***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Kiitos Dacapo :flower:
Vishy, olet ilmeisesti käynyt ihan labrakokeissa mittauttamassa ettei ole tulehduksia?

pinaatti, mullakin ultra vasta ensi keskiviikkona, ja taisi sinun lisäksesi olla muitakin jotka pääsevät vasta joulukuussa... eiköhän se aika nopeasti kulu =)
 
rakenne ultrassa oltiin tänään ja kaikki kunnossa =) . hienoa. lääkäri sanoi ainakin et kaikki on niinkuin pitääkin... ite nii selvää saanut siitä kuvasta. sitte tuli vasta myöhemmin mieleen ettei ollut mitään puhetta edes et halutaanko tietää sukupuoli, no ei sitä haluta mut ei kyllä kysyttykkään. muutenkin niin hiljanen lääkäri ettei montaa ole mut pärjättiin siltin.
 
Huomenia kaikille!

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille, ihana kuulla! :flower:
Tervetuloa mukaan Essi :wave:

Onko muilla paljon supistuksia? Eilen mul tuntu olevan niit ihan jatkuvasti ja jopa vähän kipeitä :|
Ehkä johtuvat siitä, et ei oikein ehdi lepäillä, kun päivät töissä ja sit illat menee lasten harrastuksissa pyöriessä ja kai niit kotitöitäki joskus täytyy tehä. En nyt niin kauhee huolissani noist suppareist oo, kun sillon lääkärillä käydessäni ilmeni, et eivät olleet ruvenneet avaamaan paikkoja tai mitään. Mut toisaalta sit rupee miettimään, et mitäs jos ne yhtäkkii rupee vaikuttamaan. Mistäs sen sit tietää? Mulla on seuraava neuvola aika 5.12. ja sit vast joskus 3-4 vkon pääst lääkäriaika, jolloin tilannetta tsekataan.

Ihanaa, kun on perjantai!

Lilja (21+2)
 
Huomenia kaikille

Kyl on pimeetä ulkona vetää mielen oikein apeaksi :( Muute ollaan oltu jo ahkeria. Pesukone on pyörimässä ja aamupalat annettu ja poika viety linja-autolle :D Sit pitäs jossain vaiheessa raahautua kaupunkiin. Pitäs käydä kaupassa ja hakemassa hoitolaukku vaunuihin ku ei ollu sillo liikkeessä ku ne ostettiin :D
Mut mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:

Baby dream ja Topi 18+4
 
Huomenta kaikille;-)

Tuo keli yrittää masentaa parhaansa mukaan, mutta josko jo huomenna tulisi pakkasta, hope so...

Ai niin, ja onnea ihanista ultrakuulumisista, sekä tervetuloa uudetkin mukaan;-)

Eilen saatiin vihdoin kodinhoitohuone listoja vaille, tänään alkaakin sitten armoton siivousrumba.. No, kiva, että saa paikat taas järjestykseen, ja mikä parasta, sain vihdoin oman vaatehuoneen =) Tuo ukkokulta kun on vähän sellainen possu noiden vaatteidensa kanssa, nyt ei tarvitse enää menettää hermojaan hänen vaatemyttyjensä vuoksi :LOL:

Eilen oli tosiaan neuvola, ja terkka sanoi kaiken olevan erinomaisen hyvin, sanoi noiden vatsakipujen johtuvan vain nopeasti kasvavasta kohdusta sekä ehkä osittain tuosta remonttiriehumisesta;-) Sydän löi voimakkaasti, mitä nyt jätkä livisti aina alta pois, eli pientä metsästystä oli, että kunnolla päästiin kuuntelemaan :hug: No, toivottavasti on sitten äärimmäisen rauhallinen, kun syntyy, nyt kun riehuu ylimääräiset energiat pois :saint:

Mukavaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 21+2
 
Viljaliina,En ole käyny labrassa.Oireetkin on jo hävinny,kesti pari päivää.
Kyllä meidän neuvolan pissakokeesta ainakin näkee jos on esim.pissatulehdus.Kokemusta on edellisistä raskauksista.Ja sit laitetaan viljelyyn jos tarvis.

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Lilja-76,Mullakin on ollu supistuksia tai sellasta menkkakipua lähinnä.Ei todellakaan usein.Kaveri joutu sairaalaan näytille kun supisteli kunnolla liian aikaisin,mutta ei kuulema mitään tehdä ennen kuin vauva on maailmassa...sitten saa lääkekuurin ettei toistuisi???!!siis toisissa raskauksissa.Että lepoa vaan!!Otahan rauhallisesti,heh helppo sanoa tiedän.

Perhekerho olisi tunnin päästä,en tiiä jaksaako lähteä.Väsyttää niin vietävästi!Nämä perjantait on meillä niin aikaisia kun esikko menee klo 8 kouluun.Ja tietysti pienemmätkin herää vaikka saisivat nukkua.
Ai niin mulla oli nyt hb noussu 110,oli 106.Vielä saisi nousta.Obsidania syön.Mikä edistää raudan imeytymistä?!


Vishy ja masuvauva rv 21
 
Huomenta

Tosiaan harmaa on tuo keli, mutta näin ikkunasta katsottuna myös kauniin usvainen :LOL: Mitenhän tän nyt näkis positiivisesti... Meillä menoa kohta, tavataan ystävän ja Anton ystävän kanssa, ja sitä tietysti odottaa innolla ja no niin, tuolla se poikakin kiljuu äitii (heräsi siis), joten mennään taas :wave:

Palaillaan itse asiaan myöhemmin!
T. Kalenteri ja Paapau 21 tasan
 
juu
Moi, en ole kirjoitellut pitkään aikaan kun tuntuu että elämä sellasta haipakkaa... Mutta käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia. Mullakaan ei ole vielä ollut rakenneultraa, eikä ajastakaan vielä tietoa, saan sen ens viikon neuvolakäynnillä (meidän tk:ssa vasta joulukuussa paikalla lääkäri joka näihin ultriin erikoistunut), eli on siis vasta joskus joulukuussa. Masuasukki potkiskelee ja liikuskelee, olen tuntenut liikkeet jo monta viikkoa.

Ootteko muut käyny lueskelemassa tuota kolmosten odottaja-palstaa, siellä ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään Pikku myyn äidistä, jokohan olis kolmoset syntyneet - mahtaa siellä olla erilaiset tohinat kun ihan vaan yhtä odottavalla...

Vishy, muistelen että C-vitamiini edistää raudan imeytymistä, ja nythän on mandariini-aika parhaimmillaan, joten jos ei sokereita tarvi seurata niin mandariineja ahmimaan!

Terkut pohjoisen talven keskeltä,
juu rv 17+jotain...kait... ei pysy laskuissa...
 
äh, pakko mutista tänne kun en muualle kehtaa... ei liity raskauteen joten hypätkää yli jos ei naposta :saint:

mutta siis, mulla on ollut yksi nettituttumamma jo varmaan 2v yhteystiedoissa. alkuun mailailtiin koko ajan ja juteltiin paljon mesessä jne. parin kuukauden mailailun jälkeen alettiin miettiä että jos tavattaisiin, kun asutaan samassa kaupungissa jne. neljästi tehtiin treffit ja neljästi tämä mamma perui tulonsa. oli nuhaa, mahatautia, yllättävää reissua jne. suoraan sanottuna mulla meni hermo siihen jatkuvaan sompaamiseen ja lopulta vähensin yhteydenpitoa radikaalisti ja keskityin niihin kavereihin joita tapaan myös livenä.
no nyt on oltu taas tuon facebookin tiimoil.ta yhteyksissä jonkun aikaa ja täksi päiväksi oli sovittu tärskyt että muksut saisi leikkiä keskenään jne. ja tadaa, taas perui :/ voihan se oikeasti ollakin että ovat kipeänä, en sitä sano. mutta kun jokseenkin heti tuli mieleen että jaha, tää oli sitten tässä. mä en kauheasti kaipaa sellaista kaveria jonka kanssa jutellaan virtuaalisesti pelkästään kun asutaan kuitenkin samassa kaupungissa niin voitaisiin nähdäkin.

mutta se siitä. kiitos jos jaksoitte lukea :wave: tänään muutenkin vähän paha päivä, pari yötä mahaa särkenyt niin hitosti etten oo saanut nukuttua ja se kostautuu heti päivällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
äh, pakko mutista tänne kun en muualle kehtaa... ei liity raskauteen joten hypätkää yli jos ei naposta :saint:

mutta siis, mulla on ollut yksi nettituttumamma jo varmaan 2v yhteystiedoissa. alkuun mailailtiin koko ajan ja juteltiin paljon mesessä jne. parin kuukauden mailailun jälkeen alettiin miettiä että jos tavattaisiin, kun asutaan samassa kaupungissa jne. neljästi tehtiin treffit ja neljästi tämä mamma perui tulonsa. oli nuhaa, mahatautia, yllättävää reissua jne. suoraan sanottuna mulla meni hermo siihen jatkuvaan sompaamiseen ja lopulta vähensin yhteydenpitoa radikaalisti ja keskityin niihin kavereihin joita tapaan myös livenä.
no nyt on oltu taas tuon facebookin tiimoil.ta yhteyksissä jonkun aikaa ja täksi päiväksi oli sovittu tärskyt että muksut saisi leikkiä keskenään jne. ja tadaa, taas perui :/ voihan se oikeasti ollakin että ovat kipeänä, en sitä sano. mutta kun jokseenkin heti tuli mieleen että jaha, tää oli sitten tässä. mä en kauheasti kaipaa sellaista kaveria jonka kanssa jutellaan virtuaalisesti pelkästään kun asutaan kuitenkin samassa kaupungissa niin voitaisiin nähdäkin.

mutta se siitä. kiitos jos jaksoitte lukea :wave: tänään muutenkin vähän paha päivä, pari yötä mahaa särkenyt niin hitosti etten oo saanut nukuttua ja se kostautuu heti päivällä.

Oho, vähän samantapainen tilanne kuin minulla erään kanssa.. Olen jo menettänyt toivoni tavata häntä. Ilmeisesti mielenkiintoa ei ole tarpeeksi tms tms..
 
Ikäviä tuollaiset.. Yhden siirron vielä ymmärtäisi, mutta josko niitä tulee alvariinsa.... :headwall:

Itse en ole ketään edes suunnitellut tapaavani, vielä ainakaan, sitten ehkä olisi kiva, kun äippäloma alkaa, törmätäkin joihinkin "samassa jamassa oleviin", mutta toisaalta, täältä meidän suunnalta ei taida täällä oikein ketään "samanikäisiä" ollakaan :whistle:

Onneksi on jo perjantai, tässä on työmoraali tämän raskauden myötä häipynyt ihan savuna ilmaan :LOL:

Dooris ja sinttipoika 21+2
 
niin kyllä mäkin sen ymmärrän että joutuu joskus menonsa perumaan, varsinkin lasten kanssa. mutta silti, nyt heti iski mieleen peikko että antaa olla kun ei ikinä nähdä :xmas: mutta katotaan, voihan se olla että jo ensi viikolla tehtäisiin uudet tärskyt. ja ne jos peruu niin taidan tehdä kylmät temput.

sain nukuttua päiväunetkin siitä huolimatta että työpaikalta soitettiin (oon ollut poissa töistä siis 2v) ja rappukäytävässä tehdään remppaa :LOL: joskohan se tästä.

maistuuko muille muuten kahvi? siis jos sitä ootte ennen juoneet? itellä se tuntuu tökkäävän aina raskauden alussa ja sitten alkavan maistua, mutta nyt oon jättänyt vähemmälle tarkoituksella että jos sitä päivittäistäkään kahvikuppia ei olisi niin pakko saada.
 
Vuotaraaputin kyllähän toi tosi oudolta käytökseltä tuntuu... Et aina muka jotain sattuis just sillon, kun teidän on tarkoitus tavata. No kato vielä kerran, miten käy....

Dooris mulla on ihan sama juttu ton työmoraalin kanssa :ashamed: Duuni ei huvita enää ollenkaan ja odottaa vaan, et koska pääsee mammikselle.

Lilja (21+2)
 
joo, se on se c-vitamiini mikä edistää raudan imeytymistä. Opin tämän viime synnytyksen jälkeen kun oli menettänyt verta ja hemppa tosi alhainen, aina antoivat mulle obsidanin ja samaan syssyyn sen c-vitamiinin. Kandee käydä ostamassa..
 
Kahvi maistuu kyllä ainakin täällä, tosin nyt olen koittanut vähän rajoittaa, kun närästää välillä ihan mahdottomasti, johtuuko sitten kahvista vai jostain muusta.. Olen kuitenkin koittanut sinnitellä max. 2 kuppia päivässä :whistle:
 
Miulla menee päivät täällä, nettikauppoja selaillessa, sijaista etsiessä tms... Töiden tekoon ei enää pahemmin aikaa tuppaa jäämäänkään :whistle:

Onneksi ei ole enää kun reilu pari kuukautta, sittan alan lomailemaan, kun ajattelin ottaa tuon varhennetun äitiysloman :hug:

 
Mulle tuli äsken soitto yhden firman johtajalta ja sain todella houkuttelevan työtarjouksen. alkaisi joulukuussa ja firmaa ruvettaisi pyörittämään heti tammikuussa... maanantaina treffaan herra iso herran ja jutellaan lisää...

Mua kiinnostaisi toi duuni ihan mielettömästi ja tahtoisin kovasti mukaan toimintaan. en kertonut pomolle olevani raskaana ja nyt panikoin että jos se vaikuttaa siihen, että pääsenkö projektiin mukaan. olisihan mulla aikaa melkeen 5 kuukautta olla messissä ennenkun jäisin lomalle... ja miehen kanssa ollaan puhuttu, että hän voisi jäädä koti-isäksi, jos mulle toi duunihomma nyt avautuisi... Toi olisi mulle mun elämän tilaisuus päästä esille ja kiinni kunnon markkinoihin.

Mitä mieltä te olette siitä, että miten raskaus vaikuttaa tällaiseen asiaan? onko teillä kokemusta samankaltaisesta asiasta? Minkälaista mahdollista sopimusta kannattaisi ruveta hieromaan johtajan kanssa?
 
heippa heippa, kiirettä pitänyt... sain pojanki vasta puoli tuntia sit päiväunille.

kahvin juonnista - alkuun teki pahaa, join vaan kupin päivässä.. MUtta nyt maistuu vähä liianki hyvin. kysyin neuvolassa et haittaako jos juo yli kolme kuppia niin sanoi että mun matalilla verenpaineilla ei ole muuta haittaa ku mahdollinen närästys.. Joten juon kotioloissa nykyään 3-4 kuppia päivässä ja kyläilypäivinä voi mennä enemmänkin.

vuotaraaputin onpa kurja nettituttu, kyllä tuo vähän haiskahtaa... ei sitä ny aina voi olla jotain miksi perua!
 
Hei taas,

no niin, aamutreffit tehty ja poika nukkumassa, pääsenpä jatkamaan siitä, mihin jäätiin... On muuten nettituttu, ainoani, tuo jonka kanssa nähtiin, ja olen tosi iloinen siitä, että tuli tutustuttua silloin pari vuotta sitten esikoisia odottaessa =) Mutta kurja kyllä eivät tosiaan taida ihan samanlaisia olla kaikkien nettituttukokemukset. Vuotaraaputin, olis kyllä ihan aiheellista tuttusi kertoa suoraan, jos ei uskalla tavata. Kyllähän se aina niinkin voi käydä, että naamakkain ei sitten synkkaakaan samalla tavalla kuin netitse, ja siinä pelossa sitten ei haluakaan nähdä. Mutta reilu peli olisi puhua suoraksi tämmöiset eikä sotkea toisen aikataulua turhaan! |O

Vishy, jatkan muiden aloittamaa linjaa eli C-vitamiinia naamariin yhdessä rautatablettien kanssa. Ja huom, kalsium taas huonontaa imeytymistä... Hohhoi noita kaikki vaikuttaa kaikkeen -juttuja. Mutta kuitenkin siis olen kuullut, että C-vitamiini parantaisi imeytymistä kaikkein parhaiten nimenomaan nautittuna hedelmien tms. muodossa, ei yhtä hyvin tabletteina. Jos vaikka kulauttaisi rautatabletit alas tuoremehulasillisella =)

Pinaatti, onnea hienosta työtarjouksesta! Niinhän se on, että raskaudesta ei tässä vaiheessa ole velvollisuutta kertoa (mahdolliselle) työnantajalle eikä se toisaalta kerrottunakaan saisi vaikuttaa työn saantiin. Kuitenkin kun monien käytännön kokemukset tuntuvat olevan sellaisia, että työ jäi saamatta, kun raskaudesta tuli puhetta, on kyllä aika dilemma, kertoa vai ei. Toisaalta rehellisyyden pitäisi tässä lain mukaan kannattaa ja olla puolellasi... Toivottavasti saat sen paikan! b :) d

Kahvista, mulle ei ole kahvi maistunut koskaan, mutta huomaan, että teekään ei nyt samalla tavalla houkuta kuin aiemmin. Tekee närästävän olon. :/

No niin, sitten vetoketjua miehen takkiin ompelemaan, on musta tosi kotirouva tullut :saint:
 
Heippa! Terveisiä rakenneultrasta!

Hyvi oli vauva kasvanut ja kuten arvelinkin POIKAhan siellä oli ja kovasti imeskeli peukaloa =) Nyt taitaa alkaa nimen pohdiskelu :D

Mulla myös tällä viikolla ollu melkein päivittäin noita harjoitussuppareita. Eihän ne kovin kivoilta tunnu vaikkei kipeitä ookkaan.

Mullekaan ei kahvi maistu vaikka normaalisti juon pari kupillista per päivä. Teetä saatan juoda tässä illansuussa jos kaipaa vähän piristystä :)

Kuulostaa aika hassulta toi että joka kerta treffit peruuntuu... hmm :/

Ihanaa viikonloppua kaikille !!

~omenainen ja poikanen 19+5~
 
ootteko te kaikki jo aloittaneet rautakuurit? mulla oli viimeksi hemppa muistaakseni jotain 120 ja rapiat, eikä terkkari käskenyt aloittaa kuuria vaikka valittelin väsymystä. mutta toisaalta, edellisessä raskaudessa ei ollut niistä rautatableteistakaan hyötyä (hemppa siis pysyi hyvänä) vaan aina väsytti. ja tosiaan, mulle ainakin on sanottu että tabletit kannattaa juoda tuoremehulasillisen kanssa tai hedelmien kanssa samaan aikaan. mä kun en tuoremehuja kauheasti juo noiden mun sokereidenkaan takia. eikä samalla kertaa sitten kalkkitabletteja.

mä oon muuten sitä tässä pohtinut että mites teen tuon verenpainelääkityksen kanssa, jos oksennan puoli tuntia tai tunti niiden ottamisen jälkeen? lääkkeitä pitäisi ottaa kahdesti päivässä ja otan yleensä ensimmäisen aamupalalla ja toisen iltapalalla. joskus vaan sitten yrjö yllättää. en haluais liikaa syödä niitä kuitenkaan ja mun paineet on pysynyt ihan hyvinä, onneksi.

mä olen suurimman osan lapsellisista ystävistäni alunperin tavannutkin netin kautta. eikä ole mikään kynnys itelle tavata kasvokkain, mutta ymmärrän jos se jotakuta ujostuttaa. ärsyttää vaan kun aina menee sitten suunnitelmat uusiksi kun on jotain jo sovittu.
mutta ite oon ainakin huomannut että 99.9% tapauksissa joissa tulee tyypin kanssa hyvin toimeen netissä, tulee toimeen myös livenä. kai sitä jotenkin liikkuu sellaisissa paikoissa missä törmää helposti samankaltaisiin ihmisiin kuin itse.

meillä on esikoisella nuhan jälkitautina tosi ilkeä yskä. kauhean kuulosta kun pieni yskii ja ihan kuuluu miten rohisee. täytyy kattella jos se ei parane niin soittelen neuvolaan. tytöllä oli viime keväänä melkein 4kk yskä josta isoäiti neidin kiikuttikin lekurille. lääkäri tuumasi että eihän sille mitään voi, mutta laitetaan nyt lääkekuuri. käski syödä pullon loppuun mutta kun se lääke sai tytön tosi väsyneeksi ja kiukkuiseksi niin reilun viikon jälkeen laitoin korkin pysyvästi kiinni. tyttö oli kuitenkin muuten virkeä ja hyvävointinen, se yskä vaan oli pitkittynyt. ja niinhän se katosi sitten ajallaan kuitenkin. neiti vaan oli tosiaan niin sippi että joka kerta lääkkeen antamisen jälkeen olisi halunnut nukkumaan ja vedellyt sitten monen tunnin unia pitkin päivää vaikka muuten nukkui vain yhdet päiväunet. en oikein nähny järkeä siinä että virkeä lapsi väsytetään voimakkaalla lääkkeellä josta lääkäri itsekin sanoi että ei varmaan tepsi...

pinaatti työsopimuksista en osaa sanoa mutta siinähän on joku tietty aikaraja milloin työnantajalle pitää ilmoittaa jäävänsä äitiyslomalle. olikohan se 2kk ennen äitiysloman alkua? eli noin 3kk ennen laskettua aikaa. enkä kyllä ole varma siitäkään että miten kauan on "oltava" kotona sitten synnytyksen jälkeen, käsittääkseni äitiysloma ei ole kuin pari kuukautta ja sitten alkaa vanhempainvapaa jonka myös isä voi pitää. noniin, laiskana lunttasin suoraan Kelan sivuilta. äitiysrahakausi kestää 105 päivää yhteensä. ainakin sitä haetaan 2kk ennen laskettua aikaa, eli loogisesti silloin viimeistään pitää työpaikalla asiasta ilmoittaa? jos siis maha ei ole sitä paljastanut aiemmin...
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701133339EH?openDocument

oli muuten viimeksi Anun kanssa puhetta isäkuukaudesta eli jos isä pitää 2 viimeistä viikkoa vanhempainvapaasta, hän saa siihen päälle "ilmaiseksi" 2 lisäviikkoa. yhteensä siis kuukauden. ennen se isäkuukausi on pitänyt pitää yhteen pötköön vanhempainvapaan lopussa, mutta nykyään sen voi siirtää puolella vuodella eteenpäin.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120701121608EH?openDocument

 
Ultra terkkuja. kaikki oli hyvin, vauva kasvaa normaalisti ja vastaa viikkoja. komea nenä oli kuulemma kaverilla :LOL: ei kysytty sukupuolta eikä nähtykkään sinne. olkoon yllätys vielä. istukka oli takaseinässä kuulemma hyvällä paikalla, neuvolassahan epäili sen olevan etuseinässä, mutta on nuo potkut tuntunut kyllä hyvin, että epäilin sitä itse.
kahvikeskusteluun, alun oksentelun jälkeen on taas kahvi alkanut maistua, liiankin hyvin :ashamed: pitää kyllä rajoittaa, kun tuo närästyskin vaivaa. hankintoja ei ole vieläkään juurikaan tehty, ehkä sitten joulun jälkeen vasta.

athena ja vauva 21+2
 

Yhteistyössä