niin siis tarkennan vielä tuota verenpaine-hässäkkää. mulla on paineet korkeahkot muutenkin, mutta näin korkealla ei ole ollut kyllä kuin esikoista odottaessa. lääkäri kyllä sanoi ettei niin tartte huolestua JOS ei muita oireita ilmene, kuten pääkipua, näkö- tai kuulohäiriöitä jne. eikä nyt pyritäkään saamaan paineita 120/75-tasolle, mutta jos ne vähän pysyisi aisoissa. kuitenkin kun en rehki liikoja, lepään mahdollisimman paljon ja harrastan maltillista liikkumista enkä syö suolaisia ruokia.
ja sinällään varmaan stressaisin enemmän osastolla ollessa sitä miten TÄÄLLÄ kotona pärjätään, kun ei tuolle tytölle olisi hoitajaa. mies on illat/yöt töissä ja kodinhoitajan saisi palkattua vain päiväajaksi :headwall: eli sitten joko mies jäisi palkattomalle vapaalle, mikä varmasti tuntuisi heti meidän taloudessa + sairaalalaskut.
myttö älä huoli siitä painonnoususta! mulla tuli Mineaa odottaessa jotain 25kg lisää ja kertaakaan kukaan ei motkottanut. tähän mennessä paino on noussut muistaakseni pari kiloa, tosin oksentelin aika reippaasti ja yritän kattoa mitä syön.
meillä mies tunsi liikkeet vasta joskus rv 25-30 tienoilla, tosin mulla on reippaasti liikakiloja.
sofku mulla on hetkittäin tosi riipiviä kohdunkasvukipuja ja jos kävelen pidempiä matkoja ilman raskaustukivyötä niin auta armias niitä liitoskipuja :kieh: