***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Voimia Pulttikselle. :hug:

Veera80: melko aikaistahan se on vielä miehen tuntea liikkeet.. mutta jos hän sanoo tuntevansa, niin totta se varmaan on. Mäkin olin eilen illalla ite tuntevinani potkun mahan päälle (rv 18+6 eilen). Mutta kun mies kokeili, niin vauva lakkasi potkimasta.
Toisaalta viime raskaudessa tunsin potkuja mahan päältä jo ennen miestä ja ne potkut saattoi olla mun kuvittelua. =) Huomasin myös, että jos mahaa vähän painaa, niin siinä tuntee oman pulssinsa pieninä jumputuksina.
Mutta siis - jos mies kertoo tuntevansa potkun, niin kyllä mä siihen uskoisin. Ihanaa se on kun ne alkaa tuntumaan. :heart:

Sofku: iskias-hermon säryltä kuulostaa. Itselläni on välillä, mutta ei vielä pahana.
 
Puella ja baby dream onko teillä minkälaisia lääkkeitä siihen päänsärkyyn? mulla esikoisen aikaan auttoi magnesium. se auttoi myös suonenvetoihin. nyt on panacodia, mutta harvemmin onneksi enää särkee.

Veera, ei kai se liikkeiden tunteminen mahdottomuuskaan ole. Mineaa odottaessa mies ei tuntenut liikkeitä kuin loppuraskaudesta, kun tyttö lopetti potkimisen aina kun iskä laittoi käden mahalle. ja nyt on NIIIIIIN isin tyttö että.

muuten, terkkari kertoi viime raskaudessa että useimmat isät kuulee vauvan sydämensykkeen kun laittavat vaikkapa tyhjän vessapaperirullan mahaa vasten ja korva toiseen päähän
:D

toivottavasti Athenalla oksentelu helpottaa :hug: mullakin oli tuossa reilu viikko taukoa niin että oli jopa HYVÄ olo mutta tänään heti kun aloin syödä aamupalaa, tuumasin että ylös tämä vielä taitaa tulla. mutta hei, se ei sentään ole jokapäiväistä enää :)
 
sofku itse teen myös seisomatyötä 8h/päivä ja alaselkä on kipeä välillä ja myös jalat!!! Saa nähdä kuinka kauan pystyy tekemään töitä, kun painoa tulee lisää niin se voi olla aika hankalaa jo...!
Minun täytyisi myös tästä lahteä vaihtamaan talvirenkaat alle, tai siis veli ne vaihtaa en minä :LOL: Kurjaa on se että ne renkaat on n.60km päässä ja minun täytyy ajaa sinne, mies tulee myös vaihtamaan renkaansa eli ajellaan peräkanaa... =)


Tuima ja masuasukki 16+2
 
sofku mulla on ollut kanssa samanlaista kipua alaselässä (selän ja takapuolen rajamaastossa). Lääkäriksi opiskeleva kaverini diagnosoi sen juurikin siksi iskias-hermoksi, josta joku jo mainitsikin. Jää jotenkin puristuksiin ja tuntuu pistävänä/vihlovana kipuna.

Mulla on tuo iskias vähän helpottanut, mutta nyt on tullut tilalle oikealle puolelle alavatsaan kipu. Kipu on terävästi pistävää. Viime perjantaina nousin autosta ja kipu iski niin kovaa, että en voinut suoristaa itseäni. Helpotti, kun menin istumaan autoon (eli tuntuu vain tietyissä asennoissa). Lauantaina oli taas samanlainen pistos, en päässyt kyykystä lattialta ylös, kun pisti niin kovaa. Nyt kipu on vähän hellittänyt, mutta edelleenkin pientä pistosta tuntuu esim. istuessa tietyissä asennoissa tai painelemalla mahaa. Mikähän ihme on kyseessä. Epäilen, että jokin painaa esim. suolistoa tms. Enkä usko, että liitoskivuista on tässä tapauksessa kyse, sillä mahaa painelemalla voin paikallistaa sen kipeän kohdan. Eikai mikään umppari nyt tähän vielä päälle. :LOL:
 
heippa vaan. :wave:
ekaksi hyvät kuulumisen eiliseltä:
eilen siis tosiaan lähdin veljen ja hänen avovaimon kanssa aamulla ajamaan lappeenrantaan päin katsomaan halvaantunutta mummiani. matkalla juteltiin kaikkea ja pysähdyttiin kerran jolloin "kauhukseni" tajusin veljeni avovaimon mahan pullottavan omituisesti+ mietti aamupalaa ostettaessa riittääkö yksi ISO sämpylä vai kaksi :)
en kehdannut kysellä jos vaikka olisikin vaan lihonnut kun emme pariin kuukauteen olleet nähneet.
matka jatkui ja juttu eksyi lapsiini, jonka jälkeen kysyin pian 10v yhdessä olleelta parilta koska he meinaavat lisääntyä :D
avovaimo kysyi että kuin niin? johon vastaisin että mitä, kuin niin?
siinä sitten molempia alkoi naurattamaan ja kertoivat että saavat toukokuussa esikoisen :heart:
voi sitä onnen määrää- tätä onkin odotettu jo monta vuotta.
onnitelin kovasti ja totesin samaan syssyyn että niin, me saadaan kolmas huhtikuussa. :LOL:
kyllä meitä nauratti ihan hirveästi, kumpikin oli toisiaan tuijottanut kahvilassa ja sitten yhdessä odotellaan 3,5 viikon erolla vauvoja. :xmas:
joten saatiin mummille tupla yllätys vietäväksi sairaalaan :D :heart: :heart:
he tosin epäilevät tuplia kun "tytön" suvussa niitä paljon.

ja mummi. oli aika surku näky siellä sairaalan sängyssä, ei tiennyt että oltiin tulossa ja oli ilme kyllä niin onnellinen kun meidät näki. hänen 2 vanhinta lapsenlasta ja molemmille tulossa perheenlisäystä :D
mummin vointi suht ok, toine käsi aivan veltto ja jalat ei tahdo ottaa alleen ollenkaan.
pyörätuolilla kahville vietiin ja n 4h siellä oltiin.
kyllä kummasta mummi piristy vaikka itkin onnesta ja surusta samaan aikaan.
tänään alkanut jumppari, joten saa nähdä miten paranee ja pääseekö enään ikinä kotiin.
aika näyttää :heart:

joten kaikki ihan hyvin. muutenkin olo aika kiva. =)
hirveä työpäivä takana joten anteeksi- en jaksa muuta kirjoittaa.
:ashamed:
 
niin. piti vielä kertoa noita mummistani. (nähnyt monia unia jotka olleet totta tai tapahtuneet viikon sisällä ilman että on mitenkään voinut 300 kilometrin päästä tietää ).
hän kun tajusi että odotan vauvaa niin tokaisi siihen että osasi odottaa että maha pystyssä seuraavan kerran olen kun mut näkee, vaikka vauvapuuhista ei olla mummille kerrottu, ei keskenmenosta eikä muustakaan.
onnitteli ja sanoi että onnea tyttärestä :eek: :whistle:

yksi tuntematon mummeli sanoi viime viikolla terveysasemalla että saan tytön, bussissa kerran yksi 2 tytön ja 1 pojan äiti tokaisi että tyttö tulee. työkaverit varmoja tytöstä ja noitamieheni puhuu tytöstä vaan. samoin esikko odottaa siskoa kuulemma ja.. tätä listaa voisi jatkaa.

joten aikamoinen ulkopuolinen "painostus" on päällä meillä- :|

ahdistaako muita samanlainen vai onko kenelläkään tälläinen "painostus" menossa- :attn:

itselläni ei oloa mihinkään suuntaan kun sillä ei merkitystä ole. tervettä toivon vaan :heart:
 
Pulttis tuli ihan itku kun naureskelin teidän automatkaa :hug: mitäpä mä en nykyään itkisi?

meillä kaikki tuntuu puhuvan että tyttö saa pikkuveljen. että mua tympii. siis ei sillä, poika on ihan yhtä toivottu ja rakastettu mutta vähän ärsyttää että pitäiskö ihan väenvängällä tehdä poika niiden mieliksi? itellä kun on tyttöolo täysin, vaikka odotus on ollut päinvastainen kun tyttärestä.

onko muilla vielä muuten suonenvetoja? ite heräsin viime yönä kahdesti siihen, raskauksien välillä tai niitä ennen ei ole ollut näitä :headwall: ei muuta kun säärystimet jalkaan yöksi.

ja mitähän vielä piti... no ainakin anuuu81 kiitokset mukavasta seurasta, otetaan uusiksi kun palaatte reissusta :D
 
Hämy palailee pitkästä aikaa langoille...olo on ollut kuin yh:lla konsanaan, kun ukkeli on aloittanut työt näin opiskelun lopetettuaan. Kolme viikkoa on vierähtänyt ihan vaan siinä, että oon tytöt hoitanut ja nukuttanut ja itse kaatunut sitten vuoteelle melkein kuolleena, noussut aikaisin, tytöt hoitoon, itse töihin ja plää plää plää... :/ . Paineet on nousseet ihan pikkuhiljaa, ens neuvolassa jään varmaan kiinni niistä. Joten verenpainelääkitystä tiedossa, todennäköisesti...ellei jopa sairaslomaa. Vaan vielä on aikaa ultraan kaksi viikkoa ja huomenna menen kuuntelemaan sydänääniä, kun en ole niitä seitsemään viikkoon kuullut. Pahoinvointi on enää satunnaista, massu on kasvanut. Liikkeitä en vielä ole tuntenut.

Elviiralle syvät osanottoni kokemastasi :hug: .

Kaikille marraskuiset tervehdykset. Lunta odotellen Hämy&Ötökkä 16+1 :wave: .
 
vuotaraaputin
vähän samat fiilikset on, ihan kun meidän pitäisi sitä tyttöä nyt tekemällä tehdä. :/
joskus joku "fiksu" tuttava sanoi poikien jälkeen että sittenhän teidän täytyy ainakin vielä yksi tehdä että jos tyttö tulisi. ei meillä ole tarkoitus sen takia lisääntyä että tyttö saataisiin vaan kyllä ihan muista syistä.. kaikkia hulluja niitä maa päällään kantaakin |O
on tämä kumpi vaan niin viimeiseksi saattaa jäädä.
:heart:
joten yritän nauttia olostani ja vaivoista =)
 
tuosta painostamisesta vielä että mua niiiiin ärsyttää kun tuttavat alkoi kysellä tytön ollessa noin puolivuotias että "joko mietitte toista?" ja nyt samat tuttavat on sormi pystyssä että "soosoo, kauhean pieni ikäero". että teet niin tai näin, aina teet väärinpäin.
ja harvapa meistä lapsia haluaa sen takia että pitää saada tiettyä sukupuolta oleva jälkeläinen :headwall:
 
Moikka kaikille odotuskaimoille =) kirjoitin tämän jo maaliskuisiin, mut ajattelimpa kysästä myös teiltä.

mä oon tänään ollut ahkera ja lähdin kaupungille vähän tekemään kyselyjä vaunuista. Olen nyt tullut siihen tulokseen että kolmipyöräiset haluan ja mahdollisimman monikäyttöiset. Oz-babyssa myydään x-landerin rattaat jotka aika kätevän oloiset. linkki: http://www.x-lander.com/xlander/images/xlander-product-xt.jpg
mitäs mieltä ootte? ärsyttää vaan et juuri tuohon malliin ei jostain syystä saa vauvakaukaloa kiinnitettyä!
sitten toinen malli britaxilta linkki: http://www.britax.fi/Vigour3_07.htm ja siihen sit sais kaukalon kiinnitettyä kans.
kertokaas te mammat joilla jo lapsia on, että kuinka tärkeänä näette sen et lasta voi liikuttaa turvakaukalossa paikasta toiseen? entäpä rattaiden keveys, kasattavuus. ja mitä hyviä ja huonoja puolia on kolmipyöräisessä?
mä oon katsokaas ihan vasta alkaja näissä asioissa,mut jotenkin nyt erityisen kiinnostunut näistä kahdesta vaihtoehdosta. Pritaxin malli on vaan joku tosi uutuus tuote, enkä edes tiedä missä täällä turussa sitä myytäis.
Ikikiitollisena sille joka mulle jotain järkevää tästä osaisi kertoa =)

Sitten sokerina pohjalla linkki: http://www.kotura.de/sites/gesund9.html
minusta aivan älyttömän söpö =) ostaisin heti jos maksaisi 100? mut kun siinä on lähes yksi nolla vielä ylimääräisenä perässä =( kaukana varmaankin käytännöllisyydestä varsinkin koira perheessä (bokseri) ja toisaalta ei kyllä mene 9kk asti, ku tuoltahan pääsee het kääntymällä pois.. mut nätit, minkäst teet :heart:

Muuten kuuluu hyvää, olo on ollut todella hyvä ja kovasti odotetaan vkon päästä olevaa ultraa. jospa näkis sukupuolen =)

Voikaa hyvin!

Minä + voice 19+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Moikka kaikille odotuskaimoille =) kirjoitin tämän jo maaliskuisiin, mut ajattelimpa kysästä myös teiltä.
kertokaas te mammat joilla jo lapsia on, että kuinka tärkeänä näette sen et lasta voi liikuttaa turvakaukalossa paikasta toiseen? entäpä rattaiden keveys, kasattavuus. ja mitä hyviä ja huonoja puolia on kolmipyöräisessä?

Minä + voice 19+1

heippa vaan B)

mä en koskaan ole saanut kiksejä 3 pyöräisiin, tykkään siis että 4 pyörää pitää olla. jotenkin ne 3 pyöräiset on pitkiäkin ja oudon näköiset. kokemusta ei siis ole.
mutta noista kuvista miellytti enemmän se ensimmäinen x-lander? vai mikä nyt olikaan :whistle: ;)
mutta itse noihin kysymyksiin vastaisin että itse en ole tarvinnut 2 edellisen kanssa turvakaukalon kiinnittämistä rattaisiin, tosin autolla aika vähän silloin liikuin.
jos paljon autolla liikkuu ja kaupoissa pörrää niin se on varmaan ihan kätevä. itselleni ei siis pakollinen ollenkaan. :D
onhan se plussaa jos rattaat saa kasaan helposti ja ovat kevyet.
itse "arvostan" vaunuissa keveyttä ja pieneen tilaan mahtuvia vaunuja. muulla ei niin väliä (joten siksi teutonian rocky tai mistral kiinnostaa ja aionkin ostaa sellaiset) .

en tiedä auttoiko, jokaisella on niin erilainen maku vaunujen suhteen. kuten miestenkin :p
tsemppiä lastenvaunujen salattuun maailmaan :D
 
Sukupuolipainostusta on joo ilmassa..Meillä kun on kaksi poikaa ennestään, niin sehän nyt on ITSESTÄÄN SELVYYS, että tyttöä ollaan "tekemässä" tästä kolmannesta. Ja ihmiset kuvittelevat meidän toivovan kovasti tyttöä. Kaiken lisäksi kaikkitietäväinen anoppini, joka on koko ikänsä halunnut tyttöä (hän keräilee nukkeja yms hassuja piirteitä) ja joka ei pidä minusta, tokaisi raskausuutisen kuultuaan "Aloitte sitä kolmatta poikaa tekemään..". Noh, tosiaankin, vaikka sukupuoli aiotaan ultrassa selvittää käytännön syistä, niin oli masuasukas poika tahi tyttö, niin tervetullut on joka tapauksessa! Poika olisi käytännöllinen, tyttö olisi vaihtelua. Niin ja sekin vielä, että haaveissa olisi lapsia vielä tämän jälkeenkin, oli tyttö tai ei.. Jotkut kun ovat sitäkin mieltä, että tehdään vain kolme josko se tyttö tulisi.. Kaikenlaisia arvailuja maailmaan mahtuu.

Oma olo on neutraali. Ei tällä hetkellä mitään mielessä, että kummaltako sukupuolelta olo tuntuu. :D
 
Pulttikselle :hug: toivottavasti mummisi sieltä toipuu hyvään kuntoon ja olipa teillä tosiaan hauska matka :D

Oksentaa ei oo onneks tarvinnu pitkään pitkään aikaan,mutta ei se tosin oo kyllä kovin kaukanakaan ollut,eli huonoa oloa täällä podetaan lähes päivittäin,mut ehkä se johtuu näist yötöistä mitä teen,ni tulee syötyä milloin mitenkin :/
Potkuja täälläkin tuntuu jo lähes päivittäin ja toisinaan on masussa semmonen myllerys :D
Ens viikolla ois taas neuvola ja rakenneultra,mieskin lupas lähteä mukaan ja käydään siinä samalla sitten hoitamassa kuulutukset kuntoon,kun ei tässä enää olla kuin kuukauden päivät neiti immeisiä :whistle:

Nyt kutsuu kahvitauko

Piitsi ja "Iisakki" 19+2 tai vartin päästä 3
 
Huomenta! Varhaista sellaista!

Täällä poika nukkuu, mutta mies heräsi töihin puolitoista tuntia sitten ja luki saamansa tekstiviestin: hänen siskolleen on viime yönä syntynyt toinen lapsi, tällä kertaa poika. :heart: Ja mähän en enää sen jälkeen ole unta saanut :| Onpa nyt asenne, sen sijaan, että hyppisin riemusta kattoon, kun on uusi lapsi maailmaan tullut, mä vain makasin ja mietin, että mulla 5 kk vielä, 5 kk vielä... Ja entä jos menee reilusti lasketun ajan yli? :eek: No mutta kuitenkin juttelimme kälyn kanssa vielä eilen päivällä sekä illalla, jolloin hän oli vanhempiensa luona kivuliaiden supistusten ja tyttärensä kera, ja vielä kymmenen aikaan tilanne oli Jannen kuuleman mukaan se, että kivuliasta on. Kuitenkin olin hiukan yllättynyt, kun kuulin, että poika syntyi jo kello 1.50, on siinä varmaan tullut kiire sairaalaan. Katsotaan, milloin päästään näkemään häntä :heart: Ois kiva päästä jo sairaalaan, kun mulla on niin älytön synnytyssairaalakaipuu. :D Ja näitä kun sängyssä mietin, oma paapau alkoi potkia masussa - onneksi muistutti äitiä siitä, että tulee sitten omaa aikaansa, vaikka kärsimättömyys jo vaivaakin kovin. Onneksi ensi viikon perjantaina on se ultra, siinäkin on jotain, mitä odottaa, ja sukupuolikin toivottavasti selviää. :)

Pulttiksellapa oli hauskaa kerrottavaa mummille! Varmasti virkisti kovasti. =)

Angel puolestaan noista rattaista kyseli. Mulla on äärimmäisen vähän kokemusta mistään muista kärryistä kuin omistamme, jotka ovat Hartan Skaterit, kolmipyöräiset. Mä taas tykkään nimenomaan siitä, että on kolme pyörää, uskoisin tosiaan olevan ketterämmät. Pitkälle ihmiselle jää kuulemma paremmin tilaa työntää, mutta 158 sentin pituudessa tuo ei vielä mua kovin hyödytä. Meidän kärryissämme on haittansakin: leveät pyörät tekevät niistä yllättävänkin leveät, ja pituutta on: etupyörä törröttää jossain kilometrin päässä. Siksi terrorisoin hidastelevia asiakkaita edessäni kassajonossa, en toki muista syistä yhtään :kieh: Ja jotenkin nelipyöräiset näyttävät mun mielestä usein viihtyisämmiltä, pesämäisemmiltä. Tulipa mieleen, että mun pitää pestä meidän kärryjen kangasosat ja jo tänään, ovat olleet iät ajat jo kammottavan saastaiset.

Mulla ei lähipiiri painosta sukupuolen suhteen, siskoni tosin ilmaisi jo esikoisen kohdalla ja nyt uudestaan, että tyttö olisi kiva. Hän on kuitenkin yksi Anton kummeista ja tykkää pojasta kovin, vaikka ei nyt tyttö ollutkaan. Itse kyllä täytyy sanoa, että olisihan se tyttö nyt paikallaan. (Muokkaus: siis tähänhän kuuluu sanoa, että kumpikin kelpaa, mutta kyllä nyt hyvänen aika kaikki sen tietävät.) Kälylläkin on nyt yksi kumpaakin, huoh. :D Siis tuohan ei ole mikään syy, ja toisaalta jos meidän onkin poika, saattavat viiden kuukauden ikäeronsakin vuoksi olla serkkunsa kanssa hyvät leikkikaverit toisilleen silloinkin kun toisen sukupuolen edustajat ovat kamalia eli joskus kouluiässä.

Mulla ja Antolla on tänään neuvola, jonne kerrankin isikin pääsee paikalle. Meillä on edessä MPR-rokote, jota pyysin viimeksi lykkäämään tähän kaksivuotisneuvolaan saakka. Katsotaan, miten menee. Paapaun suhteen jännittävät painonnousu, hb jos mitataan ja tietysti sydänääniasiat.

Kaunista loppusyksyn päivää, t. Paapau 18 + 4 ja hänen malttamaton mutsinsa Kalenteri =)
 
Pitkästä aikaa täällä! Pidettiin miehen kanssa sellainen miniloma mökkeillen ja siksi ei ole tullut käytyä vähään aikaan.
Liikkeistä oli paljon puhetta ja itse olen ollut tuntevinaan aika selkeästi muutaman kerran, viimeksi eilen. Pari potkua kotimatkalla autoa ajaessa ja sitten illalla kun katselin telkkaria niin ensin tuntui pari potkua ja sitten kunnon muljahdus eli taisi vaihtaa paikkaa kunnolla. Mulla oli taas yksi ilta alien-masu. Sunnuntaina miehen äiti pyysi kuunnella sydänääniä ja kun vetäsin paidan pois niin kaikki alettiin nauraa yhteen ääneen. Vauva oli kokonaan vasemmassa reunassa ja näkyi niin selvästi. Sitten kun nätisti vähän painelin kaveria niin siirtyi. Pakko kysyä viimeistään rakenne ultrassa onko aivan normaalia?

Eilen pitkästä aikaa kävin salilla ja osaako joku viisaampi kertoa onko jotain laitteita/liikkeitä mitkä ovat kiellettyä tehdä?

Rakenneultrasta oli kanssa puhetta, mulla on 27.11. eli 18+6, näin Felicitaksesta aika annettiin, mutta eihän ole liian aikainen?

malttamaton&hippu 15+6 (huomenna alkaa rv 17! :heart: )
 
angel08 Heti pakko sanoa ku luin että teillä bokseri - kolmipyöräiset hiekkatiellä on aika hankalat, pitää väkisinkin pitää kaksin käsin kiinni.. Koska teillä on koirakin ja vielä niin ihanan eloisa rotu (mun lapsuudenkodissa oli 2 bokseria) niin valitsisin ennemmin vankat vähä painavammat nelipyöräiset, koska varmasti on tarve päästä lenkille talvellakin vaikkei katuja olisi vielä aurattu. (Eikä se rattaiden paino vaikuta mitenkään työnnettävyyteen, vaan se millaiset renkaat ja etenki laakerit niissä on.)

No joo nyt luen teidän loput tekstit jos ehdin.. ihanan ahkeria kirjoittajia!
 
Heippa kaikki!

Itse seikkailen myös vaunuviidakossa.
Meillä soratie, paljon lunta talvella, joten lienee nelipyöräiset parhaat?


Sukupuolipainostuksesta:
Olen saanut kuulla mieheni isovanhemmilta jo monen vuoden ajan, että sinä se sitten teet pojan. Ja pojalle on jo puuauto valmiina jne. Heillä on kaksi lapsenlapsenlasta, jotka moelmmat tyttöjä. Nyt isomummi oli ostanut meille pinnasängyn suojuksen, jossa siniset värit.
Jotenkin sylettää koko homma! Itse toivon tyttöä, ei pojassakaan mitään vikaa olisi, mutta tuntuu aika raa´alta peliltä tuo poikapakotus..

Täällä mennään jo 19+5 ja en tunne mitään liikkeitä!
Rakenneultra on ensi maanantaina, ei millään jaksaisi odottaa sinne asti!
Kai täällä mahassa jotain elämää kuitenkin on, kun maha kasvaa niin kovaa tahtia..
Miten muut, milloin tunsitte eka liikkeet eka raskaudessanne?

Olo on muuten kaikin puolin hyvä.
Mukavaa olemista myös teille kaikille kanssasisarille!

:) Kellukka lumisateen keskeltä
19+5
 
Sukupuolesta, vielä ei ole tullut painostusta ja toivon hartaasti ettei tuliskaan, varsinkaan anopin taholta. Mutta taidan toivoa liikoja. Viime raskaudessa jo kovasti toivottiin poikaa ja sekös mua ärsytti. :headwall: Olin tosi onnellinen kun tyttö tuli!
Nyt toivon ehkä 1% enemmän toista tyttöä, koska emme keksi pojalle nimeä. :) Kaveripiirissä on niin paljon poikia, että kaikki mun suosikkinimet on jo varattu. Ehkä mies kuitenkin toivoo sen 1% enemmän poikaa. Niin että sopii tulla kumpi vaan, oikeasti se on ihan sama.

Huominen ultra jännittää. Doorikselle myös huomiselle tsemppiä!
 
Ai niin vielä huvittava juttu sukupuolesta: mun äiti on kysellyt tässä raskaudessa molempien ultrien (rv:t 7 + 6 ja 12 + 3) jälkeen, joko on sukupuoli tiedossa :LOL: Etenkin tuon ekan, varhaisultran jälkeen nauroin kyllä hänelle suoraan linjoja pitkin, kun henkilöllä oli pituutta silloin 1,3 cm. Eipä silti, kyllä innokkaasti sitä tietoa odotan minäkin. =)
 
Sukupuolista painostusta ei tälläkään taholla onneksi ole havaittavissa, mitä nyt siskon tyttö sanoi, että siitä täytyy tyttö tulla, kun hän haluaa antaa sille punaiset kiiltonahkakenkänsä lahjaksi :LOL: Itse tosiaan ehkä toivon tyttöä enempi, tämä kun saattaa hyvinkin olla meidän ainoa lapsemme, sen verran kovan työn takana tuo tekeminen oli, eikä useammat ICSi-kierrokset enää isommin (ainakaan tällä hetkellä) innostaisi, mutta pääasia tosiaan on, että tuli kumpi tahansa, niin olisi terve, ja mielellään enempi rauhallisemman isänsä luonteinen kuin minun :LOL:

Rakenneultria muillakin huomenna, tsemppiä kaikille myös siihen, itse jännitän kyllä jo melkoisesti, toivottavasti kaikilla kaikki on ok :hug:

Ihmeellinen oire alkanut vaivaamaan;
kun seison pidemmän aikaa, kantapäitä alkaa särkemään... Johtuneeko lisääntyneestä painosta, muuttuneesta seisonta-asennosta tai mistä, mutta on todella ärsyttävää kuitenkin...

Vaunuista:
Itsekin funtsin ensin kolmipyöräisiä, mutta tulin kanssa siihen tulokseen, että kun asumme maalla, meillä on labradorinnoutaja, niin kevyet mutta tukevat nelipyöräiset ovat paremmat meidän käyttöömme, siksi hommasinkin tosiaan nuo Teutonian mistralit, vielä kun autoillaan melko paljon, ne mahtuu näppärästi peräkonttiin, ja ovat kevyet nostellakin.

Semmotteita tällä erin. Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 18+6
 
Kellukka, liikkeistä vielä, ekasta tunsin liikkeet viikolla 15 + jotain, mutta hyvin tavallista taitaa olla, että ne tuntuvat vasta siinä 20 täyden viikon tietämillä. Niin paljon riippuu istukan paikasta, lapsen temperamentista ym. Jos tekee mieli liikkeitä tunnustella, kokeilepa syödä jotain oikein makeaa ja asettua sitten mukavasti aloillesi - makeasta voi pikkuinen villiintyä liikkumaan vilkkaammin. :)
 
Kalenteri:
Ihana tuo kommenttisi
Etenkin tuon ekan, varhaisultran jälkeen nauroin kyllä hänelle suoraan linjoja pitkin, kun henkilöllä oli pituutta silloin 1,3 cm. :LOL: :LOL:

Kellukka:
Miekin olen tuota koittanut, eli syönyt makeaa, muttei noita liikkeitä ole siltikään vielä tuntunut.. Eilenkin söin puoli levyä suklaata, vaikka ei saisi, mutta kun.... :headwall:

 
No hei taas, pääsin jatkamaan - kiitos puuha peten! :)

Meillä sukupuolipainostusta tuntui esikoista odottaessa. Me tiesimme jo varhaisessa vaiheessa että poika tulee, mutta anoppi ei halunnut tietää. Noo, se teki sit raskausaikana villanuttuja "sukupuolineutraalein" värein eli hihat oli vaaleanpunaiset/liilat.. hehe.. Miehen perheeseen/sukuun (äitin puolen) tullut tyttö viimeksi 35-vuotta sitten että vaikea arvata mitä anoppi toivoo. No, ei siinä mitää, toivon minäkin tyttöä.. Mutta mutta.. No, en mä tiä mitä tosta pitäis oikein olla mieltä.
Tässä odotuksessa ei vielä ole tullut mitää painostusta, mut kyl mun oma äitini ja siskoni oli ihan varmoja et tyttö se on tällä kertaa. Kai se ottaa painostuksena kun se tulee tavallaan vieraammalta taholta. Oman äitin ja siskon jutut ei niin häiritse..

Niin ja pojan nimee me ei tällä kertaa meinata keksiä. Pitäis seuraavalla neuvolakerralla tietää sanoa ne hätäkastenimet ku Tampereella ne menee sairaalaan aina jo näin varhaisessa vaiheessa... Ei me keksitä pojalle mitää! Ku esikoiselle keksittiin jo hyvä ja loput hyvät pojan nimet on puistokavereilla tai sukulaisten lapsilla. Höh.

Kellukka mun kokemuksella tohon käyttöön (sorateitä ja ei niin hyvin aurattuja katuja) kannattaa valita isokokoinen mielellään pohjolan oloihin tehty vaunu. Ei ne vaikkapa Italiaan suunnitellut ole niin pakkasenkestäviä ku esim merkit Ora, Emmaljunga ja Brio. Siinä kolme takuulla hyvää merkkiä Suomen oloihin. Ja tosiaan vaikka noi on painavia vaunuja niin ei ne ole sen raskaampia työntää ku niissä on hyvät laakerit ja pyörät. Ainakin meidän Emmaljungat on kevyemmät työntää ku jotkut halvat 10kiloiset vaikka meidän vaunut painaa muistaakseni noin 18kg + tietty toi 13 kiloinen poika. Hyvin rullaa, ku tyhjää työtäis.

niin joo ja vielä angel08 tosta kaukalon kiinnitettävyydestä vaunuihin.. Mikset tee niinku me - ostetaan nyt kakkoselle matkarattaat Quinny Zapp http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=203 ja ku meillä on Maxi-Cosin Cabrio kaukalona niin sen saa aina kiinni matkarattaisiin.. Näin ku matkikset on aina autossa ei tarvi ikinä isoja vaunuja ees ottaa mukaan kaupungille.

ää, nyt pitää mennä tekeen pojalle välipalaleipää!

Anu
 

Yhteistyössä