***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Tervehdys

ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista minunkin puolestani! :) Uusille tervetuloa!

Istuskelen galleriassa näyttelyvahtina, onneksi täältä löytyi lähiverkko ja sain kannettavani loiseksi jonkun verkkoon ;) Pitäkäähän yhteytenne suojattuina, vaikka harvapa varmaan mitään vahinkoa haluaa aiheuttaa käyttäessään muiden verkkoja... Katsellaan, tuleeko yleisöä tai kavereita, jotenkin en kyllä jaksaisi yhtään jutella kenenkään kanssa, edes kavereiden... jotenkin jännittää tänään nähdä ihmisiä. Ois vaan niin mukava rauhassa istuskella tässä, kirjoitella ja pelailla ja tehdä vähän hommia sivussa. Vielä on hiljaista ollut.

Meillä ei taida olla mitään vauvalle hankittuna, voin kyllä väärinkin muistaa. Paljon on puhuttu kärryistä ja luulin miehen hankkivankin ne pian, mutta nyt näyttää siltä, että me molemmat ollaan sillä kannalla, että odotetaan ja katsotaan, tarvitaanko ylipäänsä tuplarattaita. Meillä on kantoliinaa ja -reppua tuolla esikoisen jäljiltä, joten niillä pärjätään varmaan aika hyvin, kun on kevätvauvasta kysymys. Ehkä kesän mittaan esikoinen haluaa luopua kärryissä istumisesta kokonaan, joten syksymmällä ne saattavat olla lähes täysin pikkuveikan käytössä. Kuitenkin pojille tulee se 2 vuoden ja 5 kuukauden ikäero.

Vaatteita ei tarvinne hankkiakaan, käyn vain jossain välissä nykyiset pienet vaatteet läpi ja valikoin parhaat päältä =) Esikoinen sai isovanhemmilta ja muilta tutuilta niin paljon päällepantavaa, että osan joutaa hyvin pistämään eteenpäin, ei ehditty kaikkea käyttääkään :ashamed: Mieluummin pidän pieneen tilaan mahtuvan, kuitenkin kattavan puvuston kuin tonneittain tarpeetonta tavaraa puklitaudin varalta. Äitiyspakkaus ollaan ottamassa, koska se on kerrankin mielestäni oikeasti kivannäköinen ja koska on kiva kuitenkin olla jotain uutta Paapaulle. Vaippakin näyttää asialliselta, se kestosellainen siis.

Vaippoja olen ajatellut aika pian Paapaulle ommella. Se on vain aikaansaamiskysymys. Paljon fleecekuoria ja joitakin bumpyn kopioita, vastasyntyneen kokoisia. Harsoja käytetään sitten sisällä, ja niitä ehtii ostamaan, ellei valmiiksi kotoa löytyvät riitä. Esikoisen kanssa mentiin viikkotolkulla kertiksillä ihan siitä syystä, että ei ollut mitään käsitystä, miten kestoilun aloittaa ja mitkä vaipat toimivat. Ekat omat viritelmät eivät toimineet, joten homma tuntui tosi tuskalta. Jospa nyt olisi kaikki valmiina...

Tuleepas nyt jaaritusta. Sen verran vielä tästä omasta tilastani, että alkaa olla aika valasmainen olo ja yllättävän aikaisin on ruvennut tuntumaan näitä jalka kanittaa vastaan -fiiliksiä. =) Monta kertaa päivässä kun vaikka nousen sohvalta tai muuten ryhdistäydyn, on sellainen olo, että joku pistää hanttiin, yleensä eri kohdissa masua. Eilen ihan säpsähdin ja ilmaan ponkaisin, kun tuollainen tunne tuli. :eek:

No palailemme taasen ja onnea ultriin, jos keillä niitä taas tänään oli (alan mennä jo sekaisin) :)

T. Kalenteri ja Paapau 20 + 4
 
Sofkukylläpä meikäläinen on sitte puusilmä..sori vaan.Olit jo hienosti laittanut tyttö/poika uutiset etusivulle :ashamed:
Täällä myös hillitön väsy iskee välillä ja oottelen,että alkais rauta tehoomaan.Neuvolatäti käski alottaa vaikka hb 122.Mulla kun normaalisti yli 140, eli ei jääty oottelemaan,että laskee siitä vielä.Tytöstä näillä viikoilla hb oli 147 ilman mitään rautaa.
Ultralaisille onnea hyvistä uutisista ja Dacapolle onnea pikkuprinsessasta :heart: Kaverilla myös istukka edessä ja hänelle sanottiin neuvolassa,että terkkarin 20 vuotta kestäneen uran aikana pari kertaa vaan on käynyt niin,että istukka ei siirrykkään!Harvinaista siis!Toi sun nimimerkki saa joka kerran veden herahtaan kielelle!Otampa siis ompun ;)
Me ei olla hankittu vielä mitään vauvalle.On niin paljon tätä tavaraa täällä huushollissa jo ennestään!Kerkeää sitä sitte keväällä :flower:
[/b]Hysteerinen kyllä kaikki on ihan hyvin!Me käydään torstaina testaamassa ne Kotkan laitteet ;) Ei kannata etukäteen surra :hug:
 
Hysteerinen tsemppiä ultraan,kyllä siellä masussa kaikki on hyvin :heart:
Pupu76 Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:
DaCapo Onnea sinullekin hyvistä ultrakuulumisista :heart:

+kaikille muillekin,joita en oo vielä muistanu onnitella,niitä varmaan löytyy :heart: :heart:

(.) :kieh: Pirun flunssa se taas nostaa päätään,edellisistäkään ehtiny viel toipua,ni jo taas se on täällä ja entistä kamalampana,johan täs onkin reilu kaks kuukautta räitty :(
Viime yö meni taas huonosti nukkuessa ja sit ku sain aamusta unta,ni enpä sit itteäni enää sängystä ylös saanutkaan ihmisten ajoissa,nousin vast tos varttia vaille yks :whistle:
Eipä oo meille muuta hankittu vauvaa varten ku rintareppu,Veeralta on vielä kaikki tallessa vaatteita myöten ja jos sielt poika sattuu tulemaan ni mun kaveri on kyl kantanu mulle niitten jäbän vanhoja vaatteita varalle,et kyllä meiltä molemmille jotain päälle pantavaa löytyy.
 
heips
Onnea hyvistä ultrauksista tai tiedoista että kaikki on hyvin :saint:
Meillä on ultra torstaina ja pikkasen jännittää...
Tervetuloa myös uusille :flower:

meillä on hankittuina vauvalle vaunut ja kaukalo ei oikeestaan muuta, osan varmaan saadaan tutuilta joilla jo vauvat kasvanut yli pienten mittojen. oon kyllä käynyt kattelemassa ja hiplailemassa vauvan vaatteita kaupoissa- ovat niin yli söpöjä että...
Kiukusta oon saanut palautetta että sitä on riittävästi B) heh noh itseppä on mut tähän tillan saanut :D
ja nään karmeita painajaisia ja sitten en saa enää nukuttua. ei ihme että vähän väsyttää sitten kun pari tuntia yössä nukkuu ja aamun... kun ei sitten oo ihan pakko nousta.

ruoka on alkanut kanssa maistumaan oikeen kunnolla, nnyt tuntuu ettei mikään ruoka enään riitä... ja kunnon ruoka. tietysti tulee kyllä vähän naposteltuakin mutta nyt jo vähemmän ja hyvä niin.


Veera ja Piipero 20+1 jeee puoliväli saavutettu
 
Aina-Ilona, yleensä teen tekstiilillä, mutta tällä kertaa mulla on yhteisnäyttelyssä valokuvateos, joka tehty yhdessä erään valokuvaajan kanssa. Ja koska yhteisnäyttely, eipä tarvii vahtia täällä joka päivä kaikeksi onneksi. :) Ihan kivaahan tämä mutta matkat ja lapsenhoitokuviot risovat. Grafiikkaa tekisi mieli tehdä enemmänkin, mulla se on jäänyt vähemmälle eli yhden kurssin varaan... Linoa kuitenkin voisi kotonakin tehdä, enpä vain saa aikaiseksi. Piirtäminenkin kiinnostaisi, mutta ei nyt jotenkin kuitenkaan ole vuosiin ollut sellaista tiettyä teemaa, josta alkaisi kehittää. Ja taidot ruostuvat, huomaan kun erilaisia luonnoksia yritän saada aikaiseksi :ashamed: Ihmistä oon periaatteessa tykännyt piirtää, nimenomaan elävää mallia, mutta oma elävä mallini on vähän turhankin eläväinen välillä :) Vähän on sellainen paine ryhtyä tekemään mitään sellaista kaksiuloitteista, jossa pitäisi miettiä sellaisia asioita kuin sommittelu ym... Tekstiilillä tunnen olevani aika vapaa noista, vaikka olis kuinka näennäistä se vapaus. Siis kai sitä voi sitten jonkinlaiseksi tilataiteeksi kutsua, mitä yleensä teen. Mitenkäs sulla, käytkö jollain kurssilla grafiikkaa tekemässä vai onko sulla tarpeet ihan kotona?

Hienosti on muuten Sofku nuo päivitykset hoitanut, tosi kivaa kun on nuo sukupuoliveikkauksetkin tuolla =) Kiitosta vaan! On meitä kuitenkin sen verran monta, ettei meinaa pysyä mielessä, kenellä kuinkakin monta oli ja milloin la ja tyttö vai poika, tuolta sitten on hyvä käydä tarkistelemassa. :)
 
Ai niin ja kiukusta... Sitä oli kyllä pari viikkoa sitten aivan tajuttomasti, ihan kuin ois nyt hellittämässä? Mutta että osas risoa kaikki asiat, aivan ennen kaikkea anoppi, jota raukkaa hädin tuskin näin koko aikana :ashamed: Pitääkö tässä itse taantua uhmaikäisen tasolle, kun lasta odottaa? Näköjään aina silloin tällöin. Uusi ompelukone auttoi kyllä vähän, saapahan surautella pahat tuulet pois.
 
Meillä oli viime viikolla maanantaina neuvola ja viikon päästä keskiviikkona on rakenneultra!
Ja oksentelen edelleen silloin tällöin ja olenkin jo alistunut siihen, että tätä jatkuu aina vauvan syntymään asti.
Neuvolassa kaikki oli hyvin, edelliskerralla syke oli 150, nyt oli 142 ja kuulemma voi johtua siitä, kun kaverilla oli niin kova vauhti päällä koko ajan. Potkiskeli ja pyöri ja hyöri :LOL:
Liikkeet olikin siis ++ ja mulle on painoa tullut +2kg sen alun oksentelun jälkeen ja onhan se masukin jo kasvanut selvästi.

Tikru ja PikkuRUUinen 18+1 :heart:
 
Moikka moi.. Hankinnoista olitte puhuneet.. Oon tainnu kyllä jo vastata joskus samaan aiheeseen mut vastaampa silti. Me esikoiselle ostettiin vasta tammikuussa ekoja tavaroita, sama la, samoin varmaan tehään nyt. Sitä ehtii sit kyllä tammi-helmi-maalis ja vielä huhtikuunki ostaa kaikkea.. Eikä ne kaupat mihinkää katoa ku vauva syntyy joten ihan turha ostella etukäteen esim koon 60 vaatteita ku menee pieni ikuisuus ennen ku vauva ees mahtuu niihin! :LOL: Tosin siis eihän meillä nyt ole mitään kummempaa ostettavaa kun esikoinen vasta 1v7kk ja kaikki hälle ostettuna. Ehkä korkeintaan vähä koon 50 vaatetta näin alkuun.
Ainoastaan yhet matkarattaat ajattelin ostaa osin niillä 140 eurolla mitä saa ku ei ota äitiyspakkausta. Meinaan nimittäin tilata saksasta Quinnyn Zappit (ne mihin saa kaukalon kiinni) ja ku ne maksaa postikuluineen kotiovelle noin 170 euroa niin se menis sillee tosta äitiysavustuksesta kivasti. Suomessa samat rattaat maksaa 230 euroa. :eek: Kalliit, ku on kuitenki rattaat joita ei saa makuuasentoon ees. No, meil on kyllä jo yhet perinteiset makuuasentoon menevät matkikset isojen vaunujen lisäksi ja ne on aina auton perällä..... Tuleepa tarinaa. En jaksa nyt kyl edes tarkistaa miten sekavasti kirjoitin. Toivottavasti saa selkoa.
 
Sama "paniikkitunnelma" on täälläkin niin kuin Hysteerisellakin... Huomenna ois rakenneultra puoli 11 ja jotenkin tuntuu, ettei uni tule tänä yönä. Vaikka kuinka yritän ajatella positiivisesti, silti edellinen keskenmeno kummittelee jotenkin mielessä, sille ei vaan voi mitään :ashamed:
 
Tiikeri82 Mulla myös oksennuttaa välillä. Varsinainen pahoinvointi on onneksi takana, mutta närästys on tilalla. Todella tarkka saa olla siinä, mitä syö esim. erehdyin kerran ottamaan munkin teen kanssa... no pönttöähän siinä sai mennä halaamaan. Myös kaikki grilliruoka tms. on ehdottomassa pannassa, onneksi en hirveästi ko. ruoasta pidäkään =) kahvia vain on ikävä :headwall:

Todella mahtavan kuulosta tuo Kalenterin taiteellisuus ja Aina-Ilona sinunkin... uskon, että varmasti hyvää terapiaa. Mä oon aina jotenkin "kadehtinut" ( siis ihan hyvällä ) taiteellisia ihmisiä. Sehän on niin, että niitä lahjoja joko on, tai ei ole... mulla hyvin vahvasti tämä jälkimmäinen :/ Toki kaikessa voi kehittyä. Mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa... näinhän se menee, ei mopolla mahottomia.

JO-hanna & Hysteerinen voimahali teille :hug: Nuo ovat varmasti ihan luonnollisia ajatuksia ultran alla. Yleensä kaikki kuitenkin ok. Yritä JO-hanna saada nukuttua, siitä vauvakin pitää.

Mariaana 18+6
 
Uppist!

Oltiin tiputtu jo toiselle sivulle.
Onnea kaikille ultraan menijöille ja siellä parhaillaan oleville!
Oma ultra viime viikon maanantaina oli kyllä mukava kokemus.
Etenkin, kun kertoivat sen että istukka on edessä ja siksi liikkeet eivät vielä tunnu, vaikka liikkuvuudesta tulikin Vaiverolle ++.
Mutta onhan tässä jo muutamana päivänä tuntunut outoja tunteita mahassa, lähellä napaa aina sellainen nytkähdys, ihan kuin joku lihaskramppi. Eilen illalla niitä sitten alkoi tulla enemmänkin, samoin tänä aamuna, joten eipä se syy kai mikään muu kuin Vaivero voi olla!

Viikkoja kasassa siis jo 21+6 ja ekaa odotellaan.
Eli älkää huolehtiko, jos liikkeitä ei heti tunnu, kuulema ihan normaalia mennä reilusti kahdenkymmenen viikon paremmalle puolelle ennen ensi potkuja!

Me emme ole tehneet mitään hankintoja vielä, lukuunottamatta kestovaippakurssin oppeja & kankaita.
Asutaan sen verran syrjässä (n. 200 km) kaikista kaupungeista, että pitäisi ihan asioikseen lähteä katselemaan vaunuja ym.

Kohta ajattelin pirauttaa neuvolaan ja kysellä omituisista alavatsakivuista. Eli että onko normaalia ja mitä tämä on. Olen jo kahtena yönä herännyt kipuihin ja nyt tuntuu päivälläkin.
Onko muilla vastaavaa?

Iloista olemista kaikille!

:) Kellukka & Vaivero 21+6

 
kellukka mä olen kans ihmetelly ny koko eilisen ja tämän päivän tätä alavatsa särkyä... pissa oli nvlas puhas joten ei ainakaan mitään tulehduksia pitäs olla... eilen yöllä oli sit kunnon alavatsakipuja ja nyt kokoajan pienenpientä särkyä....ei tod. miltää suppareilta tunnu.. joten olettaisin että johtuu kohdun kasvusta... mut kyl jos tää jatkuu niin soittelen nvlaan...nyt viikkoja mulla 17+4...
vauva on alkanut nyt kivasti potkimaan oikein kunnolla...ei voi epäilläkkään... on se vaan ihana tunne...yölläkin herään siihen kun vaaveli pitää kauheaa mekkalaa masussa :heart: ...ihana rakas :heart: nvlassa mittailtiin jo vähän kohdunkasvua ja pompsahti yläkäyrän yläpuolelle.. nyt oli 17cm.. n. sormen leveys navan alapuolella =) noi toi kasvu kerkee viä moneen kertaan tasoittua.. esikoisestakin aluksi oli hurjaa kasvua mutta tasoittui loppua kohden... saapi nähä kuin käy... jos mun geenejä vauval on, voi tulla isokin..olen itse ollu syntyessäni 4500kg :whistle: esikoinen oli onneksi vain 3450kg..
muutenkin nvlas oli kaik hyvin.. nyt sitten vaan ootellaa rakennetta..hyi kun se jännittää...se on mul rv 21, joten matkaa on vielä...voikun vaavi vilauttais siä kumpi on...

tääl ollu puhetta hankinnoista... meille ei taideta hommata ku uus kaukalo ja tuplarattaat.. ja ne ostan äitiysavustuksel ku pakkausta ei oteta. kaik on niin hyväs kunnos viä esikoisen jäljiltä...paitsi jos poika tulee niin sit vaatteita ja haalareita tulee osteltua varmasti...tytöltä on kyl niin paljon vaatteita jääny, ( pitämättömiäkin ) et niit ei kyl hirveästi tarvi ostaa jos tytteli tulee, saapi nähä =) ei väliä kyl kumpi :heart:

hyvää loppupäivää kaikille :)
 
Moikka!

Tsemppiä ultraan menijöille, eiköhän se hyvin mene =)

Mulla tänään siivouspäivä, ja ajattelin sen urakan jälkeen pientä ylläriä pojalle, mennään yhdessä kivaan paikkaan... mutta katsotaan nyt, kuinka ehditään ja päiväunetkin menevät, kerron sitten, toteutuiko. :)

Mariaana, siitä taiteellisuudesta vielä, että kun tavallaan työkseen tekee niin menettää hyvän harrastuksen :| Eli kyllähän siitä välillä tuo terapiapuoli nykyisellään puuttuu. Toki taiteeseen purkaa juuri niitä asioita, joissa mieli on askarrellut. Varsinaista terapiaa mulle kuitenkin ovat käsityöt, siinä mieli lepää, kun saa rauhassa jotain sukanvartta neuloa! Enpä vain ole aikoihin saanut aikaiseksi, mutta tosiaan ommellut olen sen edestä. Mutta noista hlökohtaisista ominaisuuksista, toiset ovat käsin tekeviä, toiset taas ovat esimerkiksi hyviä ihmisten kanssa. Musta ei luultavasti olis vaikka hoitoalalle, valitettavasti, oisin varmaan liian kärsimätön ja epäkäytännöllinen.

Ei mutta nyt siivoamaan...
T. Kalenteri ja Paapau 20 + 5
 
Huomenta kaikille;-)

Miullakin samaa vikaa, eli alavatsaa jomotellut tämän ja eilisen päivän, aamullakin kun lähdin koiran kanssa lenkille, oli maha ihmeellinen pökkelö.. Eilen sitten jo pariin kertaankin kokeilin dopplerilla, että sydänäänet kuuluvat, ja kuuluivathan ne, onneksi;-) Eli toivottavasti kaikki on ok. Tuo jomotus tuntuu vain oudon alhaalla vatsassa. Onneksi on neuvola huomenna, josko siellä selviäisi, mistä kyse, toivottavasti ihan normaalia kuitennii... :hug:

Miekin olen tainnut jo aiemmin kirjoitella noista hankinnoista, mutta laitanpa uudelleenkin, eli kehdon ostin jo pari kuukautta sitten, samoin kuin vaunutkin. Vaatetta en vielä liiemmin ole hommannut, mitä nyt kirpparilta jotain pientä kivaa. Siskon muksut pakkasivat jo aikaa sitten vaavilla kassillisen leluja, vaatteita, pyyhkeitä, ammeen yms. eli vaatteiden lisäksi hommattava vielä ainakin turvakaukalo ja sitteri. Onko kellään ollut käytössä noita koliikkikeinuja? Jos, millaisia, ovatko parempia kuin ihan perussitterit?

Dooris ja sinttipoika 21+0
 
Huomenta odottajat!
jos joku tietää ulkomaalaisia nettikauppoja josta saa tilattuu vaunuja edullisemmin niin osoitetta tulemaan? aattelin katsastaa myös sen vaihtoehdon vaunuostoissa =) meinaa tuo pääkoppa hajota valinnanvaikeuteen, kun en osaa päättää.. kolmipyöräiset tahdot mut millaiset sellaiset =)
 
Heip :wave:

Vauvalle ei olla mitään hankittu jos ei tuplavaunuja lasketa. Ostettiin Brion double wavet,vaikuttavat ihan laatupeleiltä.
Vaatteita pursuaa kaapeista tämän nykyisen vauvan jäljiltä että ei tarttis kyllä mitään ostaa,vaikka kyllähän se shoppailuhimo taas yllättää jossain vaiheessa :ashamed:
Ikäeroa tulee kuitenkin vain 1v ja reilu 2kk joten eiköhän näillä "vanhoilla" vaatteilla ja tarvikkeilla pääse aika pitkälle. No jaa turvakaukalo täytyy ostaa uusi koska saatiin esikoiselle kaverilta käytetty ja se rupeaa jo olemaan vähän siinä ja siinä että sitä uskaltais enää käyttää.

Tosta kiukusta.. Mulla ainakin oli ihan järkyttävät kiukunpuuskat johonki viikolle 15 asti ja sit sen jälkeen on onneks hormoonit tasottunu aika hyvin. Varsinki kauppareissuilla olin vihainen ku ampiainen. Nyt nekin jo sujuu suht.rauhallisesti :D

Onnea taas minunkin puolesta kaikille hyvistä ultrakuulumisista, olispa jo perjantai niin mäkin pääsisin kurkkaamaan omaan masuuni että mitähän sinne kuuluu kun on jotenkin niin hiljasta ollu.

Mukavaa keskiviikkoa teille :flower:

Omenainen 19+3
 
No heips ja terveisiä ultrasta =) Kaikki oli siellä ihan hyvin, vaikkakaan lääkäri ei tosin ollut kovin puhelias... Mukelo vastasi viikkoja ja lääkäri sanoi että kyllä on liikkuvaa sorttia =) Sukupuolta ei kuulemma pystynyt sanomaan, joten jännitys jatkukoon. Ajateltiin miehen kanssa kuitenkin varata vielä se 4D-ultra yksityiselle, että jos sitten siellä sais tietää...

Nyt aion kuitenkin lopettaa tämän murehtimisen ja keskittyä täysillä iloitsemaan tästä olotilasta!

Vaan ei auta, se ois lähdettävä ajelemaan kohti työmaata, iltavuoroa pukkaa taas.

Jo-hanna 19+4
 
Kalenteri on varmaan tosiaan totta,että kun harrastuksesta tulee työtä,niin muuttuu suhde sen tekemiseen..Kuulostaa silti ihanalta!Vaikka varmasti välillä koet suurta luomisen tuskaa!Tosiaan järjestelyjä varmasti saat tehdä,jo näyttelyn pystytys on yllättävän aikaa vievää puuhaa.Kun ei niitä töitä vaan laiteta jotenkin seinälle!!Näyttelyissä käydessä sitä ei edes ajattele.Mä oon muutaman vuoden käynyt sellasella kivalla porukalla vääntämässä noita töitä pajalla.Siellä sitte on hyvä lutrailla noitten värien ja esim. viivansyövytyksessä kemikaalien kanssa.Mä tykkään kyllä raaputella sitä kuparia ja linoa on ihana kaivertaa.Eilen olinkin illan vedostamassa linoleikkaustani.Tuli ihan kiva,mutta ikinä en oo tyytyväinen..joten Mariaana,lahjakkuuden kanssa tolla mun harrastuksella ei oo mitään tekemistä!Niin ja tosiaan kyllä on ihana välillä ihan piirtää vaan just vaikka elävää mallia ja huomata,miten samasta mallista jokainen saa ihan omanlaisensa työn aikaseksi =)
Jo-hannalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Huomenna meidän vuoro ultrailla.Se onkin aina kunnon reissu,kun ensin tyttö hoitoon ja sitten n. 45 min. ajomatka suuntaansa.Siinä se päivä taas vierähtää nopsaan!
 
Täällä osalla ollut noita alavatsa kipuja/ jomotuksia...MInä oon myös kärsiny niistä ja neuvolassa olivat sitä mieltä että on kasvukipuja ja sitä itekin epäilin, kun edellis raskauksienkin aikana ollut noita!Mulla lisäksi issias ja liitoskivut tullut mukaan kuvioon!Luulisin että teilläkin nuo kivut on ihan normaaleja raskauteen kuuluvia kipuja!
Hankinnoista: Me ei paljo mitään hankintoja tehdä, kun isommilta lapsilta jäänyt vaatteita, turvakaukalo, vaunut ym!Vaikka ite haluaisin uudet vaunut hankkia, mut isäntä ei oikein innostunu asiasta!
Täällä tyttö mahataudissa, toivottavasti ei pojuun tule, kun on niin inhottava tauti...
Mut nyt taidan jatkaa siivousta!!!

anri&vauveli 21+3
 
Hyviä ultrakuulumisia oli taas tullut, onnea! Vielä tasan viikko niin pääsis itse kans. Pitäis muistaa vaan kysyy pojalle joku hoitaja. Onneksi naapurissa parikin rouvaa lasten kanssa kotona päivät, joten heiltä voi hätätilassa kysyä et jos sais pojan siihen tiputtaa vajaaks tunniksi. Aika on jo kymmeneltä, et esikon hoidon suhteenki tosi ihanteellinen aika ku ei ole ruoka- tai uniaika.

angel mä oon ainaki tilaamassa Quinnyt (zapp) tältä nettisivulta heti ku saan tilille sen äitiysavustuksen, säästöä tulee ihan kivasti ja pitäis olla luotettava firma.. On toiminut jo ainakin pari vuotta joten sekin lisää luotettavuutta et ei ole ihan uusi. Selkeät helposti ymmärrettävät englanninkieliset nettisivut.
http://www.kidsroom.de
 
Hei!

Soittelin tosiaan neuvolaan noista alavatsakivuista.
Terkkari kyseli onko vuotoa, pissavaivoja tms. Ja että onko ne supistuksia vai muuta kipua ja millaista.
No, eivät ole mielestäni supistuksia, vaan enemmän menkkamaista ja ihmeellistä juilintaa.

Menen nyt antamaan pissanäytteen, tulehdus voi kuulema olla joskus aika oireeton. Ja käskynä oli tarkkailla vauvan liikkeitä ja itseään. Levossa kipujen pitäisi hellittää, voivat olla siis aivan normaaleja kohdun ym. paikkojen kasvukipuja, jotka esiintyvät vain välillä.

Jos kovaa alkaa koskemaan, niin heti neuvolaan.

Kyselin samalla noista ultrista, minulla kun on 3 kunnallista takana, niin kuulema ensisynnyttäjänä saan vielä kaksi ultraa, viikoilla 30-32 ja viikolla 37. Kivaa!

Nyt pissanäytettä antamaan, olenkin jo pidättänyt 4 tuntia..

Kohta pois töistä ja viikon lomalle, jee!

:) Kellukka
 
Moikka vaan täältäkin
Kauhesti oli teksiti tullut taas viime kerrasta :D
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!
Ja kiva että kaikilla on ollut hyviä ultra kuulumisia. Itse saan vielä viikon verran jännitellä..

Hankinnoista oli ollut puhetta. Meillä kun on jo kaksi lasta ennenstään niin ei tarvitse vauvalle mitään erikoista hankkia. Jos saadaan sukupuoli selville ultrassa saatan jotain vaatteita alennus myynnistä ostaa sitten keväällä. Mutta muuten eiköhän noilla entisilläkin pärjää. Äityispakausta en ole aikanut ottaa, jotenkin en tykännyt siitä yhtään..

Täälläkin on vatsaa koskenut aina välillä. Tai no lähinnä ne on niitä repäisyn tuntemuksi kun tekee äkki liikkeitä. Joskus kävellessäkin tuntuu tosi pahalla et saa nähdä miten sen ison mahan kanssa sitten lyllertää ;)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
-Taika ja masukki 17+2-
 

Yhteistyössä