Hoidot jatkuu 2012

Moi :) Ihan kauheat menkkakivut nyt pp5.. Onko muilla samanlaista? Alkaneeko menkat taas parin päivän päästä näillä merkeillä..
Mulla piinailut päättyvät aina niin lyhyeen..
Moto76, tsemppiä jatkoon :) Oisko siellä ollut sitten jotain kiinnittymisyritystä? :)
Kaarne, joko testailit? Itsekin mietin noita lahjasoluja, kun näitä omia tulee niin huonosti ja ei tärppää.. Sekin on prosessinsa, että hyväksyy sen, että ei ole geneettisesti lapselle sukua.. Mies ei tosin vielä hyväksy asiaa, mulla asia on taas ollut mietittynä varmaan jo vuoden :D
 
Sintu74:Meillä sama juttu että vähän soluja, olin kanssa ihan maassa kun ekassa ultrassa näkyi vain 3 kunnollista follia.Puntiopäivänä määrä kuitenkin nousi viiteen josta olin huippuonnellinen ja kaikissa oli vielä solutkin sisällä.Ei se määrä vaan se laatu:)Eli ei toivo vielä ole menetetty.Onko sulla mitattu AMH:ta?Itellä sen alhaisuus on suoraan verrannollinen noiden solujen määrään.

Piinistelijä: hurjasti onnea plussasta!

Vauvahaaveita86:Mulla vähän saman suuntaisia oireita, nyt siis pp7, mutta kun on ekasta hoidosta kyse niin ei tiedä mitkä oikeesti on suoraan lääkkeistä johtuvia.Itellä lisäksi toissayönä(pp5) oli todella voimakkaita menkkakranppeja noin puolen tunnin ajan ja sen jälkeen on jonkun verran jomotellut.Ja tissit tosiaan sellaset pinkeät ja arat...tiedä näistä nyt sitten:)

Mitenkäs nellikanelin testaus on edennyt?Tai muiden "hätähousujen"?:)Itse hain eilen loput luget apteekista ja olen kyllä ylpeä itsestä, kävelin kylmähermoisesti r-testi hyllyn ohitse:)Olen päättänyt että lauantaina(pp10) testaan aikaisintaan.Parempi että kaapissa ei ole mitään houkutinta edes, ettei lähe mopo käsistä.Mutta kyllä voi aika madella, ei voi muuta sanoa:)

Kaikille piinailijoille tsemppiä ja pitkään pinnaa piinailuun:)

Moto76:pahoittelu negasta:(
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Inkku1 mitä jos ne sun yölliset krampit oli kiinnittymiskipuja?:) Kun olivat niin hetkellisiä kramppeja eikä sen jälkeen ole ollut? Ajankohdallisestikin ois just sopiva... Mulla oli niin pitkään punktion jälkeen koko alamaha hellä ja kramppaili etten tiedä olivatko kivut vaan siihen liittyvää, vieläkin maha outo, ei ole ollut päivääkään normaali punktion jälkeen ja nyt jo kuitenkin pp9. Nuha edelleen ja korvatkin tänään menny lukkoon, mahassa kiertää ja tissit edelleen hieman arat mut helpottamaan päin. Josko perjantaina kun on pp11 uskaltautuis testailemaan.

Moto76 En usko että kunnalla on mitään tarkkaa painoindeksirajaa, monelle olen kuullut sanottavan että pitää laihtua n. 10% jos on ylipainoa, painoi sitä sitten 100kg tai 85kg... Mikä on mun mielestä vähän epäreilua, koska itse en päässyt kunnalle hoitoon vaikka ylipainoa ei ollut paljoa, kun taas yks tuttu pääsi eri kaupungissa hoitoon vaikka painoi paljon enemmän, multa ois vaadittu tasan tarkaan tietty kilomäärä.
 
Viimeksi muokattu:
Mansikkatyttö minulla oli muistaakseni pp3-pp4 (tai 4-5) välisenä yönä ehkä jotain alavatsakipua, muttei varsinaisesti menkkakipuja. En kuitenkaan ole niistä varma, sillä saatoin myös nähdä unta.
Toivottavasti se on hyvä merkki, eikä mikään vuodonalkamisvaroitus. Minusta tuntuu, että sinulla on nyt hyvä tilanne!

ON.
Aamulla tekaisin raskaustestin huomatakseni, että sihen ei kyllä tullut oikein minkään valtakunnan toista viivaa enää. Tällä kertaa tein Sofi One step- liuskatestin (10mIu/ml). Eli tästä lähtien sitten toivotaan, että joku viiva ilmaantuu.

Luin eilen illalla kirjan "Ihmeet tapahtuvat muille" ja muistin taas sen tosiasian.
Tässä on ollut monta päivää niin pyörällä päästä sen hedelmöityneen solun takia, että ihan unohdin, että ne ihmeet tapahtuvat muille.
Tänäaamuna herätessä aamulämpö oli noussut, muttei se enää taida pystyä vaikuttamaan tuohon mielialaan joka romahti kirjaa lukiessa.

Miten sitä oikein on saattanut päästää itsensä taas kuvittelemaan, että se sattuisikin meille se ihme.
Tämän kierron ihme sattui ystävälleni, joka tuli raskaaksi (odottaa neljättä) vahingossa juuri ennen miehen sterilisaatiota (edellisenä päivänä). Hän kertoi raskaudesta punktiota seuraavana päivänä (on nyt viikolla 5+) ja onneksi olin juuri saanut iloisia uutisia yhdestä hedelmöittyneestä solusta, muuten tuskin olisin kestänyt.
En voi estää itseäni ajattelemasta, että se joka niitä plussia jakaa, on vahingossa taas kerran laittanut sen meidän plussan väärään osoitteeseen. He kun eivät enää neljättä lasta halunneet.

Voi tätä katkeruutta. :/ Mut parempi se on nyt alkaa valmistautumaan, kun typerä ihminen olen antanut itseni seilata viikon päivät ilman mitään suojakilpiä. Olen päästänyt kuvitelmia valloilleen (vaikken todellakaan ole ajatellut sen pidemmälle kuin siihen, koska kertoisin ystäville) ja nyt seuraa sitten kova työ niiden unohtamisen kanssa.

Ihmeet tapahtuvat muille.
 
Kuka oli testannut pp5 vielä pregnyl-plussan? :snotty: Sorruin testaamaan sellaisen. Kuvittelen nyt tietysti olevani raskaana.. :D
Joo, mullakin menee taas niin, että tämä höpsötys-testailu alkaa..
Inkku1, jospa se kramppailu sitten tietää hyvää :LOL:
Iloksi: tsemppiä! Arvaan, että mullekin käy noin, jos jatkan huomenna ja ylihuomenna testausta. Seuraavan kerran voisin testata pe, kun silloin ne menkat ehkä muutenkin alkavat :(
 
Viimeksi muokattu:
Sannuliinu ja vauvahaaveita kiitokset vastauksesta, joo onhan se aika epäreilua noi painoindeksi raja asiat. Jotenkin pitäisi vain koittaa ohjata potilaita laihdutuksen tielle ja kannustaa, motivoida. Koska ei tämä helppoa ole taistella kiloja vastaan, kun samalla on välillä mielet ihan maassa epäonnistuneiden hoitojen takia. Lisäksi mulla ainakin paino on noussut aina hoitojen aikana, ja sitten sitä saa pois välitauoilla.
Iloksi älä yhtään pidä itseäsi tyhmänä! Jokainen meistä varmasti ajattelee onnistumista piinapäivinä ja sehän on tarkoituskin ja ainahan joka kierrossa sitä jokunen onnistuukin. Voin kertoa, että tässä siirrossa ajattelin jopa äitiyspäivärahan määrää, joten älä yhtään nolostele siellä :) Piinapäivinä on kyllä oikeus siihen hetkelliseen onnellisuuteen ja toiveekkuuteen.
 
Moto, ei sitä väriä ja viivoja voi ilmaantua ilman hcg:tä joten kyllä siellä jotain on yrittänyt tapahtua! Hyvä merkkihän se on. Itse olin aivan onnessani muutama siirto sitten hcg-arvosta 6, ihan hailuja haamuja onnistuin siis saamaan myös :) Piristi kummasti mieltä. Mutta toki myös pudotti lujaa :(
 
Iloksi, täälläkin kuvitelmat valloillaan. ;) Olen suunnitellut pitkästä aikaa lasten nimiä,
pohtinut kaksosvanhemmuutta ( kun siirrettiin ne kaksi alkiota) yms. Eipä näitä realistisia mahdollisuuksia haaveilla näistä kovin usein meikäläiselle tule, joten annan palaa nyt. Olen myös suunnitellut, miten toimin pahan raskauspahoinvoinnin sattuessa ( keskenmenneissä raskauksissani ei ollut pahoinvointia, joten sekin epärealistista). Olen myös suunnitellut ensi kesäksi matkaa lasten kanssa mummolaan :D Hohhoijaa... :D Joo ja lasten rytmitys syömiseen ja nukkumiseen on suunniteltu jo ;) Ja varmaan saadaankin sitten ne molemmat lapset ;)
Lasten päivähoitoakin olen jo miettinyt...:D
Iinamiina, kyllä tuo pregnyl-plussakin CB:n testissä piristi. Viimeksi kun sain kunnon plussan, siitä on jo 8 v. aikaa.. Yritetään nyt saada ne plussat :)
 
Kiitos tsempeistä! Mutta voi miten mälsää, mulle ei soitettukaan vielä tänään testin tulosta. Soittavat sitten kai huomenna. En siis tehnyt lainkaan kotitestiä vaan pelkän veritestin. Meinasin kyllä eilen testata kotona, ja istuinkin aamulla pöntöllä kuppi kädessä, mutta sitten yhtäkkiä huomasin, että olin ajatuksissani unohtanut ottaa "näytettä" siihen kuppiin, ja sitten oli jo liian myöhäistä :D eikä oo muuten eka kerta kun noin käy mulle! :LOL:

Ja tosiaan mäkin joka ikinen kerta piinapäivinä lasken äitiysloman alkamisajankohdan ja lasketun ajan. Ja aina sitä miettii, missä vaiheessa maha muka on jo niin ja niin iso. Ja jaksaako enää ensi jouluna lähteä sukuloimaan sen mahan kanssa jne.

Pakko sanoa vielä, että mä otan kyllä mieluummin puhtaan negan kuin keskenmenon. Molemmat kokeneena. Negasta toipuu nopeemmin niin henkisesti kuin fyysisestikin, ja voi jatkaa (ehkä) hoitoja jo piankin. Jos menee kesken ja esim. tyhjennys pitkittyy, niin seuraava hoito lykkääntyy taas helposti johonkin puolen vuoden päähän. Puhumattakaan siitä henkisestä kivusta, surusta ja vääryyden ja epäreiluuden tunteesta. Mun mielestä kukaan hoidoissa olevan ei saisi joutua kokemaan enää keskenmenoja. Valitettavasti niitäkin vaan tulee meille enemmän kuin muille : /
Mutta tietysti ymmärrän plussan kaipuun, jos sellaista ei ole koskaan saanut. Voimia teille, joilla asia on niin. :hug:
 
Voi potku päähän sentään.
Katselin tuossa kuivuneita testejä (stupid) ja totesin, että niissä näkyy viivanpaikkoja (halleluja). Päätin silti tehdä näin iltapäivästä vielä testin tälle päivälle vaikka siis aamun testi ei näyttänyt mitään (paitsi nyt kuivuttua sitä viivanpaikkaa).
No nyt sitten tuo iltapäivän testi näyttää siltä, kuin siinä olisi jotain ainakin vahvempi viivanpaikka kuin aamulla.
Just joo.
Hulluksi tulen tätä tahtia.
Mielialat ainakin menee ylä- ja alamäkeä..
 
Täällähän on huimasti jännittäviä tilanteita :)

Moto suuren suuret pahoittelut :/

Siis Apua tänään piti olla siirto, mutta ultratessa munasarjat olivat VALTAVAT ja kohtuontelossakin nestettä :( Lievä hyperi siis päällänsä... Siirtoa ei tehty...

Huomenna menen vielä käymään ja katsotaan tilanne uudelleen, jos neste on poistunut siirto tehdään... Mutta jos ei niin sitten kaikki pakastetaan... yhteensä kymmenen alkiota siis selvisi, osa oli ilmeisesti epäkypsiä soluja...

onko kelleen käyny näin ja onko neste poistunut yössä??

Mietin vaan että kannatteeko koko siirtoa edes tehdä :(
 
Almina voi surkeus sitä hyperiä! En osaa yhtään sanoa tuosta nesteen poistumisesta. Toivottavasti poistuu pian! Onnea kuitenkin kymmenestä alkiosta:)
Toivottavasti hyperi hellittää ja pääsisitte siirtoon. Tsemppiä!
 
Almina voi kurjuus =(((. En tiedä mahtaako reippaasta juomisesta olla apuja?

Iloksi Saatko otettua kuvaa =)??? Minkä merkkisiä ne sun testit on? Onko se viiva ihan selvästi havaittava ja sisältää väriä ;)??
Jos on ni eihän sitä tiiä vaiks olis sitä itteensä tosiaan ;). Jostain oon joskus kuullut että noi Davidin herkät antaa noita viivanpaikkoja ja roskishaamuja.

Mäkin meinan sain Davidin herkkään tänään kuivuttuaan viivanpaikan, en kyllä tiedä mahtaako mies sitä nähdä, jos kehtaan näyttää ;D. Onkohan kukaan saanut oikeesti haamua tai plussaa vielä rv3+0 ;) ? Se olis meinaan mulla nyt jos pikkutyyppi on tarrannut kiinni <3
 
Mansikkatyttö, joo no toi näkyy vaan "tietyssä valossa sihdaten" joten en tosiaan uskalla luottaa. Mulla menossa pp6. Viime raskaudessa rv;t meni niin että punktion jälkeinen päivä oli 2+0. Kun vaan sais pidettyä näppinsä kurissa eikä huomenna testais ollenkaan.. graah.
 
joo, no mä en omalla kohdalla kyllä usko noihin Davidin herkkien roskishaamujen-viivanpaikkojen-mihinlie.. Eikä varmaan ihan oikeesti näin aikasin edes vielä voi iltapissasta saada plussaa. Vastahan se kaveri olis pari päivää sit kiinnittynyt. Muttakun tän rouvasen mieli on niin malttamaton ni silti pitää niihin kuseksia, säännöllisin väliajoin ;D: Mut jos millään ni huomisen voisin kyl jättää väliin.
 
Niinpä..
Mies tuossa varoittelikin, ettei kannata nyt innostua liikaa, ettei tiputa taas korkealta, niinkuin meidän tapauksessa yleensä tapahtuu.. Lienee parasta rauhoittua tässä viikonlopun yli. Testaan sitten apteekin omalla, mikä ei tunnu kovin herkältä testiltä.
 
napsuneiti minä yritin kuvata, mutten saa kyllä kuvassa näkymään mitään. Piru. Kuivuneena se viivanpaikka näkyy vähän paremmin kuin muissa (siis tässä viimeisimmässä testissä), mutten silti saa sitä kameralle ikuistettua. Minulla on tosi tarkat silmät noiden viivojen suhteen, joten en oikeasti tiedä näkeekö sitä muut kuin minä. Minä ainakin näen sen "selvästi" kirkkaassa valossa tuijottamalla. Väristä en vaan osaa sanoa. Ei siinä varmaan ole väriä.
Mieheltä en kehtaa kysyä.. En voi vaan kertoa, että olen tehnyt jo NELJÄ testiä yhteensä... :ashamed:

Hitostako sitä nyt tietää, että onko se vaan Sofi One Step-testin viivanpaikka, joka ilmaantuu aina (en tiedä ilmaantuuko aina). Yritin googlettaa, mut en ihan päässyt selvyyteen, että tuleeko se viivanpaikka aina. Hitto kun jaksaisi odottaaaaaaaa ees huomiseen.

Minulla on liuskatestien lisäksi myös puikkotestejä 20mIU/ml (3 kpl) ja voi olla, että villiinnyn niillä testaamaan huomenaamulla. Se on kyllä tosi tyhmää, mut I DONT CARE. Jos sitten perjantaina en testais vaan testaisin lauantaina.

Nyt jos menisi nukkumaan ajoissa, niin huominen tulisi nopeammin!

Mansikkatyttö Me taidetaan olla täällä kohta koko poppoo ihan sekasin. :D Toivottavasti ollaan sitten sekaisin myös oikeista plussista ensiviikolla!

Ei tämä ole ihmisen elämää tällänen paineessa ja jännityksessä eläminen. Piinapäivät ovat kyllä nimensä veroiset.

Tsemppiä !
 
Oikeassa olette, ei ole ihmiselämää tämä tämmöinen ei! Mäkin löysin vielä jonkun vanhan liuskan ja testasin sit tossa alkuillasta, ja anteeksi vain, täytyy korjata että kyllä se himputin 6500iu sentään vielä näin pp7 näkyy sittenkin.. :/ Haamujen esimummo. Mä jo oikeesti ihmettelinkin ja melkein vihastuinkin ett eikö tosissaan mun kropassa ikinä tunnu eikä näy mikään missään. Mut joo, nyt mulla ei enää ole yhtäkään testiä missään enää. Paitsi jos en huomenna, tilipäivänä, intoudu shoppailemaan lisää.. Pakko on ainakin kaupoille lähtee suoraan töistä, kauppalista on pitkä ilman testejäkin. Nyt tietysti jää se uteliaisuus aivoihin kummittelemaan että pakko tietää tarkalleen minä päivänä se aine poistuu verestä. Noh, huominen sen näyttäkööt mihin mun jalat vie. Yritän laittaa ne mieluummin vaikka Henkkamaukalle päin kävelemään.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
iinamiina Jos sulla näkyy tuo 6500iu, niin mulla näkyy se vielä sitten monta päivää kun pistin kaksi piikkiä (13000iu). Minä laskin, että tällä hetkellä pitoisuuden pitäisi olla minulla tuossa 100iu -50iu välillä eli aivan hyvin voi vielä näkyä. Sinulla sen pitäisi olla jo paljon alempi!
Jäin miettimään, että oikeasti täytyy huomenna tehdä puikkotesti, kun ei noista liuskoista osaa sanoa mitään. Testaamatta en malta kuitenkaan olla...

Toivotaan, että sun esihaamujen mummo oiskin sitä ihteensä. Onhan siitä piikityksestä jo vaikka kuinka monta päivää!!

Vaivutaan kaikki yhdessä hulluuteen...

...
reilu viisi minuuttia myöhemmin:
En voinut vastustaa puikkotestin kutsua JA TEIN SEN SITTEN ÄSKEN. Stupid.
Siihen tuli heti viivanpaikka näkyviin testiajalla. Sain siitä kuvaa, mut TODELLA huonosti näkyy.
Eli kai se vielä kummittelee se Ovitrelle.
Paska.

Sama kuva kahdesti, toisessa vaan kontrastia...
Ja testi on Sofi puikkotesti 20miu/ml.



 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä