***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Vieläkö huolitte takaisin listalle? :wave:
Mulla jäis kirjoittelu aivan kokonaan muuton aikoihin. Muutto saatiin tehtyä ja sit oli kaikenlaista laittamista muutaman viikon ajan (pojan 4v. synttärit ym.) ja muutaman viikon ole vain maannut sängyssä ja koittanut päästä irti jatkuvasta stressistä :kieh: no nyt alkaa olo tuntua jo suht normaalilta, joten ajattelin palata joukkoonne jos huolitte.

Meillä on myös rakenneultra käytynä, mutta sukupuolta emme halunneet tietää. Jää siis ylläriksi. Olo on ollut hyvä, vähän sitä sun tätä, muttei mitään oikeasti ikävää :D

Tässä joulutunnelmissa... ei olis enää montaa viikkoa :LOL:
 
Hei vaan, meillä on nettiyhteys muuton takia pois, joten satunnaisesti pääsee tänne. :(

Mutta ultrakuulumisia täältäkin. Kaikki oli hyvin. Elimet näkyivät oikeilla paikoillaan ja käsiä ja jalkoja oli (edelleen) ne kaksi kappaletta kumpaakin. =) Oli niin hyvä kuulla, että kaikki on hyvin, että unohdettiin täysin tiedustella mitään siitä sukupuolesta. :| Mutta eiköhän se sieltä paljastu sitten huhtikuussa. :LOL: Ja pituuskin jäi kysymättä, eikä sitä näköjään tuossa neuvolakortissakaan ole. Ainoastaan Lm 4,2 ja Rm 2,7. En tiedä, mitä nuo tarkoittaa, mutta olisiko Lm pää ja Rm reisi??? Mutta viikkoja vastaa mittojen perusteella.
 
heissan!

omaa (.) neuvola oli tänään.

rv 17+6

rr 144/76
pissa puhdas
hemppa 137
painoa yhä kilo vähemmän kuin alussa. (silti liikaa) :whistle:
vaavin syke kuului nyt selkeesti, mut ei laskettu.
sf mitta 15

4 viikon päästä uusi neuvola. tässä välissä ultra 17.12.

oikeaan nivuseen on vihlonnu koko tän päivän..inhottavaa, mutta asiaan kuuluvia kasvukipuja.

ei täs kummempia. nyt voi olla helpottunein mielin kun kuuli itse selvästi noi :heart: äänet. viisi viikkoa sittenhän ne meni minulta ihan ohi, vaikka lekuri ne kuulikin.

öitä kaikille
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :hug:

Voi kökkö,mä kärsin eilisen kamalista liitoskivuista..no puolen välin yli pääsinkin ilman niitä!Tänään,ainakin vielä tuntuu paremmalta kuin eilen.On näitä ollu aikaisemmissakin raskauksissa,tiedän todella ettei kivaa ole.
Mulla on seuraava neuvola 5.12,sit saankin jo kelaan ne paprut täytettäväks.Kääk,nopeestihan tämä aika on mennyt!
Onkohan mulla iso maha jo vai kuvittelenko vaan kun viime neuvolassa sf mitta oli 20.MItes muila puolen välin paikkeilla???Mulla kun on viimesilläni ollu sf mitta 33...Kuinka iso tästä mahasta mahtaa tulla. :whistle:
Nyt lapset haluu ulos!Äipälle toppahousut jalkaan mitkä ei edes mahdu kiinni.Great!

Vishy ja masuvauva 21+5?
 
Vishy Mulla sf mitta oli 19 viime neuvolassa (14.11.), isolta tää maha kyllä tuntuu, ainakin verrattuna kahteen edelliseen raskauteen verrattuna. Mutta eipä tuo mitään, norsu musta taitaa tulla ;)
Mullakin seuraava neuvola 5.12. =)

Lilja (22+0 jo!)
 
Heip!

Oltiin viikonloppuna autoilemassa etelässä ja Vantaan At-lastenturvasta mukaan lähtivät Oran Outi-yhdistelmärattaat, 50-vuotisjuhlamalli ja värinä vanilja (eli siniharmaa vaniljanvärisellä somisteella).
Hinta oli suolainen 629 ?, mukaan sai sentään hyttysverkon, sadesuojan ja hoitolaukun.
Palvelu oli hyvää ja kaikki muut vaunut alusta asti kiinalaisakätösin tehty.
Suosimme siis kotimaista ja tuntuu että ainakin tääne napapiirin oloihin aivan sopivat vaunut ja varmasti laadukkaat!

Ekaksi katselin Huuto.netin käytettyjä vaunuja, mutta ei halua ostaa sikaa säkissä, joten uutena tulivat.

Mitenkäs teillä muilla? Joko on vaunuja hankittu/katseltu?

Turvakaukaloa pitäisi seuraavaksi metsästää, printtasin ne turvatestitulokset mukaani. Niin ja pinnasänky varusteineen ym.

Maha kasvaa, mutta hyvin menee!
Mitään oireita mistään ei oikein ole ollut, väsymyskin haihtunut, ruokahalua kyllä löytyy.. Seuraava neuvola puolentoista viikon päästä.

Iloista olemista kaikille!

:)Kellukka hankien keskeltä + Vaivero 22+6
 
Kellukka: Minä en vieläkään uskalla hankkia mitään isompia hankintoja, jotenkin vaan sellainen pelko, että sitten kuitenkin menee jotakin pieleen :(

Sovimme miehen kanssa, että seuraavan ultran jälkeen eli 21.1. rv 26+5 niin teemme kaikki isot hankinnat. Olin eilen niin innoissani menossa vauvanvaate ostoksille, kun kerrottiin tyttöuutiset ultrassa, mutta nyt en uskalla niitäkään ostaa, jos ultrassa näkyikin väärin...Eli mulla nyt into laantui totaalisesti ja oikein ottaa päähän :'(

Huomenna neuvola ja kuulee tuomion paljon on kiloja tullut. Joudun samalla hyvästelemään maailman ihanimman neuvolatätin, virallisen muuton takia joudumme nyt vaihtamaan neuvolaan ja sekin ottaa päähän tänään eli tosi huono päivä...
 
Kellukka: mä huusin (kilpaa lopuksi :saint: ) huuto netistä vaunut. oli kyllä kun ei olis ollut kääytössä lainkaan, noh renkaat on kuluneet mutta kankaat ja muuten täysin uuden veroset. ja huusin kyllä kaukalonkin sieltä ja sekin oli uutta vastaavassa kunnossa mitä luvattiin. oon kyllä tosi tyytyväinen molempian myyjien toimintaan.

hyvistä ultrakuulumista tietysti :flower:

(.) mulla on ilmesesti nyt tai eilen järkyttävät liitoskivut... ei pystynyt mitään tekemään, tänään jo vähän parempi oli. Soitin jo neuvolan tätillekkin et mitä tekis mut sanoi e odota vaan tai jos menee liian pahaks niin mee lääkäriin siis normaaliin. uuden neuvola ajan sain samalla eli 18 joulukuuta.. heh pääsee puntarille just ennen jouluruokia B)
Nyt on paino sama kun oli ennen raskautta että siinä mielessä ihan hyvä kun on tuota painoa jo ennestään ehtinyt kertyä... masu alkaa olla jo aikamoinen ja tulee eteenpäin lähinnä, en mä kohta ylety edes ihinkään kun tuo pallo on edessä :D

Veera ja piipero 21+2
 
Ihania ultrakuulumia kaikille =)

Meille ei ihmeempiä kuulu. Potkuja en ole vieläkään rekisteröinyt, kaameaa mylläämistä vain tuo sintti pitää mahassa, dopplerillakin saa välillä oikein metsästää, että vesselin löytää, kun karkaa aina pois, mokomakin;-)

Muitakin huutonet-friikkejä täällä ilmeisesti;-)
Itsekin äsken huusin mustan pitkän juhlaäitiysmekon itselleni hääpäivää silmällä pitäen, laitan sitten valkoisen boleron tai ihan vain huivin lisukkeeksi, kelpaa kyllä miulle, ja puku oli kaunis, toivottavasti vielä sopivankokoinenkin, ettei tarvitse alkaa remontoimaan sitä heti alkuunsa;-)

Vaunut huusin myöskin itse sieltä jo taannoin, samoin kuin tuon kehdonkin, ja nyt pitää vielä löytää sitteri, turvakaukalon ostan kyllä uutena, varmuuden vuoksi;-)

Kyllä tämä maha alkaa jo liikkumista hieman haittaamaan, ja autolla ajaminen vähän pelottaa ensimmäistä kertaa elämässäni, onhan nyt kyseessä jonkun muunkin henki kuin oma.. Turvavyön käyttö pelottaa, vaikka sen asettelisi miten mahansa päälle, ja ilmankaan en uskalla ajaa... ;-(

Muuten ihana päivä, aurinkokin paistaa pitkästä aikaa =)

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 22+0
 
Terveisiä ultrasta, mahassa näyttäisi köllöttelevän hyvinvoiva poika! Oli tosi kivaa nähdä, että kaikki on kunnossa - nyt voikin lähteä viikonloppuna oikein tosimielellä kauppoihin vaunuja yms. tutkimaan =)

Maha on kasvanut yhtäkkiä viimeisen 3 päivän aikana ihan valtavasti, hassua. Tunsin sunnuntaina muutaman oikein kipeän vihlaisun mahan sivuilla, ehkä siinä irtosi jotain kiinnikkeitä ja kohtu pulpahti eteenpäin (?)

Dooris-71, minä tilasin Huuto.netistä parillakympillä käytetyn turvavyönalentimen, vaikuttaa ihan kätevältä kapistukselta. En ole vielä tosin pahemmin päässyt testailemaan, mutta viikonloppuna sitten.
 
Ultrakuulumisia!
POIKA!! :heart: Ei 100% varmuudella luvannut, mutta aika selvästi kuulemma piti pippelistä kiinni välillä ja muutenki hyvin esitteli... Et luotettavan oloinen veikkaus. Se niistä äidinvaistoista siis. Mä vielä eilen sanoin miehelle et kyl se on tyttö.. No, poikahan se oli ja ku omalle äitilleni soitin kertoakseni niin hänki sanoi et jotenki arvas et on poika tulossa. Oli muuten 3D-laite millä katottiin, mut ei kolmiulotteisena kertaakaan.. Kysyin nimittäin välillä et onko tää 3D ku on niin selkeä ni se ultraaja sanoi että tää on 2D/3D-laite, mutta tää on niin huippu laite että 2D:näkin näkyy TOSI selkeästi. Ja sit tosiaan sitä sanoi et ku rakenteet katsotaan aina 2D:nä niin... ei sit päästy mitää kasvokuvia pyytämään. Oli muuten kaikin puolin hyvä ultrakokemus, tuntuu ettei ole tarvetta mennä enää yksityiselle kun tää meni niin hyvin ja kaikki näkyi niin hyvin. Voi iloinen olo nyt!

Dooris, kun turvavyön vetää aina vaan mahan alle ja kiristää niin et se pysyy siellä niin pärjää ihan hyvin ilman sitä vyön alentajaakin.. Tietty jos joka päivä autoilis pitkiä matkoja niin se alennin vois olla hyvä juttu. (mulla tuttu oli viimeisillään peräänajossa eikä vaaville käynyt kuinkaan ku oli turvavyö vedetty tarpeeksi alas, sit se on paha jos olis mahan päällä jotenkin.)

Kellukka varmasti teitte hyvän vaunuhankinnan, tutuilla jotku Orat ja ne on ainaki tosi hyvät.. Samaan tyyliin ku mun suosikki Emmaljunga. Meillä siis vaunuina esikoiselle maaliskuussa -06 ostetut Emmaljungat. (Kaupat tehtiin tammialessa, mutta tilattiin ne maaliskuulle niin et maksettiin tilaushetkellä 100e ja loput sit kk ennen laskettua aikaa ku vaunut haettiin kotiin. Kannattaa muuten kytätä tammikuussa alennuksia, me saatiin yhteensä 100 euroa alennusta Emmaljungan Duo Edge:stä - ei hullumpi ale!)
 
Ultralaisille onnitteluja mukavista uutisista!Alkaahan niitä tyttöuutisiakin tulla =)
Liitoskivut alkoivat jo hyvissä ajoin ja nyt tuntuu välillä jo tosi tuskaiselta tää meno :( Nää liukkaat kelit on just tosi karmeat,jalka kun lipeää vähänkin,niin pikkusen sattuu!!Ja kun käy pitkäkseen alkaa sellanen polttava luusärky..great!!
Dooris mulla on myös käytössä toi turvavyönalennin.Meillä mies osti sen mulle,kun odotin esikkoa.Hanki ihmeessä,jos tuntuu vyö ikävältä masun päällä.Sitten varsinkin,kun loppuvaiheessa vauvan pää alkaa olla aika alhaalla,niin tuntui kyllä mukavalta ajatella,että vyöt ei häntä siellä purista ;)
 
Vishy Eihän se oo sanottua, että sulle nelikiloista tulis kun edellisetkin on ollut niin siroja. Oliko sulla muissa raskauksissa samanlaisia mittoja?

Mulla tuo kuopus oli syntyessään 4050g ja 50cm. En usko että tästä ainakaan pienempää tulis. Ultrassakin sanoivat, että on todennäköisesti lähempänä 4kg kuin 3kg...

Esikko syntyi rv36+2 ja mitat hänellä oli 47cm ja 2935g eli viikkoihin nähden isohko.

 
Vishy mulla esikkoa odottaessa sf-huiteli alusta loppuun yläkäyrällä. Väliin oli jopa 35cm. MUTTA poika painoin syntyessään rv 40+4 3100g ja oli 50cm pitkä että se siitä.... Kokoarvioultra tehtiin rv 36 kun epäili terkka et olis iso muksu mut ultrassa syntymäpainoksi arvioitiin 3200g mikä osui aika oikeaan.. Että ei se mitta kaikkea kerro..

Ja sitä paitsi sf-mitta kuulemma uudelleen synnyttäjillä on usein aluksi korkeampi mutta tasaantuu sit... Multa sitä ei ole tässä raskaudessa vielä mitattu, seuraava neuvola 10.12 joten sitä odottaessa.
 
Dooris & Aina-Ilona minä sain kaverilta lainaksi turvavyönalentimen ja on kyllä tosi mukava, vaikka maha ei mikään jätti-iso vielä olekaan.
Suosittelen todellakin, jos pitää pidempitä matkoja autoilla.
Täällä ainakin porot, turistit ja liukkaat kelit tekevät 42 km:n työmatkasta välillä liiankin jännittävän, joten kiva, että vyö edes ei paina mahaa ja onnettomuustilanteessa vauva on suojattu.

:)Kellukka
 
juu
Mä olen ostellut huutonetistä vaikka mitä, kirjoja, turvakaukalon, rintarepun, itkuhälyttimen, kolmipyöräset rattaat, kamerakännykän, rakennussirkkelin... Nyt viimeks muutama viikko sitten Viking gore-texit esikolle. Ergo piti ostaa uutena kun ei tullu huutonettiin myytäviä vaikka jonku aikaa kyttäsin :) Mä monesti kun olen jotain tavaraa vailla niin käyn enste kattomassa olisko huutonetissä tarjolla - kertaakaan en ole joutunut pettymään, aina on tavara tullut luvatussa kunnossa! Ja varsinkin kun ostelen pääasiassa vauvan/lapsentavaraa niin jotenkin toisiin äiteihin sitä luottaa. Varmaan ostelisin kirppariltakin mutta kun meillä täällä on vaan satunnaisia kirppareita, ja mä kun olen sellanen että jonkun tarpeen kun keksin niin sehän pitäis saada heti... Ja lastentavaroistahan monesti tietää että eivät ole pitkään käytössä, ainakaan nämä ihan pikkuisten tavarat, niin käytettynä saa lähes uudenveroista ja edullisesti!

Huomenna neuvola ja saan varmaan rakenneultra-ajankin.
 
Heippa,

käväisen nyt vain pikaiseen onnittelemassa ultrakuulumisista kaikkia, joita asia koskee =) :heart: Anu, "kohtalotovereita" sitten ollaan :LOL: Mullakin oli aikalailla sellainen olo, että kyllä tämä toinen on tyttö, mutta eipä ollutkaan sitten. Ja alhainen ihminen kun olen, kyllä joudun myöntämään, että tyttöuutinen olisi ilahduttanut vähän enemmän, mutta tosiaan, siellä masussa on se lapsi, joka on meille se oikea :heart: Ja rakkaammaksi käy koko ajan, kun liikkeetkin tuntee niin selvästi ja usein, vilkas kaveri on todellakin.

Turvavyönalennin on ollut meilläkin tarkoitus saada hankittua. Meidän nettikauppaekspertti eli mieheni vain ei ole saanut sitä netistä katsottua, kun en muista muistuttaa. Enkä ole itsekään sitten saanut kauheasti vilkuiltua noita. On muuten kuulemma kahta mallia: jalkojen välistä tuleva ja lantion molemmilta puolilta laitettava. Jälkimmäistä mulle suositeltiin: sopii myös hameen ja pitkän takin kanssa.

Iltapäivätoivotuksin Kalenteri ja Paapau 21 + 5
 
Onnittelut kaikille teille jotka olette käynneet ultrassa.. Onneksi vain hyviä uutisia on jälleen tullut palstalle... :flower: :D

Nyt sellainen tyhmä kysymys : Onko väliä miten nukkuu yöllä ? Siis vauvan kannalta. Olen kova nukkumaan mahallani ja nyt oon sit miettinyt, että voiko siitä olla haittaa tai muuta...

Eipä mulla muuta nyt tähän väliin.. Täällä ei enää ole päivä kuin muutaman tunnin verran ja heti taas pimeää.. Jotenkin väsyttää tuo.. Mutta onneksi työt kohta alkaa heti kunnolla ja voi jotenkin unohtaa pimeyden..

Vielä kerran suuret onnittelut kaikille sekä tyttö tai poika uutisista. B)
 
Kellukka olipa mukava,kun sait sen alentimen lainaksi.Ne on just niitä tavaroita mitkä ei mene miksikään ja uutena maksoi kuitenkin n. 40 euroa.Olis tosiaan iteltäni jäänyt hankkimatta,mutta kun isi hankki niin tottahan se mulle kävi!Kalenteri mulla toi jalkojen välistä tuleva ja pitkän takin kanssa on hankala.Hameen kanssa en oo kokeillu..en taida olla hameihmisiä ;)
sofku kyllä mäkin nukun vielä mahallani välillä..haitoista en tiedä,mutta jos pikkukaveri laittaa jytinät päälle,niin sitten kyllä on käännyttävä!Eli varmaan ahtaaksi alkaa käymään tilat!
 
Kalenteri niin minäkin ajattelen et meille tulee se lapsi mikä pitääkin.. Tietenkin.. Eihän se sukupuoli sillee mitää merkkaa loppupeleissä. Mut kun tyttöä on haaveillut niin kyllä musta on ihana tietää et on poika tulossa jo tässä vaiheessa. On sit helpompi muutenki personoida odotus ku tietää sukupuolen..

sofku voit nukkua mahallaan niin pitkään ku vaan onnistuu! Ei ole mitää haittaa vauvalle. Mä olen ottanut itselleni 3 tyynyä sänkyyn, kainaloissa kaks ja pään alla tietty se yksi. Sit ku nostaa polvea vähä ylös ja tukee siihen kainalossa olevaan tyynyyn niin on hyvä nukkua mahallaan isommanki masun kanssa. Enemmänhän haittaa on selällään nukkumisesta sit ison mahan kanssa, masullaan olosta ei mitää... Loppuvaiheessa muuten toi 3 tyynyä oli ihan must juttu ettei pyörähtänyt unissaan selälleen (yksi tyyny selän taa tueksi).. Ja kylkiasennossa hyvä ku halaa yhtä tyynyä ja yksi on polvien välissä-> tosi huippu asento nukkua jos on selkä kipeä!

no joo mut nyt pitää mennä kauppaan..

Anu ja rv 20+4
 

Yhteistyössä