortua siihen, että katotaan vaan telkkaria, tai toinen surffaa. Pitkä automatka kahdestaan on aina hyvä, kun "pitää" puhua, eikä vaan tuijottaa ruutua.

Zeena Meillä ei riisipuuroa mennyt siis yhtään. Sit ostin niitä vauvan kaurapuurojauheita, jotka myös jäivät kaappiin, Onni ei aukaissut suutaan niille koskaan. Päätin vielä kokeilla ihan kaurahiutaleita. Hienonsin vähän käsissä ja tosi paljon on Onni tykännyt. Mustikkaa ja vattua sekaan ja on tullut ihan suosikiksi. Varsinkin illalla menee tosi hyvin. Mut ainakin meillä tuo puuro menee paljon paremmin, kun on vähän sattumia seassa. Kieltämättä itsestäkin ne vauvapuurot oli tosi pahoja. Riisi menee kyllä broilerin seassa, joten ei ollut ilmeisesti kiinni tuosta riisistä.

Heilille täältäkin suunnalta jaksamisia :hug:

Neuvolasta josta aioin siis tulla valittamaan. Meillä oli joku sijainen ja mulle jäi koko käynnistä tosi paha mieli. Ensinnäkin Onnin paino oli noussut 800g kuussa, mut pituutta tullut yli 3cm, joten painokäyrä hieman laskussa. Täti oli tästä jotenkin huolestuneen oloinen, Siis haloo! Onni painaa lähes 9kg ja paino noussut noin hyvin, joten en ymmärrä. Sit yritti istuttaa Onnia, mut selkä menee vielä hieman kaarelle, minkä olen itsekin todennut. Täti ilmoitti huolestuneena, että poikaa ei saa yhtään istuttaa, kun ei tule siis ollenkaan suojeluheijasteita. Minä olin ihan ymmälläni ja kysyin, ettei kai niitä vielä 5kk iässä tarttekaan tulla. Tähän täti totesi tyynesti, että " ei toki tarttekaan, mutta joillakin tulee jo". Siis koko käynti oli vastaavaa ja mulle jäi jotenkin sellainen olo, että lapsi on täysin "viallinen". Siis inhottavaa!!!!! Mulla oli jo semmoinen fiilis, kun sieltä pääsin, että tästä lähtien käyn vain punnituttamassa ja rokotuksilla. Mieli on kuitenkin jo rauhoittunut tässä päivien myötä :LOL:

Mutta sori valitus, piti purkaa hieman.
Mukavaa iltaa hippusille. Lähden sinne sohvaan ja ruudun ääreen. Johan tuota suhdetta tuli hoidettua niin, että saa taas ruutua tuijottaa :saint:

Laylah ja :heart: Onni 5kk ja kohta 2vkoa (unilla)
 
Iltaa täältäkin!

Meillä on pahimmat nuhat nuhittu ja friidaa ei tartte näyttää enää ku aamuin illoin.. kiva kun saa maata neidin käsien ja jalkojen päällä ja pitää päätä kiinni että saa homman yleensä tehtyä. Alussa koko homma oli neidistä mukavaa, nyt alkaa tunkea käsiä naaman eteen heti kun näkee mun lähestyvän letkun kanssa =)

Yötkin on rauhottunu sätkyvaiheen ja nuhan jälkeen. Nyt riittää kaiken taputtelu päivällä. Syö entiseen tapaan 3x yössä.

Mä oon kyl laiska, kun en oo vieläkään tehny ite soseita. Noi kaupan soseet on niin mukavan helppoja ja mausteetkin valmiina. Hedelmäsoseet ei meillä uppoa hirveän hyvin, irvistelee lähinnä niiden kirpeydelle. Omena-päärynää söi pikkusen paremmin kuin muita. Tänään syötiin kaikki 5 ateriaa ekan kerran, et aika nopeessa tahdissa me lisäiltiin noita makuja (aloitettiin kiinteät vajaa 3 viikkoa sitten). Onneks ei tullu mitään.

Meillä syödään muuten vaan kaurapuuroa ku maistoin ite riisipuuroa ni se on todellakin niin mautonta, että hyi hitto. Ei ihan joulupuuron makusta ;)

Nyt jännään millon toi iltapuuro alkaa vaikuttaa yöuniin. Annoin puuron ja tissiä ja sit vielä lisää tissiä ennen ku kävi nukkumaan ja LUULIS, että nyt nukkuisi aluksi pidemmän pätkän ku yleensä... heh heh saahan sitä luulla kaikkea..

MB ja neiti yösyöppö 5,5kk
 
Huomenta!

No eihän se eka pätkä ollu yhtään sen pidempi ku ennenkään. HÖH!

Tuosta Zeenan neuvolakäynnistä ni onpa syynäystä... noita neuvolatätsyjä on kyllä joka lähtöön! Mä en ollut edes kuullut moisista suojeluheijaisteista, piti ihan mennä googlaamaan. Meille ei oo koskaan sanottu oikeestaan yhtään mitään. Käyristä ei juuri puhuta, ilmeisesti siis ok eikä käske tekemäänkään mitään. Kai se siinä tarkkailee neitiä samalla ku jutellaan, että jos jotain olis ni kai se sanois.. Sit jos jotain kysyn (mitä teen todella harvoin) niin vastaus on yleensä "ahaa". Ahaa?!?! Esim. kun valitin, että neiti syö vieläkin usein öisin - ahaa. Ei maininnukaan mistään unikouluista, mutta ehkäpä nyt 6kk neuvolassa mainitsee.
Viimeksi kysy vaan että kääntyykö jo ja kun sanoin että pitäiskö ni sano että ei, että vatsalleen kääntyminen tapahtuu 4-7kk iässä. Meillä on siis paljon vielä aikaa :) Mut siis oon kyllä tykänny tästä meidän tätsystä, vaikka onkin vähän "ahaa" ;)
 
zeena meilläkin peppu punoitti hieman kun päärynää annoin ekoja kertoja, no sit pidin taukoo ja kokeilin uudestaan niin eipä punota enää.

Neuvolassa
paino 9530 g
pituus 70,9 cm

Tääl onkin seuraava neuvola vasta 7 kk (6 kk ei siis oo lainkaan :eek: ) ja sit lääkarineuvola 9 kk

Essi- ja Eero huomenna 5 kk
 
Meillä tehdään kasvissoseet pilltipurkkiin nyt kun menee kunnolla soseita. Perunan lisäksi muita kasviksia niin kestää perunakin pakkasessa. Lihat maustetaan keittovaiheessa ja lihakuutiot lisäillään aina kasvissoseen sekaan. Hedelmä- ja marjasoseita ei olla tehty. Ne on ostettu valmiina. Kiisseleitä ja marjapuuroa keitellään sitten aikanaan.
 
Hysteerinen kyseli sitä sose-ketjua, se on tässä samassa vauvat 0-12 kk- osiossa.

Mäkin pidin taukoa päärynästä ja nyt kun alotin uudelleen niin tuli entistä voimakkaampi punoitus. Monesti noissa allergioissa käy juuri noin että reaktio voimistuu tauon jälkeen. Harmi tuo päärynä, se kun on meidän pojan suurinta herkkua. Jos ei ole muu uponnut niin se ainakin :D

Niin tarkotitko sä anuuu, että jos käyttää niitä kaupan pakastekasviksia (parsaa, kukkakaalia, porkkanaa, perunaa....) niin sillon oot käyttäny sitä porkkanaa vai mitä sä tarkotit. En mä kai sit ymmärtänykkään :LOL:
Kun mulla ei oo mielikuvitusta yhtään. Voisko joku tulla tekemään meille ne soseet?
Mun pitäs mennä johonki talouskouluun tai emäntäkouluun :LOL:
 
Tarkoittaisikohan anuuu sitä että perunan sekaan laittaa pakastekasviksia (esim. kukkakaali, parsakaali ja porkkana seoksen) ja keittää ja soseuttaa ne ja pakastaa purkkeihin? Niin me ainakin ollaan välillä tehty.

Näin uutisissa että r-kioskin pehmokoirat, jotka oli keräilykampanjana, ovatkin poistettava käytöstä. Ylen sivuilla oli jutusta ja siitä pääsi listaan jossa oli poistettavat lastentuotteet. Onneksi meillä vain nuo koirat ja nekään ei ole tainneet olla leikeisssä.

Nyt taidetaan heräillä.
 
Zeena, joo - luulisin et puhutaan samasta asiasta, eli ku siis meinasin et nyt tuoreista teen ennemmin parin korkeintaan kolmen eri kasviksen soseita (minusta turhaa laittaa liian montaa sorttia sekaisin) mut talvella ku kotimaisia saa huonosti tuoreena ostan pakkasesta esim pussin porkkana-kukka-parsakaalta (ja isommalle sanotaan 7kk+ voi laittaa jo hemapa-pussinkin) ja kuorin muutaman perunan sekaan ja näin....
Ja juu :LOL: mä voin tulla teille kokkaan jos otat multa pariksi päiväksi 2,5v:n pojankoltiaisen hoitoon!

Sanmar:n kanssa samoilla linjoilla ollaan siis soseasioissa. Sä sait sen saman asian sanottua vaan paljon lyhyemmin. Mulla on kyllä pää täynnä räkää, ei osaa kirjoittaa.. Hedelmät minäkin ostan aina kaupasta - halvempaa ja helpompaa. Sit ku niistä tulleet purkit pesee niin saa astiat niille itsetehdyille.
 

Yhteistyössä