***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Heippa jälleen;-)

Neuvolassa käyty, täti ei jaksanut mainitakaan painostani sanallakaan, näytin varmaan olevan niin kypsä koko raskauteen, että katsoi parhaaksi vaieta :LOL:

Kalenteri:
70kg rikki... Painitaan vähän eri sarjassa :whistle: Itse olen saanut nyt kerättyä kaikkiaan 18 kg ylimääräistä, voinee tulla äitiä ikävä näitä pudotellessa :whistle:

Haikara:
Joku joskus on ollut tietävinään, että noihin turvavöihin saa ostaa jatkokappaleita merkkiliikkeistä, oletteko kysyneet, jos muuten olette istuimeen tyytyväisiä?

Mutta nyt soffalle, hain sitten neuvolareissulla taas vähän suklaata mieltä piristämään =)

Ihan kaamea paineen tunne koko ajan alapäässä, jopa istuessa, ja käveleminen varmaan tyyliä "pingviini", mutta ei auta muu kuin kärvistellä vain :/

Dooris ja Väinö 41+2
 
HAIKARALLE onnea hurjasti pienestä pojasta :flower: :heart: :wave:
voi miten ihanaa. :heart:
harmi ettei kaukalo sopinut auton vöihin. tovottavasti tuo vyönpidennin tai kaukalon vaihto toiseen onnistuu..

meillä ongelmaa tuotti löytää sellainen kaukalo joka mahtuu 2 turvavyöistuimen väliin. eli että kaikki 3 lasta olisivat takapenkillä (vauva siis keskellä) :whistle:
löytyi onneksi. kaikilla siis britaxin römer sarjaa tuolit nyt ja oikein sävy sävyä :D

kiitos faerie, kyllä onnea tarvitaankin maanantaille.. :D saavat työntää niitä pillereitä niin paljon että varmasti käyntiin lähtee synnytys. :whistle:

kuopuksen tarhasta soitettiin ku olin ostoksilla. kuopus kuumeessa ja oksentaa.
kiva, kiva..
hain pojat sitten aikaisemmin tarhasta. voi tuota höppänää. siellä se makasi sängyssä hurjan kipeän näköisenä.
ei kun oksupussi mukaan autoon ja kotiin tultiin.
nyt pojat katsovat peter pania dvd:ltä ja mä lähden ruokaa laittamaan.

mietin vaan että jos tuo on jotain oksutautia (toivottavasti ei) niin pääsenkö mä edes synnyttää maanantaina jos muhun tarttuu????
todennäköisesti en.. :whistle:
joten ei auta kun toivoa parasta!!!!!

voikaahan hyvin :wave:
 
Hiphei!

Arvatkaas kenen synnytys käynnistetään huomenna? :D Mä luulin et mun lekurikäynti on ihan turha tänään. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi "tilanne on niin hyvä et sikiökalvot saadaan puhkaistua" sanoi myös kokoarvioksi 3,2kg. Tämän jälkeen mun paineet mitattiin ja ne oli 168/96 ja hetken kuluttua 148/94. Sitten lääkäri vaan sanoi et haluaa mun käyvän huomenna vielä labroissa jne. ja lopuksi hän sanoi "tervetuloa huomenna synnyttämään". Mä tuijotin lääkäriä ihan tyhmänä ja sanoin vain että "TÄH?!". Sitten mulle selitettiin et klo 12 musta otetaan näytteet ja lääkäri tutkii sen jälkeen ja sit siitä suoraan synnytyssaliin jos siellä on silloin tilaa. Mä oon ihan innoissani ja jännittynyt ja voihan kääk sentään ku jänskättää :D

Meinataan tänään mennä meidän lemppariravintolaan syömään ja toivottavasti saadaan nukuttua huomenna kunnolla jotta jaksetaan urakka läpi :)


 
Voi Katarina, oon vähän kateellinen, kun sulla on selkeä piste tiedossa tälle maratonille. Onnea matkaan kovasti, mahtanee jännittää! :hug: =)

Sain ommeltua sen paidan, mutta poika heräsi ennen kuin pääsin verhojen kimppuun. Ja nyt mieskin on kotona, kaksi poikaa pyörimässä tuossa ympärillä tekee joskus hommasta vielä vaan hankalampaa :p
 
Siis mulla on jotenkin ihan epätodellinen olo. Tuntuu ettei saa oikein kunnolla henkeäkään ja päässä humisee kun paineet on vissiin taas koholla...

Mies tuossa soitteli just äsken, oli matkalla kotiin ja suunniteltiin et mitä kaikkee ihanaa voidaan tehdä illalla yhdessä. Voi kun mä olen vaan niin onnellinen koko ajan. Mehän ollaan ehkä Pulttiksen kanssa samaan aikaan naikkarilla :D Mulla on jotenkin sellainen kutina lääkärin puheista päätellen et nyt on niin paljon ruuhkaa synnytyksissä et voi jäädä perheosasto haaveeksi vain :( Noh, saapahan sitten mies puunattua asunnon parempaan kuosiin :D
 
Heips, kävin äsken nopeeta Travallen tehtaanmyymälällä (REMU) ku siellä on tänään ja huomenna varastontyhjäysale.. Ostin vauvalle ensi talveksi haalarin 15 eurolla!!! Että Dooris suuntaappa huomenna Tampereelle, se on Vehnämyllynkadulla tossa Messukylässä/Jankassa se myymälä.. Auki on 10-13 muistaakseni..

Sit uutta- mulla ehkä tulee lapsivettä. Ainaki yksi talouspaperi jo kastui kunnolla, seuraan vielä tilannetta mut parin tunnin päästä näytille jos vielä paperit kastuilee.

Katarinalle onnea matkaan! kyllä sun jo oli aikakin päästä ku oot joutunu ravaamaan siellä sairaalassa jatkuvasti...
 
Ohoh Anu, et kai meinaa ennen mua laitostua? :eek: :D Onpa jännää, katsotaanpa kuinka sun käy!

Mullakin ollut oloja (paitsi lapsivettä) tänään suuntaan ja toiseen, mutta en kyllä enää osaa oloistani sanoa mitään, kun jo pari viikkoa sitten olisin voinut vannoa, että pian synnytetään. :whistle:

Ai niin Dooris, joo eihän tuo mun paino niin kovalta kuulosta muuten mutta olen lyhyt ja painonnousua on kuitenkin ylikin 20 kg. :p Ei vaan voi vastustaa herkkujen kutsua. Eikä mulla edes turvotusta ole ollenkaan siinä määrin kuin esikoisesta. :eek:
 
Ai niin, meinattiin uhallakin lähteä uimahalliin kohta. En siis itse ajatellut uida vaan jälleen istua kahviossa ja kyttäillä altaille päin, siellä siis meidän isipappa ja esikoinen saavat räpiköidä. Sit jos nyt jotain tuliskin (= lue: lähtö laitokselle) meidän siellä ollessa, ei muuta kuin yhteys uimavalvojaan kai... :)
 
Kalenteri kyllä sä ehdit ennen mua, ku jos menee niinku esikoisen kans aikanaan saan vaan käynnistysajan huomiselle (ei ne kai ikinä heti sisään ota) mikäli se on vettä eikä valkovuotoa. P*ska vaan ku en mä halua et syntyy huomenna. Esikoisen syntymäpäivä nimittäin.. Kai sitä pojilla nyt sais ees omat synttärit olla ku varmasti veljekset 2-vuoden ikäerolla joutuu muutenkin jakamaan ihan kaiken.
 
katarina hei, hei. et kyllä etuile mua tässä hommassa nyt.. :kieh:
soitat sinne naikkarille ja perut huomisen. otat vasta ma ajan itsellesi :LOL:
...
aloittavat sulla siis käynnistuksen huomenna vasta 12 jälkeen, ymmärsinkö oikein?
hyvällä tuurilla saatetaan olla samaan aikaan sitten vauvaosastolla.
;) :D
laita sitä viilentävää geeliä alapäähän niin tunnistan sut siitä :LOL: :LOL: :LOL:

täällä vantaalla sellainen ilma että voisi ukkonen tulla. meni tosi mustaksi sää yht´äkkiä. taitaa vaan vettä olla tiedossa..

kuopus veti reippaanlaisen satsin meksikonpataa, joten ei tuo oksennustaudissa ole kyllä. :whistle:
mietin että olisiko tarhassa jotain tapahtunut josta kuume olisi voinut nousta kun nyt on aivan kunnossa.
sijaisia oli koko pienten ryhmä täynnä ja meno oli aika villiä- sanoisinko että levinnyt käsiin :xmas:

mutta, nyt cappucinon keittoon. pullapitkonkin ostin jotta saan herkutella :p ihan kun tämä kuontalo sitä tarvis enään- kiloja siis :snotty: :x
siltikin.. ;)

rauhallista pe-illan jatkoa kaikille!!!

ja anulle onnea matkaan jos lapsivettä on. mulla tullut niin hulahtamalla vesi kahden edellisen kanssa että ei ollut epäilystäkään.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katarina-81:
Anuuu, IIIKKK, säkin pääset varmasti jo kohta tositoimiin :D

Hehe, mitähän ne tuumais synnärillä jos pyytäis saada käynnistystä vasta illalla et irtois ne lottopotkarit? :D :LOL:
jos ne sut käynnistää huomenna vasta 12 jälkeen niin voisin lyödä vetoa lottopotkareiden puolesta- eli vauva syntyy vasta sunnuntain puolella B)
eli älä turhaan pyytele, laittavat sut kotiin takaisin :whistle: :D
 
Pulttis: Läl-läl-lää :p Pääsinpäs etuilemaan :D No joo, ei kyl pitäis nuolaista ennen kuin tipahtaa, kuulemma kauheasti kevätvauvoja tulossa joten saatan joutua odottelemaan sitä synnytyspaikan vapautumista vähän aikaa...

Olishan se joo hauskaa osua samaan aikaan osastolle, yritetään päästä sinne 61:lle, mutta eihän siitä tosiaan tiedä et onko siellä tilaa :whistle: Mä oon tämmönen 185cm pitkä rillipää, eli siitä nyt ainakin tunnistaa B)

Me aateltiin käydä meidän lempinepalilaisessa illallisella :p Paneer tikka & mangolassi saa kuolan valumaan jo nyt :p Käytiin samassa ravintolassa safkaamassa heti kun olin kertonut miehelleni raskaudestani :) Huijasin silloin häntä puhelimessa että en ole raskaana ja paljastin totuuden vasta ravintolan lähellä, joten aika tärkeä paikka meille :heart: Paikan omistaja jo intoili että heillä on kyllä syöttötuoleja ravintolassa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katarina-81:
Pulttis: Läl-läl-lää :p Pääsinpäs etuilemaan :D No joo, ei kyl pitäis nuolaista ennen kuin tipahtaa, kuulemma kauheasti kevätvauvoja tulossa joten saatan joutua odottelemaan sitä synnytyspaikan vapautumista vähän aikaa...

Olishan se joo hauskaa osua samaan aikaan osastolle, yritetään päästä sinne 61:lle, mutta eihän siitä tosiaan tiedä et onko siellä tilaa :whistle: Mä oon tämmönen 185cm pitkä rillipää, eli siitä nyt ainakin tunnistaa B)

Me aateltiin käydä meidän lempinepalilaisessa illallisella :p Paneer tikka & mangolassi saa kuolan valumaan jo nyt :p Käytiin samassa ravintolassa safkaamassa heti kun olin kertonut miehelleni raskaudestani :) Huijasin silloin häntä puhelimessa että en ole raskaana ja paljastin totuuden vasta ravintolan lähellä, joten aika tärkeä paikka meille :heart: Paikan omistaja jo intoili että heillä on kyllä syöttötuoleja ravintolassa :D
tosiaan. älä nuolaise ennen kuin tipahtaa.. :D :whistle:
mä menen 51 tai 52 osastolle. muistelen että ne olivat ne tavis-osastot jossa pääsee 3 muun äidin ja vauva kanssa samaan huoneeseen. oujee :kieh: B)
mukavaa illan jatkoa teille miehen kanssa. nauttikaahan vielä kahden keskisestä ajasta- pian se on historiaa.. :heart: ;)
toivottavasti törmätään, mä vedän hihasta jos nään sun näköisen siellä :LOL: toivottavasti en erehdy. voin saada vielä joltain hormooni-hirviö äidiltä nyrkistä silmään kun käyn lähentelemään turhaa :D *nauraa*

mutta hei. onnea huomiselle ihan hirmuisesti!!!!!
:heart: :wave: :heart: :wave:

toivotaan että synnytys menee mallikkaasti.
olisi ihan kiva tavata joskus sitten kun vauvat ollaan saatu, vai? :whistle:
missä päin muuten asut, hki:n puolella vai?
me siis vantaalle muutettiin loka-marraskuussa rivitaloon ja naistenklinikalle menen siksi kun nämä maksajutut- eli vaihtoehtoa ei mulle oikein ollut.
ei sen puoleen,
pojatkin syntyneet siellä joten tuttu paikka ja itse olen ainakin tykännyt vierailla siellä :xmas:

 
HAIKARALLEOnnea pojasta!!

Katarina-81 Onnea huomiselle. Jänskättää :D

anuuu Saattaahan siihen mennä aikaa ennekuin synnytys käynnistyy. Ymmärän kyllä että oisi kiva että lapsilla oisi eri syntymäpäivät! :heart:

Juu ja sitten vähän omaa traumoja. Meinaan nuo meijän lapset aiheutti äitille ylimääräsiä sydämen tykytyksiä häviämällä pihalta tielle tuntemattomilla. Olin itse sisällä mutta ikkuna auki joten siitä kuulin lasten äänet. Sitten ei kuulunutkaan ja mies lähti katomaan ja tuli hetken päästä takas ettei näy missään. No minäkin laitoin äkkiä vaatteet päälle ja lähdin mukaan katomaan, ja ei tosiaan näkynyt ei kuulunut. Kyllä siinä ehti vaikka mitä kauhukuvia tulla mileen kun huuteli lapsia :'(
onneksi mies sitten keksi että käydään kysymässä tuosta naapurista jos ne sinne oisivat meneet ja siellähän ne oli. Olivat kuulema hakeneet poikaa pihalle ja poika taas vastaavasti pyytänyt sisälle ja nämä tietty mitään ajattelematta olivat sisälle menneet. Oli siellä isä kotona ja kysynyt onko meidän lapsilla lupa tulla ja kaikki vastas että on lupa. Sovittiin että me annetaan parerilla lupa muuten ei ole asiaa naapuriin mennä. Ei jää ainakaan epäselväksi. Helpotti kyllä hirveesti kun lapset löyty :heart:
Kuhan ne nyt oppis ettei tuolla lailla saa hävitä!

Mutta mukavaa perjantai iltaa kaikille
-Taika ja masukki 38+2 edelleen-
 
Katarina, onnea matkaan! Tulipa yllättäen. Ei tartte enää odotella millon millon.. Meitsillä huomenna 40+0 täynnä ja ei mitään merkkejä.. ei kyllä edelleenkään ole kiire, oon ihan tyytyväinen näin. Mies vaan haluaisi jo pois töistä ;)

Haikara, onnittelut! Eikö siihen iturvastuimeen saa mitään isofix tm. -kiinnitystä..? Meidän istuimeen (Maxi-Cosi) saa ainakin sellaisen. Ei tarvitse vöihin sitoa kun vaan klik klik ja paikoillaan on :)
 
Pulttis: Lykkyä tykö myös sulle tulevaan koitokseen :)

Me asustellaan tässä ihan naikkarin vieressä, ei nyt ihan näy ikkunasta tuo rakennus, mutta ei paljoo puutu :D Sillä syyllä mä sain tänäänkin lähteä kotiin kun sanoin että sairaala on niin lähellä ja mies on kotona jos tulee muutoksia tilanteeseen :)

Mun papereissakin luki että en tykkää olla sairaalassa... :ashamed: Hoitsu nimittäin sanoi et "täällä onkin merkintä että et mielellään ole sairaalassa". No voi hävetys.

Joo, oishan se tietenkin mukavaa tavata täältä ihmisiä ihan livenäkin :) En ole montaa vuotta asunut täällä Helsingissä ja tunnen vain yhden työkaverini jolla lapsi, joten uudet tuttavuudet ovat enemmän kuin tervetulleita :)

Taidan tästä suunnata suihkuun että olen vähän freesimpänä illalla raflassa ja täytyypä samalla tsekata puutarhan kunto ettei tarvii huomenna hävetä ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katarina-81:
[Mun papereissakin luki että en tykkää olla sairaalassa... :ashamed: Hoitsu nimittäin sanoi et "täällä onkin merkintä että et mielellään ole sairaalassa". No voi hävetys.
tää on kyllä aika paha :LOL: :LOL:
*kävi naurattamaan*

laitahan puutarha kuntoon niin ei tarvi sitä ensi kerralla hoitsun lukea papereista :LOL: :xmas: :LOL:

 
onnea Katarinalle käynnistysajasta ja Haikaralle pojasta :flower:

Hysteerinen, meillä esikoinen ei röyhtäissyt oikeastaan ikinä. eikä kyllä kärsinyt mahavaivoistakaan...

voi Anu kun nyt alkoi jännittää sun puolesta :D ilmottele mitä tapahtuu! mullahan alkuun tuli vain pari lorahdusta lapsivettä ja sitten 12h myöhemmin alkoi tulla KUNNOLLA, että käy tosiaankin näytillä jos yhtään epäilyttää. ja mullehan kätilö intti kivenkovaan että se EI ole lapsivettä mitä multa oli tullut vaikka kyllä minä nyt lapsiveden tunnistan ihan siitä hajustakin... alkuun se oli kirkasta ja sitten muuttui vaaleanpunaiseksi.
onnea matkaan, kohta voipi teillä olla poika sylissä :hug: saa kattoa osaako valita just jetsulleen veljen syntymäpäivän vai paukahtaako tänään tai sunnuntaina :hug:
 
Saatiin kuin saatiinkin neiti tänään kotiin :heart: Voi tätä onnea :D Ja samalla vähän jäntskättää =)

Aivojen magnettikuvat olivat ihan normaalit eli tämän pitäisi olla ohimenevää. Ensiviikolla mennään kontrolliin jossa tarkistetaan lääkkeen pitoisuus veressä ja samalla ultrataan taas aivot. Kuukauden päästä otetaan uusi aivosähkökäyrä ja jos tilanne on muuttunut normaaliksi niin lääkitys voidaan lopettaa =)

nyt neiti kutsuu....

Joanna ja tiltiäinen 8pv
 
Tajusipa se poika sittenkin tulla ihan issesseen maailmaan ilman mitään käynnistelyjä.

Eli: poika syntyi keskiviikkona 9.4. (rv 41+0) klo 16.44 helposti menneen synnytyksen jälkeen. :heart:
Mitat: 3660g, 51cm, pipo 36,5cm

Tänään kotiuduttiin ja ollaan onnesta sekaisin, tuun kertoon myöhemmin lisää.

Onnea kaikille vauvautuneille ja hyvä Joanna, että teillä on kaikki hyvin ja neiti kotona! :flower: :heart:

Lilja ja pikku-ukko 2pv
 
joannalle onnea siitä että tyttö päässyt vihdoin kotiin ja kaikki näyttää olevan kunnossa. ihanaa :flower: :D :heart:
siitä se arki lähtee käyntiin. :wave:

anu mitäs sinne kuuluu? onko vettä tullut lisää???? :attn:

täällä alapää jotenkin hellänä ja polttaa. ei kyllä ihan supistuksilta kaikki tunnu vaan sellaista polttavaa "avautumisen" tyyppistä oloa- mitä lie sitten onkaan.
saisi nyt ma saakka pysyä kyllä kolossaan. muuten ei mies pääse synnytykseen mukaan. :whistle:
joten jalat ristiin tiiviisti ja rentouttavaa v-loppua viettämään. B)
samoin oksettanut koko päivän. ja vauva se vaan jaksaa liikkua ja touhuta.. :whistle:

sitten pari gallup kysymystä
* onko teillä kaikilla tulossa mies synnytykseen mukaan?
* jääkö mies isyysvapaalle?

siinäpä ne,
eillä mies tulee mukaan synnytykseen jos se alkaa ma vasta. muuten ei saada poikia hoitoon. ( esikoisen mukana oli ja pyörtyi ennen kuin homma alkoikaan, toisen synnytin yksin ja tykkäsin niin.. )
isyysvapaata ei pidä kun on yrittäjä ja kiinni hommissaan. mutta meillä pojat tarhassa joten saan olla omassa rauhassa vauvan kanssa ja levätä.

37+6 :heart:
 
Onnittelut Lilja ja Joanna!

Gallup-vastauksia:
* on mies tulossa mukaan synnytykseen (jos mä saisin valita, voisi hoitaa koko hommankin..)
* mies jää isyysvapaalle, mutta en tiedä vielä pitääkö kaikki 3 viikkoa heti putkeen
 

Yhteistyössä