Moi kaikille!
Yritän tässä lueskella viestejä ja päästä kärryille missä vaiheessa kukakin on! Aikalailla samansuuntaisissa tilanteissa tässä ollaan ainakin caro87 kanssa ja mahtiM ja 83 ovat jo sitten hieman edellä ja suuntaamassa punktioihin, TaAskilla on pulla jo uunissa
, ja iloksi on suuntaamassa ivf-kiertoon alkuvuodesta, meniköhän oikein...!? Ja kuukuskuukus on jo myös ivf-hoidoissa, näin ymmärsin, en nyt tuonne edelliselle sivulle asti palannut kyllä lukemaan. Mutta kiva on kuulla kaikista =)
Onpas kyllä tervetullutta taas tämä vertaistuki näiden viestien lukemisen myötä. Mistähän sitä itse alkaisi kertomaan tätä omaa viimeistä kiertoa... No varmaan siitä että sieltähän ne menkat taas eilen alkoivat. Voi v..tu sanon minä tätä touhua. On kyllä ollut sellainen tunteiden vuoristorata, eikä sekään riitä kuvaamaan tätä pa..kan määrää mitä näiden hoitojen keskellä joutuu elämään läpi.
Eli minulla oli tosiaan se menopur käytössä nyt tässä viime kierrossa ja siellä oli se taukopäivä joka hidasti rakkuloiden kasvua. No kasvu saatiin kuitenkin sitten käyntiin jatkamalla pistoksia tauon jälkeen ja lopulta yksi folli oli jotain 17mm ja siitä parin päivän päästä pistin pregnylin. No siihen asti kaikki hyvin. Mutta henkiset paineet, riidat ja seksin väkinäisyys aiheutti sitten sen että ei saatu yksinkertaisesti yhdyntöjä ajoitettua oikein tai että niitä olisi ollut tarpeeksi. Siinä oli viikon helvetillinen riita alla ja hormonit ja kaikki tämä tuska ja pa..ka tekee ainakin meidän parisuhteelle tehtävänsä. Silloin päivä ennen pregnyliä sunnuntaina oli yksi sänkykeikka, aikalailla väkisin yritettynä huonojen välien vuoksi ja maanantaina pistin pregnylin, jolloin myös hyvin väkinäinen sänkykerta samana päivänä. Lääkäri ei ollut sanonut mitään että miten yhdynnät olisi pitänyt ajoittaa siihen pistokseen.
No sitten pregnylistä seuraavat kaksi päivää seksi ei yksinkertaisesti enää onnistunut miehen paineiden ja yleisen väkisin yrittämisen takia. Ja silloin kyllä syntyi sitten niin isoa turhautumista ja vihaa varmaan molemmin puolin tätä kaikkea ja toisiamme kohtaan että kaikki purkautui massiiviseksi riitelyksi joka teki pahaa tuhoa suhteelle. Eli viimeiset kolme viikkoa ovat menneet huutaessa, itkiessä ja minulla tuli ilmeisesti piikitettyjen hormonien takia aivan helvetilliset pms-oireen nimenomaan mielenlaadun kanssa viimeiset kaksi viikkoa ja mies ei vaan saa...tana tätä tajunnut, että en vaan pystynyt olemaan oma itseni. Tällä hetkellä on vaan niin paljon vihaa sisällä kaikkea kohtaan, näitä menkkoja, miestä, niitä hormoneja ja tätä he....tin lapsettomuutta : /
Ei olla siis saatu välejä korjaantumaan tämän katastrofi kierron jäljiltä ja viikon päästä pitäisi olla menossa ivf-infoon :O. En tiedä enää mistään mitään tai siitä mitä mistään pitäisi ajatella. Nyt tähän kiertoon olisi tarkoitus syödä clomifen ennen ensimmäistä ivf-kiertoa, mutta päätin kyllä että clomeja en enää syö ja haluan tähän ainakin yhden hormoonittoman kierron alle että saisi edes hetken päätä tasattua ennen ivfää jos sinne asti nyt edes päästään tällä parisuhteella. Aika nopeasti tuo ivf sitten lopulta tuli vastaan, tuntuu että ihan liian nopeasti. Toisaalta aikaisemmin sitä ajatellessa on ollut sellainen toiveikas mieli, että jospa se sitten sitä kautta onnistuisi, mutta nyt se lähinnä pelottaa varsinkin henkisen puolen jaksamisen kannalta. Että tuleeko niistä isommista annoksista minkälaisia sivuvaikutuksia ja minkäslaiset pms-oireet niiden jälkeen tulee jos hoito ei onnistukaan. En vaan tiedä tai uskalla luottaa että mieheni jaksaisi tukea minua niiden läpi kun on varmasti itselleenkin rankkaa. Mutta edelleen sanon että naiselle kuitenkin rankempaa kun joutuu käymään kaiken sen fysiologisen shaissen läpi.
Enkä tiedä sitäkään, että kannattaako tuota ensimmäistä ivf-kiertoa aloittaa nyt enää loppuvuodesta vai ei, tosin lääkäri suositteli että ei pidettäisi pitkiä taukoja nyt näiden hoitokuukausien välillä kun on nyt saatu munasarjoja jo valmiiksi aktivoitua edeltävät kuukaudet. Eli ajallisesti jos tätä nyt katsoo niin tästä vissiin noin kuukauden päästä olisi sitten aika aloittaa pistokset tavoitteena keräys. Tai niin luulen kun tähän tulee nyt tämä välikierto. Meillä on hoitajien kanssa se ivf-info, kun kokeilevat tätä uutta systeemiä Kysillä, että myös hoitajat pitävät ivf-infoja. Onko muilla ollut näin vai oletteko pitäneet lääkärin kanssa sen suunnittelun. Itse asiassa pitäähän siinä sitten kuitenkin se lääkäri nähdä että suunnitellaan miten se hoito aletaan.
Mutta jos siis lokakuun puolessa välissä alkaisi se piikittely niin se kierto menisi jo marraskuun puoleenväliin, eli kun ei tiedä mitenkä pitkään siinä pistetään niin en tiedä ehtisikö tuohon tehdä näin teoriassa kaksi ivf-kiertoa ennen joulua. Veikkaan että ei kun joku asia menee kuitenkin v..t..si. Toisaalta taas jos tämän parisuhteen saisi tässä tämän taukokierron aikana takaisin raiteilleen niin kyllä sitä varmaan jatkas nyt tuonne ivf:ään vaikka ei ehtisikään tehdä kuin sen yhden tässä loppuvuodesta. En tiedä en. Enkä tiedä miten mies suhtautuu ivf hoitoihin ja siihen kaikkeen rumbaan sen jälkeen kun ollaan siellä infossa käyty, eli en ole ihan varma että tajuaako miten raskas ja vaativa prosessi se on ja miten paljon siinä niitä eri hormoneja käytetään ja miten erilainen nainen voi olla niiden hormoonien ja kaiken muun johdosta. Se minua tässä eniten pelottaa.
Ainiin. Minä kuulun myös tähän kerhoon "kun on niin vaikeat munasarjat"!!!! Ja sekin kyllä itseä jännittää että mitähän tapahtuu sitten jos ja kun ruetaan pistämään isoilla annoksilla. Sitä hyperiä pelkään eniten kun tuo oikea munasarja on muutenkin niin yliaktiivinen.
Tällä hetkellä ei kyllä löydy hirveästi positiivisia ajatuksia mutta jospa täältä suosta noustaan vielä jotenkin.
Tsemppiä kuitenkin kaikille tasapuolisesti =)