***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

:kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Täällä yks punapersepaviaani joukkoon lisää :(
Angel et tosiaankaan oo yksin,mennään sit yhdessä kohti perjantaita,p..kele :kieh: jos ne sit jo vihdoin viimein rupeis näyttää toiminnan merkkejä,sanoi vaan et varaudu siihe et käynnistetää,joo-o,oon ollu varautunu jo viimiset neljä viikkoo :eek:

Kävinpä siis siellä polilla tänää ja kun voimme molemmat niin hyvin ni kotia vaa ei myö mitää käynnistetä :headwall: :headwall: :eek: :'( kuka voi hyvin ja kuka ei |O painoarvioki kevyt 4,3kg mistä vitusta ne meinaa et mä sen pihalle ponnistan :eek: tai no joo varmaan just sielt itestää :D Soemelle vaan edelleen auki,eli supistukset ei ees saa mitää aikaseks,no eipä kai se mikään ihme oo ku ei tee ees kipeetä,sanoi vaan lekuri et nyt pitää seurata hyvin liikkeitä ja supistuksia,en kyl tajunnu kysyy mitä se noil supistuksil tarkotti tuleehan niit joo mut ei ne mitää saa aikaseks,ois ees jotain mitä seurata :headwall: :headwall: :headwall:

pirun pahalla päällä oleva piitsi 41+3

Täällä ollaan :wave: !!Mutta karseet supparit alkoi taas.Oli tossa välissä pikkusen laimeemmat, joten pääsin neuvolaan jotenkuten |O Oli vielä kohdunkaulaa jälellä,joten tässä sitä kärvistellään kaurapussi selässä.Anuuu nyt vinkkejä kivunhallintaan!!Kyllä nää pitkän kaavan synnytykset on toooosi peestä!!Limatulppaa irtos terkkarin käsittelyssä,joten eiköhän tää tästä muutaman päivän sisään :kieh: Nythän sitä ootettua limaa sitten riittää :x
Tsemppiä kaikille t: tuskainen ja väsynyt A-I & Tiuhti 40+2

Pulttis: Äääk, kiitos vinkistä, en menekään lukemaan sitten sieltä mitään kun olen vähän liiankin empaattinen ja hermoheikko nykyään :ashamed:

Pian6, no nyt se sun lääkäri ÄRSYTTÄÄ mua entistä enemmän :LOL: |O

Neuvolasta sanottiin et en sais kävellä yhtään enempää kuin on pakko. Voi kuulemma pahentaa jalkojen turvotusta :(

HUIIII :whistle:
Sain postissa ajan pelkopolille ens maanantaiksi - no minä sinne sit soitin äsken että eikö tälle viikkoa? JA sain ajan huomiseksi OPETUSlääkärille joka samalla voi jopa käynnistää synnytyksen jos tilanne kohdunsuulla on hyvä.. Ja sillä on sit kyllä 2 opiskelijaa mukana ja he harjoittelee mulla ultraamista ja sisätutkimusta mutta ei mua voisi vähempää kiinnostaa/haitata, pitäähän niidenki joskus oppia. Ja tää opetuslääkäri on oikein tohtorisnainen... Kätilö äippäpolilla kehui kovasti häntä ja meinas että synnytyskassi mukaan vaan jos siltä tuntuu. En tiä mitä ajatella, huhhuhhuuh :D

Vaan niinpä voi toki käydä että mun säkällä että lääkäri sanoo ettei tätä vielä synnytetä.... MUTTA silti olen onnellinen ku vihdoinki joku ottaa mut puhumaan siitä istukka-asiasta ja voisin kuvitella että ku on opetustilanne samalla tehdään tää asia kunnolla ja perusteellisesti joten oletan saavani parasta mahdollista hoitoa.

Aina-Ilona lähinnä kasvojen alueen lihaksia kannattaa muistaa pitää rentona ja sit tää sukellustekniikka lyhyesti sanottuna on semmonen missä päinvastoin ku normaalisti kehoitetaan hengittään niin käsketään pistään kädet kuppiin suun eteen ja näin samalla välttään ylihengittäminen ku sillon äiti jännittyy liikaa ja kohtu sitä kautta.... Vaikee selittää noin nopeeta mutta jos noista jotain apua jo olis.

niin ja vielä lisäys edelliseen - lääkäri siis kätilön mukaan mielellään käynnistää synnytyksen jos minä haluan niin! ja minähän haluan. :D että sillä asenteella mennään huomenna et vauvaa hakemaan.

Kiitos Anu yv:stä, koitan jostain metsästää kanssa moista =)

Anulle vielä:
Soittelin äsken itsekin taas tuonne Taysiin ja sain ajan vaihdettua silloin 16.4. aiemmaksi, juuri samasta syystä että suostuin ottamaan tuon opetuslääkärin, joka on lisäksi erikoislääkäri =) Ei minuakaan nuo opiskelijat haittaa, hoitaja kun sanoi, että jos otan tuon ajan, käynnistys tehdään joka tapauksessa vielä samana päivänä, kun tuolla iltapäiväajalla se olisi siirtynyt todennäköisesti seuraavalle päivälle =) Nyt jaksaa taas odotella, kun on joku päivä, johon voi "tarrautua" :hug: Eli zemppiä siullekin huomiselle, mie pidän sormet ja peukut pystyssä :hug: =)

Huomattavasti aamua positiivisemmalla mielellä oleva
Dooris ja Väinö 40+6

Tulinpas hyvälle tuulelle Anuun ja Dooriksen uutisista =) Onneksi olkoon vain kummallekin :)

Kävin juuri tuolla kaupassa koriin tuli kerättyä mm. ananasta, mansikoita, ananasmehua, alkoholitonta olutta ja ROMMIRUSINAJÄÄTELÖÖ! :p :ashamed:
(wtf, tää julkaisi kirjoituksen kun painoin hymiön kuvaa, ei taida oikein olla kunnossa sivut... :whistle: ) Niin...siis valiolta on viimeinkin tullut myyntiin iki-ihanaa rommirusinajäätelöö 0,5l pakkausessa, ostin tietty heti kaks pakettia kun tänään tulossa työkaveri kylään ja tietenkin muistin vasta kotimatkalla et hän vihaa jätskiä :LOL: Eiköhän nuo saada kuitenkin tuhottua tuolta pakkasesta ;) :saint:

Heheheh, kuka haluaa kunnon naurut mun kustannuksella...? Kävin äsken pissalla ja siinä pöntöllä istuessani hieroin roll-on icepoweria polviini kun niitä taas särkee kauheasti. Vedin sitten nopeasti pöksyt jalkaan ja tulin tähän koneelle, arvatkaas kenellä on nyt alakerta pakkasen puolella? :LOL: :LOL: :headwall: Taisi tarttua vahingossa icepoweria myös pikkareihin kun vedin niitä ylös, auh-auh-auh....Wow, sain muuten äsken mojovan supistuksen, vihdoinkin! :D

Katarina :LOL: voi sua ja sun icepoweria! :LOL:

mulla on ihan ajatukset sekaisin tosta nopeesta juonen käänteestä. miten voikin nopeaa tilanne muuttua!? aamulla vielä vaikersin ettei tää ikinä synny ja nyt jännitänki et syntyykö jo huomenna! :D ei oo todellista. jotenki en voi uskoa että mulla olis noin hyvä tuuri. voi voi.... mitenköhän pysyn nahoissani tän illan. aika on onneksi aamupäivällä 10.30 joten ku hoidan esikoisen aamutouhut ja puen + pakkaan saakin jo 10 aikaan lähteä kohti tayssia.

ja hyvä Dooris että sait sen opetuslääkärin, ne kun mielellään opiskelijoiden takiakin käynnistää synnytyksiä eli on tavallaan varmempaa et pääsee synnyttään ku jos olis ihan vaan perus äippäpolikäynti. ja sit lisäksi sua varmasti kuunnellaan ja huomioidaan hyvin koska opetustilanteessa pitää tietenki näyttää opiskelijoille miten asiat hoidetaan kunnolla.

Oho-oho. Soitin just hetki sitten naikkarin äippäpolille aikaa siihen verihiutale-labraan kun pyysivät osastolta soittamaan itse sinne. Jotenkin ajattelin et käyn vain labrassa ja sitten kätilö tai hoitsu kertoo tulokset. Laittoivatkin mulle tän viikon perjantaille TAAS lääkärinajan!!! Siis nyt mua jo naurattaa tää touhu ja paljon :LOL: :LOL: :LOL: Meikäläinen ultrattiin viime viikollakin "vain" KOLMESTI + kolme sisätutkimusta!!! Nyt tulee väkisinkin mieleen et kukahan tässä se luulotautinen oikein on....? En ainakaan minä! :eek: Huomenna vielä kaiken huipuksi se neuvola!!! Siis oikeesti, tää on ihan naurettavaa :kieh: Noh, syntyypähän nopeemmin jos taas räpläävät :LOL:

Katariina sitten vilvoitteli kunnolla :LOL:

Jäätelöistä puheen ollen mie oon aivan katkera Ingmannille; olen jo hetken aikaa etsinyt ingmannin kahvijäätelöä kaupoista, turhaan... Viime viikolla laitoin sinne viestiä, ja kehtasivat vastata, että sen valmistus on LOPETETTU!! Kysyntää ei kuulemma ollut riittävästi.. Ukolle sanoin, ettei tainnut tuo miun litra-päivässä-kampanja olla riittävä, seuraavaan jäätelöön kun hurahdan, täytynee ottaa heti linjaksi, että kaksi litraa päivässsä :LOL:

anu:
Noin se hoitajakin sanoi miulle, ja pidän siitä kiinni, että ovat luvanneet, pois en enää ilman vauvaa suostu Taysista sitten lähtemäänkään :LOL: Ensi viikolla meillä on ainakin jo vauva =) Aloin jo innoissani kutomaan sille sellaista tilkkupeittoakin vaunuihin ;)

Mutta nyt jotain syötävää pakko saada, en ole syönytkään mitään... varmaan tuntiin :p

Dooris ja Väinö 40+6

Moikka!

Ihanaa kun on tämä palsta, ystävien lisäksi se pitää mut tolkuissani :D Aina saa naureskella ihmisten jutuille, niin kuin Pulttiksen viidakolle ja Katarinan icepowereille. :LOL: Ja muutenkin kiva olla vertaistukea. :)

Kiitos Pian 6, vaan vielähän täällä ollaan. Limaa tosiaan tuli aamupäivästä ja alkuiltapäivästä aika lailla ja vieläpä vaihtelevia sortimentteja... Hyytelömäistä ja kiinteämpää. Pääsispä nyyttiä hakemaan! Supistukset on mitä on, siis onhan niitä, mutta hyvin olen ne vielä sietänyt eli mistä mä nyt sitten tiedän, milloin synnytys käynnistyy. Sitten varmaan, kun ei enää nahoissaan pysy? Lapsivettä odotellessa, olisipa ainakin selvä merkki.

Anu, olipa sulla hienoja uutisia! =) :hug: Saataiskohan pojat samana päivänä? Voisi mulle kyllä tämäkin päivä jo kelvata, on niin kauan ehtinyt lupailla jo... :whistle:

Piitsi: ei oo totta... :headwall: ...paljon voimia ja jaksamista...

mä olen tässä miettinyt juuri tuota, että vieläkö ne voi mut lähettää huomenna takaisin kotia, jos ei oo mitään hälyttävää tapahtumassa?huomenna on tasan rv 42,mutta jotenkin tuntuu että ei ne kuitenkaan käynnistä. Ja joo, mä kyllä tiedän, että on vain parempi jos vauva syntyisi luonnollisesti, mutta ei tämä ole enää näillä viikoilla ollenkaan kivaa. Huoli istukan toiminnasta on nyt päällimmäisenä.
Enkä mä enää kyllä usko että itsestään synnytys käynnistyisi enää ensi yönä tai tämän vuorokauden aikana.

Pääsiäisenä mä ajattelin, että IHANAA, enää viikko tai korkeintaan kaksi, niin on nyytti sylissä...ja hitot, kohta on kolme viikkoa siitä vierähtänyt...ja ei nyyttiä näy, ei kuulu...
Niin, ja etenkin kun oli viikolla 38, niin ajattelin, että ihana loppusuora häämöttää, siitä on jo KUUKAUSI. Kummallista tämä ajankulu. En nyt mitenkään halua ketään masentaa, mutta odottavan aika mun tapauksessa on to-del-la pitkä.

Angelille myös jaksamista.. :hug:

ootus huomenna rv 42!!

dooris ja anu pääseekin pian tositoimiin. opetusporukan räplättäväksi ja sitten käynnistykseen.. ihanaa :D
mä antaisin vaikka kuuden karvakäsi miehen työntää sorkkansa muhun jos käynnistyksen saisin pian :LOL: :whistle:
no, onhan mulla vielä aikaa.. :xmas:

jotenkin vaan itsellä sellainen fiilis että kun to taas käynti naikkarilla niin kotiin joudun sieltä. :snotty: vaikka viimeksi sanoi että paranee tulla kassien kanssa sinne.
niin mä teen, mutta silti..
mä uskon että huominen verikoe päättää suurimmaksi osaksi mun tulevaisuuden käynnistyksen osilta.
joten mä lähden torstaina hakemaan pakettiani etuajassa. ja toivottavasti sille tielle jään. sanoin kyllä miehellekin että makaamaan en sinne suostu jäämään vaan saavat kyllä aloitella pe käynnistystä.
maata voin kotonakin. :saint:
itsestään tää ei vielä tule ulos. siitä voisin olla aika varma.. :heart:

katarina taisit tahalleen laittaa icepoweria sinne :LOL: jotta saisit vähän viileemmäksi tunteet :LOL:
*repee ihan tyystin*
tää on ihan hullu palsta, kaikkea mekin saadaan aikaiseksi. :D

olette ihania kaikki. :wave: :wave: :heart:

Pulttis : No tällä kertaa meni kyl ihan vahingossa :D :saint: Muistanpa joskus vuosia sitten erään nimeltä mainitsemattoman henkilön, joka hääyötään varten oli käynyt ostamassa hienon afrodisiac-paketin aikuisten lelukaupasta. Siinä yön tiimellyksessä tuli sitten kokeiltua yhtä sun toista tököttiä joista jotkut olivat hauskoja ja sitten yksi joka oli vähemmän hauska :eek: Tämä nimeltä mainitsematon neitokainen istuikin sitten varmasti puoli tuntia hotellin kylppärissä alakertaansa huuhdellen ja kiroillen kuin merimies :D :LOL: :LOL: :LOL: Taisi tökötti olla miehille tarkoitettua potenssivoidetta = jotakin icepowerin sukulaisainetta :LOL: :LOL: :LOL:

Puuuhhh, sais käydä useammin vieraita jos saan aina kämpän tämän näköiseksi kuin se nyt on :D

Tuli muuten mieleen et mulla ei oo maha vieläkään laskeutunut, mites teillä muilla? Onkohan tää heppu olleenkaan suunnittelemassa maailmaantuloa?

Katarina & Papu 38 + 4

Saa nähä oliko hellyyksistä mitään hyötyä :whistle: ainakin oli kivaa :whistle: :xmas:
Mulla maha on laskeutunut jo viikolla 34 ja sen kyllä huomaa kun maha on housuissa B)

Isäntä lähtee kohta viemää esikkoa painiin, onneks, ku en mä millää jaksais :ashamed: kauheen laiska olo....

Katariina-81 voi kun kerroit tuosta rommirusinajäätelöstä. Alkoi täällä himottaa ihan hillittömästi, eikä jaksais kauppaan taas lähteä, kun olen jo kerran tänään käynyt. Ja saakohan sitä edes tuosta meidän pienestä lähikaupasta. Vaihdettiin jo autoonkin kesärenkaat, ja kun täällä ainakin tuli kunnon takatalvi niin ei silläkään viitsisi kauppaan rällästää. :headwall:

Älkäähän nyt kaikki lähtekö kerralla synnyttämään, etten jää ihan yksin tänne! Just kuulin kaverilta, että sen esikoinen oli syntynyt 3vkoa lasketun ajan jälkeen!!! Ja siis oys oli sairaala. Arghs!

mä en ainkaan oo menossa vielä pitkään aikaan mihinkään :)

tänään neuvola (jälleen kerran) takana ja enää se täti ei jaksa ees huomautella mulle painosta :D 790 g /vko verenpaine ok samoin hemppa

eipä kelpaa enää pelastuarmeijallekaan tavarat.. liian peruskamaa (keitiön pöytä, olkkarin pöytä, yks sängynrunko ja taso ) vaatteet oli ainoot mitä huolivat mukaansa kun kävivät.. yritin tota varastoo saada tyhjättyä.. no tarttee vuokrata paku ja ajella sit kaatikselle..

Tsemppiä kaikille jotka kärvistelee
Essi- ja tyyppi 38+1

SähköhellaElla mulla maha on nyt ihan parin viikon isällä laskeutunut ja nyt viikoja 38+2

anulle onnea huomiseen koitokseen :hug: ja PS: takasin ei oo tulemista ilman nyyttiä
;)

Ja oliks se Katariina kuka puhu tosta rommirusinajäätelöstä :p ei tollasia saa tulla sanomaan, nyt tekee HIRVEESTI mieli sitä :p pitää soittaa miehelle et tulee kaupan kautta :whistle:

Ja :hug: kaikille jotka sitä tarvitsee.

Baby dream ja "Topi" 38+2

Juuri, no siis itsekin yllätyin kauheasti kun näin paketin sitä jäätelöö kaupan hyllyssä, ei sitä mun mielestä eilen vielä siinä ollut! Tuo meidän lähikauppa on tuollainen pieni Alepa jossa on kyl aika kökkö valikoima mun mielestä... Näytti joltain uutuusjädeltä kun pakkauskoko oli vain 0,5 litraa, otin tietenkin heti kaks pakettia matkaan :LOL:

Mun turvotukset ei oo lähteny yhtään mihinkään vaikka vedin ananasta ja mansikoita sekaisin :( Lueskelin netistä et trombojen laskeminen voi johtua foolihapon tai B12-vitamiinin puutteesta. No miksei ne neropatit voinu sanoo mulle sitä siellä sairaalassa? :eek: Ottivat oikein osastolle ihmettelemään. No ihmekös tuo kun farmaseutin kans aateltiin et en mä välttämättä enää tarvii sitä multivita raskaus-vitamiinia ja beroccaa ja vaihdettiin tilalle tavallinen multivita + kalsium vähän yli viikko sitten. Voi jumalauta. Meikäläinen meinaa ottaa oikean kipparikallen pinaattikuurin ja vetää vähän beroccaa naamariin, niin katotaan lekurin ilmettä perjantaina kun mun trombot huitelee jossain ylärajoilla :LOL: Jännä juttu muuten miten sitä ihminen vaistomaisesti syö sitä mistä on puutetta, ostin nimittäin pitkästä aikaa pinaattilettuja = foolihappoa ja kotikaljaa = b-luokan vitamiineja :whistle: Mihinköhän puutteeseen se mun rommirusinajäde on...? :D

[/b]Anuuu toivottavasti saat huomenna hommat käyntiin oikein toden teolla!! :hug:

Kyselisin hieman tarkennusta niiltä, jotka on menossa naistenklinikalle, että paljonko se perhehuone maksaa? Tiedän, että se on 26 euroa isältä ja äidiltä erikseen per vuorokausi, mutta mitä maksuja siihen tulee sitten lisäksi??
(...kauheeta, että pitää tollastakin köyhän opiskelijan miettiä... aatelkaa jos ei ois ollenkaan varaa synnyttää...) :LOL: :LOL:

Yhteistyössä