***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Mukavan paljon oli tekstiä tullut yhden "yön" aikana... Tosi monilla on jo rakenneultra... Malttamattomallakin on rakenneultra sillon kun mulla on vasta toinen pelkkä neuvolakäynti. Ultra aika tosiaan vasta 19.12 jolloin viikkoja tasan 22. Odottavan aika vaan tuntuu pitkältä... :headwall: :D

Mie en tosiaan ole vielä miettinyt yhtään noita vaunu asioita.. Kyllähän sitä kerkeää vielä moneen kertaan vaihtaa mielipidettä toisesta toiseen... Jossain vaunukaupassa vois käydä arvostelemassa ja miettimässä mikä tuntuis hyvältä ja sitten netistä kattoa jos halvemmalla saisi... Käytettyäkin olen miettinyt, että jos jostain nettikirppikseltä tai huutikselta ostais, onko kellään kokemuksia että kannattaako ?

Meillä ei onneksi tuota painostusta ole suvun puolesta ollut. Siskolla on 5 vuotias poika joten kyllähän monet tytön tulosta ovat puhuneet ja siitä että se olisi mukavaa, jos tyttö tulisi, mutta ei siltikään asialla ole niin väliä kenellekkään, kunhan tulee terve kaveri... :)
 
Dooris mulla on myös vaivannut tuo kantapääkipu, mulla se on vaan oikean jalan kantapäässä. Mulla se kipu on välillä jo heti aamusta, eli kipeytyy myös ilman seisomista. Täytyy kysyä seuraavaksi neuvolasta, osaisko sanoa mistä johtuu. Mulla on kyllä painoa kerenny tulemaan jo 5-6 kiloa, että voihan se olla syynä.

Meillä ei ole tuota sukupuolipainostusta ollut tai en ainakaan niin ole sitä ottanut. Tietenkin veikkauksia tulee monilta. On joku miehelle sanonut, että sinä varmaan poikaa odotat kun on tyttö ennestään mutta mies on sanonut että kyllä ne tytöt on mukavia, ettei haittaa vaikka toinenkin tulis. Mitä ollaan miehen kanssa puhuttu niin molemmille on ihan sama kumpi tulee. Toinen tyttö olis siitä kiva, että olis myöhemmin varmaan esikoisen kanssa enemmän yhteisiä juttuja ja vaatteet yms. olis kaikki valmiina, mulla itsellä ei ole siskoa ja se on mua joskus harmittanut. Mutta olishan sellainen pikku "ukko" kans ihana :heart: Eli kumpikin parempi :) Oireet tässä raskaudessa on ollu vähän erit kuin edellisessä, että voisko se tehdä sen olon, että himpun verran enemmän tuntuu että masussa asustais pikku ukkeli :heart:

Minulla on ensviikon perjantaina aika äippäpolille, rakenneultraan ja muutenkin joihinkin kokeisiin. Toivottavasti ei näy merkkejä tulevasta raskausmyrkytyksestä, joistain virtauksista ne sitä katsoo miltä näyttävät, voisko olla myrkytys uusimassa. Menis nyt reilu viikko nopeasti, no menee se kyllä pian leipomuksia tehdessä kun viikon päästä juhlitaan esikoisen synttäreitä. Tyttö toivoo hello kitty kakkua, joten kai yritän sellaisen saada värkättyä :D

Hyviä jaksamisia kaikille
:wave:
 
sofku täällä kans yks joka joutuu odottelemaan ultraa sinne joulukuulle. Mulla on 17.12, silloin viikkoja 21+jotain.. Odottavan aika on tosiaan pitkä..

Täällä oli puhetta joululahjoista.. Mä oon jo kaikille ostanut, päätin että tänä vuonna aloitan ajoissa kun aina jää viime tippaan.. Nyt on sitte paketoitu jo kaikki lahjat, et joulu saa mun puolesta vaikka tulla..

Tänään sitten taas olis iltavuoro, samoten huomenna.. Ja sit olis kaks aamua.. Mulla on töissä tullu ongelmaksi se etten jaksa enää seisoa jatkuvasti, selkä kipeytyy aivan mahdottamasti.. Aina tilaisuuden tullen istahdan hengähtämään.. Saa nähdä kuinka kauan tätä jaksaa kun maha vaan ennestään kasvaa.. Viikon päästä olis taas neuvola..

Raskauden puoliväli lähenee, tuntuu uskomattomalta, aika on menny tosi nopeaa plussatestin jälkeen..

Ei kai se auta ku lähteä tonne sateeseen polkemaan työpaikkaa kohti tässä pikkuhiljaa.

sh07 rv15+5
 
:wave: Hei taas kaikille pitkästä aikaa,

Tässä ollut jotenkin tyhjä pää... eikä ole saanut oikein mitään kirjoitettua. Meillä rakenneultra 29.11. eli reipas kolme viikkoa vielä odoteltavaa. Sitten ollaankin puolessa välissä. Nopeaa aika mennyt.

Tuossa mietin, että milloinhan sitä pystyy alkaa nauttiin raskaudesta, ensin oli np- ultra, siitä siirty seuraavaan neuvolaan sydänäänien kuunteluun, nyt se raja ompi rakenneultrassa ... tätä vauhtia menee koko raskaus tässä samassa pelossa :/

Kyllä te ootte olleet ahkeria joululahjojen suhteen, meillä on vielä kaikki kaupassa. Varmaan ollaan taas miehen kans viimesiä päiviä tavaratalon ruuhkassa lahjoja etsimässä... millonhan sitä oppii :whistle:

Iloisia syystalven päiviä

Mariaana 16+6
 
sh07Sulla on vain pari päivää myöhemmin tuo laskettu aika kuin mulla, joten aika samoihin aikoihin sullakin vasta tuo rakenneultra.. Oon vaan koettanut ajatella sitä, että parempi kun on myöhemmin niin varmasti näkyy kaikki miten pitääkin ja jos sitten saatais tietää se sukupuolikin varmemmin... :D Positiivista ajattelua oon siis yrittänyt pitää yllä...

Pitäisi ulos lähteä kävelylle.. On näköjään vähän tullut luntakin tuonne ulos.. Mukavaa sinänsä niin hiukan vaalenee nuo pimenevät illat... Ja nyt ei ole pakkastakaan niin paljoa kuin eilen... :D Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että tuota Joulu hömppää aikaistetaan joka vuosi vaan enemmän ja enemmän ? Kaupat on jo ihan täynnä kaikkea krääsää ja mainoslehdet myös... Työskentelen ravintola-alalla Rovaniemellä ja joulu kestää tosiaan sen puolitoista kuukautta... Oon niin kyllästynyt koko jouluun jo valmiiksi...
 
meillä ei ole ollut mitään tttö/poika painostuksia mutta en ole niin kauhaesti ollut tekemisissä esim miehen vanhempien kanssa kun ei vaan jaksa jotenkin tuntuu että ei oo luonnollista olla heidän kanssaan ja nyt raskaana senkään vertaa.... oma äiti ei oo mitään puhunut sukupuolesta ja mummolleni kun kerrroin kysyi vaan kumpi mutta eihän sitä nyt tiedä :D eikä varmaan kyllä oteta selvääkään kyllä.
rakenne ultra on muistaakseni 22 päivä ja silloin on viikkoja 21 jos nyt muistan oikein, ei jaksa nousta ja tarkistaa :saint:

Tylsää täällä sataa vettä nyt eilen vielä oli lunta vähän maassa ja nyt on kaikki lähtenyt.

joululahjoja en vieläkään oo edes ajatellut, pikkuhiljaa armaan täytyis kun ei jaksa sitte viime tipassa mennä siihen väenpaljouteen... täytyis alkaa varmaan ekaks miettiä mitä hankkia jokaselle ja sitte jonkun ajatuksen kanssa menis kaupunkiin
 
Vieläkö mahtuisi joukkoon mukaan? Olen jo pidempään taustaillut ja nyt vasta uskaltauduin itse mukaan. Laskettu aika mulla on 2.4.08, kolmatta odotan ja synnytyssairaala on KOS.

Vaikka jo kolmas on tulossa, tuntuu kaikki taas ihan uudelta ja ihmeelliseltä, koska kaksi vanhempaa on jo kouluikäisiä. Neuvolan tätikään ei kauheesti höpöttele, kun ilmeisesti on sitä mieltä, että mä jo kaiken tiedän. Tai kai sitä tietääkin, mutta kun ei enää millään muista.

Tää raskaus on kyllä ollut moninverroin hankalampi kuin nuo kaksi aiempaa. Pahoinvointia oli kuukausitolkulla ja vieläkin joutuu pönttiä halia n. 1 x viikko (no ei paha enää). Sitten kun pahin pahoinvointi oli ohi, alkoikin jatkuvasti särkeä päätä (ilmeisesti vaan niskat jumissa) ja supistella (kipeästikin välillä). Noista supistuksista kävin lääkärissä viime viikolla, ei onneksi ole paikat kuitenkaan ruvenneet aukeamaan tms. Perjantaina olis rakenneultra ja jännittää hirveesti, kun np-ultra jäi väliin. Varsinkin kun täälläkin oli joku saanut huonoja uutisia :'(

Noh ehkä tämä omanapailu riittää tällä kertaa + palaillaan.

Lilja 18+6
 
Mulla on tänään paniikkipäivä! :'( Jostain syystä alkoi hirveästi pelottaa että jos tämä lapsi ei olekaan terve. Huominen rakenneultra pelottaa.
Nyt toivoisin, etten tietäisi kehitysvammoista ym. mitään ja pystyisin olemaan rauhallisin mielin. Voi itku. Mä olen jo niin vanhakin ja mulla taisi olla porukan korkein nt-arvo.

Anteeksi tämä purkaantuminen. :ashamed:
 
sh07 ja sofku Minulla myös on rakenneultra vasta joulukuussa, 17.12. Viikkoja silloin jo lähes 22. Mutta kuten sofku sanoi, ihan hyvä vaan, niin kaikki varmasti näkyy kunnolla kun kokoa on jo. Tuntuu vaan että sinne on toivottoman pitkä aika, mutta eiköhän se tästä pikaisesti mene, kun alkaa kaikki jouluhommelit ja töissäkin kiire.

Sukupuolesta ei meillä ole kukaan vielä mitään veikkaillut. Meillä kun on jo molempaa laatua, niin ei vissiin ketään kiinnosta. :LOL: Itsellekin on ihan sama, kunhan sen vauveli vaan saatais ja terve vielä.

Eka lääkärineuvola takana. Kaikki kunnossa. Paineet 128/62, hemppa tippunut 119, mutta vielä ei tartte rautaa aloittaa. Sykkeet selvät 146-155. Nyt olen taas ihan pilvissä! Vaikka liikeitä jo jonkin verran tunnenkin, niin kyllä se sykytyksen kuuleminen on aina yhtä hienoa!

Vielä Lilja tervetuloa joukkoon!

Puella ja Kompiainen 16+0
 
Minttu mamma:
:hug: Kyllä se rakenneultra hyvin menee :hug: Itsekin olen 35-vuotias, ensimmäinen lapsi tulossa, eli "ihan-nuori" täti en ole itsekään. Itsekin olen panikoinut koko raskausajan kaikkea mahdollista, mutta nyt päätin, että huomiseen rakenneultraan suhtaudun positiivisella mielellä :hug:

Nimimerkillä eräs, joka varmaan nukkuu ensi yön "silmät auki" :LOL:
 
Minttu mamma :hug: purkaudu vaan, siksihän me kaikki täällä olemme. Toisiamme tukemassa ja kuuntelemassa. Minä ainakin ymmärrän hyvin tunteitasi, koska pelkään hirmuisesti itsekkin, ettei kaikki ole kunnossa, vaikka tähän asti kaikki on ollut kunnossa. Mutta elviiran tapaus pisti miettimään, että tuo voi sattua kenelle vaan. Ja Hysteerisenä (siksi juuri nimimerkki) kävin kurkkimassa pinoihin joissa oli jo suurin osa syntyneitä, ja ikävä kyllä sielläkin enkelivauvoja oli :'(
Mutta kyllä me tästä selvitään. yritetään ainakin olla positiivisin ja iloisin mielin ja otetaan sitten suru vastaan jo sellaisen joudumme kohtaamaan :hug:

Tervetuloa Lilja :wave:
 
Täällä rakenneultra on 19.päivä ja sillon viikkoja on 21+1...
Perjantaina mulla oli neuvola siellä oli kaikki ok, verenpaine 110/70, paino on lähtöpainosta noussu 100g:aa!Sykkeet 147-155 jos oikein muistan!
Mistähän tuo johtuu kun välillä kävi 72, karkaako se vauva alta tai jotain?Ei terveydenh. ainakaan sanonut mitään et pitäs huolestua, sanoi vaan että hyvät sykkeet...
viime yönä vauveli liikuskeli kovasti ja tuntui ihan että olisin potkun tuntenu mahan läpi; voiskohan olla jo mahollista?Mies ei kyllä viel tunne, mut muissakin raskauksissa on aika myöhään tuntenu, on kai niin paksu nahka kädessä... :LOL:
Onko teillä muilla ollut jalkojen ja käsien särkyä ja puutumista? Mie oon jo useamman viikon niistä kärsiny, neuvolas sitä mieltä että paikat niin jumissa ettei veri kunnolla pääse kiertämään!Ostin parit tukisukat ja on kyllä mahtavasti ollu apua noihin jalkasärkyihin!
Täällä myös yksi joka panikoi vähän väliä jostakin asiasta!

anri&vauveli rv 19+2
 
Noista panikoimista..... Itselläkin koko ajan jonkin asteinen paniikki jostakin asiasta. En tiedä, mistä johtuu... Aiemmissa raskauksissa ei tälläistä ollut. Ehkä tää ikä on tuonut tän mukanaan. Ja sit mietin sitä, et noi kaks ekaa on niin perusterveet ym., et voiks taas käydä niin hyvä "tuuri". No ei se panikointi kyllä mitään auta, mutta minkäs teet :ashamed:

Noita tyttö-poika -painostuksia ei meillä oo onneks ollu. Kai se johtuu siitä, että on jo tyttö ja poika. Jos ihan salaa saa mielessä toivoa, niin tyttö olis kiva. Ei sillä kyllä oikeesti oo mitään väliä. Molemmat yhtä rakkaita ja molemmissa omat puolensa.

Mul on muuten liikkeet nyt ruvennu tuntumaan jokapäiväisesti ja tosi selvästi. Tosi ihanalta tuntuu! Taitaa olla aikamoinen energiapakkaus tuolla sisuksissa, kun välillä tuntuu ettei päivällä nuku ollenkaan

:)

Lilja (rv 18+6)
 
No niin, nyt kun on juuri alkanut iloita hyvästä olosta ja virkeydestä, niin se kostautui aamupäivällä. Lähdettiin ystävättären kanssa lapsinemme uuteen kauppakeskukseen, jossa minulla alkoi alkuun tulla tukalan kuuma ja huono olo. Riisuin takkini ja mentiin kahvilaan. Kahvilassa en meinannut saada tunnuslukuani pankkikortista näppäiltyä koneeseen kun alkoi huimata.. Söin ja join siinä ja olo meni entistä kamalemmaksi. Kylmä hiki valui pitkin kasvojani, paitani oli läpimärkä, samoin housujen polvitaipeet. päässä huippasi ja maailma pyöri. Soitin sitten miehen kesken työpäivän siihen paikalle ja hän raahasi minut ja kuopuksen kotiin. Kotona olo jatkui pitkälle iltapäivään saakka. Nukuin hetken ja heräsin siihen, että sydän hakkasi tuhatta ja sataa.. Nyt alkaa jo olla vähän parempi olo, ehkä aavistuksen verran "leijuva", mutta parempi tosiaan kuin päivällä. :( Ei kauheen kiva päivä. Siihen kun lisää sen, että kuopus sai eilen influenssarokotteen ja siitä kamala huuto ollut koko päivän.. :headwall:

Josko huomenna ois asiat vähän paremmin jo. B)

Heili
 
mulla on tänään vapaapäivä :D sain nukkua pitkään, olla hetken yksikseni kun mies kävi tytön kanssa puistossa jne.

mutta, onko muilla vielä supisteluja? mä herään aamuisin vatsa kipeänä ja aloin miettiä että supistaakohan mua öisin... vai mistä se johtuisi? esikoisesta kun eka supistus tuli vasta laitoksella :whistle:

ja illalla lähen leffaan, vähän hienoa :saint:
 
Kiitos rohkaisuista! :heart:

Anri82, mä kerroin viimeksi neuvolassa, että olen ostanut kotidoplerin. Terkkari sanoi siihen, että ei tarvi säikähtää jos sykkeet välillä tippuu. Näin pienillä masuvauvoilla ei kuulemma sydämen johtoradat toimi vielä täysin. Siitä johtuu sykkeen tippuminen välillä. Pääasia, että syke nousee takaisin normaaliksi.

Vuotaraaputin, mulla supisteli viikon verran, mutta sitten se loppui. Sillä viikolla oli lääkärineuvola ja lääkäri sanoi, että onhan se supistelu harvinaista näillä viikoilla, muttei pitänyt tilannetta mitenkään huolestuttavana. Ehkä jos supistelu olis jatkunut pitkään, niin olisin mennyt gynekologille.

Heili, sun päivä kuulostaa aika pahalta. Etkö mennyt lääkäriin/soittanut neuvolaan.
 
täällä myös sukulaiset odottavat tyttöä kun meillä poitsu jo on..Toki ovat tietenkin innoissaan tuli kumpi tuli mutta onhan se ihan ilmeistä että tyttöä sitä odotetaan... =) saas nähdä miten käy

itseä kiinnostais kysyä rakenneultrassa kumpi on tulollaan mutta pidettäis se sitten suvulta visusti salassa. =) Rakenneultra olis 19.11 ja jännittää kyllä hirmusti. Mitä enemmän sitä miettii sitä enemmän alkaa pelottaan et onkohan itikalla kaikki hyvin... :whistle:

Dacapo ja itikka 18+6
 
Moikka taas
anu muuten hyvä idea ja näppäräthän nuo quinnyn rattaat on, mutta kun tarttis sitä vaavii nukuttaa sitten muutenkin vaunuihin, eikä nuo rattaat sit aja taas sitä asiaa ollenkaan. Oon nyt hakemassa rattaita, johon saa alkuajoiksi kopan kiinni, sit se muuttuu pelkiksi rattaiksi. hyvänä plussana olis se et ratasosioon sais vielä kaukalon kiinnitettyy tarvittaessa. Pritaxilla on hyvännäköinen setti, mut kun eivät pirulauta sitä täällä turussa myy =(
onneksi tässä on vielä aikaa asiaa pähkäillä.. mies kato jo ihan hermorauniona mun kans =))

minä+voice 19+2
 
Minttu mamma meillä neuvolassa on tänään ollut rokotuspäivä ja sinne on aivan turha yrittää soittaa. Siellä siis jaetaan influenssarokotuksia.. Ja lääkäriinkään en sitten mennyt, minulla on edellisestä raskaudesta kokemus, kun joskus "turhaan" menin lääkäriin.. Mulla meni toinen puoli kasvoista, vartalosta ja toinen käsi ihan tunnottomiksi ja voin heikosti ja olin lääkärin mukaan ihan turhaan vaivautunut paikalle. Niin ei sitten tule pelkän pahanolonkohtauksen takia lähdettyä.. :whistle:

Heili
 
voi Heiliä :hug: toivottavasti tilanne ei parane!

meillä on niin ihana neuvola että, ihan oikeasti. sinne saa soittaa ja mennä käymään, oli mikä tahansa huoli mielessä. ei tartte ikinä pelätä että terkkari sanoisi pahasti tai moittisi että turhaan tulit käymään.

mites muuten teillä miehet on innostuneet raskaudesta? meillä Peikko oli tietty esikoista odottaessa ihan täpinöissään, nyt taitaa molemmilla mennä raskaus "siinä sivussa". masua silittelee ja joskus juttelee sintille jotakin. alkaa jo vähitellen muistamaan mitä en saa syödä raskaana (jes!), huolehtii koko ajan ettei mun verenpaineet nouse jne...
 
Huomenta,

tässä omanapaiset neuvolakuulumiset: painoa tullut aivan älyttömästi taas, yhteensä on edetty noin 49-50 kilosta 57,2 kiloon :eek: Huhhuh! Terkkari suhtautui tähän kuitenkin hyvin rauhallisesti ja sanoi, että lähtöpainoni oli sen verran pieni, että ihan ok. Hb oli 112 eli yhden pykälän on kohonnut, ehkä nyt yritän sitten syödä rautaa säännöllisemmin, kuten kehotettiin. :ashamed: Pikkuinen pakeni doppleria niin että terkkari yritti lopulta pysäyttää häntä painamalla toiselta puolelta masua. Masu olikin ihan kivasti eli aika reilusti kasvanut, sf oli nyt 16 (keskiarvo 14), mutta tuo nopea venähtäminen on kuulemma uudelleensynnyttäjillä tavallista, joten mittaa ei kai edes mihinkään vielä merkitty.

Poika sai nyt 2-vuotistarkastuksessa MPR:n, minkä hän otti suhteellisen hyvin. Pituutta hänellä on 90 senttiä ja painoa 14,3 kiloa.

Käytiin eilen katsomassa sitä Anton uutta serkkua, edellisyönä syntynyttä. Oli pikkuinen :heart: Poika nukkui vierailumme ajan, on kuulemma aika rauhallinen tapaus muutenkin. Synnytys oli käynyt nopeasti, kun äiti oli sairaalaan päästessään ollut jo 8-9 senttiä auki: siitä reilua tuntia myöhemmin oli tyyppi jo maailmassa. :) Ompelin päivällä tuomiseksi pari fleecekuorta, täytyypä tähän linkittää kuvakin. Niin ihana tuolla uudella koneella on ommella, kun hommat yksinkertaisesti sujuvat eikä mene turhaa aikaa tekniikan kanssa temppuiluun. =)

Palataan taas,
t. Kalenteri ja vilkas Paapau 18 + 5 :heart:
 
Heili: :hug:

Silmät ihan ristissä, tänään rakenneultra ja valvottu yö takana... Sen verran kaameita tapahtui tälläkin palstalla tässä taannoin, ettei nukkumsesta tullut mitään.. Toivottavasti kaikki ok :/

Vuotaraaputin:
Meillä mies on aivan innoissaan. Lupasi jopa oma-aloitteisesti muuttaa oman työhuoneensa kellariin, että saadaan vaavin huonetta alkaa laittamaan kuntoon. Ja doppleri on tehokkaassa käytössä, aina kun kuuntelen, mieskin tulee testaamaan, että pienen sydän lyö =) Johtuu tosin ehkä siitäkin, että itsellä ikää 35 ja miehellä 38, ja vaavi on molemmille ensimmäinen :hug:

Mutta ihanaa päivää kaikille, ilmoittelen "tuomiota" kun pääsen ultrasta =)

Dooris ja sintti 19+0
 
Niin joo tuosta "turhaan" lääkäriin menemisestä, se on kyllä risovaa, kun välillä saa kokea niin tehneensä. Mulla saattaa välillä huoli omasta terveydestä tai esim. hampaiden kunnosta johtaa siihen, että varaan kiiruusti ajan, mutta sitten lääkäri saakin mut tuntemaan, että mulla ei ole oikeutta huolestua siitä ja tästä oireesta... Kun mistä voin tietää, mikä on huolestumisen arvoista ja mikä vain kuormittaa yhteiskunnan rajallisia palveluja? |O Se vain lisää huolestumista entisestään, kun koko ajan pitää miettiä, olenko nyt riittävän kipeä/huolestunut mennäkseni lääkärille.

Ja tsemppiä tämän päivän rakenneultralaisille, hyvin se menee! =)
 
Rakenneultralaiset laitelkaa kuulumisia,täällä kovasti ootellaan ja jännätään ;)
Täällä kaikki ok!Eilen oli neuvola ja hyvin raskaus etenee.Oli ihanaa kuulla taas sydänäänet,kun tosiaan toi ihmisen mieli tekee välillä noita tepposia ja kuvittelee raskauden olevan suurta huijausta!Mulla myös se huoli,että kun on jo yksi ihana muksu, niin voiko kaikki menne edelleen hyvin?! Kuitenkin suurimmalla osalla perheellisistä on terveet ja ihanat muksut,joten miksei meilläkin vois olla muka.Meillä ultra 22.11. joten sitten ollaan taas viisaampia,ainakin hetkeks!
Yritetääs nauttia taas masuista ja niitten asukeista :heart:
Täällä on lumi maassa, ihanaa!!
 

Yhteistyössä