***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

elviira Aivan hirveää, järkyttävää! Voimia paljon ja jaksamista. Toipuminen vie varmaan kauan eikä ikävä poistu koskaan, mutta toivon kuitenkin teille kaikkea hyvää ja paljon onnea elämään tämän raskaan kokemuksen jälkeen!
 
Sofku:
Kun ehdit, päivitätkö miullekin etusivulle seuraavat tiedot:

Dooris-71,
Laskettu aika 2.4.2008, 1. lapsi, Tays

Kaunis kiitos, en ole aiemmin huomannut ilmoitellakaan, vaikka olen täällä kirjoitellut jo melkoisen pitkään;-)

Dooris ja sintti 18+2
 
kauhea kertoa omia asioitaan Elviiran jälkeen mutta jos pikaisesti totean että tänään oli TAYSissa se ultra+lääkäri. sain verenpainelääkkeet kun osastoseurannasta puhuttaessa aloin hysteerisesti itkeä (enkä kyllä tarkoituksella). nyt katotaan miten lääkitys toimii, kontrollia kotona ja neuvolassa, tarvittaessa sitten taas ultraan ja lääkärille.
 
Jeppis Haluatko että laitan sinut jo tuonne meidän listalle Huhti-Hippuihin ? Olet hyvin tervetullut...

Tuo Elviiran tapaus vie niin hiljaiseksi eikä oikein tunnu kukaan haluavan kertoa enää omia uutisia... Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä hehkuttaa omaa iloa nyt...

Itsellä ollut nyt yllättävän paljon niitä liitos/kasvukipuja tuolla ala mahassa ja kyljissä sekä tuossa navan luona.. Tuntuu sellaisia vihlaisuja ja ns. nipistyksiä aina välillä... Niitä oli myös silloin enemmän kun rv n.8-10 ja nyt taas uudestaan tuntunut tosiaan paljon enemmän, kaipa se on ihan normaalia.. Onko muilla ollut noita kipuja?
 
on kyl karun tuntuista taas alkaa puhumaan arkisista omista asioista mutta jonkun sekin on aloitettava. vuotaraaputin voi kunpa sulla saatais verenpaineet kuntoon nyt kun ei tosiaankaan esikoisen takia halua mihinkää sairaalaan. munki suurin pelko tän raskauden kans on se et jos joutuis viikoiksi sairaalaan syystä tai toisesta. en mä kestäisi kahta yötä pitempään erossa pojasta ku en ole ollut vasta ku yhden ainoan kerran yötä pois hänen luotaan...

tammikuulle varattiin Riikan reissu mun äitin ja siskon kanssa et sitte tulee 2 yötä ku olen poissa, mut se varmaan menee hyvänä treeninä ku huhtikuussa voi joutua oleen sairaalassa vaikka viikon jos vauva joutuu valokaappiin tms.. pojan kanssa kotiuduttiin kyllä sairaalasta jo ku hän oli 2vrk et toivotaan että uuden vauvan kanssa päästään yhtä nopeaa kotiin..

joo... eipä sit muuta tullukaa mieleen.

Anu ja rv 16+5

ps. tänään ekaa kertaa tuntui mahasta muksahdus pariinkin otteeseen ihan vaikka olin liikkeessä enkä todellakaan kuulostellut liikkeitä.. jospa ne siitä nyt pian alkais tuntumaan herkemmin.. (esikoisesta ekat tuntui vasta 19+1 että älkää te esikoisten odottajat turhaa murehtiko jos ei vielä tunnu.. ei niitä vaan osaa kuunnella ku ei tiedä mitä etsiä, oli mullaki ennen tota semmosia ehkä oloja mutta vasta tuona 19+1 päivänä olin 100 prosenttisen varma et oli potkuja)
 
Tervehdys,

tänään täällä 18 viikkoa täynnä ja jotenkin olen viime viikkoina ajatellut, että kyllä nyt kaiken täytyy mennä hyvin, kun tämän verran kuitenkin viikkoja on... ja niinhän yleensä meneekin - mutta nyt Elviiran kokeman myötä mietityttää tietysti hiukan omakin rakenneultra, joka on kahden viikon päästä. Tuntuu niin väärältä, että pitkän odotuksen jälkeen ultran tulos voi olla tuo. :(

Jotta nyt jotain positiivistakin tulisi, laitan tickerini taas tähän, löydänpä sitten taas etsiessäni:
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Eipä sitten sen kummempaa muuta, palaillaan.
T. Kalenteri ja Paapau
 
Elviiralle täältäkin suuri :hug: .

Kyllä tämä tosiaan tuntuu olevan yhtä vuoristorataa tämä elämä kun yhtenä päivänä ajattelee että tottakai kaikki menee hyvin, kun sitten taas toisena päivänä pelottaa että jos onkin jotain vikaa. Ei vain auta kuin odottaa ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki oli hyvin, syke 140-142. Muutenkin kaikki arvot ja paineet ok. Ainut mistä itse vedin kauhistuneena henkeä oli painonnousu. Kuinka paljon teillä muilla on noussut 17 rv mennessä paino?

Tuntuu että aavistus liikkeitä voisi tuntua, mutta aivan varmuudella ei kyllä pysty sanomaan. Odotellaan, kärsivällisesti. Tuossa mietin sellaista asiaa että millä viikoilla tulevat isukit ovat tunteneet vauvelin liikkeet? Sitä en malttais odottaa että mies sais ne myös tuntea... :ashamed:

Myttö ja pieni 17+2
 
minä täällä taas, oli pakko tulla vastaamaan myttölle.
mulla on nyt paino -200 g lähtöpainoon vaikken ole edes oksentanut, MUTTA esikoista odottaessa samaan aikaan eli rv 17 oli tullut painoa jo (lunttaa neuvolakortista) noin 5,5kg, että ihan erilailla menee painonnousu tässä toisessa raskaudessa.
Ja liikkeet muistaakseni tuntui päältä miehen käsiin noin kk tai kaksi sen jälkeen ku itse tunsin (ei mitkään herkimmät kädet tuntemaan mitään). Ainakin muistan että jouluna jo tuntui päälle ja sillon mulla oli siis laskettuaika samoissa ku nyt eli huhtikuun puoliväli..
 
Myttö:
Paljonko siulla itselläsi sitten paino on noussut? Miullakin oli edelliseen neuvolaan noussut jo 5 kg, mutten neuvolantäti ollut vihainen, sanoi vain, että kannattaa tietenkin muistaa, että vaavi istukoineen yms. painaa tällä hetkellä noin 2 kg =) Eli vähän on ruoka ja kaikki herkut uponneet liiankin hyvin täällä, pakko alkaa kohta rajoittamaan, tai en ikinä pääse noista ylimääräisistä kertymistä eroon :LOL:

Dooris ja sintti 18+2
 
Dooris-71, Painoa oli tullut 6-7 kiloa lisää lähtöpainoon. En nyt niin tarkasti sitä lähtöpainoo tiedä kun en pahemmin silloin puntarilla käynyt. Neuvolatäti ei pitänyt edes mitenkään pahana, sanoi ettei kannata välittää. Itsestä vaan tuntuu kauhealta nousulta. Ehkä se ei kuitenkaan sitten olekaan :whistle:
 
niin siis tarkennan vielä tuota verenpaine-hässäkkää. mulla on paineet korkeahkot muutenkin, mutta näin korkealla ei ole ollut kyllä kuin esikoista odottaessa. lääkäri kyllä sanoi ettei niin tartte huolestua JOS ei muita oireita ilmene, kuten pääkipua, näkö- tai kuulohäiriöitä jne. eikä nyt pyritäkään saamaan paineita 120/75-tasolle, mutta jos ne vähän pysyisi aisoissa. kuitenkin kun en rehki liikoja, lepään mahdollisimman paljon ja harrastan maltillista liikkumista enkä syö suolaisia ruokia.

ja sinällään varmaan stressaisin enemmän osastolla ollessa sitä miten TÄÄLLÄ kotona pärjätään, kun ei tuolle tytölle olisi hoitajaa. mies on illat/yöt töissä ja kodinhoitajan saisi palkattua vain päiväajaksi :headwall: eli sitten joko mies jäisi palkattomalle vapaalle, mikä varmasti tuntuisi heti meidän taloudessa + sairaalalaskut.

myttö älä huoli siitä painonnoususta! mulla tuli Mineaa odottaessa jotain 25kg lisää ja kertaakaan kukaan ei motkottanut. tähän mennessä paino on noussut muistaakseni pari kiloa, tosin oksentelin aika reippaasti ja yritän kattoa mitä syön.
meillä mies tunsi liikkeet vasta joskus rv 25-30 tienoilla, tosin mulla on reippaasti liikakiloja.

sofku mulla on hetkittäin tosi riipiviä kohdunkasvukipuja ja jos kävelen pidempiä matkoja ilman raskaustukivyötä niin auta armias niitä liitoskipuja :kieh:
 
elviira olen todella pahoillani! :hug:

tervetuloa uusille! ja kiitokset uudelle päivittelijälle :flower: hei huomasin että mun nikki on väärin tuolla etusivulla R ja F väärinpäin. ois kiva jos se ois oikein, kiitti

painon laskuun/nousuun kommentoin, että mulla esikolta alussa paino laski n.4 ekaa kuukautta. sen jälkeen painoa tuli n. 6-7kg .

tässä nykyisessä näyttäis olevan sama juttu ,paino nyt tippunut n 2kg. mutta en huolestu sillä mulla on ylipainoa aika reilusti ja syön kuitenkin hyvin ja monipuolisesti. joten eivät neuvolassakaan alkaneet huolestua.

hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti! mulla työ viikonloppu edessä. tiistaina lähdemmekin sinne matkalle =)

 
Elviiralle iso :hug:

sofku: mulla on kanssa aika kovia masukipuja ollut ainakin jos touhuun ns paljon tai teen äkkinäisen liikkeen.
mutta mielestäni olen pariin kertaan tuntenut pientä liikettä mahassa niin kaitpa siellä kaikki kunnossa on...

mulla on varmaan vieläkin paino tippnut kun en saa kunnolla syötyä, oon sitte syönyt vitamiina ja kalkkia että edes jotain sais

Veera ja piipero 17+3
 
painosta: mullakin on tullut 5kg ja oon kyllä herkutellut mitä sattuu. Jotain makeetakin joka päivä. :saint: Jotenkin tää raskaus on niin hyvä tekosyy..
Ekassa raskaudessa tuli 16kg jotka lähti vauhdilla. 14vrk synnytyksen jälkeen oli lähtenyt 14kg ja vaan kaks lähti hitaammin. Ehkä ne kaks kiloa oli vaan oikeata läskiä? Nyt on kyllä tainnut tulla enemmän herkuteltua.

Mä en ole ollut vielä yhtään yötä pois tuon esikoisen luota. Ehkä täytyis sitäkin harjoitella kun sitten vauvan syntymän jalkeen ei voi taas hetkeen lähteä mihinkään. Sais vähän hengähtää ja nukkua edes yhden kokonaisen yön. Olen vaan niin kiinni tuossa tytössä ja nyt raskausaikana vielä enemmän. Mulla on jotenkin voimistunut tuo äidinvaisto/suojelunhalu nyt raskauden myötä. On tullut pelkojakin, että jos tytölle tapahtuisi jotain niin en kestäisi sitä jne. Eniten niitä pelkoja tulee iltaisin ja öisin. Hormonit taitaa tehdä sen.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
hei, laitan tän mun viestini myös tänne kotoisaan huhti-hippuihin.. se on myös seulasta kiinni jääneiden ketjussa... mutta tätä pidän koti viestiketjunani... ...

tosiaan terveisiä lapsivesitutkimuksesta! joka tehtiin NKK:lla tänä aamuna. Kipukynnys on meillä jokaisella tietysti persoonallinen mutta omalla kohdallani koe ei tuntunut miltään. En edes huomannut että piikki meni sisään sillä ennen piikkiä lääkäri testasi sormellaan ihon pinnoitteisuutta naputtelemalla ja luulin että jatkaa sitä naputteluaan. Tunsin pientä painon tunnetta (samanlainen tunne kun otetaan veriänäyte ja piikki painaa) kun nestettä imettiin mutta sen jälkeen ei mitään. Olin kyllä erittäin hermostunut koko tämän 3 viikkoa jonka odotin kokeeseen pääsyä, mies on hollanissa mutta onneksi sisko lähti mukaan. Se oli kyllä tulossa Suomeen kokeen vuoksi mutta olen itse lähdössä ensi ke-ma hollantiin, joten katsoin ettei olisi ollut järkevää tulla mukaan koska sisko sai vapaapäivän töistään mun vuoksi.

Nyt odotellaan tuloksia ja tietysti jännittää- ei tuo kokeen kivuttomuus tätä hermostuneisuutta vienyt mihinkään ja varsinkin kun lääkäri löysi lapselta kaulan molemmilta puolilta kystan joka voi tarkoittaa sitä että lapsi on geneettisesti sairas tai 75 % varmuudella terve eli se voi siis myös tarkoittaa että tässä on nestekiertohäiriöstä kyse. Niskaturvotus oli 1.6 virallisella viikolla, nyt se oli noussut 3.8:aan. Aikaakin on mennyt miteli 4 viikkoa ja tri sanoi että niskaturvotus voi alkaa myös pienentyä eli tämäkin voi olla häiriö. Sorry tämä pitkä sepostus, ehkä sitä sepostelee senkin takia että on pakko saada tämä purettua ulos- muuten pää hajoaa. Summa summarun koe ei koskenut yhtään ja vielä tuo 75 % mahdollisuus saada terve lapsi- voi olla lapsellista mutta muuta en voi kuin keskittyä tähän positiiviseen ajatteluun. Murjotan sitten muista asioista :)

 
Elviira :hug: Suuren suuret halit koko perheelle!! Kauhea asia täytyy myöntää!! Koittakaa jaksaa eteenpäin :heart:

Itselläkin on vielä noita pelkoja ettei vauvalla olisi kaikki hyvin. Ultra on vasta 30.11 joten pitkä on aika odottaa. Seuraava neuvola oisi 14.11.
Vielä en ole kauhen selvästi tuntenut liikkeitä. Toivosin että alkaisi jo tuntumaan jossain kun ei niitä raskaus oireitakaan enää ole.
Mutta jospa se siitä..

-Taika ja masukki 15+3-
 
luin vasta nyt tämän uuden ketjun viestin kun olin niin keskittynyt omani kirjoittamiseen
Voimia Sinulle ja miehellesi. Tämä vetää sanattomaksi- en löydä sanoja mutta toivon teille kaikille oikein sydämestäni voimia!!!!
 

Yhteistyössä