***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Joanna Mua harmittaa, kun en tilannu silloin molempia ku olivat tarjouksessa :/
Noista maksoin vaan 9,90e.


Niin ja petareita sekä patjoja kantsii katsoa myös Ikeasta.
Meillä on toinen pinnasängyistä sellainen pieni, niin siellä olis ollu suoraan sopiva patja. Ei tajuttu ennenkuin oltiin jo leikattu tuosta 60x120cm palat pois..
 
onko muuten muilla ollut kypsymistä kavereihin? tai siis ylipäänsä? mulla kun alkaa olla se, että parin kaverin ei tartte kun sanoa "moi" ja mua ärsyttää :ashamed: :whistle: tosin molemmilla on tapana puhua vain omasta navasta ja valittaa koko ajan miten kaikki on NIIIIIIIN huonosti.
 
Faerie Mä ikean sivuilta katselin viime viikolla ettei niillä olis sitä normikokoa pienempää ja sit kun lauantaina siellä käytiin niin en sitten edes viitsinyt/tajunnut käydä katsomassa olisko kuitenkin ollut. DAM :|
hobbarissa oli vaan sitä normikokoa.
 
vuotaraaputin Mulla ei oikeastaan ole kuin yksi ystävä/kaveri jonka kanssa tulee pidettyä yhteyttä enemmän. Kieltämättä on ärsyttävää kuunnella ainaista valitusta jostakin.
Taisin loukata häntä pahasti, kun sanoin eräästä asiasta suoraan. En vaan jaksanut enää kuunnella sitä ruikutusta :ashamed:
Silloin kun esikko syntyi, olin todella väsynyt ja jälkikäteen ajateltuna masentunutkin. Jouduin tuolloinkin olemaan se jolle tämä ihminen valitti kaikesta. Se ahdisti mua ihan hirveästi, mutta en oikein kehdannut sanoa, että puhuisi niistä jutuistaan jollekin muulle, etten mä jaksa kantaa hänenkin murheita. Nyt oon päättänyt, etten enää moiseen suostu. Ihan tarpeeksi on jaksettavaa omassakin elämässä, ilman että päivittäin saa kuulla kuinka vaikeaa HÄNELLÄ on |O
Tietysti ystävä on se jolle kerrotaan huolet ym. mutta joku raja silläkin pitää olla. Ei kukaan jaksa kuunnella päivästä toiseen valitusta. Varsinkaan jos toinen ei tee itse asioidensa eteen mitään.
 
Joanna Voi harmi :/
Voihan se olla, ettei niitä enää ole myynnissä. Siitä on kyllä aikaakin 3 vuotta..

Mä tein petarin sellaisesta vauvojen peitosta. Jyskistäköhän se oli aikoinaan hommattu. En oo varma, mutta kuitenkin. Sellainen pikku peitto ajaa saman asian kuin petari. Siihen vielä kosteussuoja päälle.
 
Joanna, mun äiti hankki mummalan matkasänkyyn (niissä on niin olematon se oma patja) patjan semmosesta kangasmyymälästä mikä myy patjoja mittojen mukaan. Ja petauspatjan hän leikkas ja ompeli peitosta - toisesta osasta isoa peittoa tulikin sopivan kokoinen pikkupeitto.

Ja liikelaskennasta niin kyl se on niin et 10 liikettä tuntiin, MUTTA missään nimessä ei joka tunti tarvi tuntua!! ihan vaan siksi sanon ettei kukaan nyt ala ahdistumaan jos ei koko aikaa liiku.
Sit laskenta ajaksi voi ottaa illasta semmosen tunnin ku vauva yleensä liikkuu ja jos ei liikkeitä tule niin syö jotain makeaa ja juo tosi kylmää vettä (niin mulle sanottiin äippäpolilta ku esikosta ei tuntunut liikkeitä ja soitin paniikissa et mitä teen-> heti tuntui liikkeet).
 
ostin muuten oman petarin siitä kakkos laadun vuodevaate myynnistä joka kiertelee ympäri suomea..
maksoin 3egeä ja siinä oli yksi sauma väärin päin joka ei haittaa tod. käyttöä =)

Niin ja sitten VINKKI lasten ja vauvojen peitot ovat tod.kalliita jotenkin hokasin ja ostin viime talvena aikuisten kokoisen lämpöisen allergia peiton ja leikkasin siitä
vauvan peiton koon pois
juniori peiton koon pois
ja jäljelle jäi vielä vauvan tyyny :)
vetelin sitten saumurilla avoimet saumat kiinni ja sain kyllä 20 tosi laadukkaat peitot ja yhden tyynyn..

ja patjan ostin kangaskaupasta joka möi superlon patjoja ostin sopivan palan ja sitten kankaan siihen päälle niin taisi maksaa 15e yhteensä
kun noi 60 hinnat lastentarvikkeissa vähän kauhistutti kun kyseessä oli kuitenkin samanlainen tuote..

en tiiä onko teistä järkevää mutta mie ainakin katsoin säästäväni tuossa järkevästi..
jos nyt muuten tuhlailen välillä näihin lasten tarvikkeisiin.. :ashamed:

ostin tänään esikolle rasavillin välikausi haalarin paikallisen lastenpuodin varastosta sain sen 25% alella niin ei tartte sitten ens keväänä ajella sitä kahden tenavan kanssa ostamaan kun ei se koko siitä muutu mikskään joskin hinta voi olla vaan korkeampi...

ja sitten niiden vaippojen tilauksen yhteydessä ostin imetysyökkärin, eisbächerin 4vuodenajan lämpöpussin jota voi myös käyttää kaukalossa ja sitten vaunussa
mam-luomuharsoja (ovat muuten ihanan pehmeitä myös pesun jälkeen ja tosi imukykyisiä)
ja sitten niitä fuzzi taskuja

tuolla ne kuivuu jotta saan illalla koklattua esikolla..

meni euroja :ashamed:

LIIKKEET joo just noin miten anuu sanoi.. enhän sekoittanut ketään??

Suppis
 
Suppis Toi peitto juttu kuulosti tosi järkevältä. Pitää pitää mielessä jos tulee tarvetta lisä peitoille. Nyt niitä on jo kaks.
harmi kun heitin keväällä yhden vanhan peiton (mun lapsuus aikainen, paksu ja raskas) muuton yhteydessä pois. Siitä olis saanut tehtyä varmaan hyvän petarin. Mut enköhän mä jotain keksi =) Kiitos kaikille vinkeistä =)

harsoja pitäisi kanssa hommata lisää. Taidan käydä ostamassa ihan harso kangasta ja ompelen itse. Kun nyt sais ensiksi ton edellisen ompelu projekstin etenemään. Olen meinaan tekemässä imetystyynyä =) Kaavat on leikattu ja kangas ostettu, sais vaan aloitettua. Niin ja aluslakanoita pitäis ommella. Katsotaan vaan niin mä vielä 2kk päästä täällä kirjoittelen, et pitäis aloittaa toi ompelu kun laskettuun aikaankaan ei enään ole kuin 2viikkoo :LOL:
 
Joanna: Mä ostin esikolle petarin kodin anttilasta, se oli meidän pinnikseen liian pieni joten vein sen mummolan matkasänkyyn. Juuri nyt en saa siitä mittoja, mut voin sen joku päivä tehdä. Voisin olettaa sen olevan juuri tarvitsemasi kokoinen, koska meidän pinnikseen oli aivan liian pieni. Jos teilläpäin on kodin anttila niin sinne kantsii mennä katsomaan petaria. Eikä ne anttilan petarit ja patjat ole edes kamalan kalliita ja tyytyväinen olen ollut kumpaankin.
 
JOO :LOL: Näyttääpä tosiaan tutun näköisiltä housuilta.
Täällä kans yks pöksyihin rakastunut. :wave:


Mä en ole petivaatteissa koskaan osannut säästää :ashamed:
Niin omat kun lapsienkin ostan aina uutena ja vaihdan melkosta usein.
Tyynyt kerran kaks vuodessa. Peitot muutaman vuoden välein.
Riippuen peitosta. Nuo kalliimmat on nyt ollut jo 4v satunnaisessa käytössä. Vauvalle olen aina ostanut uuden allergia patjan ja peiton.
Tyynyä en ole koskaan käyttänyt vauvalla.
Lakanat vaihdan myös kerran viikossa, tarvittaessa useammin esim.kipeänä.

Siis mullakin hieman huono omatunto kun en kertakaikkisesti kestä
muutamaa tuttavaa. Koitan kartella naapuriakin rappukäytävässä.
En jaksais millään jäädä turinoimaan jonnin joutavia..
Täällä on itku ja nauru yhtä herkässä.


Nyt kahvinkeittoon. Meillä on rokuli päivä tänään.
Lämpöisiä ja flunssaisia lapsia täällä 4 kipaletta.
6v tyttö yski pahasti ja itki yöllä kurkkuaan.
5v on vain lämpöinen ja nuhassa.
4v ei ole vielä muuta kuin nuhainen.
Ja tämä nuorimmainen 2v on lämpöinen, nuhainen ja yskäinen.
Juuri hörppivät lämmintä juotavaa ja
istuivat tuohon viereen sohvalle peiton alle.
Saas nähä mikä pöpö lie.
Itselläkin on nenä tukossa. Kunhan ei vaan tulis nyt samaan syssyyn ite kipeeks. Jaksais hoitaa lapsia. Onneks miehellä on lauantai vapaa.

Jep... See You!


Nöpönen 28+3
 
se oli kyllä aika huvittavaa. kaikista hauskinta oli että siellä oli joku kyselytunti, joka oli maailman tylsin. kaikki muut paitsi me pallomahaiset oli sikakännissä ja me juotiin mehua ja valkkaria joka oli todella pahaa. piti mukamas juoda ainakin se lasillinen :x ja sitten nukuttiin siellä samassa pöydässä :LOL:
 
Sokerirasituksesta selvitty.. Sokeriliuos oli pahaa ja hetken tuntu et nousee ylös mut ei kuitenkaan noussu. Tietääkö joku pitääkö noita tuloksia soitella neuvolasta vai ottavatko sieltä yhteyttä jos jotain häikkää??

Pahoinvointi alkaa tulla takaisin, ruoka ei oikeen meinaa pysyä sisällä. Oon jo viikon taas oksentanu päivittäin, tänään ei oo onneks tarvinnu, vielä ainakaan. Iltavuoro taas kutsuu, toivottavasti on rauhallinen ilta edessä...

sh07 rv 27 tasan (aika menee uskomattoman nopeasti..)
 
vuotaraaputin :LOL: toi oli kyllä jo yliveto!!!! Mistä ihmeestä noi unet kumpuaa?? Olettekos muuten ollut Hunkseja katsomassa? Mä olen kaks kertaa, ihan kivaa silmän ruokaa :p

Pikkunöppönen Mulla ei vielä kokemusta pumpuista kun esikoinen tulossa, mut toivottavasti jollain olis. Kaveri antoi just oman pumppunsa mulle, kun imetys loppui, ja muistelen kyllä että se pitää tollaista fiuuu ääntä, joskus ollut paikalla kun se pumppas.

Noista hunkseista tuli mieleen, et jokos teillä alkais menojalka vipattaa?? Mä en koskaan ole ollut mikään baarikärpänen tai harrastanut kotona tissuttelua. Mut jotenkin välillä tuntuu et mä olen ollut raskaana jo ikuisuuden!!!!! Saunasiideri saunan jälkeen kesäisellä mökinterassilla olis niin ihanaa =) Tai sit mä kaipaan vaan sitä kesää ja rantasaunaa.. voi se kyllä olla niinkin. :LOL:

Joanna
 
PikkuNöpönen: Mulla kanssa esikoinen tulossa, joten rintapumppua en ole käytännössä päässyt testaamaan. Ostin Aventin pumpun, koska sitä on joka ikinen kaveri/sukulainen kehunut, joten luulisi sen olevan hyvä! Niistä ainakin yksi mainitsi, että oli ensin ostanut Ainun, mutta oli ollut hänen mielestään niin huono, että osti sitten tuon Aventin johon oli tyytyväinen.

Joanna: mä en kyllä ole normaalioloissa mikään baarikärpänen, mutta kaipaan sitä punaviinilasillista takkatulen ääressä silloin tällöin ja tiedän, että kevään koittaessa kaipuu vaihtuu skumppalasilliseen silloin tällöin. Baarissa olen käynyt muutaman kerran nyt raskausaikana ja joka ikinen kerta olen vaan tuijotellut ihmisiä tanssilattialla kännissä ja kuunnellut juttuja ja miettinyt olenko minäkin noin tyhmä humalassa...

Essi: Olen kateellinen, meidän pakettia ei näy...
 
..olen kateellinen sulle Essi! Tahtoo kans äitiyspakkauksen!!! |O Sitä kun ei kuulu, ei kuulu....No, pitää varmaan tuskaa lievittääkseni käydä tänään kaupungilla ostamassa niitä ihan pikkuisia 50, tai 56 senttisiä vaatteita, niitä ei taidan äitiyspakkauksessa ollakaan.

Johan oli uni vuotaraaputtimella!! Oliskin ollut näky, 3 raskaana olevaa naista bilettämässä hunksien tahtiin!
:LOL:

Raskausasioista sivuun hieman, se uusi unelmien poikamies on kai joskus ollut Hunkseissakin. Minulla ainakin menee kylmätväreet selkäpiissä, kun näen kuvan siitä hepusta. Eikä ne väreet ole mitenkään lämpimiä, päinvastoin....Lämpeneekö teistä raskaushormonien kyllästämistä naisista kukaan tuolle "komistukselle"?? :saint:

Back to business: osaako joku jo kertoa mikä äitiyspakkauksen tuote tämä on: Suoja-alusta, 45x73 cm, puuvillafrotee,
taustalla polyuretaani pinnoite.
? Onko tämä siis vauvan sängyn pohjalle suoja vuotavia vaippoja ym vastaan? Jos on, kannattaisikohan ostaa toinenkin, ihan vaikka vaunuja varten?

PikkuNöpönen kyseli rintapumpusta ja minä kyselen lisää: Kumpi on parempi, käsikäyttöinen vai sähköinen...? fiuuu, fiuuu taitaa kuulua käsikäyttöisestä...?

Tämmöstä tällä kertaa. Jospa sitä lähtis sinne kauppaan köpöttelemään ennenkuin se povattu lumimyrsky alkaa.....

Marika ja heppu rv 28 + 4 ? (mä en enää pysy kelkassa mukana...)
 
Tuosta bilettämisestä sen verran piti sanomani, että kaverini tulivat viettämään tyttöjen iltaa meille tässä männä viikonloppuna ja ottivat siinä jonkin verran pohjia saunomisen ja syömisen ohessa ennenkuin sitten myöhemmin lähtivat baariin (joukossa on vielä useampikin juuri eronnut sinkku, joten hinku baariin on kova ymmärrettävästi). Meillä oli oikein mukava ilta kunnes tytöt alkoivat olla humalassa, sitten alkoi volyymi nousta sen verran, että meikäläistä rupes ärsyttämään. Eikä keskustelusta tullut enää mitään. Ihan kiva, että lähtivät baariin!! :p Pyysivät kyllä minuakin, mutta ei tulisi kyllä tällä mahalla enää mieleenkään lähteä....

En minä kyllä baareja kaipaa, kaipaan just semmoisia ihania lauantai-iltoja, jolloin miehen kanssa saunan jälkeen juotiin pullo hyvää punaviiniä puolikisi ja syötiin ihania ranskalaisia juustoja... Joskus tuoksuttelen kavereiden punaviinilaseja, se tuoksu on niin ihana! Mutta, aikansa kutakin, kohta sitä saa taas syödä juustoja ja maistaa lasin ihanaa punaviiniäkin, sittenhän se varmaan maistuu vielä paremmalta, kun ei vähään aikaan ole saanut maistaa! =)
 

Yhteistyössä