***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Hysteerinen Kouvolan Sanomista eilen luin ja näin varmasti asiat menee,kun KOKS liittyi nyt myöhemmin vasta työtaisteluun.Kyllä me ensi viikolla sinne siis vielä ehditään,luotetaan siihen!!
Heili ajatteilin samaa noista veikkauksista,että olisvat kivat tuolla etusivulla!Mutta mä en kyllä niitä arvaa ruveta sinne mokailemaan :ashamed: Siksi en kehannut ehottaa..
Herkuttelusta no siitähän olis tultava loppu!!Mulla toi makea uppoaa ihan kiitettävästi,yhtään pitsaa tai hampparia en oo kyllä syöny,mutta suklaata senkin edestä :$
Pinna ei oo kyllä kireellä,ihme!!
Poikavoittoisesta huhtikuusta mietin vaan,että sillon kun tyttöä odotin, kaikki muut tuntu saavan ja odottevan poikaa.Eli tyttöhän meille taas tulee =) Laittelin tossa aamulla tytön pieneksi jääneitä vaatteita jemmaan,niin olis kyllä tytölle päälle pantavaa!!
Palataan taas!!
T:Aina-Ilona ja Tiuhti rv tasan 20

mulla ois tänään herkkupäivä, jee! mutta katotaan maistuuko mikään...

meillä on tyttö taas räkätaudissa, muutama yö valvottu sen takia. kävin hakemassa apteekista troppia itelleni samalla - ja jouduin tulemaan bussilla kotiin KILOMETRIN kun alkoi niin pirhanasti koskea mahaan. alkuun aattelin että mulla on vatsa vaan sekaisin, mutta ei. vihloo ja polttaa navasta nivusiin. että otetaan nyt iisisti ja kattellaan mitä tää ois...

niin ja päätin jo että huomenna soitan Koskiklinikalle ja varaan sen ultran. voinhan sen perua jos pääsenkin kunnalliselle... mutta kun meillä ei esim. terkkari osannut sanoa että vaikuttaako lakko ultriin mitenkään :eek: taidan vielä kysäistä kun huomenna pirauttelen joka tapauksessa noista mun sokeriarvoistani.

ottakaahan tekin iisisiti :)

vuotaraaputin suosittelen varaamaan ultran pihlajalinnasta Tommi Vimpelille, jos siis kelpaa normaali 2D-ultra. (Ja jos nyt ylipäänsä on tarvetta varata sitä.) Se mies on nimittäin ehkä Suomen parhaimpia sikiötutkimuksen saralla... Työskentelee myös Tampereen kaupungilla mut lisäks yksityisellä puolella tuolla kehräsaaren Pihjalalinnassa. Hintaa en osaa sanoa, mut ei kai tuo paljo voi kilpailijoiden hinnoista erota.

Herkuttelusta
, mullei ole samaan malliin maistunut ku poikaa odottaessa. Muutenki ihan täysin erilailla menee kaikki ku pojan aikaan joten olen alkanut kallistua ajatteleen että tyttö masussa.. No, eihän tuo toki ole niin sanottua ku voi ne raskaudet olla erilaisia vaikka samaa sukupuolta oliskin.....

Jaa-a. Tänään olis kaupungin virallinen joulunavaus. Pitäis alkaa jouluvaloja kaivaan esille, tulin just nimittäin kotiin Kodin Ykkösestä ja vaihdoin keittiön ikkunaan uudet jouluverhot. En jaksanu enää samoja vanhoja laittaa joten kävin ostamas uudet. Vielä ku käännän keittiön pöydän ikkunaan päin ja laitan siihen kynttelikön niin se olis siinä. Aika vähä mä tapaan mitää laittaa kotiin ku ollaan kuitenki aina Pohjanmaalla joulun pyhät.

Pitkästä aikaa täällä taas... Tai käyn kyllä lukemassa kirjoitukset joka päivä, vaan en itse saa aikaiseksi kirjoittaa mitään.

Neuvolassa kävin maanantaina ja siellä ei mitään niin ihmeitä ollut. Kaikki arvot oli hyvät, sydänäänet kuului hyvin (ihan kuin en itse melkein joka päivä niitä kuuntelis...) ja maha-asukki liikkuikin justiinsa silloin tosi paljon =) Paino on laskenut raskauden alusta nyt yhteensä kolme kiloa, johtunee varmaan siitä että pitää tarkkailla mitä suuhunsa pistää (sokeridietin takia).

Keskiviikkona olis sitten rakenneultra ja jotenkin sitä taas vaan hirvittää sinne meno, toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin.

Oon muuten nyt ollut puoltoista viikkoa töistä lomalla ja sinä aikana tää maha on kyllä pullahtanut ihan uusiin ulottuvuuksiin, että taitaa olla ihan turha toivoa työvaatteiden peittävän vatsan. Töissä ei meillä vielä muut tiedä, paitsi päälliköt. No, tiistaina varmaan sitten tietää =) Maha näyttää siltä että paidan alla ois lähinnä koripallo. Neuvolan tätikin sanoi, että jopas on maha pullahtanut näkyviin...

Vielä tuosta poika-/tyttöolosta. Tässä raskaudessa olen voinut tosi huonosti, jos vertaa kahteen edelliseen raskauteen ja paljon väsyneempikin oon ollut. Kaksi edellistä muksua on poikia. Taidan siis kallistua tyttöveikkaukseen =) Toivottavasti siihenkin saisi selvyyttä sitten keskiviikon ultrassa.

No joo, siinä taitaa olla kaikki taas tältä erää. Varmaan sitten keskiviikkona lisää juttua.

Jo-hanna 19+1

Täällä ei mitään erityistä, tulin vaan ilmottamaan ittestäni. Mulla on raskauden alusta ollut poikaolo, oon aina ollu varma et mun eka lapsi on poika. Nyt on tullu sellanen olo et tää on sittenki tyttö. Kuukausi vielä pitää ultraa odotella, jospa se siellä selviää.. On kyllä pitkä aika odottaa sitä ultraa, hitaasti mutta varmasti se lähestyy.. Samoin valmistuminen, kuukausi enää niin oon sitte valmis sairaanhoitaja. Ei tässä enää montaa koulujuttuakaan oo kesken..

sh07 rv17+3

Täällä on kyllä kiukkua riittänyt ihan vaikka voisi jo muille sitä jakaa.. En tiedä, varmaan tämä koko työ homma ahdistaa ja ärsyttää... Uskon vahvasti, että kun työt alkaa kunnolla pyöriin niin kiukutuskin laantuu, tai ainakin toivon... :whistle:

Ei ole makea niinkään maistunut sen kummemmin, mutta suolainen kylläkin.. Koko ajan voisin jotain jossa on paljon suolaa ja rasvaa niin napostella... Olen nyt koettanut pitää tiukkaa linjaa syömisien kanssa, mutta aina sitä välillä vaan repsahtaa... :ashamed:

Miehän olen jo laittanut niitä veikkauksia siitä sukupuolesta alusta lähtien kun niitä on tullutkin niin tuonne etusivulle... :D Ja sen mukaan Angel08 on tyttöä veikattu, ettei nyt sentään ihan pelkkiä poikia ole tulossa..

Sunnuntai-iltaa kaikille!

Eipä oo tullu yli viikkoon käytyä, kun oon ollu kauheessa flunssassa. Pikapuoliin tuli luettua viikon jutut.

Lapsivesitutkimuksessa tuli käytyä tiistaina ja torstaina jo soittivat pikatestin tulokset. Siinä katsottiin down-syndrooma ja kaksi muuta yleisintä kromosomihäiriötä ja tulokset olivat normaalit. Nyt täytyy vielä odottaa joitain viikkoja ennen kuin loput tulokset tulevat. Laittavat siitä kirjeen, jos kaikki on kunnossa. Mutta kyllä tämä jo paljon helpotti ja rauhoitti mieltä. Toivottavasti loputkin tulokset ok. Siinä kirjeessähän muuten selviää lapsen sukupuoli. Tosin oon jo aika varma, et poika tulossa, ihan siltä näytti ultrassa.

Kiitos kaikille tuesta!
Palaillaan myöhemmin.

Lilja (20+jotain)

Lilja mukava kuulla että pikatestin tulos ok! Uskotaan ja toivotaan että saate sit muutaman viikon päästä viralliset "terveen"paperit.
Mä olisin kyllä teille veikannut poikaa ihan sen munuaisallas laajentumankin perusteella, se on nii-in yleinen pojilla. Vai tuliko sun luettua mitä meidän esikoisen munuaisallasjutusta kirjoitin?
Mitä muuten lääkäri sanoi siitä suoliston kaiusta (vai mikä se olikaan)? Vai kyselitkö tarkemmin mitä se vois meinata?

:wave:

Miten teidän viikonloput meni? Meillä ei tehty mitään erityistä, kunhan laiskoteltiin.. Tyttö oli tänään mummolassa muutaman tunnin, kyllä teki hyvää olla miehen kans kahdestaan välillä :)

Mun herkuttelut kallistuu kebabin suuntaan. Alkuvaiheessa söin kilokaupalla omenoita. Makeeta ei tee mieli juuri ollenkaan.
Sillon tyttöä odotellessa söin harva se päivä jotain karkkia tai suklaata.
Sen takia vähän mietin että jos siellä olis poika masussa.. no se selvinnee pian.. ;)
Ja tyttöä odottaessa olin muuten elämäni kunnossa eikä ollut pahoinvointia eikä muitakaan vaivoja,toisin kuin nyt.

Jaahas,täytyy varmaan hipsiä sänkyyn,oon ihan poikki kun meni tunti typykkää nukuttaessa,aina mummolareissun jälkeen se on tosi levoton..
Hyvät yöt kaikille :wave:

Anuuu81 luin, mitä kirjoitit, en ollut ennen tollasta tiennytkään. Kysyin siitä kaiusta erikoislääkäriltä, joka teki sen ultran uudelleen ja otti lapsivesinäytteen. Ei se kyllä sitä kauhean hyvin osannut selittää, mutta sanoi, että suolisto näkyy jotenkin vaaleampana kuin pitäisi, ei selittänyt tarkemmin. Tosin sanoi, että ei sillä kertaa ainakaan näkynyt niin huolestuttavan vaaleana, joten toivotaan nyt parasta kaikin puolin.

Lilja 20+5

Huomenia kaikille :wave:

Oli täs aikasemmi puhetta kiukusta. Mulla ei ainakaan vielä ole ollut ja toivottavasti ei tulisikaan ;) Pahaolo on kyl helpottanut jo monta viikkoa sitten. Mutta suussa on melkein joka päivä sellanen inhottava tunne ihan niinku ei ois pessy hampaita moneen viikkoon :eek: Mulla taas on ihan sellanen tunne et nyt ois tyttö tulossa. Oishan se ihan kiva ku on ennestään kaks poikaa :whistle: Mut pääasia on se et on terve :heart:
Nii herkuttelusta mulle ei oikein karkki maistu ku välillä kirpeät namut :p Mut omenia ja mandariinia söisin kilokaupalla :p Poikia ku taas odotin ni sillo kyllä karkit ja suklaat kelpasivat, ni siitäkin vähän päättelin et jos tää tulokas ois sit tyttö ;)
Mut mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja Topi tasan 18

Heipä hei pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille =)
Täällä on mennyt hyvin, mitä nyt nuha kolkuttelee tuloaan :snotty:
Tänään olis sitten se kauuuaaaan odotettu rakenneultra. Toivottavasti kaikki on hyvin..Hermostuttaa kyllä ihan vietävästi.
Vielä ollaan kahden vaiheilla otetaanko sukupuolesta selvää mutta luulenpa että uteliaisuus vie voiton :whistle:
Ajateltiin myös esikoinen ottaa mukaan, en sitte tiiä kuin hyvällä/pahalla sitä OYS:ssa pitävät mutta ei oo lapsenvahtia ja mies haluaa ehdottomasti lähteä mukaan(ja minä haluan miehen mukaan).
Mennään sitten koko perhe katsomaan tulevaa vaavia :heart:

Muu perhe mukaan ultraan ei onnistu meillä päin, äippäpolilla lukee seinälläkin, ettei lapsia voi sinne mukaan ottaa. Ja ovat ehdottomia tuon kanssa, ainakin kun olen kysynyt.. Kannattaa kysyä etukäteen, jos sellaista suunnittelee, ettei sit ole ihan pulassa jos käännyttävät ovelta pois.

Mieliteoista.. Eli pojilta paisuin mielettömästi raskausaikoina, söin paljon..Mandariineja, vesimeloonia, appelsiineja, kirpeitä omenakarkkeja (niitä mattoja). Suklaa taas ei mennyt alas koko raskausaikana pojista.. Ja mieliteot vaihtelivat makeasta suolaiseen ja kaikkea siltä väliltä. Iho kuitenkin oli ihanan siisti ja hiukset ja kynnet voivat hyvin. En myöskään oksennellut poikia odottaessani, niinkuin nyt.

Nyt tässä raskaudessa ei ole ollut mielitekoa mihinkään epäterveellisiin juttuihin, salaatti ja ruisleipä (semmoinen rapsakaksi paistettu luomuruis. NAM) ovat olleet suosikkeja. Suklaata olen syönyt jos on tarjottu, mutta ei mitään mahdotonta himoa kyllä siihen ole.. Eikä mihinkään makeaan. Olen pystynyt kieltäytymään herkuista, donitseista, täytekakusta, viinereistä..Joka on ihan tavatonta minulle... Niin ja pepsimaksiaddiktiohan loppui tämän raskauden alussa ja aloin juomaan vettä. Veteenkin on omanlaisensa himo. En sit tiedä kumpi on tulossa..Niin joo iho on kukkinut alusta pitäen ja nytkin on pari isoa paukamaa, jotka kuulema ovat hormoonipaiseita (miun kosmetologi kertoi).. Ja hiukset rasvoittuu. Noiden perusteella pitäisi olla tyttö tulossa..Mutta.. En edes uskalla ajatella niin... No odotellaan ultraa ja kassotaan, löytyykö meiltä sieltä nakkisämpylä vaiko pelkkä sämpylä jalkovälistä..Jos löytyy mitään.. Niin joo ja tuo ihmisten poikauutisten suuri määrä pistää ajattelemaan, että poikahan siellä on meilläkin tulossa. :D Tähän asti ainakin on aina tullut sitä laatua nuo tenavat, mitä suurimmalla osalla muutenkin silloin kun on odotettu. (miten tuon ilmaisisi?) :whistle: :whistle: :whistle:

Meillä kuopuksella molempien korvien korvatulehdus ja silmätulehdus. Sitä tässä nyt hoidellaan.. Mukavia öitä taas ollut viimeyöt.. :whistle:

Heili

Dacapolle onnea ultraan!

Tampereella on kans ehdoton kielto ottaa lapsia mukaan ultraan. Voisin kuvitella et johtuu siitä ku voi aina tulla myös niitä ikäviäkin uutisia eikä se ole lapsen paikka olla mukana sellaisessa..

Meillä kans huonosti nukuttuja öitä niinku Heililläki näytti olevan, voimia sinne vaan. Mä en ainakaa enää jaksais pätkääkään.. Vissiin jo kaks viikkoa heräilty.. Tosin peittely riittää useimmiten, mut on se silti ärsyttävää nousta sängystä parin tunnin välein toista peittelemään toiseen huoneeseen. En tiä mikä on, tai tiedän/luulen että johtuu pojan elämän ensimmäisestä eroahdistuskaudesta. :headwall: Kauan sellanen voi kestää? Sillei tosiaan ole ollut ennen vaikka ikää jo 1v7kk.

Mulla kans naama kukkii edelleen, pojasta iho oli huono vaan ihan sen alun.. Ja kynnetki on ihan surkeat vaikka poikaa odottaessa ne oli parhaimmassa kunnossa ikinä. Tosin nyt mä olen esikoisen takia jatkuvasti rätti kädessä tai pesemässä käsiä, naamaa ja pyllyä.

......jouduin muuten lopettaan Obsidanit. Mun maha meni niin kovalle niistä ettei mikään luumunektarikaan auttanut. Harmi. No, mut heti ku lopetti niin alkoi taas maha toimimaan. Elämän "pieniä" iloja. Täytyy ostaa seuraavaksi sitä rautajuomaa, se ei tehny ainakaa pojan odotuksessa mitää mahalle.

Varsinaisia mielitekoja mulla ei ole, mut olen syönyt kyllä normaalia enemmän mandariinia ja omenaa. Niitä ku ostaa niin huomaa et pussikoko saa olla hervoton ettei lopu heti kesken.

Anu ja rv 19+2

Heippa täältäkin;-)

Viikonloppu meni ihan hujauksessa täälläkin, paneloin kodinhoitohuoneen seiniä, laittelin kaapinovia ja kahvoja kiinni;-) Tämän viikon illat kun vielä jaksaisi raataa, sitten olisi kodinhoitohuoneprojekti toivottavasti valmis, ja huusholli siivottu taas ihmismäiseen kuntoon;-)

En tunne potkuja vieläkään, tosin supistelee välillä, kun vähän enempi raataa. Ja kun viikonlopun olin taas jalkojen päällä, nyt on jalkapohjat ja erityisesti kantapäät niin kipeät, ettei kävelemään meinaa pystyä.. Outoa..

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, onnea ultraan meneville;-)

Dooris ja sinttipoika 20+5

Heippa!

Ihania ultrauutisia on tullut roppakaupalla, ja kylläpäs poikia on tulossa paljon.

Itseäni jännittää jo kovasti; huomenna olisi rakenneultra heti aamulla. Vaikka potkut tuntuu niin silti pelottaa. Viime yö meni heikosti unien osalta ja ensi yö vielä heikommin. Me tehtiin päätös, ettei haluta tietää sukupuolta. Jännitys saa odottaa synnytyssaliin asti. Tekisi mieli selvittää sukupuoli, mutta yhteisellä päätöksellä päätimme odottaa. Toiveena olisi terve lapsi, jotta lähtökohdat elämälle olisivat hyvät. Sukupuoli ei tunnu vielä tässä vaiheessa niin tärkeältä. Ja kaikki tulevat hankinnat (mitään ei ole hankittu eikä hankita ennen vuodenvaihdetta) voidaan tehdä värivapaasti. Ei tule tehtyä kaikkia hankintoja poikaa/tyttöä silmällä pitäen vaan kaikki olisivat neutraaleja seuraavaa tulokasta silmälläpitäen. Kun toiveissa olisi vielä joku päivä saada masuasukille kaveri..

Jännityksen keskellä pitäisi vielä tehdä töitäkin..

Pupu76 ja masuasukki 21+2

Heippa pitkästä aikaa!

Dacapo Onnea ultraan!

Lilja Hienoa että olit saanut hyviä uutisia! Toivottavasti kaikki muukin on hyvin!

Kaikille ultrassa käyneille onnittelut hyvistä uutisista. Poikia näyttää tosiaan paljon olevan tulossa. Minulla ultraan vielä melkein kuukausi, mutta alan vähitellen tytön puoleen kääntyä. Kaikki raskaudet on mulla olleet erilaisia, joten oireiden mukaan ei mitään voi ennustaa. Jotenkin vaan on tyttöolo!

Flunssaa pukkaa, muutaman yön ollut kurkku niin kipeä, että nukkuminen vaikeaa. Päivät menee paremmin, mutta koko ajan vaan väsyttää. Onneksi ollut muutama ylimääräinen vapaapäivä. Huomenna pitäisi töihin jaksaa. Vauveli onneksi liikkuu vilkaasti, siellä tuntuu kaikki olevan kunnossa.

Onnea ultraan kaikille jotka eivät siellä ole vielä käyneet1

Puella ja Kompiainen 17+6

Heilille ja anuulle :hug: toivottavasti yöt pian helpottaa.

mä soittelin tänään terkalle, raja-arvot sokerirasituksessa ja kotimittauksessa TAAS muuttuneet :headwall: |O mutta käyn viemässä huomenna kontrollilappuni ja hakemassa testiliuskoja terkalta, laittaa samalla lähetteen sokeripolille. katotaan että käynkö siellä paikan päällä taas vai sanovatko suoraan että mittaile kotona niin ja niin usein viikossa. toisaalta en yhtään ihmettelisi vaikka laittaisivat kotona mittaamaan vaan, kun TAYS on hieman ylityöllistetty tällä hetkellä eikä vähiten meidän raskausdiabeettikkojen takia kun arvot on turhan alhaiset kuulemma.

ja anuuu kysyin että kannattaako varata ultraa muualta vai vaikuttaako mahdollinen lakko kunnallisiin ultriin. kuulemma ei huolta kun meidän ultrat on jo piakkoin, tarvittaessa aletaan siirtää hoitsuja muualta TAYSiin jne mutta ekana ei siirretä keskusäitiysneuvolasta mitään porukkaa mihinkään. eli ei huolta, meidän ultrat pysyy ajallaan :D

tänään on touhunnut kovasti, imuroinut, tiskannut kolmesti, pyykännyt, tehnyt makaronilaatikkoa ja leiponut kevyitä korvapuusteja pakkaseen vierasvaraksi. kohta pitäisi ukin tulla hakemaan mut että lähetään hakemaan huutiksesta löytämäni kiikkutuoli tytölle ja sitten saankin elbata illan, kunnes tulee vieraita :D

aika hurjaa muuten aatella että me ollaan jo puolessa välissä menossa melkein kaikki! justiinsa sitä vasta plussattiin ja toisaalta ittestäni ainakin tuntuu kuin oisin iäisyyden ollut raskaana...

Ansa ja Chimi 20+0

heips, kotona taas vaihteeksi. mä muute aina eksyn kotona koneelle ku tää kannettava on meillä aina keittiön pöydällä ja AINA auki. :ashamed:

vuotaraaputin hyvä kuulla ettei meidän ultria peruta. mut taidan mä silti lähtee sinne hämeenlinnaan 4D-ultraan, ellei nyt sit ole ihan yli hyvä rakenneultra niin ehkä sit saatan perua jos tuntuu aiheettomalta mennä enää toiseen ultraan... Onko sulla muuten la muuttunut? ku ei mulla mun mielestä vielä ole 20 viikkoo täynnä ja mullahan on/oli pari päivää ennen sua la..? vai olenko mä väärässä viikossa? (luulin et mulla vasta 19+2...) en ihmettelis kyllä sitäkää ku ei tässä kerkiä enää samalla lailla laskemaa päiviä ku esikkoa odottaessa.

joo kato tässä houreissani olin jo lisännyt viikon noihin raskausviikkoihin :headwall: samapa tuo, ei se kuitenkaan sillon 15. päivä synny :whistle:

nyt mä kihisen kiukusta niin alan häipyä koneelta pois. palaa käpy tuohon äijänretaleeseen.

:wave:
Täällä ilmoittautuisi yksi huhtivauvaa odottava malttamaton tuleva äiti! Meillä LA 29.4. ja nyt siis vkoilla 16+6. Takana yksi km, joten tätä vauvaa ootetaan kuin kuuta taivaalta! Rakenneultra ois 17.12., sitä tässä odotellessa... :whistle:

...tein mokan, ja nyt on kaamea olo. kävin kaupassa, ostin jugurttia. Ihan normaaleja Pirkan jugurttipurkkeja. Otin siitä sitten myös tyrnijugurttia, koska kuulosti niin hyvältä. Tuossa sitten jälkiruuaksi vedin sen jugurtin ja katsoin purkkia hieman tarkemmin (kun ensin purkki oli tyhjä..)...: Kolesterolia alentava tyrnijugurtti. EI SUOSITELLA RASKAANA OLEVILLE, IMETTÄVILLE EIKÄ ALLE 5-VUOTIAILLE LAPSILLE!! Minähän sain heti kaamean paniikkikohtauksen ja vessaan sormia kurkkuun vain. Mutta en minä saa oksennettua, ei tullut mitään ulos, kurkku vain tuli kipeäksi.. :ashamed:

Voi ei, ihan kamala olo. Haastan Pirkan oikeuteen, jos vauvalle tapahtuu tämmöisen takia jotain...Mä en tajunnut....... |O

Älä Marika hätäile, en mitenkään jaksa uskoa, että yksi jugurtti jotain aiheuttaisi. Siinä purkissahan luki että ei suositella, jos olisi aivan ehdoton ei ikinä ollenkaan yhtään missään nimessä saisi syödä, niin ei kai tollaista olisi missään yleisessä myynnissäkään. aivan kuten kaikki muutkin naurettavat kiellot, oli tämäkin suositus ettei saisi syödä!

Ja heti sitten omaan napaan. Multa tuli viimeyönä ekaa kertaa (sillee että itse huomasin) jotain nestettä tissistä. aamulla kun poika tuli herättämään ja painoi kädellä tissin sänkyä vasten tuli sieltä jotain... tietääkö joku että mitä toi neste on? jotain maidon esiastetta ehkä? Ihan mielenkiinnosta ajattelin että olis kiva tietää että mitä noi tissit kehittää ennenku maitoa alkaa tulemaan (jos tälläkertaa vaikka tulisi). tietääkö joku? en oo viittiny ite tänään tissejä puristella, ettei ala tihkumaan enempää, en nimittäin halua käyttää liivinsuojuksia loppuraskautta. On muuten kasvanut ihan älyttömästi rinnat, helposti muutamalla kuppikoolla :D

Masussa myllätään nyttemmin oikeen kunnolla, ihanan tuntuista :heart:

Rv. 18

Yhteistyössä