***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

laitan tän tännekin.....

Osasko joku kertoa mulle mitä tää on? Vai liittyykö raskauteen millään tavalla?
Eli tuolla alapäässä on tuntunut tänään sellaista vetoa! Vaikea selittää mut tuntuu siltä kuin emättimen seinämät aina sekunniksi vetäytyisivät sisälle päin! Eli ihan kuin sisältä päin imastais! Näitä tälläisia on tullut tänään n.20kertaa. Nyt ihan useampi peräkkäin viimeisen parin tunnin sisällä.
Mietin et ei ne kai mitään supistuksia voi olla, kun ei mulla mihinkään koske. Mitä nyt selkä on viikon verran ollut vähän arka, mut arvelen sen johtuvat työrasituksesta! Viikkoja on tänään tasan 21.

Tietäiskö kukaan mitä tää vois olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
laitan tän tännekin.....

Osasko joku kertoa mulle mitä tää on? Vai liittyykö raskauteen millään tavalla?
Eli tuolla alapäässä on tuntunut tänään sellaista vetoa! Vaikea selittää mut tuntuu siltä kuin emättimen seinämät aina sekunniksi vetäytyisivät sisälle päin! Eli ihan kuin sisältä päin imastais! Näitä tälläisia on tullut tänään n.20kertaa. Nyt ihan useampi peräkkäin viimeisen parin tunnin sisällä.
Mietin et ei ne kai mitään supistuksia voi olla, kun ei mulla mihinkään koske. Mitä nyt selkä on viikon verran ollut vähän arka, mut arvelen sen johtuvat työrasituksesta! Viikkoja on tänään tasan 21.

Tietäiskö kukaan mitä tää vois olla?
Meneekö kohtu kovaksi sen vedon aikana? Minulla ainakin ihan näitä vaarattomia harjoitussuppareita ollut jo jonkun aikaa ja joskus, varsinkin iltaisin oikein yltyyvät..Toisinaan melkoinen "kestosupistelu" päällä..

 
Huomenta!

Mies lähti pojan kanssa vanhempiensa luokse. Mä en nyt tiedä, miten mulla on tunteet niin pinnassa, mutta aika episodi siitäkin tuli, kun kertoi haluavansa näin tehdä - jotenkin olis niin paljon mukavampi viettää viikonloppu yhdessä perheen kanssa. Sitten kun meillä on illalla miehen kanssa meno tupareihin, oli etukäteen puhuttu, että poika menee pariksi tunniksi hoitoon mun äidin luokse ja nyt onkin sitten jäämässä anoppilaan, ja mua harmitti sekin jotenkin ihan vietävästi. Äitini oli vielä erikseen tarjoutunut hoitamaan, ja olin siitä niin otettu ja liikuttunut, ja nyt sitten piti perua se homma. On tuo ukko niin innokas aina järjestelemään meidän menoja. No vali vali, nyt mulla on ainakin aikaa ommella, kunnes meen käymään yhden paikallisen seuran kokouksessa. :)

Mullakin on välistä outoja tuntemuksia tuolla alavatsalla, välillä tosi alhaallakin, ja joskus viikolla vajaat 15 pelkäsin, että apua jos siellä jotain on aukeamassa tms. Terkkari sanoi kuitenkin, että liikkuessa nuo tuntemukset ovat tavallisia, ensisynnyttäjällä siinä 20 viikon tienoilla ja uudelleensynnyttäjällä jo aiemminkin. Sitten en oikein tiedä, miten erottaa lapsen liikkeet supistuksista. Paapau liikkuu aika paljon, ja mielestäni liikkeet tuntuvat nyt jo tosi selvästi ja jos nyt eivät kivuliaasti niin ainakin välillä hiukan painostavasti.

Tickeriin ei sitten tullut uutta kuvaa uuden viikon kunniaksi, vaikka aina tähän mennessä mulle on perjantaisin ollut siellä uutta odotettavissa. Ehkä se lapsi ei nyt sitten enää muutu niin kovaa vauhtia. Laitetaan nyt kuitenkin linkki taas tähän, niin löydän itse ja Joanna ja muut joilla sama la voivat käydä sieltä kuikuilemassa...
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Mä ryhdyn nyt ompelupuuhiin, jospa saisin taas vähän levottomaksi käyneen mieleni lepotilaan. Eilen tein pojalle pyjaman, mutta täytyy vähän löysätä housujen kuminauhoja vielä.

Rauhallista viikonloppua toivotellen Kalenteri ja Paapau 21 + 1
(tickeri sanoo, että jäljellä 18 + 6, ihanaa kun nuo numerot pienenevät) =)
 
Heissan kaikille :wave:

Ihana keli tänään ainakin täällä itä suomessa :D Mä sain siivottua talon, imuroin,pesin lattiat ja puistelin matot :D Mies ei kyl tykkää hyvää,ku tein kaikki hommat ite :kieh: Sano et ku tulee töistä ni pesee lattiat ja puistelee matot,mut en malttanut odottaa vaan tein kaikki ite. Mut tehköön mies sitten ruoan ;)
Kahvin juonnista oli puhetta. Alku raskaudessa ei kahvi maistunut :x mut nyt sitä menee välillä vähän liikaakin :whistle:
Maanantaina ois sit se kauan odotettu rakenneultra =) Välillä iskee jännitys, mut eiköhän siellä ole kaikki kunnossa :heart:
Viikonlopun jatkoja kaikille :wave:

Baby dream ja Topi 18+5
 
ihana kuulla, että taas on muutama saanut iloisia uutisia ultrasta... :D Itsellä tosiaan vielä pitkään aikaan ei ultraa ole, vasta 19.12... Onneksi viikko toisensa jälkeen vaan kuluu eteenpäin ja aika lähenee...

Maanantaina olisi neuvola, saas nähä olisko paikalla jopa nyt kerrankin se ns. oikea neuvolan täti.. Äitiyskortissa lukee sen nimi, mutten ole vielä nähnyt... Ensimmäisellä kerralla siellä oli joku vanhempi naishenkilö tuuraamassa ja viime kerralla joku nuori tyttö.. Kummatkin oli vähän pihalla hommasta, joten jos nyt olisi tuo oikea täti paikalla niin saattaisi tulla oikea neuvolakäyntikin... :p

Nyt ollu tosi nuhasa fiilis joka aamu kun on herännyt, onneksi aina päivää pitkin sitten on hävinny jonnekki se "nuha"... Väsyttää ihan hirveesti..

Missäs vaiheessa tuon väsymyksen kuulu helpottaa? Jotenkin ärsyttää kun koko ajan väsyttää ja väsyttää... Tänään lähen kumminkin ulos kävelylle ja koetan jos se sillä hetkeks helpottais... :whistle:

Maha on kyllä taas kasvanu, mutta hyvä vaan, tietääpä ainakin sen, että kaikki on kunnossa kun homma niin sanottuna liikkuu eteenpäin... Kumminkaan ei ole sellaista tunnetta että olisi muualta pullistunut, onneksi... :D Puntarista on kotona patterit loppu joten en tiedä yhtään mikä sitten on oikea tilanne... Maanantainahan sen sitten näkee, vähän kyllä jännittää tuo tilanne... :x
 
väsystä.. mulla on nyt toisinaan päiviä ettei väsytä ennen klo 22.30 vaikkei ole nukkunut päiväunia, joten koen et nyt olis helpottanut.. MUTTA silti tarvin unta tosi paljon enemmän ku normaalitilassa. aamulla herään kun poikakin eli vaihtelevasti klo 07-08.30.
 
heissan tosi pitkästä aikaa..
olen minä lukemassa käynyt teidän juttunne kerran pari viikossa mutta tuon kirjoittamisen kanssa on vähän niin jä näin ehdinkö..

meillä oli rakenne ultra 4D:ssä nyt keskiviikkona.
kaikki tarkastetut asiat olivat kunnossa ja näytti siltä ettei meidän nyt tälle vauvalle kannata ostella mitään mekkoja valmiiksi, kun näytösti että pippeli siellä vilkkas.
ultra maksoi yhteensä 168?.
oikein tarkkaa kuvaa ei naamasta saanut kun niillä main oli paljon tuota napanuoraa liikkumassa ja kädetkin hän oli asetellut niihen nenänvarren lähelle.
vastasi viikkoja mitkä piti ollakin.

sitten selvisi että mulla on taas streptokokki.. sitä ei kannata hoitaa nyt raskauden aikama pois antibiooteilla kun uusii kuitenkin vielä monta kertaa ennen synnytystä .. sitten kun synnytys käynnistyy niin minulle annetaan nestemmäisenä hyvä annos penisiliiniä jolla estetään se ettei tuo kokki tartu vauvaan synnytyksen aikana joka on kuitenkin hengenvaarallista vauvalle.
eli jonkinmmoinen riskisynnytys on sitten minulla tiedossa papereissa.

Juu nimiä olen alkanut miettimään kovasti :D

mukava että moni muukin on jo käynyt ultrassa saamassa mukavia uutisia :)

palaillaan.

Suppis ja Ilta 22+1
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa! Ollaan nyt reissussa mummulassa, mutta oli pakko tulla kertomaan teille eiliset ultrakuulumiset. Oltiin eilen siis rakenneultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin! Meillekin näyttäisi olevan pieni poika tulossa. Aika selvältä kyllä näytti jopa omaan silmäänkin se. :whistle: Joten täytyy jossain vaiheessa suunnata vaatesotoksille kun esikoiselta on niin vaaleanpunavoittoista kaikki. =)

[/b]suppis76mulla on kans tuo streptokokki. Se löytyi jo ekassa pissanäytteessä ja otettiin sitten vielä se emätinnäyte ja sielläkin se oli tietysti. Esikoisen aikanakin mulla oli se ja silloin sitä yritettiin hoitaa antibiooteilla, mutta se oli ja pysyi. Nyt olen syönyt yhden kuurin tän raskauden aikana ja se ainakin hetkeksi tepsi siihen. Mulla se sterptokokki aiheuttaa inhottavia supistuksia niin siksi on yritetty hoitaa pois. Ja synnytyksen aikana sain ainakin eskoisen kanssa myös sen antibiootin tipan kautta joten toivottavasti saan seuraavassakin synnnytyksessä.

Meillä kans nimien miettiminen ollut käynnissä. Tytölle olsi ollut nimiä muutamakin, mutta pojan kohdalla on vileä vähän mietinnän alla. Mutta onhan tässä aikaa... :D "Työnimi" on tällä vauvalla ollut "eino" alusta saakka, joten ehkä se on ollut pieni aavsitus pojasta kokoa aika.

Mutta on tosi helpottunut ja onnellinen olo! Ihan mukava kun tietää sukupuolenkin etukäteen, tosin eihän se ihan satavarma ole, mutta ainakin ehkä... =)

Ihana ollut lukea muidenkin hyviä ultrkuulumisia, onneksi ei enempää ole tullut huonoja uutisia! =)

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille! :D

amalia77 ja eino 20+1
 
Johan oli päivä tänään...

Iltapäivästä töissä lensin liukkaalla pihalla niin railakkaasti persaukselleni ja aika tärskähdys se olikin. Sitten tuli heti mieleen, että nyt varmasti sattui vauvalle/istukalle jotain. Soittelin siitä sitten äippäpolin päivystykseen ja käskivät tulla heti sinne. No ei muuta kun ajeltiin sitten miehen kanssa sinne ja pääsinkin heti lääkärin tutkittavaksi. Onneksi mitään vahinkoa ei ollut käynyt! Lääkäri sanoi että vauva voi hyvin ja liikkuu, siellä hää vaan vilkutteli meille =) Pitää kuulemma ottaa rauhallisesti...
Vaan kyllä hirvitti oikeasti, jos jotain oliskin sattunut. Töissä on muutenkin ihan kauhee kiire ja miulla jatkuva stressi päällä ja motivaatio on jotakuin nollissa ja vielä tää ilmalento kaupan päälle. Töitten jälkeen ei jaksa muuta kuin maata loppuajan kotona. Mitenhän tätä jaksaa sinne maaliskuulle asti...
 
Moikka kaikille :wave:

Terveiset rakenneultrasta, huoleni oli turha, kaikki näytti olevan kunnossa :heart: Sain uuden ajan vielä tammikuule, jolloin tarkastetaan istukan paikkaa, ettei vaan lipsahda tuonne liian alas ja ole sitten esteenä alatiesynnytykselle. Mutta ultraaja epäili että nousee varmasti vielä ylöspäin. Tuo on pieni juttu, eikä kyllä huoleta minua, kyllä nuo ammattilaiset sen lapsen sieltä jotenkin taikovat maailmaan =)

Hirveästi tullut taas tekstiä, aapuuuva.... muutama mainitsi työmotivaatiosta, täällä myös yksi jolta motivaatio täysin hukassa ja vielä pitäisi aika monta kuukautta jaksaa...huuuh :eek: :eek:

Hyvä Jo-hanna ettei käynyt pahemmin :hug:

Joanna toivotaan että nuo meneävät nopeaan ohi, eikä ole kyse mistään vakavammasta, itse en osaa tuohon kyllä sanoa mitään
:hug:
 
Jo-hanna hyvä ettei sattunut pahemmin. saa olla aika tarkkana kyllä pihalla, itekin eilen kaaduin kahdesti mutta ei sattunut mihinkään (muuhuin kuin ylpeyteen).

Joanna ne on varmaan harjoitussupistuksia, niiden ei kuulukaan sattua. mua ei supistanut esikoista odottaessa kertaakaan mutta aina sanotaan että jos ne ei tee kipeää niin ei tartte huolia. sano toki asiasta neuvolassa.

säikähdin niin maan pirusti viime yönä. mun tuurilla olin tietty kaksin tytön kanssa yöllä. koko päivän oli vähän vihlonut tavallista enemmän mahaan ja yöllä heräsin käymään vessassa ja huomasin että oli taas alkanut vuotaa verta, kirkasta. ihan paniikissa törötin sitten hereillä pari tuntia mussuttaen välillä suklaata ja yritin sillä herätellä vauvaa. mies tuli kotiin ja meinasi jo taksia tilata, sovittiin että odotellaan puolisen tuntia ja kyllä ne hennot potkut sitten viimein ilmotti että hyvin siellä kaikki oli. mamma vaan huoli turhia :ashamed: aamulla vuoto oli jo melkeenpä lakannut, kipujakaan ei ole jos en kauheasti hillu ympäriinsä ja vauva potkii oikein pontevasti. onneksi tästä ei pitkä matka TAYSiin ole jos tarttee joskus lähteä.
tiistaina rakenneultra.
 
vuotaraaputin voi :hug: kauheeta ku just vielä niin et miehes pois kotoo.. mistähän se veri tuli? koititko soittaa synnärille? en mä ole tiennyt et näinkin pitkällä voi vielä verta tulla (paitsi tietty seksin jälkeen).

mulla iski flunssa.. poika kans yskässä. ei kuitenkaa olla mitenkää työkyvyttömiä joten ei sillee haittaa mut on se silti ilkee... meillä on tänään pojan samanikäinen tyttökaveri hoidossa. tuli aamu 10 jälkeen ja aamu menikin puistossa niitten kans, sit tultiin sisälle syömään ja leikkimään ja nyt molemmat on vetänyt jo tunnin sikeitä.. (tyttö ulkona rattaissa ja meidän poika omassa sängyssään).. on yli helppo olla ku on lapsella seuraa toisesta, ei tarvi miettii mitään tekemistä ku ne leikkii keskenään.. mitä nyt välillä pitää mennä erätuomariksi ku tulee riitaa leluista, mut onneks noi tappelee aika vähän. on ollu ihan pienestä asti paljon toistensa kanssa joten tulevat tosi hyvin toimeen.

... eipä muuta sit tuu mieleen, ajatus katkesi.

Anu ja rv 20+1 (maaginen raja ylitetty!!!)
 
Lyy
Voi miten pitkä aika ehtii aina vierähtää, kun taas ehtii itse kirjoittelemaan. Minulla ei ole oikeastaan mitään uutta, ennen kuin sitte 7. päivä pääsen sinne rakenneultraan. Masu tuntuu kasvavan ja alkaa näyttää vauvamasulta. Virkeystaso on itselläni jotain ihan muuta kuin alkuraskaudessa, jaksan taas käydä lenkillä ja tehdä töitä kunnolla, mutta ajatukset tahtoo hieman harhailla :p Onko muilla keskittymisvaikeuksia ;)?

Hauskaa talven alkua kaikille!

Lyy ja 18+4 ihmisalku
 
Täällä kärsitään alaselkäkivuista :( Normaalisti teen istualtaan töitä, mutta tällä viikolla olen joka päivä joutunut seisomaan tunteja ja siitä se sitten kipeyty. Hieroja kyllä varoitti jo aikoja sitten, että kun maha alkaa kasvaa niin alaselkä kipeytyy. On sen verran notkoselkä, että nyt kun maha on alkanut pömpöttää kunnolla niin vetää selkää vielä enemmän notkolle. Menisi nyt äkkiä ohi...

Jo-hanna: Onneksi selvisit kaatumisesta pelkällä säikähdyksellä! Koirien kanssa kävellessä mua aina peloittaa, että menee nurin jos on liukasta. No sitä ei näillä keleillä eli vesisateella tarvitse pelätä.

Kävin taas tänään ostelemassa mammavaatteita, kun tuntuu, että on koko ajan samat vaatteet päällä duunissa. Ei ollut kovin kiva huomata, että farkkukoko olisi kasvanut koolla eli kiloja on tullut varmaan aivan mielettömästi. Kotona kun ei ole puntaria ja neuvola vasta ensi viikolla. Nyt sitten lupasin itselleni, että maanantaista lähtien alkaa terveellinen elämä. Nyt raskauden aikana olen lipsunut aivan järkyttävästi vaikka luulisi, että olisi maailman tärkein syy syödä terveellisesti. Paha morkkis :ashamed:
 
anuuu81 en mä soittanut synnärille, asetin tietyn aikarajan ja aattelin että jos siihen mennessä vauva ei potki, soitan ja kysyn. yritän muistaa kysyä siitä ultrassa tiistaina... mutta verta nyt voi tulla kuulemma pitkin raskautta, kysyin siitä terkalta kerran. kuivat limakalvot, limatulppa voi vuotaa, kohtuun on jäänyt verta menkoista jne. mutta toivottavasti ei tuollaista säikähdystä enää tule.

tulin just Pikku-Lizkon pikkujouluista, mukaan tarttui kaksi koko vaippaiän vaippaa (menee nyt tytölle ja mahtuu sitten myös vauvallekin, kätevää), itelleni äitiyspaita+sukkahousut, neidille vauvalegot mistä kovasti tykkää sekä iiiihana velourinen liskopuku tytölle. ja nyt ollaan köyhiä ja kipeitä kunnes tulee Kelalta rahaa :LOL:
niin ja tytölle ostin joululahjaksi Baby bornin tarjouksesta ja neidillä on edelleen kova huoli kun vauva on MUOVIPUSSISSA :LOL: :heart:
 
Moi!

Oon ollu viikon reissussa ja tänään kotiutunu.. Väsyttää hirveästi mut eikö tää tästä.. Huomenna taas harjotteluun uuteen paikkaan, onneks ei oo kuin viikko harjottelua, sit muutama viikko koulua ja vihdoin ja viimein valmistuminen..

Vauveli on alkanut potkia, päiväsaikaan en potkuja niinkään huomaa mut iltasella kun rauhottuu, alkaa potkutki kunnolla tuntua.. Muuten ei mitään erikoista. Ultraa edelleen odotellaan, se on sitte 17.12..

sh07 rv 18+3
 
Täällä odotellaan torstaita ja rakenneultraa.. Tuntuu, että sinne on vielä "iäisyys" aikaa.. Ja 10.12 on sit se 4D, sitä en vielä edes uskalla odottamaan alkaa kun sinne vasta pitkä aika onkin. :LOL:

Verenpaineiden kanssa taisteluahan tämä on taas ollut, meinaavat olla edelleenkin turhan matalalla.. Ja huippaa ja ei uskalla autollakaan lähteä paljon ajelemaan. :headwall:

Heili
 

Yhteistyössä