***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

SähköhellaElla Minullakin on paino vain tippunut vaikka syänkuin hevonen :kieh: Noin 5 kiloa on lähtenyt tähän mennessä. Minulla on kyllä molemmissa raskauksissa paino tippunut tuon 5 kiloa ennekuin lähtenyt tasaseen tahtiin nousemaan. Ihan hyväkin ettei heti tuu kauheesti painoa =)
 
Joo nyt on sit ultrassa käyty :D
Kaikki HYVIN :saint: Vaaveli vastasi viikkoja ja kaikki oli muutenkin niinkun piti :heart: Kovin oli vilkkaalla päällä :whistle: Sukupuolesta sen verran,et lääkäri sanoi et ei näy kivespusseja ;) Et oikohan sit prinsessa ainesta tämä tulokas, mut sen näkee sit huuhtikuussa. Pääasia et kaikki oli hyvin ja kaveri on terve :heart:

Baby dream ja "Topi" 19vk.
 
mun piti tänne tulla hehkuttaan kun poitsu oli laittanut nukkumaan ilman tuttia (oon iltavuorossa töissä). =)
Kauan ollaan asiasta puhuttu et pitäis yötutti saada pois mutta minä oon aina keksinyt jotain verukkeita miksi ei. Nyt oli sitten mies sanonut pojalle et oli antanut tutit vauvalle, joka oli siellä lääkärissä (käytiin lauantaina mehiläisessä).
Poitsu ei ollut asiasta ollut moksiskaan vaan nukahtanut kiltisti :heart: :heart:

Saa nähdä miten huomenna käy....ukko saa kyllä pojan nukuttaa :D
 
Onnea ultrassa käyneille =)

Hankinnoista oli jotain puhette jossain vaiheessa. Tänään just miehelle sanoin et ei olis koskaan uskonut että niin pieni ihmisen alku tarvitsee näin paljon tavaraa! Meiltä löytyy jo seuraavat aisat: Kehto (saatu reilu vuosi sitten häälahjaksi) pinnasänky ja sitteri (ostettu huutonetistä) vaunut (ainut mitä ollaan uutena ostettu) hoitopöytä, hoitoalusta, leluja, 2 erilaista jumppa"mattoa", hyppykeinu, pinnasängyn verhoteline, verhoja, lakanoita, peittoja, tyyny, pinnasuojia, vaatteita (kaikki edelliset saatuja) plus että olen jotain uusia vaatteita ostanut ja tuleva isä osti ihaa pehmolelun! Joten meillä on lähes kaikki jo odottamassa vauvaa. Vanna ja vannanjalat saadaan vielä tässä jossain vaiheessa. Ainut mitä tarvitsee vielä ostaa on turvakaukalo ja vähän lisää vaatteita, vaikka äitiyspakkauksessa aika paljon niitä tuleekin.

Täällä on nyt alkanut viimeisen neljän päivän aikana tuntumaan ihan oikeita potkuja.. ihana tunne =)

T:Joanna ja öttiäinen 21+3
 
Huomenia kaikille ja onnea ultrassa käyneille :flower: + tietysti tsemppiä niille, jotka vasta menossa sinne :wave:

Omenainen mulla kanssa tuntuu välillä, et on vaikee hengittää ja helposti hengästyy. Tosin mulla hemppa kyllä ollut koko ajan ihan hyvä. Voi tietysti tällä hetkellä johtua myös siitä, et flunssa ei ole vieläkään kunnolla ohi ja limaa tuntuu olevan nenä ja kurkku täynnä.

Lilja (21+6)
 
hei pikaseseti ajattelin kysästä: onko teillä muilla ollut selkä ja jalkasärkyjä? Mulla on vasen jalka välillä todella kipeä ja viime yönä oli pakko särkylääke ottaa että sai nukuttua, nyt jomotus vähän helpottanut...Mie oon ihan hermona ja heti kuvittelen että on joku veritulppa, vaikka oon jo useamman viikon kärsiny kivuista ja lääkärissäkin sen takia käynyt!Mulla kyllä tuo issias on vaivannu ennenkin raskauksissa, mut nyt tuntuu olevan kaikkein pahin, voisko johtua siitä kun lenkkeilyt jäänyt niin vähiin ja nyt parina päivänä käynyt että jotenki rasittu äkkiseltään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja anri82:
hei pikaseseti ajattelin kysästä: onko teillä muilla ollut selkä ja jalkasärkyjä? Mulla on vasen jalka välillä todella kipeä ja viime yönä oli pakko särkylääke ottaa että sai nukuttua, nyt jomotus vähän helpottanut...Mie oon ihan hermona ja heti kuvittelen että on joku veritulppa, vaikka oon jo useamman viikon kärsiny kivuista ja lääkärissäkin sen takia käynyt!Mulla kyllä tuo issias on vaivannu ennenkin raskauksissa, mut nyt tuntuu olevan kaikkein pahin, voisko johtua siitä kun lenkkeilyt jäänyt niin vähiin ja nyt parina päivänä käynyt että jotenki rasittu äkkiseltään!
Mulla on nyt viimesen viikon aikana ruvennu särkemään lähinnä lonkkia,polvia ja sääriä,selkä on onneks säästyny pahimmalta,mut noit jalkoi särkeeki ihan tajuttomasti,kyllä se sit helpottaa ku saa jalat kohti kattoa,mut eilenki taisin seisoa n.puol tuntia ku pipareita tein ja sen jälkee olikii jalat ihan kauheen kipeet ja ku ei viittis koko ajan olla särkylääkkeitäkään syömässä niin kituuttelin iltaan asti et pääs nukkuu ja sai tyynyt jalkojen alle.En tiiä mist johtuu,mut kuvittelisin et käy vaan eri tavoin kroppaan ku maha kasvaa ja painopiste muuttuu eteenpäin ni kai se enempi jalkoja ja selkää työstää :/
 
ei mulla kyl ole jalkoja särkenyt, mutta alaselkää ihan tuolta lonkan päältä kyllä.. se vaivaa etenki iltaisin. pitäis ottaa tukivyö käyttöön. mulla on semmonen kapeampi malli, eli ei mene koko mahan yli. semmosia myy alusvaateliikkeet ja sit tietty ihan lasten/mammojentavaraliikkeet.. suosittelen vaikkei mitää pahaa tyyliin issiasvaivaa oliskaan.

jos jalkoja särkee niin kyllä mä neuvolaan soittaisin jos epäilyttää joku tulppa. vaikka siis anri, sullahan ilmeisesti jo tulppajutut poissuljettu?
 
Saisinko lisätä listalle yhden prinsessan poikien joukkoon :heart: Eli oma vaisto oli oikeassa tytön suhteen. Kaikki oli loistavasti ultrassa ja hienosti vauva oli kasvanut. Lasketun mukaan nyt oli 18+6, mutta koko vastasi 19+4. Painoa 310g ja pituutta noin 20cm. Oltiin siis 4D:ssä ja täällä töissä nyt ollaan porukalla ihailtu pientä koneelta, kun sain dvd:n mukaan. Kotiin kun päästään, katson sen kyllä heti uudestaan ;)

Mulla tänään lääkäri ainakin testasit refleksit jaloista ettei paino vauva minnekään hermoon eli voisiko tuo jalkasärky olla jotain sen tapaista?

Se piti vielä lisätä, että eilen mies ensimmäistä kertaa tunsi potkut!
 
onnea malttamaton tytöstä :flower: minä taasen lisään pojan meidän ryhmään, akkavalta päättyy sitten keväällä :D kovasti pikkuinen vaan muniaan esitteli, niin ettei ihan 100% rakenteet näkyneet joten katotaan myöhemmin uudelleen. mutta ei huoleta.

mulle tuli kutsu sokeripolille ja se ois sellaseen aikaan että mies on justiinsa töissä. ja mikä tähän on ratkaisu? se että MINÄ vaihdan poliaikaa, eikä mies kysykään että voisiko vaihtaa työaikaa :kieh: :headwall:
 
oi! onnea pojasta vuotaraaputin! :heart:
ja malttamaton tytöstä :flower:
voi jännittää tulisko meillekin toista sukupuolta tällä kertaa...... ja voi ku kiva vuotaraaputin et pääsette vielä kolmanteenki kaupungin tarjoamaan ultraan, turha sun on nyt sit varmaan mennä mihinkää yksityiselle ku pääsette kuitenki pian taas...
 
JUu mulla näitä jalkoja on särkeny jo parisen kuukautta ja oon käynytkin lääkärissä sen takia ja verikokeitakin otettu, neuvolas oon myös maininnu niistä ja sitä ne meinaskin että johtus siitä kun maha kasvaa, niin selkä ja jalat joutuu kovemmalle rasitukselle...Ja oon huomannu että heti kipeytyy enemmään kun esim. leipoo ja joutuu seisomaan pitempiä aikoja! Sitä vaan säikähti, kun yöllä oli niin kipeinä, mut helpotti kyllä sitten!
Niin ja mulle sillon tulpasta sanovat että jos se on niin se sit onki niin kipeä ettei pysty sen jalan päälle astuakaan ja jalka turpoaa, kuumottaa ja punottaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
anuuu81 siis mulla on jokatapauksessa TAYSissa ultria verenpaineen ja/tai sokeripolin yhteydessä, joten täytyy siellä pyytää että kattovat samalla tarkemmin noita rakenteita.
ok, voi nyt alkoi jännittämään se huominen ultra oikeesti.. tai siis ei muuten, luotan et vauva on kunnossa, mut se sukupuoli. oon ihan varma ettei meillä kuitenkaa näy...

miten muuten te ketä olette saaneet tyttöveikkauksen 2D-ultralla niin miten varmasti ultraaja on tytöksi veikannut? ku yleensä kuulee et varovasti arvataan tyttöä, mut jos on poika niin sen näkee selvästi heti.. ja sit onhan näitä et rv 20 tyttö onkin rv 28 poika... no, mut on kai ne ultran sukupuoliveikkaukset nykypäivänä 80% oikein. meil viimeks ku tuli poika niin jo rv 13 sanottiin et selvä poika ja niinhän se olikin.

 
anuuu81: ei se lääkäri meilläkään 100% varmaksi uskaltanut luvata, että tyttö on vaikka oli 4D ja kirjasi paperihinkin, että todennäköisesti tyttö, mutta sihdattiin jalkojen väliä kyllä tosi monta kertaa eikä siellä mitään ulokkeita näkynyt, pelkkä "halkio" eli aion luottaa tuohon arvioon ja omiin silmiin. Ja tänään vihdoinkin pääsee vauvanvaateostoksille =)
 
anuuu81 nyt lekuri aluksi sanoi että 98% varmaksi ois poika mutta sitten Chimi alkoi oikein esitellä vehkeitään ja naurettiin että kyllä se ihan selkeä kikkeli oli mitä herra näytteli. mutta yleensä oon kanssa kuullut että pojat kerrotaan herkemmin koska useammin käy niin että tytöksi luvattu onkin poika synnytyssalissa, ilmeisesti koska sitä uloketta ei välttämättä näy joka ultrassa mutta jos se näkyy niin aika varmasti se ei katoa...
 
Sukupuolikeskusteluun sen verran, että meillä sanottiin vkolla 13 että pojalta näyttää. Vielä yksityinen ultraaja. ja kas kummaa, oltiin ihan poika aatoksissa ja kun mentiin rakenteeseen vkolla 20 veikkailtiinkin tyttöö. Jalkovälissä heilui napanuora ja vauveli oli muutenki tosi huonossa asennossa.. eli en nyt pysty tuohonkaan luottaa 100% kun ei kerta omin silmin nähnyt. Nyt sitten odotetaan vkon 25 neljädeetä ja toivotaan siellä saavamme varmuus. Vaatteita ku ostettu aluksi pojalle ja nyt tytölle ;)
Ihme kyllä kun itsellä niin poika olo ja kaikki merkitkin viittais poikaan.. ei huono vointisuutta, massu kasvaa vain eteenpäin, suolanen maistuu enenmpi jne.. eikö nuo ole just niitä poika merkkejä?
Nyt lettujen paistoon =)
 
No voi höhö, nyt mua alkoi arveluttamaan lääkärin arvio tytöstä, kun huomasin, että monella on vaihtunut sukupuoliveikkaus. Katsoin äsken dvd:n uudestaan nenä kiinni telkkarissa enkä nähnyt mitään poikaan viittaavaa, mutta taidan silti jättää vauvanvaateostokset myöhemmälle eli seuraavan ultran jälkeen. Se on 21.1. eli rv 27 ja siinä pitäisi näkyä tosi varmasti...

Kiitokset onnitteluista!
 
malttamaton muistatko ku joskus oli puhe siitä et koska kenellekin on suositeltu siihen 4D-ultraan menoa? mä uskon että monelle sanotaan rv 24+ (jos 4D rakenneultran lisäksi) siksi ku siihen mennessä/sen jälkeen pitäisi sukupuolen olla näkyvissä selvästi..
(näin lukee mm vau-kirjan odotuskirjassa, siis että rv24+ näkyy sukupuoli...) Mut siis kyllä mä silti jo luottaisin siihen tyttöveikkaukseen jos se on 4D-ultralla tehty ja viikkoja kuitenki jo 20+
 

Yhteistyössä