***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

No niin,mulle tuli tänään lappu sairaalasta että rakenneultra on peruttu. :( Aika olis ollu 22.11 ja on voimassa jos lakko ei ala.Musta kyllä vahvasti tuntuu että se alkaa.Mitäs nyt sitten?odotella viikonlopun yli ny ainakin.
Täällä loppuu muuten neuvolakin sitten jos lakko tulee,se siirretään jonnekin kauemmas,paikasta ei hajuakaan. :eek:
Ajatukset on nyt aika sekavat...


Vishy ja masu 19+6
 
anuuu en mä siinä kortissa mitään ainakaa huomannu,tosin en sitä niin kamalan tarkkaan tutkinutkaan,kun halusin vaan päästä nopeesti nukkumaan,kun lähettiin polilta,ku olen nyt viimistä yötä töissä tän jälkee neljä vapaata :D Olin aamulla aika väsyksissä ni en varmaa kaikkee siitä kortista ees huomannu,mut täytyy huomenissa tutkailla sitä paremmin.

Vishy tsemppiä,aika vähän ois ottanu aivoo,jos ois jääny ultrat tekemättä,ton lakon takia.Ja mä vakaasti uskon että lakko kyllä alkaa,mut tuskinpa se kovin kauaa kestää ainakaan toivottavasti :/

Kyllä muuten menee viikot nopeesti,mulla alkaa huomenna jo 22 raskausviikko =) eihän täs ehi ees tajuta ku on jo huhtikuu :whistle:
 
:flower: hei kaikkille! meillä oli eilen ultra ja saimme tietää että odotan poikaa!! mahtava tunne.pikkuinen poika näiden kahden pikku prinsessamme lisäksi :heart: jotenki tuli myös hassu olo ku se sano että "POIKA" ku aina aijemmin ultrassa sanottu että tyttö tulossa =) no tää on nyt jollain tavalla uutta...saan seurata myös poikalapsen kasvua ja kehitystä.yhtä iloinen yllätys olisi ollut kolmas tyttönen mutta eilen kun kävin kaupungilla vauvanvaateosastolla tuli jännä olo kun sai katsellakkin vaihteeksi poikavauvojen vaatteita jotka tyttöjen äitinä on jäänyt enne katsomatta. nyt pääsen siis "himo" hommaani eli vauvanvaateostoksille =) ...eihän nyt poikaa sovi pukea tyttöjen vaatteisiin =) esikoiselle ostin läjäpäin vaatteita ja kun kuulin seuraavankin olevan tyttö niin hänelle ei tullut paljon osteltua kun kaapit pursusivat esikoisen vanhoja uudenveroisia vaatteita.poikien vaatteita ei ole,paitsi muutama sellainen joka sopii kummallekkin sukupuolelle.tai no aika paljonkin valkoisia nimittäin...mutta tietty nyt haluaa paljon vaaleansinistä yms. ultrasta vielä sen verran että kaikista tärkein eli vauvan terveys näytti ultran perusteella olevan kunnossa.kaikki oli niinkuin pitikin! ja vauva oli kasvanut tosi hyvin..keskikäyrillä kuulemma kasvu meni.en ole isoja vauvoja aijemmin tehnyt mutta nyt vähän mietityttää ku oon kuullu et pojat useammin hieman isompia ja nyt ku tää mahakin on isompi kuin tytöiltä niin huolettaa ettei tää poikaseni olisi kovin paljoa tyttöjä suurempi.en oo ollenkaan varma että pystysin 4kilosta synnyttään :) mutta toisaalta en uskokkaan että ikinä tuun tekeen niin "isoa" vauvaa. joka tapauksessa nyt on mahtavat fiilikset ja näillä on hyvä jatkaa.puolet raskaudesta enään jäljellä! ihanaa raskausaikaa ja hyviä ultrauutisia teille muillekkin.
 
Moikka!

Onnea Rakastava äiti hyvistä ultrakuulumisista! Saitte tietää sukupuolenkin :heart: kunpa mekin saatais. Marikallakin siis tänään ultra, hyvin se varmasti menee ja tullaanpas sitten kertomaan kuulumisia tänne! Onneksi meilläkin on jo tänään, harmi niiden puolesta, joiden rakenneultran lakko vie (mahdollisesti). :|

Oon miettinyt sukupuolta siltä kannalta, minkälaiset olot on. Esikoispoikaa odottaessa taisivat olla aika samantyyppiset, mutta oiskohan mulla aavistuksen enemmän ns. tyttömaha eikä ainakaan linea negraa ole kuin ihan hiven jos sitäkään, kun taas esikoisesta oli selkeä alusta lähtien. Tänäänhän se kuitenkin (ehkä) varmemmin selviää siellä ultrassa. :)

Tänään ollaan sitten laskennallisesti puolivälissä, ajatella. =) Ja tähän tickeri sen kunniaksi, jännä kun näyttää, että mennyt ja jäljellä 20 viikkoa :)

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Lumista päivää toivotellen Kalenteri ja Paapau tasan 20
 
Moi kaikille :wave:

Onneks olkoon Rakastava äiti Ultra kuulumisista :flower:

Kalenterija Marika Onnea ultraan =)

Mulla ois rakenneultra tän kuun 26 päivä vielä kaks viikkoa aikaa :eek:

:hug: Pahoittelut niille jotka eivät lakon takia pääse ultraan :hug:

Baby dream ja Topi 17+4
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Mietin täällä, pitäisikö jo varmuuden vuoksi varata yksityinen rakenneultra. NKL:n ultra on nimittäin 28.11. ja peruuntuu varmasti, jos irtisanoutumiset toteutuvat. Voi varmaan olla vaikea saada aikaa yksityiselle, jos odottelen liian kauan... toisaalta, turha varaaminen ja peruuttaminenkin on jotenkin noloa.

Viljaliina 17+5
 
Onnea pojasta rakastava äiti !! On ne pojat vaan poikia, kyl sen pienestä jo näkee sen eron tyttöihin... :)

Mä pistin eilen illalla sänköpostitse ajanvarauksen meneen Hämeenlinnan Lääkärikulmaan 4D-ultraan. Niillä ei ole ajanvaraus perjantaisin auki joten siksi sähköpostilla. Pyysin aikaa vähä ennen joulua, saa nähä mitä tulee vastaukseksi maanantaina..

aa, nyt tuli kiire

Anu
 
Vauva kasvaa hienosti ja näyttäisi olevan ihan terve. Kaikki siis hyvin.
Jalkovälistä pilkisti Niilo Nakki (kätilön sanoja lainatakseni) eli kahden prinsessan jälkeen meille tulee pikku prinssi =)
Saatiin ihanat kuvat pikku miehestä, 4D:llä kasvokuvakin on selkeämpi :heart:




Ja tässä vielä Niilo Nakki ;)



Ups! Onpa isot kuvat.. No menkööt.
 
Ihania ultrakuulumisia ja Feerie; tosi hyvät kuvat sait :hug: Miun kuvista ei oikein saa selvää kuin yhdestä, johtui osittain tosin siitäkin, ettei jätkä pysynyt hetkeäkään paikoillaan.. Toivottavasti on vähän eri ääni kellossa sitten joskus, kun syntyy, ei tällainen vanha täti pysy enää muuten perässä :LOL:

Ja onnea kaikille, joilla rakenneultra on tänään =)

Tuo on kyllä p...ka homma tuo mahdollinen lakko, jo pelkästään noiden ultrienkin kannalta..

Ihanaa, että tuli edes vähän lunta, äärimmäisen hyvällä tuulella, kun katselee ikkunasta ulos; on valoisaa ja aurinko paistaa =)

Kohta livistänkin töistä hyvissä ajoin kampaajalle, ja viikonloppuna koitetaan väkertää tuo kodinhoitohuone valmiiksi; ihanaa, josko saisi taas kämpän ojennukseen vaihteeksi =)

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 20+2
 
Kiitos onnitteluista! =)
Meiän pikkuinen taas oli kovin rauhallisen oloinen. Kätilö yritti tökkiä, että kääntyis vähäsen, mut poika vaan maiskutti suutaan ja työnsi sormia suuhun :D
Veikkas että on syntyessään ennemmin nelikiloinen kuin kolmikiloinen. Nyt vastaa viikkoja hyvin.
 
Onnea hienoista ultra kuulumisista niitä saaneille :flower:

Meillä ultraan vajaa tunti ja hitsi et jännittää!!! En oikein saanut viimeyönä kunnolla nukuttuakaan. Ja sit aamusta kun nukahdin niin näin unta et meille syntyi kutoset :LOL: Ja sit mä hukkasin ne kaupungille :( tosi outoo :eek:
Parikyt minsaa kun tässä vielä kärvistelisi, niin sitten voisi lähteä ajelamaan kohti Hämeenlinnan äippäpolia :)
 
Rakastavalle äidille onnea pojasta!!

Itsellä on myös semmoinen olo että vois olla poika tulossa ;)
Jotenkin erilainen olo kun viime raskaudessa.

Tosissaan rupes jänskäämään miten meillekin sen rakenneultran käy ens perjantaina. Vähän harmittaa jos se nyt siirtyy. Mut eihän ne voi kovin kauas siirtyä koska mä käsitin että rakenneultra on tehtävä viim rv 21 muuten ei enää mahdolliset poikkeavuudet välttämättä näy.
Toivottavasti koko lakko nyt peruuntuu.

Te jotka olette 4d:ssä käyny,oletteko kysyny sukupuolen jo kunnallisessa ultrassa (jos olette sellaisessa käyneet) via jännitittekö 4d-ultraan saakka?
Me just miehen kanssa mietittiin että pystyisköhän pidättää jännitystä yllä sinne brunolle saakka,taitaa olla nykyään ylivoimaista odottaa synnytykseen asti,ainaki mulle :LOL:

Todella hyvä ulkoilukeli on tänään täällä etelässä,täytyypä lähteä tytsyn kanssa käveleskelee ennen kun tulee pimeetä. Se tulee niin mahottoman äkkiä. Ahistavaa :|

Ei muuta kun oikein mukavaa viikonloppua kaikille teille huhti-hipuille, minä en ainakaan kerkeile kirjottelemaan kuin vasta sunnuntaina.

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Onnittelut kaikille jotka olette saaneet hyviä uutisia ultrasta :flower:

Myös minulla on hyviä uutisia, pikkuisella näytti olevan kaikki hyvin ja vastasi kooltaan viikkoja (painoarvio 330g)ja kaiken lisäksi kaikki virtaukset olivat tällä kertaa hyvin ja lääkäri sanoi, että olis toiveita selvitä ilman raskausmyrkytystä tällä kertaa, olen niin iloinen =) sukupuoltakin kysyttiin niin sanoi siihen ettei oikein näe sinne jalkoväliin mutta siitä kuvakulmasta ei ainakaan kiveksiä näkynyt, eli saapa nähdä onko toinen prinsessa meille tuloillaan tai sitten vaan ne kivkset oli tosiaan piilossa. Sen näemme viimeistään sitten huuhtikuussa, kumpainenko saadaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Suuret onnittelut rakastavalle äidille että faerielle pojista... :flower: =)

Rupeaa jotenkin ahdistamaan ettei oma ultra ole vasta kun viiden viikon päästä... Onneksi on tuo doppleri niin voi sydänääniä kuunnella ja nyt olen parina kertana ihan vain liikkeitä kuunnellut... Ihania muljahduksia sieltä kuuluu... :D

Kohtahan pitäisi vielä tälle päivälle ainakin kolmen tiedot tulla ultrista.. Kalenteri, Joanna ja Marika tulkaa heti kertomaan miten on mennyt... Tapahtuma rikas päivä siis ollut tänään huhtihipuille...
 
Löysin kaapista vanhan vauvalehden raskauskiekon josta voi luntata keskimääräisiä kokoja (sekä äidin että sikiön). Raskausviikoilla 19-22 vauva on noin 250-350g painoinen ja noin 25cm pitkä.. Äidille on rv 21-22 keskimäärin tullut painoa 5kg. :)

Voihan tylsyys ku en keksi muka muuta tekemistä ku istua koneella tän ajan ku poika nukkuu päiväunia.. Enää ei ole itsellä semmoisia väsymyksiä et olis pakko nukkua päikyt.
 
Heippa hei :wave:

Juuri tultiin kotiin. Ja kaikki on masukilla oikein hyvin! Ihan suotta siis jännitin. Isän harmiksi pikkukaveri käänsi meille pepun kun yritettiin vähän kurkkia mitä sieltä jalkovälistä löytyisi. Joten pidetään hulluja jännityksessä :LOL: Ihan keskikäyrällä vauveli kulkeepi.. pituutta 20cm ja painoa 325g. Istukka on edessä ylhäällä ja kätilö meinasi, että varmasti viikon sisällä alkaa potkut tuntumaan selkeämmin.
Nyt on onnellinen olo =)
 
Keskiviikkona oli sitten neuvola. Ja hyvinhän tuo pikkusen sydän siellä jyskytteli =) Oli ihana kuulla että elämää siellä on kun monesti olen miettinyt et onkohan kaikki hyvin. Tosi liikkuva kaveri, ei aloillaan ollut sekunttiakaan joten kauaa ei kerennyt kuulua ääniä mutta kuitenkin jotain vähäsen. 2 viikon päästä onkin sitten ultra ja näkee vauvan livenä. Vähän jänniittää jo nyt. Lähinnä mua se et onko siellä yksi vai kaksi. Nyt alkanut enemmän ja enemmän unissa kummittelemaan nuo kaksoset. Oishan se melkonen paukku odottaa kaksosia, mut ei mikään ihme kun meidän molempien suvussa kaksosia löytyy. Mut kyllä mulle nyt ihan yksin vauva riittää =)
 
kaikille hyvien ultrakuulumisien saamisesta! :) Onneksi on tullut näin paljon hyviä uutisia nyt oikein roppakaupalla, jatkukoon tämä sama putki! :flower: :flower:

Terkkuja meidänkin ultrasta! :flower: :flower: Ihan sekaisin olen vieläkin, mutta niiiiin onnellinen. Siellä möyrysi vilkas ja terve poika. B) Olo on niin hyvä ja helpottunut, että pääsihän multa itkukin aivan siellä ultrassa. Nyt voi hengähtää ja nauttia tästä ihanasta ajasta ilman pelkoa, että siellä masussa olisi jokin vinksallaan. Aivan ihanaa!

Terveydenhoitaja (vai kuka noita ultria tekee, kätilökö?) kertoi, että tosiaan ollaan nyt peruttu kaikki ajat ensi viikolta eteenpäin. Ihan varotoimenpide. Meille hän sanoi, että jos tulee hätätilanne, kannattaa soittaa ensin neuvolaan (ne kuulemma toimivat normaalisti) ja jos hätä ei tule "sopivaan" kellonaikaan, kannattaa soittaa NKL:n päivystykseen. Hän rauhoitteli siinä, että lääkärithän ovat paikalla, että kyllä apua saa tarvittaessa.

Toivottavasti lakkoa (vai miksi sitä nyt voi kutsua, irtisanomisiksi?) ei tule lainkaan ja päästään kaikki säikähdyksellä! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä