***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Vuotaraaputin tuntuu kyllä mahtavalta ajatella että kohta on puoli väli saavutettu... :D On se aika vaan kulunut siltikin, vaikka välillä taasen tuntuu ettei se kulu millään..

Lilja mahtava kuulla, että kaikki on kunnossa.. :flower:

Missäs se Dacapo oikein luuraa kun ei ole vielä tullut kertomaan ultra uutisia.. ?!? :kieh:

Nyt on kyllä taas ihan parin päivän sisällä maha kasvanut hurjasti.. Nyt siitä on vaan tullut enemmän sellainen vauvamasu ja se ei kyllä haittaa... Nyt on jo pari viikkoa väsymys vaivanut ja kovasti.. Tänäänkään ei meinannut saada itseään hereille millään.. Onneksi huomenna taas illaksi töihin niin toivottavasti se piristäisi... Voiko olla taas hemoglobiini laskennu vaikka pillereitä olen syönyt yhden päivässä ? Onneksi ens maanantaina on tuo neuvola niin saa asian tarkastettua... Ei vaan millään voi normaalia olla tämä väsymys kun voin nukkua jopa 10 tuntia yössä ja silti meinaa silmät mennä kiinni itestään...

Nyt oon, ainakin omasta mielestäni parina päivänä tuntenu jotain tuolla mahassa tai vain semmoisia yksittäisiä muljahduksia... :p Ties vaikka olisi liikkeitä ollut, en vaan jotenki pysty vielä uskomaan niitä todeksi.. Tänään ei mitään ole ollut, mutta en ole töissäkään ollut.. ne ns. liikkeet tuntuu töissä ollessa, ei näin kun kotona vaan on...

Mutta sellasta, ei muuta kuin hyvää illan jatkoa kaikille.. mie kahtelen salkkareita.. :)
 
Eilen siis nettipimennossa enkä päässyt teille uutisia kertomaan.
TYTÖLLÄ kaikki hyvin, siellä kovasti potkiskeli. Painoarviota oli 390g.
Testasivat jotain uutta ultralaitetta, jonka ansiosta saimme nautiskella myös 4D-ultrasta =)
Mulla istukka edessä (oli esikoiseltakin) mutta nyt se on kovin alhaalla joten joudun/saan vielä käydä viikoilla 30-32 ultrassa. Haluavat tarkistaa et istukka lähtenyt nousemaan.
Onkos muuten kellään tietoa mitä tapahtuu jos ei oo???Itsellä sellainen muistikuva et olisi synnytyksen edessä, jos ei lähde nousuun..

Mutta muuten kaikki hyvin ja mieli mitä parhain.

Dacapo ja Aino 20+6
 
Onnea Dacapolle ihanista tyttöuutisista!

Sofku mullakin väsy painaa koko ajan. Hemoglobiini oli kuitenkin ihan hyvä viime viikon neuvolassa. Eilenkin sammuin varmaan 20-21 aikaan ja aamulla ei millään meinannut päästä ylös. Tuntuu, et kaikki kotityöt ihan rempallaan, kun mitään ei jaksa tehdä.

Tuntuuko muilla liikkeet jo mahan pinnallekin? Mulla tuntuu ja kerran mies ja kuopuskin on ne tunteneet. Kuopus on ihana, se koko ajan kysyy, et sattuuko se kun se vauva siellä potkii :heart:

Lilja (20+6)
 
Täällä myös liikkeet tuntuu jo pinnallekin ja on isäkin niistä päässyt nauttimaan :heart: Poika ei vaan vielä oikein tahdo ymmärtää, itku tulee kun kuulee että vauva potkii.Luulee sen käyvän mulle kipeää.. :D
 
Huomenta kaikille;-)

Dacapo:
Miulla on sama homma tuon istukan suhteen, on niin alhaalla, että pääsen myös ylimääräiseen kunnalliseen ultraan. Lääkäriltä kun kysyin, hän sanoi, ettei varsinaisesti haittaa muutoin kuin että on seurattava tarkemmin kuin muita, ja ellei ala nousemaan, on sektio sitten alatiesynnytyksen sijaan edessä.

Meille ei ihmeitä, en ole vieläkään rekisteröinyt yhtään potkua, mylläystä kylläkin, välillä niin rajusti, että alkaa heikottamaan, eilenkin oli pakko kellahtaa soffalle, kun alkoi heikottamaan, tuntui mahassa vain kaameita pyörähdyksiä... ;-)

Dooris ja sinttipoika 20+6
 
Dacapo Onnea tyttöuutisista!
Tais se olla juu niin et jos istukka on kohdunsuulla niin automaattisesti leikataan. Toivotaan siis että istukka nousee et pääset synnyttään normaalisti alakautta!

Sofku Mulla kans väsy, vaikkei hemppa vielä pitäis olla alle 120.. Mut mies muisteli just ekaa raskautta ja totesi että olin väsynyt koko raskausajan.... Että joo, on mulla pirteämpi olo kun alkuraskaudessa mutta silti tarvin 10 tunnin yöunet ja välillä päiväunetkin.
 
voi...toivottavasti istukka nousee itsekseen! Onko mahdollista että istukka on vauvan edessä silloin kun vauvan pitäisi lähteä laskeutumaan?

Väsymyksestä..mulla taas tuntuu että pahin väsymys alkaa oleen takana päin. Tosin, kyllä sänky tuntuu houkuttelevalta jo ysin aikaan illalla mutta ihan kohtalaisesti saan itseni aamulla kiskottua ylös.
 
Dacapo, ei se taida olla vauvan laskeutumisesta kiinni vaan siitä et jos istukka syntyy eka niin millä se lapsi pysyisi mahassa enää kunnossa sen jälkeen? et siksi se on aina pakko leikata jos istukka on kohdunsuulla. MUTTA, useimmiten istukka nousee itsekseen ku kohtu kasvaa joten älä ota tuosta huolta! Kyllä se sieltä nousee!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:
Dacapo, ei se taida olla vauvan laskeutumisesta kiinni vaan siitä et jos istukka syntyy eka niin millä se lapsi pysyisi mahassa enää kunnossa sen jälkeen? et siksi se on aina pakko leikata jos istukka on kohdunsuulla. MUTTA, useimmiten istukka nousee itsekseen ku kohtu kasvaa joten älä ota tuosta huolta! Kyllä se sieltä nousee!!
Aivan.. =) Mä vaan oon tälläinen hermoilija.. :D Kiitokset tiedosta :flower:

Niin ja anteeksi nyt tämä hermoiluni :ashamed: mutta luin helistimen sivuilta että jos naisella on eteisistukka niin yhdyntä on ehdottomasti kielletty!!!! :eek: Mitään tälläistä ei mulle eilen kuitenkaan mainittu..
 
Hei taas :wave:

Ihania ultra kuulumisia täällä :flower: Näyttäis olevan poika voittosta. Meillä vielä viikko rakenneultraan.

Dacapo mulla oli ainakin vielä np-ultrassa ns. eteisistukka, mutta lääkäri meinasi sen todennäköisesti nousevan. Ja jos ei nouse, niin sitten keisarinleikkaus. Tuosta seksi kiellosta en kyllä ole kuullut mitään, luulisi lääkärin siitä sanoneen. Eikä neuvolaterkkari äitinikään mitään tuon suuntaista ole sanonut.

Ootteko paljon ostellut jo tavaroita vaaville?
Meillä on nyt hankittuna vaunut, sitteri, syöttötuoli, matkarattaat (juu... nuo kaksi viimeisintä hieman etuajassa :ashamed: ) sitten sukulaisilta "varattuna" pinnasänky ja hoitopöytä, sisko lupasi lainata turvakaukaloa. Joten tärkeimmät alkaa olla jo kasassa.
 
Tulin pikasesti ilmottaamaan meidän ultrakuulumisia!Eilen oli rakenneultra, joka jännitti ihan hirveesti, onneksi isäntä ja lapset sai tulla ultraushuoneeseen mukaan...Tosi helpottunut olo: ultran mukaan terve vauveli tulossa ja vauvalla kaikki ok!Painoarvio on tällä hetkellä 378g!Ja istukka on takaseinässä ylhäällä, hyvällä paikalla kuulemma!
ILtapäivällä meen käymään neuvolassa, kun ollut aika paljo supistuksia niin tarkastavat kohdunsuun tilanteen, toivottavasti supistukset ei ole saaneet mitään aikaan, vauva ainakin liikkuu paljon!
Mut nyt täytyy mennä, lapsilla ulos kova kiire... =)

anri&vauveli rv 21+2
 
Hei :wave:

Dacapo Onnea tyttöuutisista :flower:

Mulla rakenneultra ens maanantaina.

Me ollaan jo hommattu kaikki tarpeellinen vaaville :heart: Eli sänky siihen hoitotaso,vaunut,turvaistuin ja vaatteita. Ku piti kaikki ostaa ku ei ollu poikien vanhoja mitään :whistle:

Mut nyt mä lähden koiran kanssa ulos :wave:

Baby dream ja Topi 18+1
 
Me ei olla uskallettu vielä hankkia mitään muuta kuin vaatteita. Vaunut, turvakaukalon, sängyn yms. olen käynyt kyllä valitsemassa valmiiksi, mutta käydään ostamassa vasta sitten kun ollaan turvallisimmalla viikoilla eli luultavasti tammikuussa.

Onpa tosiaan tullut poikauutisia, mutta mahtupa joukkoon ainakin yksi tyttö Dacapo:lle. Vielä pitäisi viikko jännittää kumpi täällä masussa on! Kaikki kyllä masun muodosta päättelee ja arvailee, että tyttö olisi tulossa. Sama tunne itselläni...

malttamaton&hippu 17+6
 
Heissan pitkästä aikaa :) Onnittelut ultrauutisista siellä käyneille :) Onpas todella paljon poikia tulossa! =) Saa nähdä, näyttääköhän meidän beibi sukupuoltaan torstain ultrassa, toivottavasti :D Meillä ei oo vauvalle vielä muuta kuin jotain vaatteita, menee ehkä ensvuoden puolelle isommat hankinnat. Kaikki kun on uutta niin vaikea päätää esim vaunuista, että mitkä haluais. Joillakin näytti olevan jo ihana vauvamasu, mulla ei vielä oo maha juurikaan kasvanu vaikka viikkoja tänään 20+0, surkia :D Omat vaatteet menee vielä täysin :) Pitäs koulujuttuja alkaa väsäämään :wave:
 
Onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrassa!! Itse odotan tuota ultraa kuin kuuta nousevaa, mutta tuntuu että sinne on vielä niin pitkä aika (4.12).

Ei ole tullu kirjoiteltua vähään aikaan mitään tänne. Jotenki on niin poikki olevinaan koko ajan ettei jaksa tehdä mitään!!
Hemoglobiini oli kyllä laskenut 155:stä 125:een, ikinä ei ole ollut noin alhainen lukema eli ei ihmekkä kun väsyttää!! Saa nähdä seuraavan kerran ku on neuvola, että saako rautalääkkeet...

Onko muuten moni teistä kertonut jo pomolle raskaudestaan vai olenko ainoa joka ei ole kertonut? =)
Miten olette kertoneet asiasta? Itse ajattelin kertoa tuon rakenneultran jälkeen, jos kaikki on hyvin siellä.
Oliko se 2kk ennen äippälomaa kun pitää kertoa pomolle???
Anteeksi tyhmät kysymykseni, mutta olen niinku niin pihalla näistä asioista!!! =)


Tuima ja masuasukki 18+3
 
Eipä ihme, että on väsyttänyt niin kovasti. Hemppa vaan 111 ja siis rautaa täytyy alkaa popsia..
Muuten kaikki hyvin, paineet 123/80 eikä pissassa proteiinia tai sokeria.
Paino on alkanut hitaasti nousta alun reippaan putoamisen jälkeen. Nyt nousua per viikko oli 125g.
Poika oli vilkkaalla päällä kun kuunneltiin sydänääniä. Livisti koko ajan alta pois ja potki anturia :D Syke pyöri siinä 147-150 paikkeilla.
Vaikka itsestä tuntuu, että maha ei ole niin iso kuin tyttöjä odottaessa, niin yläkäyrälle meni kuitenkin. Kunhan ei poika kasvaisi yli 4 kiloiseksi..
Kohdunpohjankorkeus 20,5cm.

Hankinnoista Meillä ei vielä ole ostettu muuta kuin joitain vaatteita. Koko ajan katselen, jos sopivat vaunut löytyisi käytettynä. Jos ei, niin sit keväämmällä täytyy ostaa uudet. Sänky on vielä tytöiltä tallessa, joten sitä ei onneks tarvii ostaa. Kaukalokin on hankintalistalla, mutta eipä tuolla vielä kiire ole.
Eilen kävin läpi tyttöjen vaatteita ja niitä on kertynyt jo 4 laatikollista koossa 68-86cm ja lisää tulee kun pääsen isompiin kokoihin :whistle: Niitä täytyis viedä kirpparille, jotta saadaan tilaa pojan vaatteille.

Taidan ottaa poitsulle sen äitiyspakkauksen. Oli niin kivannäköisiä ja pojalle sopivia vaatteita tällä kertaa.

Eiköhän nää jorinat riitä yhdelle kertaa ;)


Faerie ja Veeti 20+2



p.s. Paljon onnea Dacapolle tyttö-uutisista :flower:
 
Tuima minäkin olen ajatellut kertoa pomolle vasta rakenneultran jälkeen. EN tiedä tykkääkö huonoa kun niin viime tippaan jätän. Meilllä kun on töissä sellainen tilanne, että vuoden alusta pitäisi aloittaa kaksi uutta työntekijää ja niiden hakuilmoitukset ovat olleet lehdissä viime viikolla... olisivat varmaan halunneet laittaa mun sijaisuuden samaan, ettei tarvi uudelleen maksaa ilmotuksista ja järjestää hakuruljanssia.

Mutta en halua asiasta vielä niin julkista, lapsen voi vielä menettää... ja olisi vielä kurjempi olo jos olisi tullut sijainenkin hankittuna. Ja ikävä myös sijaiselle, kun töitä ei tulisikaan... parempi näin. Ja eihän sitä ole pakko kertoa kuin vasta tammikuussa.

Mariaana 18+6
 
Onnea jälleen kaikille hyvistä ultrauutisista :flower: Ihanaa tietää että kuitenkin suurimmalla osalla kaikki on hyvin.

Itselläni ultra perjantaina, jännittää jo ihan hirmuisesti. Välillä tulee tunne, etten halua koko ultraan, jos siellä ei ole kaikki kunnossa niin huoli on valtava, siitä puhumattakaan että menettäisi pikkuisen :'( Mutta toisaalta parempi, että jos jotai vikaa on niin raskaus loppuu nyt, eikä niin että vauva kuolee kohtuun :'(

Anteeksi synkkyyteni, pelottaa vaan, en tosin tiedä miksi. Pikkuinen on kovin vilkas masussa ja mieskin päässyt jo useasti kokeilemaan potkuja.

Meillä on jotain pientä hankittuna. Äitini oli varannut ensi sängyn, vaikka sanoin ettei mitään saa vielä hankkia, kun pelkään että jotain sattuu. Vaunuja ei vielä ole, turvakaukalo ostetaan kaverilta ja sitteri pitäisi ostaa vielä. Pinnis on myös "varattu" mutta ei haettu kotiin. Josko sitten alku vuodesta....

Hysteerinen rv 20+1 PUOLIVÄLISSÄ..JIPPII :xmas:
 
me ei olla hankittu vauvalla vielä mitään tarvikkeita eikä vaatteita. Oon jotenki koko ajan ajatellut että siihen on vielä niin pitkä aika. Mutta puoliväli on jo ylitetty niin joskohan sitä nyt jo uskaltais/pitäis? =)

Anoppi on luvannut pinniksen ostaa..hoitopöytää en halua (oli tarpeeton esikoiseltakin) mutta turvakaukalo tulee hankkia.
Oiskos kenelläkään suosituksia?
 
Ultrakuulumisia..

Ihan turhaan huonosti nukuttu yö takana.
Kaikki oli hyvin; vauva liikkuu hyvin, sydän luo voimakkaasti, lapsivettä normaalisti, elimet normaalit ja oleelliset mitat menevät käyrän mukaan. Painoarvio oli 429 g. Menossa 21+3. Ja sukupuoli on edelleen salaisuus. Kätilö kysyikin halutaanko tietää; ja vastaus oli ei. Oli kyllä uskomatonta nähdä masuasukki ja kuinka oikean vauvan näköinen se jo on. Ja tuleva isäkin on ihan tohkeissaan ja kyseli koska liikkeet tuntuu masun päältä.. Vastaus oli, että koska tahansa. Istukka onkin edessä (ekassa ultrassa sanottiin olevan takana) joten voi vaimentaa liikkeitä, mutta pikku hiljaa liikkeet vahvistuvat ja alkavat tuntumaan muillekin.. Se onkin seuraava odotuksen kohokohta.. Ensikertalaiselle kaikki on niin ihmeellistä..

Tänään leijaillaankin pilvissä.. Olo on todella helpottunut ja onnellinen.
 
Me ei kans olla vielä paljon mitään hankittu, tosin mulla on paljon vanhempien lasten juttuja säästössä, vaikka ovatkin jo isompia lapsia. Kävin kellaria koluamassa ja sieltä löytyi pinnis (en kyllä tiedä onko siinä ruuvit tallella :whistle: , lisäksi löytyi syöttötuoli, sitteri ja vauvanvaatteita. Vaatteita en tosin lähtenyt penkomaan sen enempää, joten en kyllä oikein tiedä, mitä siellä on. Rattaatkin meillä on tallessa, toivottavasti vaan kestävät vielä tämänkin lapsen.

Tsemppiä [/b]Hysteerinen ultraan, toivottavasti kaikki hyvin!

Onnea
Pupu hyvistä ultrauutisista!

Lilja (20+6)
 
Tuima mä en ois vielä halunnut kertoa pomolle, mutta tuli itse kysymään, joten pakkohan se oli myöntää. Tää pötsi alkaa kyllä olla niin iso ja painoa on tullut kiitettävästi :whistle: muutenkin, joten ei täs paljon enää kyllä mahaa pysty piilotella...

Lilja (20+6)
 

Yhteistyössä