Hoidot jatkuu 2012

Sannuliinu wautsi! Mahtava saldo! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pääsette siirtoon :)
Ja ihana juttu, ettei kipuja ole ollut :)
Onnea huomiselle !

Ja kiitos vastauksista Lugesteron-asiaan liittyen :)
Meinasi jo alkaa ahdistamaan koko homma, mut jospa kaikki ei olis vielä menetetty. Toisaalta ei se ole kyllä alkanut toimimaan minulla tuo keltarauhanen, sillä lämmöt ovat tosiaan niin alhaalla. Loppukierrosta ne nousevat aina vähintään tuonne 37 asteeseen.
ÄH.
 
Hyvää sateista kesäpäivää. Teitä piinailijoitahan on hurjan iso määrä. Kaikille hurjan paljon onnea matkaan.

Onnea taas plussanneille, ainakin risto79 ja kaikille muille.

Muutama kommentti äkkilukemalla:
iloksi, minulla oli viimeksi tuoresiirron jälkeen ihme pahoinvointikohtaus siirron jälkeisenä yönä. Heräsin nukkumasta siihen että suu on täynnä oksennusta. Mahan tyhjennyksen jälkeen ei mitään eikä ennenkään mitään. Naureskeltiin että oli nopea pahoinvoinnin aloitus.

Almiina onnea hienosta saaliista, oliko millainen kokemus Elonva? Voisi olla helpottavaa jos pistelyjä olisikin vähemmän. Nyt kun mennään Menopurilla, vielä se sekoitus edessä. Miksi apteekki ei voi sitä tehdä asiakkaalle valmiiksi, kun on tiedossa esim. viikon lääkemäärä.

Testaamisesta, minäkin olisi halunnut edes kerran nähdä ( sen virheellisenkin) plussan. Mutta minulla näytti negaa jo pp 5. Pistelin pregnylin 5000. Lugeista sanottiin minullekin että tasaisin väliajoin samankokoisella annoksella. Eka siirrossa saattoi mennä vähän epätasaisesti, joten omatunto pakotti toisella kerralla tsemppaamaan.

Salmiinallakin hyvä saalis. Onnea jatkoon.

Luulisi että kun on se alkio ja limakalvo ok, niin nyt se tästä, mutta ei sittenkään. Jaksan yhä edelleen ihmetellä miksi toisilla tärppää ehkäisyn läpi ja toisilla ei millään.

Huomenna alkaa pistely taas. Onko jollakin kokemuksia Menopurin sekoittelusta, miten onnistuu parhaiten? Puregon oli niin helppo siinä mielessä. Mutta itseppä kyselin tuota lääkettä.
 
Heipat vaan kaikille.

Kyllä nyt täytyy sanoa että on tämä kyllä aika rankkaa touhua. eilen pp 11 ja epämääräistä vuotoa lugeista huolimatta, joka jatkuu siis edelleen. Eiköhän tässä vaiheessa voi siis jo todeta ettei hoito tällä kertaa onnistunut. Eilen ensimmäiset hysteeriset itkut itketty. Huomenna virallinen verikoe päivä ja torstaina tieto siitä miten asiat on..

Tsemppiä niin hirveästi muille, itselleni se ei riittänyt.
 
Talvitaika : Vastaisin vaan tuosta menopurista, että minulla toimi parhaiten niin, että kun sekoitin 1200 iui, nostin sekoitusneulan pois liuotinaineiden välillä ( niitähän oli kaksi) ja sitten "ilmassa" laitoin neulan toiseen liuotinpulloon. Ohjeessa oli, että jätä neula pulloon kun vaihdat liuotinpulloja, mutta sillä tavalla tehdessäni neste pursusi ulos pullosta ja lääke meni hukkaan... Oma tyyli oli siis parempi. ;) Kannattaa myös sekoitella nuo lääkkeet ajoissa valmiiksi, jotta näkee, miten onnistuvat. Virheet voi sitten korjata ajoissa..
Minullakin muuten lutinusten laiton välit 7,7 ja 10 h. Pitää olla tarkempi jatkossa..
Iloksi , toivottavasti en nyt hermostuttanut sinua noista lämmöistä. Varmaan sulla ei ole minkäänlaista hätää keltarauhasen suhteen.. eikö niitä folleja kuitenkin kerätty melkoinen määrä? Tuskin on hätää. Lääkärit varmaan nauraisivat näille huolillemme...
kevät87 :hug: Ikävää kuulla. Koeta jaksaa. :(
 
Viimeksi muokattu:
Talvitaika jos tarkoitat Menopurin sekoittelulla sitä nesteen ja jauheen (tai mitä onkaan) sekoittelua, niin se on ihan pala kakkua. En usko, että tulee mitään ongelmia :) Minulla ainoa ongelma tuli, kun yksi ruisku oli viallinen. Onneksi sitten oli vararuisku ja sain sitten vaihdettua siihen ja pistäminen onnistui lopulta aivan kuten piti.
Sehän sekoitetaan ensin käyttäen isoa neulaa ja tuikataan nahkan alle pikkuneulalla. Pikkusen siinä on sitä räpellystä, etenkin niiden nesteampullien kanssa alkuun, mut pian siihen kyllä tottuu :) Tsemppiä!

Voi itku kevät87! Turha kai sanoakaan, että toivon asioiden kuitenkin olevan toisella tolalla. Voimia sinulle :hug:

Mansikkatyttö ei paniikkia :) Ihan hyvä vaan että tuli puheeksi. Minä alan nyt vasta käsittämään, etten oikeasti tiedä mitään tästä siirron jälkeisestä elämästä. En tiennyt, että keltarauhanen voisi muodostua (luulin, ettei se voi edes muodostua ..) enkä tosiaan ollut yhtään perillä siitä, että kuinka tärkeä lääke tuo lugesteron oikein on. En yksinkertaisesti ole ajatellut koskaan asiaa..
Eli soitellen täällä on lähdetty sotaan.
Ja siis vaikka tämä pohdinta nyt lähtikin siitä kun sanoit lämmön nousseen, niin älä sinä harmistu. Oikeasti hyvä juttu, että pääsin vähän kärryille näihin juttuihin :D

napsuneiti, nyt vasta huomasin viestin tuolta aikaisemmin tuosta pregnylin määrästä. Muut ovat tainneet piikittää sen 5000iu. Ärsyttävää kun kestää niin hiton kauan tuo poistuminen. Minä laskeskelin tuossa vielä uusiksi, että jos se Ovitrelle poistuu samaa vauhtia kuin Pregnyl (puolittuu 33 tunnissa) niin sen 13000iu poistuminen kestää 16,5 vuorokautta. Eli siinä laskussa viivoja saattaa näkyä ihan sinne testipäivään asti.

Ärsyttävää, kun on niin vähän kokemuksia siitä Ovitrellesta ihmisillä. Pakkausselosteessa sanottiin, että 10 päivää menee poistumiseen (yksi paketti) mut ei mitään sen tarkempaa...

Voi jee.
Lähden kohta kotiin ja siellä toivottavasti odottelee paketti raskaustestejä..
 
Iinamiina : tsempit myös sinne. Nyt ainakin sitten saat tästä eteenpäin oikeita plussia... jos tämä nyt yhtään lohduttaa..
Sannuliinullako oli noin paljon alkioita tulossa!! Mahtavaa!
Tänään tosiaan hiljaista mahan seutuvilla, vaikka aamulla vähän särki mahaa. Eikö kiinnittyminen pitäisi olla tänään, pp4? En oikein usko, että meidän alkiot olisivat niin nopeita, että olisivat jo eilen kiinnittyneet.. Vaikka mistäpä sitä tietää..
 
ON:
Minulla ei ole kovin hyvät fiilikset tämänkertaisesta hoidosta.
Tänään oli 2.follikkeliultra.
Ultrassa näkyi 2 isompaa follikkelia, molemmat kooltaan 10mm ja 2 pienempää 6mm ja 7mm.
Kasvu on ollut hidasta, joten pistokset jatkuvat Menopurilla samalla annoksella 300IU:ta.
Perjantaina siis 3.ultra, mutta luultavasti joudun käymään vielä 4.ultrassa ennenkuin päätetään punktiopäivä.
Mahdollisesti joudun pistelemään Menopuriakin kaiken kaikkiaan 12 päivän ajan ja tuolla 300IU:n annoksella, jos follikkeleiden kasvu ei yhtään nopeudu tuosta.
Toivottavasti nuo 2 pienempää follikkeliakin rupeaisivat kirimään.

Hyvin selvältä vaikuttaa se, että munasarjani toiminta alkaa olemaan loppumetreillä...
Näyttää siltä että tämä hoito jää viimeiseksemme, joten nyt on kaikki toivo "pelissä".
Ei voi kuin toivoa, että nämä 4 munarakkulaa tuottaisivat kypsät ja vielä laadultaankin hyvät munasolut. :heart:

Kohdun limakalvo oli 1.ultrassa 3mm ja nyt tänään 7,6mm, joten ainaki se on kehittyny oikeaan tahtiin. =)
 
Viimeksi muokattu:
Mansikkatyttö onko niin että ivf-hoidossa kiinnittyminen tapahtuu jo pp4 paikkeilla? Tai kuitenkin aiemmin kun siinä viikon kohdalla niinkun "luomuraskaudessa"? Vitsi kun ei voi luottaa näihin "oireiluihin" yhtään noitten lugejen takia, niistähän johtuu rintojen arkuus ja mahan sekamelska... Nyt vielä onnistunut saamaan jonkun flunssan, karhea kurkku ja nenä vuotaa, siitä sit johtuu varmana pieni huippaus yms, ei mitään raskauteen viittaavaa... :(
 
Hei Lutinusten käyttäjät, kuinka paljon tai siis kuinka pitkäksi aikaa teillä on niitä määrätty? Huomasin tuossa, että mulla on enää huomiseksi tabuja, ja testi on torstaille. Mun mielestä Lugeja on jäänyt joka hoidosta, kun olen testipäivänä lopettanut niiden käytön.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ................... Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas .......... maalis-huhtikuu?

Leonita79 ............. 2.ICSI .................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI .................. huhti-toukokuu
Jicca .................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka .................. 1.IUI ..................... toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Karpalo ............... 1.IVF/ICSI 1.pas .... toukokuu
Almina ................ 4.ICSI ................... touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Pepponen ............ 4.IVF/ICSI ............. kesäkuu
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... kesäkuu, vk25
Sintu74 ................ 5.IVF .................... kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ..................... kesäkuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas .......... kesäkuu
Marianne1971....... 2. IVF/1.pas .......... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................... elo-syyskuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF ................... elokuu
Miles ................... 4.ICSI................... elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............ elokuu
Mariq ................... 4. ICSI ................. elokuu
TanZZZku ............. 1. IVF/1.pas ........ syyskuu (?)
Emma81 .............. 3.IVF ................... syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI .................. syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ......... ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI .................. ??
Onlyer.................. 3.ICSI ..................syksy

***Piinailijat***

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Moto76 ................ 2.IVF/1.pas ........... 2 ...................... 5.6.
Kaarne ................. 3.IVF ................... 1 ...................... 6.6.
kevät87 ............... 1.ICSI ....................1 ...................... 6.6.
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ 2 ...................... 6.6.
InMyDreams ........ 3. IVF 1.pas .......... 2 ....................... 7.6.
Nellikaneli...............1.IVF......... ...........1....................... 7.6
Vauvahaaveita86.....1.IVF............... ......1...................... 11.6.
Iinamiina .............. 4.ICSI/3.pas ......... 1 ...................... 11.6.
Mansikkatyttö ........ 3.ICSI .................. 2 ..................... 11.6.
Napsuneiti ........... 2.IVF ..................... 1...................... 12.6.
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ............1...................... 13.6.
Inkku1 ................. 1.IVF .................... 1...................... 13.6.
Iloksi ................... 3.ICSI ................... 1.......................14.6.

***PLUSSANNEET***

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF .......... toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria .......... 3.IVF ........... toukokuu .......... 7.1.2013
Lion33 ..................2.IVF............. toukokuu .......... 9.1.2013
Pyykki .................. 2.ICSI .......... toukokuu ........... ?
Vanil .................... 2.IVF ........... Toukokuu ..........
Piinistelijä ............ 2. IVF ............kesäkuu..................

Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas .... HOITOJEN LOPETUS..... 1 lapsi
 
Vauvahaaveita86 joo, kaipa se kiinnittyminen voi tapahtua siinä vaiheessa kun alkio on blastokysti? Eli 5-päiväinenkin voi kiinnittyä? Sinulla kuulostaa olevan lupaavia oireita.
InMyDreams Minulla on kahden viikon kuuri lutinuksia. Loppuvat siis suunnilleen pp12
 
Mulla on lutinusta just tasan kahdeksi viikoksi ja jos ymmärsin oikein,ei edes plussan sattuessa tarvi jatkaa pidempää. Hirmuisesti onnea piinistelijä.Almiina meidän mahdollinen siirto on tosiaan ylihuomenna. Jotenkin vaan pelkään pahinta,kun meillä ollut niin monta keskenmenoa,että jos ainutkaan ei hedelmöity ja lähde jakautumaan
 
Viimeksi muokattu:
Voi kiitos Mansikkatyttö,samaa myös sinulle! Mä en mitenkään jaksais ajatellakaan tämän hoidon jälkeistä elämää.. Ja iloksi, en jaksa uskoa että kellään oikeasti näkyis Ovitrelle/Pregnyl 16,5pv :) Tässä yksi elävä todiste jolle riitti tuon pakkausselosteen 10pv sijasta tosiaan 5-6pv..
 
Lutinukset on samaa kuin Lugetkin, keltarauhashormonia. Lääkkeellisessä pakastealkion siirrossa pitää käyttää raskausviikolle 10 ainakin noita lääkkeitä koska omaa hormonituotantoa ei ole ja ilman sitä raskaus ei voi onnistua. Ja eikös se nimenomaan juuri blastovaiheessa vain kiinnitykin se alkio, eli jos siirretään blasto eli 5-päiväinen alkio niin se voi alkaa melkein heti kiinnittyä. Kun taas 2-päiväisellä alkiolla voi mennä pp5 asti (tai jopa myöhempäänkin?) että kiinnittyy.
 
Onnea piinistelijä ! Mahtava juttu!

iinamiina no minustakin tuntuu aika pitkältä ajalta. En kylläkään oikeasti tiedä, että miten se oikein menee. Mut asia valottuu varmaan jo huomenna lisää, sillä aion tehdä testin taas aamulla :D
 
Kiitos infosta :) Olis vielä toinenkin kysymys, kun en ole koskaan mittaillut lämpöjä tässä yrityksen ohessa, mutta paljon lukenut että monet mittailee, niin mitä niissä lämmöissä "pitäisi" tapahtua, pitäiskö niiden olla raskauden alkaessa koholla, vai? Mulla kun on siis nyt flunssa nyt muutaman päivän tehnyt tuloaan ja olen palellu kotona ollessa koko ajan, niin mittasin äsken ja mittari näytti 37, yleensä siinä 36,5-36,7? Kamalaa kun nyt alkaa kuvittelemaan että tää voiskin olla jotain siihen liittyvää ja sitten tulee taas korkealta pudotus :stick:
 
Vauvahaaveita minulla alkukierron aamulämmöt (myös päivälämmöt) ovat noin 36,0-36,5 asteen luokaa. Ovulaation jälkeen lämmöt nousevat 36,5-37,4 asteen tietämille pikkuhiljaa. Ihan loppukierrosta lämpö on yleensä siinä yli 37 astetta.
Ja vähän ennen (yleensä edellisenä päivänä tai samana päivänä) vuotoa tipahtaa myös tuo aamulämpö (ja samoin päivälämpö ainakin minulla).

Eli minä aina tiedän lämmön tippumisesta, että vuoto on tulossa eikä raskaus ole alkanut.
Jostain olen lukenut, että alkuraskaudessa ainakin lämpö pysyy ylempänä. MUTTA se ei taida olla mikään sääntö. Niitäkin löytyy, jotka eivät ole kuumia alkuraskaudesta.. Joten toisaalta ei siitä kauheasti voi tietää, ellei ole seurannut oman kropan toimintaa vähän pidemmän aikaa.

Minä en kyllä ole nyt pitkään aikaan seurannut tarkkaan, mutta oletan kroppani toimivan suunnilleen samoin kuin aiemmin.

ELI toisinsanoen aamulämmöt saattavat kertoa jotain tai olla kertomatta..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yks huono piinailija, jota ei ees oikeesti jännitä testin loputulos. Tiedän jo, että se on nega, tai korkeintaan joku kemiallinen. Menossa pp 11, ja piinailun alkupäivillä oli paljonkin alavatsassa tuntemuksia. Toivo tietenkin heräsi, mutta kuoli viimeistään eilen, kun alkoi tiputteluvuoto. Ei mitään raskausoireita, ja tänään on jo ihan punaista vuotoa, lutinuksesta huolimatta. Onneks huomenna saa jo testin tuloksen ja voi lopettaa lutikan käytön. Ainut asia, mikä huomisessa jännittää, on pakkaseen saatujen alkioiden määrä. Ekassa ivf:ssä saatiin 5 blastoa pakasteiksi, toisessa ei mitään, miten lie nyt? Jos ei nytkään jää mitään pakkaseen (24 munasolun saldosta!) niin en kyllä ala. Seuraava askel taitaa siinä tapauksessa olla lahjasoluhoito.
Btw, tietääkö joku, millaset odotusajat lahjasoluilla on?

Onnittelut plussanneille!
 
Piinistelijä ONNEA!!!! Hienoa!

Aamulämmöstä: mulla siinä alkaneessa raskaudessa oli piinisajan lämmöt koholla ja sit päivää ennen veritestiä eli pp11 tippuivat alle37. Olin ihan varma että eipä ole napannut mutta niin vaan olikin. Eli tällä kertaa olen jättänyt mittailematta. Viimeksi vedin ihan turhat itkut tuon takia.

Lutinus; mulle on määrätty 1*3 pilleriä ja yhteensä niitä on kaks pakettia mikä riittänee kahdeksi viikoksi. Lääkitys alkoi siirron jälkeisenä päivänä. Eli pitäis riittää vielä veritestin ylikin.

ON; mulla on vähän sellanen fiilis että ei ole onnistunut tällä kertaa ja että uusi pas olisi edessä. Laskin jo että päästäisiin elokuussa alkavista menkoista ilmoittautumaan. Mut eipä tuota tietty tiedä vielä. Testeissä ei tiettykään voi näkyä mitään kun menossa on pp5. Mut jotenkin vaan sitä kai valmistautuu siihen negaan sit jotenkin.

muoks KAARNE; tsemppiä huomiselle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
sintu voimia...tiedän tunteen ku tulossa vain muutama....mutta peukkuja jotta pääsette siirtoon....

täälää taas välikierto, odotellaan ukkelin kromotulokisa
nyt kp 16 ja ovis tuloillaan.....yleensä viimeistään kp18.....luomuna yritetään vaikka turhaa mutta saapa siinä "jumpattua"....
 
ON minut voi poistaa piinailijoista. Eilen oli pp 14 ja negaa näytti. Tosin testasin taas pregcheckillä ja testiajan jälkeen tuli lauantaita haaleampi viiva. Voikohan noihin testeihin tulla testiajan jälkeen selkeitä punaisia viivoja, jos elimistössä ei ole lainkaan hcg:tä? No mietin vain oliskohan tässä kerrassa ollut edes jotain kiinnittymisyritystä. Huomenna on suunnitteluaika klinikalle, jotenkin helpottaa, kun on taas jatkosuunnittelua. Nyt kesän aion keskittyä laihduttamiseen, hain jo maanantaina easy diet pusseja ja olen nyt niitä maistellut ja korvaillut ruokia. No koitan pari viikkoa olla aika tiukkana, että tulisi äkkiä tuloksia, jos sitten olisi motivaatiota jaksaa. Tiedättekö te, mikä on painoindeksiraja julkisella? Yksityisellä sitä ei onneksi ole ollut :) Mutta hyväähän tämä painonpudotus tekee myös tälle lapsiprojektille.
Piinistelijä onnittelut :)
Napsuneiti jaksamista piinailuun !!! Tiedän noi epätoivon tunteet, vaikka tässä hoidossa mieli oli korkealla alussa. Ja ikävä tosiasia se vain on, että lopullinen tulos mielialoistamme huolimatta selviää testipäivänä :)
Kaarne mikäs tilanne sinulla on? Toivottavasti vuoto loppunut. Lahjasoluista tiedän sen, että Turussa on ilmeisesti noi 6-8 kk jonot, ellei ole omaa luovuttajaa.
 

Yhteistyössä