Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Terveiset ultrasta! Kaikki oli hyvin, niskaturvotus normaali (verikokeen tulokset tulee tietysti vielä myöhemmin) ja kovasti tyyppi liikkui ja heilutteli. :heart: Tänään siis 11+1 ja pituutta oli huimat 4,4cm. :) Kyllä taas jännitti.. huuuuuuuuuuh. =)

Babies mulla oli luget käytössä kymppiviikolle asti, mutta on varmaan aika yksilöllistä miten käytetään. Jotkut lopettaa siihen plussaukseen ja jotkut tosiaan käyttää näinkin kauan. Ootko jo aloittanu ne?

Nyppy toi S-PROG on käsittääkseni keltarauhashormoniarvo ja noi S-TSH ja S-T4V on kilpirauhasarvoja. Noi kilpirauhasarvot täytyy sit aina ottaa molemmat (ja ilmeisesti on vielä kolmaskin arvo mitä voitais mitata?), oon useasti käyny yleislääkärillä joka mittauttais vain ton TSH. Siitä ei kuitenkaan yksistään voida mitään päätellä tai siis se voi olla ihan normi ja sit toi T4V onkin ihan päin honkia. Tossa aikaisemmin kirjoittelinkin jo just tosta, että mulla ei esim. työterveyslääkäri suostu enää uusimaan kilpparilääkereseptiä koska hänen mielestä arvo on ihan hyvä kun on kerta rajojen sisäpuolella. (vaikka oli siis ihan ylärajalla) Samoin mulla on kilppari tutkittu ekan kerran 2004, koska oli oireita. Oli silloin jo ylärajalla, mutta ei aloitettu lääkitystä. Kyllä se vaan niin valitettavasti on, että meidänkin klinikan lapsettomuuslääkäri suhtautui asiaan ihan eri vakavuudella ku nää "normilääkärit".
Nostat sen lääkärin vaan sit seinälle jos näyttää siltä ettei ota asioita vakavasti. Ja kahlitset ittes siihen patteriin.. =) tsemppiä ja toivottavasti saat vastauksia kysymyksiis!
 
Pinkku-84 Mie oon syöny foolihappoa jo muutaman kuukauden enkä oo huomannu tommosta.. Ootko googlettanu :D

Nyppy Suomessahan(ja varmaan muuallakin) tosi moni julkisen puolen lääkäri(erikois) tekee myös ns. keikkaa yksityiselle. Munkin työterveyslääkäri ja edellinen lääkäri molemmat tekee myös julkisen puolen hommia. En ymmärrä ollenkaan miksi yksityisellä on kumminki niin "helppo" saada hoitoa ja ite voi paljon enemmän vaikuttaa asioihin kun julkisella.. Jos nyt ymmärrät mitä tarkotan(aamujumi), eli siis periaatteessa samat lääkärithän "kaikissa" on..?
Ja isla sen sanoi, S-PROG mittaa keltarauhasarvoa ja kaiketi kertoo ootko ovuloinu.. Onko toi lääkäri ainut millä voit käydä? Onko mahollisuutta vaihtaa lääkäriä? Sullahan on siihen oikeus jos homma ei toimi.. :hug:

isla Ihana kuulla että kaikki on hyvin :heart: Joo, alotin heti samana ilta kun lääkäri sanoi että heti alotat.. Pitää vaan sitte soitella sille jos tulee raskaaksi että kuinka pitkään käytetään.. Kiitos sulle kumminki :)

Täällä taas oireita kuullostellaan innolla, mahassa nyt on ollu kaikenmoisia tuntemuksia, tuikkailuita ja menkkaoloja.. Ei mitään ihmeellistä. Mutta eilen kun otin rintsikat pois, oli tissit ihan ylhäältä kipeet :O Varmistelin mieheltä että milloin mun tissit alkaa yleensä kipeytymään, ja todettiin että vajaa viikko ennen tätiä.. Eli nyt se ois alkanu hieman aikasemmin, hmm. Seuraillaan tilannetta :) Muistelen kyllä et näin olis käyny aikasemminki : /
 
Kiitos Isla tiedoista, paljon valaisi asiaa..

Babies Joo, ymmärsin mitä tarkoitat, sehän se välillä ihmetyttääkin. Ehkäpä niillä julkisella puolella on vaan niin tarkat ohjeistukset kaiken maailman säästötoimien takia ja kun yksityisellä potilas maksaa kokeet, ottavatkin niitä herkemmin ja lääkityksessäkin mennään potilasta kuunnellen, kun hän kerta palvelusta maksaa.. en tietä.
Totta, lääkärinsähän saa tosiaanki nykyään valita... mä ajattelin, että ellei tuo ala millekkään, mä Vaadin sitä laittaan vaikka lähetteen etiä päin, mut nyt en anna periksi enään. En osaa lähteä vaatimaan lääkärin vaihtoakaan, kun en tiedä nimeltä kuka täällä noista asioista sen paremminkaan tietäis :confused:
Kuulostaa lupaavilta sun oireet silti, raportoi niitä tänne vaan, niin analysoidaan niitä kimpassa :D Mikä Kp sulla olikaan nyt menossa?
 
Mä oon siis syöny kans aikasemmin Foolihappoja eikä aikasemmin oo käynyt näin..niin ja mulla loppu menkat ku seinää eli kesti 4 päivää ja nyt ei tuu mitään ja mulla normaalisti kestää se 7 päivää.... ja olen Googlettanu mut ei mitään löytyny :kieh:
noh maanantaina lääkäriin niin pitää kysyä sieltä.......
 
Nyppy Mies tossa pohti sellasta vaihtoehtoa että julkisella lääkärissä ei ole niin paljon aikaa potilaalle ja kun ei ole aikaa miettiä, pistetään varman päälle.. Äsken itseasiassa kun nousin niin sattui varmaan viis minuuttia jonneki kohdun seuduille?.. Tiiä kyllä itekkää missä mun tärkeät elimet on :D Mulla on kp(tarkistetaan kalenteria).. 21 :D Kierrot on ollu semmosta 28-31 päivää.. Jos oviksesta 14pvän kuluttua tulee täti ni se on sitte ens to/pe..
Yritä olla kovana, mie jotenkii vähä "pelkään" lääkäreitä enkä aina uskalla sanoa mitä on mielessä.. Esim. viimeks jäi sanomatta se että mennään julkiselle jos ivf:n mennään..

Pinkku-84 Hmm..aika outoa.. En usko että toi menkkojen lyhentyminen mikään kamalan huono asia ainakaan oo..? Mullahan ne kestää sen kaks, ihan korkeintaan kolme päivää. Ja silti on kohdun limakalvo ollu ultrassa riittävän paksu :) Tota valkovuotojuttua en kyllä ymmärrä yhtään : /
 
Pinkku-84 Mulla kestää yleensä 5-7 pv, loppuu hiljaa hiipuen ja muutamaan otteeseen sit loppunu ku seinään 3-4 pvn jälkeen, vähän siinä ihmetelly ja alkanu oottaan uutta ovista... että jos saat jotai selville, kerro toki, muakin kiinnostaa :)

Babies varmaan totta mieheskin mietteet ja sivuavat toisiaan, eihän niillä ole aikaa potilaalle, kun aika ON rahaa

Mitä, pitää jännätä niin kauan sun plussaa, huh huh... odottavan aika on pitkä, mut toisaalta kyllä ihanaa tää kutkuttava jännityskin




Tää lähtis nyt kauppaan
 
Nyppy Kannattaa olla itse todella aktiivinen. Kirjoittelin aiemmin mun testituloksista. Mulla on kilppariarvo 3.8 eli siis viitearvon sisällä. Yksityisen lapsettomuusklinikan lääkärin mielestä arvo oli ok. Kun pariin kertaan vielä kysyin uudelleen, että eikö arvon pitäisi olla alempi, jos yrittää lasta ja kun joitain oireitakin on, niin sain lopulta reseptin ja lääkärikin myönsi, että kyllä lääkitys on aiheellinen. Kovistelet nyt vaan sun lääkäriä :D Pyydä lisätestejä, jos ei suoralta kädeltä kirjoita reseptiä.

Isla79 Ihania ultrauutisia!
Babies Tsemppiä piinailuun! Toivotaan plussaa +++++ =)

Ja asiasta toiseen, ihanan aurinkoinen ja lämmin ilma ollut muutaman päivän :flower:
 
Niin mun täytyy Idylli tehdä, kiitos :)

Mä luin muutenkin hurjaa tekstiä tuosta kilpparin vajaatoiminnan vaikutuksesta sikiön aivojen kehitykseen, huh... alkoi hirvittää. Aika monta ulkomaista tutkimusta löytyi ja yhdessäkin oli tutkittavia äitejä ollut 25000, että tosi laaja otanta. Lisäks löytyi suomalaisten äitien keskusteluja autismin ja ADHDn mahdollisesta yhteydestä hoitamattomaan vajaatoimintaan raskausaikana, pohtivat siellä yhteyttä ja puhuivat noista tutkimustuloksista, joiden mukaan hoitamattomalla vajaatoiminnalla on vaikutus sikiö aivojen kehitykseen. Korostan edelleen tuota, että kyse siis tapauksista, joissa ei lääkitystä. Pistää vaan pohtimaan...
 
Moikka!

Omanapailua taas taustajengiläiseltä:
(Meillä siis yritystä kohta 2v ja tutkimukset käynnissä, ei mitää lääkkeitä/hoitoja vielä)

Mulla oli sama juttu noiden kilppariarvojen kanssa. Ekat kokeet määräsi terveyskeskuslääkäri, ja tulos oli yli viitearvon (n.6), toka oli sitten just viitearvoilla (4) ja se oli sitä mieltä että on okei. Kysyin vielä erikseen, että eikö sen pitäisi olla alle 2 kun yrittää lasta (lapsettomuuden vuoksi siis lääkärissä oltiinkin lähetettä hakemassa). Lääkäri ei kommentoinut asiaa, sanoi vaan että arvo on normaali. Sitten lapsettomuuspolilla lääkäri sanoi heti että arvon pitäisi olla matalampi, kun on yritys käynnissä! Kolmannessa testissä arvo olikin laskenut 2,9:ään ja lääkäri kyseli että onko ollu lääkitys tässä välissä. No ei ole ollut. Se voi näköjään itsestäänkin laskea, koska syksyllä mulla oli TSH vähän alle 6 ja nyt siis alle 3. Se T4-mikälie oli 11 eli normaali.

Meillä oli eka käynti poliklinikalla (HUS) huhtikuussa ja aloitettiin heti kierron kartoitus. Näyttäisi siltä että FSH:ssa ois jotain pientä heittoa, mutta lääkärin kommentit asiasta kuulen vasta kesäkuussa. Se loppukierron keltarauhashormoniarvo on vielä kuulematta, siitähän sitte selviää oliko mulla ovulaatio vai ei. Ultrassa kp 11 limakalvo oli vaan 4mm eikä johtofollia näkyny missään, oikee kahden lääkärin voimin ne sitä yritti ettiä. Tosin tuosta muutaman päivän päästä tuntui ovisjuilintoja, mut ei kai se ois nii nopeesti voinu kasvaa ja irrota?!

Seuraavana on vuorossa laparoskopia kesäkuun alussa. Siellä sitten selviää noiden johtimien ym. kunto. Sen jälkeen varataan hoidonsuunnitteluaika lääkärille, jossa sitten katotaan mitä kierronkartoituksessa + tähystyksessä on selvinny ja miten edetään. Huoh.

Voi meitä :)
 
deliina mä epäilen kans, et mulla on tuollaset heiluriarvot. Mulla on menneisyydessä arvot tutkittu, kun olen hakeutunut lääkärille oireiden takia... tietenkin aina, kun kokeet on viimein otettu, mulla onkin ollut parempi olo ja silloin arvot on ollu just kiikunkaakun viitearvojen sisällä... mut tuskin lähelläkään tuota raskauden aikaista suositusarvoa. Luin myös, että vajaatoiminta vaikuttaa sokeriin, että mielenkiinnolla odotan mitä paljastuu.. onko vikaa sokereissa, kilpparissa vai molemmissa, oireet on kuitenkin kahtena viime vuotena pahentuneet, et josko siellä viimein näkyis lääkärin mielestäkin jotain, että sais hoidon ilman kikkailua..

deliinakin pääsee pian tosi toimiin, kesäkuu on jo ovella :wave: Tsemppiä..
 
Kiitos Nyppy !
Tuota sokerijuttua en tiennytkään. Mielenkiintoista.. Ja voikohan olla noiden kilppariarvojen kanssa niin, et toisille tulee oireita jo pienemmästä arvosta ja toisille ei, vaikka olis korkeempikin? Mulla ei ollu sillon syksyllä noilla korkeemmilla arvoilla oireita. Tai no, olihan jotain jos _oikein_ mietti, mut ei siis todellista :)

Mua jännittää jo vähäsen se laparoskopia. Aukkaria ei oo tehty, vaan laittoivat suoraan tuohon. Toisaalta hyvä että pääsee nukutukseen ja ne saa tutkittua sitte kunnolla (ja kivutta!) kaikki tarvittavat. Ja sen perusteella sitten jatkosuunnitelmat.

Onko muute kellään muulla ollu heittoa tuossa FSH:ssa? Miten sen kanssa edetään?

Se piti vielä lisätä et isännän tuotokset on myös tutkittu ja ne oli normaalit.
 
"On tärkeää tiedostaa, että kilpirauhasen liikatoiminnassa insuliiniresistenssi lisääntyy ja siksi sokeritasapaino huononee selvästi, HbA1c-arvo saattaa nousta kaksi prosenttiyksikköä."

"Kilpirauhasen vajaatoimintaa on sekä tyypin 1 että tyypin 2 diabeetikoilla selvästi, ehkä 2–3 kertaa enemmän kuin muilla. Tämä tulee ilmi selvemmin naisilla.
Tyypin 1 diabeteksessa lisääntyneen vajaatoiminnan esiintymisen katsotaan heijastavan sitä, että sekä diabetes että kilpirauhasen vajaatoiminnan tavallisimpana syynä oleva kilpirauhastulehdus (autoimmuunityreoidiitti) syntyvät molemmat sen seurauksena, että elimistö muodostaa vasta-aineita omia kudoksia (haimaa, kilpirauhasta) vastaan. Syytä tyypin 2 diabeetikkojen lisääntyneeseen mahdollisuuteen saada kilpirauhasen vajaatoiminta ei tiedetä."

Tuollaset löysin terveyskirjaston sivuilta ja vielä yhdenkin pätkän muualta, mut sen kadotin jo. Siinä oli vain ohimennen maininta, että joissain tapauksissa vajaatoiminnan yhteydessä saattaa sokeri olla lievästi koholla.
Ihan noin niin ku maalaisjärjellä vois ajatella, et se on tosiaankin ihmisestä kiinni, missä vaiheessa oireet ilmenee..

Hienoa deliina että simpat oli ok ja varmasti tuo laparoskopiakin menee hyvin, eipähän tarvi sitten miettiä ao-tutkimusta erikseen ja kuulemma tuossa näkeekin selvemmin, onko tuubat auki vai ei.

Erikoisterkut vielä meidän Äideille, Nauttikaa olostanne, muille ihanille Plussatuulia
 
Tillu ja Babies, ihania ultrakuulumisia!! Tosi hienoa!

Tuohon kilpirauhasjuttuun. Mullahan todettiin se ekassa raskaudessa rv 16 ja arvatkaa vaan mietinkö et onko vauvalla aivojen kehityshäiriö, kun netistä noita juttuja luin ja lääkärikin siitä mainitsi. Mulla on kans heiluriarvot, ennen raskautta niitä ei oo mitattu, rv 7 ne oli liikatoiminnalle ja sit sillon rv 16 vajaalla. Mähän kärsin myös järkyttävästä pahoinvoinnista ja niillä on kuuluma yhteys. Epäilen et mulla on ollut tuota vajaatoimintaa jo aiemmin, oon kärsinyt pitkään väsymyksestä ja saamattomuudesta. Ne on selkeesti helpottuneet kun lääkityksen sain, ihan kun heräsin horroksesta. 4 kk synnytyksen jälkeen pystyin jättämään lääkkeet pois ja syksyllä arvot oli ok (1.8), mutta tänä keväänä taas ne oli yli sallitun (3.5). Mun lääkäri uskoo voimakkaasti et tuo on yksi pääsyy miksi ei ole tärpännyt.

No, kävin eilen siellä ultrassa siis. Kohdussa oli jäljellä vielä limakalvoa keskenmenosta ja ekaks kääkäri sanoi et antaa jotain mikä edesauttaa vuotoa, mut sit se päätti ettei annakaan, et ois mahdollisimman luonnollinen kierto. Loppukierroks sain kuitenkin luget (ekaa kertaa) et menkat alkas ajallaan eikä venyis (ilmeisesti km:n jälkeen voi kestää ennen kun ne alkaa). Seuraavaan kiertoon sitten clomit. Kyselin jatkosta, jos clomeilla ei tärppää, niin lääkäri sanoi et 4 kiertoa yritetään ja sitten mietitään uudestaan. MUTTA.. Hän ei suosittele meille mitään hoitoja eikä piikityksiä, ainoastaan clomit ja nekin vaan koska kinusin. Hänen mukaan meillä on hyvät mahdollisuudet onnistua luomuna (kun alla on yksi onnistunut nopeasti alkanut raskaus ja nyt tää km) eikä koe tarpeelliseksi mennä eteenpäin. Mun ei kuuluma pidä olla niin malttamaton. Toisaalta ymmärrän täysin nuo kommentit ja tottakai toivon et luomusti/clomeillä tärppää ja oon positiivinen kun sekin mielestä meillä ei oo ns. hätää. Eikä kyllä täällä varmaan muutenkaan mitään IVF-hoitoja aloiteta, ne on ihan järkky kalliita. Joten pitää toivoa et noilla clomeilla tärppää.

Mun pitää kanssa yrittää keskittyä mun muuhunkin elämään, mä oon ignoorannut mun kaikki kaverit jo pitkän aikaa tän yrityksen takia. Pakko yrittää tsempata ja aktivoitua ja ulospäin suuntautua. Ai niin, meillä toissa on yks mielettömän komea mies, juttelin sen kaa tänään ja tuijottelin kun idiootti :) Tuli kyllä hyvä "naisellinen" mieli, kun vähän osas flirttailla :D
 
Viola mietinkin tänään, että mitähän sulle kuuluu =) Oli kiva kuulla miten siellä menee. Toivottavasti saatte kevään ja kesän aikana ilouutisen ja lääkäri on oikeassa, varmastihan se tietää mistä puhuu.
Joo, just noita juttuja mäkin luin ja keskustelupalstoja. Onko sulla siis mennyt niin, että syöt lääkkeitä vain kun tilanne vaatii? Entä onko joku seuranta tietyin väliajoin vai menetkö kokeisiin tuntemusten mukaan? Kuulemma jossain päin pistävät heti kilpparikokeisiin, jos valittaa raskauspahoinvointia... tuskin täällä. Mulla on mm. noita oireita ku sullakin on ollut, siks sitä on jo vuosia sitten tutkittu.. mut mulle vaan naurahdettiin.
Et usko kun on mukava huomata sun olevan paremmilla mielin jo :heart: Aurinkoista viikon jatkoa, saahan sitä "hyviä maisemia" katsella, työntekokin sujuu paljon sutjakkaammin ja mielekkäämmin :D
 
Moi Nyppy ja kiitos kun muistat mua :)

Joo, mulla on niin että syön lääkkeitä kun niitä tarvii. En haluais syödä niitä lopun ikääni ja siinä on kuuluma niin, että jos vaan jatkuvasti niitä syö, niin elimistön oma kilpirauhashormonituotanto loppuu. Eli parempi käyttää sillon vaan kun tarvii ja sit lopettaa mahdollisimman nopeasti. Mulla epäiltiin et raskaus ois aiheuttanut sen ja siltä se näyttikin, kun pystyin ne synnytyksen jälkeen lopettamaan. En tiiä miks mua ei laitettu kilpparikokeisiin kun oli sitä pahoinvointia. Sit vasta tosiaan kun jouduin sairaalaan tiputukseen ja olin tosi huonossa kunnossa.

Mä olen niin tuulella käypä ihminen, että olotilat vaihtelee maan mudasta taivaan ääriin :) Oon tosi tunneihminen ja kehittelen kaikkee päässäni ja välillä pitäs muistaa käydä maanpinnalla.

Niin, oishan se paras jos tärppäis ns. helpolla, mutta oma mielipide on kyl eri kun lääkärin, mutta en aio luovuttaa vielä. En pysty luovuttamaan vielä. Nyt mulle on tullut järkky esikoisen menettämisen pelko, se tippui pinnasängystä äitienpäivänä ja mulle tuli ihan hirvee olo ja itkeskelin. Kyllä se km näköjään jätti jälkensä, menettämisen pelon. En kestäis jos esikoiselle sattuis jotain, kuolisin varmaan kanssa.
 
Pinkku Meillä taitaa kaikilla olla kropat sieltä mystisimmästä päästä :D

Deliina Selviskö ikinä mitään syytä siihen miks toi sun kilppariarvo oli laskenu? Olitko jotenki muuttanu elämäntapoja tms? Toi laparoskopia on kyllä hyvä kun siinähän näkee sitte kaikkea muutaki ja on kaiketi tarkempi ku pelkkä aukkari..

Viola Tuliko sulla ne luget vaan tähän kiertoon vai jatkossakin clomien kanssa? Kerrohan sitte niitten sivuvaikutuksista ja kuinka nopeasti alkoi.. Mulla tosiaan tissit kipeyty ja vatsassa mahdollisesti kohdun kohdilla (tai jossain siinä) on ollu muutaman päivän enemmän nippailuja.. Voiko ne sivuoireet alkaa niin nopeesti ku kahen päivän käytön jälkeen? Tietääkö kukaan?
Oot saanu silmäniloa ;) Meillä käy töissä välillä pari poliisia joista toinen on ihan tolkuttoman upea ja aina kun sen kanssa juttelen, alan sönköttämään :ashamed: :D

Tosiaan, kuten Violalle tossa kirjotin niin luulen että mun alkanu tissikipu johtuu lugeista.. ja ehkä noi muutki ylimääräset nippailut. Meinaan kyllä näillä näkymin lauantaina testailla kun mennään mökkeilemään ja kattomaan peliä. Katsotaan sitte sen mukaan mitä näyttää että otanko saunasiiderin :) (hope not).. Lievä pahoinvointiki on astunu mukaan kuvioihin, en tykkää.
 
Ihanaa Isla :)

Mulla on aina kestäny 7 päivää menkat ihan siitä 12 vuotiaasta lähtien, nyt viimisen kohdun ulkoisen jälkeen se on alkanu temppuilee.
Mulla muuten täti punanen taas tulonsa...tai siis kesti puoli päivää, nyt ei taas mitään mut kohdun kohtaan on kovat vattakivut toista päivää menossa :|
 
Babies Ei selvinny mitää syytä, ei se lääkärikään asiaa sen kummemmin kommentoinu. Mietin itekin onko ollu jotain elintapojen muutosta tms.. Ei ainakaa tietoisia! Ainaki oon nyt keväällä (ku arvot ok) paremmalla tuulella koko ajan ku sillon syksyllä. Mikä johtuu mistäkin, sitä ei voi tietää.

Oma rakas napa:
Soittelin tänään mun prog-tulosta ja matalahan se oli. Todennäköisesti mitää ovulaatioo ei oo ollu, sitä tukis myös se ultraus kp 11, missä ei löytyny mitää. Huoh.

Ei taijja tulla lasta eikä paskaa tästä touhusta xD

Tsemppiä kaikille teille!

Mä jään odottamaan mitä kesäkuun laparoskopiasta selviää..
 
Idylli Se Prog oli 6 (loppukierto), pitäis kai olla korkeempi. Ja FSH oli 10 (alkukierto), pitäis kai olla matalampi tässä iässä. Näillä ehkä voi olla joku yhteys..?!
En mä luovuta, mä ensin katon mitä lääketiede tarjoo mulle ;)

Ootte huippuja! Ja tää ketju on loistava.
 
Mie nyt vaan omanapailen. Miusta on tullu nyt ihan ihme kiukku-iita. Mun pitäis olla hyvällä tuulella ja olenki suurimman osan ajasta, mutta sit yhtäkkiä pimahtaa. Hermot on tosi kireellä : / En ymmärrä miks kun ei o mitään "normaalista" poikkeavaa..
Sitte tänään töissä mulla tuli kaks-kolme kertaa todella voimakas kipukohtaus alavatsaan, muistutti menkkakipua mutta vaan voimakkaampi. Tuli ihan huono olo : /
 
Oikein aurinkoista ja kesäistä huomenta!

Heh, Babies, kiukku-iita!! Aivan mahtava sana!! Sun tuntemukset kuulostaa kyllä hyvältä. Kunpa nyt ois joku siellä mahassa oikeasti.. Niistä lugeista, tai siis ne on eri nimellä täällä, mutta progesteronia joka tapauksessa. Tähän kiertoon ne annettiin siks, ettei kierto keskenmenon jälkeen veny kohtuuttomasti ja varmasti clomienkin kanssa niitä jatkan, koska mullahan oli kemiallinen/km jo syyskuussa ja nyt sitten toinen. Ens viikolla rupeen niitä ottamaan (suun kautta), kertoilen sit mahdollisia oireita ja tuntemuksia.

deliina, moi ja tervetuloa munkin puolesta. Tuo sun s-prog on kyl liian alhainen, sen pitäs olla yli 25, jotta ovulaatio on tapahtunut. Tai siis näin mulle on sanottu. Mutta.. Tuo on kuitenkin aika helposti "hoidettava" ongelma, joskus pelkästään clomit auttaa. Ja sehän voi vaihdella kierrosta toiseen. Mulla on ilmeisesti just niin, että joka kierrossa ei ovulaatiota tapahdu. Teilläkin on jo pitkään yritystä takana, paljon tsemppiä tutkimuksiin.

Tämä tyttö lähtee tänään vähän baanalle, täällä on sellanen rantaravintola, jossa on aurinkotuoleja hiekalla ja sieltä saa myös syömistä, sinne suunta siis suoraan töiden jälkeen kaverin kanssa. Siis täällähän on ollut jo sellaset +24C lämmintä :) Pitää vähän yrittää saada iloa ja eloa mun elämään ja ajatukset ees yhdeksi illaksi pois tiedätte kyllä mistä. Huomiseks suunnittelin shoppailureissua, kesähameita töihin ois tarkoitus katsastaa, mulla kun ei sellasia ole. Ja arvatkaa miks mulla ei ole juurikaan hameita?? Mulla on kauhea jalkakompleksi, mun mielestä mun jalat on ihan hirveät, paksut pohkeet ja vähän väärät ja musta tuntuu et kaikki tuijottaa mun sääriä. Siis tää kun mulla on hame. Varmaan kukaan ei oikeasti tuijota, mutta kun tää ajatus on iskostautunut mun päähän teinistä asti, niin sitä on vaikea ollut muuttaa. Vasta viime vuonna laitoin ekaa kertaa hameen töihin ja kiemurtelen siinä sitten eteenpäin epävarmana. Että tämmönen kompleksi mulla :) Niin, tästähän voisi jopa tehdä gallupia, onko teillä mitään vartaloonne liittyvää kompleksia mitä yritätte peitellä?

Kollega soitti ja pyysi aamupalalle, viikonloppuja kaikille!
 

Yhteistyössä