***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Onnittelut vuotaraaputtimelle, Faerielle ja Athenalle! :flower:
Anulle ja ootukselle myös onnea matkaan.

Täällä taas parina päivänä kipeitä kuukautiskramppeja, viime yönä heräsinkin niihin pari kertaa. Toivottavasti tarkoittaa lähestyvää synnytystä! Alkaisin olla jo ihan valmis, vaikka olo onkin vielä ihan ok.

Katarina-81 hyvä kun kerroit, ettei NKL:llä ole avointa verkkoa - ollaankin pähkäilty asiaa kotona =) Jospa sitä sitten pärjäisi ne muutamat päivät puhelimen avulla, onneksi silläkin pääsee nettiin tarvittaessa...

Viljaliina 37+6
 
Paljon onnea Athena

Kiitos Hysteerinen ja vuotaraaputin synnytyskertomuksista. Kirjoitelkaa muutkin sitten niitä kertomuksia, jos jaksatte/ kerkeätte. Niitä on todella mukava lukea, täältä ei kertomusta tarvi vähään aikaan odotella. Ei mitään oireita merkkejä mihinkään suuntaan, varmaan vapuksi käynnistetään :headwall: Onhan tuohon LA:han vielä viikko, eikä tässä mitään hätää ole... olosuhteisiin nähden hyvin menee, en valita :)

Odottelen tässä miestä kotiin, lupasi tuoda mun Halensin paketin (kesäksi vaatetta) ja kiinalaista ruokaa :p Vois varmaan sängystäkin nousta, mennyt äippälomalla rytmit ihan sekaisin, no onhan se sellainen herätyskello tilauksessa, jota ei voi laittaa torkulle :D

Mariaana 39 tasan
 
Faerille ja koko perheelle onnea upeasta pojasta sekä Athenalle ja koko perheelle ihanasta tytöstä.. :flower:

Piitsi : Miekin siis kävin tosiaan silloin viikolla 36 seurannassa ja nyt viime maanantaina eli kun oli viikkoja n. 38 ja sain vielä ensi maanantaillekin ajan... Mulla oli sama lääkäri noilla kahdella edellisellä käynnillä, joten saas nähdä sitten ens kerralla jos vaihtuukin lääkäri että mitä tuumaa.. :whistle: Nyt vain viime kerrasta viisastuneena niin mies menee töihin ihan normaalisti ja itse en niin luo toivoa itselleni käynnistyksestä...

Mutta tosiaan toivon silti, että TE KAIKKI joilla nyt jo viikot täynnä ja olo ahdistava niin saatte vauvanne enemmin sillä jotenkin tulee syyllinen olo, että edes kehtaan mitään valittaa kun ei viikot ole edes vielä täynnä ja olotilakin niin hyvä... :ashamed: :/

Täällä aivan kauhea keli jälleen.. Lunta tulee, tuulee ja tuiskuaa.. Pakkastakin on n. 5 astetta ja siihen tuo tuuli päälle.. Ei näytä kovinkaan keväiseltä.. Ärsyttää sillä olis ollu niin kiva käydä ulkoilemassa, mutta jotenkin tuo ilma ei niin houkuttele lähtemään minnekkään..

Toivon todella paljon supistuksia teille kaikille :hug: Sekä "kivuttomia" oloja muuten.. :hug:

Sofku 38+1
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower:

Vuotaraaputin, täälläkin repeiltiin :LOL: ja oli pakko lukea miehellekin toi kohta, kun sulle yritettiin laittaa sitä puudutusta. Se oli niiiiin hauska . Varmaan tosin sillä hetkellä vähemmän hauska ;)

Hysteerinen, oli pakko nauraa sunkin jutulle, vaikka olikin rankka kokemus, kun mä olisin varmaan just tollanen että ensin on ihan coolina "eihän tää nyt niin kamalaa voi olla" ja sit menee pari tuntia niin "otan ihan kaikki puudukkeet ja mitä vaan irtoaa" =) Tsemppiä paranemiseen!

Istuin aamulla sykekäyrällä tunnin, kun molemmat nukuttiin ja kätilö halusi tietenkin vaihtelevaa käyrää.. sanoin että mitäs antavat ajan "keskelle yötä", kun meillä vasta heräillään aikaisintaan kymmenen maissa =) No, tuli siihen sitten vähän sentään vaihtelua, että päästiin pois. Ensi viikolla onneksi aika on vasta puolen päivän maissa..jos olen vielä yhtenä kappaleena..

Jee, vihdoinkin saimme turvaistuimen kotiin, kun tilasin sen n. 2kk sitten Saksasta ja oli silloin loppu.. luulin jo ettei se tule ikinä. Mutta hyvin näköjään ehti ennen vauvaa :)

MB 39+4
 
Athenalle onnittelut prinsessasta myös täältä :flower: :hug: =)

Mitään järkevää ei ole tänään tullut tehtyäkään, kaupoilla kävin, tietääkö kukaan, missä myytäisiin kivoja retropotkareita, kun niitä ei tule missään vastaan?

Kesärenkaat kävin sentään vaihdattamassa ukolla, kun ei sitten tiedä, miten tästä kohta enää pääsee ja kerkiää. Ja tilkkupeittoon olen kutonut sentään jokusen palan;-)

Mutta nyt jääkaapille ronuamaan, ostin ihanan lämpimän kauraleivän, joka ehkä... kohta katoaa parempiin suihin :LOL:

Dooris ja Väinö 41+0
 
Uskalsiko Dooris käydä jo kesärenkaat vaihtamassa?? :eek: Täällä kun on taas koko päivän satanu lunta ja pari päivää sitten satoi kans :kieh: Viime viikolla näytti niin hyvälle kun aurinko paistoi ja lumi suli mukavasti näytti että kevät ja kesä tulee sittenkin.Mut eipä näytä enää... :headwall:

Aippa3 ja poikanen 39+3
 
no joo, vähä tasaantuneella olotilalla jos jatkaisin.

vauvalla ja äidillä kaikki niin hyvin ku olla voi (napavirtaukset, lapsivedenmäärät, verenpaineet, pissat jne.) eli ei mitään syytä käynnistää. sen lisäksi paikat pehmeänä ja vähä auki, vauvan pää tuntuu hienosti..... ja sisätutkimuskin voi käynnistää joten....... jäämme odottamaan yltyykö supistelu vai ei. mut joo kyllä se kätilö puhelimessa eilen lupas vähä liikoja. miten se kehtaakin odottajalle lupailla että lääkäri mielellään käynnistää. sekoittikohan se mut johonki muuhun?

Dooris, mun mies kävi kans vianorin rengashotellilla eilen vaihdattaas kesäkumit alle. Ei näillä korkeuksilla kyllä oo pelkoa et takatalvee iskis.. ja jos iskee niin se on korkeintaan päivä ja sen voi kulkea taksilla jos on pakko jonnekin päästä.
 
Anulle suuret :hug: Tiedän miltä tuntuu tulla sairaalakassi kourassa nöyränä kotiin kun on jo lupailtu käynnistys mahdollisuutta ja käsketty tulemaan sairaalakassin kanssa... :hug:
V.TUTTAA ja kovasti... Toivottavasti se sulla sitten lähtisi nyt itsestään sisätutkimusten voimalla liikkeelle..
 
Onnitelut Athenalle ja koko perheelle tytöstä :flower: :heart:

Ja anu lle iso :hug: toivotaan et se sisätutkimus sais jotain aikaseks ;)

Mä keittelin sen nakkikeiton ja ai että tuli :p
Sit vetäsin tos pienet päikkärit (1h.) oisin varmaan jatkanut, mut poika tuli koulusta ni heräsin siihen |O

Baby dream ja "Topi" 38+2
 
Voi Anu :hug: Mullakin kulki sairaalakassi kaiken varalta mukana lauantai-iltana, kun käytiin siellä polilla tarkastuksessa, että jos vaikka tuliskin joku syy jäädä sinne, vaikka jos pitäisi kiireesti leikata tms., mitä en olettanutkaan kyllä... Mutta harmittaa, etten ole saanut sitä kassia kuljetettua sinne pian uudestaan, niin kuin luulin. Toivottavasti sä pääset palaamaan sinne nopeasti ja tällä kertaa lähteä vasta pienen aarteen kanssa. :|

Esikoinenkaan ei suostu nukahtamaan, hohhoijaa. :|
 

onnitelut prinsessasta athena :flower:

anulle myötätunto :hug: !

neuvola oli tänään...

pissa puhdas
sf 34.5 (ei muutosta viimekertaan)
rt
vauva vielä kovin ylhäällä
sykkeet 160
rr hiukan koholla , kolme kertaa mittailtiin.. viimeinen tulos 147/90 (matalin)
jos pääkipuja tulee tms. suoraan äippäpolille.

painoa +700g/vko (alusta tullut n 8kg)
turvotusta on kohtalaisesti

hammastarkastuksessakin kävin... ei reikiä, eikä muuteskaan mitään !
kuuluukos teillä muuten odotusaikana hammastarkastus, myös isille (tai siis ,että pääsee ns. "jonojen ohitse" )

nyt tekemään vähän kotihommia , kun tyttö nukkumassa

terkuin m ja masu tasan 37
 
Hei vaan!
Olen tuolla listalla nimellä omenainen-84 mutta koska kirjoittelu jäikin niin vähäiselle niin jouduin rekisteröitymään nyt uudestaan kertoakseni että meille syntyi sunnuntaina 6.4 klo 11.50 pikku isäntä mitoilla 4020g ja 51cm. Raskausviikkoja kertyi tasan 39 ja eilen kotiuduttiin. Onnea minunkin puolesta kaikille vauvan saaneille :flower:
Mä jään edelleen taustailemaan kun ei ole hirveästi aikaa koskaan kirjotella :ashamed:

 
tiitukka/omenainen onneksi olkoon pojasta sinullekin!

supistaa supistaa, muttei kamalan kipeetä.. korkeintaan menkkakiputasoa. jos sitä siivois, lenkkeilis, saunois ja rakastelis ihan kamalan paljon tänään niin vois edetä? hehe.. taas mulla toivot heräs ja yritys hyvä 10. no, huomenna onneksi perhekerho ja paluu arkeen. pitää pitää itsensä kiireisenä niin ei ehdi manata kokoaikaa tätä kohtaloaan.
 
heipä hei.. taas parin tunnin päiväunet juuri nukuttu ja vieläkin voisi nukkua :snotty:

hysteeriselle vielä kerran onnea pojasta. onneksi se synnytys unohtuu aika pian :whistle: niin pääsee nauttimaan uudesta vauvakuumeesta pian :D :saint:
loppu hyvin kaikki hyvin :heart:
ja on se äidin rakkaus jotain aivan käsittämätöntä- jotain aivan ihanaa.
mä muistan vieläkin eläissäni esikoispojan syntymän ja sen hetken kun sain pojan rinnalle kun syntyi. *ihan itkuksihan tämä menee nyt* :ashamed:
voiko mitään niin pientä ja kaunista- ihan ikiomaa saada aikaiseksi :heart: *kyynelehtii tää mamma nyt hirmuisesti, kauheeta miten sitä onkin niin herkkä ollut tässä* :'(

faerielle myös iso :flower: suurenmoisesta pojasta- :heart:
olipa herralla sitten kokoa :D

athenalle myös onnittelut prinsessasta. :flower:

ootus sitten otti ja lähti nyytin hakureissulle.
onnea koitokseen hurjasti.. :wave:

tiitukka2 onnea pojasta myös sinne päin.. :flower: :heart:

ja mitä , mitä.. anu tulikin jo takaisin.
olipas lääkäri puhunut pehmoisia puhelimessa sitten :eek:
tosin vähän mä ihmettelinkin miksi käynnistäisivät jos kaikki hyvin :whistle: kun tuntuu että vaivoja saa ihan oikeasti olla että edes vähän kuuleviin korviin ottavat..
höh.
toivottavasti ronkkiminen saa suppareita nyt kunnolla aikaiseksi.. :hug:


mä kävin aamulla verikokeissa jotka suurimmaksi osaksi huomenna päättävät mun kohtalosta.
eli jos ovat rajusti koholla kuten viimeksi niin jään sairaalaan sitten. ellei niin makaamaan en sinne suostu jäämään vaan kotiin "kiltisti" tulen :whistle:
tosin tuo eka vaihtoehto olisi kaikista parhain.
eli huominen on mulle se the suuri päivä B)
vähän jo jännittää, täytyy myöntää vaikka saatan pettyneenä sieltä pois tulla.
menin labran jälkeen kauppaan ostaa jääkaapin varuiksi täyteen mun miehille. ja vauvalle samalla ostin pari tuttia ja vaippoja lisää+ äidille omia jumalattomia rättejä :eek: :$
yöks, pian se verivuoto alkaa-- :x

muuten täällä aika kiva olo. tuntuu että vauva tosi alhaalla kun painaa alapäätä niin järkyttävästi kun liikun.
muuten ei kummempaa. kutittaa varsinkin öisin paljon, supistelee välillä, nälkä on jatkuva- joten ei hätäpäivää. :xmas:

nyt perunoiden kuorimis operaatio alkakoon.. :wave:

pulttis ja rv 37+4 :heart:
 
Anu:
Paska homma, myötätuntohalit :hug: Tää odottaminen on muutoinkin jo riittävän kurjaa, ei tarvitsisi enää turhia toiveita antaa, elleivät sitten käynnistäkään! Toivotaan edes, että sisätutkimus hoiti homman himaan ja synnytys käynnistyisi sitä myöden :hug:

Jeps, tuskin tänne mikään takatalvi enää tulee, ja jos, sitten pärjään kyllä hätätilanteessa päivän ilman autoakin.. En vain viitsinyt enää pitkittää, jos/kun lähtö tule, en tiedä, miten pääsen nuo renkaat sitten enää vaihdatuttamaan, ja kun mies ei saa ajaa miun autollani, kun polttaa aina autossa, niin on ainakin taas yksi homma pois päiväjärjestyksestä =)

Meillä pääsi ennen loistavan hyvin hammaslääkäriin, ajankin sai jo samalle viikolle yleensä kun soitti, mutta kun tuli näitä kuntayhdistämisiä, nyt viimeksi kun koitin aikaa varata, sain ajan vasta parin kuukauden päähän soitostani, raskaudesta huolimatta.. Palvelut huononivat ainakin huomattavasti.. :whistle:

Mutta kai sitä täytyy lähteä tuo koira lenkittämään, ärsyttävää vain tällä kelillä, tiet kun ovat aivan kurassa ja joka lenkin jälkeen edessä koiran pesu... Ja tuo kyykkiminen suihkun alla, että saa käpälät puhtaiksi, alkaa käymään jo ihan työstä tällä mahalla... :whistle:

Dooris ja Väinö 41+0
 
ei täällä itä-suomessa ainakaan pääse jonojen ohi vaikka ois raskaana eikä isätkään pääse jonojen ohi :headwall: Mä kävin oliks se nyt maaliskuussa ja sen ajan varasin jo joulukuussa. Vaikka sanoin aikaa varatessa, et olen raskaana ni ei otettu huomioon. Eka tyrkytti aikaa huuhtikuulle, mihi mä et ei käy :kieh: No sit sain uuden ajan, ku hammaslääkäri sanoi ettei ruveta puuduttamaan näin loppuraskauden aikana ku voi käynnistää synnytyksen.

Dooris Me ostettiin meidän koiralle sellanen "kurahaalari" ku eihän tota voi joka kerta suihkutella, ku kuivuminen kestää monta tuntia. (rotu chow chow) millä on tota karvaa ihan kiitettävästi ja paksu turkki :whistle: Suosittelen tollasta haalaria ;)
 
Baby Dream:
Tuo haalari voisi olla kyllä kova sana, tuosta ulko-ovelta kun juoksuttaa koiran kellariin suihkuun, ehtii vähintääkin matkalla ravistamaan kerran kurat seinille ja lattialle, ja sitten on mutaisia jalanjälkiä rappusissa, ne saa siinä tullessaan sitten vielä rätillä putsailla.. Käy vähän hermoille :/ Kumpa nää kelit kuivuisi joskus... Chow Chow on muuten yksi kauneimmista koirista, ellen olisi niin laiska harjaamaan, meilläkin olisi sellainen :p Se sininen kieli on älyttömän söpö, ja muutoinkin on kuin karhunpentu :p
 
Dooris arvaa olenko mä laiska harjaamaan :ashamed: meillä tota harjataan kerran viikossa jos aina sillonkaan :ashamed: mut nyt on pitänyt ottaa vähän useammin ku lähtee tota talvikarvaa. Muuten on kyllä tosi helppo hoitoinen vaikka ei uskoisi ku kattoo tota karvan paljoutta :D
Mä tossa mietin et mitenköhä toi koiruus pärjää ku tää mamma on sairaalassa :/ toinen ku on oikein "äitin poika" Mies sanokin et tuopi sairaalan ulko-ovelle mua kattomaan :whistle:
Minkäs rotunen koira sulla Dooris on?

PS: Tossa profiilissa on ton meidän koiran kuva ;)
 

Yhteistyössä