Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Tillu79 Onpas kyllä hämmentävää. Ylemmässä ei selvästikään ole viivan viivaa - tai ei ainakaan tietokoneen ruudulla erotu. Alemmassa taas on ihan selkeä viiva. Toivotaan sitä oikeaksi plussaksi. Testaa huomenna tai parin päivän uudestaan? Lähetän plussatuulia sinne ++++++++ :flower:

Tillun alemmassa testissä tosiaan on ihan selkeä viiva! Herkissä testeissä on valtavasti eroja, joten voi olla että tuo puikkotesti vielä näyttää pregnylin tai sitten viiva tarkoittaa ihan sitä itseään! Jännittävää!

Mäkin sorruin testaamaan tänään, 9pv pregnylistä ja siihen pirun liuskaan tuli haaleista haalein viiva. :O En tod. voinut kuvitella sitä, koska se näkyi ihan selvästi jo 30 sekunnin päästä testin teosta. 5min sisään otin siitä kuvan dpo6 negan kanssa, mutta eipä se viiva kovin kummoisesti erotu.

Nyt sit joka toinen minuutti uskon sen olevan raskaudesta johtuvaa ja joka toinen minuutti taas uskon kropan taas tekevän temppujaan ja tuo olisikin edelleen pregnylin jämiä. Ääh. Miksen vaan voinut odottaa lauantaihin? :|

Jos mä nään harhoja niin sanokaa vaan suoraan :D Alemmassa testissä olen siis näkevinäni toisen viivan.

Babies mä en voi uskoa :( olen tosi pahoillani :hug:

Tillu kyllähän siinä selkeä viiva on :O testaatko koska uudestaan? kyllähän tuo on toiveet herättävä, mut kun on herkempi testi ku edellinen :confused: Mä toivon ja peukutan oikean plussan puolesta ++++:whistle:

Viola verikokeiden takia paastosin :p

Rowan ehkä olet oikeilla jäljillä tuon omadiagnoosin kans, sillai ainakin selittyis noin isot kivut... ollappa se oma ultra ;) Jaksuja, toivottavasti olo paranee pian..

Jadekivi Waauuu... kyllä mäkin näen siinä viivan! :D Kylläpä te nyt järjestätte jännitystä elämään ja sydämen tykytyksiä... ihanaa :D koska testaat taas? voi kunpa vahvistuis!

ON: Olipa tuskaa olla syömättä ja juomatta. Sokerirasituksessa tuli tosi huono olo, mutta arvo oli viitearvojen sisällä. Paastosokeri oli karvan verran enempi kuin viime viikolla, eli se keikkaa just viitearvojen rajalla. LDL oli viitearvon yli. Kilppari arvot saankin huomen iltapäivällä. Ens viikolla lääkäri sit sanoo sanasensa asiaan... aion ottaa arvot itselle ja käydä toisellakin lääkärillä niiden kans, ellen tuon tulevan kans saa selvyyttä kunnolla. Muutama asia ainakin on varmaa, eli mulla on iso riski saada joskus diabetes tai raskausajan diabetes, ellen pidä itsestä huolta.... niin ja sydänkohtaus :p

Kiitos kaikille tsempeistä.. Tosiaan mulla dpo 14 joten testin pitäs jo jotain näyttää jos raskaana ois.. Joten luget loppu nyt. Tuleepahan täti ja jälleen uusi clomikierto.

Aika kumma tuo Tillun haamuilu :O Tsemppiä testailuun,kuin myös Jadekivelle :)

^ Aaa, no sitten! mää typerä oletin, kun en ite löytänyt liuskoina noita herkkiä :ashamed:
Oi oi ku jännää :D

Muoks. ja jos olisin ottanut silmän käteen, olisin nähnyt myös tuon sun viestissä olevan kohdan jossa kerrot molempien testien herkkyyden, sori :LOL:

Viimeksi muokattu:
Tillu79 ja jadekivi onnittelut!! toivottavasti viivat vain vahvistuu! tosi lupaavalta näyttää! :hug:

Babies oon niin pahoillani sun puolesta, jaksamista! :hug:

Rowan mulla ivf:n aikana oli 16 rakkulaa ja 12 saatiin kerättyä, joten kyllä sinne jotain jäi. Silloin kun eka puhkes niin juurikin toi pissiminen teki ihan hirmu kipeetä (tää kuullostaa tosi oudolta, mutta fiilis oli sellainen, että ajattelin, että virtsarakko on räjähtäny.. :rolleyes: ) mitään niille ei voi kuitenkaan tehdä, näin mulle lääkäri sanoi silloin kun jouduin sit sen hyperstimulaation takia sairaalaan samoihin aikoihin. Toivottavasti sulla ei enää kipuile ja ettei jatkossakaan tulis mitään tommosia oireita. Jaksamista!

Hyvää yötä kaikille! :)

Mites meidän haamuilijat? Onko aamutestit jo tehty?

Lovestreet Hyvä sinä! :wave:

Lugejen lopettamisen jälkeen(eilen) loppui myös tissikipu kun seinään.. Äklö olo ollu nyt pari päivää :x En usko että johtuu enää metuista kun niitä nyt samalla annostuksella syöny muutaman viikon.. Tulis vaan se täti, tuletule..

Lovestreet,
muistaakseni n. 36h kuluttua piikistä irtoaa munasolu, mutta toki jokainen reagoi lääkkeisiin yksilöllisesti niin ihan tarkasti on mahdoton sanoa :)

Mä en uskaltanut testata vielä uudestaan. Mua pelottaa niin sairaasti, että eilinen viiva johtui vielä pregnylistä enkä tahdo nyt musertaa tätä hitusen kohonnutta toivoani heti perään negalla. Odottelen siis varmaan huomiseen jotta näen miten lämpökäyrä kehittyy. Nyt näyttää sen suhteen tosi lupaavalta, mutta yhdessä yössä voi jo tapahtua paljon : /

Ei ole mitenkään päin normaalista poikkeava olo, ihan samat menkkaoireet päällä kuin joka kierrossa, joten koitan valmistaa itseäni vielä siihen meidän kolmanteen ja samalla viimeiseen inssiin..

jadekivi ja Tillu, huhuhuh, kun tosiaan laitoitte meille jännät paikat! Mie niiiiin toivon, että molempien viivat tuosta vahvistuu ja masunkasvattelu voi alkaa... :heart:

Idylli, joo mie en osaa puhua itsestäni muutoin ku "mie" ja se on nykyään tarttumut jo kirjoitukseenkin. Murrehirmu oon! :D Violan teoria ei sit ihan osunukaan kohdalleen tuon "vähänkö"-sanan suhteen!

Pinkku, ovisonnea sinne! Se on kyllä ihan hyvä, kun kroppakin antaa merkkejä oviksesta, niin niistä voi jotain päätellä. Sit vaan ku on horrrmooonit mukana, niin en mie ainakaan voi ihan yhtä paljon luottaa kehon tuntemuksiin. Viime inssikierrossakin menin ihan paniikissa toiseen seurantaultraan ja lääkärillekin tuskailin, että "kyllä ne on varmaan jo irronneet tuntemuksista päätellen", mutta kun katsottiin ultralla, niin siellä ne vielä möllötti hyvin kasvaneina :D. No, sit itse inseminaatiossa ne olikin jo irronneet, mutta ihan vastikään.

Isla, ei onneksi enää liiemmin kipuile. En tiennutkään, että punktiossa voi jäädä jotain keräämättäkin. No, joka päivä oppii jotain uutta :D Eilen kun kävin polin terapeutilla, kerroin noista kivuista ja hän sanoi, että on ihan normaalia, että ovulaatiokivut voivat olla tosi kovatkin ja niitä voi olla useampana päivänä. Pitää vaan kuunnella omaa kehoa ja särkylääkettä pitää ottaa, ei saa jäädä kipua kuuntelemaan. Mie en nyt ollut ottanut ku aattelin, että jos se jotenki sotkee noita systeemejä :ashamed:.

Nyppy, nomut kumminkin viitearvojen sisällä, niin se on kuitenkin pääasia :) Eipä ollenkaan huono idea tsekkauttaa nuo tulokset toisellakin lääkärilla, tulee sit myös second opinion asiasta. Ja nyt sit pidät itsestäsi huolta, niin ei tarvi mitään raskausdiabeteksiä tai muitakaan diabeteksiä ja sydänkohtauksia varsinakaan pelätä. Mullahan on ongelmaa ollu tuon verenpaineen kanssa, mutta kaikki rasva- ja sokeriarvot on olleet aina kunnossa. Mie jo mietinkin, että sit ku on syksyllä punktion aika ja ne kuulemma mittaa siellä verenpainetta, ni tohtiiko tehdä miulle mitään ku kumminki pomppii pilvissä siinä tilanteessa :O.

LoveStreet, Hyvähyvä! :)

Babies, lugeja ei kyllä kaipaa, mie oon oppinu jo inhoomaan niitä. Mulla pahinta on kun se laskee mielialaa aika paljon. Kun muutenkin piinapäivät on ahdistavia ni ei sit auta ainakaan kun luget vielä pahentaa sitä. Mutta sulle nyt täti äkkii kylään ja seuraava kierto alkuun!! :)

ON: Oli kyllä taas hyvä eilen käydä siellä polin terapeutilla juttelemassa. Puhuttiin myös miun syksyyn kohdistuvista peloista hoitojen onnistumisen ja punktion suhteen. Mie pelkään oikeesti tosi paljon sitä punktiota. Hoitaja sanoi mulle, että kipulääkettä kyllä annetaan niin paljon ku tarvii, lääkkeet ei tästä talosta lopu :D. Saattaa kuulemma käydä niin, että minnuu vaan naurattaa toimenpiteen ajan. No, helpotti tietää tuo, mutta jotenkin kuvittelen, että siitä on nauru kaukana. Ellen sit oo oikeesti ihan kanttuvei :confused:. Ja sekin helpotti, että kun meillä oli inssissä niin huono onnistumismahdollisuus, niin ainakin koeputkimenetelmällä se on tooodella paljon parempi. Että ihan toiveikkaana pitäis yrittää siihen syksyyn lähteä, ja jos eka hoito ei onnistu niin sit vaan uutta yritystä. Mie jätin osan taakastani hänen huolehdittavakseen ja aloitan kesän nyt kevyemmin mielin. :cool:

LoveStreet Hienoa kun sait pistettyä onnistuneesti =) nyt vaan peittojen heilutusta urakalla koko viikonloppu, Voimia :D

Babies tulis vain se täti sinne, niin pääsisit aloittaan ja jännään uutta kiertoa, joka päättyy erilai ku ikinä ennen ;)

Jadekivi ja Tillu Tsemppiä teille.. kyllä jännittää teidän puolesta. ++++:whistle: molemmille!

Pinkku tärppionnea =)

Rowan oot oikeassa. Mulla on luonnostaan matala verenpaine, mut jo pelkästään clomien kans nousi alapaine yli viitearvon... saas nähdä sitten piikityksen aikaan, hui. Mut kyllä me siitä selvitään, eikös jookos? :)
Hyvä että juttelu autto ja sait vastauksia noihin mieltä vaivaaviin pelkoihin, saat viettää kesää nauttien lämmöstä ja kevyemmin mielin =)

ON: Sain kilppariarvot ja ne oli onneks hyvät. Elikkä kaikesta oireilusta saa syyttää pcota... onpa muuten erehdyttävän paljon samanlaisia oireita kuin vajaatoiminnassa. Ens viikolla lääkäriin ja sit näkee kuin ämmän käy.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Enpä taas tiiä, että mitä ajatella. päivällä tein apteekin raskaustestin. testiajalla en mitään nähnyt, mutta muutama minuutti sen jälkeen siihen ilmestyi selvästi havaittava haamu. Yritin kuvata, mut on niin hento, et ei kamera löytäny. No aamulla taas uudelleen...
AI NIIN jotakin positiivistakin... Kävin netissä tekemässä loton ja samalla kokeilin jäljelle jääneillä 6€ veikkauksen netti bingoa- VOITIN 175€!!!!!!!!!! :O

haamuilijat :wave: Tahtois nyt nähdä niitä plussatestejä :)

Täällä odotelleen edelleen tätiä, nyt mennään jo kp32. Yli puoleen vuoteen ei ole täti ollu sovitusta tapaamisesta myöhässä, great.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille, mulla se menee töissä :)

Babies Toivottavasti ei tule täti ollenkaan!
Mulla oli sama tilanne. Eilen oli kp32 ja yleensä kierto 27-30. Tein yhden raskaustestinkin ja kuvittelin nähneeni siinä haamun. Mutta tänään tuli sitten täti. Onneksi tänään, niin on yksi päivä aikaa keräillä itseä ennen työviikkoa, nyyh :'( Mies oli eilen juhlimassa ystävänsä varpajaisia - siis taas kerran jonkun muun varpajaiset... Voi tätä itsesäälissä rypemisen määrää, huh huh.
Mutta kuten Babies sanoi, niin näyttäkääs nyt niitä plussia meille, että jaksetaan taas uskoa, että sellainenkin joskus tulee :)

tälle aamua puhdas nega. Kyllä on taas tippa linssissä. Näin vielä sellaista unta,jossa synnytin maailman ihanimman tyttö vauvan ja itkin siinä unessa niin hirveästi onnesta.. No sitten, kun heräsin ja tajusin tilanteen tuli tosi pahamieli.
Nyt oon siskon tytön synttäreillä ja pidän sylissä sen 2kk ikäistä siskoa-ja tippa meinaa koko ajan silmään tulla.. :'(

Tillu79 Pahoittelut sinne! Ymmärrän miltä tuntuu. Yhtä paska fiilis täälläkin. Tää päivä meni taas itkiessä. Tsemppiä!

Pinkku-84 No kyllä on ihan selvä viiva eli selvästi on ovulaatio ollut! Nyt on sitten pupuiltu ahkeraan, vai? Ootkos muuten Turusta, kun kirjoitit, että ovuloisit ;) Hih :)

Nyppy, eiköhän me selvitä, ollaan täällä sitten tukemassa toisiamme syksylläkin. Ellei sit käy niin hienosti, että luomuplussattais kesällä. :cool: No, tuskin meikäläinen ainakaan... Hyvä, kun siun kilpparit kunnossa. Ja että pääset sit tällä viikolla lääkärille selvittämään tilannetta. Halauksia! :hug:

Tillu, voi että, pahoittelut! Voimahali :hug:

Idyllillekin iiiiiso tsemppihali :hug:! Välillä se itsesäälissä kunnolla rypeminen tekee ihan hyvääkin, saa olla luvan kanssa paha olla. Kun sitten sieltä taas jaksaa ponnistaa, on taas hippuisen vahvempi ja suunta voi olla vain ylöspäin. Eikös niin!

Babies, no voi kökkö sitä tätiä. On se semmonen, tulee sillon ku ei toivois ja ei tuu sillon ku sais tulla. Miltäs nyt vaikuttaa tilanne? :hug:

Pinkku, jesss, ovishan se, onnitteluhali :hug:! Ja tuskin tarvitsee edes udella, että onhan varmasti hyödynnetty... ;) Hih, mulle tuli ihan sama mieleen kuin Idyllillekin, että mahdatko Turkkusesta olla, kun "ovuloisit".

Tsih, miulla alkaa näköjään viikko halailemalla. Mutta ei kai se huono tapa ole? Viikonloppu meni hujauksessa pihahommmissa ja ikkunanpesussa. Ihanaa, kun on ollut niin kesäistä! No, tänään vissiin isompikin saderintama tulossa, mutta tarvii se luonto vettäkin välillä. Muuten ollut ihan ookoo, mutta nyt on taas ollut unien kanssa ongelmaa. Tänäänkin heräsin klo 4.30. Ja unet on olleet viikon ajan aika ahdistavia. Mistähän tämäkin nyt johtuu.

Tillu,
samassa veneessä ollaan :'(

Pitkästä aikaa negakierto tuntuu todella pahalta. Itkettää aivan järkyttävästi, mutta pakko purra hammasta töissä ollessa. Voi mies parkaa kun pääsen kotiin...

Munkin haamu siis tais johtua pregnylistä, koska negaa on sen jälkeen pukannut ja tänään aamulämmöt romahti niin alas että menkatkin alkanevat huomenna.

Mä en enää tiedä haluanko kokeilla kolmatta inssiä. Mitä jos alkaisi vaan säästämään siihen IVF:ään? Jos sen avulla syksyllä tärppäisi, niin lapsi syliin saamiseen olisi kulunut n. 4,5v :( En jaksaisi enää jahkailla, mutta kun toi taloudellinen puoli huolettaa aikalailla. Me ollaan miehen kanssa molemmat yrittäjiä, ja kovin usein ei rahaa kyllä jää säästöön asti.

Ja kun julkiselle puolelle ei lähdetä, niin IVF:n kulut on aika tähtitieteelliset. Miksi lapsihaaveetkin pitää pilata rahahuolilla?

Yhteistyössä