Hoidot Kys 2014

Mukana tämänkin vuoden hoitoketjussa. Meillä tosissaan viimeinen ICSI alkamassa. Tänään alkoi kuukautiset ja keskiviikkona olisi ultraan meno. Siitä se sit taas alkaa. Pistokset ja jännääminen.
 
Meillä on nyt helmikuussa seuraavan kerran käynti Kys:issä ja toive olis että päästäs suunnittelemään ivf:ää. Niin meillä on elokuussa loma niin aattelin josko sais toivoo sinne ivf:ää, mutta en tiiä jos siellä on pitkälle elokuun alkua paikka kiinni niin ei sitten onnaa..On tää niin epäreilua koko touhu, että toisten ei tarvii maksaa eikä ressata lapsen teosta ja toisten taas pitää..
 
Kultaa: Minulla on myös tänään ultra-aika. Eli siis 0-ultra ja tänään alkaisi sitten pistokset Menopurilla, jos kaikki ok. Vuoto alkoi jo viime torstaina, mutta vielä eilenkin vähän tiputteli. Mennään varmaan hyvin samassa tahdissa tätä ICSIä molemmat sitten. Tsemppiä teillekin!

Hapsuliini:
Ne taisi viime vuonna olla elokuun eka viikon vielä lomalla ja sitten töissä. Meillä oli toissa vuonna ICSI-hoito juuri elokuussa loppupuolella kuuta. Olittekos te jo jonossa? Hyvällä tuurillahan se osuisi siihen elokuulle, jos ei ole normaalia pitempi jono. :)

Tuossa jo ylempänä kirjoittelinkin, että tänään sitten 0-ultraan ja pistokset alkaa illalla, jos tilanne ultrassa ok. Jännittää kyllä kovasti tämä hoito. Takana on kaksi ICSI-hoitoa, joista raskaus ei alkanut, vaikka siirtoihin on päästy jne. On jotenkin kovin vaikea uskoa, miksi se alkaisi nytkään... PAS:ia meillä on tehty vain kerran, kun alkiot ei kestä sulatusta. Jotenkin ainoa usko on tuoresiirrossa, että sen pitäisi onnistua. Jostain täytyisi sitä uskoa nyt saada tähän hommaan, mutta toisaalta ei uskalla uskoa, ettei tipu sitten niin korkealta. Kovasti mietityttää miten sitä selviää siitä hetkestä, jos sieltä nega tuleekin taas. Tämähän on periaatteessa meidän viimeinen hoito elleivät anna neljättä vielä. Mutta siitä ei kukaan taida etukäteen mitään lupausta antaa....
 
Ultrassa oli hyvä tilanne ja munasarjat lepotilassa. Eilen illalla sitten aloiteltiin Menopur-pistoksia alkusysäyksellä 150 IU ja tänään jatketaan 112,5IU. Voi että olen kädet ristissä koko ajan, että tämä nyt lopultakin onnistuisi!
Sen verran lääkäri oli tehnyt muutoksia hoitoon, että tarkoitus on viljellä alkioita päivän pidempään eli siirtää vasta kolmen päivän päästä punktiosta (mikä tarkoittaa tietysti myös yhtä ylimääräistä poissaoloa töistä, mutta on tämä kyllä sen verran tärkeä asiakin loppuelämän kannalta). Tuo pitempi viljely tietyst sillä edellytyksellä, että alkiota tulee riittävästi. Ja lisäksi lääkäri ehdotti kahden alkion siirtämistä. Sehän meille sopii, vaikka niitä kaksosia toki ei välttämättä haluttaisikaan, mutta se riski on nyt vaan otettava. :)

Hieman on pelonsekainen olotila koko ajan, mutta onneksi päästiin edes nuo pistokset nyt aloittamaan.
 
Marjana: Onpa hauska yhteensattuma, oltiinkohan vielä samoihin aikoihinkin KYSillä... Oikein paljon onnea toivon teille hoitoon!

Minäkin pääsin aloittamaan eilen Menopurin pistämisen. Tosin aika paljon suuremmalla annoksella, 262,5 IU, jolla jatkan seuraavaan ultraan eli maanantaille asti. Lääkäri sanoi, että mun vuoto on varmaan jo ohi, mutta kyllä illalla lääkkeen oton jälkeen tuli aika reilusti. Mullekin ehdoteltiin pitempää viljelyä ja toki se sopii oikein hyvin, jos vaan saadaan jotain jota viljellä pitempään.

Kaikki menee jo jotenkin tosi rutiinilla, neulojen sun muiden käsittelyt ja itsensä pistämiset. En halunnut kerrata Menopurin käyttöä, koska tämähän on jo kolmas ICSI jota tehdään lääkkeenä Menopur.

Ennen hoidon aloitusta jotenkin vaan ajattelin, että tämä on se viimeinen varmistus, että meille ei tule tälläkään hoitomuodolla lasta. Mutta nyt ne ihan samat vaaleanpunaiset haaveet nousee taivaisiin. Voi kumpa tää viimeinen kerta toden sanoisi :heart:
 
Marjanan tilanne kuulostaa vähän samalta kun meidän. ICSE:jä tehty jo useita, ja siirtoon aina päästään, mutta alkiot ei kiinnity, eikä ne oikein kestä sulatusta. Tosin meillähän on yksi ICSI-lapsi, joka syntyi toisen ICSI:n tuloksena. Nyt seuraavaa raskautta yritetty jo kolmen ICSI:n voimin. Kaksi PAS:sia on myös onnistuttu tekemään, vaikka suurin osa alkioista ei ole kestänyt sulatusta. Alkioita on pakastettu esikoisen jälkeen siis 12, ja yksi selvisi puolet soluistaan menettäneenä ja yksi jopa ihan kokonaisena. Mietittiin meidän tilannetta lääkärin kanssa tän reilu viikko sitten tehdyn PAS:in yhteydessä. Todettiin, että ei ole syytä miksi ei onnistuttaisi, olemme nuoria ja takana on yksi onnistunut raskaus, joten saadaan vielä neljäs ICSI. Ongelmana on alkioiden jakautumisen hitaus, mutta siihen ei tiedetä syytä. Meille on siirretty tuon esikoisen jälkeen siis yhteensä 6 alkiota viidellä eri kerralla, eikä yksikään ole tarrannut kiinni. Tästä viimeisestäkin negasta alan olla jo aika varma menkkakipujen perusteella. Pitää varmaan kohta alkaa uskoa, että tuo onnistunut raskaus oli ihme, joka ei tule meidän kohdalla toistumaan...

Tsemppiä Marjanalle ja Kultaalle! Kovasti soisin kaikille teille edes sen yhden onnistumisen!
 
Kultaa: Hurjalta kuulostaa nuo sinun annokset! Kahden pistoksen jälkeen jo tuntuu vatsalla tuntemuksia ja turvotusta ja tosiaan pistän tällä hetkellä vain 112,5 IU. Minä varmaan halkeaisin sinun annoksillasi, kun minulla on niin aktiiviset munasarjat toimimaan. Nyt kun vielä saataisiin sen alkio sitten tarraamaan sinne kohtuun kiinni...

Ciram: Onneksi teillä kuitenkin on se yksi ihme siellä kotona ilahduttamassa elämäänne. :) Pitkältä tuo teidän tie kyllä tuntuu, enkä oikeine edes käsitä miten olet jaksanut käydä tuon kaiken uudestaan läpi. Minä olen hyvin vahvasti sillä linjalla, että jos meille se yksi lapsi suodaan, niin en koskaan enää palaa hoitojen pariin. Jos ei luomuna tule sen jälkeen enempää, niin sille ei mahda mitään. Mutta nyt haaveillaan edes siitä ensimmäisestä... Kiitos tsempeistä. :)
 
Ciram: Kiitos!

Marjana: Joo mulla vaatii näköjään vähän isompia lääkemääriä, että tapahtuu toivottuja juttuja. Ekassa ICSIssä silloin joskus ikuisuus sitten pitkällä kaavalla oli ongelmaa niinkin päin, ettei munasarjat meinanneet mennä lepotilaan Synarelan käytöstä huolimatta. Hyvä ettei jouduttu koko hoitoa perumaan!

Tukala on olotila eikä varmaan paremmaksi muutu viikon loppua kohti mennessä. Maanantaina varmaankin punktio, tällä hetkellä mulla on kasvamassa 18 noin 10mm kokoista. Huh. Ja Menopuria jatkan samalla annostuksella perjantaihin asti, mukaan tulee vielä Orgalutran.
 
Kultaa, on tämä ihmiselimistö tosiaan ihmeellinen. Toimii miten milloinkin.
Sinulla on tosi hyvä tilanne kyllä! Tsemppiä ja muista juoda paljon. :)

Minua itseäni huolestuttaa. Ultrassa näkyi eilen kyllä paljon rakkuloita, joista muistaakseni 14 oli 7-9 mm kokoisia. Eli isoin oli tuon 9mm ja muut sitten 7-8mm. Ja lisäksi sitten paljon lisää 5-6mm. Mutta eikö noiden kuuluisi olla jo isompia?`Viimeksi tässä vaiheessa samalla lääkeannoksella rakkulat oli 10-12mm! Ihmetettää miten voi olla noinkin iso ero viime kertaan, kun mikään ei ole muuttunut.
Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että tilanne on hyvä, eikä lääkeannosta nosteta, että viimeksi rakkulat olivat jopa hieman liian isoja jo tuossa vaiheessa.

Stressaavaa tämä on ja kun tuntuu, ettei osaa esittää sitten oikeita kysymyksiä lääkärille, että tulisi itselle varmuus, että tilanne on hyvä oikeasti. Koko ajan hirvittää, että jokin tässä meneekin pieleen.
 
Hei, löysinpä tämän ketjun =)
Eli tänään kp 12, kävin tänään ultrassa,ovulaatio on lähellä, huomenna inseminaatio kyssilla. Sitten piinaillaan onnistuiko hoito vai ei.

Tsemppiä jokaiselle.
 
Kais, tsemppiä inssiin! :) Antoiko ne sinulle Pregnyl-piikin vai millä tavalla ne nykyisin noita inssejä hoitaa? Tuntuu, että omista on ikuisuus, vaikka vasta reilu pari vuottahan niistä taitaa olla.

Minä olen jotenkin ihan sellaisella mielialalla, että jokin tässä hoidossa nyt on menossa pieleen! Minulla ei ole juuri minkäänlaisia tuntemuksia alavatsalla, vaikka nyt on pistetty lääkettä jo 8 päivää. Ei tunnu liikkuessakaan oikeastaan mitään. Viimeksi en uskaltanut kuin vaappua hitaasti tässä vaiheessa hoitoa...
Huomennahan se olisi taas ultra, että kuulee sen todellisen tilanteen. Nyt kun jotenkin saisi ajan kulumaan vielä tämän päivän ajan... Odotan niin kovasti, että tiedän mikä se tilanne on.
 
Kais: Paljon tsemppiä!

Marjana: Toivottavasti sun pahat aavistukset on täysin turhia! Ja mullakin huomenna kolmas ultra, jännittää aivan mahdottomasti. Oireita on kyllä vaikka muille jakaa. Oon älyttömän itkuherkkä, lisäks nää fyysiset oireet: alavatsan & selän arkuus, paineen tunne (josta johtuen myös juoksen jatkuvasti pissalla?).
 
Kiitos tsempeistä, nyt on inseminaatio tehty ja 2 vk päästä verikokeisiin, onko tärpännyt.
Marjana, mulla oli vain clomifen lääkkeenä tehostamaan omaa ovulaatiota.
Tsemppiä teillekin kovasti.
 
Kultaa: Sitä minäkin toivon... Minullakin on kyllä tuota vessassa juoksemista, mutta muuten ei juuri mitään tuntemuksia. Tänään vähän nippaili oikealta puolelta munasarjoista, mutta kyllä viimeksi olin "kipeämpi"... Saadaankohan kumpikaan nukuttua ensi yönä, kun jännitetään ultra-aikoja. :D

Kais: Pidetään peukkuja, että luonto hoitaa nyt avustettuna hommansa ja saat kahden viikon päästä hyviä uutisia. :)
 
No ei ne minun epäilykset ihan turhia olleet... Munasarjat ei tosiaan olleet sitten reagoineet odotetulla tavalla. Isoimmatkin rakkulat olivat vasta 14mm. Ilmankos ei paljon miltään tuntunut ja lenkilläkin on voinut käydä. Lääkitystä isonnettiin pariksi päiväksi ja maanantaina vielä uudestaan ultraan. Jos silloin olisi rakkulat kasvaneet, niin punktio ke tai to. On kyllä aika levoton olo tämän asian suhteen nyt.
 
Marjana: Mikä siellä on nyt tilanne? Toivottavasti pääsette alkukankeudesta huolimatta jatkamaan hoidon loppuun normaalisti.

Jännitin kovasti perjantain ultraa, mutta siellä tilanne näytti oikein valoisalta. Parikymmentä rakkulaa laskeskeltiin ja punktio sovittiin maanantaille. Siellä oli kaikki paikat käytössä ja kieltämättä aattelin, että onko joku näistä muista naisista Marjana.

Punktio meni tälläkin kertaa ihan hyvin. Vaikka osaa se olla kivuliasta, lähinnä silloin, kun neulaa liikutellaan. Munasoluja saatiin 7 kpl, pakko myöntää sen olleen vähän pettymys koska folleja oli taas niiin paljon. Sain aamulla kuulla, että tällä hetkellä siellä olisi 3 siirtokelpoista. Huomenna aamulla seuraava tilannekatsaus.
 
Marjana :hug: toivottavasti suurempi annostus auttaa teitä.
Kultaa, hieno juttu, tsemppiä sinne, toivottasti pääset siirtoon ja siirto onnistuu. :)
Täällä on kp 18 ja dpo 5 piina vaan jatkuu, plääh. Vaikea sanoa mitään, tuttuja pms-oireita on, välillä lievempänä, välillä kovempana :confused:
 
Kais: Pidän kovasti peukkuja sulle! Piinapäiviä ei turhaan sanota piinapäiviksi.


Valitettavasti mä en pääse taaskaan piinailemaan. Mun piina loppui tänään, kun sain kuulla, ettei meillä ole taaskaan lähtenyt yksikään jakaantumaan. Nyt siis edessä siirtyminen yksityiselle ja lahjasukusoluilla (siittiöillä) pitäis jatkaa, jos meinataan jatkaa. Mä ainakin kovasti haluan päästä jatkamaan, joten miehen jaksamisesta kiinni.
 
Voi itku, Kultaa! Halaus ja voimia! Onko teille annettu jotain ohjeita tuohon yksityiselle siirtymisen suhteen? Tai oletteko jo klinikan päättäneet, jos miehesi jaksaa tätä projektia jatkaa?

Kais, ja pahin piinaviikko vielä edessä. ;) meinaatko odottaa veritestiä vai testaatko aiemmin?

Ja omia kuulumisia... Punktioon siis päästiin tänään eli pari päivää suunniteltua myöhemmin. Tuloksena 8 solua. Nyt sitten jännittää aivan hirveästi suostuuko ne hedelmöittymään ja päästäänkö perjantaina siirtoon. Kaksi siis siirretään, jos on jotain siirrettävää.
Limakalvo oli jostain syystä hitusen ohut, joten lääkäri aloitti Zumenonin jo tänään limakalvoa vahvistamaan. Toisaalta tämä ei välttämättä ole huono asia, koska yleensä limakalvo on ollut vähän liian paksu... En hirveästi asiaa ole jossitellut kyllä, kun ikävä kyllä näissä projekteissa voi se seinä tulla vastaan aina hetkenä minä tahansa. Kuten Kultaankin tilanteessa huomattiin. Parempi vaan yrittää ottaa vastaan kaikki asiat neutraalisti turhia murehtimatta ja liikoja innostumatta.

Punktio itsessään oli ehkä hieman kivuliaampi kuin edellisellä kerralla, mutta siedettävissä kuitenkin. Nyt on jo ihan hyvä olo levossa olla. Kävely ottaa vähän kipeää.
 
Kultaa, voi että, onpa harmi,ettei onnistunut jakautuminen ja kun joudutte siirtymään yksityiselle. Voimia :hug:
Kiitos :kiss:
Marjana, toivottavasti solut hedelmöittyy ja siirto voidaan perjantaina tehdä :)
Saatte saatte tekin piinailla.
Yritän jaksaa verikokeeseen asti, mutta voi olla, että sitä retkahtaa tekemään testin kotona. Kaapissa kun olisi muutama raskaus ja ovulaatiotesti. :D
 
Sinnepä olisi siirretty 2 alkiota kyytiin. :)
Lääkäri oli taas positiivinen ja toiveikas, kun alkiot olivat hyvänlaatuisia. Itse en niinkään ole juhlafiiliksellä. Meillä nimittäin hedelmöittyi 7 kpl, mutta tänään oli jäljellä enää 3 kpl, joista yksi niin huono, ettei sitä edes pakasteta. Joku niissä alkioiden jakaantumisessa siis mättää, niin on aika skeptinen olo, että miksi nämä kaksi kyytiläistäkään jatkaisivat jakaantumista.

Eli pakkasessa ei ole mitään ja näillä mennään nyt kaksi piinaviikkoa.
 
Kultaa :hug: Laitoin sinulle yksäriä tulemaan.

Kais ja Marjana tsempit piinailuun! Oliskin nyt jo hyvä aika saada plussia tähän ketjuun :)

Edelleen käyn täällä tilannetta kurkkimassa. Lapsettomuusasiat pyörivät päivittäin mielessä...asiaan ehkä vaikuttaa, että vaikka meille olisi ollut uusi raskaus tervetullut vaikka heti pojan synnyttyä niin nyt kierto kierron jälkeen se pienoinenkin usko luomuplussaan hiipuu :ashamed: Todennäköisesti palailenkin tälle palstalle jossakin vaiheessa. Toivottavasti silloin täällä jo uudet nimimerkit ja kaikilla nykyisillä se toivotuin aarre sylissä :heart:
 

Yhteistyössä