Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

YAW
Evangelina hyvä käynti :) Nyt ei muuta kuin tuulta päin! Mahtista! :)
Nyt peukut ja varpaat pystyyn! :)

Tuli tuosta "kemiallisesta" raskaudesta mieleeni....
Huom! Tää on nyt VANHA KUVA, eli helmikuun lopulta.
Näettekö te näissä saman kuin minä mukamas?
näen omiani - Image - Aijaa.com
K9VwWq - Image - Aijaa.com

Syy miksi kysyn, on se, että tuo kuva on otettu dpo9 ja siitä parin päivän kuluessa alkoi tosi raju vuoto ja tihkuttelin sitten vielä kp10 ultrassakin. En vain tajunnut ultrassa sanoa tuosta mitään, olin vaan niin keskittynyt folleihini :D
Mutta mahtaako olla niin, että tuolloin saattoi olla juurikin "kemiallinen" raskaus?
mulla ei koskaan ole sellaisia ollut niin olin kovin skeptinen sen suhteen :D

JOS tuo ois ollut kemiallinen, se lois vähän uskoa siihen, että vielä me onnistutaan se vauva saamaan :) Mutta mene ja tiedä :D
Saa arvuutella :D

Tänään viimonen clomipäivä :) Mies kävi antaa eile näytteen ja 3 viikkoa kuulemma menee vastauksiin :O En tiedä miksi NIIIIIIN kauan!? Mä en kestä oottamista :D
Mulle vois lisätä kans sinne perään hoidoksi: colmifen ja lugesteron.

Viimeksi muokattu:
YAW : Mä mietin ihan samaa kun näyte pitää tutkia samana päivänä ja me saatiin alustava vastaus samana päivänä. Ja 2vko:n sisällä tuli kirje kotiin...
Kannattaa ny viel kysellä et saatte asiaa eteenpäin.
Niin tosta kuvasta, mä nään ihan selvästi viivat.

Mä soitin tk:hon ja kyselin lähetettä. ..eipä ollut laittanut joten huomenna soittoaikaa pukkaa.

Täällä kännykällä työnlomassa yritän kirjotella :)

Viimeksi muokattu:
Mojito :hug: voi ei. meillä tosiaan oli se 4kk välissä ja että siitä ne pitit kyllä tarkasti kiinni ettei oo yhtään aikasemmin. Nyt on kyllä varmaan teillä molemmilla mieli maassa :/ toivottavasti ne on nyt sieltä polilta yhteyksissä teihin päin mahdollisimman nopeesti ni ei tarvi pitkään miettiä että mitä sitten. oliko niitten eteenpäin liikkuvien osuus millainen?

Evangelinalla ollut mukava käynti! :) Kiva et saitte heti lääkkeet ja lääkärikin oli kovin luottavainen niiden suhteen. Nyt kaikki varpaat pystyyn, että noilla avuilla saatte plussan, joka kestää loppuun asti! :)

YAW kyllä mäkin (joka en läheskään aina nää niitä haamuja niissä tikuissa) nään siinä haalean viivan. Meillekin sanottiin, että kaks-kolme viikkoo menee, mut ei muistaakseni mennyt ihan kahtakaan viikkoo. Samana päivänä ei kyl saatu mitään tuloksia.

Maksaako aukkari julkisella sen polimaksun verran? Jos, niin miksi simppatestistä pitää maksaa enemmän? :)

YAW
Mojitolle myös täältä :hug:

Mä eppäilen että mekään ei tulla saamaan ainakaan kovin hyviä tuloksia simppatestistä. Ainoa on tosiaan tuo mun "ehkä kemiallinen raskauteni" helmikuulta mikä pitää toivoa vähän yllä, että ehkä jokunen eläväinen kuitenkin on matkassa ollut, kun tuo miehen "perussairaus" aiheuttaa alentunutta hedelmällisyyttä...
JOS on nyt 16 kierron aikana ees kerran hipassu, niin toivon kovasti että toisenkin kerran.

:heart:

Heippa,

nimenomaan: vain yksi "kaveri" siihen hedelmöittymiseen tarvitaan! Tätä sanottiin meillekin ensikäynnillä, että mikään ei kuitenkaan ole ikinä mahdotonta--vaikka todennäköisyydet ovatkin heikot. Tähän oli meillä jo varauduttu siis, runsaiden vasta-ainepitoisuuksien vuoksi. Nyt toivotaan vaan että pesu tuottaisi tulosta sen verran että inssiä voisimme kokeilla! Ensin minulle kuitenkin vielä edessä aukiolo-tutkimus..

Tsemppiä kaikille :)

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
YAW: Kyllä minä nään noissa haamuviivat :)
Täällä olis dpo 12 mutta luulen että menkat alkaa huomenna, ruskeaa tuhrua tullut..
Mulla tässä ollu kaikkia kuviteltuja oireita, närästystä, mahakipua, ja äskön iski joku ällöolo.
Voihan sitä vielä huomenna testailla jos ei oo hanat kunnolla auennu.

Evangelina Kiitos :hug: Ja hyvä että teillä meni mainiosti käynti :)

YAW Kiitti sullekin :hug: Tosi kauan toi 3 viikkoa kyllä... Meillä miehelle sanottiin kummallakin kerralla, että viikossa tulee tulokset. Ainut vaan, että sitten viikon päästä kun niitä tuloksia on kysynyt, niin hoitaja ei osaa sanoa oikein mitään ja pitää odottaa, että lääkäri katsoo ja aikaa kuluu... Huoh. Toivottavasti saisitte hyvät tulokset, tsemii :)

tarana Kyllähän tässä pää on täynnä kysymyksiä ja kaikkea ja nyt pitäis vaan odottaa... Mäkin oon kyllä lukenut, että simpat uusiutuu jotenkin 3kk välein tai jotain, mutta ei meillä ollut kun joku 1,5-2kk väliä näytteissä, kaipa ne siellä tietävät mitä tekevät. Tästä uudesta näytteestä hoitaja ei osannut kertoa mitään määriä tms. Edellisestä sanottiin, että eteenpäinliikkuviakin on, että ei tilanne "nyt niin huolestuttava ole", mutta kun siihen inssiin tarvittais kai 5milj. eteenpäinliikkuvaa pesun jälkeen, niin siihen ei taida riittää... :(

Äh, tää odottaminen ja pohtiminen on niin ärsyttävää. Epätietoisuus on kyllä yks pahimmista tunteista.

Tsemppiä myös sulle Mari32! :)

Kertomisesta: Ensin päätettiin miehen kanssa että ei puhuta projektistamme kenellekkään ulkopuoliselle. Mutta nyt kiertojen karttuesssa ja ajan kuluessa on ollut itselläni tarve päästä purkamaan päätäni ystävälleni. Ja viime viikkojen aikana olemme paljastaneet asian myöskin kummankin perheille.

YAW -> Kyllä minäkin noissa viivat näen selkeästi!

Muistelen että syksyllä kun mies antoi siemennäytteensä niin tuloksissa ei mennyt kuin se maks 2 viikkoa. Jotka sitten kuultiin sen poli ajan yhteydessä.

Täällä vietetään hiljaiseloa, käyn kyllä lukemassa päivittäin teidän kuulumisianne, mutta kun meillä vaan odotellaan seuraavaa kiertoa ja sen jälkeisiä verikokeita ja kesäkuuta.. Niin ei oikein ole mitään kerrottavaa. :( Muutakun että pääleviää tähän odottelemiseen.

Evangelina: Juu, se on Länsi-Pohjan keskussairaala eli Länskä. Miulla olis ollu mahdollisuus saada lähete myös OYS:aan. Se on ollu mun entinen sairaala melkein koko ikäni ja oon edelleen paljon työni puolesta Oulussa. Olisin halunnut sinne, sillä aiemmat kokemukset sieltä hyviä (toki eri aloilta, mutta työkaverilla nimenomaan lapsettomuuspuolelta) ja lääkärikin olisi todennäköisesti pysynyt samana (siis tämä yksityinen gyne, jolta sain lähetteen, työskentelee myös OYS:ssa). Mies kuitenkin halusi tuon Länskän, jotta hänellä olisi helpompi tulla käynneille mukaan. Sitäpaitsi Länskässä on ainakin vähän lyhyemmät jonot.

Meilläkin tehdään isommat hoidot Oulussa. Onks teilläkin niin, että sairaalasta lähtee lähete Väestöliittoon ja sieltä saa ne mahdolliset lisätutkimukset ja hoidot maksusitoumuksella samaan hintaan mitä ne olisi julkisen puolen isoimmissa sairaaloissakin?

Ihana kun siun mies on niin mielissään :LOL:

Käytättekö te muut jotain vitamiinilisiä tms? Itellä on ollut pitkään jo ennen yritystä Multivita plus -tabletit ja tuputin niitä ukollekin. Nyt se on jo toki tavastunut ottamaan tabletin päivittäin kun pitemmällä tähtäimellä se on huomannut olonsa pirteämmäksi eikä suonenvetoja oo enää ollu. Ja ei siitä varmasti ole haittaa siemennesteen laadunkaan kannalta. Ite oon vaihtanu Multivita raskaus ja imetys -tabletteihin. Lisäksi miulla on seleenilisä kilpirauhasjuttujen takia.

Hoitountuvikot 2013

Evangelina:
- 27v
- yk19
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti: 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk25
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk16
- haaveissa 5.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS?
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla
- miehen siemennestenäytteen tuloksia odotellaan
- Hoito: Clomifen + Lugesteron

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk9
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti: 04/2013

Mojito:
- 26v
- yk14
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- miehen siemennesteen poikkeava laatu

äiti -07
- 30v
- yk17
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti: poliaikaa odotellaan

Golla
- 23v
- yk52
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- 05/2013 seurantaverikokeita

StellaI
- 27v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (korkeat vasta-aineet), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013

Tarana
- 25v
- yk14
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- Ensikäynti: 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava?
- hoito: Clomifen

Mari32
- 31v
- yk5
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013

Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täällä ei oo plussaa pärähtäny eikä menkat alkanu, eli epäilen jotta nyt vaan stressi siirtää mun kuukautisia. Nyt on menossa jo kp 55.. Pitäis nyt opetella ottamaan vaan rennommin eikä stressata koko aika tästä asiasta. Ei tää stressi ainakaan paranna tilannetta :whistle: Eli mullahan tässä tuhruvuotoa tuli noin dpo 7-12, siteeseen asti ei juuri mitään, joten tuskin nuokaan nyt kuukautiset oli. Nyt ois dpo 13. Vuoto loppunu ja vaan valkkaria taas tulee.

Tuntuu, että uusi kierto pärähtää käyntiin hetkenä minä hyvänsä... : /

Mä syön epäsäännöllisen säännöllisesti Minisunin Mama- vitamiinivalmistetta.

Viikonloppuja kaikille, toivotaan, että aurinko paistaa!

Muoks muoks: Täällä sit alkoi YK15
Syvä huokaus... :'(

Viimeksi muokattu:
YAW
StellaI :heart: huisia miten ahkera olet ollut listan kanssa! Mahtista! =)

Puuh ku voi olla odottavan aika pitkä jopa folliultraan :D
Tänään on kp10/ jotain. Ovistestissä on jo suhteellisen hyvä viivanen, joten aika lähellä totuutta on että maanantaina saattaisi olla ovistestikin plussa.
Hirveästi jänskättää...

Miss Piggy :heart: no johan venytyttää kiertoa, toivotaan nyt enemmän sitä plussaa ku sitä räähkää saapuvaksi =)

Mojito: :hug: Hirveästi tsemppiä uuteen kiertoon!

YAW: Pietän peukkuja et clomeista on ollut apua ja maanantain folliultra menee odotusten mukaan :heart:

Mie käytin aiemmin parin kierron ajan ovistikkuja ja digitestejä rinnakkain ja minulla hymynaama tuli digiin vasta kun tikussa testiviiva oli kontrolliviivaa selvästi vahvempi. Mutta varmasti jossain määrin yksilöllisiä nuo jutut et miten näkyy, paketin ohjeen mukaan yhtä vahvankin viivan pitäisi riittää.

Tässä kierrossa en ole tikuttanut, mutta oireiden perusteella arvelen oviksen olleen kp 14. Ja jos nämä seuraavat menkat alkavat oikeaan aikaan, ensikäynnin pitäisi ajoittua kp 14 eli juuri sopivasti kun ovisplussa aina kp14 tai kp15 :D Minulle on jäänyt yksi digitesti ja ajattelin sen ensikäyntipäivänä käyttää et näkkee vastaako tulos edes suunnilleen ultraa.

Vapaapäivän kunniaksi päätin päivittää listan kuntoon :) Toivottavasti siinä on kaikki tiedot oikein.

miss_piggy: Sen kun tietäis, et miten olla stressaamatta näitä asioita :D Mutta nyt kun siulla on "vasta" dpo 14, niin uusi plussakin on mahdollinen - niin kauan kuin kunnon menkkoja ei näy, on toivoa :)

Mojito: :hug:

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Nyt tarvisin apuja, ja limavaroitus! :D

Tänään on laskujen mukaan dpo 14. Kävin vessassa, ja hirveet valkkarit tuli, oikein sellasta venyvää kananmunalimaa. Ja ovistesti näytti tältä:

Voiko mulla olla NYT vasta kunnon ovis ja se 5.4 ei ollukkaan, vai onko mulla 2 ovista? Onneks mies tulee tänään reissusta, mutta ihmettelen vaan :D Ja mites sitten sellainen juttu, että kun mulla olis sille lapsettomuuslääkärille se aika 30.4 niin uskallanko mennä, jos se tekee jotain tutkimuksia, niin voiko se vaikuttaa haitallisesti esim. kiinnittymiseen? Nyt oon ihan ulalla. Eilen tein ovistestin ku nippaili niin oli vielä nega. R-testi nega.

YAW
Miss piggy :heart: hip hei ja hippulat vinkuen vällyihin :D Sehä on Ovis isoooolla oolla :D
Tottakai uskallat mennä :) tai luulisin :D sitte sie sanot että ovulaatiosta on nyt aikaa sen ja sen verran niin tohtorikin on kartalla :) emmä usko että siinä mitään vaaraa on :)
PEUKUT!

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mojitolle pahoittelut uudesta kierrosta! :( :hug:

YAW toivottavasti ultrassa näyttää hyvältä! :)

Stella, hyvältä näyttää! :)

Mp nyt äkkiä se mies peiton alle! ;)

Täällä vaan alkukerron tylsää ja tyypillistä odottelua. :|

Mavli tsemppiä alkukierron tylsyyteen :D

YAW mielenkiinnolla odotan sun ultrakuulumisia, koita bonjata sit et minkä kokosii ne follit on ? Minkähän kokosii ne normisti niinku on oviksen aikaan? Mulla oli kp12 todennäköinen johtofolli 10mm, ja ovis tuli vasta viikon myöhenmmin, kyl poikkeuksellisten kovien kipujen kanssa. Et siinä ajassa järjellä aatellen nehän on kerenny kasvaa ne follit ties kuinka..?

ON: Tadaa!!! Ovis bongattu eilen ja tänään CB digiin hienot hymyt :D Ja hyödynnetty on kyllä :D Joten piinapäivät alkaa, ou nou! Sitä joka ikinen kierto vannoo että en tee yhtään raskasutestiä ennenku on menkat myöhässä mut joopajoo mun itsehillintä ei toudali riitä semmoseen. jos sen verran hillitsis itseesnä et vasta ensviikon lopulla tilailis r-testejä. Huhhuh. Näin se kummasti mieliala nousee aina oviksen myötä, vaikka kuinka olis mieli maassa menkkojen aikaan.

Misspiggy varsin erikoinen kierto! Mut ei muutako hommiin vain, siinä ei voi kuin voittaa :D

Vaikkei multa kysyttykkään, niin.. :ashamed: Työpaikalla olen parhaillaan katsomassa terveysportti -sivustolta ihan muuta tietoa, mutta halusin hakea samalla tämän folli -jutun ja kommentoida pikaisesti etenkin kun asia on omankin mielen päällä.

"Kierron 9.–10. päivänä voidaan ultraäänellä erottaa johtava follikkeli noin 10 mm:n läpimittaisena. Se kasvaa tämän jälkeen nopeasti ja on ovulaatiohetkellä 20–24 mm:n läpimittainen".

Ja oma kokemus: kun kävin kystakontrolliultrassa viime syksynä, niin silloin sattui olemaan kp12 ja johtofolli 10mm. Silloin gyne sanoi, ettei ovis tule ainakaan viikkoon. Hän sanoi, että folli kasvaa about 1,5mm/vrk ja sen pitää olla oviksen aikana vähintään 18mm. Ja tuo kierto on ollut ainut ikinä, joka on venynyt yli 30 -päiväiseksi, taisi olla 36 päivää.

Viimeksi muokattu:
YAW
folleista
Mulla oli kp 10 kaks kpl folleja, toinen 7mm ja toinen 9mm, olivat aika pikkasia, ovis tuli sitten kp 17.

Jännä päivä kyllä tänään, toivottavasti löytyy clomille vastetta ja ois hyvän kokoiset follit jo! Limis jännittää myös, täytyy muistaa kysyä jos se ei sano siittä mittää.
Tuun ehtoolla kertoon kuulumiset =)

Yhteistyössä