***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Moikka pikaiseen!

Anu, olipa kiva ylläri puistotutulla. =) En muuten tiennyt mitään noista hätäkastenimijutuista, että sellaiset pitäisi etukäteen keksiä vai... Esikoisesta sellaisia ei edes kysytty, tosin en kuulunut silloin kirkkoon.

Mulla ollut masussa pientä nipistelyä, vihlontaa myös mutta tuo nipistely mietityttää, alavatsan vihlonnan oletan normaaliksi. On tuossa masun sivulla hiukan napaa alempana. Sitä oli pari päivää sitten myös vähän enemmän, mutta se menee sitten välillä pois eikä oikein paikallaan ollessa tunnu. Sellaista vatsan arkuutta, ei oikein kunnon kipua. Yritin soittaa neuvolantädille, mutta hänpä onkin jossain koulutuksessa tänään.

Mä purskahdin tänään itkuun seurakunnan perhekerhossa, kun tuli keittiössä puheeksi vetäjän kanssa nuo eiliset tapahtumat. :eek: Yhtäkkiä vain ryöpsähti, mutta hän kiltisti ymmärsi ja ojensi nenäliinaa. Ei meinannut tulla loppua siitä parusta. Lilja se taisi kysellä kärttyisyydestä, mulla on kyllä ollut pinnan kireyttä myös havaittavissa. Otsa meinaa vetäytyä kurttuun, kun vain ajattelenkin tiettyjä ihmisiä, jotka (tarpeettomasti?) saavat mut ärtymään. :| Huolettaa itseänikin.

Nyt vähän ompelemaan sillä uudella ompelukoneella =)
T. Kalenteri ja potkiva Paapau 18 + 6 :heart:
 
helvatan helvata, taas meni viesti jonnekki.... voi miksei tämä palsta toimi koskaan!?!? Lyhyesti; Kalenteri, toi hätäkastejuttu on eri puolilla Suomee erilailla järkätty. TAYSiin menee tiedot jo noin rv 20, niin oli esikoisen aikaan jo.. Mut muualla Suomessa ei pakosti ees kysytä vasta kun jos on tarvetta antaa se hätäkaste.
 
Nimiasiaan meillä on esikoisella ollut nimet papereissa jo raskauden suht alusta alkaen ja sama nimi on pojalla edelleen, mikä silloin keksittiin.. Ja sama kuopuksella, eli sai kasteessa sen nimen, mikä papereissakin oli pojalle laitettu. Nyt tälle kolmoselle on kans nimet mietittynä ja luultavasti kastetaan samaan nimeen sitten aikoinaan. B)

Itku tuli jokelan tapahtumista, samoin kuin Sinkkuäidille sulhanen ohjelmasta. :'( Kaikki asiat herkistyttää kovasti.

Ja verenpaineet edelleen todella matalat ja päässä heittää.. :/

Heili
 
En edes pysty ajattelemaan sitä Jokelan tapahtumaa, tulee niin paha mieli omaisten puolesta.

Meilläpäin (espoo) ei ainakaan kysytä nimiä eikä sen puoleen mitään synnytystoiveitakaan. Olis kiva jos kysyttäis.

Vuotaraaputtimen vai kenen kanssa joskus kirjoiteltiin pukamavoiteista. No äsken kävin apteekissa ja sielä "täti" sanoi, että Hädensaa ei saa käyttää ollenkaan, Scheriproctia saa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. :eek: Lääkäri neuvolassa puolestaan sanoi, että molempia saa käyttää, mutta vaikutti epävarmalta. Uskon ennemmin tuota vanhaa apteekin tätiä.

=) Nyt innostuin varaamaan 4d ultran joulukuun ekalle viikolle. :xmas:
 
vastapäisen talon parvekkeelta hyppäsi/tippui tunti sitten nainen alas ja kuoli :eek: :x
ihan sairasta sanon minä.
kuvottaa oikein ja kylmät väreet samalla tulee.
nyt pihan lapset juoksee siinä turmapaikalla kun poliisit konsanaan :x |O
tuskin näky oli kaunista, onneksi pimeetä jo. verta tullut naisen suusta ainakin ja silmät auki levällään ollut.
taidan oksentaa kohta :ashamed:

:x :x
 
minttu mamma mulla kanssa jokin voide jota saa käyttää kolmanneksen jälkeen.
joku voide oli jota ei saanut ollenkaan.

heili mä kanssa eilen pillitin sitä sinkkuäidille sulhanen ohjelmaa, varsinkin kun se reetta kertoi sille tippuneelle miehelle asian.
joten itkuherkkä äiti täällä kanssa :ashamed: :whistle:
 
Pulttis :eek: mä kanssa näin tuossa kolmisen vuotta sitten kun pariskunta (kännissä, yllättäen) tippui naapuritalon 6. kerroksesta alas. oli muuten karun näköistä. ja tietenkin sen näki ensimmäisenä pihalla olleet lapset :headwall:

ja Minttu mamma mä en oo ees avannut sitä pukamarasvapurkkia vielä, pitänee tsekata käyttöohjeet. mulle kyllä apteekissa sitä suosittelivat. mutta tarkistanpa vielä käyttöohjeesta kun jaksan. ei onneksi ole ollut tarvetta.
 
Huomenta!
Mies kömpi eilen illalla mun kanssa kerranki ajoissa nukkumaan ja jäi tunnustelemaan mahaa (ekaa kertaa oikein kunnolla), no ei mennyt aikaakaan kun hän sanoi että niin 100% varmuudella tuntee liikkeitä.. Minä en tuntenut mitään mutta vaikka kuin kysyin niin sanoi että liikkuu liikkuu! Jännä! Kai se istukka edessä sit vaikuttaa niin ettei kaikkea tunne. Parhaiten tunnen liikkeet kun makaan sängyssä mahallani (toista polvea koukistaen ettei liikaa paina mahalle).

Hauska kun tuo mies nyt noin tarkaan tiesi tunnustella, sama mies nimittäin esikkoa odottaessa tunsi liikkeet mahan läpi vasta kun potki jo tosi kovaa, ihan niin et sen näki päälle... No, samalla laillahan sitä itsekin tuntee liikkeet aiemmin kun tietää mitä etsiä.

Jaa.. Kymmenelta Studio Karlingiin pojan joulukuvaan (kortit teetetään niistä ) ja sit klo 11 lähtee pendolino kohti S-jokea. Siitä sit autolla kohti mummalaa.. Onneksi pakkasin eilen kaikki valmiiksi, enää pitää ittensä laittaa ja pukea....

Anu ja rv 17+6

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Anu&year=2008&month=4&day=12&babycount=1
 
Hei!

Ihanaa että täällä on hyviä ultrauutisia!
Itselläni on ultra maanantaina ja jännittää välillä tosi paljon!
Syynä se, etten todellakaan tunne mitään liikkeitä, vaikka mennän jo 20+1!!
Onhan tämä normaalia?

Huolettaa, että kaikki ei olekaan ok?

Muuten tosi jees meininki, maha jo tosi iso, muttei mitään vaivoja, vaan tämä psyykkinen puoli näköjään välillä rassaa..

Mukavaa päivänjatkoa kaikille silti!

:) Kellukka
 
Ultrakuulumisia!
Meilläkin oli rakenneulra tällä viikolla, tiistaina. Vauvalla kaikki hyvin. Istukka etuseinässä ja poikahan se siellä kuten jo np-ultrassa näkyi. En vaan saanut itse ultrasta mitään irti. Ei näkynyt hyvin eikä se kestänyt kuin 10 minuuttia. mieskin oli mukana. Pääasia, että kaikki on hyvin. Käydään vielä yksityisellä ultrassa ja ehkä sitä 4d:tä voisi harkita... :ashamed: Milloinhan siihen olisi hyvä mennä? Olishan se hienoa.
Jonkin verran liikkeitä olen jo tuntenut. Olin ensin ihan ihmeissäni kun esikoista odotan, että mitä nyt! Doppleriakin jatkettiin vielä kuukaudella.. :ashamed: Hirveetä tuhlausta nyt on ollut, mutta eihän sitä aina ole raskaana. B)
Nimeä ei olla vielä löydetty. Tytölle olis niin paljon helpompi keksiä..

Haikara ja vesseli 18+6
 
Kävin siellä ultrassa aamulla ja ei ollut mun huoli ihan aiheeton. Lapsella oli munuaisaltaat hieman laajentuneet ja kaiukas suoli, mitä se nyt sit tarkottaakaa. Ens viikolla täytyy sitten mennä lapsivesitutkimukseen, tutkivat, onko kromosomipoikkeamia. Nyt suru puserossa, itku tahtoo tulla koko ajan ja töiden tekemisestä ei tule mitään :'(

Lilja (rv 19+2)
 
Lilja:
Pidän peukut ja varpaatkin ristissä, että kaikki on kuitenkin hyvin, usein nuo termit onneksi kuulostavat maallikon mielestä kaameammalta kuin sitten ovatkaan
:hug: :hug: :hug:

Kaamea kiirus olevinaan töissä, mutta oli pakko tulla antamaan lohtuhali tässä välissä kuitenkin :hug:

Dooris ja sintti 19+2
 
Liljalle :hug: Toivotaan et kaikki on hyvin :hug:

Meillä nimet on mietitty. Helposti kyl päästiin yht:ymmärrykseen. Ollaan jo ostettu vaunut,turvakaukalo,sänky ja sängyn päälle hoitotaso. Vaatteita pitää vielä ostella,ku tuli sillo aikoinaan annettua kaikki pois :( Neuvola ois vasta 22 päivä tätä kuuta. Rakenneultraan pitää ruveta tilaamaan ens viikolla aikaa.
Haikara Millä viikolla kävit np-ultrassa sitä vaan ajattelin et ku olivat nähneet sukupuolen? Mä kävin viikolla 12+5 mut ultran mukaan viikkoja oli tasan 13 ja ei ne sanoneet mitään sukupuolesta :/ En kyl kysynytkään.

Baby dream ja Topi 16+4
 
Liljalle :hug: inhottavia nuo termit kun ei sano maallikolle mitään :| toivottavasti kuitenin huoli olisi joko pieni tai jopa turha :hug:

omaa napaa pikaiseen: kävin tänään neuvolassa, paineet oli 130/90, sydänäänet kuului hyvin vaikkakin sintti yritti karkuun. sokeriarvoja mittaan vielä viikon ja jos niissä on jotain kohonneita arvoja, saan lähetteen sokeripolille jonne joko kutsuvat tai sitten käskevät vaan jatkaa kotiseurantaa. mutta kattellaan, aika lailla on muutenkin terveellinen tuo meikäläisen ruokavalio nykyään.
Peikko on nyt kotona maanantaihin asti. ihan huippua. tänään oon kerinnyt sitten ompelemaan vauvalle neljä sisävaippaa ja Minealle yhden. vielä jäi kankaita sen verran että saisin taaperolle ainakin yhden vaipan, kunhan jaksan alkaa tekemään...

 
Lilja-76 : Meillä oli pojalla myös laajentuneet munuaisaltaat rakenneulrassa ja seuraavana päivänä otettiin lapsivesipunktio ja seuranta ultra kuukauden päähän. Lapsivesipunktion tulos oli normaali ja seuranta ultrassa munuaisaltaat olivat normaalin kokoiset, että meillä selvittiin "säikähdyksellä". Nyt poika täyttää tammikuussa 5vee ja on täysin terve.

tmvk ja toukka 15+0 palailee takaisin toukokuisiin :wave:
 
Huomenta!

Liljalle ensinnäkin :hug: Mä kans olisin taipuvainen uskomaan siihen, ettei mitään vakavampaa kuitenkaan olisi... vaikka tietenkin tilanne huolettaa, onhan se selvä.

Meillä myös on enää alle viikko tuohon ultraan, ja vähän jännittää, miten menee. Liikkuvainen pikkuihminen ainakin on masussa ollut. Vähän jännäsin masukipujani, mutta eilen näytti kyllä selviävän itselleni, että taisi olla jokin vatsataudin poikanen eikä välttämättä mitään raskauteen liittyvää :/ Nyt on olo jo paljon parempi.

Olipa Pulttiksella kokemus pari päivää takaperin. Toivottavasti tapahtuma ei kuitenkaan jää sen kummemmin painamaan. :| Ystäväni oli tulipalossa vuosia sitten ja näki, miten ikkunasta pakoon hypännyt asukas lojui maassa. :( Ei mitenkään mieltäylentävää.

Lopetan lyhyeen ja menen ompelemaan jotain isänpäivälahjaksi, patakinnasta vähän ajattelin =) Näin siis sujuva siirtyminen kepeämpiin aiheisiin :)

Viikonlopputoivotuksin Kalenteri ja Paapau 19 + 1
 
Tervehdys kaikille!

Leivonta puuhien lomassa tulin kurkkimaan mitäpä sitä tänne kuuluu.
Me leivotaan lasten kans pätkiskakun ja kinuskikakun pohjat valmiiks ja lapset saa itte tehdä omat pullat isille huomiseks.
Kakkujen koristelun yms jätän sit illaksi kun lapset nukkuu.

Huomista jännitetään kovasti.
Onneksi iskällä oli tänään iltavuoro niin saadaan ihan rauhassa leipoa, koristella ja hömpöttää lasten kans. Lapset on tehnyt kerhossa ja koulussa lahjat isille. Itseäkin jännittää mitä paketeista paljastuu.
Ei edes äidille kerrottu.

Nöpönen "nykii" masussa, odottelen mojovia potkuja..
Vauvamasusta ei liene epäselvyyttä ;)



Nöpönen 17 + 5
 
Hei!

Kaiholla katselen noita teidän kauniita massuja, itsellä ei näy vielä missään. Omat housut menee vielä hyvin jalkaan eivätkä edes kiristä. Mut kaipa munki massu tästä kasvamaan lähtee, alkaa vaan huolestuttumaan kun mitään ei näy vaikka puoliväli lähestyy..

T. sh07 rv 16+2
 
nyt se sitten alkoi..nimittäin tissien "valskaus".. :LOL: :whistle: Just eilen pääsin miehelle intoilemaan et ihanaa kun ei vielä oo alkanut "maito" tippaseen, Topilta kun alkoi niin kamalan aikaisin. Nyt sitten kävin saunassa ja siinäpä se, paita on märkänä. Täytynee ilmeisesti kaivaa vanhat liivinsuojukset yöksi ettei tuu sänkyyn maitovahinkoa..
 
Mie taas just lopetin viime viikon torstaina ilmetyksen lääkärin määräyksestä. B) Ei oo koskaan ollut tissienvalskausongelmaa, paitti ekaa kun imetin niin imetyshetkellä alkuviikkoina.. B) Mutta aika hassua, ehkä viikot tekee sen tai jotain, mut niitä supisteluja on nyt ollut ja PALJON. Siis ei tarvi kun keittiössä hetki häärätä, niin on maha pinkeenä. Onneks ei oo kivuliaita. :whistle: Ens viikolla ois neuvolakin.. Saas nähdä miten on paino noussut, nyt on kyllä tullut _HERKUTELTUA LIIKAA_. Apuuva. :whistle:

Heili
 
ihania nuo teidän masut :heart:

mites teillä on isänpäivää juhlittu? meillä aamulla herätettiin iskä ja kun annoin meiltä tytöiltä yhteisenä kirjan Egyptistä, Minea halusi kanssa antaa iskälle Nalle Puh-videonsa. voi että tuli itku suloisuudesta.
muuten on ulkoiltu ja lepuuteltu, ei sen kummempia.
ittellä kurkku kipeänä ja rinnat oon onnistunut palelluttamaan :headwall: nyt onkin aina ulkoillessa Ruskovillan vyörätönlämmitin rintojen päällä - eikä palele! tekee vaan pirun kipeää ennenkuin paranevat..

jaha, tyttö heräsi :wave:
 

Yhteistyössä