***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Hei vaan kaikille , täällä ollaan :wave:

Täytyy heti alkuun sanoa että olipa ihanaa kuulla uutisia Joannasta ja pikkuprinsessasta =) Katselin koko eilisillan vähän väliä tytön kuvaa, kun on niin älyttömän söötti! Toivottavasti kaikki lähtee nyt sujumaan ja saat pikkuisesi viikonloppuna kotiin :)

Kävin sitten labrassa ja pissanäytteessä siellä päivystyksessä. Sanoivat että molemmat arvot ok. Sitten käyrä ja sekin kuulemma normi, paineet oli 134/96 ennen lääkäriä. Lääkäri tutki ultralla ja teki sisätutkimuksen, ei mitään erikoista oo sillä rintamalla tapahtunut. Ei oikein osannut sanoa juuta eikä jaata mihinkään ja määräsi ottamaan pari panacodia päänsärkyyn + paineet uusintamittaukseen. Noh, tästä lääkäristä suivaantuneena odottelin aikani että hedari hellittäisi ja valehtelin hoitsulle että se olisi mukamas poistunut kokonaan. Päässä humisi ja paineet oli 140/101, pääsin kuitenkin onneksi kotiin ;) (suunnittelin jo, että kirjoitan lääkärille siltä istumalta vastuunvapautuslappusen ja lähden himaan jos meinaisi ottaa mut taas vain "lepäilemään") Pitivät mun huomisen lääkärinkäynnin voimassa eli pääsen taas ronkittavaksi, onkohan taas se sama karvakäsi lääkärinä? :x Ainakin se vaikutti sellaiselta et sille on helpompi puhua... Otettiin äsken miehen kanssa tosi makoisat päikkärit, oli niin ihanaa vain lojua sängyllä :) Mies lähti juuri hakemaan mulle kaupasta sitä Marlin uutta kuplivaa vadelmajuomaa :p ja apteekista Ceridal-öljyä. Tänäänkin lääkäri käytti sitä öljyä sisätutkimuksen tekoon ja on tuntunut mahanpohjassa aika jänskältä sen jälkeen, ikään kuin jotain tapahtuisi :) Ehkä voidaan leikkiä kotonakin lääkäriä :LOL:

Eli täällä sitä Pulttis vaan kärvistellään edelleen :wave: Laitoin muuten aikaisemmin viikotkin väärin, sehän on jo peräti 38 +6 meikäläisellä :D
 
No niin, seuraavan kerran kun minua tällä palstalla näkyy, tulen toivottavasti kertomaan ihania vauvauutisia! Ystäväni tuolta taaperot puolelta on lupautunut tulla kertomaan uutiset heti tänne kun niitä saa..

Täällä kotosalla miehen kans touhuttu. Hän asentaa wc:n kalusteita ja minä oon leiponu vielä satsin sämpylöitä pakkaseen. Taustalta tulee Bluesin peli ja pyykkikone pyörii =)
Täytyy vielä kävästä saunassa ja aateltiin harrastaa seksiikin. Onhan se viimeinen kerta miehellä ku saa ehtaa tavaraa :LOL:

Pitäkää minulle peukkuja ! Kuulemisiin ensviikolla toivottavasti!

Minä ja huomenna kohdustaan pois joutuva Voice 41+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katarina-81:
Eli täällä sitä Pulttis vaan kärvistellään edelleen :wave:
hyvä, hyvä.. ei mua niin vaan saa tänne jättää-- B)
otetaan ensi viikolla uudestaan. mä kuitenkin ma lähden käynnistykseen- yritähän sinä saada aikaiseksi karvakäden tai jonkun muun voimalla supistuksia ja synnytys käyntiin :whistle:

pelattiin poikien kanssa afrikan tähteä ja esikoinen voitti. oli ihana keskittyä vaan niihin. jotenkin tässä loppuodotuksessa on välillä ollut pinna niin kireellä lasten +miehen kanssa että oli kerrankin mukava ja rento ilta.
ei kiukuttelua, ei lasten kesken riitaa- kaikki meni kivasti =)

varasin pojille ma ilta- ti aamu jo hoitopaikankin. sitä silmällä pitäen että ma kun aamulla aloittavat käynnistyksen niin kaveri syntyy ma illan aikana tai sitten yöllä. toivotaan niin.. :whistle:
jotenkin tällä hetkellä "levollisempi" olo maanantain sairaalaan menosta. sain esikoisen kanssa puhuttua lisää siitä ja ei itkenyt yhtään.
kuopuskin kyselee kovasti asiasta.
joten kaikkien kannalta näin parempi. olen mielelläni ma saakka kotona.

mistä te olette noita imetysliivejä ostelleet? ihan kunnon liikkeistä vai lindexiltä tms?

ajattelin huomenna mennä etsimään yhdet tai kahdet imetysliivit. imetyspaitoja löytyykin jo 5 kappaletta :whistle:

tuli mieleen, onko synnytys sairaalassa liivinsuojia? kun en yhtään muista.. vai pitääkö omat viedä mukana varuiksi?

tänään ollut hiljainen palstapäivä, onko kaikki lähteneet hakemaan aarteitaan??? :heart:
 
vai oot sä kalenteri vieläki täällä. voi mee nyt jo niin tulee munki vuoro joskus! :D
sit varoitus - lima-asiaa (yöks - älä lue jos yököttää ), mulla siis kans enimmäkseen semmosta kirkasta ja eilen tuli semmosta "räkää" välillä kirkkaan seassa ja tänään tuli kirkkaan lisäksi kirkasta mutta ruskehtavaa, mutta ei kuitenkaa veristä niinku viimeksi esikoista odottaessa tulpan irrotessa.. onpa ihanan yksityiskohtaista. hyi. mut joo ei mulla tietääkseni vielä tulppa ole tullut, ehkä korkeintaan joku pieni hippunen siitä.

...anu ja rv:t oli 39+5

ja katarina oohan nyt tarkkana olotilojes kanssa kuitenki ku noin turvottaa yms..
 
angelille onnea matkaan, toivotaan että lähtee heti käyntiin ettet joudu kärvisteleen kauaa!

pulttis mul on ainaki vähä joka suunnalta ostettuja imetysliivejä, mutt viimeksi alkuun ku oli himoisot tissit, tykkäsin päiväsaikaan eniten käyttää lindexin kaarituettomia, yöllä mulla oli se toppiviritelmä.
(itseasiassa mulla ei falskannu rinnat viimeksi ku kuukauden, korkeintaan kaksi eli sen jälkeen ei maitoa valunut ku pojan suuhun joten yöllä ei enää liivejä tarvittu enkä liivinsuojiakaan sit enää pitänyt)
 
Hei kaikille!

Hurjasti on tullut tekstiä muutaman päivän aikana, eikä millään jaksa edes yrittää lukea.. Onnea kaikille nyyttinsä noutaneille ja muille vielä tsemppiä!

Tänään kotiutuneena päätin ilmoittautua nyyttinsä noutaneeksi Ja tuli veikkausvauva
Eli sunnuntaina 6.4. syntyi POIKA. Kyllä kannatti jännittää sukupuolta synnytykseen asti. Oli ihanaa nähdä salissa kumpi tuli. Poika syntyi klo 19.10. Strategiset mitat: 51,5 cm ja 3770 g. Pipo 36 cm. Menossa oli siis 41+1.

Supistukset alkoivat aamulla kuudelta ja synnytys käynnistyi virallisesti klo 8; ponnistusvaiheen kesto 15 min ja jälkeiset 45 min; yhteiskesto virallisesti taisi olla 11 h ja 55 min. Ja hengissä siitä selvittiin, odotin synnytyksen olevan paljon pahempi juttu, mutta takaisin saliin suostun toisenkin kerran menemään. Ja täytyy itseään kehua; poika on koko ajan pärjännyt äidin omalla eväällä eli yhtään lisämaitoa ei ole annettu. Oma vointi hyvä, vaikka tuli repeytymiä, pystyin ja tiistaina istumaan kovalla tuolilla. Tänään kotiuduttiin ja nyt se varsinainen jännitys alkaa.. Kotona kaikki on jännää ja erilaista, sairaalassa oli ihania kätilöitä ja hoitajia tarvittaessa auttamassa.

Palaan joskus toiste kertomaan lisää.

Onnesta soikeana Pupu76 ja poika =)
 
Onnea Pupulle pojanpalleroisesta! :flower: :heart: Hienoa, että kaikki meni hyvin, ja kyllä te kotonakin selviätte, vaikka varmasti alkuun vähän hirvittää. :hug: Jos tulee hämminkiä, yhteyttä vaan neuvolaan tai omaan tukiverkkoon - kuten esim. meihin palstalaisiin! :D Sitten tulee sitä ns. hyvää tarkoittavaa neuvoa :p No ei mutta oikeasti toivottavasti pysytään kaikki yhteyksissä vielä tuolla vauvapuolellakin.

Tuli mieleen noista repeämistä, että mä luin vasta esikoisen syntymän jälkeen, että luonnostaan syntyneet repeämät tuppaavat paranemaan episiotomiahaavaa paremmin. :eek: Kyllä sen uskonkin, mua hiukan leikattiin silloin ja oli kyllä kauan turpea, kipeä ja paineentunnetta aiheuttava, jopa niin, että olin aika varma, että haavassa olisi jotain vikaa - mutta kaikki oli ihan normaalisti :| Niinpä nyt toisen kanssa toivoisin, etten rupeaisi itse sitä vaatimaan ainakaan (siis viimeksikin halusin välttää, mutta tuntui, ettei repeämättä mahdu ulos eikä mulla siinä vaiheessa ollut mitään kivunlievitystä enää ) vaan että mieluummin tajuaisin pyytää vähän lisää kivunlievitystä ja repeäisi luomusti, jos olisi revetäkseen. No joo, huhhuh, ehkä sitä mieluummin miettii vähän muita juttuja kuitenkin tässä vaiheessa kuin repeämisiä... :/

Jipii, poika nukkuu, joten petiin vie tämän saunanraikkaan mamman tie! Jakseluja masunkantajille ja niille, joilla yövalvottaja juoksuttaa - tai mikä kullakin onkaan tilanne :)

Toivottelevat Kalenteri ja pikkuveli, vieläkin 40 + 6 :heart:
 
Pupulle onnea pojasta :flower: :flower: :flower:

Täältä vielä viime hetken heipat,kohta lähen yrittää ainaki nukkumista saa nähä kuin käy,voi olla et alkaa jännittää niin kovin ettei tuu nukkumisist mitää :whistle: Mä koitan yrittää josko saisin tuon miehen sit raportoimaan teille mitä meille tuli,mut jos ei onnistu ni sit tuun ite kertoilee ku kotiudutaan.Pienen pieniä toiveita vielä elättelen siihen että tää lähtis iteksee yön aikana tulemaan ettei tarvis käynnistellä.
Mies ja neiti oli nähny tänää haikaran lentävän tuol vähän matkan päässä ku olivat pyöräilemässä,tais sekin aavistaa et täällä tapahtuu :D
 
Onnea Pupulle poikavauvasta :flower: ja Joannalle tytöstä :flower: . Pidän sormet ja varpaat ristissä, että pienellä on kaikki hyvin. Ainahan ne säikäyttää äidin ja isän, kun omasta pienestä kyse. Oikein paljon halauksia ja voimia :hug: odottavan aika on aina pitkä ja epätietoisuus pahinta. Onneksi sait kuitenkin parempia uutisia ja toivotaan todella, että tyttö pääsee pian kotiin äidin ja isän luokse.

Hieman omaa napaa, kun oikeesti kerrottavaa on. Tänään oli neuvola & äippäpolilla painoarvioultra & synnytystapa-arvio vol. 2. Neuvolassa kaikki ok, paitsi pissan leukosyytit +++. Painoarvio oli nyt 2900 g, tai vähän alle. Melko erilainen oli tämä kuin edellinen synnytystapa-arvio. Viime kerrallahan oli se kovakourainen täti, joka ronkki ja kouri tosi rajusti. Kun hieman siinä minulta pääsi suusta voivotusta, tokaisi vain "tähän sinun tulee nyt tottua, tätä tullaan tekemään!" Naislekurin mielestä mahtuu tulemaan alakautta. Tänään oli sitten mieslääkäri, joka oli otteiden puolesta paljon inhimillisempi... ei kipua, hieman ehkä epämiellyttävältä tuntu vain. Ja ne hänen kommentit "anteeksi , anteeksi. Tämä tekee hieman kipeää, anteeksi, minä yritän olla nopea..." Ääripäitä todellakin :D Tämä mieslekuri ei ollut varma lantiostani, vaikka pienivauva on tulossa -> röntgeniin lantioluiden kuvaukseen. Huomenna lääkäri sitten soittaa mennäänkö alkuperäisen suunnitelman mukaan, vaan keisarinleikkaukseen.

Niin, vauvan pää ei vielä ollut kiinnittinyt. LA ensi viikolla, tääkään ei varmaan tule omasta tahdosta ulos ikinä. Mies nauro, että varmaan mun täytyy mennä tämän kanssa armeijaankin :LOL: siis poikahan tod. näk. meille tulossa.

Mariaana 39+1
 
pupulle onnea pojasta paljon :flower: :heart:

ja sitten [/b]PIITSILLE lykkyä pyttyyn. :wave: johan sun onkin korkea aika jakaantua :whistle: nyt vaan rennoin mielin sinne ja nyytti kainaloon :D

oma napa aika kivuton olo. yö meni aika hyvin, välillä vähän raaputin itseeni kun kutitteli mutta muuten oikein hyvä yö. käännyin varmaan sata kertaa kun tuntu että paikat puutuu tai sitten kolotti. onneksi aina unta sain uudestaan..
mieskin kuorsasi niin lujaa että huh huh
:eek: :eek:

mies juuri kurvasi parkkipaikalta poikien kanssa tarhaan päin ja töihin.
mulla viimeinen oma vapaapäivä ennen vauvantuloa B) ja uskotte varmaan että se on käytettävä tehokkaasti-
ei suinkaan mieleen ole siivous tullut vaan menen kaverin kanssa ISOON kauppakeskukseen shoppailemaan :D :whistle:
ainakin itkuhälytin on tarkoituksena ostaa ja jotain muuta.. :whistle:
+ lounas jossakin ihanassa herkkupaikassa voisi olla paikallaan :p :whistle:

joten hetkeksi vielä maate että jaksan varmasti ostella kaikkea :xmas:

mukavaa perjantaita kaikille :wave: :wave: :wave:
voikaahan hyvin ja nauttikaahan vielä mahastanne- pian sitä on jo ikävä ;)

pulttis ja höppänä 37+6 :heart:
 
Onnea pupulle pojasta!!

angel08
Onnea matkaan.

PulttiBois Minä ostin Anttilasta omat imetysliivini. Ei ollut etes kalliit. Toiset pitäs vielä hommata niin on vaihdon varaa..

Täällä ei kummempaa. Hyvin nukuttu, eikä tuntoja missään. Saapa nähdä, olen varmasti viimeten joukossa joka jakautuu :whistle:
Tänään pitää siivota, huom siis mies siivoa ja imuroi kun mä en pysty.. Hih. Tyttö pitää viedä kerhoon. Kaikke touhuttavaa siis oisi. Pitää kuitenkin varoa ettei tuo käsi taas rasitu,

Mukavaa Perjantaita kaikille!
-38+4-
 
Pupulle oikein paljon ONNEA prinssistä :flower: :heart:

Ja tsemppiä kaikille joilla tänään käynnistys tai synnytys ihan miten vaan :hug:

Ja kaikille muille jaksuja mahojen ja olojen kanssa :hug:

Täällä ei uutta jos ei paria kipeää supparia yöllä lasketa.Mutta niitähän tulee ja menee :whistle:
Pitäis alkaa siivoilemaan kun ei täällä näköjään sitä kukaan muukaan tee :kieh:
Ärsyttää oikein mut minkäs teet.Kun ei joka kerta viitti erikseen sanoa että nyt ois siivouksen aika :headwall: Leipookin pitäis vähä ku tulee illalla vieraita!
:wave: Nyt meen höyryjä päästeleen imurin varteen...ja tuo lumisadekin tympii jo kolmatta päivää tulee lunta!!!!!!!!!!

Aippa3 ja poikanen 39+5
 
Huomenta täältäkin;-)

Angel: Onnea matkaan :hug:

Pupulle perheineen onnitteluhalit prinssin maailmaantulosta; ihan kompaktin kokoinen pakkaus :flower: :hug: =)

Tänne ei ihmeitä. Koira lenkitetty ja aamupala vedetty kitusiin. Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ihmeellistä jomotusta lukuun ottamatta ole, enkä oikeastaan enää edes osaa moisia odotellakaan; kärvistellään suosiosta koko rahan edestä, keskiviikkona sitten viimeistään jotain tapahtuukin;-)

Miulla lohkesi paikka eilen hampaasta, tässä mietin, kykenisikö sen vielä korjauttamaan hammaslääkärissä.. Ei oikein viitsisi antaa ollakaan..

Mutta ihanaa aamua kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 41+2
 
Onnea Pupu POJASTA :flower: Angelille Onnea matkaan :hug:

Mulla on tänään äippäpolille
painoarvio ja synnytystapa-arvio nro2


Eilen oli menkkamyllerrystä ja olo on kuin etanalla.
Limatulppaa ei ole näkynyt. Maha oli kivi kova koko illan.
Samanlainen oli esikois pojan synnytystä edeltävä ilta.
Ainoa vaan että sillon sitten harrasteltiin peräkammari ässää.
Eilen päätettiin tarkoituksella jättää väliin ettei vaan syntyis :whistle:
Molemmat oltiin kunnon yöunien tarpeissa.
Niin ku täällä säädeltäs ite tätä maailmaantuloa :LOL:

Nöpönen 39+4
 
Angelille onnea matkaan vielä kerran! Samoin Piitsille ja muillekin lähtiöille, takas ei ole tulemista ilman vauvaa! Sit Pupulle onnea! unohdinkohan mä jonku...?

Meillä sikahyvin nukuttu yö takana. Poika heräs vasta kasilta ja samaan aikaan minäkin sängystä vasta kömmin ylös.. Sit, keittiössä seistessä housuihin valahti limaa ihan yli paljon ja nyt se onki jo veriviiruista! :whistle: Jos se enteilis jotain? Tai sit se on vaan keskiviikkosen sisätutkimuksen satoa.. Mene ja tiedä. Tulppaa silti ei vieläkää vaikka limaa paljo tulikin. Mulla olis neuvola 10.30 ja mennään pojan kans kävellen sinne. Mies on kuitenki ajomatkan päässä et jos tulee jotain (vaikka lapsivesi - toivo elää limojen myötä ) niin voin soittaa kyydin matkalta. Meillähän on neuvolaan ainaki 4km matkaa suuntaansa...

jaa-a, nyt on taas tosi levollinen olo. jotenki mulla menee aina loppuviikkoa kohti parempaan tää oma olo.. tietty ku mies on viikonloput kotona eikä töissä niin on paljo kivempi olla kotona ku ei mieti olojaan koko aikaa.. tänään tuli sit tilille eka äippäraha. mitäköhän sillä ostais? on ihan rikas olo ku vertaa sitä siihen onnettomaan kotihoidontukeen, alle 300e miinus verot. Korottaiskohan ne kotihoidontukea samalla prosentilla ku päivähoitomaksuja? Eiks se olis vähintäänki reilua?
Mä ainaki aioin olla kotona lapsia hoitamassa vielä pienen ikusuuden ku ainaki kolmas ellei neljäski oo toiveissa ja ennen ku lapsiluku on täynnä en välissä mene töihin.

Anu ja mauno 39+6 :heart:
 
nii joo ja unohdin muuten kertoa että keskiviikkona ä-polilla ultrassa sain saman painoarvion ku gyne teki mahan päältä käsin eli veikkaavat 3500grammaista muksua. Itellä semmonen olo et on 3-3,5kg. En osaa isompaa kuvitella ku esikoinen oli 3,1kg rv 40+4.. Oli itseasiassa muuten TAYSin papereissa esikoisen syntymä rv:t 40+3 mut ku se syntyi aamuyöllä seuraavan päivän puolella niin oon ite aina ajatellut et se on se 40+4. no, kumpi jompi... eipä sillä väliä.. Niin ja esikoisestahan lähti ne vedet 40+1 että jos mulla sit sunnuntaina taas tapahtuis jotain ku on samat rv:t...
 
Huomenta ja onnea niille, joille tänään jännät paikat! =)

Meni yö täälläkin ilman jakaantumista, mikä kumma voi kestää näin kauan? Olispa edes vähemmän kremppainen olo, kun tarttisin kangasta enkä millään jaksais villin pikkumiehen ja näiden olojen kanssa raahautua kauppaan.

Dooris, mä kyllä yrittäisin sinne hammaslääkäriin kammeta itseni ennen synnytystä :hug: Ettei vaan lisää rupea prakaamaan.

Mietittiin eilen ystäväni kanssa, että tässä on pakko laatia pitkänpitkä lista kaikista mahdollisista tekemisistä, jotka syytä saada valmiiksi ennen synnytystä, niin jospa sitten joudunkin jättämään osan tekemättä tai ainakin tulee tekemistä ajalle ennen h-hetkeä. Niin kuin erilaisten vaatteiden, verhojen ja täkkien ompelemista, siivoamista jne. jne. Ainakin tuo mun oma työkoppero olisi vakavasti siivoamisen tarpeessa...

T. Kalenteri ja Paapau, jolla jälleen tasaviikot 41 (kumma kun ei enää jaksa noista riemuita ;) )
 
Huomenta!

Olen täällä jo kertaalleen tänään aamulla käynyt palstailemassa, mutta e jaksanut mitään rustata...

onnea vauvautuneille!!! :flower: :flower:

Huomaan, ettei täällä ole enää niin vilkasta kuin pari viikkoa sitten... taitaa olla vilkas vauvojenhakubuumi käynnissä. :D

Mä odotan jo todella malttamattomana, että pääsis synnyttämään, ja harmittelen sitä, kun ei ole vielä paljon mitään tuntemuksia siihen suuntaan. Kysyin toissapäåivänä neuvolassa, että millon aletaan käynnistämään synnytystä, jos se vauva ei omatoimisesti tahdo ulos tulla. No, neuvolantätihän siihen vastasi, että se yliaikaisuuskontrolli on siinä viikolla 42+5, ja siitä yleensä noin kolmen päivän päästä käynnistetään synnytys.. Hip hei!!! Kivahan tässä on sitten odotella sinne toukokuun puoleenväliin... :headwall: :headwall: :kieh:

Toivon todella, että Nöttönen haluaisi ulostautua huhtikuun puolella. Eikä ole reilua, jos ei ole oma nyytti sylissä vielä toukokuun tokalla viikolla, sillä olen odottanut äitienpäivää kuin kuuta nousevaa!!! :LOL: :p :p

No, se siitä valituksesta. Oikein meheviä supisteluita teille kaikille! Mä lähden käymään kaupassa, kun pari kaveria tulee päivällä kyläilemään..

minä ja Nöttönen 38+3 :wave:
 
Huomenta :)

Eilen illalla tuli sitten ässäiltyä miehen kanssa ja eipä tuolla kauheasti ollut vaikutusta :/ Muutamia napakoita suppareita olisin toivonut, keikuin ennen ässäilyä vielä hyvän tovin pallolla mutta ei mitään :/ Jotenkin höntti olo taas kun ei oo supistellu kunnolla aikoihin. Mulla oli varmaan eilen aika huimasti paineita kun tosiaan nukuin 2,5h miehen lähdettyä töihin, sit sen jälkeen nukuttiin yhdessä vielä parin tunnin päikkärit ja sain vetästyä vielä 9h yöunet :eek:
Kamuni olis tulossa kohta käymään täällä ja meinaan raahata sen pienelle lyllerryslenkille kanssani tuonne läheiseen metikköön. Tuosta limasta tuli mieleen... :x Täälläkin on tehty tänään vähän outoja havaintoja, mutta ei kuitenkaan mitään ihan tulpan kuvauksiin osuvaa. Päivällä olis se lääkäri, toivottavasti mun paineet olis vähän levon myötä laskeneet. Päätä ei enää särje ja tuntuu kuin olisin saanut hieman turvotustakin vähenemään ananaskuurilla :)
Jep, täytyy vähän siistiä pikaisesti kämppää ja pukea varmaan jotain ylleni :D

Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua! :hug:

t:Katarina & Papu, tasan 39 :D
 

Yhteistyössä