***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Vuotaraaputin Mulla on supistellut kans välillä (harjoitus eli ei kipeitä ) ja supisteli esikkoa odottaessakin jo viikolta 16 säännöllisesti loppuun saakka.. Lapsen liikkeet mahassa voi aiheuttaa ja jotenkin muistan että jopa kova pissihätä voi aiheuttaa supistuksen, kai se on niin vaan herkkä toisilla tuo kohtulihas. No, mulla ainakaan ei koskaan esikkoa odottaessa keksitty miksi supistaa (ei siis tulehdusta tms) eikä koskaan käsketty mitenkään erikoisemmin esim levätä, että ihan normaalisti sain olla koko odotuksen. Ja käynnistyksellä yli la:n syntyi että ei todellakaan aiheuttanut mitään avautumisia. Tosin toista odottaessa varmaan tilanne eri.....
Ja ai niin- esikkoa odottaessa sanottiin että varmaan kaikille tulee joskus noita harjoitussupistuksia, muttei kaikki vaan huomaa niitä ollenkaan kun ei ne tee kipeetä.

angel08 Mä tulin aikanaa siihen tulokseen että kunnon vaunut erikseen ja sit matkarattaat toisiksi. Kannattaa vähä katsoa ja harkita tarkaan, et onko ne pakko olla kaikki samassa paketissa vai olisko oikeesti kätevämpää ostaa autoon matkikset ja kotiin kunnon isot vaunut (noi on aika pieniä vaunukopaltaan tommosissa monitoimirattaissa, eikä pakosti niin tukevia ku isot vaunut)..

Miehen suhtautumisesta raskauteen.. Siinä sivussa menee, ei ole vielä alkanut puhumaan masuvauvalle.. Tosin esikkoa odottaessakin alkoi tekeen sitä vasta kun alkoi tuntemaan potkut ja muutenki oli konkreettisempaa se odotus. Itseasiassa mies vitsailikin yksi päivä että "Hä- mitä, tuleeko meille muka vauva?" Kun sanoin joillekki vieraille että meillehän tulee toinen.... Ihan niinku sitä ei mun mahasta näkis. :)

No joo, sohvalle mars. Oli tossa aamupäivällä 9 lasta (kaikki alle 3v.) ja 6 mammaa tässä meillä kahvilla ja leikkimässä kun ulkona sataa niin pyysin puistokavereita kylään.. Oli hulinaa.

Anu ja rv hmmmm.. 17+4?
 
Täällä jo kovasti odottelen uutisia noista rakenneultrista joita tänään tais muutamalla jopa olla... :p

Miehen mukana olosta.. Noh, kyllähän se välillä masua silittelee ja joskus pikku hiprakassa on puhunu masulle, mutta vielä en ole saanut mukaan neuvolakäynneille... Kovasti on kyllä luvanut vapaata ottaa niin että siihen rakenneultraan tulee mukaan. Sydänääniä kuuntelee dopplerilla silloin kun miekin niitä kuuntelen ja annan kuulokkeet sitten sille... Joskus vaan toivois hiukan enemmän mukana oloa, mutta eiköhän se tästä... Jotenkin vain sekin ettei se ole kertonut vielä yhdellekään kaverilleen asiasta niin myös tuntuu tyhmältä.. Mutta on se kyllä aina ollut tuommoinen asia kuin asia...

Taas on näköjään maha hiukan kasvanu... Jotenkin pelottaa että kuinkanhan isoksi se voi oikein kasvaa...



Te jotka teette fyysistä/seisomatyötä niin jaksoitteko tehdä sitä siihen asti kunnes äitiyslomalle pitää jäädä eli kuukausi ennen laskettua aikaa vaan jouduitteko jäämään pois aikaisemmin töistä?
 
sofku mä jäin sairaslomalle joskus rv 24-25 muistaakseni esikoisesta. tosin en niinkään työn fyysisyyden vaan jatkuvan uupumuksen takia.
tukivyö oli ehdoton pelastus kun piti pitkiä aikoja seistä, kävellä ja nostella kaikkea. ei pahemmin tullut liitos/kohdunkasvukipuja sen avulla. nyt niitä kyllä on hetkittäin..
 
Hei!
Rakenneultrassa oli kaikki kunnossa. Vauhdikas tyyppi tuola masussa asustelee. Vauva karkasi aina väärään asentoon ja tutkimisessa meni kauan. Kaikki kuitenkin hyvin. Ultrauksessa oli opiskelija mukana, joten kätilö selitti tosi tarkkaan kaikki mitä näkyi.
Sukupuolta ei näkynyt millään.

Vähän tekisi mieli varata vielä 4d-ultra myöhemmille viikoille. Pääsisi sitten mieskin mukaan.

Terveisin helpottunut Minttu mamma.
 
Kiva kuulla positiivisia rakenneultrauutisia! Niitä lisää! Olikos Dooris...?

Mä täällä roikun ku ootan tota puolelta alkavaa tv-lähetystä Tuusulasta.. Poika nukkuu vielä päiväunia, meni maate vasta kahden aikaan ku oli niitä vieraita. Ja mies on palaamassa Turusta pika-työreissusta, joten yksinään olen..... Tylsää. Ja surullista siis toi Tuusula juttu....
 
mä en uskalla ees vilkasta uutisia, tuli jo aiemmin paha mieli siitä Tuusulasta :/
kiitos muuten anuuuu kenkävinkistä, olleet ihan loistavat kengät!

omaa napaa:vauva liikkuu jonkun verran ja edelleen kun iltasella panen maate, tuntuu painetta/menkkakipuja välillä vatsan puolella. täytynee kysäistä neuvolassa oisko ne sitten suppareita kun en läskipanssarini läpi näe kohtuani :LOL:
eilen meni hyvin, siis minä viihdyin leffassa ja mies sai tytön nukkumaan itkuitta. jos oon kotona, neiti ei suostu nukkumaan kuin äitin kanssa. mies ihan vapaaehtoisesti usutti mua lähtemään viikonloppunakin jonnekin ja päätettiin siskon kanssa lähteä pitkästä aikaa leffaan ja syömään sen jälkeen.
nyt tyttö on kuumeessa, johtunee hampaista. tekee aina hartaudella hampaitaan ja nostattaa puhkeamisvaiheessa kuumeen :kieh: toinen ihan ressu, sylissä suostui nukkumaan 2,5h. siinä oli äitin rakko kovilla :whistle:

ja mä olen tässä miettinyt pääni puhki jo lasten nimiä :LOL: etunimet olisi selvillä sekä tytölle että pojalle ja pojalle toinen nimikin, mutta pirhana kun se tytön toinen nimi on nyt vaikea keksiä :headwall: on tässä onneksi vielä aikaa.
 
vuotaraaputin: meillä on kanssa nimet jo mietitty valmiksi, tai ainakin ehdotukset. Eihän sitä ikinä tiedä, jos vauva ei olekaan yhtään nimensä oloinen sitten kun syntyy ;)

Meillä mies on kyllä niin mukana odotuksessa, kun vain voi olla. Sydänääniä ollaan kuunneltu suunnilleen joka toinen päivä ja hän haluaa aina ehdottomasti paikantaa vauvan, masupusut saan joka ilta ja silloin yleensä käy pienen keskustelunkin masulle. Olen kyllä kertonut ettei vauva vielä kuule ulkopuolisia juttuja, mutta ei sillä kuulemma ole merkitystä, voi kuulla hänen mielestään ja ajatukset kulkee kuulemma sinne kuitenkin. Kotona tekee kanssa kaikki hommat etten "rasitu"...

Minttu mamma: Onnittelut hyvistä ultrauutisista!!!
 
Kiitos vuotaraaputin vastauksestasi niin täällä kuin tuossa viestiketjussa jonka aloitin... Kiinnostaa vaan kovasti miten muilla on tämä homma mennyt, kun nyt vielä tuo talvi/joulusesonki tosiaan alkaa ja työtä on vaikka muille jakaa niin pelottaa vaan se ettei pysty antaa itsestään sitä 110% työpaikalla mihin on tottunut... Mutta pakkohan sitä on vähän antaa ns. periksi itselleen tuon työnteon suhteen... Vaikeata se tulee kyllä olemaan.. :ashamed:

Loistavaa kuulla Minttu Mamma että kaikki oli kunnossa.. Nyt vain lisää positiivisia uutisia odotellessa, Doorishan se taisi tänään olla se toinen jolla rakenneultra...

Nimistä sen verran, että ne ollaan jo päätetty, mutta saattaahan se pian mieli matkan varrella muuttua... :D
 
Moikka!

Kiva, että Minttu mammalla kaikki kunnossa, vielä Dooriksen kuulumisia täälläkin odotellaan...

Pitipä tuosta seisoma- ym. työstä sanomani, että mulla nyt oli työnkuva aika moninainen ennen esikoisesta äitiyslomalle jäämistä, ei siis pelkkää seisomista mutta sitä myös ja reissaamista - ja juuri vapaille jäädessäni valvoin kolmen viikon ajan joka päivä näyttelyäni, minkä vuoksi kävelin lähes päivittäin useamman kilometrin matkan (tosin sitten sitä istumista riittikin). Vaivoja oli, mutta noin periaatteessa silloin ajattelin, että paremminhan tässä jaksaisi töissä kuin alkuraskaudessa, jolloin väsytti ja kuvotti vuoronperään ja samanaikaisesti. Nyt en tiedä, kyllä olisi varmaan tilanne toinen, kun on lapsi nosteltavana ja komenneltavana kotona ja olisi myös illalla rättiväsyneenä töiden jälkeen, jos töissä olisin. Sitäkö sitten viimeisillään jaksaisi, ei ehkä. Mutta esikoisesta oli vain tosi malttamaton ja olisi halunnut jotain kunnon puuhaakin niiksi pitkiksi viimeisiksi viikoiksi.

Meillä mies kyllä suhtautuu odotukseen vähemmän omistautuneesti kuin esikoisen aikana :kieh: Saisi paapoa enemmänkin ja hoitaa poikaa eikä valitella kodinhoitoon liittyvistä asioista. Jos esikoisen aikaan käski huilata kuten malttamattoman mies, tätä toista odotellessa voi näköjään hyvin hoitaa kodin ja lapsen. No vähän kärjistäen mutta kuitenkin. Toki puhelee masulle, mutta ei samalla tavalla ole mukana kuin esikoisesta - eikä kovin usein kysele pikkuisen tämänhetkisiä noin-mittoja tms. Ymmärrän sen kyllä, onhan toisen odottaminen erilaista. Mutta lapsenhoitoon kaipaisin kyllä oma-aloitteista apua vähän enemmän!

Palaillaan taas...
 
Kotona viimeinkin; käytiin ultran jälkeen hakemassa kodinhoitohuoneen kaapit, josko vaikka viikonloppuna saataisiin ne kiinnikin =)

Ultrassa vaavilla kaikki oli erinomaisen hyvin;-) Äärimmäisen vilkas oli myöskin tämä tulokas, hyvää kuvaa en oikein mukaan saanut, kun ei pysynyt yhtään aloillaan, koko ajan vain vaihteli asentoa ja heilutteli käsiään ja jalkojaan :hug: Sukukalleutensakin esitteli auliisti, eli se niistä vaaleanpunaisista hörhelöistä; poika tulossa =)

Ainoa huono puoli oli, että istukka on edessä ja kovin alhaalla, pääsen uudelleen seurantaultraan parin kuukauden päästä, katsovat, pitääkö tuleva synnytys hoitaa sektiolla, vai onnistuuko normaaliteitse...

Semmotteita. Nyt soffalle, salkkarit ja sinkkuäidille sulhanen pakko nähdä;-)

Ihanaa illan jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 19+0
 
Onnea Doorikselle hyvistä ultrauutisista! :heart: Ihanaa kun on sukupuolikin näkynyt, itsekin haluaisin sitten tietää kumpi on tulossa. Tuttavaperhe saa myös pojan, tosin maaliskuulla la.. Ja olen muitakin poikauutisia kuullut, lieneekö poikavuosi ihan tulossa. =)

Minun pahan olon syy selvisi; Matalat verenpaineet. Ostin sitten verenpainemittarin, kaksi pussia salmiakkikarkkeja ja huomenna ostan suolakurkkuja leivänpäälliseksi. Paineet ovat normaalisti olleet hieman korkeat ja aikoinaan söin verenpainelääkettäkin. Nyt kun mittailen niin tulokset on 106/50 luokkaa.. Eli tosi alhaalla minulle. Neuvolatäti kielsi pitkät jonotukset kaupan kassoilla yms tilanteet, joissa olen kauan paikoillaan pystyssä. Kuulema ne altistaa tolle verenpaineen laskemiselle.

Heili
 
Moikka taas,

onnea Doorikselle myös hyvistä ultrakuulumisista! Saataispa mekin ensi viikolla sukupuoli selville. Toivotaan, että sulla istukan paikka on kuitenkin riittävän korkealla, jotta ei sen takia tarvitse sektiota. Kiva puoli asiassa varmaan teidänkin mielestä se, että pääsette uudestaan ultraan pian! =)

Heili, toivottavasti salmiakkidieetti auttaa verenpaineeseen. Mulla on välillä ollut tuota mataluutta, ei kyllä kivaa, kun silmissä pimenee istumasta ylös noustessa.

Voi onneton noita Jokelan koulun uutisia. :'( Jokela on tässä melkein naapurissa, miehen työmatkan varrella, siksikin tuntuu tosi uskomattomalta. Tekee mieli käydä itse lukemassa jostain, mitä on tapahtunut, toisaalta taas riittäisi miehen kertomus, josta siitäkin tuli riittävän paha mieli. :(

Rauhallista yötä kaikille kuitenkin,
t. Kalenteri ja jälkikasvu
 
Mukavaa kuulla Dooriksen uutiset rakenneultrasta... =) Tänään sitten tuossa miehen kanssa juteltiin ultrassa käymisestä ja mies ihmetteli myös miksi niitä sitten niin harvoin on ja tämän avulla sainki häntä jo ylipuhuttua siitä, että huomenna soitan yksityiselle ja kyselen 4d ultran hintoja... Olisi niin mukava nähdä tuo Pikkuinen pitkästä aikaa ja saada kunnon kuva siitä... :D

Heilille jaksamisia paineitten kanssa.. Salmiakkia vaan syömään hyvillä mielillä.. :hug:


 
Huomenia!
Täällä taas hyvin nukuttu yö takana |O neiti heräs yöllä ku oli nähny painajaista tosi ruman näköisestä kissasta ja enhän mä taas sen jälkeen enää unta saanu,et oon neljästä asti hereillä hyöriny,tulihan nukuttua n.neljä tuntia on se jo tunnin enemmän ku edellisenä yönä :/ Mietin tossa aamun tunteina et on aika hassua ku yöllä ku herää ni ei tasan nukuta,mut jos nukkuu aamuun asti ni ei millää jaksa herätä,tuleekohan sitä sit nukuttua liikaa??

minttu mammalle ja Doorikselle Onnea hyvistä ultra kuulumisista

Heilillä oli ollut aika rankka päivä,mut toivottavasti nyt lähtee kaikki menemään paremmin,saat ainakin luvalla syödä salmiakkia :p

Kai se ruvettava pikkuhiljaa siivoamaan,et sais ees tälle päivälle jotai aikaseks

Piitsi ja "Iisakki" 19+5(puoliväli häämöttää)
 
Huomenta!

Olipa kiva kuulla Dooriksen ja Minttu mamman hyviä ultrakuulumisia!
Mullahan se ultra on huomenna, jännittää...

Onks teillä ollut kärttysyyttä vielä paljon? Mulla on edelleen melkein yhtä paljon kun alkuraskaudesta. Jokainen miehen sana ja teko ärsyttää ja lapsetkin saa välillä kyytiä. Miehellä taitaa kohta huumori loppua
:ashamed:

Nimistä: Meillä nimet vielä auki. Pojan nimestä taitaa tulla vähän vääntöä, mutta tytön nimestä varmaan päästäis helpommin sopuun.

Eilen illalla mulla iski joku ihme olo taas. Pönttöä kävin halimassa pariin otteeseen oikein urakalla. Ja sit rupes pökryttämään. Mitä lie taas?

Sofkulle sanoisin, et yhtään jos tuntuu, et työ käy liian raskaaksim niin saikulle vaan ilman huonoa omaatuntoa. Vauvan parasta kuitenkin ajateltava, eikö vaan. Kyllä sinne töihin sitten taas joskus ehtii.

Tulipa taas sekavaa soppaa. Hyvät päivänjatkot kaikille!

Lilja (rv 19+1)
 
Huomenia vaan kaikille tasapuolisesti =)

Eilen käytin esikoisen lääkärissä yskän takia, tarkisti samalla korvat ja viime jouluna laitetut putket olivat sitten irronneet ( saatiin putket kotiin muistoksi).. :( ja toisessa korvassa tulehdus!Toivottavasti menee nyt lääkkeillä ohi eikä uusis, muuten edessä uusi putkitus. Ottaa kyllä päähän, toinen reppana!

Täällä kans kärsitään alhaisesta verenpaineesta eikä tunnut salmiakkikuurikaan asiaan auttavan. Muuten kyllä olo on mitä mainioin. =)

Tuleva isä on maltillisempi tämän raskauden suhteen kuin ekasta. Itse sanookin et nyt ei kaikki oo enää uutta niin ei tarvi hermoilla. Tosin kieltämättä kaipaan niitä masulle puhumisia ja silittelyitä, niitä oli huomattavasti enemmän kun esikoista odotin =) Nooh, ehtiihän se vielä

Dacapo ja itikka 19+1
 
onnea dooris pojasta :heart: :D
voi että kun itsekin saisin pian tietää. jotenkin poika olo on vaikka jokainen muu tuntemattomista lähtien noitamummiini vannoo tytön nimeen :saint:
eilen kävin sisätautilääkärissä, muuten kaikki ok mutta saan ens ma kotiin sokerimittarin ja joudun ottamaa 3-4 kertaa viikossa sormenpäästä (oletan) verta ja mittaamaan verensokeria aamulla ja kerran viikossa heti ruan jälkeen. ahdistavaa!
liikkeitä ei vielä tunnu ja kätilö eilen lohdutteli että voin hyvin 2 viikkoa vielä odotella liikkeitä, sitten vasta voi jo pikkuisen huolestua ellei kuulu. onneksi 2 viikon päästä on neuvola ja pääsen sydänääniä ainakin kuuntelemaan..
rakenneultra on 4.12 jos lakko ei ala, eli en usko että alkaa.
joten sitä odotellessa.

jotenkin jokelan juttu junnaa päässä, ihan järkyttävää. luin että yksi uhreista oli 2 lapsen yh äiti :'( ihan järkyttävää. voi niitä lapsia, ihan pahaa tekee. tosin tottakai muutki uhrit järkyttää, tuo vaan osui silmään.
ei tästä ole kauan kun silloin rärähti kauppakeskuksessa vantaalla, olin 100 metrin päässä töissä silloin ja onneksemme kukaan työpaikalta ei ollut kaupassa silloin.
kyllä sitä jää miettimään että mikä saa ihmisen (nuoren) tekemään tuollaista. onko kasvatus mennyt perälleen vai mitä? :/

voikaahan kaikki hyvin ja yritetään me edes kasvattaa kunnollisia kansalaisia omistamme. :hug:

B) t. pulttis ja 15+5 :heart: (hui miten aika menee) :heart:
 
Sofku Itsekin tässä mietiskellyt sitä 4D-ultraa Rovaniemellä...Tekeekö niitä Roissa joku muukin yksityinen kuin MediRoi? Aloitinkin tuossa keskustelua aiheesta jokunen aika sitten ja kyselin äitien kokemuksia MediRoista, mutta enpä saanut yhtään vastausta...Oletko sinä kuullut mitään kommentteja? Mikähän se hintaluokka on?

Muuten täällä mennee ihan ok, rakenneultra olisi joulukuun alussa, tuolloin viikkoja 21 ja rapiat. Nyt parina päivänä väsyttänyt ihan kiitettävästi ja yökkiminenkin jäänyt viikoksi, kunnes jälleen tänä aamuna piti käydä muistoja virkistämässä :/ Lisäksi epäilen että mullakin on tainnut olla niitä harjoitussupisteluja nyt parina päivänä...En oo kyllä ihan varma kun ensikertalainen olen :) Kuitenkin sellaista menkkamaista juilintaa tullut joka kestää sen muutaman kymmenen sekuntia ja häviää. Aattelin kun oon tässä nyt parina iltana ähränny halkorantteella että voiskohan ne supparit johtua siitä? Pitäs vissiin ottaa vähän iisimmin...

Myttö ja pieni 18+1
 
Hauskaa huomenta kaikille,
ja kiitos ultraonnitteluista :hug: Olo on kyllä todella hyvä nyt, kun tietää kaiken olevan ainakin toistaiseksi vielä hyvällä mallilla, ja ensi viikolla tulee jo tuo puolen välin maaginen rajakin vastaan =)

Myttö:
Ehkä hieman rauhallisempi työtahti olisi jo ihan paikallaan =) Mie en ole uskaltanut oikein mitään raskaita hommia tehdä enää, ja onhan miulla miehenkin hyväksymä syy tälle "laiskottelulleni" :LOL:

Nimijutuista:
Jos tämä olisi ollut tyttö, nimihomma olisi ollut helppo; sen päätin jo ylhäisessä yksinäisyydessäni noin 20 vuotta sitten :LOL: Kun se nyt on kuitenkin poika, nimi valittiin eilen sitten miehen kanssa, toinen nimi on miehen isävainaan nimi ja etunimenkin kanssa päästiin sitten helposti yhteisymmärrykseen, eli se on selvillä jo, onneksi :hug:

Tosi kaamea kyllä tuo Jokelan juttu, nyt liikkeellä kampanja, eli kaikki; kynttilät palamaan keittiön ikkunalle tänä iltana klo 18. Oikein kylmät väreet kulkivat selkää pitkin, kun vasta illalla uutisia katsellessa sain kuulla, mitä oli tapahtunut :'( Jotenkin ihmiset tuntuvat olevan aivan sekaisin nykyään :/

Dooris ja sintti 19+1
 
Moi pitkastä aikaa!

Jälleen on ikäviä uutisia tullut tälle palstalle kirjoittelu-tauolla...osanottoni ja voimia :hug:

Mutta myös hyviä uutisia rakenneultrista...onnea niistä :flower:

Itsellä olis vielä kolmisen viikkoa rakenneultraan. Kovin tuntuu pitkälle aika. Toivottavasti olisi kaikki ok ja saisi selville kumpi olisi tulossa.

Pari viikkoa sitten kävin lääkärinlassa ja silloin oli kaikki muuten ok mut hb oli tullut roimasti alas 102 kun ekalla kerralla oli 123 mikä kyllä sekin oli vähän alhainen minulle. Mut nyt ollaan sitten monivitamiini-kuurilla ja toivotaan että hemppa siitä nousee.Painoa oli tullu n. 3kg edellisestä.
Siitä lääkäristä piti sanomani et en kyllä tykkää yhtään. Joku muukin taisi valitella omasta lääkäristään. Tää mun lääkäri on niin tympee ja töksäyttelijä että...ei kuunnellu doplerilla sydänääniä katto pikaseen ultralla ja tokaisi vaan että hengissä näyttää olevan :eek: Minusta oli aika töykeesti sanottu :/ Onneksi ultran kuvaruutu oli sen verran minuun päin että itsekin näin pikaiseen kun sydän sykki ja pieni siellä liikkui :heart:

No nyt olen sitten saikulla ollut tiistaista lähtien kun ilmeiseti meinaa napatyrää kehitellä :( ei ole kyllä yhtään kivaa ei . Onneksi se ei vielä pullota normaalitilassa mut isommin ponnistellessa tuntuu sellanen kipeä muljahdus. Nyt täytyy vaan yrittää olla ponnistelematta. Onneksi silloin tiistaina oli päivystämässä sellinen lääkäri joka osasi ultrata. Hetihän sitä mentiin kattoon et vauvalla kaikki hyvin ja hän kertoi kaikki osat mitä vauvasta näkyi. Ihanasti sormetkin erottui :heart: Mut huoli meinasi iskee siinä vaiheeessa kun sanoi että kohdunseinämä istukan kohdalla olisi liian paksu! No pyysi mennä odottamaan vielä että kutsuu toisen lääkärin et kattoovat yhdessä. Mut tää toinen lääkäri sanoi et ihan normaalin kokoinen on. Onneksi näin!Onko muilla tyrä vaivannu raskauden aikaan?
Liikkeet on tuntunu parisin viikkoo ja tämän viikkoo ainakin päivittäin.Ne jopa tuntuu kun kädellä kokeilee.Mies tuntenu pari kertaa myös.

Meilläkään ei liiemmin onneksi ole painostusta sukupuolesta ollut.Kumpaakin löytyy meidän perheestä ennestään.
Nimiehdotukset on meilläkin ollu valmiina mut eihän sitä tiedä käykö ne yhtään kunhan pienen sitten näkee.

Mut nyt on tullut varmaan tekstiä jo niin paljon ettei kukaan jaksa lukeakaan kun harvoin käy kirjoittelemassa et lopettelen tältä erää tähän.

T. aippa3 rv 17+4 :wave:
 
[/b]Minttumamma ja dooris ihanaa,että kaikki kunnossa!!
Olis ollut kurjaa,jos täälläkin olis ollut huonoja uutisia,kun on niin surullista tuo Jokelan juttu :'(

Dacapo toivottavasti teidän pikku korvapotilas tulee kuntoon pian.Meidän tytöllä myös putket korvissa ja toistaseksi vielä paikallaan ja auki..(täytyy koputtaa puuta)

Sukupuolesta ei suurempaa painostusta,mutta kuitenkin poikaa toivoo moni,kun mun siskolla kaksi tyttöä ja meilläkin jo yksi.Mutta tyttöhän sieltä tulee :LOL: eikä tosiaan haittaa!!Minusta olis kiva tietää sukupuoli etukäteen,mutta isi ei halua.Meillä muuten isäntä suhtautuu samalla tavalla,kun
kalenterin mies,eli ei niin kovin omistautuneesti :kieh: Mutta kaupassa käydessään kailottaa kyllä kaikille tutuille,että toinen tulossa!Ja on niin tehny jo pitkään,eli kyllä tiedotus pelaa :LOL:
Nyt meen päikkäreille,kun tyttö vielä nukkuu.Ja sitten isänpäivälahjaa ostamaan!
 
Myttö Eipä niitä täällä Roissa taida muut kuin tuo Mediroi tehdä. Soitin sinne äsken ja kyselin hintaa eli pelkkä ultramaksu+toimistomaksu yhteensä 79? ja sitten jos oikein muistan niin jos haluaa sisätutkimuksen myös niin hintaa taisi tulla 10 tai 15 euroa lisää... Mediroissa olen joskus muulla tavalla asioinnut ja tykännyt olen... Ystävällistä ja säntillistä palvelua sekä kunnon lääkäreitä... Ajattelin nyt sinne soittaa ja homman varata, kun tuo mieskin antoi luvan... :D

Lilja mulla myös ollut kärttysyyttä niin paljon että luulen miehenkin kohta jo kyllästyvän... Jokainen pienikin sana, joka ei ns. mielytä saa kärttyämään.. Toivon vaan, että se tästä lauhtuu... Oon ainakin yrittänyt kovasti purra hammasta yhteen ja antaa mennä, mutta aina vaan ei voi estellä...
 
Myttö Tekevät 4d ultraa vasta viikoilla 22-30. Eli jäi ainakin vielä varaaminen multa... Olisin nimittäin tähän tyhjään väliin mikä on ennen rakenneultraa (vasta 19.12) sen halunnut, että olisin Pikkuisen nähnyt pitkästä aikaa, mutta saapi olla...
 
Olin tossa pojan kanssa aamupäivän perhekerhossa ja oli iloinen ylläri kun yksi puistotuttu nainen toi mulle pussillisen mammavaatteita sovitettavaksi! Siinä oli muistaakseni kuudet farkut, yhet farkkulappuhaalarit, parit kangashousut ja yks mammamekko. Ja mikä ihaninta kaikki oli sopivan kokoisia! Korkeintaan joutuu lyhentämään, mut siihen olen jo tottunut..

Valkkasin tosta nyt sit 3 farkut ja ne farkkulappuhaalarit ostettavaksi itselle! Hyvä, sit mulla oliski kasassa jo 3 kpl f.lappuhaalareita, 3 farkut, 1 kangashousut ja 2 mammahametta. Aika hyvä mammavaatevarasto meikällä pian kasassa! =) Enää pitää lisää paitoja ostaa niin eiköhän noilla sit hyvin pärjää loppuun saakka. En esikoisen aikaan vielä näin ajoissa joutunut joka päivä mammavaatteita pukemaan joten siksi niitä ei sit paljoo tullu hankittua.. Ja yhet mitkä sillon ostin kulutin puhki.. Hyvää hennesin laatua. Ei vaan ihan hyvälaatuisia, mut kun käytin niitä melki joka päivä niin ne oli roskiskunnossa kun poika tuli maailmaan.

Onnea Dooris pojasta! Voi kun itsekin saisi tietää sukupuolen sit... Mulla ultra vasta 29.11 jolloin viikkoja noin 20+5 (tai 21+5?)jos oikein muistan. No, kuitenki sen verran et luulis sukupuolen jo näkyvän selvästi jos vauva vaan näyttää haaroväliään.

Seuraava neuvola onki sit vasta lähempänä joulukuun puoltaväliä et siihen on vielä aikaa. Onneksi. Sillon pitäis ne vauvan hätäkastenimet tietää eikä meillä vieläkää pojalle nimeä, eikä tytöllekään ole toista nimeä.. Tosin ei se nyt niin haittaa vaik hätäkasteeseen olis merkattuna vaan 1 nimi.. Pääasia et joku nimi sinne on annettuna.

Pitäis mennä lepäämään.. Taas sama virsi. Poika päiväunilla ja mä eksyn koneelle manaamaan et ku pitäis itsekin levätä.

Anu
 

Yhteistyössä