***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Onnea Faerie potrasta pojasta :flower: :heart:

Vuotaraaputin aika hurja synnytys, mut onneks kaikki hyvin :hug:

Nii mun piti sit käydä hakemassa kaupasta kans sitä rommirusinajäätelöä :p maistoin heti ja kohta otan lisää ku meen kattoo telkkuu.

Illan jatkoja kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 38+2
 
Yritin lukea noita edellisiä sivuja tuolta, mutta kun pääsin kohtaa jossa anuu ilmoittaa vuotaraaputtimen pojan syntyneen, aloin itkeä sitä ihan älyttömästi, en pystynyt lukemaan yhtään eteenpäin, piti pistää kone kiinni ja vaan itkeä. Eikä se meinannut loppua millään. Noh, ei ollut onneksi ensimmäinen tapaus :D Mua itkettää lähes kaikki. Ja vain vilkaisu pikkumieheen päin ja taas itken. Jotenkin on vaan niin epätodellisen onnellinen olo. Mutta hetkittäin olen taas ihan hermona näiden alapääkipujen kanssa, tikit kiristää ihan h*"#¤¤sti :x :x Niin, edellisen sivun pystyin sentään lukemaan, vuotaraaputtimella hurja synnytys, mutta teksti sai mut nauramaan ihan "hysteerisenä", varsinkin tuo anestesialääkäri kohta, piti lukea miehellekkin se ääneen.

Niin ja kaikille uusille jakautuneille onnea hirmuisesti :heart: :hug:

Tässä omaa synnytystarinaani, joka ei kyllä ole yhtään niin hauska kuin vuotaraaputtimen teksti.....

ke-to välisenä yönä alkoi supistella siinä kolmen aikaan. Kävin vessassa ja painuin takaisin sänkyyn, onhan näitä kolotuksia ollut ennenkin. No supistukset jatkui, tosi tosi lievinä, en oikein edes tajunnut että tämä on sitä. Selkäänkin koski, joten kävin ottamassa neljän aikaan pari panadolia. Nukahdin niiden ansiosta ja heräsin viideltä tunteeseen, että nyt tulee pissi housuun, ponkaisin ylös ja juoksin vessaan. Lapsivesihän se sieltä tulla lirahti. Suurimman osan sain pönttöön. Mietin siinä että oliko tämä nyt lapsivettä varmasti. Lähdin sitten hakemaan puhtaitaita housuja, että saan ne jalkaan suihkun jälkeen. Supistukset loppuivat tähän. Mies kysyi unen pöpperössä että "mitä tapahtuu" vastasin että tänään varmaan synnytetään, tais karista unihiekat aika nopeesti ukonkin silmistä. Lähti heti koiran kanssa lenkille, kun sanoin, ettei mulla vielä ole hätään. Kävin sitten suihkussa ja ihmettelin että mitä hittoa kun ei ole niitä supistuksia. Söin vähän, ja viikkailin pyykkejä kaappiin. Kunnes taas lorahti lapsivettä lattialle asti, (jolloin tulin tänne kertomaan lähdöstä) Sitten alkoi pikkuhiljaa taas supistella ja lähdettiin klo 7 ajamaan Kotkaan. Matkalla suppareita 3-4 min välein, mutta ei kauhean kipeitä. Sairaalalla sitten tutkittiin, että en ole auki kuin sormelle, olipa pettymys.....Nooh kuitenkin synnytyssaliin lähdettiin, ja siellä alkoi kipeitäkin suppareita tulla. Sanoin kätilölle ettei tässä mitään lääkkeitä tarvita, että ei kai tämä niin hirveää ole, ehkä ilokaasua :D Ja suihkua. Noh....käyrän jälkeen menin suihkuun, kun alkoi tuntua jo niin ikävältä, en pystynyt olla siellä kauaa, kun kipu alkoi tuntua inhottavalta, pyysin ilokaasua. Taas sisätutkimus ja vähän paikat edenneet, eivät paljon. Ilokaasun avulla sinnittelin sängyssä jonkun aikaan ja sitten jo rukoilin ihan mitä tahansa puudutusta. epiduraali pantiin tilaukseen. Ihmettelin missä se VIIPYY....hermo alko kiristyä ja tuntui että taju lähtee joka supistuksella. Kätilö lähti tutkimaan minne anestesia lääkäri jäi..joku tiedon kulku ongelma. Lääkäri tuli ja sain epiduraalin. Auttoi vähän, mutta kipu muuttui kummalliseksi paineeksi alapäähän. Parin tunnin päästä sain lisää epiduraalia koska en vieläkään ollut riittävästi auki...tylsää ja hidasta puuhaa vaan odotella aukeamista. Toinen epiduraali annos ei enää oikein auttanut, mutta aloin tuntea tarvetta ponnistaa ja kolmen aikaan olin täysin auki. En saanut lupaa ponnistaa koska supistuksia oli liian harvoin. en saanut supistuksia nopeuttavaa tippaa, kun vauvan käyrissä oli jotain häikkää. Kuitenkin 15.20 sain luvan ponnistaa ja vauvaa alettiin oikeasti tekemään. Kipu oli jotain aivan hirveää ja vannoin siinä itselleni etten ikinä tee toista lasta (näinköhän mieli muuttuu), paine alapäässä oli jotain sanoinkuvaamatonta, ja mitään ei tapahdu. Sain sen supistuksia nopeuttavan tipan ja sen määrää lisättiin hirmuisella vauhdilla, vauvalla alkoi olla tukalat oltavat kun en saanut sitä puserrettua ulos, niimpä kätilö auttoi painamalla mahan päältä....sieltä se sitten poika tuli. Leikattiin aikalailla tuota alapäätä, juuri sen takia että saadaan jätkä äkkiä maailmaan. Ja tikkejä on sitten sen mukaisesti....

hurja novelli tuosta tuli....mutta siis, hurjempaa hommaa oli kuin mitä olin kuvitellut. Mutta lopputulos niin ihana ja rakas ettei pysty edes sanoin kuvaamaan :heart: :heart: Nyt tiedän mitä on äidin rakkaus :heart: eikä sitä voinut mitenkään ymmärtää ennen tätä :heart:

Hysteerinen ja pikkumies
 
Hysteerinen, kiitos kertomuksesta =) ja :hug: leikkelyistä ja kivuista. :| Totta kyllä, ei sitä äidinrakkautta mitenkään voi kuvitella ennen kuin lapsen saa syliin. Esikoisesta oli jotenkin sellainen olo jo odotusaikana, että tätä varmaan on äidinrakkaus, mutta sitten se muuttuikin aivan toisenlaiseksi, paljon persoonallisemmaksi, kun vauva syntyi - vaikea selittää =) :heart:
 
onnea fearie :flower: komea jössikkä! hyvä et kaikki meni kuitenkin hienosti...

tsemppiä kaikille lähtijöille, käynnistyksellä tai ilman !! :wave:

mä olen ihan väsynyt.... esikoisen kanssa kokopäivä yksin ja huomen sama juttu... onneksi mun veli tulee hetkeksi,kun mulla on neuvola... ainiin ja torstainakin mies käy kotona vain nukkumassa..ja taas töihin.. sitten kai helpottaa.. toivottavasti.

voisin jo synnyttääkkin,vaikkei vielä ole eräpäiväkään lähellä. ja osa hommista kesken, sairaalakassikin vain osittain pakattu... saas nähdä mitä tästä tulee.

hyvää illanjatkoa ja yötä

esikoisen nukkumistemppuilut käynnissä... tyttö tulee sitä mukaa pois petistä,kun mä vien.. kohta tunti menty näin... sai vaan lisä pontta,kun iskä tuli töistä, vaikka on ihan väsy. noh isä saa jatkaa tästä!

moro ja hyvät yöt. terveisin raskausviikkolainen 36+6
 
onnea hysteerinen pojasta!
....pitäis nukkumaan mut väsy katos, kumma juttu.. :whistle: ai vähä jännittää mitä huominen tuo tullessaan, tuoko pojan syliin vai pettyneen odottajan takaisin kotiin. no, mä laitan v.raaputtimelle tekstiviestiä kun saan kuulla käynnistetäänkö. saa hän juoruta teille kunhan ehtii koneelle.
 
anu ruuhkaa OLI. kaikki vuodepaikat oli käytössä käsittääkseni. MUTTA se kuulemma vaihtelee hyvinkin paljon, loppuviikosta oli ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla ja sitten taas ihan täyttä. aina sieltä kuitenkin sijaa löytyy, älä huoli!

ja tuota mun ilmoitusrunoa saapi kyllä käyttää muutkin jos siltä tuntuu :D vai pitäiskö hakea tekijänoikeudet :whistle:

meillä on mies ja tyttö räkätaudissa - ja mies NIIN marttyyrina sitten kun hän on KIPEÄ :LOL: mutta sovittiin että nukkuvat tytön kanssa makkarissa ja me pojan kanssa täällä toimistossa/lastenhuoneessa että kaikki saisivat nukkua. mies kun kuorsaa hirveästi nuhassa.

öitä kaikille
 
Vieläköhän sitä muistais jotain mitä luin :whistle:

ainakin ootukselle paljon onnea huomiselle,ei ne voi sua enää takas käännyttää noilla viikoilla,perässä tullaan :)

Anuu onnea myöskin huomiselle,kateellisena luen teidän juttuja,ku pääsette ajoissa käynnistykseen :ashamed:

Sofku tää on niin tätä :headwall: odottavan aika on tosiaan pitkä :/ minkäs teet ku joka kerta vaihtuu lääkäri,se mitä edellinen lupaa ni seuraava kumoaa aivan täysin :eek: kävin kasvukontrolleis rv 36 ja 38.Toivottavasti sulla ei mee yhtä pitkään

Kiitoksia synnytyskertomuksista hysteerinen ja vuotaraaputin :heart: vuotiksella ollutkin nopeeta toimintaa :D

Faerie Onnea "pienestä" prinssistä :heart:

Mä olin päivällä niin pahalla päällä ja ahisti ihan hitosti ku kaikki vaan saa nyyttinsä syliin ja mä vaan täällä hillun,ni meinasin jo lopettaa koko palstailun,mut hyvää se teki tuo pienikin tauko,mut nyt ku en taas saa unta ni tulinpa lukemaan mitä ootte päivän aikana kirjotelleet,on jo paljon oarempi mielikin =) eihän sinne perjantaihin ole ku muutama päivä :) kai sen jaksaa jotenki kasassa pysyä ku on tähänkin asti jaksanu :whistle:
Piti viel neuvolakorttikin tarkastaa ja väärinhän mä olin sen lääkärin taas ymmärtäny,oli tuol alhaalla jotain sentää tapahtunu,olinki 2cm auki,kanavaa jäljellä 1cm,kaipa nää pienetkin edistys askeleet sit helpottaa käynnistyksen kulkua jos ja kun sinne asti päästään ;)

Hyväntuulinen Piitsi 41+4
 
Hei miten mä saatoin eilen missata Fearien viestin? :ashamed: Lämpimät onnittelut sinne koko perheelle =) :flower:

Heh, heräsin viiden maissa siihen kuorsasin niin älyttömän lujaa :D Ajattelin antaa miehen nukkua rauhassa vielä hetken ja tulin tähän koneelle tappamaan aikaa. Tuli muuten tuosta naistenklinikan huonejutusta mieleen, et ainakin siellä osastolla missä mä oleln aikaani viettänyt on 2-hengen huoneet joissa telkkari. En sitten tiedä mikä on tilanne synnyttäneiden osastolla, toiveena itselläkin päästä sinne perhepuolelle :) Viimeksi kun olin sairaalassa niin mun mies tuli käymään läppärin kanssa ja katottiin sitten sillä seuraamiamme tv-sarjoja yhdessä :) Herra oli myös ladannut mulle muutamia jaksoja vanhoja x-filesia psp:lle, joten kylläpä kelpasi tällä kertaa tappaa aikaa sairaalassa :D Huonekaverin kanssa maristiin että sairaalassa ei ollut langatonta nettiyhteyttä potilaitten käyttöön vaan kaikki verkot olivat suojattuja :( Tuli tässä sitten yllättäen mieleeni millaisia sairaalat olivat 20-vuotta sitten vanhassa kotimaassani ja tuumasin että :ashamed: :x
 
Huomenta täältäkin;-)

Anu:
Me mentiin ihan vain pääovesta sisään ja hissien vierestä raput alas ja vasemmalle. Eli onnea vielä matkaan, toivottavasti käynnistävät suosiolla ;-)

Faerie:
Melkoisen potra poika, hienoa, että kaikki meni kuitenkin hyvin;-)
Eli Faerie ja Vuotaraaputin; ONNEA MOLEMMILLE PRINSSIEN ÄIDEILLE :flower: :hug: =)

Mutta taidanpa painua suihkuun ja aamupalalle, sekä herättää ukon töihin; koira sentään jo lenkitetty ;)

Dooris ja Väinö 41+0
 
Huomenta!

Onnea FaerieKomean kokoinen poika! :flower:
Hysteerinen Kiitos synnytys tarinasta.. Usko mua se vanominen ei mitään auta, itsekin aikoinaan vannoin mutta kummasti vaan se unohtuu ne kivut kun vauvan saa syliin :heart:

ootukselle ja anulleToivottvasti te nyt nyytin saatte syliinne!

Muuten sellasta on pitänyt kysyä että teillä joilla on jo ennestään lapsi tai lapsia niin meinaako isi tulla sairaalaan katsomaan teitä ja vauvaa vai vasta kotona tutustella uuteen tulokkaaseen? me ollaan mietitty että jos se kotiutus pian tapahtuu niin voisi kotona olla isosiskolla ja siovelillä kivempi tutustua vauvaan,

Täällä eilen erehdyin syömään ananasta ja sain ravata vesassa koko yön.. Tylsää..
Tänään kymmeneltä neuvola. Saa taas kädestä valittaa..

Kaikille pysryistä keskiviiikkoa!
-Taika ja masukki 38+2-
 
Piitsi mulla on kyllä suoraa sanottuna vähä syyllinen olo jos pääsen kiilaaman teidän ikuisuuden odottaneiden ohi. Ja ehkä siitä syystä mä oon vähä epäileväinen että voiko mulla oikeesti olla semmonen tuuri et ne noin vaan jo tänään ilman mitää syytä käynnistäisi!?

Dooris joo on se sit siellä samas paikkaa, eli svo:n vieressä. ...on mun elämäni eka äippäpolikäynti!

Taika
kyllä meillä ainaki tuodaan poikaa laitoksellekin, muttei pitkäksi aikaa, ihan vaan moikkaan mua. Tutustua saavat sit kotona. Mut me asutaan ihan sairaalan lähellä, autolla ei mee varmaan ku 5-15min riippuen ruuhkan määrästä.

v.raaputin ei siellä sit vielä ollu kuitenkaan päivähuoneita ja käytäviä kansoitettu äideillä vauvoineen? Sellanen ruuhka oli 2-vuotta sitten 12.4. Enhän mä päivähuoneessakaan käyny viimeksi ku se oli kansoitettu eli pöydät sivussa ja sänkyjä tilalla. Samaten oli kaikki käytäväpaikat täynnä. hehe.. Toivotaan ettei nyt tosiaan tuu samanlaista ruuhkahuippua. Tosin ei sillä että se olis mua häirinnyt. Ihan nätisti se käytäväpaikkakin oli mulle hoidettu semmoseen paikkaan et siitä ei kulkenut ohi ketään (käytävän päässä ) ja siinä oli sermi edessä. Ainoo vaan et vessas piti käydä muitten huoneissa... Mut joo sainhan mä sit päivällä huonepaikan heti ku sellanen vapautui..

Heräsin muuten aamulla sika-ajoissa.. Tyhmää. Piti mukamas nukkua varastoon niin minä jo 06 jälkeen hereillä. Tosin sängyssä makasin ja lepäsin varttia vaille seittemään saakka.
Niin joo piti kertoo teillekin ihana LIMAjuttu.. Mulla ku ei oo ennemmin mitää tullut niin tänäään aamulla on tullu reippaasti semmosta Kalenterin kuvailemaan räkälimaa. Pienet on ilot!

Anu ja mauno 39+4 :heart:
 
Huomenta!

Mulla on totta puhuen tänään aamu alkanut epätoivon ja epäonnistumisen tunteiden vaihdellessa päässäni, ja pieni palstatauko on kyllä käynyt mielessä... Miten voi olla, ettei toinen ole vielä syntynyt, kun esikoinen syntyi just näillä viikoilla? (Helpostikin, tiedän.) Kauhea pettymys. Mies lohduttaa ja sanoo, ettei yli lasketun meneminen ole epäonnistuminen vaan päinvastoin, ehtiipä poika vahvistua :heart: Vatsakin sitten toimii pikkuisella paremmin jne. Ja mä mietin, onko mun nyt ikään kuin tarkoitus saada jokin homma tehtyä ennen synnytystä ja yritän kuumeisesti keksiä, mikä se ois - kotia oon yrittänyt viime päivinä saada pikkuisen parempaan kuntoon ainakin, jotta kotiutuessamme silmien eteen aukeava sekasotku ei sitten ainakaan mun vika ole :p Ja ennen kaikkea sitä lapsenvahtia eli Anton mummoa varten tuntuu miellyttävämmältä olla paikat järjestyksessä. Haluaa sen nyytin jo! Ja katsokaa mun tickeriäkin:
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1
Sitä kun klikkailee, tulee näkyviin teksti 1 week 5 days to go :LOL: Sekin mennyt sekaisin. Voi kun tänään välttyisin kaikilta kyselyiltä ja tällä päivällä olisi sen sijaan jotain muuta, ihanaa tarjottavaa.

Anu, onnea nyytinhakureissuun =) Toivottavasti ei kuitenkaan kovin kauhea ruuhka ole.

Vuotaraaputin, ihanaa, kun joku (jos ymmärsin oikein) laittaa oman runon vauvailmoitukseen. Esikoisesta ilmoitettiin tosi tylsästi vain tavalliset tiedot, kun en tykkää oikein käyttää valmiita loruja enkä siihen hätään mitään lennokasta keksinyt.

Isompi pikkumies kutsuu :wave: :heart:

T. Kalenteri ja Paapau 40 + 5 jo :whistle:
 
Ai vielä tuosta isompien tuomisesta sairaalalle - kyllä mä ainakin toivoisin, että esikoinen voisi siellä käydä ihan kunnolla ja ajan kanssa meitä tervehtimässä. Lähellä asutaan, joten ehkä kerralla ei tarvitse olla kauhean pitkiä aikoja vaan voi käydä sitten useasti. Se on mulle myös tärkeää, että Antto pääsisi ensimmäisenä ja kaikessa rauhassa näkemään Paapaun yhdessä muun perheen kanssa, ei vierailuaikana kaikkien sukulaisten siellä ollessa. Mutta katsellaan. Kälyni esikoinen ei käynyt sairaalassa ollenkaan koko sinä muutaman päivän aikana, jonka hän ja toinen lapsi siellä viettivät. Sopi ilmeisesti heille hyvin.
 
Kalenterille :hug: ja toki kaikille muillekin tasapuolisesti!

mä täällä valmiina, kaveri tyttönsä kans tulee meille puoleksi ja mies tulee tasalta viemään mut sairaalaan. voi voi ku on perhosia vatsanpohjassa. ei tiä miten päin olis.
 
Faerie Onnittelut potrasta pojasta! :flower:

Vuotaraaputin ja hysteerinen Kiitokset kertomuksista. Niitä on aina kiva lukea, ne kun on aina kaikilla niin erilaiset.

Anulle ja Ootukselle Tsemppiä matkaan ja nyytin kanssa kotiin.

Täällä entiseen malliin. Alkaa olla tylsää, ja vaikea keksiä järkevää ajankulua. Luntakin taas sataa ja tuulee, niin ei paljon ulkoillekaan viitsi. Miehen töissä olivat sopineet että meidän vauva kuulemma syntyy vasta toukokuussa. On kuulemma niin kiirettä ettei oikein ennen sitä ehtis jäämään lomalle. No kai se on sitten vaan odotettava. Ei tässä kyllä ole merkkiäkään että vielä tulis, niin että voihan se hyvinkin sinne asti mennä. Mutta nyt laittamaan nuorimmainen kouluun.

Puella ja Kompiainen 38+1
 
Faerielle oikein paljon ONNEA isosta pojasta :flower: :heart:

Vuotaraaputin ja hysteerinen mukavaa lukea synnytyskertomuksia :heart: :hug:

Ootus ja anuuu tsemppiä kovasti tämänpäiväiseen koitokseen :hug:

Tänne ei kovin ihmeellistä...eilen alkoi painaa joku pallo tuolla jalkojenvälissä ;) jokohan tää olis keksiny et näillä viikoilla vois jo laskeutuakin :) Viime yönä pari kertaa heräsin kun supisti mut ei edelleenkään mitenkään sattunu!Et ootellaan ootellaan :whistle:

Aippa3 ja poikanen 39+3
 
anu, 2a:lla oli porukkaa käytävällä ja 4a:lla missä ite olin, oli kaikki vuodepaikat käytössä :|
tuntui niin pahalta poislähtiessä kun olin kolmen hengen huoneessa ainoa jolla oli vauva, toisten oli teholla ja keskolassa :/

täällä meni eka yö hyvin kotona. poika syö tiheästi mutta ei itkeskellyt. Minean kanssa lupasin lähteä kohta kauppaan, onneksi oon jo toipunut niin hyvin että sekin onnistuu. eli varmaan ne homeopaattiset auttoi siihen ettei paikat revenneet vaikka poika tulikin nopsaan...

onnea muillekin vielä joilla nyytti on tupsahtanut syliin :heart: ja voimia viimeisille metreille kaikille masukkaille, kohta odotus palkitaan :hug:

ja juu, tuo runo oli mun oma. sitä saa kyllä ihan vapaasti käyttää jos tykkäätte.
 
Faerie onnea pojasta! :flower:
Anulle ja ootukselle tsemppiä! :hug:

Täällä supistelee välillä hyvinki lupaavasti, mut ne loppuu kyllä lyhyeen. Eilen oli taas iltapäivällä aivan mahdottoman kipeitä supistuksia, mut ei niitä kauaa kestäny.
Mua on ruvennu hieman jännittämään synnytys, kun tuo häntäluun seutu on niin kipee ettei oikeen voi istua eikä maata sen päällä. Neuvolassa mainitsin asiasta ja se kuulemma johtuu siitä että lapsena oon sen loukannu ja se nyt yltyy. Käski mainita siitä synnytyksen alussa että voivat ottaa sen huomioon kun katellaan synnytysasentoa. Saas nähdä minkälainen se on sitte synnytyksen jälkeen..

Hormoneita taitaa olla mulla vähän liikaa, kun oon niin kiukkuinen koko ajan. Mut eiköhän se tästä..

:hug: kaikille sitä tarvitseville! :heart:
sh07 rv 37+6 (huomenna taas uus viikko)
 
Hysteeriselle ja koko perheelle onnea pojasta :flower: :heart:

anu ja ootus onnea matkaan :hug:

Tänne ei uutta. Kävin koiran kanssa vähän käppäilemässä. Täällä paistaa aina välillä aurinko B)

Pitäs ruveta laittamaan ruokaakin, ei kyl huvittas yhtään |O meinasin tehdä nakkikeittoa.

Mut mukavaa päivän jatkoa :wave:

Baby dream ja "Topi" 38+2
 

Yhteistyössä