***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Dooris Kiitos. Pakko myöntää et kuva on otettu niin et pidän eka kiinni.. sit laskettiin yks, kaks, kolme ja äkkiä kädet pois ja heti kädet takas, et todellisuusessa istui itse vaan noi 2sekuntia :D Mut heti kyllä näyttää niin isolta tytöltä, ku istuu muka itse =)
 
Huomenta,
esikoinen lähti kaverin+hänen tyttönsä kanssa avoimeen kerhoon ja mä jäin Artun kans kotiin.. Huono yö taas takana enkä jaksanu mukaan. Jos sit huomiseen perhekerhoon jaksais.
Mulla olis kirppismyytävät hinnoiteltavana.. Voi ku nyt sit kävis kaupaksi ettei tule nähtyä turhaa vaivaa. Hyvä juttu on et pöytä on ilmainen joten kaikki on kotiinpäin. Ja taas muistutus Tamperelaisille ja miksei kauempaakin, esim Dooris voisit ajella moikkaan mua! Hallilan koululla on meidän (Lukonpuiston puistoäidit) kirpputori lauantaina klo 09-13.Ja v.raaputin tuu sä ainaki!?

Dooris tutulla oli kolmipyöräiset ja oli kuulemma huono yhdistelmä koiran kans ku sorateillä ja sohjossa oli kiikkerät niin et piti työntää kahdella kädellä et meni oikeaan suuntaan. Osta jotku pohjoismaiset (ne on oikeesti parhaat näissä meidän oloissa, ainaki jos maalla asuu), Emmaljungat tai Briot. Meillä ensin mainitut ja pelittää talvella ihanasti, on korkealla istuin ja tavaratilaan mahtuu kaksi isoa ostoskassia.

Söpö tuo Joannan Pinja! Ja niin ison likan näköinen jo!
 
Moi taas!!!!!

Nyt on meillä hiljaista :D Isommat muksut tarhassa ja Tassu nukkuu partsilla, toivottavasti pitkään =)

Ihana kuva PINJASTA, näyttää isolta tytöltä tuossa kuvassa :D meillä kun typy niin vauvamainen :LOL:
yritin saaha kuvaa tänne meitin "vauvasta" mut en edelleenkään osaa :$

DOORIS, meillä on Briot ja hyvin kulkee, on tosi tukevat ja tilavat ja alas mahtuu helposti kaksikin kauppa kassia isoa.

Tuli kiire
 
Täällä 2 nuhanenää.. meidän yöt senku pahenee ton nuhan takia. Pyytää tuttia koko ajan kun ei ilma kulje. Ja sehän auttaa :eek: No, ei kai se enää noin pahana montaa yötä ole...

3-pyöräisistä vaunuista sen verran, että meillä on Quinnyn Speedit ja oon tykänny tosi paljon. Etupyörän saa halutessaan lukittua, jolloin ovat yhtä helppo ohjata yhdellä kädellä kuin 4-pyöräiset. On kyllä tosi hyvät yleisrattaat sekä kaupungille että maastoon, kun kääntyvät niin mahdottoman ketterästi kauppojen hyllyjen välissä + toimivat hiekkateillä ym. reiteillä. Hauska nähdä miten toimii sit lumessa.

Heh, eilen taisin antaa neidille huomaamattani 3 uutta makua. Ei näitä enää näköjään edes huomaa =) Syötiin riisiä ja broileria (Bona) + välipalaksi päärynää. Omasta mielestäni annoin vaan uutena päärynää, kunnes tajusin että eihän me oltu riisiä syöty aiemmin + mausteena soseessa oli sipulia, jota ei myöskään oltu syöty aiemmin.

MB + neiti = nuhikset
 
Meillä on phil&tedsit ja niissähän on kolme pyörää. Minusta ne on hyvät työntää. Ollaan kuljettu niin asvaltillla kuin hiekkatielläkin. Saa nähdä millaiset on talvella kun on lunta, mutta varmaan helpompi jos lukitsee etupyörän. Meillä noissa rattaissa on myös sisaristuin ja kevyet on silti vaikka kaksi lasta kyydissä. Tavarakoriin saa tavaraa ilman pussia, mutta jos tarvitsee enempi tavaratilaa niin silloin ei paras vaihtoehto jos ei hanki sivulaukkuja.

Viime yö meni taas vaihteeksi vain yhdellä syötöllä. Toisen kerran kun meinasi heräillä niin mies antoi tutin ja otti meidän väliin. Siihen nukahti sitten ja nukkui aamuun asti. Pitäisi tuota tuttia tarjoilla useammin eikä heti rintaa. Yölläkin meillä herättiin puolen yön jälkeen syömään ja jos oikein katsoin kelloa niin olisi ollut yli tunnin tississä. Eikä minulla ole hajuakaan ollaanko nukuttu molemmat kesken kaiken vai miten, eli en tiedä söikö edes mitenkä. Onneksi on tapana imettää niin että poika aina keskellä vuodetta ja itse vaihdan puolta sängyssä, ei pääse tippumaan jos nukahdan.

Ulkoiltiin tänään aamusta ja nyt ollaan varmaan loppu päivä kotona. Molemmat pojat nukkuvat. Esikoinen nukkunut jo pari tuntia ja pienempi nukahti äsken.

Meillä noustaan lattialla ollessa koko ajan istumaan ja jos ei itse kohta horjahda kumoon niin isoveli käy tönäisemässä. Eilenkin jos silmä vähänkin vältti niin oli käsistä vetämässä parkettia pitkin tai kävi tönäisemässä toisen kumoon.
 
anuuu täytyy kattoa kirppistelyä. mä olen niin hiton huono suunnistaja että bussilla ei huvittaisi lähteä yksin mukuloiden kanssa...

Miska oli neuvolassa 6,5kg ja 66cm. veti ittensä konttausasentoon, täti tuumasi että ei tuo jätkä kauaa paikallaan pysy.

mitähän mun piti... niin, pojalla on tuo kakan tekeminen ollut aika itkuista puuhaa kiinteiden jälkeen. yleensä kerran päivässä täräyttää huudon kanssa paskat, mutta muuten ei itkeskele mahaansa. luumua oon antanut tänään.

jätkä on muutenkin ollut tosi kärttyinen eilen ja tänään. tekee hammasta taas ja sai eilen sen rokotteen. itellä pinna paukkunut reippaasti :ashamed:
 
Lyy
Moikka taas, varmaan kuukausi sitten olen viimeksi kirjoitellut :p Lukemassa käyn kuitenkin miltei päivittäin...

:'( Kauhajoki

Zeena meillä lakkoillaan kanssa, menee päivä tai pari huonolla tissisyönnillä ja sit taas kelpaa. Olen antanut soseiden kanssa pieniä vesihörppyjä pullosta tai nokasta, joten ei kyllä janoon kuole ;) Tissit vaan meinaa välillä räjähtää :eek: Korviketta en ole antanut lainkaan, koska poitsu ei oikein osaa edes pullosta syödä ja omaa maitoakin on niin paljon. En tiedä liittyykö jotenkin hampaiden tuloon vai eikö muuten vaan maito maistu... Oletko kokeillut eri asentoja? Minä luulin aluksi, että vauvallani on korvat kipeät eikä siksi syö makuultaan, mut ei se ollut sitäkään. Annan hänen itse päättää, sillä vaistot ovat vauvojen tärkein selviytymisväline. Eivät he näe nälkää tai ole janoissaan, jos ruokaa on tarjolla...

Mut nyt täytyy menn nukkuu...

:wave: Lyy ja Jonne kohta 5kk
 
tästä vois melkeen pienen kriisin itselleen tekasta kun Menkat alkoivat tänään... ihmettelin eilen maha vaivaa ja niinhän se oli et aamulla olikin pikkarit punaisena =(
Olo ollu kokopäivän ku pieni supistus kipristelis alavatsassa... tuli niin synnytyskin mieleen.
eikai tästä voi repii ku ilon ja ruveta vauvapuuhiin =))

Kuinkas muiden menkat?

Täällä oli jotain keskusteluu kolmipyöräisistä.. Meillä on Gesslein Visionit elikkä kolmipyöräiset josta saa etupyörän myös lukittuu. Aivan mielettömän tyytyväinen olen ollut. Neiti mahtuu viekä hyvin koppaan, vaiks vois ottaa jo poiskin. Uskon että liikkuu lumella ihan yhtälailla, vaikkakaan eihän tänne etelään mitään lunta edes tule =(

Me vietetään miehen kans huomenna sen synttäreitä ja pe aamusta lähteekin juna tuksuttaa kohti kokkolaa. Mennää nellan kans kaksin viikonlopuksi, saa iskä tehdä pihahommat rauhassa valmiiksi =)

Eli en täällä kauheesti varmaan tule käymään, kattotaa nyt miten mummin ja papan touhuilta ennätän! Ihana kyllä päästä rentoutumaan ja hetkellisesti aina irti lapsestakin ku tuntuu et nyt oon sen kans 24h/7 =( vaikka ihanan helppo onkin!

Nyt kattoo vielä uutisii, niin kamala taas tuo kauhajoki tapahtuma!

MEIDÄN LAPSISSAMME ON TULEVAISUUS, PIDÄMMEHÄN HUOLEN ETTEI SE NÄYTÄ TUOLTA !!

mukavia, aurinkoisia syyspäiviä toivotellen

minä ja Nella 5,5kk + 2 ihkuu hammasta
 
Pikaisesti kiitos kaikille vaunuvinkeistä;-) Koitan tänään ehtiä liikkeeseen vähän ronaamaan noita, haluan oikeasti kevyet ja ketterämmät vaunut; nyt ollaan pärjätty vielä joten kuten, kun Väinölle on tuo Gracon travellingsystem, mutta nyt alkaa kaukalo jäämään armottoman pieneksi eli hävitän varmaan kohta tuon viritelmän kokonaisuudessaan, ja tarvitsen vaunut, joilla pärjään sitten kokonaisuudessaan ilman, että joka paikkaan tarvitsee raahata vaunut ja rattaat :whistle:

Anuuu:
Mitkä Emmat teillä on käytössä?

Mutta nyt painuttava koiran kanssa pihalle, Väinökin kun nukkui tänään historiallisen pitkään, heräsi vasta vartin yli seitsemän =) Tosin, yöllä sitten vähän heräiltiinkin vastapainoksi :LOL:

Dooris ja Väinö
 
Mä olen vieläkin ihan shokissa tuosta Kauhajoesta, olen sieltäpäin kotoisin ja Kauhajoellakin usein käynyt. Ei mene jakeluun tuo, ei.... :'( Angel08:n kanssa ehdottomasti samaa mieltä, meillä on suuri vastuu kasvattajina. Tehdään kaikkemme, jotta meidän lapset oppisivat mikä on oikein ja mikä on väärin. Ja jos on paha olo, pitää hakea apua...Toivotaan, että me kaikki onnistuttaisiin tässä!

Voi ei, angel08 kuukautiset ei ole kiva juttu! Paitsi tietty, jos kuumeilet taas, niinkuin ilmeisesti teetkin! =) Mulla ei onneks ole vielä alkanut. Eikä tarvikaan, koska toinen vaavi ei ole vielä tilauksessakaan.

Voitteko kuvitella, meidän poika veti viime yönä enkat....En meinaa uskaltaa sanoakaan tätä, jos se sitten aiheuttaakin, että ensi yö on taas kamala...Mutta viime yönä poika heräs vain kerran syömään ja kerran nostin tutin suuhun!! En käsitä! Aivan ihanaa!!!! :heart: Itse tosin valvoin kolme tuntia yöllä, koska olin niin virkeä ekan kolmen tunnin nukkumisen jälkeen...aika järkkyä, niin harvinaista herkkua on kolmen tunninkin unet olleet, että nykyään jo semmoinenkin pätkä virkistää mut ihan totaalisesti! :LOL: No, mutta, ihan sama valvoinko vai en, tärkeintä oli, että poika nukkui! :heart:

Nyt siis alkaa näyttää siltä, että syy pojan yöitkuihin oli ruokavaliossa....(tai, rokotuksessa, en tiedä kauanko sen vaikutus kestää, rokote annettiin maanantaina) Nyt olen antanut vain maissia, luumua, päärynää ja kaurapuuroa iltaisin ja aamuisin, en muuta. Porkkana, kukkakaali ja parsa jäi nyt pois ja vaikuttaa siltä, että ne aiheuttivat mahanpuruja pienelle... :/ Kamala olo, oon tainnut kiduttaa poika-parkaa kuukauden väärällä ruokavaliolla..... :headwall: Mutta, katsellaan tässä nyt, joka tapauksessa on ollut ihanaa, kun poika ei ole itkenyt yöllä ja on saanut nukkua rauhassa. Toivotaan, että sama jatkuisi! :saint:

Käytiin eilen yksillä 1-vuotissynttäreillä ja oli kai aika kamala kokemus pojalle. Yhtä äkkiä vieraassa paikassa paljon meteliä ja uutta, poika sai slaagin ja huusi lähes koko ajan kun siellä oltiin. Voi raukka. Ei ole poika tottunut kovaan meteliin, kun täällä kaksisteen möllötellään..... :ashamed:

Nyt taisi poika herätä aamu-uniltaan! Kohta lähdetään ulos, kun sää on ihana! KMaria, jos huomenna tämmöistä, miten olis vanha lenkki?!
 
Anu-78
Tervehdys kaikille!
Menkoista ollut puhetta täällä. Eli mulla kesti jälkivuotoa synnytyksen jälkeen 2½ viikkoa ja siitä viis viikkoa ni alkoi ekat menkat. Olen syönyt noita cerazette minipillereitä ja alussa menkat tuli aivan normaalisti. Mut viimeks ne on olleet mulla 21-25.7 sen jälkeen ei oo menkkoja näkynyt, johtuneen varmaan noista pillereistä. Pari kertaa oon jo testinkin tehnyt että oonko raskaana, mut onneks en oo! Ei oo nyt väliks tulla uutta vauvaa! Ja on myös semmonen tunne et eiköhän nää kolme muksua meille riitä:) mut toki jos vahinko käy ni sit käy:)

Mut nyt poikaa nukuttamaan! :wave:

Anu ja Saku
 
menkoista mulla on nyt ekaa kertaa kuukautiskipuja, mutta persaus on kyllä vuotanut siitä lähtien kun kierukka 3kk sitten laitettiin. välillä vähemmän, välillä enemmän. nyt on vaan ihan kelju olo, päätä särkee, selkää ja mahaa jomottaa, suklaata tekee mieli, oksettaa jne. mä voisin kyllä lahjoittaa kohtuni pois.

meidän Peikko se sai sitten turpaan viime yönä :headwall: :kieh: |O oli tulossa kotio aamuyöllä bänditreeneistä (kaikki on iltatyöläisiä, soittelevat sitten yöllä kun ehtivät) ja joku naksupää kävi kimppuun keskustassa :headwall: onneksi ei ollut puukkoa tvs mukana.
henkisillä mustelmilla taitaa selvitä, yöllä oli mies ihan shokissa kun kotiutui.
 
Vuotaraaputin Kamalaa :eek: Kaikkia hulluja sitä onkin liikenteessä. Hyvä ettei käynyt pahemmin :hug:

Mä heräsin tänään varttia vaille kymmenen. Tyttö jutteli itsekseen sängyssään... kauankohan oli ollut jo hereillä?? Mies lähti yhdeksältä Tampereelle lääkäriin niin silloin oltiin nukuttu molemmat =) Ei ollut raaskinut herättää mua kun oltiin kuulemma niin söpöjä =) Sit kun heräsin niin ihmettelin missä se oikein on kun en lääkäriä muistanut. Mut joo... jutun pointti oli siis se et me tehtiin unienkat... Koskaan ei ennen ole Pinja noin nyöhään nukkunut.

Menkkoja ei ole tänne vielä tullut. Mulla on 2kk vielä noita minipilsuja jäljellä ja ajattelin ne pois syödä vaik en enään imetäkään. Sit vaihdan takaisin laastariin, et eiköhän ne menkat viimeistään sillon ala.

Meidän piti lähteä lauantaina kavereiden kanssa teatteriin ja syömään ja sit vähän iltaa istumaan. Mun äitin piti tulla meille illaks ja yöks Pinjan kanssa. Mut nyt se sitten peruuntu, ku äitillä on välilevyn pullistuma ja sai niin vahvat lääkkeet et hyvä ku hereillä pysyy. Vähän tietysti harmittaa, mut eihän sille mitään voi. Mennään sitten joskus Teemun leikkauksen jälkeen ja kun mummikin on kunnossa.

Joanna ja Pinja karvan alle 6kk
 
Tervehdys!

Ihan ensimmäiseksi, Vuotaraaputin, tosi hirveä juttu! Toivottavasti miehellesi ei käynyt pahasti.
Sit toisekseen, symppaan sua siinä kierukka-asiassa. Mulla vuosi about 2kk. Ei paljoo naurattanu. Nyt kaks päivää sitten alko ekat menkat, niinku Angel08 tossa kyselikin. Ei paljoo naurata taaskaan.

Mutta sitten iloisempiin asioihin. Me ollaan kans hommaamassa uusia rattaita niinku Dooris-71. Meillä on ollu käytössä Gessleinin nelipyöräiset, joihin oon ollu tositosi tyytyväinen mutta sit kaupunkikytössä ne on ehkä pikkasen kömpelöt. Eli siis matkarattaita ollan hankkimassa. Kiikarissa olis Maclarenin Quest Sportit. Onko jollain niistä kokemusta?

Me oltiin tänään typyn kanssa muskarissa ja voi että, oli mukavaa! Tyttö hihkui suurimman osan ajasta ja mä tykkäsin toiminnasta myös. Onneksi yksi äitituttu kertoi, että vauvojen ryhmässä on vielä tilaa.

Marika-75, mahtavaa, että teidän poitsu nukkui noin hyvin! Naureskelen täällä hiljaisesti vaan sitä sun yökukkumista. :LOL: Ei tietenkään pitäis mutta nään sut pyörittelemässä peukaloita, kun kaikki muut nukkuu. On vaan ittellekin suhteellisen tuttua. Kurjaa, että ruuista tuli ilmavaivoja mutta jos se oliskin vaan ne kaalit? Niitä kun suositellaan ottamaan aika hintsulleen ainakin aluksi. Niin ja jos huomenna on tällänen ilma, niin lenkille ehdottomasti. Toy´s r us saa odottaa...

Mä olen viime ja tällä viikolla taas kokeillu tätä yh-elämää ja nyt jo sen kerran kokeneena menee jo paljon paremmin. Toki tyttö on vanhempi ja mies oli viikonlopun välissä kotona mutta toisaalta tällä kertaa on ollu ikävästä huolimatta ihan kivaa.

No mutta, nyt typykkä puolen tunnin unien jälkeen on taas hereillä, että se siitä omasta ajasta.

Aurinkoista torstaita kaikille!
KMaria ja Sentti about 5,5 kk
 
Matkaratas jutteluihin tuun vaan äkkiseltää sanomaan ostettiin ABC Desing Primo rattaat

http://www.baby1.fi/epages/Baby1.axl/?ObjectPath=/Shops/Baby1/Products/4895611/SubProducts/4895703-0003

siis juuri tuollaiset ja mä oon ollu ihan älyttömän tyytyväinen. Ne on todella ketterät, kuitenkin tilavat matkarattaat jotka säätyy tilaavaan täysmakuuaseentoon ja kasaantuun erittäin pieneksi paketiksi. kyytipoikana vielä todella suojaava kuomu auringolta, tilava tavarakori jne.... Meillä oli käytettynä grago miraget ja mä myin ne eteenpäin ku en tykänny... Onhan meillä toki noi gessleinin visionit, eli kolmipyöräiset mut halusin näppärät matkikset ja kovan tutkimustyön tuloksena löysin nuo!! =))

Nyt jatkaan pakkaamista ja touhua muutenkin....
 
KMaria ootko huomannut aiheuttaako kierukka sulle hormoniheilahteluja? mä kun tunnun nykyään olevan aika kärttyinen tapaus. sillon alkuun olin tulivuori koko ajan...

mä olen muuten antanut Miskalle rinkeleitä, kun tekee hampaita ja kovasti kaikkea kaluaa. aina ei se purulelu kelpaa mutta kova rinkeli kylläkin. noi maissinaksut on kanssa kova sana, mutta jätkä lussuttaa sen äkkiä soseeksi ja levittelee pitkin naamaansa.
 
Dooris meillä on Emmaljungan Duo Edget, mitkä on vähä huonot teidän tilanteeseen.. Mutta kaverilla on Emmaljungan Scootterit ja ne kävis teille varmaan tosi hyvin. Menee pieneen tilaan kasatessa (lähes samaan ku matkarattaat) ja hyvät työntää talvellakin, on isot nukkua, tosin ei mene täysin makuuasentoon mut asento on niin lähellä vaakatasoa että hyvin niissä nukkuu - ikäsuositus on 6kk+, kaverin tyttö jo 2,5v ja nukkuu niissä vieläkin. (ja ne on halvat - uutena joku 250e käytettynä voi löytää 120 eurolla)

Ihana kuulla Marika että teillä nukutaan!

Menkkoja mulla ei näy eikä kuulu mut en odotakaan, esikoisesta tuli vasta joskus imetyksen loputtua kokonaan ja minipillerit pitää ne kyl kans pois..

v.raaputin kamalaa :eek: tekeekö miehes rikosilmoituksen? tosin liekö mahdollisuus saada ees kiinni..? missä tarkalleen se tapahtui? ihan tosta vaan hyökkäs päälle!? voi inhottavaa...
 
anuuu se oli rautatieaseman pihassa. oli tullut tönimään miestä ja bändin toista kitaristia. ukko oli kysynyt että miksi tönii ja sitten olikin nyrkki alkanut viuhua. olivat saaneet tyypin maahan, mutta repi ittensä aina ylös ja alkoi pätkiä jompaa kumpaa päihin. lopulta pääsivät karkuun taksiin, josta soitettiin poliisi. poliisit tuli puolen tunnin päästä ja kysyivät mikä on tilanne, sitten vaan veivät sen piripään pois. kummankaan yhteystietoja tvs ei otettu ylös. olkapäässä on pari mustelmaa ja toisessa kädessä ruhjeita, muuten ei ole mitään jälkiä. mutta varmaan jää pelottamaan :/
 
Kamala maailma :(

Pikaterkut vaan. Kotia on evakosta palattu.

Onnin 5kk mitat 8775g, 71cm. Otti taas päähän koko neuvola, mutta palaan tilittämään lisää ja lukemaan teidän kuulumiset pian :wave:

Palaamisiin
Laylah ja :heart: Onni 5kk ja risat (isin kanssa suihkussa)
 
Heippa,

Täytyy sanoa, että nyt en ole jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia, en seurata palstaelämää enkä kirjoittaa mitään ihmeempiä tänne. Enkä nytkään kummosempia kirjoittele.

Meillä on ollut maitoaltistuksia pikkusella ja ne on aiheuttaneet melko rankkoja päiviä ja öitä vielä pitkään niiden jälkeen. Nyt on kotona kokeilussa, tänään aloitettu Neocate ja yhden imetyskerran olen saanut jätettyä väliin sen avustuksella. Ja nyt miltei rukoilen, että tuo Neocate olisi vastaus meidän ongelmiin. Yhtään yötä en ole nukkunut vauvan synnyttyä, yhtään puolikastakaan yötä en ole nukkunut..Itseasiassa muutamia kolmen tunnin pätkiä silloin alkuun sain nukkua, mutta nyt viimeiset kuukaudet en sitäkään.. Eli noin tunnin välein poika itkee tai muuten vaan pyörii ja kitisee yöllä. Katsotaan nyt, mitä tuo Neocate sanoo.. Meillä ollaan siis moniallergikkoja (edellinenkin vauva oli ja on edelleen) ja refluksiakin on.

Meillä poika kasvaa miinuskäyrillä ja on perheen pienin vauveli, pituus 6kk neuvolassa oli 68cm ja painoa 8,3kg. Ilmeisesti nuo allergiat vaikuttaa.


Heili
 
Vuotaraaputin, mulla oli kans mielialan vaihteluita kierukan laiton jälkeen; pinna oli väliin kireellä ja itku oli herkässä. Mielenkiinoista sinänsä, että koko raskauden aikana ei ollu tollasta hormoonimyllerrystä, joka nytkin oli kuitenkin suhteellisen lempeä. Mutta ajan kanssa heilahtelut, suunnilleen silloin kun vuoto loppui, niin meni ohi.

Noista maissinaksuista: mun mielestä on kovin huvittavaa, että meidän typy, joka muuten vie kaiken hamuamansa suuhun, niin ei tajua sitä naksua viedä sinne. Tuijottelee sitä vaan jotenkin pöllämytyneenä.

Heilille zemppiä!

muoks, niin ja Pinjasta oli ihana kuva!
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Taas neuvolassa käyty ja mittoja tulin ilmoittelemaan...

Mutta ensin paljon :hug: Heilille pienen allergioiden takia.Toivottavasti sopiva maito löytyy.
Ja kaikille muillekin :hug: joilla vauvat valvottaa tai sairastaa.
Ja vielä ihan kaikille :hug: On tämä maa muuttumassa pelottavaksi :'(

Mut joo maanantaina oli meillä 5kk nla ja mitat oli seuraavat:
Paino 9.2kg (8.7)
Pituus 70.8cm (68.5)
Pään ympärystä en muista kun täti ei merkinny niitä korttiin.
Mut tasaisesti kasvaa ja paino alkanu nyt tasaantumaan kun tähän asti tullu reilu kilo per kk niin nyt vain puoli kiloo! Muuten kehitys ihan "aikataulussa".

Meillä pojulla on jo kolme hammasta.Alkoi ihan urakalla pukkaamaan kun pari vkoo sitte tuli eka hammas ja viime pe toinen ja tiistaina kolmas.Oli aikas kivat kitinät viime vko loppupuolelta tiistaihin asti.Ja sit ku maanantaina sai sen rokotuksen niin ne kitinät vielä päälle :whistle: Mut niistä on selvitty. Ruokakaan ei menny niin hyvin hampien tulon aikaan ja vähensinkin kertoja vain lounaaseen, välipala/päivällinen ja iltapuuro niin on paremmin maistunut.Pitänee pikkuhiljaa taas alkaa lisäämään kertoja.Tänään ajattelin jo lihaa alkaa antamaan.Saa nähä mitä poju tykkää.
Meillä ei vielä olla ryömimistä keksitty.Kovasti potkii ja sätkyttelee mut ei lähe liikkeelle vielä.Jalkoja vetää mahan alle välillä.
Yöt on meilläkin ollu nyt pari kk vaihtelevia |O Kolmeen kk asti kun poju söi vaan 1-2kertaa yössä niin sit on tullu kuvioon kahen tunnin välein heräämiset.Ei onneksi joka yö mut useampi viikossa.Ehkä noi hampaiden puhkeamiset vaikutti noihin uniin kans kun nyt on muutama yö menny putkeen vähän paremmin.Mut toivottavasti jossain vaiheessa alkais nukkua koko yön putkeen.Ollaan ajateltu unikoulua sit jos ei muuten ala sujumaan noi yöt!

Menkkoja ei vielä ole kuulunut eikä kullä ole niin väliksikään jos ei hetkeen tulisikaan.

Nyt täytynee lähteä imuroimaan kun poju nukkuu ulkona. Illalla tulis yövieraita ja huomenna vielä lisää!

Mukavia syyspäiviää kaikille (vaikka tänään taitaa olla vähemmän mukava syyssää)

Aippa3 ja poju 5kk
 
:wave:
HEILI, noista allergioista sen verta, et kuullostaa tutulta, mulla on pojalla joka nyt 3v, kaikki mahdolliset allergiat mitä voi kuvitella. Ja todella se on rankkaa kun tehdään niitä altistuksia. Nyt on pojalla enää maito, muna ja kala pois, et ollaan parempaan päin menossa. Noita maitoja me testattiin montaa ennenkuin löytyi sopiva ja se oli just toi neoncate. Eka maito mikä kävi oli tutteli peptidi mut sen valmistus lopetettiin niin jouduttiin uudelleen kokeilemaan ja meillä kun ei soijakaan käynyt.
Kyllä mua hirvitti alottaa neitille antamaan korviketta ja soseita kun koko ajan oli mielessä et jos tälläkin mut ei ole tullut tytölle mitään :D
Poika on vieläkin vähä "kitunen" ja epäluuloinen kaiken suhteen ja nyt vasta on oppinut nukkumaan yönsä kunnolla, johtunee varmaan et mahakivut ja ihottuma on suurinpiirtein hallinnassa oikeilla ruuilla, mut ne kokeilut ne kestää ja kestää ja vaatii todella paljon itseltä, paljon jaksuja ja haleja sulle :hug:

jaahas neiti kutsuupi, pitää palata paremmalla ajalla

vilijonka ja kasandra kohta 6kk :eek: kyllä aika menee nopsaan
 
Heili: Ajattelinkin tässä eilen mitä teille kuuluu. Jospa löytyisi nopeasti sopiva maito.

Meillä mies lähti esikoisen kanssa retkelle ja sainkin rauhallisen aamupäivän kun laitoin pojan parvekkeelle nukkumaan. Nyt odottelen miehiä kotiin niin pääsen itse käymään kaupungilla.

Luitteko mtv3:n nettisivuilta suomalaisesta suklaasta ja äidinmaidonkorvikkeesta? Elintarviketurvallisuusviraston ylitarkastaja kehottaa suomalaisia välttämään suklaata, maitotoffeeta ja keksejä siihen asti, kunnes ne on tutkittu. Jutussa oli että myös äidinmaitokorvikkeet otetaan myös tutkittavaksi. Minä kun olen luullut että suomalaiset korvikkeet on täysin suomalaisia.
 
Moiks nopeeta.. Sain pojat nukkuun vihdoin, oltiin aamupäivällä kaverilla kylässä ja meni esikoisella vähä yli uniajan ennen ku päästiin kotiin..

Tänään olis illalla klo 19-> kirppispöydän laittaminen siellä Hallilassa ja sit huomenna mulla koittaa ensimmäinen oikea vapaapäivä lapsista. Kirppis on auki 9-13 ja se pitää jäädä toki vielä siivoamaan se juhlasali nii aika monta tuntia tulee erossa oloa Artusta. Onneksi se on kävelymatkan päässä kotoa nii jos se ei huolikaan maitoa nokkamukista (josta vesi menee hienosti) voi mies kävellä sinne lasten kanssa tissille. Mut uskon että selviävät ihan hyvin. Saa mieskin ekaa kertaa olla poikien kans noin pitkään kolmistaan. Hieno homma kaikille!

Anu ja Arttu 5,5kk ja isoveli 2v5,5kk
 

Yhteistyössä