Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

YAW
täällä kans oikein kunnon löylytys meininki menkoissa... prkl!
Tänään otettu ensimmäinen clomi :) ja koopee on 3/-jotain ja tosiaan yk 16 käynnissä.
Luget oottaa kaapissa loppukiertoa, nyt alkoi oikeesti jännittään!
 
YAW Jes! Sait ne reseptit ajoissa! :) Muakin jännittää jo sun puolesta.. :)

Täällä vasta tänään sittenkin kp 1. Eikä edes suurempia kipuja.. :O Niinkö olis, että ruokavaliolla pystyis vaikuttaan siihenkin..
 
Moikka!

Nyt on ollut sen verran hässäkkää, ettei ole ehtinyt kommentoida mitään tai päivittää listaa. Siitä puheenollen en tykkää ollenkaan huonoa jos joku muukin haluaa/ehtii päivitellä listaa. Huomenna tai viimeistään maanantaina miulla on paremmin aikaa.

:hug: Erityisesti kaikille surullisia asioita kohdanneille
 
Hoitountuvikot 2013



Evangelina
- 27v
- yk19
- LKS
- haaveissa 1.lapsi

mavli
- 25v
- yk25
- TAYS
- haaveissa 1.lapsi

YAW
- 35v
- yk16
- TAYS?
- haaveissa 5.lapsi

minskuinen
- TAYS
- IVF
- haaveissa 1.lapsi

miss_piggy
- 31v
- yk9
- KSSHP
- haaveissa 1.lapsi

Mojito
- 26v
- yk14
- NKL
- haaveissa 1.lapsi

äiti07
- 30v
- yk17
- K-HKS
- haaveissa 2.lapsi

Golla
- 23v
- yk52
- KYS
- haaveissa 1.lapsi

StellaI
- 27v
- yk10
- L-PKS
- kilpirauhasen vjt, endometrioosi?
- haaveissa 1.lapsi

tarana:
- 25v
- yk14
- haaveissa 1.lapsi

Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitoooooos :)
 
Viimeksi muokattu:
Oi kiva Mavli että päivitit, en mie ainakkaa tajunnu mittää virhettä :D

YAW siis täh oliko sun kierto 15 pv lyhyt ???? Ohhoh, onko ennen ollu? Vai tajusinko väärin..? No, jokatapauksessa, kerrohan tarkkaan sit et miten niitten lääkkeiden kanssa pelataan: millon tarkistusultart, mitä oireita niistä tulee vaiko tulleeko mittää jne? Kiinnostaa tietää.

miss piggy nii eikö oliski hienoo kun sen lapsettomuuspoli ajan voiski vaihtaa varhaisultraan :D Me melkein saatiin tehdä niin, mut sit alko vuoto... pah.

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.

ON: hm. Oon muuten hokannu ettei enää ehdi tälle vuodelle meille vauvaa tulla. Shit. Tai ehtii, jos nyt tästä kierrosta tärppää ja syntyy vähän etuajassa. Mut siis käytännössä ei. Joten se siitä. Mut tänvuoden voisi kyllä oikein mielellään viettää raskaana, vaikka nyytin saisikin vasta ensivuonna syliin :D Huomenna poliaika, jännittää!
 
Kiva kuulla Evangelinastakin! :) Vau, huomenna jo aika! Tuuhan sit kertoon kaikki meille! :)

Niinpä, tälle vuodelle ei ehdi enää. Mutta ens vuoden suhteen voidaan kaikki olla näiden poliaikojenkin kautta paaaljon toiveikkaampia, eiks vaan? :)
 
YAW
Evangelina
Jännää jännää, kerro sitten mitä polilla tapahtuu :)

Juu-u, ymmärsit ihan oikein :D
Juu, ei tää nyt mitenkään poikkeuksellista mulle ole, joskus näitä tulee. Luulen että se liittyy jotenkin siihen että kroppa yrittää käynnistää toimintaansa ja kun on aikansa yskinyt niin tulee tämmöne tyhjennysvuoto. Melko vuolaat menkat kyllä, sanon mä :D

Joo, eli tänään on clomipäivä 2. Eilen en huomannut kyllä mitään sivuoireita, ehkä vihloi normaalia menkkakipua enemmän, tai no vihloo periaattees nyt muutenkin kun ei sitä ovista tullut ja kierto oli mitä oli. Blah. Eli voi johtua lääkkeestä tai sitten ei :D
Aamuyöllä oli tosi kuuma ja mä yleensä palelen, selkä oli hiestä märkä, että siinä toistaseksi mun "oireeni" :D
Tänään just varasin ultran, eli meen kp12 folliultraan. Siellä pitää käydä kp9-12 ja mun tohtori on paikalla vasta tuollo kp12 niin meen sitten silloin :) Toivotaan nyt että alkaa munikset kasvaan :) Ovistestiin rupee viiva taas vahvenemaan kyllä. Katotaan miten se nyt tuosta tummuu että uskalletaanko me ees hommailla jos ennen kp12 tulee ovisplussaa... ettei tuu sitte vahingossakaan vitosia, vaikken nyt uskokaan että me niin sikiäväisiä oltaisiin, mutta se voisi olla joku mr. murphyn juttu kyllä :D

muoks: Aikaistin tuota folliultraa kp 9, ovistesteihin rupee jo pukkaan kohtuullista viivaa ja on kp 5 vasta menossa. näyttäsin reagoivan clomehin melkoisesti :)
 
Viimeksi muokattu:
YAW kp 5 ja oot saanu jo jonkin näköstä viivaa ovistestiin? :O Ohhoh. Toisaalta jos kierto on muutenkin lyhyt niin parempihan sen oviksenkin on aikasessa vaiheessa olla.. :)

Ultralla siis seurataan clomien vaikutusta ja sit oviksen jälkeen vaihdetaan lugeihin? Ja clomeja ei syödä kun kierron alussa muutama päivä? Huomaatteko kuin pihalla oon..? :)
 
YAW
mavli :D Juuri näin :) eli clomien tarkoitus on kasvatella niitä folleja hiukan ripeämpään tahtiin kypsiksi ja irroittaa ne. aina ei toki ovuloi vaikka kuinka söis clomeja :) Ja jahka ovis on ollut niin sitte tosiaan noita lugeja tukemaan a) mahdollista raskauden jatkumista, b) estään tiputteluvuotoa, c) pidentämään luteaalivaihetta :) menkkavuoto alkaa joko itestään jossain vaiheessa jolloin luget lopetetaan tai lugeja käytetään 15 päivää- tehään testi: jos negaa, luget lopetetaan, jos plussaa, lugeja käytetään vissiin jonnekin alkuraskauden tietämille, käsittääkseni sen käytöstä ei ole haittaa raskaana ollessa, päin vastoin, on sitten tukemassa sitä keltarauhastoimintaa jonkin aikaa kunnes kroppa ite tajuaa ylläpitää tuotannon. Näin mä oon ymmärtänyt ja ihan yhtä pihalla mäki oon :D
 
YAW kiitos, taas oon hieman viisaampi :) Mulla on kans lähes joka kierrossa 5-7 pv tuhruvuotoa ennen menkkoja. Oon miettinyt, että olisko noista lugeista jotain apua siihen. Toisaalta keltarauhasarvoissa ei vissiin ollu mitään moitittavaa. Tarvii muistaa polilla kysellä siitä vielä tarkemmin.
 
Evangelina: Onpa muuten mukava huomata et joku muukin on Lapin alueelta :) Oletan siis et tuo LKS on Lapin keskussairaala. Toivottavasti on onnistunut polikäynti takana. Kuulumisia odotellessa :popcorn:

No joo, tänä vuonna ei ehdi enää. Mutta todellakin, nyt kun pääsemme kukin tutkimuksiin ja saamme lisää tietoa ja oikeanlaista hoitoa, niin toivottavasti meillä kaikilla on ensi vuonna vauvat :)

Mavli: Saa kyllä olla ihmeidentekijä se lääkäri jos meinaa tuon änkyrän saada lopettamaan tupakki – ainakaan jos simppatestin tulokset ovat vieläkin ok. Mutta hyvä että siun mies on tullut ”järkiinsä” :)

Ja joo, on kyllä hyvä idea lisätä ne tärkeät päivämäärät. Oliskohan kamalan paha jos jokainen joka haluaa tietonsa näkyviin, laittais kaikki omat listalta puuttuvat tietonsa korostettuna (uudelleen), että ne olisi helppo lisätä suoraan listaan ilman että tarvis alkaa laavaamaan alusta asti jokaista viestiä läpi ja ettimään mm. näitä päivämääriä.. Päivittäjä olisi superkiitollinen :)

Tietääkö teillä perhe ja kaverit vauvaprojektista? Mie olen kertonut sisaruksilleni ja parille työkaverille, joista toinen on kans yrittänyt jo jonkin aikaa. Tällä toisella on sitten ihan muita ongelmia ja me ”tilitetään” toisillemme vuoronperään – kertakaikkisen terapeuttista :D Vielä toissailtana pari kaveria työn ulkopuolelta alkoi tinkaamaan et milloin me aletaan tekeen vauvaa. Kerroin heille et on jo ilman ehkäisyä oltu tovi, mutta en mitään tutkimuksiin menosta. Mies ei halua kertoa tässä vaiheessa vielä kellekkään. Varsinkin äitinsä on kovin utelias ja joka lääkärikäynnin jälkeen tulisi kyselyä, että mitä siellä sanottiin yms. ja siitä pukkais stressiä varsinkin tuolle ukolle. Jos joskus onnistumme, jälkeenpäin kerromme todennäköisesti jotain esim. hoidoista miehenkin perheelle.
 
YAW
StellaI

Tuoho vauvaprojektista kertomiseen:
No mulla tietää nyt 3 kaveria, kahdelle kerroin aiemmin ja molemmat raskaana nyt- heti tärppäs- tyylillä, joten aika vähän olen enää kertonut mitään ja toisekseen he eivät enää kysy edes, raskausjuttuja toinen kertoilee, toinen on vallan lopettanut viestimisen mun kanssani. Jälkimmäiselle sanoinkin ku kysyi "millos te rupeette iltatähteä...- sanoin kans että ei meillä ehkäsyä ole ollut aikoihin ja ilman apua me ei vauvaa saada.
Kolmannelle uskalsin kertoa lopulta ettei meidän projekti tuota tulosta ja on ollut tosi ihanaa avautua! Hällä on vähän sama tilanne ja on vaiennut täysin asiasta. Molempia on tainnut helpottaa tämä asiasta puhuminen :)
Kummankaan perhe ei tiedä. En voi omalle äidille kertoa koska hänen mielestä mulla on jo tarpeeksi lapsia :( Oma äitihän mua painosti jatkuvasti sterilisaatioon...
miehen perheellekään ei oo kerrottu. Sisko siellä vähä koittaa joskus kysellä ja oon kommentoinut vaan, että kun ei niitä vauvoja aina ihan niin vaan tuu....
- eipä ole kysellyt enempää.
Mua ei haittaisi yhtään kertoa kellekkään että vauva ois saatu hoidoilla aikaan, miehelle tuntuu olevan kovempi pala.

Jännä päivä tänään: Miehen kanssa "kylille" ja simppatestin anto päivä! Tästä se piina taas lähtee...
 
Mojito pahoittelut ikävistä uutisista! :hug: :( Ottiko mies kovin raskaasti uutiset?

Mp luulin katsoneeni, että se jo löytyis sieltä.. :headwall:

Mutta en päivitä vielä uudestaan listaa, jos kerätään kaikilta vielä ne "tärkeät päivämäärät"..? Olisko vaikka tähän tyyliin:

Mavli
-25v
-yk 25
-Tays
-1. haaveissa
-05/2013 (tämä olisi siis lapsettomuuspolin/yksityisen klinikan ensikäynnin ajankohta)

Ja sitten voisi listan loppupäähän laittaa Tärkeät päivämäärät -kohdan, jonka alle voi laittaa aina pvm, nimimerkin ja esim. suunnittelukäynti tai ultra tai ihan mitä kukin haluaa siihen listaan laitettavan. :)

Stella mä oon näköjään sen verran innostunu tästä, et voisin päivitellä sun apuna listaa. Nyt on pari vapaata täs ja enemmän aikaa leikkiä näillä. Mutta sitten niitä töitäkin on välillä niin paljon, etten ehdi kunnolla täällä käymään. Jos yhdessä päivitellään? :)

Kertomisesta: meillä ihan pari kaveria tietää, mutta niidenkään kanssa ei asiasta oikeastaan keskustella. Perheille ei olla kerrottu mitään. Tavallaan haluaisin nyt esim. äidilleni kertoa, mutta asia tuntuu tässä vaiheessa niin kovin vaikealta. Tuntuu, että olisi pitänyt kertoa jo ajat sitten. Miehen vanhemmille ei haluta kertoa ihan vain senkin takia, ettei koko suvun ja kylän tarvitse tietää mitään mistään. :stick:
 
Täällä pidetty vähän tauko koneella olosta, kännykällä oon lukenut viestejä ettei ihan jää jälkeen.

Mojito:hug:

Ja kaikille uuteen kiertoon joutuneille suuren suuri :hug:

Kertomisesta, mä olen kertonut siinä kohtaa jos on kysytty toisesta lapsesta et ollaanko aateltu. Siihen yleensä sanon että ollaan mietitty ja yritetty, mutta niitä ei tehdä vaan ne saadaan. Muutamalle ystävälle jolle oon kertonut, eivät ihan ymmärrä miltä tuntuu joten olen sanonu suoraan että en halua puhua koko asiasta.
Sitten on yks hyvä ystävä jolle voin kertoa kaikki murheet ja tuskat, hän on kokenut rankemmalla kädellä tämän saman.

Täällä tulokset tulivat paperiveriona ja sain vietyä ne tk-lääkärille. Kirjotin sinne kirjeen et jos jotain epäselvää on niin voi soittaa, mutta ei oo puhelua kuulunut.
Toivon että laittaa sen lähetteen nyt suoraan ettei tarvii enää odottaa.
 
miss_piggy
miss_piggy
31.v
yk 9 / ya 02/12
KPSHP
1.haaveissa
kkm 02/13
30.4 lapsettomuuspoliklinikan ensikäynti.


Meillä äiti tietää kaikesta mitä on meneillään, koska kerron yleensäkin äidille kaiken kun kavereitakaan ei juuri ole kelle vois puhua..Ja miehen kanssa oon paljon puhunu tietysti :) Muutama kaveri ja sukulainen tietää yrityksestä ja keskenmenosta, ja oletettavasti äiti on kertonut joillekin siskoilleen/mummulleni tästä tilanteesta :D
 
mavli: Se päivittää, kummalla on paremmin aikaa - It´s a deal :) Ja jos siulla on jotain ideoita, miten listasta saa siistimmän/selkeämmän, niin anna palaa - en tarvii erillistä "siunausta" muokkauksille. Vielä parempaa jos ehdit katella jonkun ihanan vauvakuvan :) Siis löytyihän tuolta vaikka mitä kun googleen kirjoitti eri hakusanoilla, mutta miten netistä löytyviä kuvia saa kopsata omaan käyttöön? Varmaankin olis saanu kun kuva ei ole tarkoitettu mihinkään kaupalliseen juttuun, esim. mainokseen? Oon vähän tollo tuollaisten asioiden kanssa, jospa sie tietäisit paremmin nuo kiemurat :D

Ai niin, voit päivittää et miulla on ensikäynti 05/2013.

Mojito: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mavli
Hoitountuvikot 2013



Evangelina
- 27v
- yk19
- LKS
- haaveissa 1.lapsi
- 04/2013

mavli
- 25v
- yk25
- TAYS
- haaveissa 1.lapsi
- 05/2013

YAW
- 35v
- yk16
- TAYS?
- haaveissa 5.lapsi

minskuinen
- TAYS
- IVF
- haaveissa 1.lapsi
- 04/2013

miss_piggy
- 31v
- yk9
- KPSHP
- haaveissa 1.lapsi
- 04/2013

Mojito
- 26v
- yk14
- NKL
- haaveissa 1.lapsi
- 02/2013

äiti07
- 30v
- yk17
- K-HKS
- haaveissa 2.lapsi

Golla
- 23v
- yk52
- KYS
- haaveissa 1.lapsi
- 11/2012

StellaI
- 27v
- yk10
- L-PKS
- kilpirauhasen vjt, endometrioosi?
- haaveissa 1.lapsi

tarana:
- 25v
- yk14
- haaveissa 1.lapsi
- 01-03/2013


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitoooooos :)
 
Juu, ei sitä sellasta kivaa taulukkoo tänne niin vaan rakennella.. :whistle: Kaivoin nyt kuitenkin pinosta niiden ensikäyntien ajankohdat, jotka oli jotain maininneet asiasta. Sanotaan näin, että tästä on hyvä jatkaa :D
 
Kiitos ja halit :hug: kaikille.

mavli Juu kyllähän hän otti : / Ja kun ei ole oikein mitään, mitä voisi tehdä toisin. Mies on hyvässä kunnossa, ei ole ylipainoa, ei polta tupakkaa, tosi harvoin juo alkoholiakaan. Syö ja treenaa terveellisesti. Ja nyt vielä sen ekan näytteen poikkeavuuden jälkeen syönyt saksanpähkinöitä ja sinkkiä ja vitamiineja joka päivä, kun on jotain tutkimuksia, että niistä voisi olla hyötyä...
Kai tää on vaan niin huonoa tuuria, että meille kävi näin. Tällaista tää elämä vaan on.

Kertomisesta... Ei olla varsinaisesti kerrottu kenellekään ja en oo kokenut siihen vielä mitään tarvetta, näin on ollut ihan hyvä. No muutama ihminen, on varmasti lukenut rivien välistä, että ilman ehkäisyä ja toiveillen tässä mennään...
Oltaisi niin haluttu yllättää kaikki vauvauutisilla, siitä on niin haaveiltu...
Jos rankemmat hoidot nyt tulee eteen, niin sitten lähempänä kerron aika varmasti mun äitille, parille ystävälle ja töissä lähimmälle esimiehelle ja työkaverille. Saisin varmasti kaikilta näiltä paljon paljon tukea ja helpotuksen "salailusta".
 
Mojito Voi muru paljon jaksuja teille molemmille. Muista, ei tarvi löytyä kuin yksi ainut uiva siittiö ja se riittää! Ja vaikka todennököisyys luomuplussaan olis sama ko voittaa lotossa, niin muistappa, että JOKA VIIKKO joku voittaa lotossa!

Stella Joo, LKS on tosiaan lapin keskussairaala! Oliks toi sun niinku Lämskä? ( länsi-pohja) vai lapponia? En muista, mennee sekasin nuo. Meillä isommat hoidot tekee oulu, miten teillä?

ON: No niin! Meidän käynnin tuloksia:
- Gyne kehu miehen simppatestin taivaisiin, sano ettei oo pitkään aikaan nähny niin priimaa tavaraa, kuulemma harvinaisen hyvä. Ukkohan oli niin tohkeissaan et meinas kotimatkalla ajaa kolarin kun niin vouhotti hänen a-luokan priimatavarasta, teräspallista, alfa-uroksesta, vaikka läpi harmaan kiven jne jne. :D No, ainakin miehen asenne tätä touhua kohtaan on kokenut ainakin hetkellisen uudellee syttymisen, ku nyt hänellä on kova tarve päästä levittämään siemeniään :D Jatkuvasti on kellistämässä lakanoihin, et pitäskö vähän talletella, joka tyttö se ei näin laatutavaraa saakkaan :LOL: Ja sehän passaa, ovista ootellaan pari pv sisään :D Iha tarkkoja en osaa sanoo, mut määrä oli jotain et 40 miljoonaa/ml, joku prosentti jonka tavoite oli 14,ja harva näyte edes siihen yltää, niin meidän äijällä seki oli reteesti 21 tai jotain. Munasolun tavottavat simpat oli 80%.

Mua ultrasivat ja kaikki edelleen näytti ok, oik munasarjassa oli johtofolli tulossa. oli kp 12 n 10mm ( mitä se nyt tarkoittaakaan?) Sano gyne kun haastatteli, et meni vähän vaikeeksi kun ( ilmeisesti sillä oli joku suunnitelma valmiina meitä varten) meilla onkin ollut niitä kemiallsia, mitä gyne sano heti että jos on ollu plussa testissä niin se on alkuraskauden keskenmeno. Ja meillä niitä nyt 3 peräkkäin, nyt suunnitemiin muutos. Eli mulla spr hyytymis verikokeet ja aloitetaan primaspan 100mg + Foliver 1G ( foolihappo). Niiden pitäsi auttaa. Sano että yritsytä selvästi on, et kovasti uskoi että näillä lääkkeilelä onnistutaan. Niiden pitäsi jotenkin valmistella kohdun limakalvo mahdollisimman vastaanottoavaiseksi. toistuvat keskenmenot voi johtua jotenkin jostian tromboosi hommasta, sori kun en osaa tarkemmin sanoa.
SITTE se sano että kahvi pitää jättää max 3 kuppiin /pv ( siis varmaan tarkottaa n 1 dl vetoista kahvikuppua, ei semmosta 3dl mottia mistä meikä ryystää omat kahvini), kun siitä on tutkittua ja todistettua tietoa että se haittaa raskaaksi tulemista jos sitä runsaasti juo. jaa joo ja keliakia kokeet otatti. Ne jo valmiiksi otetut verikokeet oli kaikki ok.
Sano et katsotaan mitä ne verokokeet on, ja näillä lääkkeillä kokeillaan. Mut et me saadaan itse valita, et sit kun tuntuu etä ei jakseta näillä lääkkeillä enää kokeilla, niin ei tarvi muuta kun soittaa niin laittaa ison pyörän pyörimään. Mut tosiaan, piti oikein todennäköisenä että pitäs näillä onnistua. Ja jos (KUN) raskaustesti on positiivinen, niin varhaisultra sit viikolla 7 siellä :D Ihana gyne oli.

en hoksannu kysyy vaan et pitääköhän sitä lääkkeitä jatkaa sit plussanki jälkee? No jos näin käy, niin pitää soittaa ja kysyy mitä tehdään.

Mulle vois päivittää Kohdunulkoinen raskaus x 2, oik. munajohdin poistettu 3x alkuraskaudenkeskemeno ja hoito : primaspan + foliver

Itseltäni vaadin ainakin 3 kiertoa nyt kärsivällisyyttä näiden lääkkeiden kanssa ainakin. Toivottavasti vähän pidempäänkin jaksetaan näiden voimalla yrittää.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä