Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Ai että onko hyödynnetty...ei voi sanoo muuta kun et meillä on loppu kk paussi koko seksistä :D
Jep Turustahan mä :p
Kiitos haleista teillekkin takasin :hug:

Mä sain sellasen ilmoituksen naapurilta Perjantaina, et mä miettisin asiaa kaksi päivää ja itkin sen illan ku kuulin...pari meni naimisiin alku vuodesta ja nyt odottaa esikoista, tämä ilmoitus oli siis esikoisen odotuksesta. Kun olemme keskustelleet mun näistä hoidon aluista ja hänkin on kysellyt niistä. Voin sanoa että kyllä tipuin taivaasta perseelleni ja lujaa. Tietty en itkeny niiden hyvän tuurin takia, vaan se että mikä MUSSA on vikana. En osannu siinä vaiheessa kuin onnitella aika jäykkänä. Tiesin että tällä naapurin emännällä oli vauva kuume kun hänen kaverit on raskaana, mutta mies ei ollut silloin niin innoissaan.... Eilen sitten näin heidät uudestaan ja vein vauvalehtiä mitä mulla oli ja HALASIN kumpaakin oikein lujaa... :)
Silloin alkujärkytyksen jälkeen piti soittaa parhaalle kaverille ja kertoa mitä olin kuullu, silloin se vuodatus alko...en pystyny pidättelee vaikka huultakin purin ja verille. Mies oli ihan ihmeissään kun tuli töistä ja piti mulle pienen saarnan, "luuletko että nämä tilataan Hobby Hallin kuvastosta"? , tokasin siihen "et kyllä naapurit ainakin näköjään tilasi" :) Tosin mä OLEN muutenkin herkkä siis ihan järkkyttävän herkkä, meikä parkuu ihan pienistäkin asioista. Huoh...kyllä tää meille kaikille muillekin vielä tapahtuu ;)

Sateista maanantaita kaikille. =)
 
Juu-u. Mulla on niin järkyn epätietoinen olo että tuntuu taas vaihteeks siltä että vois jättää koko homman sikseen. En jaksais millään ootella kahta viikkoo kun tuntuu että uutiset on joka tapauksessa huonoja. Mä en vaan tajuu miten joku voi kestää tällasta :'(
 
LoveStreet: :hug: Nyt koitetaan jaksaa, mulla alko kans se kahden viikon piina, mut ei mietitä eikä stressata asiaa....nyt koitat keksia jotain muuta ajateltavaa, niin minäkin teen, vaikka se on nyt vaikeeta kun naapuria näkee jokapäivä, niin alkaa täsä heti miettimään asioita.
Kauanko teillä on tätä prosessia kestäny?
 
Vasta pari vuotta meillä takana ja ekat hoidot menossa... mutta jotenkin vaan pelottaa niin sairaasti että se ei koskaan tapahdu. Jotenkin en osaa enää edes kuvitella joskus olevani äiti kun se tuntuu niin selviöltä etten ole. On kyllä jostain syystä ihan ekstra synkkä fiilis tänään. Siitä on niin kauan kun oon viimeks tehnyt raskaustestiä että jo se pelottaa että parin viikon päästä se on edessä. Kyselin siltä lääkäriltä todennäköisyyksiä inseminaation onnistumiselle ja se on keskimäärin 17 % kuulemma ja meillä vielä alempi kun inseminaatiota ei ole tehty vaan ajoitettu yhdyntä. Jotenkin nyt masentaa kun miettii vaan koko ajan ettei mulla voi olla niin hyvä tuuri että oon yks niistä 17.

Varmaan sekin vaikuttaa kun eilen taas facebookissa yksi kaveri oli laittanut lapsensa ristiäiskuvia. Se tuntuu niin kamalalta että tää on meille niin vaikeeta ja "kaikille muille" niin helppoo. Äh, niin itsesääli olo ettei jaksa ees miettiä. Kiukuttaa, vituttaa, ärsyttää,surettaa,itkettää,masentaa ja on syyllinen olo. Palailen jossain vaiheessa tänään ja toivottavasti hieman empaattisempana.
 
LoveStreet: juuri tuollainen olo mulla oli v.loppuna, kun kuulin että naapurilla oli heti tärpänny. Mulla on yksi tuttu ketä ei voi luomuna saada ollenkaan lasta, miehen siittiöiden takia vaan niillä tehdään inseminaatio suoraan luovutussiittiöistä, mieti millainen niillä on tunteet ja he on kokeillut tätä inseminaatiota jo jonkin aikaa viime vuodesta lähtien. Kerran tärppäs mutta meni kesken.
Kyllä meitä täällä on ketä ei luomusti niin helposti saa, mutta hyvä että kerrot tunteistasi meille :hug: se kuitenkin auttaa. Mutta nuo pelon tunteet nyt taka-alalle koska täsä kahden viikon aikana voi tapahtua hyvääkin ;)
 
Juu kyllähän sen tietää että lapsettomuus kohtaa monia muitakin ja myös sen että toisilla on oikeasti vielä huonommin kuin mulla. Jotenkän tänään ei vaan oo ollu mulla mikään rationaalisen ajattelun päivä. Kaippa tää tästä taas ohi menee kun on ennenkin mennyt... Silloin vaan kun tulee tää olo tuntee itsensä niin yksinäiseksi.
 
Voimia negan saaneille :hug: Se on hirveetä, mie tiiän. Täällä kans aika paska fiilis ollu. Koen taas hirveän epäoikeudenmukasena sen että muilla tärppää niin nopsaan. Miks muut saa oikeuden olla raskaana ja saada lapsen? ...

Rowan :hug: takasi :) Täti se kurvasi tietenkin paikalla kun oli puhetta :D
 
Negatiivisista tunteista... Mullahan oli pitkin kevättä koko ajan just tuollainen olo, kuin tässä edellisissä viesteissä ootte kuvailleet. Nyt mulla on jotenkin helpompi olo, kun hoidot on tauolla ja kuitenkin tieto siitä, että syksyllä jatketaan järeämmin keinoin. Mie yritän nyt vähän tietoisestikin vältellä tilanteita, joissa paha mieli tulee, mutta aina ei voi. Heh, tänään oon tosin menossa tapaamaan ystävääni ja hänen puolivuotiasta tyttöään, mutta nyt on semonen fiilis, että kestän sen kuin nainen :D. On meillä muutakin puhuttavaa kuin kuin tuo vauva, ja ystäväni on tietoinen tilanteestamme ja on ollutkin hyvä tuki minulle. Tiiän, että tämä miun outo positiivisuus (outo siksi, kun oon koko kevään ollu niin negatiivisella mielellä) kääntyy varmasti vielä syksyllä jos/kun pettymyksiä tulee. Ja ihmiset ympärillä lisääntyy...

Eilen oli meidän sanomalehdessä juttu kohdunvuokrauksesta. Sehän on nykyään Suomessa laitonta ja suomalaiset, jotka eivät voi tulla raskaaksi (esim. kohtu puuttuu) jäävät ilman lasta tai menevät ulkomaille ja maksavat tyyliin 20 000 €. Mietin, että ollaan me onnekkaita kuitenkin, kun ei ole tilanne tuo, vaan kuitenkin on edes se mahdollisuus raskautua. Mutta sitten tietenkin kun vertaa normitapauksiin, jotka raskautuvat +- puolen vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta, ei todellakaan tunnu onnekkaalta... :'( Ja oma napahan se on aina lähin napa eikä aina jaksa todellakaan ajatella, että jollain toisella on vielä huonommin.

Hirmuisesti tsemppiä teille, rakkaat siskot, ja valoa ja iloa elämään: kesä on jo täällä ja aurinkoa ja energiaa!! Yritetään ajatella ja tehdä kesällä niitä mukavia asioita, jotka tuovat itselle mielihyvää. Pidetään huolta itsestämme ja parisuhteistamme. Ja kun heikko hetki pääsee valloilleen, itketään ja surraan hyvällä omallatunnolla se pienemmäksi möykyksi ja sitten on taas vähän helpompi jatkaa. Ootte kaikki ihania naisia! :heart: :hug: /Kannustuspuhe päättyy/ :D (kun muistaisi itekin sit noudattaa tuota...)
 
Phuuh. Miehen kanssa tuli keskusteltua koko eilinen ja nyt on sitten päätös tehty.
Emme lähde enää kolmanteen inssiin vaan säästetään nyt kesä rahaa ja syksyllä kutsuu IVF/ICSI.

Ihan hyvä olo, vaikka vähän kyllä ahdistaakin tämä 2-3kk odottelu. No jospa sitä sais päänsä kuntoon lomaillessa, kun luottoa mihinkään luomuonnistumiseen ei ole. Eli ei tarvitse yrittää mitään, voi unohtaa testit, lämpöjen mittailut sun muut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
LoveStreet Tuo mitä juuri aikaisemmin kirjoitit oli ihan kuin omasta päästäni ja varsinkin se maininta että tuntee itsensä niin yksinäiseksi välillä tässä asiassa. Ja sitten kun se iskee niin se iskee ja kovaa. Silloin vaan haluaa käpertyä sohvalle ja olla piilossa maailmalta. Jaksamista sinulle :hug:
Samoin Pinkulle :hug: Olet ollu tosi rohkea kun kävit halaamassa naapureitasi!

Rowan Minä kans luin sen artikkelin eilen, oli kyllä mielenkiintoinen! Tuli kyllä sellainen olo, että meillä on vielä toivoa olla itse raskaana, taitaa olla just sellanen esimerkki mistä LoveStreet sanoi että asiat voi olla huonommin joillain toisella ja tuo olisi sellainen worst-case (<- onks toi oikein kirjoitettu?) Mutta jos tuo laillistettaisiin, niin minkähänlaiset ehdot siihen tulis.. Jos kävis itelle huonosti ettei onnistuiskaa niin olisko tuossa mahdollisuus?
Kiva huomata tekstistäsi että olet jo pirteämmällä mielellä! =)
Tuo ikävien asioiden välttely on niiiiiiiin tuttua, heti jos aihekin alkaa mennä sellaseen suuntaan mikä itsestä tuntuu ikävältä niin häippäsee paikalta jos mahdollista tai koittaa vaihtaa puheenaihetta :D

Jadekivi Hyvä että saitte tehtyä ratkaisun tulevaa varten, nyt vaan tosiaan koittaa nauttia kesästä :cool: Ja onneks se on kesä mikä tässä ihan just on tulossa vai joko se on? :D Pahoittelut negasta :hug:

Babies Hyvä ettei se piru (siis täti) enää kupannu muualla, nyt sitten rintama kohti uutta yritystä :D

Ootteko lukenu sen hedelmöityshoitolain? Siinä oli minusta yks erittäin mielenkiintoinen kohta:

6 §
Sukusolujen ja alkioiden hävittäminen

Varastoidut sukusolut ja alkiot on hävitettävä viipymättä, kun palvelujen antajan tietoon on tullut, että se, jonka sukusoluista on kyse, tai toinen niistä, joiden sukusoluista alkiot ovat saaneet alkunsa, on kuollut.

Rupesin vaan miettii tuota että jos vaikka olis menossa alkion siirtoon ja sitte sattuski käymään niin että puoliso kuolisi (mies) ennen siirtoa niin nehän ei voi sitte tehä sitä siirtoa? Okei tämä oli taas näitä scenarioita mitä ei toivottavasti tapahdu kenellekään! Ei pitäis surffailla illalla/yöllä kun ei saa unta :p
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Nyppy
Hei! siis tänne on ilmestynyt tykkää nappi?! Pakko kokeilla... ;)
Niin että Melargia, en tykkää tuosta laista kyllä, mutta tykkään sun tykkää-napista :D

Ja toinen ihmetys, niin Babies on nykyään merkitty ketjun aloittajaks ja ekana viestinä on Babiesin äitienpäivän aikoihin kirjoitettu viesti :O

Käyn illalla kirjoittaan enempi, nyt oli vaan pakko ihmetellä, kun kesken työntouhun tulin lukee ja yllätyin :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Babies
Uuu, tykkään nappula :D

Nyppy Joo, en muista kerroinko, mutta sillon päivityksen aikaan(eli äitienpäivänä) yritin kirjottaa tänne ja meiän koko pino hävis!! Sitte löysin sen omasta sivuhistoriastani ja sain kirjotettua. Oon huomannu että mie oonki yhtäkkiä ketjun alottaja mutta en sitä että meiän viestit on kadonnu??

Mulla oli tänään jännä työmatka. Ajelin motarilla ihan rauhassa(taino 120 oli vauhtia :D ) nii siellä ajeli joku pappa kuuttakymppiä VÄÄRÄÄN suuntaan.. Oli onneks siellä toisella puolella motaria, mut voi hemmetti ku säikähin..
 
En oo paljon jaksanut kirjoitella, lueskelemassa oon käynyt. Ei oo oikein mitään sanottavaa, samaa paskaa edelleen. Tänään oikeesti luulin et oon taas raskaana, mulle tuli jumpassa (huom. ekan kerran kolmeen kuukauteen kävin..) raudanmaku suuhun. Siis tosi voimakkaana. Ja rinnat on oikeesti kipeet. Mutta sitten tulin kotiin ja tein testin (kp 22, dpo oisko 8) ja negahan se oli. Se keskenmeno varmasti aiheuttaa näitä oireita, ei tähän muuta selitystä oo. En jaksa uskoa et ois samantien tärpännyt.

Anteeks, kun en jaksa kommentoida, palailen taas.
 
Babies en mä niin tarkkaan selannut historiaa, mut ihan ku Tunturihillan aloitus olis ollut sitte sen sun viestin jälkeen :D Tekniikan hassu maailma. Hui tuota papparoista :O olen kuullut noista jutuista, mut en onneks ikinä itse sattunu moista vastaan... toivottavasti kaikki päätty hyvin ja paappa pääsi ajeleen oikeaan suuntaan turvallisesti.

Melargia voi pylly... en saa auki tuota tilastoa, mun koneessa on ehkä joku masennustilastolukko :D
Tulipahan mieleen, että me allekirjoitettiin sopimus sukusolujen käytöstä ja se on voimassa 2016 asti... kumoaakohan se tuon sun laittamasi lakipykälän, kun on kirjallisesti sovittu ja molemmat hyväksynyt täysissä sielun ja ruumiin voimissa :confused: eipä noitakaan juttuja ole tullu tsekattua, vaikka lakipykäliä selannutkin. Onkohan siitä edes olemassa ennakkotapauksia Suomessa..

Rowan ihana tsemppiviesti, kiitos =)

jadekivi jaksuja, aika kuluu kesällä nopeampaa ja meitä on muutama samassa junassa.... tai no, me ainakin :)

LoveStreet ja Viola30 :heart::hug:

Pahoittelut neganneille :hug:

ON: vajaa 2kk sumujen aloitukseen... ei sillä että laskisin :p
Lääkärikäynnillä en tullut hullua hurskaammaksi, asia siirtyi konsultaatiopyynnön takia kaksi viikkoa eteenpäin. Lääkäri ei olis alkanut millekkään, mut kun sanoin että oireet pahenee ja minä en niiden kans enää elä, halusin kokeilla metuja ja lääkäri ei uskaltanut määrätä ilman keskustelua asiantuntijan kans. Saapa nähdä mitä tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Rowan Hieno kannustuspuhe :) Täällä aletaan taas alkukierron masentelun jälkeen pikkuhiljaa uskoa tulevaan.. Tänään napattu eka clomi..taas.

jadekivi Nyt sitte vaan lomailua isolla ällällä :) Tsemppiä!

Melargia Mun mielestä toi osa hedelmöityslakia on huono. Jos omaan tilanteeseen ajattelis, niin ehdottomasti haluaisin tehdä hoidot loppuun vaikka miehelle jotain sattuiskin. En ehkä ihan heti siihen suruaikaan, mutta kumminki.. Kun tuo on kumminki se mies kenen kanssa ne lapset haluan.. Mutta onneks semmosta ei tartte ressata koska niin ei käy :)

Viola Jos tosiaan on dpo8 niin sehän on aika aikaseen? :hug: ja tsemppiä sinne, koita jaksella..

Mitä tohon sijaissynnyttäjä juttuun tulee.. Mun mielestä se pitäs sallia niille jotka ei terveydellisistä syistä pysty lasta kantamaan/synnyttämään. Ei missään nimessä sen takia jos joku ei vaan "viitsi" kantaa sitä lasta ja on varaa käyttää sijaissynnyttäjää.
Tämä on kaiketi ihan toimiva juttu jos kaikki asiat on selvät kaikille osapuolille.

Nyppy Sulla on virkaintonen lääkäri :) Noh, vissiin ihan hyvä että ottaa selvää asioista. Ihmeen helposti mie kyllä ne sain. Mutta sanohan se lääkäri että Suomessa ollaan niin jäljessä näissä asioissa ja metut lapsettomuuden hoidossa on aika tuore juttu täällä..
 
Rowan Hieno kannustuspuhe :) Täällä aletaan taas alkukierron masentelun jälkeen pikkuhiljaa uskoa tulevaan.. Tänään napattu eka clomi..taas.

jadekivi Nyt sitte vaan lomailua isolla ällällä :) Tsemppiä!

Melargia Mun mielestä toi osa hedelmöityslakia on huono. Jos omaan tilanteeseen ajattelis, niin ehdottomasti haluaisin tehdä hoidot loppuun vaikka miehelle jotain sattuiskin. En ehkä ihan heti siihen suruaikaan, mutta kumminki.. Kun tuo on kumminki se mies kenen kanssa ne lapset haluan.. Mutta onneks semmosta ei tartte ressata koska niin ei käy :)

Viola Jos tosiaan on dpo8 niin sehän on aika aikaseen? :hug: ja tsemppiä sinne, koita jaksella..

Mitä tohon sijaissynnyttäjä juttuun tulee.. Mun mielestä se pitäs sallia niille jotka ei terveydellisistä syistä pysty lasta kantamaan/synnyttämään. Ei missään nimessä sen takia jos joku ei vaan "viitsi" kantaa sitä lasta ja on varaa käyttää sijaissynnyttäjää.
Tämä on kaiketi ihan toimiva juttu jos kaikki asiat on selvät kaikille osapuolille.

Nyppy Sulla on virkaintonen lääkäri :) Noh, vissiin ihan hyvä että ottaa selvää asioista. Ihmeen helposti mie kyllä ne sain. Mutta sanohan se lääkäri että Suomessa ollaan niin jäljessä näissä asioissa ja metut lapsettomuuden hoidossa on aika tuore juttu täällä..
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79
Liikaa aikaa miettiä, niin tulipahan mieleen tuosta Melargia laittamasta lakipykälästä, että joo.. kyllähän mäkin haluaisin lapsen miehelleni joka tapauksessa ja miehenikin varmaan haluaisi niin, mutta miten se käytännössä toimisi toisin päin? siis jos mulle sattuis jotain, haluaisin toki miehelleni saman mahdollisuuden kuin itselleni suotaisiin (siis jos suotaisiin) tuossa karmivassa tilanteessa... tuo kohdunvuokraushan olisi silloin ainoa vaihtoehto, joka sekin on kielletty. Tuossahan on selkeä epäkohta, kyllä ihmisillä pitäisi olla oikeus valita. Noissa klinikan sopimuksissakin saisi asiasta lukea. Asia saattaisi olla kierrettävissä testamentillakin.... ja jos asiaa vie pidemmälle, puolisonhan pitäisi pystyä asiasta päättämään kuoleman jälkeen, mutta kun sekin on ristiriidassa sen kanssa, ettei suomessa yksinäiselle naiselle tehdä hoitoja julkisella. Iiiisoja uusia, ristiriitaisia asioita... :O
 
Hyvää pohdintaa Nyppy.. Pystyyköhän niitä omia soluja/alkioita siirtämään julkiselta yksityiselle, hmm :confused:
Iltalehden sivuillahan oli nyt vastoittain juttu että ausseissa nainen oli voittanut oikeudessa, että saa käyttää kuolleen miehensä spermaa, niin tämähän on vähä samanlainen juttu kuin mitä pohdit puolison oikeudesta.
Leski sai oikeudessa luvan käyttää kuolleen miehensä spermaa | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Ehkä minä jatkossa jätän yöllisten surffailujeni ja ajatukseni omaksi tiedokseni vain :D
 
Tuskinpa niitä Melargia pystyy siirtämään... en tiedä, mut epäilen suuresti.
Joo, toi Iltalehden juttuhan on vähän kuin.. hyvä että jutun nainen voitti, jos se oli miehenkin viimeinen tahto. Surullista silti tietysti..

Musta on hyvä että ihmiset pohtii ja tutkii asioita ja sitten täällä tulee keskusteluun asioita, joita ei itse huomaakkaan ajatella =) Niin että Melargia antaa tulla vaan :D Toki tuo nyt on sellanen asia, ettei toivottavasti kukaan koskaan joudu sen kans tekemisiin... mutku elämä on julma ja asioita tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........Esikoinen haaveissa.....Yritysaikaa kulunut reilu 2 vuotta
- 1.ivf viikko 34.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....................................yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
Tunturihilla 23v...Esikoinen haaveissa.....Yritysvuosi 2/yk 10
- Lapsettomuuspolille kesäkuun alussa eka aika
Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v
- Tutkimukset, Clomit, metut
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
A-ML 24v............Esikoinen toiveissa.....Yritysaika 3v
- Tutkimukset
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 2. inssi tulossa.
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
Viola30...........Toinen haaveissa (esikoinen10/09) kakkosta on yritetty 06/10 asti
tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Imoen 33v..........Toinen haaveissa (poika -97) Yritys aloitettu 9/2008 KM 10/09 ja 1/10.
h.o.p.e...........................Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat). Kesätauolla femarit, syksyllä 1. IVF.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin.
Idylli, 25v..........................................yritystä n. 1,5v
- tutkimukset menossa


:heart:***Plussanneet***:heart:

Thaikatti....... 1.icsi....esikoinen.......... LA ?
Isla79........... 1.ivf....esikoinen........... LA ?
Kapybara.......Luomu ..esikoinen.........
 
Viimeksi muokattu:
Melargia ja muut, joo se on just hyvä vaan, että täällä uskalletaan tuoda esille useitakin eri näkökulmia. Me taidetaan kaikki jo olla niin "syvällä" tässä lapsettomuus-teemassa, että on omaa kokemuspohjaa miettiä noita juttuja ja toisaalta sitten osaa myös suodattaa niitä silleen, että ei heti mieti, että tuo tapahtuu just mulle. Hyvähän asioita on kuitenki pohtia ja punnita, koska kuten Nyppykin sanoi: elämä on julma ja asioita tapahtuu. No, meillä kaikilla on jo omakohtaista kokemusta elämän julmuudesta ja epäreiluudesta... Mekin muuten allekirjoitettiin sellainen hoitosopimus polilla, mutta meillä siihen voimassaolokohtaan tuli voimassa toistaiseksi. Siksi kehotettiin niin laittamaan, ettei sopimusta tarvitse sitten uusia. Mutta muistaakseni kuolemantapauksista siinä ei sanottu mitään.

Mitenhän tuo muuten käytännössä toimii tuo kohdunvuokraus/sijaissynnytys -systeemi? No, köyhissä maissa sijaissynnyttäjä toki varmasti osittain tekee sen rahan takia ja niissä maissa voi olla kyllä pelko siitäkin, että köyhissä oloissa eläviä ihmisiä käytetään hyväksi (tyyliin joku välitysfirma vie suurimma osan "potista"). Mutta jos Suomessa laillistattaisiin, niin mitkä olisivat naisen motiivit lähteä sijaissynnyttäjäksi? Olisiko se sukulainen, joka haluaa auttaa läheisiään vai joku ihan tuntematon? Mietin vaan, että kuka haluaa vapaaehtoisesti synnyttää lapsen vieraille ihmisille? Varmaan niin hyväsydämisiäkin ihmisiä on, mutta itsestäni ei olisi moiseen. Kasvattaisi sitä lasta kohdussaan tuntien kaikki liikkeet ja synnyttäisi sen ja sitten ei saisi itse pitääkään häntä. Kyllä siinä saa olla todella vahvatahtoinen ja lähimmäisiään rakastava, jos tuohon hommaan kykenee.

Jahhas. Nyt näiltä pohdinnoilta Rowan painelee kasvimaalle hakemaan muutaman raparperin ja alkaa tehdä raparperi-rahkapiirakkaa! :p

Muoks: ainiin, Nyppy jos sie päivittelet tuota meidän listaa, niin mulle vois laittaa 3 x IUI, joista negat. Kesätauolla femarit käytössä. Syksyllä 1. IVF. <- nuo saa siis muotoilla sinne ihan miten ite parhaaks näet! =) Thank you!
 
Viimeksi muokattu:
Heh...löysin tuolta metku.net sivuilta tällaisen kohdan Hedelmällisyyden maksimointi tämä kohta alkoi huvittaa ;)

Rakasteluohjeita

•Kannattaa rakastella joka päivä aamuisin valot päällä. Jos miehellä on alentunut siittiötiheys, kannattaa rakastella vain joka toinen päivä. Siemennesteessä pitäisi olla eniten siittiöitä aamuisin.
•Lähetyssaarnaaja-asento saattaa olla paras. Muita mahdollisuuksia ovat takaa päin tai kyljellään rakastelu. Kyljellään rakastelu voi olla hyvä vaihtoehto, jos mies on ylipainoinen tai hänellä on selkäongelmia. Tavoitteena on, että sperma menisi mahdollisimman syvälle. Eli olisi hyvä, että mies lauetessaan painautuisi niin syvälle kuin mahdollista.
•Olisi hyvä, jos nainen saisi orgasmin vasta miehen jälkeen. Naisten orgasmissa tapahtuvat kohdun supistukset edistävät siittiöiden joutumista suoraan oikealle maaperälle, eli kohdunkaulan kanavaan. Jos siittiöt jäävät uiskentelemaan emättimeen, kuolevat ne nopeasti epäedullisen happaman ympäristön vuoksi. Orgasmissa kohdunkaulan kanavan limatulppa pullistuu osittain emättimen ulkopuolelle ja takaisin vetäytyessään vie siittiöt mennessänsä kohdunkaulan kanavaan.
•Siitä, että nainen on kiihottunut, saattaa olla apua.
•Usein neuvotaan myös, että naisen kannattaisi jäädä makaamaan vaaka-asentoon rakastelun jälkeen tai jopa laittaa tyyny takapuolen alle, että siittiöt matkaisivat oikeaan suuntaan.

Liikunta

•Vähentää stressiä.
•Erityisesti vähän liikkuville ja huonokuntoisille voi kevyen liikunnan lisäämisestä olla apua.
•Liian kova liikunta (esim. kilpaurheilu) voi kumminkin stressata elimistöä liikaa ja vähentää tämän takia hedelmällisyyttä.
•Parantaa yleiskuntoa ja terveyttä
•Auttaa vähentämään elimistössä olevan rasvan määrää ja lisää siten joidenkin naisten hedelmällisyyttä.

ja tämä viimeinen, täsä vaiheessa olin syönyt jäätelöä ja suklaapatukan ;) (huom. olen normaalipainoinen)

Naisella normaalipainoisuus ja sopiva rasvaprosentti lisäävät mahdollisuuksia:

•kuukautiset saattavat puuttua alipainosta tai ylipainosta johtuen.
•hedelmällisyys voi heikentyä jos painoindeksi on alle 20 tai yli 30 (Huom. Olisi kumminkin parempi, että painoindeksi olisi 20-25)
•Ylipainoisella jo 10%:n painon pudotus voi lisätä mahdollisuuksia tulla raskaaksi: Ei kumminkaan kannata aloittaa pikadieettiä, koska myös nopea laihduttaminen voi heikentää hedelmällisyyttä

Tiedän monta oikein siisn YLIpainoista ihmistä ketkä on luomuna saanut.

Näitä ei sais lukee, mulla meinas mennä herkut väärään kurkkuun ja vettä silmistä ku nauroin joitain kohtia :LOL: Nuo seksiasennot oli mielenkiintoisia
 

Yhteistyössä