Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

yk 9 kp 1 :headwall: myöhemmin lisää, tuli just itkettyä ja huudettua niin että hui. ajattelin lähteä saunaan, juoda 2 omenasiideriä ja jos se taas tasaantuis. toivoin niin kovin kun luteaalivaihe venähti. :(
uuden viikon alkua kuitenkin kaikille!! tää on loppuelämän eka päivä :)
 
tunturihilla voi ei :( Pahoittelut sulle...ja teille molemmille :hug: :heart:
Ota nyt ilta rennosti ja kerää voimia uuteen kierrokseen, oot oikeassa.. Tämä on loppuelämän eka päivä ja jonakin tulevana päivänä toiveistakin tulee totta :)


83yrittäjä tuli sellanen olo, et pitäis itsekki kokeilla tota karppailua :D Noi haittavaikutuksetki sietää, jos plussapuolia enempi.. pitääki vakavasti harkita :)

Babies joku muu osais neuvoa paremmin, tässä vinkki silti näin alkuun; google löytää vaikka mitä sivuja kun kokeilee esim. "karppaus"...
 
Karppaus.info on aika hyvä, ja kirja kannattaa hommata. Miulla on Annika Dahlqvistin Karppaus - opas ja keittokirja. Tosi hyvä, puolet faktaa ja puolet ohjeita (aika lihasia muna-maito-kasvistyypille, mut muuten hyvä ja kasvisversioitakin löytyy) Kiitos Nyppy:hug:
 
Tunturihilla :hug:

Eilen oli se uä. Oikeella näkyi muhkea 14,5mm munarakkula eli tällä viikolla olis odotettavissa ovis. Näkypä siellä uä:ssä muutakin nimittäin muhkean kokoinen polyyppi tms. Ao-tutkimukses näkee tarkemmin mikä siellä on ja kaippa sille sitten pitää jotai tehäkin. Mitä vähä nettiä selaisin nii sen vois höylätä, kaapia tai polttaa?? Eipä paljoo naurata. Tosin toivon että se on polyyppi eikä esim. väliseinä. Kaikista paras oli että toi näky jo ekassa uäs:ssä ja sanoinkin miehelle että siellä kyllä näky jotain ylim. Lääkärihä ei mitenkää sillon viel kommentoinut tuota mitenkään vaan puhui mulle siitä yli leveästä kohdusta. Mieskin jo yritti mua lohdutella että omanpaha joku syy sille miksei vauvaa oo näkynyt. En tiiä kyll mua silti pelottaa ku koko ajan tulee jotain lisävikaa :ashamed:
 
Tunturihilla> No voi kökkö.... Ei muutakun pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä kuten mieheni kiteytti asian viimekierron päätteeksi...

A-ML> Tervemenoa hysteroskopiaan. Olin itse viime syksynä ja ihan älyhelposti operaatio tapahtui eikä jälkikivutkaan olleet menkkoja pahemmat. (toki jos siellä on jotain väliseinää ja muuta outoutta niin on ihan eri asia kun mun minimaalinen polyyppi) Nukuttavat ja tähystävät... herättävät ja lähettävät kotiin. Jonotus ei ainakaan tyksissä ollut kovin pitkä... olisko ollu 2kk kun pitää tehdä alkukierrosta heti menkkojen loputtua.

Pistin karppaaja-lapsettomille omaa pinoa niin ei tämä pino "saastu" moisesta propakandasta :)
 
hopeainen millasella ruokavaliolla sie elät? vaikka tulee nyt tätä karppaustoistoa niin se tasottaa oikeesti painoa ylös ja alaspäin :) tai siis, jos olet alipainonen, niin ei niin tiukasti tartte noudattaa, mut maitotuotteet täysrasvasiin ja valkonen jauho,riisi ja sokeri ainaski pois :)
 
A-ML :hug: Mulla samat fiilikset usein... tuntuu et jotain pientä vikaa löytyy aina toisen perään. Toivottavasti toi sun asia selviää pian, ettei tarvi olla epätietoisuudessa..

Mulla vajaa pari viikkoa ultraan ja odotan jo kovin.... jännittääki :x Mut saanpahan tietää ovuloiko vasenpuoli edes, kun ei mitään tuntemuksia sillä puolella ikinä ole. Oikea puoli on kyllä oviksen aikaan niin kipeä, että sitä ehkä ei edes tarvi epäillä? Jos vasen puoli ei toimi tai on jotenkin "laiska", saa heittää sit toiveen helmikuun luomuyrityksestä romukoppaan :headwall:

:attn: Onko kukaa muu kofeiiniriippuvainen?? Mä juon aika paljon kahvia..yleensä aamupäivisin ja sen vähentäminen on mulle tooosi ongelma, päätä särkee ja paha olo :O Mitenhän sen tavan vois korvata? Jos ei halua kofeiinitonta siis.... ja miten vaikuttaa teen kofeiinimäärä?? Noi vieroitusoireethan ei auta ku kärsiä ja onneks tarvittaessa voi sen pari pientä kuppia juoda, muistelen lukeneeni, ettei niin vähäisen määrän ole todettu kasvattavan keskenmenoriskiä?
 
hopeainenKannattaa kyllä ihan ehottomasti hankkia joku kirja karppaamisesta, siinähän on tarkotus saada elimistö tasapainona, eli ei vain laihtua, vaan tasottaa elimistön tilaa mihin suuntaan nyt pitääkin.
Ja jos on normaali/alipainoinen niin kantsii lisätä vähän hiilihydraatteja, ei niin tiukalla linjalla siis :)
Noi vitamiinit kannattaa kanssa tarkistaa että olis ok. Aika hurjalta kyllä kuulostaa tuo ruokavalio :D
Miehän en mikään karppitieteilijä ole, vasta alottanu tiukemmin sen, mut aina syöny tietämättäni sillä tavalla mitä on ns. "hyväkarppailu".

Mut noista ravintosuosituksista kun on tullu/tulee opiskeltua vielä paljon, niin sokeri ja tärkkelys eli ns. "tyhjä" energia ei piä nälkää, ja aiheuttaa tosi huomattavia terveysvaivoja.
Kuulostaa kamalalta, ku mihinkää ei voi luottaa, mut ite en moniin ravintoterapeutteihinkaa uskoisi, esim. pco:hon moni alan ihminen suosittelee edelleen runsashiilihydraattista ja vähärasvaista ruokavaliota, mikä on ihan myrkkyä munasarjoille ja koko naisen hedelmällisyydelle.
Inhottavaa kun noihin ei voi sokeesti uskoa, vaan jos ns. tavalliset ihmiset haluaa hoitaa itteesä pitää etsiä ite tietoa. Tää on aikamoisen anarkistisen kuulosta, mutta lääketeollisuus ja elintarviketeollisuus pyörittää niin paljon rahaa toiminnassaan, ettei sillä terveyden ja hyvinvoinnin kannalta oo välillä mitään merkitystä... :/
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy Täällä yks kofeiiniriippuvainen.. Juon heti aamulla ison termoskupillisen(n.4 dl) ja ilman sitä ei tuu mistään mitään.. Päivän aikana sitte riippuen työpäivästä menee vielä muutama kupillinen.. Pitäs kaiketi vähentää, mut mitens sitte aamulla heräät :D

Omia juttuja sen verran että sain ihan ensimmäisten testien tulokset. Kyse siis vaan sukupuolitautitesteistä ja kilpirauhasen toiminnasta.. Siellä kaikki kunnossa \o/. Huolestuttaa vaan kovin ettei ne löydä mitään vikaa ja ollaan lapsettomia ihan ilman syytä : / Se on varmaan se suurin pelko.

Ja sitte vielä kysyisin, että mitä mieltä olette... Mulla olis ovulaatio mahdollisesti su-ti välisenä aikana, ja vähän nyt tekis miel ottaa huomenna muutama lasi viiniä. Mietinkin vaan että vaikuttaako se ovulaatioon jos otankin enemmän kun sen kaks lasia? Tekis miel pitkästä aikaa vähän "nollata" ...
 
Hei kaikille ketjulaisille:wave:
Me olemme yhdessä avomieheni kanssa aloittaneet lapsettomuus tutkimukset 11/2010 ja nyt meillä on menossa ensimmäinen hoitokokeilu, tarkoitus on tehdä icsi 11.2 tai 14.2 katsotaan nyt kuinka saadaan munarakkuloita kehittymään.

Minä olen 35 vuotias ja mieheni 41 vuotias, yhteistä eloa kertyy tämän kuun 9päivä 19 vuotta:heart: lapsettomuudesta olemme "kärsineet" viisi vuotta, mutta todenteolla olemme yrittäneet nyt 1,5vuotta.Tuntuu aika hurjalta ajatella, että aikaa on kulunut ehkäisyn lopettamisesta viisi vuotta, huoh vuodet vain kuluvat.Nyt sitten ajan kuluessa ja iän lisääntyessä havahduimme lapsettomuuteemme oikein toden teolla.Menimme tutkimuksiin ja minulla todettiin kaiken olevan ok, mutta mieheni siittiöiden laatu on erittäin huono.Ainoastaan 1% normaaleja.Tulos oli järkyttävä meille molemmille, mutta nyt siitä on toivuttu ja toivomme, että lapsettomuushoitojen avulla mekin voisimme olla jonain päivänä vanhempia.

Kaunis kiitos teille kaikille ketjulaisille ajatuksienne ja tunteidenne jakamisesta, on ihanaa kun voi saada vertaistukea:heart: Toivon meille kaikille paljon onnea ja jaksamista tähän raskaaseen matkaan ja paljon plussia näille sivuille!
 
Babies mä ajattelen kans noin, et Pitäis vähentää... mut työpäivät on hankalia ja aamuisin tarvin sen kahviannokseni välttämättä. Saan kai mäki vitamiinia napsia, kun sit juon kahvia joka kuuleman mukaan vielä vaikeuttaa niiden imeytymistä :p Ei se auta ku ottaa itteä niskasta kiinni ja vähentää ainaki niin, et juo vaan sen pari kuppia aamuisin. Olis kamalaa, jos tulis raskaaks ja sit joku liika kofeiini aiheuttas keskenmenon :headwall:

Sit toi alkoholi ja ovis... en kyllä jaksa uskoa et vaikuttais tuossa vaiheessa. Munasoluhan on jo käytännössä "valmis" ja tuskin irtoamiseen kauheasti vaikuttaa. Itellä tulee otettuu se pari saunasiideriä ja kesäisin vähän enempi, enkä silloinkaa ole huomannu et vaikuttais. Saattaa tosin olla, et ens oviksen aikaan tulee otettuu viiniä "säännöistä poiketen", kun miehen kans on tässä järjestelty sellasta oikein romanttista viikonloppua sille ajankohdalle ;) Eri asia sitten, onko ovis ajankohdasta samaa mieltä :D Mut jos meinaat Babies "nollata", niin parempi kai tehdä se nyt... seuraavaan kertaan voi mennä aikaa... toivottavasti ;)

Annastiina79 sulla on sit kiva viikonloppu tiedossa, tärppionnea :)

Hopeainen negapahoittelut, ei muuta ku uutta matoa koukkuun....


Mukavaa illan jatkoa kaikille :wave: mä lähden rentoutuun saunaan..
 
Thaikatti :wave:
Me kans aloitettiin 4v sitten "tulee kun on tullakseen" meiningillä, kun sitä luuli asioiden naivisti olevan niin helppoa. Nyt sit n.2v oikeasti yritetty.

Paljonko teillä oli simppojen kokonaismäärä? onhan 1% esim.100miljoonasta kuitenkin jo aika paljon "hyviä tyyppejä". Todellakin uskon ja toivon, että teillä hyvät mahdollisuudet... Onnea matkaan :hug: teillä onkin jänniä päiviä helmikuussa..
 
Hei taas kaikki:flower:
Aamulla UÄ ja kaikki hyvin, eli follikkelit kasvaa=) On tää vaan niin ihmeellistä...Olen voinut toistaiseksi hyvin eli Puregon pistoksista ei ole tullut kiukkusta emäntää vaikka sitä vähän aluksi pelkäsin:LOL: Toki onhan tässä vielä päiviä pistellä, mutta jos mulla vaikka kerrankin olisi edes jossain asiassa hyvä tuuri, vaikka sit tässä etten saa lisähormooneista kauheita itkuraivareita!

Nyppy

Meillä oli toisessa näytteessä simppojen kokonaismäärä 28miljoonaa ja toisessa 30miljoonaa. Ja niistä siis 1% normaaleja.Olisikin tuo esim.100miljoonaa niin olisi jotenkin hieman toiveikkaampi olo. No eihän sitä jossittelemaan passaa ruveta.Näillä mennään:)
Nyt tosiaan eletään jänniä aikoja helmikuun aikana!
 
Moi! Olen kirjoitellut tuolla haaveilijoiden puolella (iloksin kanssa samassa ketjussa. Nyt tilanne alkaa näyttää siltä, että täällä vertaistuki ois enemmän samantyyppisempää, joten haluaisin mukaan, jos mahtuu.

Vähän taustaa.. Ykkönen on 10/09 (tärppäsi ekasta kerrasta luomuna) ja kakkosta on yritetty 06/10 asti. Kierrot vaihtelee 24-31, tuhruvuotoa kierrosta vaihdellen noin viikon kuluttua oviksesta menkkojen alkuun. Kaikissa kierroissa lämmöt ei nouse, joten ovulaatiota ei ilmeisesti tapahdu. Nyt kp 23 ja taas tuhruilu alkoi :( Ens kierrossa meen alkukierron hormonikokeisiin ja kp 7-8 seurantaultraan. Mies menee ens viikolla simppatestiin. Sitten varmaan täytyy pitää maaliskuun kierto erinäisten syiden takia taukoa ja sitten huhtikuussa ilmeisesti saan clomit. Sekstailussa alkaa olla pakon makua, nyt otetaan seuraavat pari kk rennosti eikä yritetä väkisin. Niin ja olihan mulla ekan raskauden aikana kilpirauhasen vajaatoimintaa, mut sen pitäs olla kunnossa (tosin sekin tsekataan ens viikon verikokeissa).
 
Nyppy Toivoin todellaki että tää olis viiminen kerta pitkään aikana ku korkkaan viinipullon :)

Thaikatti Täällä kanssa alotettiin tyyliin "tulee kun on tullakseen".. Noh, tässähän näköjään pitää tehä oikein töitä sen eteen.. Ajattelin vielä sillon puoltoista vuotta sitte uutena työpaikalla, että kiva tulla heti raskaaksi.. Mietin vielä kaks kertaa viitinkö lopettaa pillerit.

Viola30 tervetuloa! :)

Ovistestiin tänään pissitty ja unohettu se sen jälkeen.. Mutta eipä siinä mitään näkyny kahden tunninkaan jälkeen :D Taidan siis sen remonttiviinilasillisen tai muutaman nauttia..
 
Thaikatti yks prosenttikin on paljon parempi kuin nolla, on niitä kuitenkin sen verran, että luulis tuolla hoidoissa onnistuvan... ainakin pidän sille kovasti peukkuja d:)b

tunturihilla Auts, tuskaisa odotus edessä :O mutta toivottavasti aika kuluu edes hitusen nopeempaa, kun täällä saa jakaa turhautumisiaan ja toiveitaan meidän kans :D

Viola30 Tervetuloa :)

Rentouttavaa ja mukavaa viikonloppua kaikille :popcorn: :D
 
Nyppy joo, pitkä odotus mut huomaa että kp 5 ja alkaa jo optimisti nostaa päätään, tänään nimittäin ajattelin että sinnehän on pitkä aika, ties vaikka tärppäis ennen sitä :) ja ehkä tosiaan yksityiselle mennään ao.tutkimus tekemään, niin on ainakin se sitten tiedossa. :)

iloista vk.loppua kaikille, meille tulee vieraita joten vk.loppu menee luultavasti muualla kuin koneen äärellä :) ...kerrankin :D

ja listauksesta sieltä puuttuu vähän tietoja, joiltakin esim. monesko toiveissa, ikä jne, jos haluatte tuoda ne julki niin ilmoitelkaa, päivittelen sitten :)
 
Viimeksi muokattu:
tunturihilla todellakin pitää olla yritystä jonotusaikanaki, eihän sitä tiedä koska se tärppikierto sattuuki kohdalle :D ja kyllähän se ao-tutkimus kannattaa hoitaa pois alta, jos vaan pystyy... ei muuta ku ens viikolla varaamaan aikaa :)
 
Mitä kautta olette hakeutuneet alun alkaen julkiselle puolelle hoitoon? Terveyskeskukseen tässä kai pitäisi ensimmäiseksi soittaa, vai? Mulla on jonkinnäköinen kammo hoitoja kohtaan tai onko se sitten ennemminkin suuri halu tulla raskaaksi luomusti. Tähän mennessä hoitona on ollut vain akupunktio, jonka avulla pitkät kierrot ovat tasaantuneet neljän viikon tietämille, mutta uutena ongelmana on tuhruttelu ennen kuukautisia (jotka ovat niukat kuten tähänkin asti) eli mahdollisesti keltarauhasongelman vähyys ja sitä myöten kohdun limakalvon ohuus. Voi olla, että ongelma korjaantuu "itsestään", koska eihän tässä ole akupunktiotakaan takana kuin kolmisen kuukautta ja hoito jatkuu yhtä, mutta nyt ollaan miehen kanssa puhuttu, että tutkittaisiin sperma (jolloin toivottavasti suljetaan miehen osuus lapsettomuudesta pois).

Yritystä tai sanotaanko nyt ehkäisemättömyyttä on takana reilu 2,5v, josta alku meni ihan tjottaillessa ja todellisuudessa en usko, että ovulaatiota on edes ollutkaan ennen kuin kierrot lyhenivät 28-30 päivään. Joten nyt tässä kait vasta on edes mahdollisuus tulla raskaaksi, jos kehoa oikein lukee. Paitsi tietty jos tämä kohdun limakalvon ohuus ja mahdollinen vähäinen keltarauhashormonin määrä estävät munasolun kiinnittymisen.
 

Yhteistyössä