Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Ensimmäinen lomapäivä, ihanaa!!!! :cool:

Pinkku-84 Kunnon nollaus tekee toisinaan terää, mut harmi tosiaan kun siitä joutuu kärsimään seuraavana päivänä :)

Hauskaa reissua ja irtiottoa Rowanille!

Mukavia hellepäiviä ja pupuiluintoa ym. kaikille!
 
nyppy aiemmin söin koko ajan kolme tablettia päivässä, mutta mulla sokerit oli sekasin epilepsia lääkkeen taia joka aiheutti/pahensi pcos:ää. Sitten kun lääke vaihdettiin kierto tasaantui ja sokerit oli ok muutenkin niin lopetin metut kun en jaksanu muistaa joka aterialla niitä ottaa, enkä kai sit oikeen niitä tarvinnutkaan enään.

Mäkään en oikeen tiedä miksi noita femareita joillekin määrätään alotettavaks 2. ja toisille 3. päivä. Toisaalta onhan se sama homma clomien kanssa, niissäkin aloitus päivä vaihtelee. Niukkeniko teillä menkat femar kierroissa? Nää on ollu nyt tosi niukat ja kivuttomatkin. Ainoot kivut on tuntunut munasarjojen tienoolla kummallakin puolella.

Mulla ei femareista oo tullu niin minkäänlaisia oireita, melkein kaipais jotain. Olin sillon ennen sitä kontrolliultraa ihan varma ettei siellä mitään ole, kun ei olossa mitään eroa huomannut. Oli kyllä aika karsee olo lauantaina jonkun aikaa kun sain tietää että yks entinen koulukaveri on raskaana 15. viikolla. Hemmetin fb. Tuntuu että nyt tosi moni on saanut lapsen ihan tässä lähiaikoina. Silloin kun alettiin yrittää tuntu että oltiin meidän kaveripiirissä tosi etuajassa tän homman kanssa, kun ei oikein kellään vielä ollut lapsia. Jotenkin toi ärsytti superpaljon kun se korosti sitä omaa epäonnistumista. Vaikka mistäs mä tiiän vaikka ne ois yrittäny lasta kolme vuotta...
 
typerä omanapainen päivitys, mutta nyt tulee kuitenkin:

tänään eka aika taysissa siis oli, paljon ehti tunnissa tapahtua (tai no, työ oletta jo edellä vissiinki kaikki, mutta siis noin yhtäkkiä miulle paljon) aukkari tehty, ei ollu kovin kivulias ja kuulema molemmat puolet hienosti auki (jippijaijee!!! :cool:) .

heinäkuun alussa pitäis alkaa seuraavat menkat, mutta poli onki sillon kiinni jotenka luomukierto tulee, elokuun alussa sit femarit.

paljonko ne femarit maksaa?
lääkäri selitti jotakin 5tabletista, onkohan se sit pakkauskoko vai pitääkö ottaa useamman kk:n annos samalla?

mies oli ihan innoissaan kun soitin sille että on tötteröt auki :D olin jo pitänyt sille esitelmää että kaikki menee vaikeimman kautta heti kun ne molemmat puolet on kumminkin ihan tupaten täynnä tukkeumaa. ...ai mikä pessimisti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Tunturihilla Jeeeeee, Hienoa :hug: =) harmi tietty kun se kesätauko siihen sattuu väliin, mut saat ainakin kesän nautiskella ilman stressiä... eikähän sitä tiedä, jos kesä toiskin sen luomuplussan :whistle:

LoveStreet mut sehän on hyvä että sait ne lopettaa, etkä koe niitä tarvisevas. Mun annos nyt 1/pv, kohta 2/pv ja syksyllä ehkä se 3. Toi pcos kun kasvattaa keskenmenoriskiä, niin toivon kovasti et nuo metut auttaa senkin puolesta mun kroppaa jaksamaan, jos syksyllä sellanen ihme ku raskaus sattuis omalle kohdalle. Mikä sulla on olo nyt? Toivottavasti parempi ja mielikin pikku hiljaa uutta toivoa täynnä :)
Mistähän muuten johtuukin, että raskausuutisia tippuu joka tuutista :|

Melargia Todellakin! Tää on tosiaan vihoviimeinen täysluomu ja melkein se seuraavakin kierto on, paitsi ettei sais tulla raskaaks (HAH), kun sumut alkaa siellä oviksen jälkeen.
Mikä se sun tilanne nyt olikaan? Jossain sumussa kai jo eläny ja omassa kuplassani, kun en muista... siis aika pienet kpt tais olla? Toivottavasti nyt ei mikään vastusta teillä tässä kierrossa :hug:
...taas tää mun dementia nostaa päätään, kun lähimuisti takkuaa, mut muistan kauempia juttuja


Rowan Kiitos :heart: toivotaan näin. Mukavaa ja rentouttavaa irtiottoa Sinulle, oot tosiaan sen ansainnu, että Nauti täysin siemauksin :hug:

Ja nyt sitä hellettä Kiitos

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tunturihilla
Kyllä mulla nyt jo on olo ihan ok, semmonen mikä tää nyt on ollutkin.

tunturihillaJust ostin 5 kpl femareita ja maksoi 13,75 tai jtn. Täällä Tampereen suunnalla niitä ei kai oikein saa 5 kpl muualta kuin yliopiston apteekista. Niissä on pienin pakkauskoko 30 tablettia ja ne pakkaa ne uudelleen siä apteekissa viiden kappaleen pakettiin. Mulla on resepti kirjoitettu viidelle tabletille ja sillä reseptillä en saanut sitten mitään Tesoman apteekista, vaan kehoittivat menemään yliopiston apteekkiin. Eli jos paikkakunnallasi sellainen on niin mene sinne.
 
Joo, sekä niillä joka toisella aikuisella naisella, jotka ei satu olemaan raskaana, on mukanaan pikkuinen... ja sitten ollaan me.
Mä huomaan että kesä helpottaa katkeruutta, mut toivottavasti me kaikki plussataan ennen kuin vuosi vaihtuu!
 
Nyt mua alkoi kiinnostaa noi Femarit, koitin äsken netistä lukee ja siellä luki jotain rintasyövän estämisesta (??????) mut sit lukee jossain muualla keskustelupalstoilla raskauden yrittäjät on käyttänyt niitä. Voisiko joku lyhyesti selostaa mulle ja samoin noista Clomeista :) onko nämä jotain reseptilääkkeitä?

kiitos ja kumarrus ;)
 
reseptillä on kyllä, noi femarit miun lääkärin mukaan ei ärsytä ja ohenna kohdun limakalvoja, ei tee kuumia aaltoja, ekä kasvata monta munarakkulaa/kystia niinku clomit. rintasyöpälääke on, mutta sillä on yviä tuloksia saatu kasvattaa yks johtofolli ja just tuo sivuvaikutusten vähyys on plussa :) aika näyttää miten käy..

tuo ei minuu huolestuta että on syöpälääke, onpahan varmaan ainakin tehokas (no tietty turhien lääkkeiden syönti ei oo hyväksi mutta kun tarvetta nyt on) , mutta tiesittekö että ihan ravinnosta ihminen saa jo hurjan määrän myrkkyjä: esim. yleisesti hyväksytty makeutusaine aspartaami on eristetty hyönteismyrkystä. hyvä syy suosia luomua :)
 
tunturihilla, onnittelut avonaisista putkista! Homma meni nopeasti eteenpäin. Miks sulle määrättiin femarit eikä clomeja?

Rowanille ja melargialle hauskaa reissua!

Ajattele Nyppy, et sullakin on kohta hoidot ovella. Positiivista että jotain tapahtuu.

Hirmu hyviä uutisia!!! Clomien kontrolliultrassa tänä aamuna kp 9 oli kaksi isompaa follikkelia, 11 mm ja 12 mm!!! Torstaina vielä toinen ultra. Mutta eikö olekin hienoa! Clomit siis näyttää toimivan. Ja vielä tällä hetkellä kaksi hyvää follikkelia, torstaina sitten nähdään onko toinen niistä ottanut kasvuspurtin. Heti tietty toiveet nous kattoon, ehkä tää ois se meidän kierto. Toivon ainakin kovasti.

Happy Viola :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Viola30 perustelut femareissa onkin tuossa aiemmassa viestissä :) lääkäri sanoi että tuo on aika uusi, mutta tosi hyvin siedetty ja hyviä tuloksia tuonut lääke. Ja että clomeissa niitä huonoja puolia on niin paljon. Onhan siinä varmasti yksilöllisiä erojakin. kahlasin nettiä ja näyttää entiset clomien käyttäjät joille on sittemmin määrätty femarit olevan tosi tyytyväisiä vaihtoon. :)
 
Miksiköhän mulle ei oo juteltu tästä (?) onkohan se siitä että ovuloin...vai mikä..noh, mulla on viikon päästä erikoislääkärille aika pitää ottaa silloin puheeksi.

HYVÄ VIOLA, me also happy for you ;)
Jos sää ovuloit normaalisti ei clomeista tai Femareista ole oikein hyötyä. Niillä hoidetaan ovuloimattomuutta ja kypsytetään munarakkulaa. Itse en ovuloi ilmeisesti ollenkaan normaalisti ja femareilla tuli yksi kypsä folli. Meillä ongelmana on pelkästään mun ovuloimattomuus(ainakin tiedossa) joten femar on ihanteellinen lääke. Mikäli ongelmia on jollain muulla osaalueella niin clomeilla ja femareilla ei kannata yleensä hoitaa.

Onnea Viola :) Toivotaan että tää ois teiän kierto.
 
Taas yks fbkaveri paksuna, hänellä jo valmiiks 2 alle kolmevuotiasta. En vaan pysty onnitteleen, tuntuu niin pahalta. Ja syylliseltäkin, kun kuitenkin tiedän ettei heilläkään välttis elämä oo mitenkään erityisen helppoo ollut ja he eivät ansaitse lapsiaan yhtään sen vähempää kuin minäkään. Jotenkin toi veti mielen taas niin matalaks. Mä niin toivoisin että tää kierto tuottais tulosta. Varasin tänään kontrolliultran ja jos ajoitus sopii niin tähän kiertoon tehdään inssi. Olikos täällä ketään jolle olis jo inssiä tehty? Kiinnostais kuulla kokemuksia.
 
Taas vaan ).(.... Tästä stressittömästä kierrosta tulikin sitten tulokseksi kaiketi kemiallinen raskaus. Ihan haalea mutta kuitenkin nähtävissä oleva plussa kp 29 mutta jo kp 26 lähtien vuotanut vähän tummanruskeaa ja välillä ihan punaistakin limaa. Jestas että voi ärsyttää, kierrot menee nyt sitten ihan sekaisin taas ja pahimmassa tapauksessa vuoto kestää viikkokaupalla niin kuin edellisessä plussassa tammikuussa 2010 jolloin samanlainen vuoto alkoi viikolla 5+ ja kesti 8 viikkoa (!). Nyt odottelen että aukeis sitten hanat kunnolla ja tyhjenis kerralla, mutta vielä ei edes tunnu siltä. : /
 
Imoen :hug:

Onko aukkaritutkimuksen jälkeen muilla vuotanut? Toissapäivänä tehtiin siis, sen jälkeen vuoti vaan pari tippaa haaleanvaaleana, eilen pupuilun jälkeen alkoi vuotamaan niinku niukalti menkat olis, ja tänään vuotaa kans. kipuja ei ole, joten tulehduksella en vielä pelottele itteäni. lääkäri sanoi vaan että kipua voi olla vatsassa ja hartiapistoa, kumpaakaan ei kyllä mainittavasti ole ollut.
 
Voi LoveStreet.. Noita uusia tunkee kyllä joka suunnasta. Mä en juuri FBssä käy, pahoitan vaan mieleni. Ja muutenkin pidän hajurakoa raskaana oleviin ystäviini (onhan se kamalaa), mutta en vaan tällä hetkellä pysty keskustelemaan raskauden onnesta. Yritän aina kääntää keskustelun muualle.

Imoen, voi harmi.. Toivottavasti tällä kertaa tuo vuoto ei kestäisi pitkään. Mullakin on ollut kemiallinen (ja myös varhainen km) ja vuoto molemmissa onneks alkanut heti runsaana. Voihan tää kerta olla sulla erilainen. :hug:

Mä en millään jaksas oottaa huomista ultraa.. Ja iltaa et voidaan ruveta TULOKSELLISIIN hommiin. Ja sitten pääsen testaa ovista, ihana "lapsenteko" viikonloppu edessä :) Kuten huomaatte, mä olen niin toiveikas et mitähän tästä tulee jos taas kerran tipun alas..
 
Pitäs vissiin kirjotella useammin :D Hirvee homma selailla kaikki teiän jutut :)

Nyppy Mun lääkäri sanoi että metujen vaikutus alkaa kuukauden-parin päästä.. Miehän oon niitä nyt vissiin pari kk syöny niin pitäs jo alkaa toimimaan.. Veikkaan kyllä että toi mun mystinen painonpudotus kertoo omaa tarinaansa siitä että jotain positiivista tapahtuu :)

Rowan Tälleen kesällä pitäs tosiaan keksiä jotain piristystä tohon peittojen heilutteluun... Nythän on helppoa kun voi touhuilla luonnon helmassa tms ;) Miten se maksaminen toimii tuolla Amazonissa? Onko minkälaiset postikulut? Vois tilailla CB:n ovistestejä kun on viimenen menossa.. Hauskaa reissua! :)

Tunturihilla Jee :) Hienoa että teilläki asiat lähti etenemään..

Viola Hyvin on sulla clomit toiminu :)

Pinkku Mieki ilmeisesti ovuloin normaalisti, mutta nostaahan se mahdollisuuksia raskauteen jos sen yhden munasolun sijaan sulla onki kaks irtoamassa. Mun käsittääkseni aika monella selittämättömälläkin on ollu clomit/femarit se ensimmäinen hoitokokeilu ja mehän oltiin ensin selittämättömiä..

Täällä menossa dpo1 ilmeisesti, hieno ovisplussa tuli liuskalla ja digillä. Nyt sitte jännäillään. Tosin ei kyllä hirveesti jännitä kun oon alkanu asennoitumaan siihen IVF:n, jonne toivon mukaan pääsee. En haluis yhtään kokeilla enää mtn ”turhaa” hoitoa, mutta saa nähdä sitten joskus syksyllä.

Aurinkoista loppuviikkoa naiset :)
 
Imoen :hug:

Onko aukkaritutkimuksen jälkeen muilla vuotanut? Toissapäivänä tehtiin siis, sen jälkeen vuoti vaan pari tippaa haaleanvaaleana, eilen pupuilun jälkeen alkoi vuotamaan niinku niukalti menkat olis, ja tänään vuotaa kans. kipuja ei ole, joten tulehduksella en vielä pelottele itteäni. lääkäri sanoi vaan että kipua voi olla vatsassa ja hartiapistoa, kumpaakaan ei kyllä mainittavasti ole ollut.
Mulla ei ollut kans mitään, mutta lääkäri sanoi et voi olla menkkamaisia kipuja ja tulla pikkasen vuotoa, joten ei hätää. Se on ihan normaalia :)

LoveStreet: mä oon huomannu kans et taas kaikki tutut tai niiden tutut on raskaana. MÄ haluisin sen Hobbyhalli numeron mistä noita vauvoja vaan saa.

Babies: pitää kysyy sit 14 päivä lääkäriltä, toivottavasti se ei oo se sama pikkulikka mikä viimeksi ku tuntu ettei se tiedä mitään näistä asioista :(
 
tervehdys kaikille pitkästä aikaa! täällä onkin paljon aktiivista porukkaa! :) mulle vois tohon listaan päivitellä, että LA olis 29.11. :)

tunturihilla onnittelut tosta aukkarista, tosi hyvä juttu, että on molemmat auki! toivottavasti vuoto loppuu pian.

:popcorn:
ajattelin tulla kertoilemaan teille näillä helteenpehmentämillä aivoillani jutun voikukista, jonka luin viime viikonlopun sanomalehdestä. Artikkeli oli varsin laaja ja kertoi kaiken mahdollisen voikukista ja niiden käytöstä. Yksi kohta kiinnitti kuitenkin huomion, eli jutussa väitettiin, että voikukan lehtiä voisi käyttää raskaustestinä. :D lehti pitäisi istukkahormonin vaikutuksesta värjäytyä punertavaksi. :O tieteellistä näyttöä tästä ei kuulemma ole, mutta mikäs estää kokeilemasta.. :D tulis aika paljon halvemmaksi ku kaikki mahdolliset cb:t ja vois käyttää vaik joka päivä. Olis siinä miehellä ihmettelemistä kun löis voikukanlehden käteen ja ilmoittais olevansa raskaana. :LOL:
 

Yhteistyössä