Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Babies: mä en kyllä nää ees haamu viivaa :( mut jos joku tarkkasilmäsempi näkee niin hyvä.

Mulla oli sitten se TSSG (Sono) aamusta....kaikki oli ok...eli auki oli, mutta vasenta puolta sai pikkasen hakea..ja ilmoitti että oikea ovuloi....kas yllätys senhän minä jo tiesinkin :whistle:
Kaksi burana 600 sai ottaa, ennen ja jälkeen...eikä kyllä mitään kipuja ollut sen aika se katetri oli vaan sellanen mitä mä vihaan yli kaiken ja sitten sen niiden sisäultra ku se tökki tuonne vasempaan puoleen....mutta mulla on aina niistä kahdesta se inhottavin tunne. Kirosin taas miehet alimpaan helvettiin...ihan siinä lääkäreiden kuullen.. mies vaan nauro :D

niin ja HYVÄ SUOMI......kiitos mestaruudesta...=)
 
Onnea kaikille kiekkofaneille Suomen voiton johdosta! Oli varmaan riemuisa ilta.

Ja Babies, minä olen näkevinäni tuossa testi-ikkunassa jotain. Mä sanoisin kyllä, että odota nyt ainakin kolmisen päivää ennen kuin testaat uudestaan, mutta mä olenkin inhonnut sitä testausta itseään yli kaiken. Jos ei testaaminen itsessään niin kamalasti ahdista, niin mikäs siinä, huomenna jo uusiksi. :) Toivotaan, että siinä on pian jo kaksi viivaa selvästi näkyvillä!

Ja sitten omanapa: Tänne tuli plussa. Tänä aamuna. Ja samana aamuna olisi ollut se lapsettomuuspolin ensimmäinen haastattelukäynti. Se peruuntui nyt sitten. Tuntuu kyllä, kuin olisi jossain huonossa (mutta tosi onnellisessa) elokuvassa, että tosiaankin ensimmäisenä "virallisena" lapsettomuuspolin käyntipäivänä se plussa sitten tulee. Ei voi käsittää. Eikä voi oikein vielä iloitakaan täysillä, kun nyt on tietysti mielessä, että meneekö kesken. Mutta pitää yrittää olla stressaamatta. Nyt menevät uusiksi sekä opiskelu- että asumiskuviot. Ei tätä voi tajuta.

Poistun nyt sulattelemaan tätä vähäksi aikaa, toivottavasti en tule saman tien takaisin jos tulee keskenmeno, mutta eihän sitä tiedä kukaan. Katselen kyllä teidän kuulumisia vielä ja jännitän kaikkin puolesta. Kiitoksia ihanasta tuesta ja mahtavasta keskusteluilmapiiristä täällä, ja toivottavasti ihan kaikki saavat plussan pian!

PS, lisäys: Olisin laittanut kuvan, mutten osaa!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kapybara! :)
Meillähän tuli kanssa plussa juuri sinä päivänä kun mun piti varata tutkimuksiin aikaa (meni tosin kesken, ja syykin taitaa olla selvillä). Sillon tais olla yk16 käynnissä.


Babiesin testissä näkyy kyllä toista viivaa, mutta kyseisistä testeistä mulla ei ole kokemusta. Mahtaako niihin tulla herkästi viivanpaikkoja? Toisessa viivassa ei ainakaan mun silmiin erotu punertavaa väriä, mutta ei ne värit yleensä toistu valokuvissa oikein. Miltä se näyttää paljain silmin? Ehdottomasti pari päivää sinnikästä odottelua ja uutta testiä kehiin!


Mä olen testaillut nyt viisi päivää plussia :D Harmi vaan, että johtuvat pregnylistä. Mä tilasin aikanaan 50 liuskatestiä kun halvalla sai, joten tuhlaan niitä tähän mun empiriiseen tutkimukseen, ja yritän selvittää kuinka kauan pregnylillä kestää poistua mun elimistöstä :whistle: Ens viikon torstaina ois vasta virallinen testipäivä. Sinnehän on ikuisuus!
 
kapybara, onnea! :flower: Tottakai mieluummin plussa kuin lapsettomuuspoli-käynti. :) Käythän sit kuitenkin meille päivittämässä, mitä kuuluu..?

Babiesin testistä en uskalla mennä sanoo juuta enkä jaata. Ei tässä nyt auta varmaan kuin odottaa ja testata uudelleen..?

Huh, olipa eilen ilta! Ja tänään pitää katsoa Helsingin juhlia sit illalla telkkarista :D Mulla elämä helpottui hiukkasen, kun sain vihdoinkin valmiiksi sen esseen, joka on tuottanut mulle koko kevään ajan harmaita hiuksia. Kun vaan menis nyt läpi... Eli I'm back! :wave:

Nyt on siis eka femar-kierto ilman seurantaa menossa, kp 11. Viikonlopusta lähtien on ollu kovaa juilintaa vasemmalla, kyllä, vasemmalla!!, puolella. Ja vähän oikeellakin. Eilen kiekkofinaalia kattoessakin kun maalien tullessa pompin sohvalta, niin joka kerta sai mennä kaksinkerroin, kun niin kovasti juili. Eilen ja tänään oon myös testaillut Prisman liuskatesteillä. Ei pitänyt testata, mutten voinu sit kuitenkaan olla testaamatta. Kyllä se viiva ihan selkeä on, muttei kuitenkaan kamalan vahva. Eli joko se ovis oli eilen tai sit se on vasta tulossa. Nytkin kyllä nippailee... Kun aattelin, etten seuraile oireita, niin aika vaikeeta olla seuraamatta kun koko ajan tuntuu :rolleyes:. Torstaina on aika polin terapeutille, jos purkais vähän näitä kevään juttuja ja sit yrittäis alkaa nauttia kesästä...
 
Rowan79: käytkö ihan julkisella lääkärillä vai yksityisellä? Itse alussa kans miettisin tuota terapeutin jutusille menoa että sais purkaa kaikki asiat...mutta onneksi minulla on ystäviä kelle saa purkaa vaikka keskellä yötä :)

Mullakin alkaa tikuttelut taas, jos nyt sit muistais tikutella....mieskin kysäisi kun lääkäristä lähettiin että nytkö me taas puputellaan ;) tokasin vaan että joo, mut ei tänä iltana kun 3 päivää on puputeltu, mä en jaksa :D
 
Pinkku, julkisella ollaan hoidossa ja ainakin meidän polilla on tosiaan mahdollisuus käydä juttelemassa terapeutin kanssa (on koulutukseltaan seksuaaliterapeutti ja kätilö, ja polimme IVF-hoitaja). Normi polimaksu siitä menee. Mulla on myös hyvä ystäväverkosto ja perhe, joiden kanssa voin puhua, mutta tämä kevät on ollut niin vaikea mulle henkisesti, että olen turvautunut myös ammattiapuun. Kerran siis oon aiemmin tuolla käynyt. Kun taustalla on sairastettu vaikea masennus nuorena, niin parempi tosiaan hoitaa myös mieltä, ettei vaan käy taas köpelösti. Pakollinen yhteinen käynti tuolla IVF-hoitajalla on sitten meillä edessä loppukesästä/syksyllä ennen kuin koeputkihoidot alkaa.

Hehe, joo joku raja puputtelussakin :D. Vaikka se kivaa onkin, niin ei sitä aina jaksa.
 
Kapybara Hurrjasti Onnea Sinulle ja miehellesi :D Tätä se simppa-analyysin uusin tulos sitten enteili, hienoa =) Jaksuja sinne päin ja toivotaan, että kaikki menisi nyt hyvin. Käy kertomassa kuulumisia, kun olet vähän asiaa sulatellut...

Babies mä näen siinä kyllä viivan, mutta en punaista, viivanpaikka? :confused: Testaa huomen viimeistään uudestaan. Tokihan kamera vielä himmentää himmeääkin, että paha täältä katsoen sanoa. Mut nyt vasta Kp11? vai miten se oli? Eli pitäis olla huomen tai ylihuomen jo selkeämpi, Kamalan isot peukutukset sille että näyttäis myöhemmin selkeää plussaa :D

Rowan kiva kun sait esseen väännettyä ja sulostutat taas meitäkin seurallas =) Varmastihan se menee läpi! Ja niin, Onnea oviksesta, toivottavasti teilläkin tärppää :D

Palaan myöhemmin asiaan, pakko oli vaan pikaseen päästä kommentoimaan näin isoja uutisia.
:hug: kaikille
 
Kiitoksia kaikille tosi paljon onnitteluista! Ja onnea Rowanille esseen valmistumisen johdosta!

Ja kaikille kommentiksi vielä terapeutin luona käymisestä, että mulla oli tosi hankalaa opiskelujen kanssa viime syksynä / talvena ja silloin sain käydä 10 kerran session terapeutilla meidän yliopiston kautta. Ja vaikka tämä raskauden yritys oli silloin vielä paljon tuoreempi asia (siinä vaiheessa alkoi vasta tuntua siltä, että vaikeuksia saattaisi olla edessä), niin jo sellaisessa varhaassa vaiheessa teki hyvää vähän puhua siitäkin asiasta jonkun ulkopuolisen kanssa. Lapsen yrittäminen nimittäin otettiin usein puheeksi niissä sessioissa, vaikka paljon muustakin oli kysymys. Olen miettinyt, että jos nyt keskenmeno tulee ja yritys jatkuu, ja etenkin jos yritys vielä kovin pitkään jatkuu, niin ilman muuta yritän päästä jollekin terapeutille puhumaan fiiliksistäni.

(Huomaa kyllä, ettei mitenkään uskalla toivoa tai luottaa, että raskaus voisi mennä ihan hyvinkin...! Näin kai on vähän kaikilla, joille raskaaksi tuleminen on ollut hankalaa.)

Mun mies oli ihan paras aamulla. Kun näytin hänelle testin tuloksen kello kuusi, hän oli aluksi että "tosi hienoa, mutta saisinko vielä tunnin nukkua kulta". Mä sanoin tähän että nukuhan vain, jos luulet, että saat vielä unta. Eipä saanut. :D Sitten alkoi levitä naamalle sellainen jähmettynyt kauhun ilme.

Mä: "Miksi sulla on tuollainen kauhun ilme naamalla?"
Mies: "No kun tämä tuli niin.... YHTÄKKIÄ!"

Ja mä mietin että oletpa aika pahvi, tässä on nyt yritetty viisitoista kiertoa ja tänä aamuna olisi aika lapsettomuuspolille, että ei hemmetissä tässä vaiheessa voi tulla uutisena se, että lasta yritetään saada alulle. :LOL: Ja vaikka itsestäkin tuntuu, että "oho nytkö se jo tapahtui", niin ainakaan en ollut noin ällistynyt...

Oikeasti mun mies on tosi ihana, hän ei vain aina hanskaa näitä spontaaneja reaktioita elämän suurissa ratkaisuhetkissä. Kun mä kysyin aikoinaan, että mennäänkö naimisiin, hänen reaktionsa olivat:

1) "Ai nyt vai?"
2) "Ai miksi muka?"
3) "Nyt mä kyllä tarvitsen tukevan ryypyn."

Kyllä se sitten taas alkaa kuulostaa kaukaisesti järkevältä, kunhan pääsee alkujärkytyksestään yli. :)

Alkoipa kaamea puhe / kirjoitusripuli, nyt siis oikeasti taka-alalle hetkeksi. Käyn teidän plussauutisianne kyllä katsomassa, toivottavasti nyt alkaa tulla niitä paljon!
 
Kabybara Hurjasti onnea!! Ihanaa :) :heart: Herttanen sun mies :D

Rowan Hienoa että sait esseen tehtyä ja tulit takas ilahduttamaan meidän elämää :)

Mie oon nyt alkusekoilun jälkeen päätyny siihen että se on viivanpaikka ja yritän parhaani mukaan olla vielä pari päivää testaamatta..Jos ei täti yllätä aikasemmin. Tosta testistä ei ole minkäänlaisia käyttäjäkokemuksia, tai ainakaa mie en löytäny. Niitä tekee joku ranskalainen firma eikä Suomessa tosiaan kyseisiä myydä. Mutta ymmärrätte varmaan mun ihmetyksen kun en ole koskaan nähny sitä legendaarista viivanpaikkaa/haamua :) Kerta se on ensimmäinenkin.. Toivottavasti se täti nyt sitte tulee ajalleen jos on tullakseen, eikai noi luget venytä kiertoa? Nehän voi periaatteessa lopettaa jos täti muutaman päivän myöhässä ja testit negaa? Sori tää omanapailu, jotenkin aika outo fiilis... Oon kyllä niin onnellinen Kabybaran puolesta :)
 
Babies murunen, jaksuja ja kärsivällisyyttä :hug: suht usea saa viivanpaikkoja, mutta jotkut odottajatkin vasta haamuilevat noilla päivillä, joten ei se auta kuin odottaa ja pitää peukkuja taivasta kohden. Lupaavaa silti ++++:whistle:

kapybara niin se elämä yllättää ja onneks välillä näinkin mahtavalla tavalla =)

jadekivi mistä tuollasen testipinkat tilasit? :O tsemiä tutkimukseen ;) toivottavasti se vika plussa johtuu sitten ihan muusta ku pregnylistä :whistle:

Pinkku-84 hieno tulos aukkarista, nyt sekin on sit takana.
 
Pinkku Viis viikkoa menee nopsaan kun kesäki lähenee uhkaavasti, vaikka ei kyllä säästä sitä uskoisi :)

jadekivi Minuaki kiinnostaa mistä oot tommosen läjän testejä tilannu ja mihin hintaan :D Meiän pitäs alkaa tilailee ovistestejä ja r-testejä jättipakkauksissa porukassa :LOL:

Onkos se Rowan alottanu jo miehen kaadon? :D

Jes, pystyin olemaan testaamatta tänään :) Pitää käydä apteekissa hakemassa lisää lugeja niin ostan sieltä jonkun hyvän testin sitte..suosituksia? Meillä olis miehellä torstaina synttärit(sama päivä kun tädin pitäs tulla) ja oisin niin kovin halunnu antanu maailman parhaan synttärilahjan... Pelko alkaa hiipimään perseeseen ihan tosissaan.. Olin ihan satavarma että clomit toimii jos ei heti ni ainaki nopeasti.. :(
 
Jadekivi: sun torstais tulee nopeemmin ku mun 14.6, se jos joku on pitkä aika taas oottaa.

Mä voisin kans yhtyä siihen ISOON liuska tilaukseen, eli oon kiinnostunut kans tilaa...tosin mulla on varastossa 10 ovis puikkoa ja 5 raskasutestiä

KapyBara: miehet on just tollasia ensin ne sanoo et tää menee ihan työstä ja sitten ku se "työ" saa positiivisen tuloksen, ne menee ihan hiljaseksi ja sanoo et tää tuli niin äkkiä...

Miten muuten saan kuvia laitettua kans esille, kun en onnistu saamaan ku linkin?

mun ovis testi näytti tältä eilen klo:19.00
Aijaa.com - 8050220.jpg

Tulipa huono kuva :| siinä isommassa se näky kunnolla (siis haalea viiva)
 
kapybara valtaisat onnittelut! VAU!! :heart: :hug: kaikki menee varmasti ihan hyvin. Jotenkin kuullostaa niin tutuilta ja ah, niin tyypillisen miesmäisiltä noi sun miehen kommentit. :)

jadekivi tervetuloa! :) koska oot pistäny pregnylin? Mulla oli ainakin häipynyt sotkemasta testejä yhdeksän päivän kuluttua.. tota samaa testailua oon joskus aikaisemmin siis harrastanu. :)

Babies kyllä mä onnistuin näkemään tossa testissä jotain, nyt vaan uutta testiä huomenaamulla tai sillon torstaina.. Meillähän oli alkionsiirto just miehen synttärinä, eli noi synttärit on selkeesti hyvä enne ;) ++++++ :whistle:
 
isla79,
pistin pregnylin tasan viikko sitten ja tänään aamulla näkyi enää todella hailu viiva testissä, joten eiköhän tuossa viikonloppuna vois jo testin tulokseen luottaa jos siinä jotain sattuisi näkymään :)

-----

Haha! Täälläkin taitaa olla vähän turhan innokkaita testailijoita? :D

Mä tilaan liuskatestini saveontests.comista. Aina ovat tulleet alle viikossa perille ja testit eivät ole ainakaan mulle antaneet ikinä niitä inhottavia viivanpaikkoja vaan toimivat täysin moitteettomasti. Kaksi kertaa olen kemiallisen raskaudenkin näillä bongannut dpo10-13 välillä.

Tällä hetkellä siellä näyttäis olevan 50 liuskan paketti 20$ + postikulut 7,99$, joten se on yhteensä n. 20€! Ei siis todellakaan ole hinnalla pilattuja! Samaisesta puljusta saa myös puikkotestejä, mutta niitä en ole koskaan kokeillut.

Mä olin niin varma, etten saisi noita liuskoja kulutetuksi loppuun, vaan tulisin raskaaksi minä hetkenä hyvänsä. Niin ne vaan hupenee eikä vatsa kasva vieläkään. No okei, ehkä se vähän kasvaa, mutta johtuu kyllä vaan suklaasta :ashamed:


Alkaa olla aikamoisen kärsimätön olo, eikä tilannetta kyllä paranna se, että mies on taas vakuuttunut siitä että olen raskaana ja puhuu siitä jatkuvasti. Valitettavasti se on ollut oikeassa vaan kerran, kesällä 2009, joten sen varaan en kyllä todellakaan laske. Viime inssikierrossa mies tippui kovaa ja korkealta kun vuoto alkoi, ja mua suoraan sanottuna hirvittää mitä tällä kertaa käy. On niin sydäntä särkevää nähdä se allapäin, kun se on yleensä se meidän suhteen positiivari joka tekee kaikkensa saadakseen mut hymyilemään.
 
Jadekivi: :hug:
meillä marraskuussa mies alko jo miettiä nimiä mitä annetaan jos tulee poika, tytölle on jo nimi valmiina :whistle: mutta sitten oli se kohdun ulkoinen raskaus :(
Mä olen lopettanu jo sen miettimisen, välillä on sellainen olo et NYT, NYT tärppää...ja sit et ei, ei tärpännytkään.

Babies: hahaa...minäkin näin sen hailukan viivan :D mulla on silmät sekoillu viimeksi.....piti uudestaan oikein tarkkaan kattoa.
mulle tuli eilisessä testissä oikein kunnon hailukka viiva, mies olikin että nyt, nyt tehdään vauva Leijonien kunniaksi.... :D Kysyinkin että annetaanko sitten nimeksi Mikko jos tärppää ;)
 
Pinkku Mitä ootko saanu HAAMUN?? Millon testaat uuestaa?? :O

Toivokaa nyt kovin että saan antaa miehelle synttärilahjaksi torstai aamuna positiivisen raskaustestin :D Se ois ihan mahtavaa :) Joutu ostamaan tänään superkalliin apteekin oman raskaustestin kun ei siellä ollu muuta.. Makso vissii 6€ :O
 
Aargh... vielä yhdeksän viikkoa hoitojen alkuun, toivottavasti ei tule mutkia enään matkaan


Babies pidetään peukkuja kyllä ihan tosissaan :heart: d:)b Apteekin oma on just hyvä, käytin niitä ennen ku siirryin halpiksiin.

Pinkku säkin sait haamun?! Toivottavasti vahvistuu ja kaikki menee oikean kaavan mukaan tällä kertaa =)

jadekivi Kiitos vinkistä, pitää käydä tsekkaan noita. Tiedän ton tunteen, kun oman pettymyksen lisäks, näkee toisen surun.... mulla ainakin tulee jotenkin "syyllinen" olo aina sillon :ashamed: Kyllä täällä jännätään sunkin puolesta ja toivotaan kovasti plussaa ens viikoksi ++++:whistle:

Isla loppukesällä sitten pistetään toi sun teoria tulikokeeseen! Meillä alkaa läheisten synttäriaalto kesäkuun lopussa ja kestää elokuun loppuun, just kun pregnylin piikitys pitäis aloittaa, on miehen synttärit.... voooooi kun tuo sun teoria toimis jopa meilläkin :D
 
Babies Kyllä täällä pidetään plussapeukkuja sulle +++++++

Kertokaahan mitä ovis- ja raskaustestejä te käytätte? Tuli vaan noista hinnoista ja halpis-keskustelusta mieleen. Eikös se apteekin oma raskaustesti ole edullinen? Entä onko ne netistä tilattavat ovisliuskatestit selkeälukuisia eli siis niistä havaitsee hyvin viivat eikä ne värjää turhaan viivan paikkoja jne.? Mä oon juuttunut vaan clearbluen testeihin, kun pidän niitä jostain syystä luotettavimpina ja se diginäyttö on niin selkeä - se on kyllä tai ei. Mutta ne on törkeen kalliita, niihin menee joka kuukausi paljon rahaa. Taidankin seuraavaksi tilata netistä niitä liuskatestejä ja seuraavaksi, kun kuvittelen olevani raskaana, ostan sen apteekin oman tai jonkun muun muutaman euron testin. Kiitos =)
 
Idylli usea tekee niin, että tekee halpistestejä ensin ja varmistaa esim. CBn testillä, niin ovis- kuin raskaustestien kohdalla. Itsekkin tehnyt noin ja hyväks havainnut, ei niin paljon tuhraannu noita kalliimpia.
Halpistestit on myös hyviä siinä, kun opettelee tuntemaan oman kroppansa toimintaa ja kiertoa tarkemmin... esim. nyt jadekivellä toi oma tutkimuksensa menossa ja mä olen testaillu omaa jatkuvasti koholla olevaa lh-hormonia.
Tottahan se on, että noissa liuskatesteissä joutuu alkuun varsinkin arvuutteleen ja niiden käyttö vaatii vähän aikaa oppia tunteen, miten ne toimii just oman kropan kans... siltikin tulevat halvemmiks ja voi paremmalla omallatunnolla tehdä silloinkin, kun ei ole ihan varma ovispäivistä :)
 

Yhteistyössä