Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Rowan tuliko hyvää raparperipiirakkaa? nam :p
Ehkä nää asiat on samanlaisia, kuin ajatus siitä että avaruus on ääretön... liika mietintä vaan saa nupin sekaisin, eikä mitään ratkaisua ongelmien estämiseksi ole, ne tapahtuu jos on tapahtuakseen. Tarkoitan ettei niitä kannata jatkuasti ja pohjamutiaan myöten analysoida, mut aikusena ihmisenä on hyvä ajatella realistisesti piiloutumatta pumpuliin ja tiedostaa sekin raaka puoli elämästä.
Olet oikeassa tuossa kohdunvuokrauksessa ja tokihan se pitäisikin olla jollain tapaa valvottu, mutta tuohon aiempaan lakipykälään viitaten, voisin ajatella, että esim. naisen poismenon jälkeen hänen siskonsa saattaisi haluta kantaa lapsen sukusoluilla, jotka tarkoitettu aiemmin parin lapsettomuushoitoihin, mikäli mies haluaisi edelleen lapsen juuri tämän rakkaansa kans ja nainen itse olisi hyväksynyt tämän eläessään. Todennäköisin kohdunvuokraaja varmaan olisi lähisukulainen muissakin tapauksissa tai sitten kuten sanoit, kirjaimellinen kroppansa vuokraaja. Kyllähän tuota ulkomailla tehdään, mutta jos ajatellaan asiaa Suomessa, minusta ihmisellä pitäisi olla oikeus valita (eihän täällä ole itsensä myyminenkään laissa kielletty). Totta kai siinä on esim. näkökulma syntyneen lapsen kannalta katsottuna... (kuinka toinen nainen on äiti, mutta kasvoit silti toisen vatsassa), mutta onhan adoptiossa ja lahjasoluja käytettäessäkin psykologin luona käynti.
Voihan se tietty olla etten mä maallikkona osaa ajatella asiaa kaikista näkökulmista ja siks tuo mielipide :whistle:

Tillu79 tätipahoittelut :( Voima:hug:
 
Rowan Tuliko hyvää piirakkaa? :p jos muuten on hyviä raparperi ohjeita niin otan vastaan :) Meilläki tossa pihalla raparperia kasvaa..

Pinkku Aika hauskoja vinkkejä :D Pitäsköhän kokeilla :LOL:

Tillulle voimia :hug:

Tuohon kohdunvuokraushommaan.. Tottakai tämä ihminen joka kohtuaan vuokraa, elätettäisiin sen raskauden ajan. Toisaalta mun mielestä se kuuluu niille jotka kohdun haluavat vuokrata..mutta toisaalta en, koska tuo vaikeuttaisi "köyhempien" mahdollisuutta kohdunvuokraukseen.. Oon kuullu että jotkut nauttii raskausajasta ja tykkää olla raskaana, joten josko se vois olla yks motiivi hommaan? Tietty sen lisäksi että haluaa auttaa muita..
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
kp1 ja yk en edes tiedä. ei ainakaan tuo 10 mikä tuolla on. varmaan 13,14... :p mut täällä jatkuu stressittömyys tai ainaskin on pää niin täynnä kaikkea muuta ettei ehdi ajatella, ja hyvä niin :) oon aina välillä lueskelemassa käynyt kumminkin :) minäkin huomasin jo ajat sitten että babies on aloittaja nyt :O outoa tuo tekniikka.

tsemppiä kaikille ja iloista kesää :wave: :heart:
 
Mä kerroin miehellekkin noi vinkit, sanoinki ettei siksi oo tärpänny ku iltasin ollaan puuhailtu ;) pitää aamusin näköjään aloittaa hommat :D

uu raparperipiirasta :) meillä on huomenna Pizza päivä...aurinkoista v.loppua kaikille :wave:

Ootteko testanut niitä herkkiä raskaustestejä 10 miu/hCG? siinä sanotaan et 6-15 päivän jälkeen oviksesta saa testata.
 
Viimeksi muokattu:
Tunturihilla pahoittelut tätistä :( mutta tuo stressittömyys kuulostaa hyvältä. Teillähän oli kohta eka aika polille? :hug:

Pinkku koska ajattelit testailla? Oon käyttänyt herkkiä testejä, mut enpä silti ite menis ehkä ihan testaileen dpo6 vielä :O tai no, tilanteesta riippuen saattaisin senkin tehdä jos niin hyvältä näyttäis :D siinä on vaan iso riskinsä, ettei kiinnittyminen viel tapahtunu tai tapahtunu just, eikä hormoni ehtinyt nousta. Tsemppiä ja plussatuulia +++:whistle:

Mukavaa perjantaita kaikille :wave:
 
Tillu, voimarutistus :hug:

tunturihillallekin pahoittelut :hug: Mut hienoa, että sulla on muuta ajateltavaa ja et nyt niin stressaa tästä. :)

Nyppy, hyviä pointteja sulla tuosta kohdunvuokrauksesta. Mie oon nyt niin väsynyt, että ei nyt vaan tuu mieleen mitään järkevää tuosta, mutta siis samoilla linjoilla kuitenkin :D

Babies tuli tosi hyvää piirakkaa! Tein ihan perusmurotaikinapohjan. Täytteeksi vaahdotin 1 dl vaahtoutuvaa vaniljakastiketta, ja sen sekaan laitoin purkillisen (200 g) Valion maustettua rahkaa (valkosuklaa-lime) ja 1 tl vaniljasokeria. Kaadoin seoksen pohjan päälle ja siihen päälle laitoin raparperinpalaset ja pikkusen ripottelin vielä sokeria. Uunissa se taisi olla n. 30 min. 200 asteessa. Valmiin piirakkapalan päälle voi vielä vähän lorauttaa sitä vaniljakastiketta, kun sitä jää kuitenkin yli siitä purkista. :p

Pinkulla jotenkin huippuja piristyspostauksia ollu nuo viimeiset! =)

Hitsit, että tää on ollu stressittömin kierto miesmuistiin! Kun en todellakaan usko luomuplussaan, niin en yhtään piinaile edes, vaikka kuinka oli ne femarit alkukierrossa. Nyt on kp 22 eikä oo ollenkaan sitä jännitystä, mikä on ollu kaikissa kierroissa varmaan yk 1:stä lähtien. Tänään on ollu ekat pienet tätioireet. En oo ihan varma, milloin niitä pitäis odottaa. Viime kierto oli 28 pv ja sitä edellinen se superlyhyt 22 pv. Kai tää tule olee sit jotain siltä väliltä. Toisaalta niin ihanaa ilman stressiä mut toisaalta surullistakin, kun tietää että ei tuu mitään tästäkään. Ja kyllä se pikku pettymys silti varmasti sit iskee, kun täti tulee ja/tai testaan negan. Nyt pitää kuitenkin varalta varmaan testatakin vaikka vuoto alkaiskin (varsinkin jos on niukka), kun pitää olla 100% varma ettei oo raskaana, jos meinaa alottaa taas femarit kp 2.

Huomenna aiotaan miehen kanssa vähän juhlia, kun sain valmiiksi informaatiotutkimuksen perusopinnot ja mennään syömään italialaiseen ravintolaan. :) Saa nähdä, jatketaanko sieltä vielä johonkin vai käydäänkö vain syömässä. En oo juurikaan alkoholia ottanut tässä kevään aikana (itse asiassa vain 1 kerran maaliskuussa!), joten täytyypä varoa sen kanssa varsinkin jos pikksen enemmän meinaa ottaa. Kun on tuo painokin tässä kevään aikana pudonnut sen 10+ kg.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Nyppy
Mä testailin jo tänää :whistle:

Mut tiesin et se oli liian aikaista joten ootan nyt et jos se täti punainen tulee. Sit jos se on myöhässä niin sit teen vasta testin.

mulla on ollu koko viikon alavatsa nippailua ja kohdun kohtaan joten, meinasin et jos jotain kiinnitys juttuja olisi. Mut sen näkee sit et jos täti punanen tekee tulonsa.
 
Jee! Onnea Hopeainen :flower: Tietää missä merkeissä rouvan viikonloppu menee :D
Hienoa, mä en ole tuollasta saanu ikuna aikaseks. Miten muuten menee? miten kävi sen hormonihäiriön kans, ainaki se ony nyt ohi... näyttäis siltä.

Pinkku ei vielä kirvestä kaivoon..
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Heippa kaikille! En ole ehtinyt pitkään aikaan kirjoitella enkä lukea teidän kuulumisia. Kulunut viikko on ollut töissä kiireinen, kun on pitänyt miettiä arviointeja ynnä muita. Lisäksi saatiin viikonloppuna tietää, että me saadaan koiranpentu kahden viikon kuluttua ja nyt ollaan oltu ihan fiiliksissä siitä asiasta. Meidän ei ensin pitänyt saada siitä pentueesta koiraa, kun kaikki oli varattuja, mutta saatiin kuitenkin. Ihanaa, pieni valonpilkahdus elämäämme :)

Onnea kaikille ovisplussista ja tsemppiä pupuiluihin, tsemppiä myös niille, joille on tullut täti kylään!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
hopeaiselle onnittelut nätistä ovisplussasta! :)

Ja Pinkku, tosiaan kuten Nyppykin sanoi, ei vielä kannata luovottaa! :)

Idylli, oi, koiranpentu!! :heart: Siinäpä teille sitten riittääkin ihasteltavaa ja puuhaa kesäksi, kun pikkuinen opettelee talon tavoille. Onnea uudesta perheenjäsenestä! :flower: Minkä rotuinen koira se on?

ON: Täti tuli jo tänään. Mulla jäi taas kauheen lyhyeksi kierto, vain 23 pv. Enpä oo edes pettynyt, kun en usko enää luomuraskautumiseen, mutta huolettaa vähän tämä kiertojen heitteleminen. Tätä edellinen kierto oli 28 pv ja ennen sitä vain 22 pv. Mulla näköjään aina kun on ollu edellisessä kierrossa luget, niin sit seuraava (lugeton) kierto jää kauheen lyhyeksi. Miksihän? Kaiken lisäksi mulla on ollu koko päivän hirveä krapula. Koko kevään aikana en oo juonut ennen eilistä kuin kerran maaliskuussa. Eilen käytiin siis vähän miehen kanssa juhlimassa ja ihan järkky olo. Ei kiitos tarvii taas tämmöstä sit enää ikinä. Niin että ei mikään paras päivä, krapula ja inhottavat menkkakrampit mahassa. Onneks mies tekee hampurilaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Täällä kp4 menossa ja menopur piikittelyt jatkuu. Keskiviikkona olis tapaaminen lapsettomuuslääkärin kanssa ja ultrataan miten on lähteny folleja kasvamaan. Juteltiin miehen kanssa, et ehdotetaan voisko tähän kiertoon tehdä inseminaation, kun on ollut niin suuria vaikeuksia ton oikea aikaisen paneskelun kanssa. Meinaa miehelle iskeä ramppikuume ja paniikki justiin sillon, kun olis PAKKO laueta... Liekkö muilla samanlaisia ongelmia oviksen aikoihin, et mies panikoi... Ei se sitä tahallaan tee ja ei tää pakkoseksi itestäkää mitenkää hauskaa enää ole.
 
Mä ootan jo tätipunasta :) mut toivoa ei olla menetetty. Miehelle sanoin et testit on tehty ja negaa näytti. Mies tokas siihen sitten sekstaillaan aamusin kun annetaan sellanen ohje :D tässä ei oo kyllä hirveeesti keretty ajattelee kun meillä on kämppä myynnissä ja joka v.loppu on saatu siivota sitä kiukulla ja pihaa laitettu kuntoon että uuden asukkaan ei paljoa tarvis tehä. Kohtahan se kesälomakin on tulossa. Ei tiiä vaikka sitä joutuis muuttamaan väliaikaiseen asuntoon (mistä sellasen sitten löytääkin)
 
Tillu, kannattaa ehdottomasti kysyä tuota inseminaation mahdollisuutta. Sulla kun on kuitenkin jo hormonitkin käytössä ja se inssi ei oo mitenkään aikaavievä toimenpide edes. Eihän se pakkoseksi kivaa ole... Meillä ei kuitenkaan juuri oo ollu ongelmia tuon kanssa, ehkä koko yritysaikana on ollu 2 kertaa semmonen tilanne, että ei ois millään kiinnostanut. Ehkä enempikin inssikierroissa sit minnuu oviksen aikaan ois haluttanut ja sillon ei sit saanut olla yhdynnässä. Mutta aika mekaanistahan tuo oviksen aikaan välillä peitonheiluttelukin on. Ei onneksi aina. Tsemppiä ultraan! :)

Pinkku, toivottavasti saatte kämpän myytyä hyvään hintaan! :) Millaista asuntoa te ootte sit itsellenne etsimässä, jos saa kysyä?

Mulla on ihan kauhee turvotus päällä menkkojen takia (ja joo, myös viikonlopun jäljiltä vielä :ashamed:). Mahaan koskee ja ärsyttää. Aloin taas aamulla popsimaan femareita viideksi päiväksi. Onneksi huomisesta alkaen pitäisi lämmetä ja tulla enemmän aurinkoa. Josko se KESÄ ois sit täällä jäädäkseen..?

Aurinkoa ja lämpöä kaikkien teidän viikkoon! :heart:
 
Idylli Onnea uudesta perheenjäsenestä :) Ihanaa..

Tillu79 kuulostaa toi inseminaatio hyvältä vaihtoehdolta, kannattaa kysellä.
Mä huomasin miehessä ovisaikana hermostumista, ei onneks seurannu sänkyilyyn mukana, mut muuten oli kyllä jotenki enempi pinna piukeena ja sellanen hermostunu, kun mä tietenki puhuin asiasta koko ajan kasvattaen niitä paineita. Voimia ja tsemppiä lääkäriin :hug:

Pinkulle tsempit asunnon laittoon ja kauppoihin, toivottavasti löytyy teille se just oikea koti.

Tunturihilla niin muistelin ja samalla just mietin, että vastahan sä eilen tuskailit, että miten saat kuluun 3,5kk :D Hyvä juttu, jännittää jo teidän puolesta ;)

A-ML joko sulla oli operaatio? eikö pitäny olla toukokuussa? onhan kaikki hyvin?? Jaksuja ja toivottavasti olet jo hyvää vauhtia parannellut itseäs, että pääsette tositoimiin :hug: Saiko aukkarin tehtyä samalla?

Ihanaa ja aurinkoista viikkoa kaikille :wave:
 
Siis uusi omakotitalo on jo tilauksessa, niin tarvittaisiin ehkä väliaikainen asunto, mielellään muutettaisiin vain kerran, mut kun pitää rak.luvat ja kaikki hakee eikä virastot oo heinäkuussa auki, niin ei mikään liiku. Meillä on siis kolme vuotta vanha omakotitalo myynnissä :) vanha on 1½ kr ja nyt tulee 1 kr.

Tein taas testin ja negaa se näytti.... :| ei voi mitään kyllä se jo täsä vaiheessa olis näkyny.
En oo naapuria enään kun moikannu joskus, ei vaan pysty....jotenkin tekee vaan kipeetä ja kun näkee sen niin heti hokee kun väsyttää..... inhottavaa..ja tuntuu et mies ei ymmärrä millasta se on. Tänään viimeksi tuli taas tippa linssii ja taas nyt ku kirjottaa...turha mun on surkutella kun osa täällä on 3v tai enemmän yrittäny, mut NYT todellakin tietää miltä toisesta kaimasta tuntuu. :'(
 
Täällä kp4 menossa ja menopur piikittelyt jatkuu. Keskiviikkona olis tapaaminen lapsettomuuslääkärin kanssa ja ultrataan miten on lähteny folleja kasvamaan. Juteltiin miehen kanssa, et ehdotetaan voisko tähän kiertoon tehdä inseminaation, kun on ollut niin suuria vaikeuksia ton oikea aikaisen paneskelun kanssa. Meinaa miehelle iskeä ramppikuume ja paniikki justiin sillon, kun olis PAKKO laueta... Liekkö muilla samanlaisia ongelmia oviksen aikoihin, et mies panikoi... Ei se sitä tahallaan tee ja ei tää pakkoseksi itestäkää mitenkää hauskaa enää ole.
Meillä on ollut vähän samonmoisia ongelmia. Aateltiin kanssa pyytää inssiä ens kiertoon, jos ei nyt tulosta tuu. Tää odottelu on kyllä niin karseeta :( En oo oikein jaksanu taas hetkeen täälläkään käydä, kun ei kestä aatella. Kiva kuitenkin välillä käydä lukeen muittekin kuulumisia, niin ei oo ihan koko aikaa niin yksinäinen olo. Mulla sattu aika ikävä juttu viikko sitten maanantaina: sain epilepsia kohtauksen. Eka kerta kymmeneen vuoteen. Olin yksin kotona aamulla ja laittamassa tukkaani ja seuraava minkä muistan niin herään lattialta ja kampauspöytä kaatunu ja pahat mustelmat lantiolla ja jaloissa ja päässä kaks kunnon kuhmua :( Pelottaa jos tuo johtuukin siitä hcg piikistä. Silloinhan mulle tulis enemmän kohtauksia myös raskausaikana... Onneks on keskiviikkona neurologi niin pääsee hieman jutteleen. En vaan haluis nostaa lääkitystäkään kauheesti jos joskus raskaaks tuun, mutta toisaalta en kyllä halua saada kohtaustakaan vauva mahassa.

Idylli Kivaa :) Mikä koira teille tulee? Meillä on kanssa tuo Inka-tipsu tuonut hieman valoa elämään.
 
LoveStreet hyvä ettei käynyt pahemmin, etkä lyönyt päätäsi. Voin vain kuvitella miten pelottava tilanne muutenkin ja varsinkin tulevan raskauden suhteen. Toivottavasti tilanne selkiytyy sitten keskiviikkona. Voima:hug:
Ja samat sanat kuin Tillullekkin, että rohkeasti vain kyselemään inssistä jos yhtään tuntuu siltä :)
 
Lowestreet ja Rowan Meille tulee berninpaimenkoira. Nyt se on ihana pieni nallekarhu, mutta liian nopeesti kasvaa isoksi... Pari viikkoa pitää nyt jaksaa odottaa tätä uutta perheenjäsentä. Kunpa lapsen "hankinta" olisi yhtä helppoa - tai niinhän se toisille onkin. Mulla on huomenna aika aukiolotutkimukseen ja samalla saan tietää verikokeiden tulokset. Viimeksihän ne oli ihan hiukan huonot ja päätettiin ottaa uudestaan, että jos sattui vaan huono kierto. Huomenna sitten siis ratkeaa hoitosuunnitelma, jännää.

Lowestreet Saako sen selville, että johtuiko siitä piikistä vai oliko vaan sattuma kyseessä?

Tillu79 Toivottavasti saatte inssin, niin ei tarvi murehtia pupuilusta.
 
Varoitus! Itsesääliviesti alkaa:

Mulla oli jo pari viikkoa niin hyvä fiilis, mutta nyt taas on pikkuisen matalapainetta havaittavissa. En oo olevinaan pettynyt menkkojen alkamisestakaan, mutta oon ollu eilisestä lähtien aika alamaissa. Voikohan femarit aiheuttaa tämmöistä? Lisäksi illalla alkoi orastava kurkkukipu ja se jatkuu tänään ja on jotenki vetämätön olo eikä mikään huvittas. Tekis mieli vaan maata sohvalla ja mässäillä ja itkeä tihrustaa. Salillekaan en uskalla mennä tänään ku en oo varma onko tää alkavaa flunssaa vai vaan allergiaoiretta ja sit on huono omatunto kun ei jaksa. Jos mie edes saisin nyt keittiön kaapit, uunin ja jääkaapin vaikka tänään siivottua, se on ollut jo pitkään to-do -listalla. Just kun nyt kesä alkaa, niin mie oon tämmönen. :'(
 
Voi Rowan.. Mitä sulle sanois. Välillä on tuollasia päiviä ja mun taktiikka on se, että annan itseni velloa itsesäälissä ja huonossa olossa enkä edes pakota itseäni mihinkään. Seuraava päivä on tähän asti ollut aina parempi.

Tillu, meillä ihan samoja ongelmia. Tähän astihan mitään apuja ei oo ollut, mutta nyt (huomenna) alkaa clomit ekaa kertaa, joten hommaan pitäs pystyä. Onhan se tosi ahdistavaa ajatella et tiettyinä päivinä on pakko paneskella, se on vaikuttanut selvästi jo meidän väleihin miehen kaa. Sillä on hirveet paineet ja ne johtuu siitä että mä suutun/loukkaanun ettei homma mee niinkun haluan. Mun mies ottas paljon rennommin, mutta minä olen meillä se joka kasaa paineet senkin niskaan. Ja soppa on valmis. Muuten meillä ei sekstailla ollenkaan, ne 3-4 kertaa oviksen ympärillä ja that's it. Kumpikaan ei halua. Eikä kumpaakaan haittaa. Onhan tää vittumainen tilanne.

Idylli, ihanaa, koiravauva!! Mä rakastan koiria!! Mitä aukkarissa sanottiin?

No teillähän Pinkku on aktiivista asunnonvaihtoa! Mikäs teillä on syynä uuden rakentamiseen? Ilmeisesti sun mies on alalla? Me haaveillaan kans omasta talosta Helsingistä sit kun palataan, mut hinnat on niin huimia, ettei taida olla mitään mahdollisuuksia. Just katoin Paloheinästä taloa, 600.000 €!! Uusi kivitalo siis kyseessä, joku 120 m2.

.) Clomit siis alkaa huomenna. Niin. Ja seurantaultra kai kp 10. Tänään pitää vielä käydä lääkärissä ENNEN clomien aloitusta tarkistuttamassa ettei kystiä oo. Inhottava mennä kun menkat on pahimmillaan. Ja tää johtuu siitä, kun mun lääkärille on sattunut kaks kertaa peräkkäin, et naisella onkin ollut kystiä ennen clomien aloitusta. Ja nyt se mun oma lääkäri on lomalle, joten pitää mennä toiselle lääkärille keskussairaalaan, jossa tää toinen lääkäri päivystää. Hirveen vaikeeta. Ja teillä siellä Suomessa clomit vaan tyrkätään käteen ilman mitään kontrolliultria, kunpa täälläkin. Välillä tulee rahastuksen maku suuhun..

Viola kp 2 yk miljoona
 
Viimeksi muokattu:
Rowan: täällä sama juttu..... ryvetään kummatkin säälissä oikein kunnolla :hug:

Viola30: mistäs sä kuvittelit et mies on alalla ;) tohon sun kivitaloon voisin sanoo meidän isän kommentin (" kivitalo, ei oo kivitalo jos ei siinä näy kunnon kiveä. Rapatut talot on taas HARKKO taloja, ne ei oo kivee ees nähny ;) ) mä nauran aina kun se hokee tota samaa.¨
Me löydettiin meidän vanhan talon lähettyviltä (n. 1.5km) juuri passeli tontti sille meidän alkuperäiselle talolle, mitä me kolme vuotta sitten suunniteltiin ensimmäisen kerran ja tää vanha tontti on väärän mallinen, ettei siihen pystyny rakentaa sellaista L mallia. Haluttiin 1 tason talo. Täsä uudessa talossa on mun ihana 30m2 kokonen keittiö ;)

niin ja meillä alko greippimehu kuuri, ihan siitä syystä että marraskuussa join viimeksi greippimehua ja silloinhan meillä tärppäs. Ei hän tässä menetäkkään mitään, kaikkia kokeillaan :p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä