***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Pupulle onnittelut pojasta! :flower:

Angel ja Piitsi onnea matkaan!

Dooris minä kävin viime viikolla paikkauttamassa lohjenneen hampaan ja ihan hyvin meni. Lääkäri ei laskenut tuolia ihan alas asti ja välillä pidettiin pieni hengähdystauko. Ja muutenkin lääkäri sanoi että heti jos alkaa tuntua hankalalta niin pidetään taukoa. Tosi hyvin meni, paremmin kuin olisin uskonutkaan. Kannattaa varmaan ainakin väliaikainen paikka käydä laittamassa, sehän käy tosi nopeaan, ei ainakaan tule sitten myöhemmin isompaa remonttia.

Mulla ei merkkiäkään mistään, tylsää ja luntakin taas sataa. Kaadettiin eilen muutama puu tuosta pihalta, taidan lähtee ulos risusavottaan, jospa se saisi jotain aikaiseksi. Toisaalta miehellä on kiireine vookonloppu töissä, ilmeisesti ei tule la-su yöksi edes kotiin, niin että ei tän nyt kyllä tarttis syntyäkään. Vointeja kaikille!

Puella ja Kompiainen 38+3
 
Pupulle suuret onnittelut pojasta..

Angelilla, Piitsilla, Laylahilla ja Ootuksellakin taisi tänään olla nyytin haku päivä.. Siis kovasti tsemppiä sinne ja toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin.. :D :flower:

Täällä kaikki jatkuu samana kuin ennenkin eli oireettomana.. Ajattelin lähteä tässä käveleskelemään tuonne isommalle kirppikselle ja sitten vaan pörrätä kaupungilla tuhlaamassa aikaa ja rahaa... Aurinko nimittäin paistaa ja ilma on muutenkin loistava.. Eiköhän se siis taas tässä päivä kulu... ;)

Eipä siis muuta nyt.. Palaillaan..

Sofku 38+3
 
Ai niin, tuli mieleen vähän myöhässä kommentoida tuohon, mitä la-toverini KMaria mietiskeli oireellisuudesta ja oireettomuudesta, että kumpi risovampaa näin la:n mentyä ohi. Olen kahden vaiheilla. Toisaalta ihanaa kun "lupailee", mutta voi sitä pettymystä, kun ei mitään tapahdukaan viikkokausien supisteluista ja lupailuista huolimatta :whistle: Ja sitten kuitenkin elättelen toiveita, että synnytys sujuu nopeasti ja mukavasti, kun paikat ovat ehkä valmiimmat - mene ja tiedä! :xmas:

Vähän kateellinen oon kyllä Sofkullekin oireettomuudesta, olis kiva tosiaan käydä kaupoilla kaikessa rauhassa kiertelemässä, mutta en taida jaksaa. Mites muuten te kärvistelijät ootte aatelleet päivää viettää? Jos hyviä vinkkejä sais? :p Meinaako joku taas leipoa jotain ja mitähän sitä leipois, jos leipois?
 
Onnittelut taas vauvaantuneille!
Alkaa pikkuhiljaa oleen himppusen kade...

Kalenteri Mä ainakin ajattelin lähteä iloisena oireettomana vaikka kaupungille lorvailemaan, kun sitäpä tässä ei ole vielä lähes joka päivä olekaan tullut tehtyä... Tänään sellanen fiilis, että ottaisin oikein mielelläni edes muutaman oireen, jotta lupailis edes jotain. Illalla lupailin tehdä pizzaa ja vois vaikka sitä ennen pestä pyykkiä.

Tosi mielenkiintoinen pvä tulossa, plaah... :headwall:

KMaria ja Pampula 41+0
 
Kalenteri
Mä päätin et me lähdetään äippäpolin jälkeen mun porukoille
saunomaan ja syömään. Alkaa piisata tää passissa olo. |O
Eilen illalla ja yölläkin supisteli,mut ei sitte millään
ala säännöllistyä ja napakoitua.
Maha on ollu kova.. tuossa aiemmin jo kerroinkin kaikki oireeni.
Matkaa on about 70kilsaa.. ei paha. En kuitenkaan usko et mitään alkais tapahtua siellä käydessä. Ja tekee mieli saunaan!!!

 
Meidän pikku-ukko päätti sitten syntyä 7.4. klo 6.34 (rv 40+2). :heart: Pituus 48cm, paino 3276g ja pipo 35cm. Tulen kertomaan lisää kunhan jaksan ja ehdin. Eilen on kotiuduttu ja yövirkulta vaikuttaa kuten mahassakin. Kiltiksi kehuvat =)

p.s. lähtö tuli silloin sunnutaiyönä, kuten arvailittekin. Kiitos tsemppauksesta!! :hug:
 
Onnea Pupulle ja Haikaralle! :flower:
Ja tsemppiä kaikille vauvanhakumatkalaisille!

Eilen serkkuni kävi kylässä 2 kk ikäisen poikansa kanssa ja pääsin harjoittelemaan pukemista, vaipan vaihtamista ja pepun pesemistä - ei ollut helppoa! Toivottavasti sen oppii nopeasti kun saa oman harjoituskappaleen =)

Mahakrampit ovat loppuneet kokonaan, plaah... Lähden kohta kaupungille pyörimään ja illalla ulos syömään kavereiden kanssa, jospa saisin vähän supistuksia houkuteltua esiin.

Viljaliina 38+1
 
Haikaralle onnea! :flower:

neuvolassa käyty ja voi kurjuus ku puhuttiin jo siitä et ensi viikon neuvolassa varataan yliaikaiskontrolli TAYSiin. höh. mä olisin halunnut kuulla jotain tyyliin "ensi viikolla oletkin varmaan jo synnyttänyt" mutta mitä vielä... täti (sijainen) puhuu tyyliin "kun sulla kuitenki menee 2 viikkoa yli.."

ainoo uusi tieto neuvolassa painonnousun lisäksi oli että vauvan pää on vihdoin kiinnittynyt! :D ni ja sf-mitta 35,5cm kasvanut viikossa vaan 0,5cm ja sama sijainen oli viime viikollakin mittaamassa eli sikäli vertailukelpoinen tulos.

mä voisin tänään kans pistää pizzaillan pystyyn, ku tähän saakka oon vastustanut kiusausta turvotusten pelossa mut nyt ei voisi vähempää kiinnostaa paisunko vai en..
 
Haikaralle onnittelut, poikia on tässä pinossa maailmassa jo melkoinen määrä :flower: =)

Neuvola kanssa tänään, muuta uutta siellä taas tuskinkaan on kun tuo ainainen ripitys painonnoususta; yleensä olen ottanut aamuajan, mutta tänään, kun tuo aika on klo 14, oon tässä sitten ihan huoletta syönyt koko aamupäivän, eli varmana pari kiloa edelliseen lisää... No, ei haittaa, näissä merkeissä varmaan viimeinen kerta, kun tätiin törmään, rähjätköön ihan rauhassa :LOL:

Dooris ja Väinö 41+2
 
ONNITTELUT haikaralle pikkuisesta pojasta!!! :heart:

...kun siitä romirusina jätskistä oli täällä silloin pari päivää sitten puhe, niin minäkin kävin eilen ostamassa sitä. Ilokseni huomasin, että sekä valiolla, että ingmannilla oli kyseistä jäätelöä, joten ostin sitten molempia vertailumielessä!! :LOL: :LOL: (mielestäni ingmannilla oli parempaa... ) :D :wave:
 
Elzibelzi : Oliko siinä mukana pähkinää? :p Toivottavasti Ingmannilla oli suoraan litran paketti kun hävettää ostella useampi niitä 0,5l paketteja :D

Puuuh, tuli tänään siitä mun pyllylle lentämisestä lasku....78 euroa :( Täytyypä soitella vakuutusyhtiöön ja kysyä et meneekö tapaturmavakuutuksen piikkiin... :whistle:
 
Haikaralle ja pupulle suuret onnittelut vaaveista!

Minäkin kävin heti silloin ostamassa sitä rommirusinajäätelöä, kun siitä oli puhetta. Siinä on hyvän maun lisäksi yksi toinenkin hyvä puoli!! Nimittäin mun mies ei tykkää siitä, joten ei yllättäen häviä tuolta pakastimesta, kuten tahtoo käydä muille jädeille. :LOL: :p :LOL:
 
Onnittelut vauvaantuneille :flower: =)

Ja onnea matkaan Piitsi ja angel :wave:

Pulttikselle myös jo tässä vaiheessa onnea matkaan ja muillekin jotka ovat vauvaansa lähdössä hakemaan. En sattuneesta syystä ehdi/malta olla koneella entiseen tapaan ;)

Lisäksi vielä toivottelen jaksamisia "kärvistelijöille"!


-Faerie-
 
Oli vielä kurkattava palstalle ennen ulos lähtöä ja sehän näköjään kannatti..

Haikaralle ja tietysti koko teidän perheelle suuret onnittelut pojasta.. Niin niitä poikia vaan tulee. Kyllähän se tyttö kausikin on vielä väistämättä eessä jossain vaiheessa tätä kuuta..

Mutta nyt pihalle.. Ihanaa kun aurinko paistaa..

Sofku ja viikot vieläkin 38+3
 
Haikaralle hirmusti onnea pikku-ukosta! :heart:

Kiitos vinkeistä, miten päivää viettää. Poika halusi sitten ulos pihalle ja hyväähän se tavallaan tekikin, ja siinä leikittyämme käytiin sitten kuitenkin siellä kangaskaupassa pojan kanssa, vaikka tiukille ottikin tuo kävely. En voinut olla lähtemättä, kun KMariakin meinas kaupungille lähteä ;)

Dooris, mullakin maanantain neuvola kello 14, tuli nyt vasta mieleen. Apua, varmasti mennään yli 70 kg:n nyt kun on vielä iltapäivällä, olisi nyt kuitenkin pysynyt alle sen... Vaikka aina on toivoa, ettei tarttiskaan sinne mennä =)

Katarina, johan oli lasku :eek: Enpä tullut edes ajatelleeksi, että varmaan munkin pitäisi jotain maksaa siitä lauantai-iltaisesta muksahduksestani ja sairaalakeikasta. Kyllähän mä siellä pari tuntia heidän resurssejaan hyödynsin ja sainkin loistavaa palvelua (ei edes miehellä eikä pojalla ollut moitittavaa vaan hyvin viihtyivät eväiden, kirjojen ja lelujen parissa odotustiloissa). Jaa-as, mahtavatko lähettää mulle laskun vai itsekö pitäisi kysellä perään?

Ostin siis kangasta ja meinaan tässä ommella ainakin yhden imetyspaidan sekä keittiöön valoverhot. Ja nyt kun se on sanottu, ei auta kuin tehdä :LOL: Poika nukkuu päiväunia, joten hommiin vaan... :wave:
 
Haikaralle onnittelut pojasta! :flower: Arvelinkin jo tuossa että olet päässyt tositoimiin kun ei ole muutamaan päivään mitään kuulunut. Oliko OYSsissa ruuhkaa?

Pannari uunissa ja kohta sinne risusavottaan. Tässä se tämäkin päivä taas menee, yksi lähempänä!

Puella ja Kompiainen samoin vieläkin 38+3
 
Heipat vaan :wave:

Harmitta ettei ole voimia kunnolla palstailla, pikkumies vie voimat aikalailla. Tuntuu jo ihan ulkopuoliselta kun käy palstalla, mutta ehkä sitten kun kaikilla on vauvat niin palstaillaan tuolla vauvapuolella, joohan??? Elämä on pelkkää uuden opettelua, mutta ihanaa väsymyksestä huolimatta :heart:

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: ja tsemppiä niille jotka nyyttiä lähtivät hakemaan, eikös täällä ollut muutamia kenellä oli sellainen päivä tänään :hug:

Ja tietenkin iso :hug: kaikille joiden eräpäivä meni jo. Ja lopuille yhteis :hug: jaksamiseen.

Odottelen, että poika herää, niin pääsen taas avaamaan maitobaarin. Onko kellään vauvan jo saaneella mitään kikkaa millä voisi torjua hikkaa, tai helpottaa sitä? Meidän ukolla on tosi usein hikka, ja sitten onko äitejä joiden vauvat eivät röyhtäise? Alkaa ahdistaa, kun ei ukko saa röyhtäystä aikaan ja sitten vahdin ihan neuroottisena kokoajan että hengittääkö vauva vielä varmasti kun nukkuu, ettei tukehdu pukliin. Siksi varmaan olen niin väsynyt :whistle:

Hysteerinen ja pikkumies
 
Hysteerinen meidän kuopus röyhtäili tosi huonosti eikä puklinut juuri ollenkaan. Eikä siitä oikeestaan juurikaan mitään vaivoja tullut. Ei masuvaivojakaan ollut enempää kuin muillakaan lapsilla. Ne on vaan niin erilaisia nuo lapset. Jonkin aikaa aina yritin röyhtäyttää ja jos ei suosiolla tullut niin annoin olla. Hikkaan en keksi mitään apuja. Muista levätä!

 
Kiitoksia paljon onnitteluista!! :hug:
Puella ei ollut kovin ruuhkaa. Sinä yönä kun minä menin ei ollut paljon synnyttäjiä. Edellisenä päivänä oli kuulemma vähän ollut. Olin 2 hengen huoneessa 2 päivää yksin. Perhehuoneisiin oli jonoa. Tosi ihanaa henkilökuntaa oli siellä. Yllättivät odotukseni.
Mullahan oli sitten ne maksa-arvot koholla, jota se kutina vähän enteilikin. Lapsivesi oli vihreää, mutta ukolla kaikki hyvin. Mentiin sairaalaan 00.30 ja poika syntyi 6.34. Oli aikamoinen kokemus, mutta kertoilenpa tarkemmin sitten myöhemmin.

Meidän pitää lähtä vaihtamaan turvakaukaloa kun se ei sovi meidän autoon (volvo s80). Turvavyö ei riitä!!?? Vähän ottaa päähän. Ei voitu infota, ettei kaikkiin autoihin sovi se (emmaljunga). Ihmeellistä kun kumpikin on ruotsalaisia.. Ei hoksattu kokeilla aikaisemmin. Mies sitten totesi ennen sairaalaantuloa, että ei se vaan mene. Onko muita, joilla on volvo?
 
onnittelut haikara :flower: kiva ,kun vauva uutisia tulee lähes päivittäin ja toivottavasti tahti vain kiihtyisi!

tsemppiä synnyttämään lähtijöille, käynnistyksellä tai ilman :hug: :wave:


itselle ei kummempia.. nivusten jä selän kränäämistä lukuunottamatta vointi aika mainio..alan asennoitumaan, ettei tämä vauva ulos tule ainakaan ennen eräpäiväänsä..ja varmasti mennään käynnistykseen, kuten esikoisellakin. (tosin silloin jo rv 41 kun oli se myrkytys)
kovasti odottelen,että noi loputkin lumet sulaisi niin pääsis haravoimaan..ja muutenkin suorimaan pihaa talven jäljiltä . kovasti myös odotan milloin vois ostaa ekat kukat pihalle

esikoinen tais vihdoin nukahtaa..lähen pyykkihommiin... mieskin tuli onneksi töistä kotia.

terkuin merja ja masu 37+2

 
voi video mun kirjoittama viesti katos..

mut nopeeta Haikara helpompi teidän on pidentää autoliikkeessä turvavyötä (maksaa muutaman kympin kuulemani mukaan) ku etsiä kaukalo joka menee lyhyisiin vöihin. sillä ainakaa meidän maxi-cosi tai moni muukaan tunnettu merkki ei lyhyisiin vöihin käy.
 

Yhteistyössä