Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

tunturihilla Puhut siis aukiolotutkimuksesta? Ei mulle ainakaan kerrottu et ois puudutusmahdollisuus. Se ei mielestäni ollut yhtään kivulias :) Hieman epämiellyttävä olo alamahassa mutta todella simppeli juttu. Mulle lääkäri sanoi, että on tainnut endo kasvattaa kipukynnystä kun en hievahtanutkaan toimenpiteen aikana ja lihakset olivat koko ajan rentoina. :)
 
mulla ku alkaa ens viikolla kuukautiskierron kartoitus, ni kattelin tätä paperia jossa neuvotaan varaamaan labra-aikaa kierron 3-5 päivälle. kaikki muut noi ladrat tajusin, mut erikseen on kynällä lisätty perään HIHET, niin mikähän se mahtaa olla?? tietääkö kukaan??
 
siis HIHET? mitä ihmettä tuo voi tarkottaa.. Mulla ei kyllä oo nyt minkää valtakunnan tietoa : /

Voiko sen ao-tutkimuksen teettää ihan yksityisellä vai pistetäänkö lähete jonneki muualle? Ja jos yksityiselle niin onko mitään hajua paljon se maksaa?
 
Kannattaa ottaa särkylääkettä ennen ao-tutkimukseen menoa, ku ei tosiaa tiiä miten kukaki siihen reagoi. En kyllä tiiä siitäkään et auttaako särkylääke tollaseen kipuun mitää ku ite muistin ottaa sen vast just ennen tutkimukseen menoa, joten hyötyähän siit ei sillon ollu. Mut täällä ainaki gyne suositteli ottamaa 600buranan ennen tutkimusta.

Ite en oo ikinä kokenu mitää hirveempää ku tuo aukiolotutkimus. En taho mitekää pelotella mut on osattava varautua :) Se kipu oli ihan sietämätöntä ja hoitaja joutu pitämää miu jalasta kiinni, jotta se gyne näki siit monitorist jotain ku en pystyny millää olemaa paikallaa. Ja papakoe ei oo tuntunu missää.

Luin netistä sen tutkimuksen jälkee ja joku oli kirjottannu et ao-tutkimus oli pahempi kokemus ku synnytys. Toivon itekki kuuluvani siihen ryhmään :) Tsemppiä kaikille ko. tutkimuksee ja toivotaa et kuulutte siihen ryhmään, jolla tutkimus ei tunnu juur missää! :)
 
Aukiolotutkimus ei tuntunut minkäänmoisena kipuna vaan juurikin sellainen epämiellyttävä outo paineentunne vaan... Harvassa on ne joilla se oikeesti tekis kipeetä.

Kyseisen tutkimuksen voi yksityisellä teettää ja hinta on jossain 225 euron paikkeilla ja sinne pääsee melko nopeesti... Tykkäävät tehdä sen heti vuodon loputtua ja mulle tehtiin esim kp10.

Ei ole paha rasti... särkylääkettä voi popsia etukäteen jos on sellanen fiilis...
 
Heipä hei kaikille, löysinpäs itselleni sopivan ja kivan ketjun =)

3 raskautta takana, eikä yhtään pienokaista sylissä...surullista mutta totta :(
Meillä hoidot aloitettiin aukiolotutkimuksella jo viime kesänä, mut miehen takia asia on edennyt hitaasti. Mies halus viel yrittää luomuna, eikä vieläkään ole luopunu toivosta, mut halus kuitenki viedä viimein hoitoja eteenpäin. Kyllä minussakin toivonkipinä elää, mut ainoa jäljellä oleva tuuba on edelleen arvoitus.. ei pystytty toteaan auki olevaks eikä sen puoleen tukkeutuneekskaa. Simpat ok ja mulla kilpirauhasarvot alarajalla, mut suht ok.
Nyt helmikuussa mennään suunnittelutapaamiseen ivf-hoitajalle ja jännittää/pelottaa jo aikas paljon :O En tiedä miks pelottaa, kun tätähän mä olen halunnu jo vuosia eikä muuten tunnu onnistuvan...

Toivottavasti tän vuoden kuluessa meillä kaikilla olis hyviä uutisia jaettavana :D
 
tervetuloa kuumeilemaan kanssamme nyppy! Olen tosi pahoillani että teillä 3 kertaa mennyt kesken. :( Jotain positiivista (vaikka tiedän ettei se paljoa auta) , pystyt kuitenkin noin ainakin periaatteessa tulla raskaaksi. Tosiaankin, toivotaan että meille kaikille tämän vuoden aikana positiivisia juttuja alkaa tapahtumaan. :)

Voisin ruveta tekemään etusivulle jonkinkoista päivitystä pinon naisista niin pysyy paremmin kärryillä kun sivut lisääntyy ja ihmiset täällä. :) jos vaikka kerrotte iän, yrityksen aloituksen (tai yrityskuukaudet/vuodet, mitenkä vain) ja monesko toiveissa. :)
 
...tohon aukiolotutkimukseen sen verran, et kannattaa tosiaan ottaa särkylääkettä n.tunti ennen toimenpidettä ja suosittelen, et enempi kuin 400nen burana (munkin lääkäri suositteli). En halua pelotella tällä ketään, koska tutkimus on todellakin niin ihmisestä kiinni. Mun kohdalla se vaan kävi aluks tosi kipeää ja vierellä oli 5 hoitajaa käskemässä hengittään. Sit ku paikat vähän turtui ja osas ottaa rennommin, se tuntui vaan epämukavalta, mut ei enää tehnyt niin kipeää. Mulla virtaus epäselvä, et toimenpide kesti yli puol tuntia (jos virtaus selvää, nopeasti ohi).
 
Kiitos tunturihilla . Mikäs sen parempaa "terapiaa" kuin vaihtaa kuulumisia ihanien ihmisten kans, jotka on samassa tilanteessa kuin itsekkin :D Tää vuosien yritys on kuitenki sellasta, et välillä mennään aallonharjalla ja sit taas pohjamudissa... ei sitä kaikkee voi miehen niskaan kaataa, you know?! :p

Tässä olis mun tietoja

Nyppy 34v - esikoista yrittämässä - yritysaikaa kulunu 2v - odottaa ekaan ivf:ään

Kiitos tunturihilla ylläpidosta! :flower: (Itse en edes osais)
 
Mie olen tosiaan sen 26, yritystä on takana n. 1,5 vuotta. En tarkkoja aikoja sanoa, alussa mentiin vaan sillä että tulee jos on tullakseen.. Nyt kun alkais ne menkat niin pääsis varailee aikaa labraan verta luovuttamaan :) Niin ja ensimmäinen on meillä kyseessä.

Tervetuloa joukkoon Nyppy! :hug:
 
Nyppy miekään en ole mikään tekniikan ihmelapsi mutta kai tuosta listasta nyt jotain selvää saa :D ei tarvia vaan aina kysellä uudestaan jotain juttuja, kun voi sieltä tarkistaa. Meitä alkaa kuiteskin olla jo jonkinmoinen katras :)

Eli alustavaa listausta etusivulla on, laittakaa lisää tietoja kenellä ei ole/korjatkaa jos jotain laitan väärin :)
 
Ao-tutkimus alkoi tosissaa jännittää. Viimekski ku otettii papa niin sattu ihan siettämättömän paljon. Sitä ed. kerralla sama juttu :(
Taidan kumota pari buranaa nassuu tuntii ennen niin kuin Nyppy ehdotti. Hälle myös pahoittelut 3km:stä. Pariin kertaa sattunut itsellekin...:'( Kyllä se välii ottaa kaaliin ku kaiken maailman urpot teinit tulee vahingos ja hiton jouppo/narkitki saa tuosta vaa vahinko vaaveja aikaa *mur*

Mulle voi laittaa listalle 24v/esikoinen toiveissa/yritysaika 3v/tutkimukset
Tänää pitäis käydä labras ja vkon päästä kurkataan tapahtuuko mun sisälmyksissä mitään :|
 
Tämä lienee minullekin taas tällähetkellä se oikea palstanpalanen eli

Ikää meillä 27 ja yritys aloitettu 4/2009 Tyksiin mennään jahka ne meidät vihdoin ottavat vastaan. Clomit on jo kokeiltu joten inssejä varmaan sitten alkuun kun selittämättömiä kerran ollaan...

Eka äärettömän nihkeä tyksikäynti tehty viimevuoden puolella ja nyt kaksi vielä nihkeämpää puhelua soitettuna... sormet ristissä että saataisiin joku ihminen lääkäriksi... Luultavasti turha toivo...
 
Babies ja A-ML Kiitos paljon :hug:

A-ML Hyvin ja nopeasti ao-tutkimus menee, kun otat särkylääkkeen ja keskityt oikeen olemaan rentona. Pahin vaihe itsellä ehkä oli se toimenpiteen ennakkoon pelkääminen :p Kyllä sä siitä selviät kun muistat hengittää, yrität olla rento ja ajattelet, et se on pian ohi... ja mikä tärkein, pidät mielessä Miksi se pitää tehdä.

ON: Kyllä odottavan aika on sitten pitkä. Ens kuussa kokeillaan vielä/taas luomuna, ellei nyt sit sairaalasta tule uudet ohjeet, kun kontrolliultra just ennen kierron alkua. Huomen pitää soittaa hoitajalle, kun ei mitään käsitystä mitä tuossa ultrassa nyt katsotaan ja menkat sattuu (ehkä) just samaan aikaan. Toivottavasti ei ainakaa se aika siirry : /

Mikä lie tuo miehinen ego, kun mies valmistautuu ens kuun ovulaatioon jo ihan tosissaan :D Se pitää toivoa yllä ja on vakaasti päättäny tehdä kaikkensa, herttasta :heart: Mä en ole uskonu luomuraskauteen aikoihin täysillä ja vähän välttelen kauheeta raskaushypetystä miehen kuullen, jos se vaikka alkaa panikomaan ja perumaan hoitoja ;)

Kärsivällisyyttä kaikille :wave: sillä sitä nää hoidot kyllä vaatii... ARGH! :headwall:
 
Hei, tässä viel linkki testiin ivf-hoitojen onnistumisprosentista (korkeintaan suuntaa-antava!). Tää oli jossain tuolla toisella palstalla, et anteeks linkin alkuperäiselle löytäjälle, lainaan sitä vähän :wave:

http://www.ivfpredict.com/

Mulla oli 20.8% ja suurin laskija lienee mun ikä, mut sille ei nyt voi mitään ja näillä mennään. Paljon parempi silti ku 0%
 
Päivittelin taas listaa. :)

Meillä mies kävi eilen antamassa siemennestenäytteen, ja mie papassa (ekaa kertaa elämässäni tuli tippa verta sen jälkeen, vaikka aina kyllä sattuu enemmän mitä yleisesti naiset on mieltä) ja verikokeissa. Sit odotellaa vaan se 2-4kk millonka tayssista kutsuvat. Raskaustestinkin tein eilen aamulla ennen lähtöä, nega oli, eikä oviksestakaan ole kuin joku 9päivää suunnilleen, mut vielä oli toivonkipinä jos voisi tutkimukset peruuttaa. Se on kumma tämä ihmisen pää, toivoo ja toivoo vaikkei aina olisi mitään syytä miks kannattaisi.

Mut Juha Tapion sanat on usein kyllä päässä, "toivoasi et saa menettää, vaikka mitään muuta jäljelle ei jää" :heart:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)
 
Heissan taas!

Täällä kp2 ja perjantaina luovuttamaan verta tutkimuksia varten :) Tällä viikolla myös mahdollisesti mies purkittaa tuotoksiaan.. Jos sitä huvittaa..En viiti painostaa hirveesti..

Nyppy tsemppiä luomuiluun, toivottavasti tärppää! herttasta ku mies on noin innolla mukana :)

83yrittäjä tervetuloa joukkoon! Toivotaan teille kunnon lääkäriä, itse käytän yksityistä niin paljon kun mahdollista.. Saanu niin hyvää palvelua kaikinpuolin ja ennenkaikkea siellä minut on otettu vakavasti :)

Tunturihilla Täälläkin toivo elää josko ei tarttiskaan mennä hoitoihin... Mutno, aika huonoltahan tää näyttää...

Hups, nyt katos punanen lanka ajatuksista ku kaadoin kahvit pitkin olkkarin seiniä :LOL: Jatketaan myöhemmin..
 
woi kiesus.. Minä sain pitkän soittelun jälkeen hoitajan kiinni ja lääkäri oli määrännyt mulle clomit aloitettavaksi... Elämän kevät! Mähän olen vetänyt niitä jo 3 kuukautta! Noooooooh... ensikierrosta taas clomit ja pakkoultra... Prkl.... Kinuin kuitenkin tälle hoidonsuunnittelukäynnille ajan ja sain sen maaliskuulle.... Nyt on onneksi jotain mitä sitten odottaa...

Miksi ihmeessä haluavat taas ultrata clomikierron kun on jo kahdesti ultrattu... (ja toinen ultrista tyksissä) murrrr... Noooh.. positiivista on se että nyt on se hoidonsuunnitteluaika kalenterissa vihdoin...

Babies Meillä taas yksityiselläkin kävi huonosti. Avalta saatiin melkoisen nihkeä lääkäri eikä keväästä vuoden loppuun mennessä oltu saatu mitään aikaan... Pyysin sitten viimeisellä käynnillä josko clomit saisin kokeiluun... Sitten ensimmäisen kierron ultrauksessa oli toinen klinikan lääkäri ja hän oli mitä ihanin vanhempi nainen. Kerrassaan mahtava tyyppi, ja olisin heti voinut varata jatkot hänelle. Sääli vaan että tyksin jonossa päästiin loppuvuodesta vihdoin "kassalle asti" joten toistaiseksi ava on jäissä meidän kohdalta... Katsellaan nyt maaliskuussa mitä tyks sanoo... Inssejä varmaan alkuun muutamia... sittenpä on täynnä se saakelin pakollinen 2v mitä kinuavat....
 
Taidan hypätä tähän pinoon tuolta vauvakuume puolelta..siellä satelee plussia kuin sieniä sateella ja se vetää mielen matalaksi..kun itellä ei helposti tää homma mee..
Ite olen 24v ja mies 28v
Meillä miehen kaa ennestään 1,5vuotias tytär. Ja toista lasta toivottu tovi..ei näy, ei kuulu. 3 alkuraskauden km ollut. Maanantaina kävin gynellä ekalla käynnillä.

Ultras kohdun kp7, ihmetteli liian paksua ja epätasaista limistä kiertoon nähden. Oikeella muniksessa verinen kysta. Saatiin lähete kromosomi tutkimuksiin miehen kaa, ja ite ptää käydä viel otattaa hyytymistekijät.

Ite epäilen endoa vahvasti, esikko tärppäs aikoinaan toisesta clomi kierrosta. Tää gyne vaan oli sitä mieltä, etten edes tulsi raskaaksi jos endo. NOh, ite en oo samaa mieltä. Juurihan toi endo kasvattaa mm.limistä ja se selittäs kaikki muutkin oireet ( kivuliaat ja runsaat kuukautiset jne,) Hedelmöitys ilmeisesti tapahtuu, mutta alkio ei pääse kiinnittymään kunnolla.

Kohan noissa verikokeissa on käyty, menee niiden viljelyssä 2kk|Oja sen jälkeen uus aika gynelle ja kuvaavat kohdun kameralla.

Tässä siis tavallaan taukoa pidetään ukon kanssa..kun ei varmaan luomusti mitään tapahu, ja tää asia etenee niin törkeen hitaasti.

Pitää lukee tätä pinoa tarkemmin kunhan kerkeen=)

Niin ja tietoihin voi laittaa
tyty86 toinen haaveissa tutkimukset menossa tyttö08/09
 
Viimeksi muokattu:
83yrittäjä Tosi ikävää kun sattuu kohdalle noita onnettomia lääkäreitä.. Mun lääkäri otti onneks tosissaan mun huolen ja pisti heti kaikki mahdolliset testit.. Hän on tosin ihan tutkinut lapsettomuutta,myös miehiä :)

Nyt ärsyttää kun sain osan testeistä työterveyden piikkiin, ja siellä kun labraan soittaa aikaa, ei kukaan tiedä mistään mitään. Mulla ois perjantaina nämä kilpirauhas tms. kokeet ja kumpikaan lääkäri ei sanonu että pitääkö ne ottaa ennen kymmentä. Tää hoitsu sieltä ajanvarauksesta kysyy sitte multa pitääkö ne ottaa.. Minähän sen tiedän :O Mutta toisessa lääkärissä taas hoitaja istutti meidät alas ja selitti hyvinkin perusteellisesti mitä ja milloin otetaan..

Ja jottei menis liian selkeeksi tää mun selittely niin syy tähän kahdessa paikassa ravailuun on rahansäästö. Laitan kaikki testit mitä saa työterveyden piikkiin ja loput sitte sinne missä alunperin kävin :D

Tervetuloa Tyty86! Ikäviä varmasti nuo keskenmenot : / :hug: Tsemppiä tutkimuksiin!
 
tunturihilla, mulle voi laittaa toinen haaveissa (poika -97), 33 vuotta (ei vielä tosin, mutta koska viikon päästä ni ei tartte heti korjata) ja yritys aloitettu 9/2008, KM 10/09 ja 1/10.

83yrittäjä, mielenkiintoista lukea sun kokemuksia koska tyks on meilläkin suuntana kunhan nyt ensin saadaan se vuosi täyteen että tk:sta irtoaisi lähete. :)
 
tervetuloa 83yrittäjä jatyty86! :)

Imoen päivittelen siutkin listoille :)

täällä järkyt menkkajuilinnat, eiköhän nuo ala taas vk.loppuna... mut nyt oon kyllä niin ollu lukematta oireita ja varautunut tähän että tuskin edes itkuja tulee. testejäkään ei ole kaapissa kurkkimassa :D huomenna olis tarkoitus kokata miehelle ja ottaa viiniä sitten myös ja saunoa, ihanan rentoa oloa kaksin :heart:
oon kohta viikon karpannut, tavoitteena saada painoa pois joku 5kg (nyt 160/65) ja ihan loppuelämän hommaksi mahdollisesti vähähiilihydraattinen ruokavalio, löytyi niin hirvittävästi yhteyttä pcohon. leipähimoja ei kyllä ole ollut, oman osansa tuo se kun en syö lihaa...mutta saas nähdä miten edistyy :)

ihanaa viikonlopun alun alkua kaikille ! :)
 
Imoen> Joo mä kävin seuraavassa kuussa siitä kun tuli vuos täyteen, pyytämässä lähetteen tyksiin ja nyt sitten tulee kaks vuotta täyteen 4/2011 Että tovi menee varmaan teilläkin ennen kun sinne asti pääsette... Meillä toki lähete oli sitten vielä hukattu eli pari kk meni varmaan tästä syystä hukkaan (olivat niputtaneet toisten mun papereiden kanssa virheellisesti) Ole siis tarkkana sinäkin :)

Omaan todella huonon karman tyksin kanssa. Ne vaan onnistuu aina ryssimään ihan joka ikisen ajan mikä mulla siellä on. Kaikki lähetteet häviää ja joudun aina soittamaan niistä perään. Ennen häpeilin kun kaikki höperöt sinne soittelee turhankin usein ja kyselee, enkä halua saada sellaista mainetta, mutta nyt se on vaan uskottava että ei sieltä saa mitään jos ei soita koko ajan.... Viimeisen vuoden aikana on hukkunut neljä hoito ja tutkimus lähetettä eri osastoilla... Kahdesti tutkimusten lausunnot eivät ole kuukaudessa valmistuneet ja olen käynyt turhaan tuloksia kuuntelemassa lääkäriltä, ja joutunut taas maksamaan lisää käyntejä. Nyt taas yksi lähete on jäänyt lääkäriltä kirjaamatta ja pitäis soittaa perään... Kyse on kardiologian puolen jutuista... eli sisätautiosasto on ihan sekasin... Ja näköjään myös lapsettomuuspuoli :D

Minä täällä odottelen ovulaatiota luomukierrosta, ja ihan perus myöhässä se taasen on... Eli ei oo ainakaan eka kk hiilarittomalla vaikuttanu... Kattotaan nyt vielä maaliskuulle asti :D Taikauskoa tai jotain mutta kaikki konstit on kokeiltava
 
83yrittäjä mie kyllä uskon tuohon hiilarittomaan aika vankasti. mut toisaalta, jos on vuosikausia syöny "väärin" ja insuliinit sekasin, ni kyllähä se voi aikansa ottaa ennenku alkaa toimii :) tsemppiä siihen! tosi inha tuo papereiden kadottelu, hoitotakuu ainakin pirkanmaalla 4kk, ja sen aikana pitäs eteenpäin päästä. tuollaset aina sotkee turhaan. :/
 

Yhteistyössä