***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Tuhersin itkua miehelle varmasti yli tunnin :'( Huusinkin oikein yhdessä vaiheessa raivosta ja hävettää hieman käytökseni. Se on kuitenkin ollut niin älyttömän kultainen mua kohtaan koko ajan. Mulla särkee taas kauheasti päätä ja luulen et paineet on noussu taas illan aikana :( Valivalivali |O
Oikeasti mua varmaan vähän stressaa se et kämppä ei ole mielestäni tarpeeksi siisti ja se että en voi itse tehdä täällä mitään. Sovittiin miehen kanssa että hän tulee pariksi tunniksi siivoamaan asuntoa kunhan vauva on syntynyt ja mieleni koheni heti :) Pitää varmaan huomenna käydä vuokraamassa muutama leffa etten pääse ihan yhtä huomionkipeäksi päivän aikana. Tuo ruskovillan myssy alkoi nyt kiinnostaa minuakin, harmittaa vaan kun en pääse enää kaupungille shoppailemaan :( Jotkut hyvät imetysliivitkin pitäisi hankkia, siis sellaiset joita voi pitää yölläkin päällä. Mä en yleensä pysty ollenkaan nukkumaan rintsikoissa vaikka ne olis ilman kaaritukia, tuntuu että puristaa ja hiertää. Mietinkin et oonkohan sit ihan maidossa jos yritän pitää vaikka jotain tiukempaa toppia ja sen alla niitä...niitä...mikskä niitä nyt sanotaan niitä juttuja ettei rintsikat kastu? Ärh, särkee päätä ja ei aivot toimi :/ Täällä oli joskus keskustelua rintsikoista, mitkä on sellaiset joissa pystyy myös nukkumaan, tai onko mitään muuta ideaa...?

Vihdoinkin kotona, mutta ilman tiltiäistä :snotty: :snotty:

Kulunut puolitoista viikkoa on ollut yhtä vuoristorataa, ylä ja alamäkiä, iloa ja surua. Tässä kertomus...

Sunnuntaina 30.3 alkoi lorahdella lapsivettä. Lähdimme sairaalaan. Seuraavana aamuna aloitettin antibiootti tiputus aina 8tunnin välein, siihen asti kunnes tiltiäinen syntyi. Maanantaina ja tiistaina sain kohdun suuta kypsyttävää lääkettä (en muista nimeä, mutta laitettiin siis sinne kohdun suulle) joka ei saanut aikaiseksi yhtään mitään!!! Aina vaan tilanne sama, reilu sormelle auki ja 2cm kanavaa jäljellä. Keskiviikko aamuna aloiteltiin käynnistämään tipalla, tuloksena kipeät supistukset, jotka eivät muuttaneet kohdunsuun tilannette mitenkään. Lääke lopetettiin illalla. Torstai aamuna aloitettiin uudestaan. En saanut enään syödä mitään, mahdollisen leikkauksen vuoksi. Neljän jälkeen päivällä sanoin etten enään kestä supistuksia ilman jotain kipulääkettä. Katsoivat tilanteen alakerrassa joka oli edelleen sama!!! Kyllä otti meinaan päähän. No lääkäri teki päätöksen että siirrytään saliin ja laitetaan kohdunkaulan puudute. Se toimi mulla loistavasti ja sain nukuttua tunnin, kunnes vaikutus alkoi hiipua. Sain toisen, jonka vaikutuksen ajan kävelin salia ympäri. Ja sitten alkoi tapahtua... vauva laskeutui rytinällä ja tunnissa olin 10cm auki. 6cm kohdalla pyysin epiduraalia johon kätilö vastasi etten enään tarvitse sitä... no joo, ei se olis kyllä ehtinyt edes vaikuttamaan. Sain pudenduspuudutteen ponnistamista varten. Ponnistusvaihe kesti 48min, en aluksi osannut/uskaltanut ponnistaa oikein. Leikattiin pieni eppari ja tyttö putkahti maailman. On se jännä että se kipu loppuu tasan siihen hetkeen.

Seuraavan päivänä neidistä otettiin verikokeita aikaisen vesienmenon vuoksi ja todettiin että hänellähän on infektio. Lastenhoitaja tuli huoneeseemme ja sanoa töksäytti että tyttö pitää viedä heti teho-osastolle. Maailma tuntui romahtavan. Lääkäri kävi selittämässä tilanteen ja seuraavana päivänä oli jo ihan hyvä fiilis asian suhteen. Pöpö lähtee antibiooteilla. Maanantaina meille kerrottiin että tyttö pääsee keskiviikkona kotiin. Tätä päivää sitten odotettin kuin kuuta nousevaa... kunnes. Olin monena päivänä sanonut hoitajille että tyttö säpsyilee kovasti. Kaikki vakuutti asian olevan täysin normaalia. No eilen sitten yksi hoitaja sattui näkemään tuon säpsyilyn ja sanoi puhuvansa siitä lääkärille, jos vaikka tehtäisiin aivojen ultra. No se tehtiin tänään aamulla ja siellä todettiin pieni kystä ja toinen aivolohko kaikui hieman erilailla. Päätettiin ottaa aivosähkökäyrä, jossa huomattiin muutosta säpsyjen aikana. Lääkäri jutteli kanssamme jatkotoimenpiteistä kun tyttö alkoi taas häpsymään ja näki siis itse mistä oli kyse. Kotiinlähtö päätös evättiin samantein ja neiti takaisin teho-osastolle. Maailma romahti taas. Siitä lähtien olen lähes vaan itkenyt. Voi olla että kyse ei ole mistään vakavasta tai sitten on. Se selvinnee kait lähipäivinä kun tehdään vielä aivojen magneettikuvaus. Lääkitys aloitettiin ja perjanteina pitäisi selvitä oikea "annostus" kun otetaan verikokeita. Lääke on siis epilepsialääke jonka pitäisi viedä kohtaukset pois. Sen jälkeen kun tilanne on rauhoittunut on mahdollisuus päästä kotiin. Tilannetta tullaan seuraamaan kontrollikäynneillä ja ilmeisesti vain aika näyttää jääkö tästä jotain pysyvää vai selvitäänkö säikähdyksellä. Kyllä tuoreen äidin ja isän sydäntä nyt raastetaan ja huoli on kamala :snotty:

Päätimme kuitenkin itse lähteä tänään sairaalasta kotiin (olimme perhehuoneessa), kaiken tämän jälkeen kun tuntui että pää hajoaa jos tarvitsee vielä itsekin olla "potilaana" ja pääsemme kuitenkin heti aamusta takaisin sairaalaan ja saamme viettää aikaa teho-osastolla vaikka koko päivän jos haluamme.

Takana on elämäni onnellisin ja rankin puolitoista viikkoa.

Joanna

Joannalle :hug: ja kauheasti tsemppiä! Uskotaan ja toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin. Synnytys on ollut rankka kokemus niin sulle kuin tytöllekin, joten ehkä siinä on osasyy noihin säpsähdyksiin. On varmasti ontto olo kotona ilman vauvaa, mutta varmasti saatte hänet pian mukaanne sieltä. Voimia koko perheelle!

T. Laskettu aika -toverisi Kalenteri ja yhä masussa oleva Paapau 40 + 5

Onnea kaikille vauva-uutisia tuoneille!! :heart: Aivan ihania vauvoja kaikilla!

Joannalle ja ihanalle prinsessalle tsemppiä, en edes osaa kuvitella kuinka kova paikka teillä nyt on. :hug:

Eilen supisteli taas lupaavasti, tuntui häntäluussa asti tosi kivasti mut lupailuksi jäi taas... :headwall: Sanoin miehelle et jos vaan päättäis et se syntyy tänään, ei sit päätös paljo auttanu. :LOL: Loput supistukset tappo sit se ku meidän varmoin lastenvahti soitti et oli murtanu ranteensa illalla... :/ Eihän se kovin pitkää aikaa voi noiden kääpiöiden kanssa olla kahestaan kipsi kädes, prkle... Nyt sit on kaikki varasuunnitelmat otettu käyttöön, toivottavasti ei tarvi yksin lähteä synnyttämään.
Huomenna olis taas neuvola, saa nähdä kurkkaako alakerran tilannetta taaskaan, viimeksi lupasi mut ei kattonukkaan. Nyt tietysti ku en oo puskan trimmaukselle uhrannu ajatustakaan niin siellä haluaa joka toinen sinne katsoa... :LOL:
Sänky kutsuu, laitettiin eilen petarin päälle kosteussuoja ku meillä on ihan uus sänky enkä haluis sitä heti tärvellä. Oli vaan aika kuuma nukkua... :whistle:

Öitä, RouvaP ja poika 39+1 (kohta)

Joanna, onpa ihana pieni tyttö, toivottavasti kaikki on hyvin ja vauvelikin pääsee pian kanssanne kotiin!! :hug:

Täällä sitten näköjään valvotaan tänä yönä... uni onkin tullut tähän asti tosi hyvin joka yö, että pieni unettomuus on ihan oikeus ja kohtuus.

Huomenta!

Niin se vaan on neuvolaan tänäänkin kammettava. Ei jaksais millään. Viime viikolla olin ihan sitä mieltä, että turha mulle edes varata aikaa tälle päivälle.

Herätessä oli kauhea paineentunne jossain tuolla alhaalla, menihän se mutta aika ikävän tuntuinen :whistle: Silti ei mitään sellaista oiretta, että kohta pitäis jonnekin muuallekin kuin neuvolaan lähteä.

Tuloksellista päivää meille kärvistelijöille ja muuten mukavaa päivää muille,
toivottavat Kalenteri ja pikkuveli 40 + 6

Huomenta!

Ekaksi suuret halit JoannalleToivon mukaan pikkusellasi on kaikki hyvin ja pääsee pian kotiin. Kyllä tuli taas tippa linssiin heti kun kuin juttusi!! :'( Kuva on kyllä aivan ihana :heart:

Katarina-81 Tiedän miltä susta tuntuu. Itsellä joskus sama homma miehen suhteen. Miten voi joskus "räjähtää" omalle miehellle pikku asioista. Mutta kai sitä on niin hormoonien viemää että!!

Tällä nukkuin suht hyvin. Neljän aikaan vähän aikaa pyörin vähän aikaa sängyssä mutta onneksi uni tuli uudestaan. Käsikin on taas turtana. No tietää sitä ettei tänään paljoa passaa rasittaa kättä.

Eipä tässä kummempaa. Pitäs jotain aamupalaa mennä väsämään!
-Taika ja masukki 38+3-

voi joanna :ashamed: :heart:
paljon rutistuksia teidän perheelle. :hug: tyttö on niin taivaallisen suloinen että itken varmaan loppupäivän :'(
toivotaan että pian pääsette kotiin kaikki yhdessä!!!! :heart: :heart:
*vetää aivan sanattomaksi* :ashamed:

mä olen kyllä niin itkuherkkä ollut tässä pari päivää että ihan nolottaa jo tää pillitys.
ja sitten kun käyn itkee niin se ei lopu ollenkaan..
kyllä mä olen hormoonien kanssa sellainen kävelevä aikapommi että |O

erehdyin vajaa tunti sitten sanomaan lapsille että äiti menee tänään lääkäriin katsomaan onko vauva jo iso (ymmärtävät näin paremmin jos jään osastolle). ja jos on niin jään sairaalaan sitten vähäksi aikaa.
lisäsin myös heti perään että jos vauva ei ole iso vielä niin äiti tulee kotiin tänään jo.
kuopus 3v kyseli kauheasti ja lähti alakertaan pukemaan. esikoinen 5v katsoi mua kauhistuneena ja itkuun purskahti. voi taivas, siinä me sitten yhdessä itkettiin kuin kaksi 5v lasta- äiti ja poika :ashamed:
vielä kun poika ulko-ovesta lähti niin itki ihan kamalasti. tuntui pahalta että menin edes sanomaan mitään. olisi kai pitänyt olla hiljaa.. :whistle:
ei pienen mielen tarvitse ymmärtää kaikkea :heart:
joten voitte vaan kuvitella että mä olen aivan hermoheikkona täällä ja itken.. taas :ashamed:

joten mulla 10.30 siis aika naistenklinikalle. ellen tule mitään ilmoittamaan itsestäni ennen klo 15 niin olen sille tielle jäänyt. :attn:
sekin itkettää ja naurattaa nyt. :xmas:

taidan painua suihkuun ja sitten laitan loppuja tavaroita.
nähdään pian.. (jotenkin sellainen olo että todellakin pian- tänään) :LOL: :wave:

t. pulttis ja kolmas pikku rakas 37+5 :heart:

Pulttis :hug: ja tsemppiä reissuun! Toivottavasti pääset sieltä nyytin kanssa kotiin. :) Hyvä mielestäni, että kerroit lapsille tilanteen reilusti. Voi teidän poikaa, kyllähän se tuntuu omissa hormonihöyryissä etenkin pahalta katsoa lapsen itkua :'(

Mulla tilanne vähemmän dramaattinen täällä: sitä tavallista kotipuntarin tuijotusta, harmittelua siitä, että neuvolan vaaka näyttää varmasti vielä enemmän ja pohdintaa, syödäkö aamupalaa vai jättääkö väliin - kamala nälkä olisi. Ei sitä painoa niin kamalasti ole tullut viimekertaiseen nähden, mutta kun sitä jo riittävästi olikin... Piti nyt tämmöistäkin vielä ruveta miettimään. Voi kun menis lapsivesi matkalla tai jotain, että välttyisin koko käynniltä - tai silloin oisin ainakin vähän kevyempi :D

Tuli jotenkin sellainen fiilis tuosta Kalenterin viestistä et siellä alkaa varmasti jo kohta tapahtumaan ;)

Kauheasti alkoi jänskättämään myös Pulttiksen puolesta...Hyvällä säkällä ollaan molemmat nyytit kainalossa jo viikonloppuna ;)

Minä olen taas ihan turvoksissa heti aamusta saakka ja päätäkin särkee :( Eilen illalla oli aivan järkky hedari ennen nukkumaanmenoa ja ajattelin et joudun hakemaan autolta päänsärkylääkettä kun nerokkaasti unohdin tabletit sinne...Onneksi sain kuitenkin nukuttua katkonaisesti noin 5h. Syötiin äsken miehen kanssa aamupalaa ja lörpöteltiin, mukavaa hengailla yhdessä ihan näin aamuisinkin :) Hän tuossa valmistautuu lähtemään töihin ja itse ajattelin köllähtää takaisin sänkyyn pariksi tunniksi nukkumaan. Sen jälkeen pitäisikin käydä siellä labrassa...Laitoin muuten nyt aamulla viestiä sille sype-kätilölle joka antoi mulle käyntikorttinsa ja sanoi että mistä vaan saa kysyä. Nää jalat on nimittäin niin kauheen näköiset etten tiedä onko tämä enää normaalia vai pitäisikö huolestua. Täytyy toivoa että hän vastaisi nopsaan. Tuntuu vähän tyhmältä tämmöinen hätiköinti kun mulla kuitenkin huomenna iltapäivällä se lääkäri.. :whistle: Oon kuitenkin vaan luulosairas :x

Katarina minä ainaki nukuin aina tiukalla topilla ja siinä liivinsuojat alla. Välillä saattoi falskatakin mutta alkuun mulla rinnat oli nii-in isot että löysempikin toppi istui päällä ku pcv-puku. hehe.. hyvä vertaus... :LOL:

Ja ruskovillan silkkimyssyn kannattaja minäkin, se oli ihana ku oli jotain omaa mitä pukea vauvalle heti salissa ku hän syntyi.. Ja sama isoveljen vanha silkkimyssy siis tulossa nytkin mukaan.

Joanna sulla maailman söpöin pieni tyttö! :hug: jaksamisia teille vanhemmille ja peukkuja pidän että tytöllä olis kaikki hyvin.

Pulttikselle onnea matkaan!

Ja Kalenterille :hug: Et sä nyt mitää syömättä ala oleen jonku neuvolan punnituksen takia!

kiitos vielä kannustuksesta,
kyllä tää on jännittävää.. B)

nyt vähän ripsiväriä ja sitten bussiajelulle kun en uskalla omalla autolla lähteä jos sinne jään.. :whistle:
ellen jää niin imetysliivi ostoksille juoksen heti- tajusin etten ole yksiäkään ostanut vielä :LOL:

heipat :wave: :wave: :wave:

Katarina, oliskin nyt niin, että jotain tapahtuis... mahtoikohan noi mun viikot vaikuttaa yhtään siihen profetiaaliseen tunteeseen? :p Sais tosiaan tapahtua ja pian! Toivottavasti noihin sun turvotuksiin ja muihin kremppoihin tulee nyt selvyys! :|

Anu, joo meni murot naamariin puntarin lukemista huolimatta - ei täs nyt hengissä jaksa ilman aamupalaa kuitenkaan. Menköön vaikka vaaka rikki :D

Omanapa-kuulumisia unohdin laittaa, lukee ken haluaa.. ei välttis ni kiinnostavaa tekstiä.

Eilen illalla lenkki ja saunominen ei ainakaa pahentanut supistuksia, joita tuli sisätutkimuksen jälkeen säännöllisen napakasti MUTTA ei niin kipeästi ku toivois. No, illalla mä painuin nukkumaan ja sainki unen päästä kiinni, mutta jäin sit ilman sitä parasta ässää. Mutta mutta, aamulla heräsin taas kuuden jälkeen ja herätin sit miehenkin ja kerrankin sain sitä mun niin kaipaamaa aamuseksiä. (kaikkia varmaan kiinnostaa :whistle: ) no, mut se vaan on aika harvinaista tuo aamutouhailu ku on taapero joka herää usein jo puoli 7 aikaan. Tänään sentäs poika veteli unia seiskaan.. Nyt sit vaan ootellaan josko nää EDELLEEN jatkuvat epäsäännölliset ei niin kipeät supistukset yltyisi. Onneksi on perhekerho kymmeneltä niin on muuta ajateltavaa... Ja huomenna on kaupoille mentävä ku pitää ettiä pojalle 2-vuotislahja ku hällä on lauantaina oikeasti synttärit. Mehän juhlittiin jo 2 viikkoa sit suvun kans mut ajateltiin että annetaan oma lahja vasta ku on oikea päivä. (Ehkä siinä on syy miksen oo vielä synnyttämässä? mulla sama meinaan aina mielessä ku kalenteri sanoi että jos on joku tekemätön asia mikä pitää hoitaa ennen ku vauva voi tulla maailmaan)
Niin joo ja olis mulla huomenna neuvolakin. Että ihan kiva ku on muuta ajateltavaa tässä pariksi päiväksi.. Viikonlopun mulla onki aina mennyt levollisin mielin ku on mieskin kotona joten ei ehdi kytätä oloja jatkuvasti.

Ja ainiin- limaa tulee edelleen, eilen aamullahan se alkoi.

Anu ja mauno 39+5 :heart:

Huomenet

Ekana ISO :hug: Joanalle toivotaan et tytöllä kaikki hyvin ja selviätte pelkällä säikähdyksellä ja et pikkunen pääsis pian teidän kanssa kotia :hug: :heart:

Pulttis onnea matkaan :hug:

Mut nyt taas imurin varteen kiinni :kieh:

Palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 38+3

Ai niin, piti vielä sanoo että mies sanoi just että kattotaan niin tää poika on niin pirullinen että syntyy kiusallaan isoveljen syntymäpäivänä 12.4. (joka myös laskettu aika). Se kun on ainoa päivä jolloin me ei toivota et syntyis ku tuntuu et olis kiva et pojilla olis oma syntymäpäivä... Ei tarvis samana aamuna käydä sängyn vieressä laulamassa.. Olis jotenki kivempi jos kumpiki poika sais ihan ikioman juhlapäivän niin ettei synttäreitä(kin) tarvi jakaa veljen kanssa.

Anu kyllä toi hyvältä kuulostaa! siis noi supparit, niitähän on sulla ollut kohta jo vuorokausi. jospa ne siitä alkaisi tihentyä... eikös sulla tulppakin jo tullut? mä otin niitä homeopaattisia kun supparit alkoi tunnin välein ja kyllä ne taisi tehota :xmas:
mä muuten olin viime yönä kattomassa sua ja Maunoa TAYSissa, että kyllä se sieltä tänään tulee!

meillä Miska nukkuu edelleen, tosin oli yöllä tovin hereillä kun tissit on niin täynnä ettei saa sieltä imettyä oikein mitään ja sitä sitten ihmeteltiin... mutta tosi vähäitkuinen poika on, vielä.

Pulttikselle onnea matkaan! tuskinpa ne sua enää kotio päästää, eikös sulle jo aiemminkin lupailtu käynnistystä vaikka samantein?

Yhteistyössä