***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Pulttis, joo mennään vaan samaan aikaan! :D
Jos sulla oli naikkarilla se karvakäsi, niin samainen karvakäsi osui varmaan myös mulle viime torstaina. Täytyy kyl sanoo et mun alakertaa ei oo ikinä tutkittu yhtä hellävaraisesti :whistle: Naiset on jotenkin niin kovakouraisia verrattuna miehiin :eek:

Mun mies hössöttää jotenkin niin älyttömän suloisesti tulevasta vauvasta :heart: Kurkki tänäänkin sinne vaavin sänkyyn ja leikki että olisi pikkuinen sylissä... On tuo höppänä vaan niin hurjan rakas mulle :D

Anuuu, mut eikös tuo supistelu jo vähän lupaa että kohta alkaisi tapahtumaan? :) Jaksamista :hug:

Ihana poika syntyi 2.4 klo 18.52 :heart: , painoi 3760g ja syntyi viikolla 39+5

Palailen kertomaan synnytyskertomusta myöhemmin, oloni on vieläkin tosi heikko. Menetin verta paljon ja hemppa ei ole vieläkään kun reilu 90.

Mutta paljon onnea myös muille vauvautuneille!

.....jos hän itse sais päättää !!
oikeasti nyt vois vaikka pienet itkut tirauttaa, meikä jatkaa täällä vailla taaskaan minkäänlaisia oireita... OIKEASTI !!

Hyvin nukutun yön jälkeen lähdettiin tänään puolilta päivin kaupungilla kylppärilaatta ostoksille ja tulihan sitä kierrettyä muitakin liikkeitä siinä samalla. MieJs viideksi töihin ja sit tapaamaan kummipoikaa (kohta 3v) joka ollu espanjassa talvea paossa 4kk. Siinä sitä menikin koko.. ensin kahvitellessa ja sen jälkeen kaupungilla etsien poitsulle kevät kuteita.. Puol tuntia sitten tulin kotiin ja oikein sain vauvaa istahtaa kuulostelemaan kun koko päivän niin menny et ei oo sen kummemmin ees liikkeitä noteerannu. No alkohan se möyrintä heti =)

Olen nyt ottanut sellaisen asenteen et perjantaihin mennään ja käynnistykseen ! Loppusiivoukset ja kassin pakkaukset ajattelin suosiolla jättää torstai iltaan...

Eihän ne voi mua enää sieltä tyksistä käännyttää takas? enkö mä saa vaatia et heidän on käynnistettävä !?!?

Helvetti tää ei normaalia ole, et ihminen näillä viikoilla voi näin hyvin ja touhuaa päivästä toiseen niinkö ei olis ikinä raskaana ollutkaan... En minä tätä yksin ihmettele, kyllä niitä muitakin riittää ja "joko joko" soittajia.. sit ku ei pysty olla puhelimeen vastaamattakaan ku heti luullaan et noniin nyt he on synnyttämässä --vittu ku ei olla !!

Sori nyt tää kauhee purnaus, mut hiljalleen alkaa keittää mullakin.
Ehkä nyt turhankin väsy ja nälkäkin...

Täytyy levittää pyykit kuivuun ja lähtee miestä hakemaan töistä !

Minä + Voice joka ei koskaan synny 41+1

ps. niin joo oli tänään aamulla neuvola. Ei yhtään mitään ihmeellistä. Kieltäydyin keskiviikon ajastakin, ku sanoin et menen suoraan tyksiin. Turhaa tuolla neuvolassa on enää hypätä...

Onnea älyttömästi Tiitsulle! =) :heart: Toivottavasti saat itsesi pian kuntoon. Kertoilehan, kun jaksat.

Täällä yhä ollaan, kuten mun näköjään täytyy käydä ilmoittelemassa monet kerrat päivässä. Pientä toivoa herättää se tämänaamuinen limaisuus (illalla tuli vähän lisää ), mutta vähän luulen, että yö tulee taas tuottamaan pettymyksen ja aamu valkenee edelleen yhtenä kappaleena.

Nyt on sitten ostettu tai tilattu suurimmaksi osaksi kaikki, mitä vauvaa varten tarvitaan: mies osti tänään kengurupussin lisäksi myös hoitoalustan ja tilasi uuden parkuhälyttimen. Vanhalla tullaan toimeen sen aikaa kun tarvitsee. PikkuNöpönen jo ehtikin valaista tuota kengurupussiasiaa Pulttikselle, mullehan tuo on siis ihan uusi juttu mutta tervetullut, kun meillä noiden turvakaukaloiden ja turvaistuinten kanssa olisi muuten vähän ongelmaa. Kaukalo piti esikoisen istuimen takia laittaa takapenkin keskelle, jolloin sen irrottelu nukkuvan vauvan kanssa olisi hiukan hankalaa. Nyt pussin kanssa voikin sitten napata vain palleroisen siitä mukaansa. :heart: Ei ollut mitenkään halpa tuo pussi mielestäni, ja vähän vilkaistuani tulin siihen tulokseen, että olisin saattanut tuon osata ommella kasaan itsekin, mutta toki tuskin noin siistiä enkä ainakaan ilman kaavaa. Varmasti on hintansa väärtti tuo kapistus. =)

Lisäys luettuani välissä tulleet: Halauksia Angelille, kyllä se sieltä tulee ja joskushan se ekstraenergia on kuulemma kertonut synnytyksen lähestymisestäkin...

Menenpä sitten petiin siinä toivossa, että varhainen nukkumaanmeno osoittautuu yön aikana kannattavaksi ;)

T. Kalenteri ja Paapau 40 + 3 yhä

Tiitsulle onnea pojasta :flower: :flower:

:LOL: Pulttis ei taas voinu repeemättä lukee :D

Mulla loppui unet taas lyhyeen,no nukahinkin kyl ennen aikojani,menin vaan lukee neidille iltasatua ja heräsin siihe ku ukko kömpii sänkyyn,no eipä sit oo taas sen jälkee nukuttukaan :headwall: ehkä se nukkumatti joskus tiensä tänne löytää :wave: jos se vaik näkis mut
Rupee oikeesti jännittää jo tuleva,mut eipä tuohon kai voi varautua,toisaalta ahistaa ku ei varmasti tiedä mitä tuleman pitää :/

Piitsi 41+3 haluu porsia tänään

ONNEA TIITSU!!!
Anuuu: täälläkin lupaillu jo pitkään ja nyt menee jo yöunet näitten suppareiden takia..muuten kiva,mutta aamulla ne tietty tyssää taas :kieh: Ja jotkut tekee muksut muutamassa tunnissa :eek: Kyllä vaan sattuu napakastiiiiiii |O
Kuinka mä jaksan raahautua aamulla neuvolaan?Sais kyllä joku tarkistaa alapään tilanteen,kun tonne sairaalaan on 70 km matkaa ja sieltä ne laittaa kotiin,jos ei pää oo näkyvissä!!

Onnea Tiitsulle!! :flower:

:hug: Angelille. Tämä yliajan odotus on jotain todella hirveää. Esikko syntyi laskettuna päivänä ja tätä ei näy eikä kuulu. Mullakin on energiaa jatkunut. Eilenkin tein reippaan kävelylenkin eikä tullut kuin muutama pieni suppari. Ehkä tää syntyy 12 päivä isälleen synttärilahjaksi.

Taas pitäis neuvolaan raahautua. On sekin alkanut jo tökkimään. Harmittaa vielä valmiiksi, että täti jää tänään lomalle eikä siis ole enää mukana tässä hommassa. Täällä kun tekevät yhden kotikäynnin kun vauva on syntynyt niin ois ollu mukava saada tuttu täti kotiin eikä jotain vierasta.
Mites muilla menee toi kotikäynti? Meillä käy ensin äitiyspuolen täti lähes heti kun kotiudutaan (2 pv:n sisällä) ja sit lapsen tuleva neuvolatäti käy, kun lapsi on n. 2 vko:n ikäinen. Tämä on sen takia, ettei tarvitse lähteä näin pienen kanssa neuvolaan. Minusta aivan loistava teko!!!

Kahvit juotu, nyt on mentävä siistimään pää ja meikattava.

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 40+5

Huomenet

Hyvin nukuttu yö takana :D kerrankin, vaikka kyl toi käsi oli taas vähän puuduksissa.

Täällä itä-suomessa on sumuinen ilma :(

Neuvola ois puol kymmenen.

Pitäs yrittää vähän imuroidakkin sitä ennen, ku on noita koiran karva tuppoja siellä sun täällä.

Mä lepäilin melkein koko eilisen päivän, ku ei viittinyt mennä uloskaan, kun vettä tuli ku esterin pe..eestä.

Joo kyl se on varmasti samallainen puska täällä pulttis :LOL:

Mut nyt imuroimaan tulen sit kertomaan neuvola kuulumiset.

Baby dream ja "Topi" 38+1

Huomenta täältäkin;-)

Tiitsulle superhalionnittelut prinssin maailmaan tulon johdosta :flower: :hug:

Tänne ei edelleenkään kuulu.. yhtään mitään, eli nyt lakkaan kyllä odottelemastakaan, tulee sitten kun käynnistetään...

Sain tosiaan ajan Taysiin 16.4. 12.45, jotain mutisivat, että aamuajat ovat jo loppuneet, eihän voi tarkoittaa sitä, etteivät sitten käynnistäkään silloin? Iski vain moinen kaamea ajatus yöllä päähän... Jos tämä menee vielä ylikin tuon kahden viikon... Nytkin kun on jo hermot huonossa kunnossa tästä odottelusta!

Mutta josko painuisi suihkuun ja aamupalalle, sitten voisi taas suunnistella kaupoille hakemaan jotain pientä kivaa, ellei muuta niin suklaata kuitenkin;-) Kaavat täytyy hakea ja kangasta; Väinön tuleva kummitäti kun lupautui ompelemaan pojalle kastehaalarin, jotenkin tuota miun ideologiaani vastaan sotii pahasti kastemekon pukeminen pojalle :whistle:

Dooris ja Väinö 40+6 (JO!!!)

Huomenta!

Superonnittelut Vuotikselle ja Tiitsulle!

Tänne ei kanssa niin yhtään mitään uutta, must tuntuu et tää tulee kans vast juhannuksena... Mä oon niiiiiiiiiiin kypsä. Ei oo jotenkin ees jaksanut tänne kirjotella, kun on jotenkin niin masentunut ja vetämätön olo koko ajan. Kohta pitäis lähteä taas neuvolaankin verenpainetta mittaamaan, plääh, ei kiinnosta yhtään.

Dooris mulla antoivat esikoisen kanssa mennä rv 42+3 asti ennen kuin käynnistivät. Tosin kyllä mä luulen, et tuo ihan käynnistysaika on, minkä sä oot 16. pv saanu. Mulla ei oo vielä edes kontrolliin aikaan, luultavimmin sen pitäis olla ens ma, koska silloin on 41+5 täynnä.

Lilja (rv 40+6)

Tiitsulle onnea pojasta! :flower:

Huvikummun vääpeli
: Täällä äitiysneuvolan täti käy kaks kertaa kotona synnytyksen jälkeen ja sit lastenneuvolasta käydään kerran.

Pitää kai tästä vääntäytyä suihkuun ja keksimään taas jotain hommaa päiväksi.
sh07 rv 37+5

juuri, :wave: Mulle voisi tohon etusivulle laittaa noi raskausviikot jotka oli neidin syntyessä 38+4.Kiitos.

Kauhe,mä en ole yhtään tänne ehtiny kurkkimaan,on se elämä sen verran hektistä neljän lapsen kanssa nyt! :whistle: Omaa napaa siis vaan,ootte kyllä itse kukin ollu mielessä päivittäin.Eilen just mietin että kuinka moni mahtaa olla vielä yhdessä koossa. :)

SUURENMOISET JA LÄMPIMÄT ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE! :flower:
Ja voimia ja pitkää pinnaa vielä masun kanssa oleville! :hug: Mulla on jo omaa masua ikävä. :p :ashamed:

Meidän neiti on tänään jo kaksi viikkoa vanha.Aika menee liian nopeaa,en pysy mukana!Ihana rakkauspakkaus! :heart: Eilen kävi neuvolatäti kotona ja painoa tullu neidille reippaasti,viikossa 300g reilut.MAitoa riittää,äidin tissi takiainen.Mutta hienosti mennyt kaikenkaikkiaan,tyytyväinen neiti.Isot sisarukset on ottanu pikkusiskon nätisti,3v neidin kanssa saa vähän olla tarkkana.Auttaa hienosti ja laittaa tuttia ja pusuttelee mutta voi mennä laittamaan peiton siskon päälle kokonaan. :/ Kai se tästä,kun tämä alkuhuuma tasaantuu! :wave:
Onko meillä muuten tuolla vauva puolella jo joku huhtihippusten pino???

Meidän kuulumisia voi halukkaat käydä myös lukemassa blogissa. Joku on tainnut sinne jo eksyäkkin. ;) Tännekin yritän kirjoitella kun ehdin.
http://www.4.odotus.vuodatus.net

Vishy ja neiti 2vkoa

Alkuperäinen kirjoittaja Katarina-81:
Pulttis, joo mennään vaan samaan aikaan! :D
Jos sulla oli naikkarilla se karvakäsi, niin samainen karvakäsi osui varmaan myös mulle viime torstaina. Täytyy kyl sanoo et mun alakertaa ei oo ikinä tutkittu yhtä hellävaraisesti :whistle: Naiset on jotenkin niin kovakouraisia verrattuna miehiin :eek:
mä olin myös viime viikon torstaina siellä ;)
ja sama mies. tosin mä sain kunnon romplauksen :LOL: :kieh:
eli kaukana hellävaraisesta.
tai ehkä mulla on vaan niin iso hole että joutui melkein nyrkin työntämään alapäähän kokonaan :LOL:
tiedä sitten.. *nauraa itsekin*
mutta sama mies ollut kyseessä. B)
monelta olit silloin?

tiitsu onnea pojasta oikein kovasti :flower: :flower: :hug:

angel08 nyt sulle iso potku persuksiin ja mars synnärille :D :wave:
kyllä se sieltä pian tulee-pakko :whistle:

piitsille kanssa samanlainen tulitus persuksiin. synnärille nyt meidän muiden alta vaan piakkoin.. :D :hug: älkää antako meidän kiilata :xmas:

dooris yleensä lääkkeellinen käynnistys aloitellaan aamulla 8-10 aikaan. toivottavasti tuo sun aika ei tarkoita sitä että aloittavat vasta seuraavana aamuna- epäilen niin. varma en voi olla :whistle:

omaa napaa :whistle:
suht kiva yö takana. suorastaan ehkä luxus. ei kovia kipuja ja oudon hyvin voin.
taisin niin järkyttyä eilisestä viidakon ajalusta että nukutti sitten niin hyvin ;)
pojat kotona tänään vapaapäivällä mun kanssa. piti lähteä kaverille kylään mutta niille tullut yöllä pas.katauti- joten ei sinne päinkään. :snotty: sitä mä en jaksaisi enään.. :x
no, eiköhän me jotain keksitä. ulkona vaan sateista. ei kiva juttu.. :whistle:

mutta nyt aamu capuccinolle :p

pulttis ja rv 37+3 :heart:

Onneksi olkoon Tiitsulle! =) :flower:

Mulla tuli eilen illalla aivan järkyttävä turvotus jalkoihin. Mun nilkkoja ei meinaa enää erottaa. Tein turve-jalkakylvyn johon laitoin lisäksi turvotusta poistavaa jalkakylpysuolaa ja ei auttanut mitään. Sit nostin jalat ylös ja mies hieroi niihin hirudod fortea, nyt kun heräsin niin ovat vieläkin saman näköiset :(
Hitto en minä uskalla seistä kohta ollenkaan pystyssä näillä jaloilla kun tuntuu et jos tää tästä vielä pahenee niin meen kyl paniikkiin. Jätin vahingossa sairaalan sukat (sellaiset pötköt siis missä ei oo resoria eikä kantapään kohtaa) jalkaani lähtiessä ja nyt ei oikein voi muita käyttääkään. On tää kyl ihan hanurista tää touhu :( Nyt kittaan japanilaista vihreää teetä joka maistuu ja näyttää ihan mutavelliltä (sellaiselta jossa shrek voisi rypeä :LOL: ), täytyy toivoa et vähän auttais... Mitä te muut olette käyttäneet turvotukseen? Ananasta ja mansikkaa? Voisin nimittäin käydä kohta tuossa lähikaupassa ja ostaa kaikkea mahdollista turvotusta poistavaa :) KAHVI! Ha-haa!!! :LOL: Miksen mä heti muistanut sitä? En oo enää äitiysloman aikana juonut pahemmin kofeiinia, mutta nyt voisin kyllä keitellä kupillisen ;) Mut,mut, kaikki vinkit turvotuksen suhteen otetaan kiitollisena vastaan :ashamed:

Pulttis, Katarina, kiertääköhän noi samat lääkärit naikkarin ja kättärin välillä, kun mullakin oli toissakerralla karvakäsi ulkomaalainen mies.. mullekin se oli melko kovakourainen.. Sai kyytiä se ukko, kun tuntu että kurkkuun asti yrittää sitä kättään työntää..sen verran kaukana oli kohdunsuu vielä. Eipä siitä tosiaan tullukaan sit mitään.. :ashamed:
Viime kerralla oli onneks ihana suomalainen nainen, joka oikein kysyi erikseen haluanko sisätutkimuksen - ei ollu vaikea valita :) Miten mä vaan pystyn synnyttämään, kun en kestä tollastakaan... :eek:

Pulttis, mulla oli aika 9.30 ja olin vähän myöhässä :ashamed: Kun katoin kalenterista et olin merkannut 9.30 ja olin ihan varma et oikeasti aika oli klo 10 ja merkkasin vain itselleni 30min aikaisemmaksi sen kalenteriin et ehtisin käymään näytteissä jne.

Heh, vai että kunnon romplauksen? :eek: No mulla tuo oli vähän tarpeeton sype-käynti ja kai se aatteli olla extra-hellävarainen tai jotain... Olis saanu kyl romplata muakin, kun eikös se aina hieman edistä tilannetta? :D Mulla ei oo taas tullu supistuksia aikoihin ja ärsyttää jumalattomasti. Pitäis vissiin vain nuzbailla kaiket päivät jotta jotain alkais tapahtumaan ja se on vähän vaikeeta kun mies on töissä :LOL: :LOL: :LOL: Ihan kateeksi käy teitä jotka pystytte vielä käymään "reippailla kävelylenkeillä", mulla reipas kävelylenkki taitaa tulevaisuudessa merkitä lyllertämistä tuohon 200m päähän Alepaan - sillä tuskin saa supistuksia aikaan :headwall:

Tylsä päivä edessä, joten tulen roikkumaan täällä aika paljon...

Huomenta vaan täältäkin. Yöksi rauhoittui kaikki olot ja nukuin hyvin, mikä sikäli on positiivista aina lapsiperheessä, mut masentaa ku tää mun olo sahaa ees taas..

Angel iso pitkä halaus täältä! En voi kuvitellakaan miten pitkä on odottaa noille viikoille saakka..
Viimeksi mulla 40+3 alettiin käynnistään ku 40+1 alkoi lapsivesi tihkumaan.. En ees osaa siis kuvitella mitä on odottaa viikko tolkulla lasketun päivän jälkeen.

Aina-Ilona on kyl masentavaa tää "lupailu" ku sitä on jo kestänyt yli viikon.. Tullut jo mieleen että mitenköhän nopeeta synnytys sit etenee ku näin hyvin valmistelee etukäteen? Sitähän herranjestas ei ehdi pian ku korkeintaan ponnistamaan sairaalassa!
:whistle: Mulle kaveri toi just eilen kirjan missä on kaikkia rentoutustekniikoita ja semmonen "sukellustekniikka" millä pitäis paremmin jaksaa synnytyskipujen läpi ilman puudutteitakin. Luen niitä nyt sit ihan silläkin et jos ei ehdi saamaan mitään puudutteita (niinku oli esim v.raaputtimella käynyt - hän saa sit tulla itse enemmän kertomaan) niin jos sitä jotenki ees kestäis sen synnytyksen läpi. Vaikka no, kyllä mä luotan että kestän. Viimeksi synnytyksen loppu meni luomuna ku mun olon takia ei voitu antaa puudutteita että jaksan ponnistaa.. Ja voin sanoo ettei se niin pahaa kipua ole ku sillä on mitä parhain tarkoitus eli saada oma lapsi maailmaan....

Tiitsulle onnea! :flower:

Mä tilasin kaverin lenkille mukaan, klo 10 painutaan rattailla tonne vesisateeseen supistuksia hakemaan. Mitähän sinne pukis päälle? Poika on tietty sadesuojansa alla rattaissa mutta minä? ...miehen kaapille vaan.

Anu ja mauno 39+3

Yhteistyössä